Omdat de boomers maar blijven doorhameren over Doe Maar en The Beatlesquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar dat is oprecht ook raar want ik heb wel het gevoel dat wij ons bewust zijn van de supersterren van voor ónze tijd.
Assen en Isle of Man zijn de eerste TT's die bij mij opkomenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef Strani het volgende:
Op verzoek gekaapt, hoewel ik zelf ook geen TT wist
Het is misschien heel erg maar ik kan van geen van deze drie liedjes echt zeggen dat ik het kén. Meer van dat ik af en toe een stukje hoor dat bekend overkomt maar dat ik dan het gevoel heb dat ik het uit een ander liedje ken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Minstens één van deze drie móet je toch wel kennenEn anders weet ik niet onder welke steen jullie in Spanje leven.
Hehe.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik zat gisteren nog te denken van, ik ga voortaan beter opletten op de LaPo want ik wil geen topic meer hoeven openen als ik geen TT weet, gebeurt het meteen weer
Da's wel waarquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Omdat de boomers maar blijven doorhameren over Doe Maar en The Beatles
Dua Lipa heeft ook wel leuke muziek ja (Future Nostalgia).quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Minstens één van deze drie móet je toch wel kennenEn anders weet ik niet onder welke steen jullie in Spanje leven.
Maar ligt dit misschien niet ook aan dat je minder binding hebt met de jongere generatie?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar dat is oprecht ook raar want ik heb wel het gevoel dat wij ons bewust zijn van de supersterren van voor ónze tijd.
Misschien is dat het wel ja. Champions League wedstrijden beleefde ik vroeger ook meer en EK/WK's denk ik ook wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja misschien wel? Ik hoor steeds namen genoemd worden waarvan ik denk 'wie is dat in vredesnaam'. En ik herken vaak ook geen of bijna geen gezichten in de grote teams.
Ik las trouwens laatst wel ergens, en dat bevestigt het gevoel dat ik zelf ook heb, dat de muziek (en dan denk ik ook de sportherinneringen) van rond je 13e levensjaar als meest bijzonder ervaren zal blijven worden. Voor mij is veel van rond 1992-1994 inderdaad bijzonder want toen begon ik echt alles zelf te ontdekken.
Dat ik dan dríe liedjes uit kies, en dan niet eens de goedequote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:56 schreef Strani het volgende:
Be the One kende ik inderdaad wel (kende de naam verder niet maar ik herken het liedje).
Vroeger waren het ook wel grotere sterren dan nu. Zonder internet, met minder radiozenders en met een Top 40 die een goede afspiegeling was van wat populair was, was het makkelijker om allemaal dezelfde muziek mee te krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Omdat de boomers maar blijven doorhameren over Doe Maar en The Beatles
Kan hoor. Maar ik bedoelde meer andersom, dat de jongere generatie ook minder weet van de sterren van iets daarvoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar ligt dit misschien niet ook aan dat je minder binding hebt met de jongere generatie?
Kijk, ik heb niks met een Dua Lipa en Suzan & Freek of zo maar door feestjes etc. blijf ik toch wel op de hoogte van die muziek.
Dat soort wedstrijden waren er ook veel minder natuurlijk. Zeker met alleen een knock-out systeem.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien is dat het wel ja. Champions League wedstrijden beleefde ik vroeger ook meer en EK/WK's denk ik ook wel.
Wat dat betreft ben ik wel heel blij dat ik in het Spotify-tijdperk begonnen ben hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vroeger waren het ook wel grotere sterren dan nu. Zonder internet, met minder radiozenders en met een Top 40 die een goede afspiegeling was van wat populair was, was het makkelijker om allemaal dezelfde muziek mee te krijgen.
Wie nietquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
Net mijn zwarte pak gepast, het kan zijn dat ik een pietsje ben aangekomen de afgelopen tien jaar.![]()
Levitating zit in Forza Horizon 5quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is misschien heel erg maar ik kan van geen van deze drie liedjes echt zeggen dat ik het kén. Meer van dat ik af en toe een stukje hoor dat bekend overkomt maar dat ik dan het gevoel heb dat ik het uit een ander liedje ken.
Herkenbaar! Dit betekent alleen maar dat we oud worden. Voor je het weet klagen jij, Em en ik dat het vroeger allemaal beter was, gewoon omdat we niet meer met de tijd mee kunnen gaanquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik merk dat ik van heel veel dingen van nu nog maar weinig weet. Muziek inderdaad maar ook sport; heel veel namen die me niks zeggen. Tien jaar geleden wist ik met voetbal nog precies wie alle belangrijke spelers waren en waar ze speelden. Nu geen idee meer.
Nee maar rond m'n 12e of zo was ik echt enorm bezig met die dingen. Ik maakte een heel plakboek over het Champions League-seizoen van dat jaar bijvoorbeeld. Het is dan allemaal gewoon nieuw en je maakt je dingen 'eigen' zonder verdere invloed van je ouders. Dat gaat nog een paar jaar zo door maar het wordt wel steeds minder.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat soort wedstrijden waren er ook veel minder natuurlijk. Zeker met alleen een knock-out systeem.
De ‘oudere’ generatie zal dat altijd wel zeggen, maar muziek is ook wat meer een wegwerpproduct geworden. Muziek van vijf jaar terug wordt naar het schijnt veel minder geluisterd dan muziek uit 1980.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan hoor. Maar ik bedoelde meer andersom, dat de jongere generatie ook minder weet van de sterren van iets daarvoor.
Maar inderdaad, ik hoor zelden recente popmuziek. Meestal luister ik oudere muziek op Spotify en als ik de radio aan heb staan is het vaak Radio 2 of zo, ook niet echt de beste manier om bij te blijven.
Zekerquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vroeger waren het ook wel grotere sterren dan nu. Zonder internet, met minder radiozenders en met een Top 40 die een goede afspiegeling was van wat populair was, was het makkelijker om allemaal dezelfde muziek mee te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |