Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
En jij bepaalt dat? OF de wetgeving die hier vrij helder over is (geen max tenzij in 30 zone).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefietsquote:Ze wordt verdacht van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel dan wel eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg, meldt de politie. Eerder ging het nog om een verdenking van poging doodslag. Dat is na politieonderzoek aangepast. De vrouw zit nog wel vast.
Onder alle soorten verkeersdeelnemers zijn er wel roekeloze en asociale idioten te vinden. Er is vandaag de dag nu eenmaal weinig begrip voor 'n ander.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Kan ik nu niet meer aanpassen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
De aanklacht is al serieus afgezwakt en toch de oude TT aanhouden?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefiets
De weg is ook wel bezet geweest door die valpartij van Sander Dekker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.
Ik reageerde op de situatieschets dat zowel fietser als voetganger op het wandelpad waren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.
Nee, maar je weet niet wat er precies is gebeurd. Wellicht scheerde hij er rakelings langs...quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
2x fout maakt nog niet meteen goed.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.
beide zijn gewoon fout, dus ik kies geen kantquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2x fout maakt nog niet meteen goed.
Je hoeft geen kant te kiezen.
Ah we hebben een ooggetuige, vertel wat is er precies gebeurt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
De wielrenner in kwestie is van z'n fiets getrokken en jij vind de fietser roekeloos.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:30 schreef nixxx het volgende:
Misschien wees de vrouw wel plotseling naar een vogeltje, of misschien waren de getuigen wat wielermaatjes van Dekker en niet helemaal onafhankelijk en betrouwbaar?
Dat het eigenlijk een poging van hem was haar aan te rijden en dat zij zich verdedigde?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.
Je weet het niet.
Inderdaad. Iemand zei hier dat dit ook weer niet verdiende, persoonlijk hou ik het erop dat hij niet herkend is en daarom niet verscheurd is door een schuimbekkende horde.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:46 schreef -XOR- het volgende:
Ook ironisch, de man heeft jarenlang onbestraft de rechtsstaat en cultuursector om zeep geholpen maar wordt eens aangepakt omdat hij een paar kilometer te hard door de duinen fietste.
Inderdaad, hoorde vanmiddag op de radio bij de NOS een item erover en daar werd het al als feit gebracht dat dekker van zijn fiets getrokken was. Beetje voorbarig misschien hèquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.
Je weet het niet.
Misschien was de Karen van dienst wel een juf, dan kun je nog twijfelen of het geen opzet was.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Iemand zei hier dat dit ook weer niet verdiende, persoonlijk hou ik het erop dat hij niet herkend is en daarom niet verscheurd is door een schuimbekkende horde.
Poging klinkt wat zwaar. Wellicht kwam hij (niet expres) op haar af en weerde ze zich af of zo. Dit kan echt alle kanten op.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk een poging van hem was haar aan te rijden en dat zij zich verdedigde?
Leuke theorie, onwaarschijnlijk maar je weet het niet hè....
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs meequote:Op woensdag 8 juni 2022 19:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, hoorde vanmiddag op de radio bij de NOS een item erover en daar werd het al als feit gebracht dat dekker van zijn fiets getrokken was. Beetje voorbarig misschien hè
Wat maak jij rare en vervelende aannames. Een akelige manier van communiceren heb je.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De wielrenner in kwestie is van z'n fiets getrokken en jij vind de fietser roekeloos.
Hou 't lekker bij de feiten of ga fietsen sheriff.
En dan nog mazzel dat het Sander Dekker was, een paar andere politici zouden op zeker hebben geëist dat het verzwaard zou worden tot poging tot moord, compleet met een volledig onderzoek van de gehele familie van de vrouw in kwestie, tot de pasgeboren baby van de dochter van haar achternicht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs mee
Ze is denk ik gewoon meegenomen voor verhoor, en de media icm getuigen zijn er verder mee aan de haal gegaan.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:35 schreef Halcon het volgende:
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs mee
Behalve iemand van de pvv of fvd, daarbij zou de dame in kwestie in alle talkshows mogen figurerenquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan nog mazzel dat het Sander Dekker was, een paar andere politici zouden op zeker hebben geëist dat het verzwaard zou worden tot poging tot moord, compleet met een volledig onderzoek van de gehele familie van de vrouw in kwestie, tot de pasgeboren baby van de dochter van haar achternicht.
Een wielrenfiets met een kettingkast?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:43 schreef Za het volgende:
Is ze zelf eigenlijk ongedeerd?
Een kettingkast krijg je zo naar je toegslingerd in deze setting.
Ik hoop dat ze er slecht aan toe is. Voetgangersquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:43 schreef Za het volgende:
Is ze zelf eigenlijk ongedeerd?
Een kettingkast krijg je zo naar je toegslingerd in deze setting.
Ik vind het wel wat raar opgeschreven.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Dit geeft toch weer een heel ander verhaal....
https://www.westlanders.n(...)uk-schelpenpad-39812
quote:Eén van de voetgangers maakte een beweging met de hand dat de wielrennners was langzamer moesten fietsen, maar één van hen schrok daarvan en ging volgens de getuige 3 keer over de kop voordat hij op de grond viel.
quote:De betrokkenen bij het ongeluk waren flink geschrokken en er was sprake van (kwade) opzet ter plaatse.
Of geeft de tweede quote de mening van de wielrenners weer?quote:Maar de getuige verklaarde aan Westlanders.nu dat hij die indruk niet heeft gehad, maar dat het een ongelukkige loop van omstandigheden is geweest.
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof deze versiequote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Moet dit niet zijn "er was GEEN sprake van (kwade) opzet"?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De betrokkenen bij het ongeluk waren flink geschrokken en er was sprake van (kwade) opzet ter plaatse.
Dit geeft inderdaad meer informatie over het ongeluk en het lijkt afgaande op het verhaal een ongelukkige samenloop van omstandigheden te zijn geweest. Gelukkig zijn er getuigen en heeft de politie de vrouw gelijk gehoord. Dit laatste is heel begrijpelijk gezien de ernst van de verwondingen van de wielrenner.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ah,wandelaars op het fietspad, terwijl en gewoon een voetpad wasquote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof t ook niet. Dekker kwam haar dus tegemoet en die fietsers achter haar waren blind en konden haar en die andere wandelaar plus de 2 fietsers niet zien. Zoals ik eerder zei: zo'n wijf zou misschien niet de gevolgen kunnen voorzien maar dit wat hier wordt geschreven lijkt me niet. De getuige zal de medewandelaar zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...
Maar het feit dat ze vervolgd wordt zegt ook wel het één en ander. Als de getuige echt had gezegd dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was geweest, had de politie geen extra stappen ondernomen.
Er was sprake van een verdenking dacht ik en dan kan vervolging volgen als daar reden toe is. Ik weet niet of daar nu nog sprake van is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...
Maar het feit dat ze vervolgd wordt zegt ook wel het één en ander. Als de getuige echt had gezegd dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was geweest, had de politie geen extra stappen ondernomen.
Het is allemaal nog heel onduidelijk maar ik hoop dat dat wijf gestraft wordt als ze het verdient.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er was sprake van een verdenking dacht ik en dan kan vervolging volgen als daar reden toe is. Ik weet niet of daar nu nog sprake van is.
Was Sander Dekker niet een van die fietsers achter haar?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:23 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik geloof t ook niet. Dekker kwam haar dus tegemoet en die fietsers achter haar waren blind en konden haar en die andere wandelaar plus de 2 fietsers niet zien. Zoals ik eerder zei: zo'n wijf zou misschien niet de gevolgen kunnen voorzien maar dit wat hier wordt geschreven lijkt me niet. De getuige zal de medewandelaar zijn.
Dit wijf gaat vervolgd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |