https://www.independent.c(...)-delay-b2093088.htmlquote:SEND IN THE ARMY TO HELP SORT AIRPORT CHAOS, RYANAIR BOSS URGES
Troops may prove useful for ’next three, four months’ as staffing shortages persist
The boss of Ryanair has called for the army to be brought in to ease disruption at airports which have struggled to cope with demand over the half-term.
Industry experts have blamed staff shortages for flight delays and cancellations that led to thousands of passengers being stuck in hours-long queues at airports.
Logisch ook, want de achterliggende oorzaak achter dit alles (dat veel essentieel personeel schokkend slecht betaald krijgt en als gevolg daarvan dus ook niemand het wil doen) speelt in min of meerdere mate in de hele westerse wereld.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
Je zou maar denken dat alleen Schiphol met problemen kampt.
[..]
https://www.independent.c(...)-delay-b2093088.html
Was wel grappig om te zien dat de meest slechtbetaalde beroepen opeens essentieel bleken in de lockdown. Hier offer jezelf maar op voor een fooi! He waar zijn al die mensen opeens heen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Logisch ook, want de achterliggende oorzaak achter dit alles (dat veel essentieel personeel schokkend slecht betaald krijgt en als gevolg daarvan dus ook niemand het wil doen) speelt in min of meerdere mate in de hele westerse wereld.
Mooi is dat. Jarenlang de arbeider uitbuiten en dan moet je leger de problemen komen oplossenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd dat de topsalarissen wat lager worden en dat geld richting de onderlaag gaat. Maar dat gaat niet gebeuren en de middenklasse vindt dat ook heel eng want wie wil nou een vergelijkbaar salaris met het vieze handwerkvolk. Beetje treurige en cynische reactie ipv het te zien als een mooi moment om te onderhandelen over je eigen salaris.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mooi is dat. Jarenlang de arbeider uitbuiten en dan moet je leger de problemen komen oplossen
quote:They were forced to queue outside the terminal and waited up three hours to check-in.
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, als er iets een firstworld problem is dan is het wel het gejank over Schiphol, blijkbaar hebben we tegenwoordig meer Karens dan iets anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.
Typisch Brits. Riepen ze bij de Brexit ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ja daar wordt je soldaat voor om het land te helpen bij erge natuurrampen zoals het schrappen van vakantievluchten.
Nouja bij voedsel tekorten kon ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Geef de bevolking geen eten en je hoofdstad staat binnen een week in de fik. Maar dit.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Typisch Brits. Riepen ze bij de Brexit ook.
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nouja bij voedsel tekorten kon ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Geef de bevolking geen eten en je hoofdstad staat binnen een week in de fik. Maar dit.
De optie fatsoenlijk betalen stond er niet tussen?
Flexibele schil eruit getyft tijdens corona die vervolgens niet is teruggekomen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.
Echt absurd.
Luchtvaart is super gevoelig voor de economische conjunctuur en dus ook heel cyclisch. Het gaat keihard of heel kut.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het valt me gewoon op dat het in veel landen 'opeens' compleet chaos is op de luchthavens. Ierland, GB, NL.
Echt absurd.
Het is toch hastikke nobel om op de door incompetente politici veroorzaakte neoliberale vuilnisbelt het kapitaal van aandeelhouders veilig te stellen? Hoog tijd dat die vieze arbeiders hun werk eens gewoon zonder te klagen en voor wat kraaltjes en spiegeltjes gaan doen, zo meteen gaan soldaten ook nog een hoger salaris eisen...quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vergeet de VS niet, 2500 vluchten geannulleerd over het weekeinde:quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt absurd.
Wij zijn zelf de grootste aandeelhouder, he? Nou ja, Nederland dus. 92% van de aandelen van Schiphol zijn in handen van Rijksoverheid en de gemeente Amsterdam en de gemeente Rotterdamquote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is toch hastikke nobel om op de door incompetente politici veroorzaakte neoliberale vuilnisbelt het kapitaal van aandeelhouders veilig te stellen? Hoog tijd dat die vieze arbeiders hun werk eens gewoon zonder te klagen en voor wat kraaltjes en spiegeltjes gaan doen, zo meteen gaan soldaten ook nog een hoger salaris eisen...
Slechte aandeelhouder dan. Je eigen verdienmodel de nek omdraaien door essentieel personeel weg te jagen met miezerige kutloontjes.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij zijn zelf de grootste aandeelhouder, he? Nou ja, Nederland dus. 92% van de aandelen van Schiphol zijn in handen van Rijksoverheid en de gemeente Amsterdam en de gemeente Rotterdam
https://www.schiphol.nl/n(...)elhoudersinformatie/
Bovenop alle steunmaatregelen die ze konden krijgen tijdens de corona. Maar nee hoor, ontslaan was de makkelijke optie. Want als het allemaal weer terug komt 'trekken we wel een blik mensen open'quote:Op zaterdag 4 juni 2022 00:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Slechte aandeelhouder dan. Je eigen verdienmodel de nek omdraaien door essentieel personeel weg te jagen met miezerige kutloontjes.
Wat hieronder staat zelfde is met de bouw gebeurd rond 2010. En een hele hoop geklaag op de GGD die mensen wel fatsoenlijk betaalt zodat er weinig studenten te vinden zijn voor die schil.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt absurd.
Er zijn tegenwoordig zoveel van die types zonder geweten en verantwoordelijkheidsgevoel. Net als bij zijn studie blijft hij daar zitten tot dat iemand hem er letterlijk uittrapt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
En idee van Mark Harbers werkt niet
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-schiphol-ellende
Verrassend weer
Idee van een kneus die in 10 jaar niet eens een vier jarige studie kan afronden serieus nemen, hoe verzin je het
Gelukkig denkt hij ook niet aan opstappen, daar zullen we hem dan even bij helpen
Niet echt verrassend, ze kunnen de passagiers en hun bagage niet aan, of je ze nu in 2 vliegtuigen stopt of in 1 maakt geen verschil. Maar ja ik heb dan ook geen 10 jaar gedaan over een 4 jarige studie...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer
Idee van een kneus die in 10 jaar niet eens een vier jarige studie kan afronden serieus nemen, hoe verzin je het
Gelukkig denkt hij ook niet aan opstappen, daar zullen we hem dan even bij helpen
Wat een onbenul is dat ookquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer
Hoe zou dat überhaupt moeten werken dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verrassend weer
Leerplicht. Er is hooguit een kleine scheiding van de schoolvakanties in het zuiden van het land. Maar dat zal Schiphol niet helpen. Wat zal 't een tyfuszooi worden over een maand als het nu al zo'n bende is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen per se weg moeten tegelijk met de rest van het land. Of dat nou zwarte zaterdag op de snelwegen is, of de drukte op de luchthavens.
https://www.nu.nl/economi(...)se-bestemmingen.htmlquote:KLM vliegt niet meer naar Schiphol vanaf Europese bestemmingen
KLM vliegt niet meer naar Schiphol vanaf Europese bestemmingen. De zogenoemde cityhoppers van de luchtvaartmaatschappij vliegen leeg terug naar Schiphol. Dat gebeurt vanwege de drukte op de luchthaven.
KLM laat in een persbericht weten dat het geen passagiers meer meeneemt met bestemming Schiphol. Die luchthaven kampt ook dit Pinksterweekend weer met grote drukte.
Eerder meldde KLM dat het dit weekend tot vijftig vluchten per dag annuleert. Daarmee wil de luchtvaartmaatschappij bijdragen aan "een beheersbare situatie op de luchthaven en in de eigen operatie".
KLM laat vliegtuigen leeg weg vliegenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)se-bestemmingen.html
Wegwezen, Dick
Als je een pakketreis boekt heb je niet altijd veel keus hè. Plus wie had dit verwacht. Ik ben ook aan het kijken voor de zomervakantie, maar via Eindhoven is het aanbod toch net wat kariger.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen per se weg moeten tegelijk met de rest van het land. Of dat nou zwarte zaterdag op de snelwegen is, of de drukte op de luchthavens.
Ik hoop dat de trein naar Hamburg, over ongeveer anderhalve maand, een beetje meevalt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leerplicht. Er is hooguit een kleine scheiding van de schoolvakanties in het zuiden van het land. Maar dat zal Schiphol niet helpen. Wat zal 't een tyfuszooi worden over een maand als het nu al zo'n bende is.
De oudjes zie je wel het hele jaar door reizen.
Ook een pakketreis kun je makkelijk boeken buiten een pinksterweekend of zomervakantie.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als je een pakketreis boekt heb je niet altijd veel keus hè. Plus wie had dit verwacht. Ik ben ook aan het kijken voor de zomervakantie, maar via Eindhoven is het aanbod toch net wat kariger.
Sluit jezelf maar op.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Haags het volgende:
Sluit Schiphol maar en doek dat KLM op.
Wat staan ze waanzinnig voor lul zeg.
Que? Als we er geen miljarden coronasteun in gepompt hadden dan waren ze knetterfailliet geweest. Maar de overheid is schuldig hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef bianconeri het volgende:
Schiphol en KLM gesloopt door de overheid.
Waar ga jij dan vanaf vliegen voor je all inclusive naar Antalya?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Haags het volgende:
Sluit Schiphol maar en doek dat KLM op.
Wat staan ze waanzinnig voor lul zeg.
Eh, de overheid is voor 92% aandeelhouder, natuurlijk, dus men heeft wel een rol daarin.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:04 schreef spoilert het volgende:
Gesloopt door de overheid Ze gaan ten onder aan het eigen onvermogen.
Hou ons niet langer in spanning....desnoods leggen we geld bij!!!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef Adrie072 het volgende:
Er lijkt toch meer aan de hand, dan dat ze zeggen....
Minder mensen daar heen brengen...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Mijn hoofd kan niet bedenken waarom vluchten leeg naar Schiphol een betere optie is dan vluchten leeg van Schiphol.
Geen nieuwe aanvoer de Terminal in die schijnt een beetje overvol te zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Mijn hoofd kan niet bedenken waarom vluchten leeg naar Schiphol een betere optie is dan vluchten leeg van Schiphol.
Ik wel. Nieuwe shift treed aan en 10% heeft zich ziekgemeld, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Dat is goed gescheiden. Vertrek en Aankomst zijn bij Schiphol aparte verdiepingen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef spoilert het volgende:
[..]
Geen nieuwe aanvoer de Terminal in die schijnt een beetje overvol te zijn.
Gepland vluchten eruit halen gebeurt natuurlijk eerder dan 3 uur van tevoren. En dan voorkom je dat mensen in de rij voor de overgelopen security komen, of vast komen te zitten doordat ze geen vlucht meer hebben na hun geboekte vlucht gemist te hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minder mensen daar heen brengen...
En als je nu de operatie stillegt dan mag je ME-pelotons uit heel het land optrommelen...
Ik heb niet de indruk dat dit gepland is, dit is iemand die de spreekwoordelijke rode knop heeft ingedrukt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gepland vluchten eruit halen gebeurt natuurlijk eerder dan 3 uur van tevoren. En dan voorkom je dat mensen in de rij voor de overgelopen security komen, of vast komen te zitten doordat ze geen vlucht meer hebben na hun geboekte vlucht gemist te hebben.
Lounge 1, waar alle Schengen vluchten aankomen en vertrekken is niet gescheiden. Ook de niet Schengen EU vluchten komen gewoon aan op het vertrek niveau.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat is goed gescheiden. Vertrek en Aankomst zijn bij Schiphol aparte verdiepingen.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
Lounge 1, waar alle Schengen vluchten aankomen en vertrekken is niet gescheiden. Ook de niet Schengen EU vluchten komen gewoon aan op het vertrek niveau.
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.
Door de overheid?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:01 schreef bianconeri het volgende:
Schiphol en KLM gesloopt door de overheid.
En al die kansloze haters hier.
En het goede nieuws is: ..............quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het probleem nou eigenlijk is op Schiphol.
Gelukkig komen je koffers op de terugreis pas drie dagen laterquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
Godzijdank komt mijn vrouw over een week pas weer thuis, mischien dat ze tegen die tijd wel genoeg personeel voor het aantal vluchten hebben wat er binnenkomt.
Ze haalde maar net het vliegtuig naar de VS vanmorgen, 10 minuten voor vertrek in het toestel terwijl ze 3.5 uur voor vertrek op Schiphol was.
Lekker boeiend als je thuis bent.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gelukkig komen je koffers op de terugreis pas drie dagen later
Hij is wel eindverantwoordelijk natuurlijk. Dat ze daar halsstarrig willen vasthouden aan het minimumloon voor grondpersoneel staat aan de basis van dit alles.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Benschop de chaos op alle westerse luchthavens heeft veroorzaakt. Als zijn ontslag de problematiek op alle luchthavens in al die landen oplost dan moet dat maar.
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb niet de indruk dat Benschop de chaos op alle westerse luchthavens heeft veroorzaakt. Als zijn ontslag de problematiek op alle luchthavens in al die landen oplost dan moet dat maar.
Hier wordt het leger ook al ingezet dus?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.
Welke lijst?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol staat bovenaan elk lijstje wat de puinhoop betreft, en de nummer 2 komt niet eens in de buurt.
Ik heb nieuws gemist.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier wordt het leger ook al ingezet dus?
Nou, 2500 vluchten geschrapt in de VS in een weekend lijkt mij toch wat meer impact te zijn dan Schipholquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah geen context en geen informatie. Superhandig.quote:
Holy shitquote:
Je mag dus even je excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah geen context en geen informatie. Superhandig.
Dit geeft een ander beeld en kan iedereen gewoon checken.
https://uk.flightaware.com/live/airport/delays
Edit: ah het is wel dezelfde site
VVD66 hebben ook schuld. Zij zijn verantwoordelijk voor de ZZP constructies en de race naar de bodem.quote:
Het is nog steeds een plaatje zonder context en zonder bron. Jammer johquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag dus even je excuses aanbieden.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is nog steeds een plaatje zonder context en zonder bron. Jammer joh
Edit 40% vertragingen klinkt verschrikkelijk en een stuk ernstiger dan 20%. Maar het zegt weinig over de grote van de problematiek. Hoeveel minuten vertraging, doorreizigers, wachtrijen, bagage etc. Snapt iedereen
Wacht maar tot je hoort tot wanneer dit onderhoud gaat duren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ook baanonderhoud nu tijdens pinkster weekeinde
Langer als het dienstverband van Benschopquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Wacht maar tot je hoort tot wanneer dit onderhoud gaat duren.
Dat vraag je aan iemand die tien jaar doet over een vier jarige studie en nog steeds niet heeft afgemaaktquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef Jojoke het volgende:
Was het zo lastig om te bedenken dat iedereen op vakantie wil na de coronapandemie?
Waarom zou je dat ook uitvoeren op het moment dat het vliegverkeer grotendeels stil ligt in verband met corona...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ook baanonderhoud nu tijdens pinkster weekeinde
Dat begrijp ik ook niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |