"als je weg wilt uit Tirana, neem dan voor de gein de boot"quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:27 schreef Perrin het volgende:
'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.'
Treintje door Duitsland bijna gratisquote:Op woensdag 1 juni 2022 07:37 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"als je weg wilt uit Tirana, neem dan voor de gein de boot"
Dan zou het ook opgelost zijn, maar denk het niet. Veel mensen zullen toch wel gaan. Op veel andere vliegvelden is het ook ellende.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:34 schreef Harmankardon het volgende:
Het zal toch iets rustiger worden op Schiphol neem ik aan want wie gaat er nu nog een vlucht boeken daar?
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Treintje door Duitsland bijna gratis
Tsja, alsof de NS dat allemaal zou kunnen managen. Straks is het weer warm en smelten er kabels.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.
Al het ov toch? Maar idd mensen weer de auto uit en het ov in jagen. Al is het nl spoor al behoorlijk bezet.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zouden ze in NL ook moeten doen in de zomermaanden 9 euro voor een maandkaart.
Met Mytrip heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:58 schreef Rene het volgende:
Baal dat mijn vlucht binnenkort vanaf Schiphol gaat. Wil hem eigenlijk omzetten naar Eindhoven. Daarvandaan vliegt men ook naar Rome. Iemand ervaring hiermee? Het annuleren via zo’n tussenorganisatie? (Mytrip geloof ik)
Was ik al bang voor… zie er eigenlijk ook wel tegenop om ermee aan de slag te gaan..quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met Mytrip heb ik geen ervaring.
Met tussenorganisaties is het meestal wel ellende als je iets wilt wat niet standaard is. Ik boek daarom ook liever gewoon direct via de maatschappij.
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:34 schreef Harmankardon het volgende:
Het zal toch iets rustiger worden op Schiphol neem ik aan want wie gaat er nu nog een vlucht boeken daar?
En een groot gedeelte van de filerijders zou ook kunnen carpoolen dat doen ze ook niet allemaal in je eigen individuele bubble zitten en niet begrijpen dat ze door hun egocentrische gedrag zelf een groot aandeel hebben aan die files.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.
Op radio hoorde ik jaren geleden dat ca 25% van de filerijders mensen zijn die gaan winkelen, koffie gaan drinken bij familie of even voor de fun gaan rijden.
Liever gezamenlijk in de file dan samen in een auto.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En een groot gedeelte van de filerijders zou ook kunnen carpoolen dat doen ze ook niet allemaal in je eigen individuele bubble zitten en niet begrijpen dat ze door hun egocentrische gedrag zelf een groot aandeel hebben aan die files.
Liever met de auto in de file dan niet kunnen zitten in de trein.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Liever gezamenlijk in de file dan samen in een auto.
https://nos.nl/artikel/24(...)euro-per-maand-extraquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
5,25 per uur erbij dus in de zomer. Dat is aanzienlijk moet ik zeggen
BRUTO oftewel 2,50 netto, nou nou GEWELDIG.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen wordenquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Dat is wel iets meer dan 2,50 netto en is op fulltime maandbasis volgens mij zeker ¤500, netto. Op die salarissen is dat best veel geld. Maar uiteraard, het had natuurlijk 2000¤ moeten zijnquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
BRUTO oftewel 2,50 netto, nou nou GEWELDIG.
Dan komt er ook geld bij, maar niet zoveel als in de drukke maanden idd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen worden
Bij een voltijd baan is dat ongeveer ¤400 per maand en ook als je modaal verdient, is dat nog steeds een hoop geld.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werk in de zomer ook door en colega’s nemen vakantie. Ik wil dan ook wel 500 netto per maand erbij.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is het ook. Blijkbaar moet je eerst de boel in het honderd laten lopen voor zo'n aanbod. Way to go voor loonslaven in andere sectoren.quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de rest van het jaar kunnen ze weer uitgeknepen worden
quote:De zomertoeslag loopt tot begin september. Daarna komt er voor een deel van de werknemers een toeslag van 1,40 euro per uur. Die geldt voor een jaar en is niet voor medewerkers die de grondafhandeling doen.
Manmanmanquote:
Maar goed dat geldt voor Schiphol medewerkers hoe zit het met de werknemers van ingehuurde bedrijven?quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
Omzetten is in mijn ervaring drama, enige optie is dan ticket annuleren en opnieuw boeken tegen een mogelijk veel hoger tarief.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:58 schreef Rene het volgende:
Baal dat mijn vlucht binnenkort vanaf Schiphol gaat. Wil hem eigenlijk omzetten naar Eindhoven. Daarvandaan vliegt men ook naar Rome. Iemand ervaring hiermee? Het annuleren via zo’n tussenorganisatie? (Mytrip geloof ik)
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaanquote:Schiphol en de vakbonden willen vijfhonderd extra beveiligers aantrekken om te voorkomen dat er deze zomer chaos ontstaat op de luchthaven. De partijen gaan de werknemers werven vanuit andere sectoren door de arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker te maken.
Hoe dan? zelfs als je nu je baan opzegt dan is het juli voordat je daar begint moet je nog ingewerkt worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaan
Aan de andere kant: krijg je straks weer dat voetbalwedstrijden, festivals e.d. niet door kunnen gaan, omdat alle beveiligers op Schiphol staan
Nou nou, overgewaarde zangers die niet kunnen optreden; dat zal jammer zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
Aan de andere kant: krijg je straks weer dat voetbalwedstrijden, festivals e.d. niet door kunnen gaan, omdat alle beveiligers op Schiphol staan
Dan moeten die maar meer betalen dan Schipholquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie eerste stap voor alle arbeiders: laat werkgevers maar weer eens lekker met elkaar gaan concurreren zodat de lonen omhoog gaan
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ookquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou nou, overgewaarde zangers die niet kunnen optreden; dat zal jammer zijn.
Dan schaffen we gewoon festivals af Of vakantie of festivalquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ook
Maar het ene gat met het andere dichten klinkt nou niet echt als een structurele oplossing
Ik heb de tijd nog meegemaakt van Jan de arbeider, die het weekloon contant bij mijn vader kwam afhalen met de pet in de hand en dan naar het huis ging waar hij woonde dat eigendom was van mijn vaderquote:Op woensdag 1 juni 2022 05:43 schreef Horzula het volgende:
[..]
[..]
Jan de arbeider is ook al van de vorige eeuw, heur.
Behalve dat huis, net zoals nu dus?quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb de tijd nog meegemaakt van Jan de arbeider, die het weekloon contant bij mijn vader kwam afhalen met de pet in de hand en dan naar het huis ging waar hij woonde dat eigendom was van mijn vader
Hij woonde dan 40 jaar in dat huis en werkte ook 40 jaar en van AOW inhouding en pensioenopbouw was geen sprake
mnaar die jan de arbeider kan zelf nu online studerenquote:
Toeslagen kunnen er inderdaad ook weer vanafquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
Geld erbij in de vorm van een toeslag? Rot eens op met die toeslagen voor alles.
Structurele verbeteringen, die hebben we nodig.
Dat is nu eenmaal de realiteit momenteel, in iedere sector roept men dat er een tekort aan arbeidskrachten is en je zou wel gek zijn als werknemer als je daar geen profijt uit trekt door daarheen te gaan waar je de beste voorwaarden krijgt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hang geen waarde-oordeel aan welke activiteit dan ook
Maar het ene gat met het andere dichten klinkt nou niet echt als een structurele oplossing
En 85% zit alleen in de auto.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over files... Maar toch blijven mensen rijden op 2 momenten pet dag.
Op radio hoorde ik jaren geleden dat ca 25% van de filerijders mensen zijn die gaan winkelen, koffie gaan drinken bij familie of even voor de fun gaan rijden.
dat is logisch, want je hebt een auto omdat je van A naar B wilt op je eigen tijd en eigen route. Anders was je wel met het OV gegaan die vertrekt op een plek waar je niet bent, gaat naar een plek waar je niet heen wilt en neem een route die je niet wilt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |