"als je weg wilt uit Tirana, neem dan voor de gein de boot"quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:27 schreef Perrin het volgende:
'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.'
Treintje door Duitsland bijna gratisquote:Op woensdag 1 juni 2022 07:37 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"als je weg wilt uit Tirana, neem dan voor de gein de boot"![]()
Dan zou het ook opgelost zijn, maar denk het niet. Veel mensen zullen toch wel gaan. Op veel andere vliegvelden is het ook ellende.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:34 schreef Harmankardon het volgende:
Het zal toch iets rustiger worden op Schiphol neem ik aan want wie gaat er nu nog een vlucht boeken daar?
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Treintje door Duitsland bijna gratis
Tsja, alsof de NS dat allemaal zou kunnen managen. Straks is het weer warm en smelten er kabels.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.
Al het ov toch? Maar idd mensen weer de auto uit en het ov in jagen. Al is het nl spoor al behoorlijk bezet.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.
Met Mytrip heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:58 schreef Rene het volgende:
Baal dat mijn vlucht binnenkort vanaf Schiphol gaat. Wil hem eigenlijk omzetten naar Eindhoven. Daarvandaan vliegt men ook naar Rome. Iemand ervaring hiermee? Het annuleren via zo’n tussenorganisatie? (Mytrip geloof ik)
Was ik al bang voor… zie er eigenlijk ook wel tegenop om ermee aan de slag te gaan..quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met Mytrip heb ik geen ervaring.
Met tussenorganisaties is het meestal wel ellende als je iets wilt wat niet standaard is. Ik boek daarom ook liever gewoon direct via de maatschappij.
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:34 schreef Harmankardon het volgende:
Het zal toch iets rustiger worden op Schiphol neem ik aan want wie gaat er nu nog een vlucht boeken daar?
En een groot gedeelte van de filerijders zou ook kunnen carpoolen dat doen ze ook niet allemaal in je eigen individuele bubble zitten en niet begrijpen dat ze door hun egocentrische gedrag zelf een groot aandeel hebben aan die files.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.
Op radio hoorde ik jaren geleden dat ca 25% van de filerijders mensen zijn die gaan winkelen, koffie gaan drinken bij familie of even voor de fun gaan rijden.
Liever gezamenlijk in de file dan samen in een auto.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En een groot gedeelte van de filerijders zou ook kunnen carpoolen dat doen ze ook niet allemaal in je eigen individuele bubble zitten en niet begrijpen dat ze door hun egocentrische gedrag zelf een groot aandeel hebben aan die files.
Liever met de auto in de file dan niet kunnen zitten in de trein.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Liever gezamenlijk in de file dan samen in een auto.
https://nos.nl/artikel/24(...)euro-per-maand-extraquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
5,25 per uur erbij dus in de zomer. Dat is aanzienlijk moet ik zeggen
BRUTO oftewel 2,50 netto, nou nou GEWELDIG.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen wordenquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Dat is wel iets meer dan 2,50 netto en is op fulltime maandbasis volgens mij zeker ¤500, netto. Op die salarissen is dat best veel geld. Maar uiteraard, het had natuurlijk 2000¤ moeten zijnquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
BRUTO oftewel 2,50 netto, nou nou GEWELDIG.
Dan komt er ook geld bij, maar niet zoveel als in de drukke maanden idd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen worden![]()
Bij een voltijd baan is dat ongeveer ¤400 per maand en ook als je modaal verdient, is dat nog steeds een hoop geld.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werk in de zomer ook door en colega’s nemen vakantie. Ik wil dan ook wel 500 netto per maand erbij.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is het ook. Blijkbaar moet je eerst de boel in het honderd laten lopen voor zo'n aanbod. Way to go voor loonslaven in andere sectoren.quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen worden![]()
quote:De zomertoeslag loopt tot begin september. Daarna komt er voor een deel van de werknemers een toeslag van 1,40 euro per uur. Die geldt voor een jaar en is niet voor medewerkers die de grondafhandeling doen.
Maar goed dat geldt voor Schiphol medewerkers hoe zit het met de werknemers van ingehuurde bedrijven?quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Omzetten is in mijn ervaring drama, enige optie is dan ticket annuleren en opnieuw boeken tegen een mogelijk veel hoger tarief.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:58 schreef Rene het volgende:
Baal dat mijn vlucht binnenkort vanaf Schiphol gaat. Wil hem eigenlijk omzetten naar Eindhoven. Daarvandaan vliegt men ook naar Rome. Iemand ervaring hiermee? Het annuleren via zo’n tussenorganisatie? (Mytrip geloof ik)
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaanquote:Schiphol en de vakbonden willen vijfhonderd extra beveiligers aantrekken om te voorkomen dat er deze zomer chaos ontstaat op de luchthaven. De partijen gaan de werknemers werven vanuit andere sectoren door de arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker te maken.
Hoe dan? zelfs als je nu je baan opzegt dan is het juli voordat je daar begint moet je nog ingewerkt worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaan
Aan de andere kant: krijg je straks weer dat voetbalwedstrijden, festivals e.d. niet door kunnen gaan, omdat alle beveiligers op Schiphol staan
Nou nou, overgewaarde zangers die niet kunnen optreden; dat zal jammer zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
Aan de andere kant: krijg je straks weer dat voetbalwedstrijden, festivals e.d. niet door kunnen gaan, omdat alle beveiligers op Schiphol staan
Dan moeten die maar meer betalen dan Schipholquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaan
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ookquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou nou, overgewaarde zangers die niet kunnen optreden; dat zal jammer zijn.
Dan schaffen we gewoon festivals afquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ook
Maar het ene gat met het andere dichten klinkt nou niet echt als een structurele oplossing
Ik heb de tijd nog meegemaakt van Jan de arbeider, die het weekloon contant bij mijn vader kwam afhalen met de pet in de hand en dan naar het huis ging waar hij woonde dat eigendom was van mijn vaderquote:Op woensdag 1 juni 2022 05:43 schreef Horzula het volgende:
[..]
[..]
Jan de arbeider is ook al van de vorige eeuw, heur.
Behalve dat huis, net zoals nu dus?quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb de tijd nog meegemaakt van Jan de arbeider, die het weekloon contant bij mijn vader kwam afhalen met de pet in de hand en dan naar het huis ging waar hij woonde dat eigendom was van mijn vader
Hij woonde dan 40 jaar in dat huis en werkte ook 40 jaar en van AOW inhouding en pensioenopbouw was geen sprake
mnaar die jan de arbeider kan zelf nu online studerenquote:
Toeslagen kunnen er inderdaad ook weer vanafquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
Geld erbij in de vorm van een toeslag? Rot eens op met die toeslagen voor alles.
Structurele verbeteringen, die hebben we nodig.
Dat is nu eenmaal de realiteit momenteel, in iedere sector roept men dat er een tekort aan arbeidskrachten is en je zou wel gek zijn als werknemer als je daar geen profijt uit trekt door daarheen te gaan waar je de beste voorwaarden krijgt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ook
Maar het ene gat met het andere dichten klinkt nou niet echt als een structurele oplossing
En 85% zit alleen in de auto.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.
Op radio hoorde ik jaren geleden dat ca 25% van de filerijders mensen zijn die gaan winkelen, koffie gaan drinken bij familie of even voor de fun gaan rijden.
dat is logisch, want je hebt een auto omdat je van A naar B wilt op je eigen tijd en eigen route. Anders was je wel met het OV gegaan die vertrekt op een plek waar je niet bent, gaat naar een plek waar je niet heen wilt en neem een route die je niet wilt.quote:
In principe logisch, behalve dan dat het voertuig voor gemiddeld 5 personen is gebouwd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is logisch, want je hebt een auto omdat je van A naar B wilt op je eigen tijd en eigen route. Anders was je wel met het OV gegaan die vertrekt op een plek waar je niet bent, gaat naar een plek waar je niet heen wilt en neem een route die je niet wilt.
dat komt omdat je met je kinderen op stapt wilt gaan wanneer het je uitkomt. Omdat een 1 of 2 persoons auto en een gezinsauto bezitten velen malen duurder is dan het bezit en gebruik van een gezinsauto waarbij 99% van de tijd maar 1 persoon erin zit.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In principe logisch, behalve dan dat het voertuig voor gemiddeld 5 personen is gebouwd.
Dat is het mooie van veel auto's. Ze zijn multifunctioneel. Je kunt er gebruik van maken met 1 persoon, of twee personen, of drie personen, of vier personen en vaak ook nog met 5 personen. Da's mooi, he?quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In principe logisch, behalve dan dat het voertuig voor gemiddeld 5 personen is gebouwd.
Dan moet automobilisten alleen niet meer zeuren over files die men zelf veroorzaakt door inefficiënt met het beschikbare asfalt om te gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is het mooie van veel auto's. Ze zijn multifunctioneel. Je kunt er gebruik van maken met 1 persoon, of twee personen, of drie personen, of vier personen en vaak ook nog met 5 personen. Da's mooi, he?
Ik kan niet poolen en ik rij zelden in de spits. Voel me derhalve niet aangesproken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet automobilisten alleen niet meer zeuren over files die men zelf veroorzaakt door inefficiënt met het beschikbare asfalt om te gaan.
Vandaag gevlogen en de rij bij security was lang maar in exact een half uur was ik er doorheen. Viel mij behoorlijk mee. Heb langer moeten wachten bij de burgerking/laplace.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:58 schreef Rene het volgende:
Met de huidige inflatie heb je volgende week voor 400 euro net een kwartvolle benzinetank of een half brood.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij een voltijd baan is dat ongeveer ¤400 per maand en ook als je modaal verdient, is dat nog steeds een hoop geld.
Ja en dit haat ik dus. Zal je zien dat ik vier uur lang moet wachten zodra we er zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vandaag gevlogen en de rij bij security was lang maar in exact een half uur was ik er doorheen. Viel mij behoorlijk mee. Heb langer moeten wachten bij de burgerking/laplace.
Al die over het paard getilde autotune "artiesten" minder betalen en de beveiliging en het barpersoneel meer. En door!quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou nou, overgewaarde zangers die niet kunnen optreden; dat zal jammer zijn.
Godsvermogen aan popcorn besteldquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:43 schreef Solotovski het volgende:
Dit wordt alleen maar leuker en leuker
Wacht even er zijn vluchten van Schiphol naar Eindhoven. Een afstand die met de trein een uur duurt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Omzetten is in mijn ervaring drama, enige optie is dan ticket annuleren en opnieuw boeken tegen een mogelijk veel hoger tarief.
Jaar of 3 terug vloog ik van Schiphol rechtstreeks naar Griekenland om een uur of 8 in de ochtend.
Woonde destijds in Boxtel vlakbij Eindhoven airport. Werd ik 2 dagen vantevoren gebeld dat er een tussenstop gemaakt zou worden in Eindhoven vanwege samenvoegen van vluchten. Daardoor moest ik wel 2 uur eerder op Schiphol zijn. Vanaf Eindhoven zou dan wel om 8 uur vertrekken.
Dacht dus top, dan rij ik wel naar Eindhoven en stap ik daar op, heb ik veel meer tijd. Nou dat was absoluut niet mogelijk en ik kon alleen opstappen op Schiphol.
Vooral gebruikt door de kliek in Den Haag.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben 't wel eens met Lientje. 9 keer per dag een vlucht van Schiphol naar Brussel, wtf.
En vanaf Rotterdam Airport ook nog een vlucht naar Brussel.
is dat nou echt nodig per vliegtuig. dat ene uurtje tijdswinst. wat in de praktijk wellicht nihil is.
Dusseldorf is ook perfect per trein bereikbaar. toch gaat er 4 keer per dag een vliegtuig vanaf Schiphol.
Vluchten Amsterdam - Brussel vv bestaan echt voor 95% uit overstappers. Mensen die Atlanta - Brussel boeken bijvoorbeeld. Nederlanders pakken over het algemeen de trein, is eigenlijk net zo snel omdat je het hele circus op de luchthaven overslaat.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben 't wel eens met Lientje. 9 keer per dag een vlucht van Schiphol naar Brussel, wtf.
En vanaf Rotterdam Airport ook nog een vlucht naar Brussel.
is dat nou echt nodig per vliegtuig. dat ene uurtje tijdswinst. wat in de praktijk wellicht nihil is.
Dusseldorf is ook perfect per trein bereikbaar. toch gaat er 4 keer per dag een vliegtuig vanaf Schiphol.
Wat ze ook vaak doen. Vertrekken 2 van die vliegtuigen tegelijk uit zo’n vakantieland naar Nederland. Een naar Schiphol, de ander naar Eindhoven en die vliegt dan nog door naar Groningen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wacht even er zijn vluchten van Schiphol naar Eindhoven. Een afstand die met de trein een uur duurt.
Juli is een shitshow, maar voor juni en augustus valt het nog mee wetende dat in de meivakantie er 90K passagiers per dagen waren op de dagen dat het helemaal vastliep.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
’Zwarte zomer’ Schiphol: zo druk wordt het op jouw vertrekdag
Vakantiegangers gaan op Schiphol een ’zwarte zomer’ tegemoet met juli als slechtste maand, zo blijkt uit een interne planning van de luchthaven. Augustus zal waarschijnlijk maar iets beter zijn dan juli. Maar begin juli liggen er bovendien twee landingsbanen uit in verband met slecht gepland onderhoud.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-jouw-vertrekdag
![]()
Rechts beleid, wat de kiezer wilde. Afknijpen dat werkvolk.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:19 schreef Ericr het volgende:
https://www.gelderlander.(...)per-maand~a10a67372/
Hoe security door de staat vooral als kostenpost werd gezien. Lekker snoeien met Eurlings en Schultz.
Het voordeel van de zomervakantie is dat door de langere duur mensen iets meer gespreid vertrekken inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:13 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Juli is een shitshow, maar voor juni en augustus valt het nog mee wetende dat in de meivakantie er 90K passagiers per dagen waren op de dagen dat het helemaal vastliep.
Wilfred toonde wel dat plaatje gisteren in de uitzending van VIquote:Op donderdag 2 juni 2022 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
....Ach waarom reageer ik ook. Alsof werknemers van de telegraaf meer dan 1 hersencel gebruiken.
Zijn er ooit wachtrijen geweest dan voor aankomst? Je hoeft sowieso geen baggage te screenen dus dat scheelt een hoop. En Amerikanen kunnen door de automatische poortjes.quote:Op donderdag 2 juni 2022 15:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist vriendje geland uit usa allemaal prima geen wachtrijen
Wel zonder koffers naar huis![]()
![]()
![]()
3 dagen op wachten
Koffers waren niet mee met vliegtuig?quote:Op donderdag 2 juni 2022 15:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
3 dagen op wachten
Valt mee tochquote:Op donderdag 2 juni 2022 15:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
3 dagen op wachten
aparte rij om te controleren of je binnen 4uur gaat vliegenquote:Op donderdag 2 juni 2022 19:38 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Hmm, buiten in de rij staan om naar binnen te mogen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benschop: ‘Je hebt als luchthaven altijd te maken met grenzen. In 2019 waren dat de 500.000 vliegbewegingen. Daar zijn milieugrenzen, bestaande en nieuwe, bijgekomen. Deze zomer wordt de grens van Schiphol bepaald door de beschikbare hoeveelheid medewerkers voor de operatie.'
https://fd.nl/bedrijfslev(...)-geen-uitwassen-meer
Dick en dingen goed kunnen inschatten![]()
![]()
![]()
Die hebben ook personeels tekortenquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vandaag gevlogen en de rij bij security was lang maar in exact een half uur was ik er doorheen. Viel mij behoorlijk mee. Heb langer moeten wachten bij de burgerking/laplace.
In de VS heeft men, verrassing!, ook personeelstekorten op vliegvelden en bij vliegmaatschappijen.quote:
Burger King heeft altijd langzaam schijtpersoneel.quote:
True, daar stond je jaren geleden al een tijd in de rij op Schipholquote:Op donderdag 2 juni 2022 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Burger King heeft altijd langzaam schijtpersoneel.
lolquote:Op donderdag 2 juni 2022 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Burger King heeft altijd langzaam schijtpersoneel.
https://www.independent.c(...)-delay-b2093088.htmlquote:SEND IN THE ARMY TO HELP SORT AIRPORT CHAOS, RYANAIR BOSS URGES
Troops may prove useful for ’next three, four months’ as staffing shortages persist
The boss of Ryanair has called for the army to be brought in to ease disruption at airports which have struggled to cope with demand over the half-term.
Industry experts have blamed staff shortages for flight delays and cancellations that led to thousands of passengers being stuck in hours-long queues at airports.
Logisch ook, want de achterliggende oorzaak achter dit alles (dat veel essentieel personeel schokkend slecht betaald krijgt en als gevolg daarvan dus ook niemand het wil doen) speelt in min of meerdere mate in de hele westerse wereld.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
Je zou maar denken dat alleen Schiphol met problemen kampt.
[..]
https://www.independent.c(...)-delay-b2093088.html
Was wel grappig om te zien dat de meest slechtbetaalde beroepen opeens essentieel bleken in de lockdown. Hier offer jezelf maar op voor een fooi! He waar zijn al die mensen opeens heen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Logisch ook, want de achterliggende oorzaak achter dit alles (dat veel essentieel personeel schokkend slecht betaald krijgt en als gevolg daarvan dus ook niemand het wil doen) speelt in min of meerdere mate in de hele westerse wereld.
Mooi is dat. Jarenlang de arbeider uitbuiten en dan moet je leger de problemen komen oplossenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd dat de topsalarissen wat lager worden en dat geld richting de onderlaag gaat. Maar dat gaat niet gebeuren en de middenklasse vindt dat ook heel eng want wie wil nou een vergelijkbaar salaris met het vieze handwerkvolk. Beetje treurige en cynische reactie ipv het te zien als een mooi moment om te onderhandelen over je eigen salaris.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mooi is dat. Jarenlang de arbeider uitbuiten en dan moet je leger de problemen komen oplossen
quote:They were forced to queue outside the terminal and waited up three hours to check-in.
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, als er iets een firstworld problem is dan is het wel het gejank over Schiphol, blijkbaar hebben we tegenwoordig meer Karens dan iets anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.
Typisch Brits. Riepen ze bij de Brexit ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.
Nouja bij voedsel tekorten kon ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Geef de bevolking geen eten en je hoofdstad staat binnen een week in de fik. Maar dit.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Typisch Brits. Riepen ze bij de Brexit ook.
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nouja bij voedsel tekorten kon ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Geef de bevolking geen eten en je hoofdstad staat binnen een week in de fik. Maar dit.
De optie fatsoenlijk betalen stond er niet tussen?
Flexibele schil eruit getyft tijdens corona die vervolgens niet is teruggekomen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.
Echt absurd.
Luchtvaart is super gevoelig voor de economische conjunctuur en dus ook heel cyclisch. Het gaat keihard of heel kut.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.
Echt absurd.
Het is toch hastikke nobel om op de door incompetente politici veroorzaakte neoliberale vuilnisbelt het kapitaal van aandeelhouders veilig te stellen? Hoog tijd dat die vieze arbeiders hun werk eens gewoon zonder te klagen en voor wat kraaltjes en spiegeltjes gaan doen, zo meteen gaan soldaten ook nog een hoger salaris eisen...quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vergeet de VS niet, 2500 vluchten geannulleerd over het weekeinde:quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt absurd.
Wij zijn zelf de grootste aandeelhouder, he? Nou ja, Nederland dus. 92% van de aandelen van Schiphol zijn in handen van Rijksoverheid en de gemeente Amsterdam en de gemeente Rotterdamquote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is toch hastikke nobel om op de door incompetente politici veroorzaakte neoliberale vuilnisbelt het kapitaal van aandeelhouders veilig te stellen? Hoog tijd dat die vieze arbeiders hun werk eens gewoon zonder te klagen en voor wat kraaltjes en spiegeltjes gaan doen, zo meteen gaan soldaten ook nog een hoger salaris eisen...
Slechte aandeelhouder dan. Je eigen verdienmodel de nek omdraaien door essentieel personeel weg te jagen met miezerige kutloontjes.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij zijn zelf de grootste aandeelhouder, he? Nou ja, Nederland dus. 92% van de aandelen van Schiphol zijn in handen van Rijksoverheid en de gemeente Amsterdam en de gemeente Rotterdam
https://www.schiphol.nl/n(...)elhoudersinformatie/
Bovenop alle steunmaatregelen die ze konden krijgen tijdens de corona. Maar nee hoor, ontslaan was de makkelijke optie. Want als het allemaal weer terug komt 'trekken we wel een blik mensen open'quote:Op zaterdag 4 juni 2022 00:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Slechte aandeelhouder dan. Je eigen verdienmodel de nek omdraaien door essentieel personeel weg te jagen met miezerige kutloontjes.
Wat hieronder staat zelfde is met de bouw gebeurd rond 2010. En een hele hoop geklaag op de GGD die mensen wel fatsoenlijk betaalt zodat er weinig studenten te vinden zijn voor die schil.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt absurd.
Er zijn tegenwoordig zoveel van die types zonder geweten en verantwoordelijkheidsgevoel. Net als bij zijn studie blijft hij daar zitten tot dat iemand hem er letterlijk uittrapt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
En idee van Mark Harbers werkt niet
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-schiphol-ellende
Verrassend weer![]()
Idee van een kneus die in 10 jaar niet eens een vier jarige studie kan afronden serieus nemen, hoe verzin je het![]()
Gelukkig denkt hij ook niet aan opstappen, daar zullen we hem dan even bij helpen![]()
Niet echt verrassend, ze kunnen de passagiers en hun bagage niet aan, of je ze nu in 2 vliegtuigen stopt of in 1 maakt geen verschil. Maar ja ik heb dan ook geen 10 jaar gedaan over een 4 jarige studie...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer![]()
Idee van een kneus die in 10 jaar niet eens een vier jarige studie kan afronden serieus nemen, hoe verzin je het![]()
Gelukkig denkt hij ook niet aan opstappen, daar zullen we hem dan even bij helpen![]()
Wat een onbenul is dat ookquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer![]()
Hoe zou dat überhaupt moeten werken dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer![]()
Leerplicht. Er is hooguit een kleine scheiding van de schoolvakanties in het zuiden van het land. Maar dat zal Schiphol niet helpen. Wat zal 't een tyfuszooi worden over een maand als het nu al zo'n bende is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen per se weg moeten tegelijk met de rest van het land. Of dat nou zwarte zaterdag op de snelwegen is, of de drukte op de luchthavens.
https://www.nu.nl/economi(...)se-bestemmingen.htmlquote:KLM vliegt niet meer naar Schiphol vanaf Europese bestemmingen
KLM vliegt niet meer naar Schiphol vanaf Europese bestemmingen. De zogenoemde cityhoppers van de luchtvaartmaatschappij vliegen leeg terug naar Schiphol. Dat gebeurt vanwege de drukte op de luchthaven.
KLM laat in een persbericht weten dat het geen passagiers meer meeneemt met bestemming Schiphol. Die luchthaven kampt ook dit Pinksterweekend weer met grote drukte.
Eerder meldde KLM dat het dit weekend tot vijftig vluchten per dag annuleert. Daarmee wil de luchtvaartmaatschappij bijdragen aan "een beheersbare situatie op de luchthaven en in de eigen operatie".
KLM laat vliegtuigen leeg weg vliegenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)se-bestemmingen.html
Wegwezen, Dick
Als je een pakketreis boekt heb je niet altijd veel keus hè. Plus wie had dit verwacht. Ik ben ook aan het kijken voor de zomervakantie, maar via Eindhoven is het aanbod toch net wat kariger.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen per se weg moeten tegelijk met de rest van het land. Of dat nou zwarte zaterdag op de snelwegen is, of de drukte op de luchthavens.
Ik hoop dat de trein naar Hamburg, over ongeveer anderhalve maand, een beetje meevalt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leerplicht. Er is hooguit een kleine scheiding van de schoolvakanties in het zuiden van het land. Maar dat zal Schiphol niet helpen. Wat zal 't een tyfuszooi worden over een maand als het nu al zo'n bende is.
De oudjes zie je wel het hele jaar door reizen.
Ook een pakketreis kun je makkelijk boeken buiten een pinksterweekend of zomervakantie.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als je een pakketreis boekt heb je niet altijd veel keus hè. Plus wie had dit verwacht. Ik ben ook aan het kijken voor de zomervakantie, maar via Eindhoven is het aanbod toch net wat kariger.
Sluit jezelf maar op.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Haags het volgende:
Sluit Schiphol maar en doek dat KLM op.
Wat staan ze waanzinnig voor lul zeg.
Que? Als we er geen miljarden coronasteun in gepompt hadden dan waren ze knetterfailliet geweest. Maar de overheid is schuldig hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef bianconeri het volgende:
Schiphol en KLM gesloopt door de overheid.
Waar ga jij dan vanaf vliegen voor je all inclusive naar Antalya?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Haags het volgende:
Sluit Schiphol maar en doek dat KLM op.
Wat staan ze waanzinnig voor lul zeg.
Eh, de overheid is voor 92% aandeelhouder, natuurlijk, dus men heeft wel een rol daarin.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:04 schreef spoilert het volgende:
Gesloopt door de overheidZe gaan ten onder aan het eigen onvermogen.
Hou ons niet langer in spanning....desnoods leggen we geld bij!!!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef Adrie072 het volgende:
Er lijkt toch meer aan de hand, dan dat ze zeggen....
Minder mensen daar heen brengen...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Mijn hoofd kan niet bedenken waarom vluchten leeg naar Schiphol een betere optie is dan vluchten leeg van Schiphol.
Geen nieuwe aanvoer de Terminal in die schijnt een beetje overvol te zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Mijn hoofd kan niet bedenken waarom vluchten leeg naar Schiphol een betere optie is dan vluchten leeg van Schiphol.
Ik wel. Nieuwe shift treed aan en 10% heeft zich ziekgemeld, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Dat is goed gescheiden. Vertrek en Aankomst zijn bij Schiphol aparte verdiepingen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef spoilert het volgende:
[..]
Geen nieuwe aanvoer de Terminal in die schijnt een beetje overvol te zijn.
Gepland vluchten eruit halen gebeurt natuurlijk eerder dan 3 uur van tevoren. En dan voorkom je dat mensen in de rij voor de overgelopen security komen, of vast komen te zitten doordat ze geen vlucht meer hebben na hun geboekte vlucht gemist te hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minder mensen daar heen brengen...
En als je nu de operatie stillegt dan mag je ME-pelotons uit heel het land optrommelen...
Ik heb niet de indruk dat dit gepland is, dit is iemand die de spreekwoordelijke rode knop heeft ingedrukt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gepland vluchten eruit halen gebeurt natuurlijk eerder dan 3 uur van tevoren. En dan voorkom je dat mensen in de rij voor de overgelopen security komen, of vast komen te zitten doordat ze geen vlucht meer hebben na hun geboekte vlucht gemist te hebben.
Lounge 1, waar alle Schengen vluchten aankomen en vertrekken is niet gescheiden. Ook de niet Schengen EU vluchten komen gewoon aan op het vertrek niveau.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat is goed gescheiden. Vertrek en Aankomst zijn bij Schiphol aparte verdiepingen.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
Lounge 1, waar alle Schengen vluchten aankomen en vertrekken is niet gescheiden. Ook de niet Schengen EU vluchten komen gewoon aan op het vertrek niveau.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.
Door de overheid?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef bianconeri het volgende:
Schiphol en KLM gesloopt door de overheid.
En al die kansloze haters hier.
En het goede nieuws is: ..............quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.
Gelukkig komen je koffers op de terugreis pas drie dagen laterquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
Godzijdank komt mijn vrouw over een week pas weer thuis, mischien dat ze tegen die tijd wel genoeg personeel voor het aantal vluchten hebben wat er binnenkomt.
Ze haalde maar net het vliegtuig naar de VS vanmorgen, 10 minuten voor vertrek in het toestel terwijl ze 3.5 uur voor vertrek op Schiphol was.
Lekker boeiend als je thuis bent.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gelukkig komen je koffers op de terugreis pas drie dagen later![]()
![]()
![]()
Hij is wel eindverantwoordelijk natuurlijk. Dat ze daar halsstarrig willen vasthouden aan het minimumloon voor grondpersoneel staat aan de basis van dit alles.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Benschop de chaos op alle westerse luchthavens heeft veroorzaakt. Als zijn ontslag de problematiek op alle luchthavens in al die landen oplost dan moet dat maar.
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Benschop de chaos op alle westerse luchthavens heeft veroorzaakt. Als zijn ontslag de problematiek op alle luchthavens in al die landen oplost dan moet dat maar.
Hier wordt het leger ook al ingezet dus?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.
Welke lijst?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.
Ik heb nieuws gemist.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier wordt het leger ook al ingezet dus?
Nou, 2500 vluchten geschrapt in de VS in een weekend lijkt mij toch wat meer impact te zijn dan Schipholquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah geen context en geen informatie. Superhandig.quote:
Holy shitquote:
Je mag dus even je excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah geen context en geen informatie. Superhandig.
Dit geeft een ander beeld en kan iedereen gewoon checken.
https://uk.flightaware.com/live/airport/delays
Edit: ah het is wel dezelfde site
VVD66 hebben ook schuld. Zij zijn verantwoordelijk voor de ZZP constructies en de race naar de bodem.quote:
Het is nog steeds een plaatje zonder context en zonder bron. Jammer johquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag dus even je excuses aanbieden.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is nog steeds een plaatje zonder context en zonder bron. Jammer joh
Edit 40% vertragingen klinkt verschrikkelijk en een stuk ernstiger dan 20%. Maar het zegt weinig over de grote van de problematiek. Hoeveel minuten vertraging, doorreizigers, wachtrijen, bagage etc. Snapt iedereen
Wacht maar tot je hoort tot wanneer dit onderhoud gaat duren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ook baanonderhoud nu tijdens pinkster weekeinde![]()
![]()
Langer als het dienstverband van Benschopquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Wacht maar tot je hoort tot wanneer dit onderhoud gaat duren.
Dat vraag je aan iemand die tien jaar doet over een vier jarige studie en nog steeds niet heeft afgemaaktquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef Jojoke het volgende:
Was het zo lastig om te bedenken dat iedereen op vakantie wil na de coronapandemie?
Waarom zou je dat ook uitvoeren op het moment dat het vliegverkeer grotendeels stil ligt in verband met corona...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ook baanonderhoud nu tijdens pinkster weekeinde![]()
![]()
Dat begrijp ik ook niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom niet uitwijken naar Eelde? Alles beter dan in het buitenland blijven hangen en hopen dat de volgende vlucht wel (op tijd) gaat. Vanuit Groningen is het maar 2 uurtjes naar Schiphol.quote:
Nederlanders in Stockholm zien leeg KLM-toestel vertrekken
SCHIPHOL/STOCKHOLM - Passagiers die op het vliegveld van Stockholm stonden te wachten om naar Nederland te vliegen, zagen zaterdagavond een lege cityhopper vertrekken. KLM neemt op Europese vluchten zaterdag geen passagiers meer mee naar Schiphol vanwege de grote drukte daar, meldde de luchtvaartmaatschappij zaterdagavond.
Een van de wachtenden op het Zweedse vliegveld is een Nederlandse. Zij vertelde dat zij omstreeks 19.00 uur het toestel leeg zag vertrekken nadat haar vlucht van 17.30 uur eerst was vertraagd en toen niet ging. Een deel van de passagiers kreeg een melding dat de vlucht was gecanceld. Mensen die al te horen hadden gekregen dat ze naar zondag zijn omgeboekt stonden in een rij en kregen een hotel toegewezen. Een van de andere reizigers was langere tijd in Zweden en had drie koffers bij zich. Zij kreeg te horen dat ze zondag maar een koffer mag meenemen, aldus de Nederlandse. Achter haar verzuchtte een jonge Amerikaanse die op Schiphol zou overstappen naar Singapore: "Ik was mentaal voorbereid op een hele lange reis, maar nu is het helemaal niet meer te overzien".
Het is niet duidelijk hoeveel vluchten leeg naar Schiphol vliegen. Ook is niet bekend hoeveel passagiers niet naar Schiphol kunnen vliegen. Passagiers die achterblijven op Europese bestemmingen moeten wachten totdat KLM een alternatieve vlucht voor ze heeft gevonden. Op z'n vroegst vliegen zij dan zondag naar Schiphol. De Nederlandse meldt dat in Stockholm sommige mensen zijn omgeboekt naar maandag of dinsdag.
Schiphol kampt met grote drukte dit pinksterweekend. Daarbovenop kwamen ongunstige weersomstandigheden en baanonderhoud, wat zaterdag zorgde voor een domino-effect en voor verstoringen. KLM heeft toen op eigen initiatief besloten om geen passagiers meer mee terug te nemen, aldus een KLM-woordvoerster. De reden hiervoor is dat zogenoemde transferpassagiers op deze manier niet meer op het toch al drukke Schiphol belanden.
https://www.transport-onl(...)-toestel-vertrekken/
waarom niet naar vliegveld Lelystad ???????????????quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarom niet uitwijken naar Eelde? Alles beter dan in het buitenland blijven hangen en hopen dat de volgende vlucht wel (op tijd) gaat. Vanuit Groningen is het maar 2 uurtjes naar Schiphol.
Gebrek aan ruimte in het luchtruim en het alternatief om laag te vliegen geen optie is voor een groot gebied omwonenden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom niet naar vliegveld Lelystad ???????????????
Los van het feit dat ze daar dan net zo hard een personeelsprobleem hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gebrek aan ruimte in het luchtruim en het alternatief om laag te vliegen geen optie is voor een groot gebied omwonenden.
Ze zullen maar vooruit denken. Straks gaan ze regeren ook!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los van het feit dat ze daar dan net zo hard een personeelsprobleem hebben.
Verder is de bereikbaarheid van Lelystad Airport ronduit kut, alleen met de auto kun je er nog een beetje fatsoenlijk komen, totaal achterhaald.
Wel een vliegveld in de polder neerplempen maar te beroerd om er een trein naartoe te laten rijden.
Het gaat om transferpassagiers. Die stappen dus over op Schiphol naar bijvoorbeeld New York. Drop je die op Eelde dan moeten ze alsnog naar Schiphol om verder te vliegen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarom niet uitwijken naar Eelde? Alles beter dan in het buitenland blijven hangen en hopen dat de volgende vlucht wel (op tijd) gaat. Vanuit Groningen is het maar 2 uurtjes naar Schiphol.
Is een toeslag voor de zomer,gaat bijzonder tarief (52%) belasting vanaf. Na de zomer wel 1,4¤ erbij.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
De inkomsten worden gewoon op dezelfde manier belast hoor. Weet je wel hoe het bijzondere tarief werkt?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Is een toeslag voor de zomer,gaat bijzonder tarief (52%) belasting vanaf. Na de zomer wel 1,4¤ erbij.
Druppel, gloeiende plaat
Ik durf niet, maar ik heb al een vakantie geboekt via Schiphol, dus mijn hoop is gevestigd op het feit dat niemand nog last-minute durftquote:
You're doomed.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf niet, maar ik heb al een vakantie geboekt via Schiphol, dus mijn hoop is gevestigd op het feit dat niemand nog last-minute durft
Wat heeft de VVD niet verneukt in die 12 jaar?quote:
quote:Vergrijzing houdt in dat het aandeel ouderen in de totale bevolking toeneemt. In de twintigste eeuw is het aantal 65-plussers in Nederland meer dan vertienvoudigd: van 0,3 miljoen in 1900 tot 3,4 miljoen in 2020. Daarmee nam het aandeel 65-plussers in de totale bevolking toe van 6% naar 19,5%.
Dat de meesten overstappers zijn is me duidelijk, maar laat die minderheid die wel in Nederland moet zijn in Eelde uitstappen en de rest met de trein naar Schiphol gaan zodat tegen die tijd de spits voorbij is of in Nederland overnachten als de eerstvolgende vlucht veel later is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Het gaat om transferpassagiers. Die stappen dus over op Schiphol naar bijvoorbeeld New York. Drop je die op Eelde dan moeten ze alsnog naar Schiphol om verder te vliegen.
Kunnen we al die vvd'ers niet gewoon aan de Russen schenken? Met kernwapens worden nl. alleen grote steden en taktische militaire doelwitten getroffen, terwijl een compleet land gesloopt kan worden tot er geen steen meer op een andere ligt door het te vvd-en.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat heeft de VVD niet verneukt in die 12 jaar?
De zorg, defensie, justitie, de woningmarkt, migratie. Allemaal een grote teringzooi.
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik vlieg in augustusquote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf niet, maar ik heb al een vakantie geboekt via Schiphol, dus mijn hoop is gevestigd op het feit dat niemand nog last-minute durft
Hoe denk jij dat de lounges relevant zijn voor lange rijen in de vertrekhallen? Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, die aankomt op Schiphol zal ooit in die lange rijen terecht komen. Ook 99% van de overstappers gaat gewoon door security in de aankomstruimtes om vervolgens weer vrolijk de lounge in te gaan. Die 1% zijn mensen die geboekt hebben via verschillende maatschappijen, maar dan ben je ook echt gigantisch dom om via Schiphol te vliegen (want veel duurder).quote:
Ach, de Aalsmeerderbaan is dan tenminste weer open, dat is mij ook niet gegund. Mijn enige mazzel is dat ik nog net voor de zomervakantie vertrek, twee dagen later en ik had de waarschijnlijk drukste dag van het hele jaar mogen meemaken.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vlieg in augustusheb er een hard hoofd in dat ze dit kunnen fixen, maar andere vluchten gaan er bijna niet in die tijd of zitten vol.
Nederlanders zijn echt te dom om te poepen en blijven er maar op stemmen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De zorg, defensie, justitie, de woningmarkt, migratie. Allemaal een grote teringzooi.
Nee, Nederlanders zijn gigantisch egoïstisch. Hoe veel mensen hebben er nou echt daadwerkelijk last van dat alles wordt uitgekleed? Tom en Sanne zitten gewoon op een goede school, het huis dat ze 20 jaar geleden gekocht hebben doet het helemaal prima en migratie hebben alleen achterstandswijken last van. Dus gewoon stemmen op de partij die je centen bespaart en 130 op de snelwegen heeft afgedwongen.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nederlanders zijn echt te dom om te poepen en blijven er maar op stemmen.
Het werkelijke probleem is de sluiting van de Aalsmeerbaan, de onhandige windrichting en het totale onvermogen van de verkeersleiding om outside the box (of commercieel) te denken.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Je benoemt allemaal zaken die niet relevant zijn voor het echte probleem.
Hmmm, ok....dus 'het probleem' wordt veroorzaakt door de 21,9 procent die op de VVD gestemd hebben en niet door de overige 78,1 procent die niet gestemd hebben of op allerlei kleine kutsplinterpartijtjes die helemaal niets te melden hebben?quote:Op zondag 5 juni 2022 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Nee, Nederlanders zijn gigantisch egoïstisch. Hoe veel mensen hebben er nou echt daadwerkelijk last van dat alles wordt uitgekleed? Tom en Sanne zitten gewoon op een goede school, het huis dat ze 20 jaar geleden gekocht hebben doet het helemaal prima en migratie hebben alleen achterstandswijken last van. Dus gewoon stemmen op de partij die je centen bespaart en 130 op de snelwegen heeft afgedwongen.
Het feit dat PvdA en GL fusie een ding is spreekt dit keihard tegen.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, ok....dus 'het probleem' wordt veroorzaakt door de 21,9 procent die op de VVD gestemd hebben en niet door de overige 78,1 procent die niet gestemd hebben of op allerlei kleine kutsplinterpartijtjes die helemaal niets te melden hebben?![]()
Als de overige 78,1 procent op de PvdA of SP had gestemd, dan hadden we een heel ander politiek landschap gehad.
Niet per se beter, uiteraard.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, ok....dus 'het probleem' wordt veroorzaakt door de 21,9 procent die op de VVD gestemd hebben en niet door de overige 78,1 procent die niet gestemd hebben of op allerlei kleine kutsplinterpartijtjes die helemaal niets te melden hebben?![]()
Als de overige 78,1 procent op de PvdA of SP had gestemd, dan hadden we een heel ander politiek landschap gehad.
Dat zal het zijnquote:Op zondag 5 juni 2022 11:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is de sluiting van de Aalsmeerbaan, de onhandige windrichting en het totale onvermogen van de verkeersleiding om outside the box (of commercieel) te denken.
Er is zo vaak een baan gesloten, het probleem is de security, daar zit de botteneck, bij de incheckbalies heeft men voldoende personeel, ik heb lang voor Transavia gewerkt en als het druk is word er gewoon kantoorpersoneel heen gestuurt.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is de sluiting van de Aalsmeerbaan, de onhandige windrichting en het totale onvermogen van de verkeersleiding om outside the box (of commercieel) te denken.
No, it doesn't.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat PvdA en GL fusie een ding is spreekt dit keihard tegen.
Nee, dat is het probleem. Ik heb er dagelijks mee te maken en heb er derhalve wel verstand van. En ik krijg er genoeg voor betaald.quote:
Maar niet de Aalsmeerbaan met hoofdzakelijk noordenwind.quote:
Daar hebben ook echt veel VVD-bewindspersonen op gezeten ja.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De luchtvaart heeft 2 jaar plat gelegen. Iedere competente bestuurder pakt zo'n kans met beide handen aan.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mogelijk geplanned met idee dat Lelystad open zou zijn.
Nee, hoor. Ze hebben het onderhoud opgeschoven omdat ze het eerste kwartaal budgetair niet handig vonden.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mogelijk geplanned met idee dat Lelystad open zou zijn.
Werklui liggen niet voor het oprapen, zeker niet met zulke grote projecten, daarnaast is het nog heel gedoe omdat je mensen op Schiphol speciaal moet screenen en opleiden.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De luchtvaart heeft 2 jaar plat gelegen. Iedere competente bestuurder pakt zo'n kans met beide handen aan.
Maar helaas heeft Schiphol iemand aan het roer die niet eens snapt dat je toch echt personeel nodig hebt om dit probleem op te lossen en dat al het andere symptoombestrijding is.
In die functies kom je echt niet aan een dermate salaris dat je zulke tarieven betaald.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Is een toeslag voor de zomer,gaat bijzonder tarief (52%) belasting vanaf. Na de zomer wel 1,4¤ erbij.
Druppel, gloeiende plaat
Er is 2 jaar de tijd geweest. Ik weet toevallig dat bedrijven die betrokken zijn bij evenementen het afgelopen jaar heel hard bezig zijn geweest om de enorme drukte van nu op te vangen. En die investeringen in moeilijke tijden betalen zich nu keihard uit.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Werklui liggen niet voor het oprapen, zeker niet met zulke grote projecten, daarnaast is het nog heel gedoe omdat je mensen op Schiphol speciaal moet screenen en opleiden.
Het gaat uiteindelijk allemaal om centjes, Schiphol is gewoon een keihard commercieel bedrijf.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is 2 jaar de tijd geweest. Ik weet toevallig dat bedrijven die betrokken zijn bij evenementen het afgelopen jaar heel hard bezig zijn geweest om de enorme drukte van nu op te vangen. En die investeringen in moeilijke tijden betalen zich nu keihard uit.
Het is toch echt van de zotte dat een klein bedrijf dat podia opbouwt een betere vooruitziende blik heeft dan Schiphol?
Ik snap dus echt totaal niet wat deze reactie toevoegt. Echt categorie totale kortsluiting in mijn hoofd.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk allemaal om centjes, Schiphol is gewoon een keihard commercieel bedrijf.
Dan lees je het lekker niet, net zoals die kutposts van jou in BTC met je eeuwige gejank of je je vakantiegeld voor crypto moet gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap dus echt totaal niet wat deze reactie toevoegt. Echt categorie totale kortsluiting in mijn hoofd.
quote:Op zondag 5 juni 2022 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan lees je het lekker niet, net zoals die kutposts van jou in BTC met je eeuwige gejank of je je vakantiegeld voor crypto moet gebruiken.
Omdat je doet alsof Schiphol een non-profit instelling is.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg "deze kleine bedrijven dachten langer dan een week vooruit en maken nu dikke winsten"
Jouw antwoord: "maar Schiphol is een commercieel bedrijf waar centjes belangrijk zijn"
Ehm, ja, wat moet ik hier anders op zeggen?
Daar heb je gelijk in. Daarom vind ik ook dat Schiphol voor hun geblunder moet opdraaien voor de schade voor de luchtvaartmaatschappijen.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk allemaal om centjes, Schiphol is gewoon een keihard commercieel bedrijf.
Die zullen wel claims gaan krijgen.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Daarom vind ik ook dat Schiphol voor hun geblunder moet opdraaien voor de schade voor de luchtvaartmaatschappijen.
Neequote:Op zondag 5 juni 2022 12:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je doet alsof Schiphol een non-profit instelling is.
Het probleem is dat het werk op schiphol allemaal via uitbestedingen loopt, dat is doorgaans niet iets waar Schiphol voor kiestquote:Op zondag 5 juni 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Ofwel jij denkt dat de evenementensector het allemaal voor noppes doet (leuk feitje: al die bedrijven doen het onderaan de streep ook voor de centjes), of je verzint dingen ter plekke.
Ik zeg alleen dat de CEO dusdanig incompetent is dat zelfs de vooruitziende blik om meer centen binnen te harken na corona er totaal aan ontbrak. Sterker nog, Schiphol lijdt nu pijn door deze incompetentie.
Net beschuldigde je mij er nog van om te stellen dat Schiphol een non-profit organisatie moet zijn oid, nu zoek je smoesjes voor de incompetentie die ik aankaartte.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat het werk op schiphol allemaal via uitbestedingen loopt, dat is doorgaans niet iets waar Schiphol voor kiest
Dat is wel de keuze van Schiphol. Is het jullie wel eens opgevallen dat roltrappen en loopbanden vaker stuk zijn dan dat ze het doen? Toevallig nadat Schiphol de eigen dienst die het onderhoud deed heeft gesaneerd en het heeft uitbesteedquote:Op zondag 5 juni 2022 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat het werk op schiphol allemaal via uitbestedingen loopt, dat is doorgaans niet iets waar Schiphol voor kiest
Niet echt, elke keer als ik er ben - gemiddeld grofweg één keer per jaar - werkt dat allemaalquote:Op zondag 5 juni 2022 14:21 schreef Mortaxx het volgende:
Is het jullie wel eens opgevallen dat roltrappen en loopbanden vaker stuk zijn dan dat ze het doen?
Was voor de situatie van gister avond wel van belang. En ook passagiers die aankomen kunnen in een rij komen. Maar jij bent natuurlijk kind aan huis op Schiphol.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat de lounges relevant zijn voor lange rijen in de vertrekhallen? Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, die aankomt op Schiphol zal ooit in die lange rijen terecht komen. Ook 99% van de overstappers gaat gewoon door security in de aankomstruimtes om vervolgens weer vrolijk de lounge in te gaan. Die 1% zijn mensen die geboekt hebben via verschillende maatschappijen, maar dan ben je ook echt gigantisch dom om via Schiphol te vliegen (want veel duurder).
Mensen die in de rij staan om een lounge in te mogen vanuit een aankomsthal staan niet in dezelfde rij als de mensen die vanuit de plaza de lounge in willen. Doorgaans is het bij de eerstgenoemde alleen druk als er net een vliegtuig is aangekomen, en zelfs dan loopt het lekker door.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:25 schreef spoilert het volgende:
[..]
Was voor de situatie van gister avond wel van belang. En ook passagiers die aankomen kunnen in een rij komen. Maar jij bent natuurlijk kind aan huis op Schiphol.
Tussen Schengen en non-Schengen staan ook vaak lange rijenquote:Op zondag 5 juni 2022 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die in de rij staan om een lounge in te mogen vanuit een aankomsthal staan niet in dezelfde rij als de mensen die vanuit de plaza de lounge in willen. Doorgaans is het bij de eerstgenoemde alleen druk als er net een vliegtuig is aangekomen, en zelfs dan loopt het lekker door.
Echt, hier mee laat je blijken dat je niet weet hoe de pax stromen lopen op Schiphol.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die in de rij staan om een lounge in te mogen vanuit een aankomsthal staan niet in dezelfde rij als de mensen die vanuit de plaza de lounge in willen. Doorgaans is het bij de eerstgenoemde alleen druk als er net een vliegtuig is aangekomen, en zelfs dan loopt het lekker door.
In plaats van te twitteren kan ze zelf toch even haar vriend helpenquote:Op zondag 5 juni 2022 15:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Zag in NL dat ook iedereen en zn moeder opeens 'assistance' ging aanvragen voor vage redenen puur zodat ze niet in queue hoeven. Zal je dus ook wel hier krijgen.
Ik vermoed dat ze bij de luchthaven een speciale rolstoel voor in het vliegtuig hebben en er zijn maar weinig mensen die in hun eentje het gewicht van een volwassene kunnen dragenquote:Op zondag 5 juni 2022 15:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In plaats van te twitteren kan ze zelf toch even haar vriend helpen
Sowieso zijn die dingen enorm traag. En de helft van de mensen snapt niet hoe het paspoort erin moet...quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zelfscanpoortjes op Schiphol geplaagd door storingen![]()
![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)service-rijen-drukte
Ook dit heeft Dick Benschop prima onder controle![]()
Ze hebben dus op kwaliteit geselecteerd en niet op de laagste prijsquote:Op woensdag 8 juni 2022 16:32 schreef TyVole het volgende:
Sowieso zijn die dingen enorm traag. En de helft van de mensen snapt niet hoe het paspoort erin moet...
Naar filmpjes van mongolen als Harry Vermeegen gaan we niet kijken natuurlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Dan moeten die chauffeurs maar beter betaald wordenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:15 schreef Red_85 het volgende:
Ja, prachtig.
fnv wil dat het salaris hoger wordt op Schiphol
fnv wil dat de werkdruk verlaagd wordt op Schiphol
fnv wil dat er meer 'echte' banen komen op Schiphol
Schiphol met alle bedrijven organiseert een banenmarkt om mensen te werven en de werkdruk te verlichten
fnv gaat het busvervoer plat leggen tijdens die banenmarkt.
Joost van doesburg, eens een clown altijd een clown.
Ik denk niet dat er één iemand op Schiphol denkt dat een tent een oplossing voor de chaos of lange rijen is. Hoe jij dit als oplossing framedquote:Op vrijdag 10 juni 2022 00:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Meer tenten op Schiphol voor reizigers in 'ellenlange' wachtrijen
Schiphol heeft voor de vertrekhallen extra tenten geplaatst om reizigers in lange wachtrijen te beschermen tegen de zon en regenbuien. De nieuwe overkappingen staan voor vertrekhal 3 en achter de al bestaande wachtrijtent bedoeld voor vertrekhal 1. De extra tenten betekenen dat passagiers voorlopig nog niet af zijn van de 'ellenlange' rijen op Schiphol.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)llenlange-wachtrijen
Ze hebben de oplossing gevonden hoor![]()
![]()
Mischien kan die staking toch even op een ander moment dan.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan moeten die chauffeurs maar beter betaald worden
Stakingen hebben alleen zin op een moment dat het de werkgever niet uitkomt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kan die staking toch even op een ander moment dan.