abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206018212
quote:
16s.gif Op zondag 18 september 2022 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je kan je afgvragen of de wereld gek is, of jijzelf. oO<
Ik zie FOK! gelukkig niet als 'de wereld'.

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik heb mijn mening hierover nog niet eens gegeven, ik geef alleen maar aan dat er genoeg users zijn die gewoon genuanceerd overbrengen waarom ze het gebruik ervan oke vinden, dus continu erop ingaan alsof je met een groep racisten in discussie bent is niet helemaal fair
Eens, maar je kan je afvragen of het beledigen van een complete bevolkingsgroep te nuanceren valt of fair is. Hoe sta jij hierin?
  zondag 18 september 2022 @ 14:31:18 #155
319979 Fok-it
All is well
pi_206018380
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:14 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik zie FOK! gelukkig niet als 'de wereld'.
[..]
Eens, maar je kan je afvragen of het beledigen van een complete bevolkingsgroep te nuanceren valt of fair is. Hoe sta jij hierin?
Ik snap beide partijen wel, maar ik vond de post van Kaneelstokje wel veel hout snijden. Je spreekt niemand aan met hey negert. Als je al daarover spreekt is dat gewoon vaak in intiem gezelschap. En of je dan iemand neger, zwarte of donkere noemt. Tsja. Ik vraag me af hoeverre je dan iemand beledigd
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 18 september 2022 @ 14:35:42 #156
65846 Bocaj
47th President.
pi_206018462
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2022 11:14 schreef Farenji het volgende:
Pigment-rijk vs pigment-arm.
Mensen met meer of minder pigment... :')
pi_206018480
Hans Theeuwen zei het goed. Door 'neger' reduceer je iemand tot z'n huidskleur. Dan is het niet meer 'een zwart persoon' (lees persoon die toevallig zwart is) maar 'een zwarte'.
pi_206018483
Dus nee, ik zou niet weten waarom je het wilt gebruiken.
  zondag 18 september 2022 @ 14:39:55 #159
65846 Bocaj
47th President.
pi_206018503
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 21:42 schreef Socios het volgende:
Schopje —> TTK
Was is TTK eigenlijk?
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 19:31:22 #160
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206022339
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Was is TTK eigenlijk?
Theater taal en kunst.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 19:32:20 #161
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206022350
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Was is TTK eigenlijk?
is nu trouwens veranderd naar LIT

Literatuur, Taal en Kunst
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 18 september 2022 @ 20:07:28 #162
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206022780
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar nogmaals, ik snap niet dat ik zo'n beetje de enige hier ben die hier openlijk over struikelt. Het is niet zo gek dat de NPO Ongehoord NL aanklaagt om dezelfde reden. Het gebruik van neger is ronduit racistisch en discriminerend. Waarom is dat ok op FOK!? Hier heb ik nog steeds geen antwoord op.
En je faalt al 10 posts om te zeggen WAAROM het ronduit beledigend of discriminerend is. Want het is een woord dat gebruikt wordt om iemands afkomst te beschrijven op een neutrale manier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 18 september 2022 @ 20:45:01 #163
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206023181
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En je faalt al 10 posts om te zeggen WAAROM het ronduit beledigend of discriminerend is. Want het is een woord dat gebruikt wordt om iemands afkomst te beschrijven op een neutrale manier.
We hebben zelfs een zwarte entertainer welke zichzelf de Braboneger noemt. _O_
Ja, leg het nog maar even uit aub.
pi_206023620
quote:

[..]
Voor dit antwoord ontleen ik even iets uit de Volkskrant

quote:
Het woord neger is een beladen, beledigend woord. We leenden negro in de 16de of 17de eeuw uit het Spaans of Portugees. In die talen was het toen een zelfstandig naamwoord dat 'zwarte Afrikaan; zwarte slaaf' betekende. In het Nederlands vervormden we het tot neger. Een 18de-eeuws citaat maakt de betekenis duidelijk: 'Men betaalt ... van zestig tot tagtig Guldens ... voor eenen Neger, die van agttien tot dertig jaaren oud is'. Het woord stamt uit een tijd waarin slaven, die slechts koopwaar waren en verder voor hun houders geen identiteit hadden, voor het gemak werden benoemd met hun huidskleur.

'Wat is daar erg aan, neger betékent toch gewoon zwart?' Het bijvoeglijk naamwoord negro ja, maar dat bestond nooit in het Nederlands: een 'negro trui' is geen zwarte trui. Wij namen alleen het zelfstandig naamwoord over in de specifieke betekenis 'zwarte slaaf'. Neger betekent nu weliswaar 'persoon met een zwarte huidskleur', maar nog steeds reduceert neger iemand tot zijn huidskleur. 'Hoe moet ik ze dan noemen?', zei een kennis die verder heel aardig is. Dat 'ze' willen benoemen klopt niet. Aziaten 'gelen' noemen is not done. De meeste roodharigen worden niet blij van 'rooie'.
En columnist Sander Bazelmans zegt hier verder over:

quote:
Echter, zo werkt het dus niet. Neger is namelijk niet een “gewoon Nederlands woord”. Neger is een Nederlands woord. Een woord dat werd toegekend aan zwarte slaven, totdat de slavernij in 1863 werd afgeschaft. Daarna voortgezet als aanduiding van een donker persoon. Een woord met een geschiedenis dus. Een woord dat bepaalde gevoelens oproept, gevoelens die je waarschijnlijk als witte man zelf niet voelt. Zoals de Dikke van Dale ook zegt: “door sommigen als beledigend ervaren”.
Kijk anders een de Netflix-serie Dear White People, die beantwoord dezelfde vraag.

Daarnaast staat hier ook nog wel iets interessants:

quote:
Over het gebruik van het n-woord zegt Coates vervolgens:
"Als je wit bent in dit land, leer je al snel dat alles van jou is. Je denkt dat je recht hebt op alles. Dat wordt je van jongs af aan ingeprent. Het is niet omdat je haar een bepaalde textuur heeft, of je huid licht is. Het zijn de wetten en de cultuur van het land die je dit leren. Je kan gaan en staan waar je wil, je kan doen wat je wil, zijn wie je wil. En mensen moeten zich maar aan jou aanpassen."
"En dan is er een woord waarvan jij denkt dat je het hebt uitgevonden. Vervolgens gaan mensen je vertellen hoe je dat woord, dat jij hebt uitgevonden, wel of niet mag gebruiken. ‘Waarom mag ik het niet gebruiken? Alle anderen mogen het wel. Weet je wat? Het is racistisch dat ik het niet mag.’"
Coates concludeert dat witte mensen het niet gebruiken van het n-woord als les kunnen zien:
"Een hophopliefhebber zijn en het woord n****r niet kunnen gebruiken is eigenlijk heel leerzaam. Het geeft je een inkijkje in hoe de wereld eruitziet als je zwart bent. Zwart zijn betekent dat je je een weg door het leven baant terwijl je mensen dingen ziet doen die jij niet mag doen, waaraan jij niet mag meedoen."

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2022 21:30:38 ]
  zondag 18 september 2022 @ 22:12:12 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206024283
Een woord dat bepaalde gevoelens oproept, gevoelens die je waarschijnlijk als witte man zelf niet voelt. Zoals de Dikke van Dale ook zegt: “door sommigen als beledigend ervaren”.

:')

Die "sommigen" zijn types zoals Quinsy Gario, Sylvana Simons en het hele Bij1 clubje. De echte racisten.

Waarom noemde Steven Brunswijk zichzelf Braboneger?

Afijn, ik vind dit en jij vindt dat. Laten we het daar maar bij houden O-)
pi_206024364
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:12 schreef Mubassie het volgende:
Een woord dat bepaalde gevoelens oproept, gevoelens die je waarschijnlijk als witte man zelf niet voelt. Zoals de Dikke van Dale ook zegt: “door sommigen als beledigend ervaren”.

:')

Die "sommigen" zijn types zoals Quinsy Gario, Sylvana Simons en het hele Bij1 clubje. De echte racisten.

Waarom noemde Steven Brunswijk zichzelf Braboneger?

Afijn, ik vind dit en jij vindt dat. Laten we het daar maar bij houden O-)
Waarom zijn dat de echte racisten?
pi_206024557
quote:

[..]
Neger is neutraal :')
  maandag 19 september 2022 @ 01:01:06 #168
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_206025579
Woorden als blanke, neger, negerinnen,
Gewoon lekker gebruiken zolang je het maar niet beledigend bedoeld.
En niet als je in je eentje in een straat vol met donkere mensen staat ;)
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
  maandag 19 september 2022 @ 01:14:48 #169
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206025624
Neger is ook simpelweg niet zo'n handig woord om mensen te omschrijven, omdat neger een zelfstandig naamwoord is en eigenschappen van een mens omschreven worden met bijvoeglijke naamwoorden.
pi_206025975
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:01 schreef LeonDavinci het volgende:
Woorden als blanke, neger, negerinnen,
Gewoon lekker gebruiken zolang je het maar niet beledigend bedoeld.
En niet als je in je eentje in een straat vol met donkere mensen staat ;)
Want...wat gebeurt er dan? En waarom?
pi_206027044
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:14 schreef BasEnAad het volgende:
Neger is ook simpelweg niet zo'n handig woord om mensen te omschrijven, omdat neger een zelfstandig naamwoord is en eigenschappen van een mens omschreven worden met bijvoeglijke naamwoorden.
Er is sowieso maar één situatie te bedenken waarin iemand beschrijven aan de hand van zijn huidskleur handig zou kunnen zijn; als er een groep mensen is waarvan één aan de omschrijving "neger" voldoet, die geen enkel ander kenmerkend iets heeft, én je zijn/haar naam niet kent. Alleen dan zou het handig kunnen zijn om te zeggen; "Wie bedoel je? Die neger."

Maar hoe vaak kom je in die situatie, @Bocaj ? En hoe vaak komt het voor dat er geen enkel ander kenmerk te bedenken is waarmee je zo iemand kan beschrijven? (Die met die groene jas, die met de rode pet, die met die lange krullen, etc). Die hele discussie is zo ontzettend hypothetisch, want het komt zo goed als nooit voor dat het handig en/of nodig is om iemand zijn huidskleur te gebruiken om iemand te omschrijven.

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:40 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nou dan kijken ze dus allemaal om, op het moment dat je "neger" zegt. Dus dan weet nog steeds niemand wie je nu precies bedoelt. Wat dus precies illustreert waarom dat heel vaak helemaal geen handig kenmerk is om een specifiek persoon aan te duiden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 19 september 2022 @ 18:18:14 #172
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_206032519
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:40 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dan heb je grote kans dat er 1 is die zich aangesproken voelt, die verwacht dan dat je mee eet en dat is altijd kfc.
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
pi_206079154
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar nogmaals, ik snap niet dat ik zo'n beetje de enige hier ben die hier openlijk over struikelt. Het is niet zo gek dat de NPO Ongehoord NL aanklaagt om dezelfde reden. Het gebruik van neger is ronduit racistisch en discriminerend. Waarom is dat ok op FOK!? Hier heb ik nog steeds geen antwoord op.
Maar negers gebruiken het woord neger ook regelmatig.
Is dat dan ook racistisch?
pi_206079166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar negers gebruiken het woord neger ook regelmatig.
Is dat dan ook racistisch?
Zie post #164.
pi_206079195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:12 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zie post #164.
Daar staat geen amtwoord op mijn vraag.
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:37:20 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206079455
Natuurlijk mag dat wel. En daar mag iemand anders dan ook weer het zijne of hare van vinden.
pi_206079525
Negeren of storneren, that's the question
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206222840
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja, want de term 'neger' is totáál niet racistisch van aard... :') :|W
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206238857
Vandaag (nog geen uur geleden) noemde ik er eentje:"Dankjewel! Echt helemaal geweldig!" :D

Sta bij AH, pinpas doet het niet, had 42 euro aan los geld bij me, had meegerekend maar niet goed genoeg, moest nog een stuk kaas, een zakje gerapste pizzakaas en 2 rollen vuilniszakken (ik ben door ziekte wat langzaam dus ben alvast aan de voorjaarsschoonmaak begonnen), staat er een mij geheel onbekende donkere man-met-baard van een jaar of 30 achter me die zegt: "Doe er maar bij, ik reken wel af." (8 euro 88 overigens.)

Ik (helemaal verbijsterd) potestreerde zachtjes, maar het mocht niet blaten & kreeg er alleen nog uit "Dankjewel! Echt helemaal geweldig!" :D

(ik heb het zelf ook wel eens gedaan toen een kompleet ontdaan oud vrouwtje haar bankpas niet aan de praat kreeg - er waren die dag nogal wat storingen - maar had nooit verwacht een keertje aan de ontvangende kant te staan :o .)
pi_206238906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:18 schreef brokjespoes het volgende:
Vandaag (nog geen uur geleden) noemde ik er eentje:"Dankjewel! Echt helemaal geweldig!" :D

Sta bij AH, pinpas doet het niet, had 42 euro aan los geld bij me, had meegerekend maar niet goed genoeg, moest nog een stuk kaas, een zakje gerapste pizzakaas en 2 rollen vuilniszakken (ik ben door ziekte wat langzaam dus ben alvast aan de voorjaarsschoonmaak begonnen), staat er een mij geheel onbekende donkere man-met-baard van een jaar of 30 achter me die zegt: "Doe er maar bij, ik reken wel af." (8 euro 88 overigens.)

Ik (helemaal verbijsterd) potestreerde zachtjes, maar het mocht niet blaten & kreeg er alleen nog uit "Dankjewel! Echt helemaal geweldig!" :D

(ik heb het zelf ook wel eens gedaan toen een kompleet ontdaan oud vrouwtje haar bankpas niet aan de praat kreeg - er waren die dag nogal wat storingen - maar had nooit verwacht een keertje aan de ontvangende kant te staan :o .)
Leuk hè als je uit onverwachte hoek hulp krijgt :)
pi_206325102
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 21:29 schreef Bocaj het volgende:
:?

In wiki staat:
[..]
Tja, zeg het maar...

Dus mag je zeggen: "Die man/vrouw is een neger/negerin." Of moet je zeggen: "Die man/vrouw is zwart." ?
Of een negroïde man/vrouw.
Negers worden agressief als een niet-neger dat woord gebruikt, maar het is niet verboden of zo.
pi_206325202
neger kan niet meer. zwart is okee. zwarte niet, dat is neerbuigend.
maar ik zeg het liefst donker en dat is ook okee. zwart is me te amerikaans en komt eigenlijk op hetzelfde neer als neger.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:27:53 #183
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_206325274
Zwartje/zwartjes, neger vind ik zo naar denigrerend woord.
pi_206325318
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 21:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Kijk anders een de Netflix-serie Dear White People, die beantwoord dezelfde vraag.

[..]

Lui die dat schrijven of zo'n serie maken die zijn wel rijp voor een intensieve behandeling zeg. :')
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:49:12 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206325508
Ik las één of twee weken geleden een artikel in De Standaard over het "n-woord" dat niet meer aanvaardbaar was. Nergens werd vermeld welk n-woord men bedoelde (ik vermoed "neger") Het zou me niet verbazen als sommige lezers dachten dat het over "nikker" ging.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:54:49 #186
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206325558
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:49 schreef crystal_meth het volgende:
Ik las één of twee weken geleden een artikel in De Standaard over het "n-woord" dat niet meer aanvaardbaar was. Nergens werd vermeld welk n-woord men bedoelde (ik vermoed "neger") Het zou me niet verbazen als sommige lezers dachten dat het over "nikker" ging.
Het lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal dat het woord nikker niet meer aanvaardbaar is.
Heb het overigens ook al jaren niet meer gehoord, behalve als ik leerlingen uit moet leggen dat het woord neger niet ons equivalent is van nigger.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:41:17 #187
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206325983
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 21:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
[..]
[..]

[..]

quote:
"Een hophopliefhebber zijn en het woord n****r niet kunnen gebruiken is eigenlijk heel leerzaam. Het geeft je een inkijkje in hoe de wereld eruitziet als je zwart bent. Zwart zijn betekent dat je je een weg door het leven baant terwijl je mensen dingen ziet doen die jij niet mag doen, waaraan jij niet mag meedoen."
Nu ben ik eigenlijk razend benieuwd naar welke dingen je dan tegenwoordig allemaal niet mag doen omdat je zwart bent.

Pizza eten op een terras?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:24:49 #188
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206326382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal dat het woord nikker niet meer aanvaardbaar is.
Heb het overigens ook al jaren niet meer gehoord, behalve als ik leerlingen uit moet leggen dat het woord neger niet ons equivalent is van nigger.
Heb effe het artikel opgezocht, zie nu dat het ging over veel meer, oa de resultaten van een bevraging bij lezers van de krant over de aanvaardbaarheid van een hele reeks termen, over woke, over het afschaffen van vrouwelijke termen voor beroepen (zoals redactrice, verkoopster..), over "de eufemismetredmolen", over woorden die al lang niet meer gebruikt worden (zoals "gebrekkige", of "janet", hier in Vlaanderen een oud scheldwoord voor homo), etc. In die context vind ik het overdreven political correctness om het woord neger te vervangen door "n-woord". Het schept ook onduidelijkheid, het artikel meldt bvb dat "60 procent van de deelnemers vindt dat het n-woord in geen enkele context nog gepast is". Maar was dat het resultaat op een vraag die ging over "het n-woord" (waarbij sommigen misschien dachten aan het engelse nigger), of over "het woord neger"?
are we infinite or am I alone
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:19:35 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206330864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 21:47 schreef laforest het volgende:
Ik noem mensen gewoon bij hun naam. :{

Echter, ik vind zwarte zelf racistischer klinken dan neger en negerin, maar dat is verder niet op iets wetenschappelijks gebaseerd. Gewoon gevoelsmatig.
wij mochten vroeger mensen niet zwart noemen maar we moesten ze donker noemen. en neger mocht ook niet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:00:17 #190
65846 Bocaj
47th President.
pi_207067939
Nou, het woord is actueel geworden! :')
pi_207068100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:49 schreef crystal_meth het volgende:
Mag dat ook al niet meer dan?
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:12:34 #192
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207069469
Wij moesten negers neger noemen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:09:49 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207101840
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Wij moesten negers neger noemen
Wanneer en door wie is dit gezegd?
Krekker is de bom!
pi_207101912
Ik hoorde laatst iemand zulke mensen Afro Amerikaan noemen. En we zijn hier niet in Amerika heh.
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:23:29 #195
459912 FlippingCoin
pi_207101976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wanneer en door wie is dit gezegd?
De Here God.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_207104292
als zwarte of neger niet mag, dan gewoon roetmops :+
hardcoholic
  zondag 18 december 2022 @ 15:41:06 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207130341
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
De Here God.
Flauw en laf. Eerst iets zeggen, maar het daarna niet onderbouwen.
Krekker is de bom!
pi_207130399
Nee, dat is politiek-incorrect gemaakt dankzij het culturele marxisme, dat de wereld verdeeld in De Onderdrukker en De Onderdrukte. De blanke mens (die door die ideologie nu 'wit' wordt genoemd) is De Onderdrukker, en 'de mens van kleur' (ook al zo'n term), is De onderdrukte. "neger' is een woord van De Witte Onderdrukker. En dus is dat woord nu 'fout', en alle reden je te cancelen als je die term gebruikt, want deze beweging is machtig geworden.
Eens kijken
  zondag 18 december 2022 @ 15:54:07 #199
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207130570
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 15:44 schreef Maharski het volgende:
Nee, dat is politiek-incorrect gemaakt dankzij het culturele marxisme, dat de wereld verdeeld in De Onderdrukker en De Onderdrukte. De blanke mens (die door die ideologie nu 'wit' wordt genoemd) is De Onderdrukker, en 'de mens van kleur' (ook al zo'n term), is De onderdrukte. "neger' is een woord van De Witte Onderdrukker. En dus is dat woord nu 'fout', en alle reden je te cancelen als je die term gebruikt, want deze beweging is machtig geworden.

Hou es op
  zondag 18 december 2022 @ 16:15:44 #200
459912 FlippingCoin
pi_207130979
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 15:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Flauw en laf. Eerst iets zeggen, maar het daarna niet onderbouwen.
Ook alleen maar omdat het je niet aanstaat. ^p^
pi_207131084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:18 schreef marzman het volgende:
Ik hoorde laatst iemand zulke mensen Afro Amerikaan noemen. En we zijn hier niet in Amerika heh.
Nee, maar details hou je altijd. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 19 december 2022 @ 20:47:40 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207151655
quote:
16s.gif Op zondag 18 december 2022 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ook alleen maar omdat het je niet aanstaat. ^p^
Omdat WAT me niet aanstaat??? Ik vraag alleen van wie een bepaalde bewering komt omdat jij stelt dat wij "negers" negers moesten noemen...
Krekker is de bom!
  maandag 19 december 2022 @ 20:48:35 #203
459912 FlippingCoin
pi_207151673
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Omdat WAT me niet aanstaat??? Ik vraag alleen van wie een bepaalde bewering komt omdat jij stelt dat wij "negers" negers moesten noemen...
Nou je had het ook gewoon kunnen negeren.
pi_207151679
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 21:29 schreef Bocaj het volgende:
:?

In wiki staat:
[..]
Tja, zeg het maar...

Dus mag je zeggen: "Die man/vrouw is een neger/negerin." Of moet je zeggen: "Die man/vrouw is zwart." ?
Of een negroïde man/vrouw.
Een neger mag het wel zeggen, maar een niet-neger niet. Is dat niet discriminerend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')