Den Dorstige Tijger van Ramses is een van mijn favoriete IPAs uit Nederland.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik ben met NEIPA's en IPA's in de weer gegaan.
Iemand tips? Die van Uiltje zijn wel lekker.
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Den Dorstige Tijger van Ramses is een van mijn favoriete IPAs uit Nederland.
Verder maakt Moersleutel veel (NE)IPAs
Zo zie je maarquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.
Vriendelijk bedankt voor je tips
Uiltje is rommel tegenwoordig. Dan nog liever de Moersleutel maar in Nederland worden nauwelijks goede IPAs gemaakt. Folkingebrew al geprobeerd?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.
Vriendelijk bedankt voor je tips
Rigters is nog in presale tot maandag denk ik. Inhoud onbekend, maar die van vorig jaar is terug te vinden o.a. op youtube met de filmpjes daar.quote:Op maandag 23 september 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
Nog tips qua adventkalender buiten Mr Hop en Moersleutel? Liefst iets meer IPA gericht
Als je op een festival van 1 van de betere Amerikaanse brouwerijen mag staan dan ben je niet overhyped maar dat zal je wel niet begrijpen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:19 schreef Sarabi het volgende:
Oja Frontaal, op een of andere manier vergeet ik die altijdMaar maakt zeker mooie bieren.
Folkingebrew is ook niets mis mee. Maar wel erg overhyped op Untappd.
Dat betekent gewoon dat je vriendjes bent, niets meer en niets minderquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:35 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als je op een festival van 1 van de betere Amerikaanse brouwerijen mag staan dan ben je niet overhyped maar dat zal je wel niet begrijpen.
Arpus is ook een goede en heb zelfs in sommige supermarkten zien staan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Uiltje is rommel tegenwoordig. Dan nog liever de Moersleutel maar in Nederland worden nauwelijks goede IPAs gemaakt. Folkingebrew al geprobeerd?
Ik ben ook fan van Arpusquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Arpus is ook een goede en heb zelfs in sommige supermarkten zien staan.
Oh wacht het ging specifiek over Nederlands? Dacht ook altijd dat Folkingebrew uit Denemarken ofzo kwam
White Dog Brewery uit Dordrecht maakt ook wel lekkere IPA's Neipa's etc. Floem is ook altijd wel ok.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik ben met NEIPA's en IPA's in de weer gegaan.
Iemand tips? Die van Uiltje zijn wel lekker.
Drekker is altijd goedquote:Op maandag 30 september 2024 11:27 schreef pipster het volgende:
Oh leuk Drekker, ik heb al een tijdje geen Drekker meer gehad, ook maar weer eens wat van meepakken als ik het tegenkom.
Bekend tapje inderdaadquote:Op maandag 30 september 2024 11:56 schreef pipster het volgende:
Over IPA gesproken, wij hadden Mufiel Dr Hop IPA en Oops we did it NEIPA bij de BBQ. Verzorgd door de brouwer
[ afbeelding ]
Leuk! Een kant en klaar pakket of een eigen recept?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:31 schreef Troel het volgende:
Gisteren heb ik met mijn collega's een biertje gebrouwen. Morgen ga ik dus een grote emmer met prut ophalen die dan nog een aantal weken moet staanWas erg leuk om te doen!
De brouwer had wel een en ander klaar gezet, maar wij moesten de gistkeuze maken, beslissen hoeveel er van alles in moest enzo. Ik ben heel benieuwd, ik heb geen idee wat het gaat worden. We kozen voor een gist wat ook in een Belgisch witbier gaat, we hebben besloten om twee soorten hop pas na het koken toe te voegen (de eerste ging wel meteen mee). En we hebben sinaasappelschil toegevoegd. Ik neem aan dat de brouwmeester wel in had gegrepen als we echt te veel of te weinig of verkeerde dingen zouden doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 23:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk! Een kant en klaar pakket of een eigen recept?
Klinkt goedquote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:33 schreef Troel het volgende:
[..]
De brouwer had wel een en ander klaar gezet, maar wij moesten de gistkeuze maken, beslissen hoeveel er van alles in moest enzo. Ik ben heel benieuwd, ik heb geen idee wat het gaat worden. We kozen voor een gist wat ook in een Belgisch witbier gaat, we hebben besloten om twee soorten hop pas na het koken toe te voegen (de eerste ging wel meteen mee). En we hebben sinaasappelschil toegevoegd. Ik neem aan dat de brouwmeester wel in had gegrepen als we echt te veel of te weinig of verkeerde dingen zouden doen.
En ik heb inmiddels een cursus gevonden waar ik mee bezig ga.
Mocht je ooit vragen hebben dan weet je ons te vindenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb vandaag de emmer opgehaald en die staat nu (met een schoongemaakt waterslot) weer lekker te pruttelen
En ja, het is inderdaad echt leuk
Nog niet, ga ik wel eens proberen klinkt goed. Wist niet dat Uiltje als rommel werd gezien, frappant, want je ziet het wel liggen bij de Gall en Gall. Staat misschien ook niet meer voor kwaliteit.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Uiltje is rommel tegenwoordig. Dan nog liever de Moersleutel maar in Nederland worden nauwelijks goede IPAs gemaakt. Folkingebrew al geprobeerd?
Zit er geen bierwinkel bij je in de buurt? Daar is het assortiment vaak beter en kunnen ze ook goed advies geven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:53 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Nog niet, ga ik wel eens proberen klinkt goed. Wist niet dat Uiltje als rommel werd gezien, frappant, want je ziet het wel liggen bij de Gall en Gall. Staat misschien ook niet meer voor kwaliteit.
Vind het ook erg jammer dat het bijna allemaal uit een blik moet komen.
Ik heb wel eens blikken gedronken, soms lijkt je die metaalsmaak te proeven. Milieu vind ik belangrijk, maar smaak ook, zeker als ik 4 euro of meer voor een biertje betaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zit er geen bierwinkel bij je in de buurt? Daar is het assortiment vaak beter en kunnen ze ook goed advies geven.
Wat is er mis met blik? Is het beste voor het bier en qua transport is het ook nog eens beter voor het milieu.
Dat je metaal proeft is echt bullshit, sorry om het zo te zeggen. Of je moet het misschien rechtstreeks uit het blik drinken, maar speciaal bier moet je sowieso uit een bierglas drinken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:07 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik heb wel eens blikken gedronken, soms lijkt je die metaalsmaak te proeven. Milieu vind ik belangrijk, maar smaak ook, zeker als ik 4 euro of meer voor een biertje betaal.
Ik zal wel eens zoeken op een bierwinkel. Ik drink nu weer meer cocktails met watermloen smaak van de Kuyper.
Ja toen ik jonger was dronk ik dus vaker uit het blik, dan was je op pad met wat vrienden en dan ging dat zo. Die associatie krijg je later maar moeilijk kwijt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat je metaal proeft is echt bullshit, sorry om het zo te zeggen. Of je moet het misschien rechtstreeks uit het blik drinken, maar speciaal bier moet je sowieso uit een bierglas drinken.
Met blik komt er geen licht bij, wat beter is voor de houdbaarheid / versheid. De ironie van IPAs is dat ze ooit bedacht waren om bier goed lang houdbaar te houden, maar dat ze tegenwoordig zo veel bijzondere hop-combinaties bevatten dat je ze eigenlijk zo vers mogelijk moet drinkenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:07 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik heb wel eens blikken gedronken, soms lijkt je die metaalsmaak te proeven. Milieu vind ik belangrijk, maar smaak ook, zeker als ik 4 euro of meer voor een biertje betaal.
Ik wou ook zeggen, zoiets zit tussen je orenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:13 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ja toen ik jonger was dronk ik dus vaker uit het blik, dan was je op pad met wat vrienden en dan ging dat zo. Die associatie krijg je later maar moeilijk kwijt.
Klopt, maar het is daarom voor mij niet minder waar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wou ook zeggen, zoiets zit tussen je oren
Ja, misschien even wegblijven bij IPA, ik vind ze wel heel erg lekker, maar het weegt niet op tegen de prijs en het gedoe. Ik speel ook veel bordspelletjes en spreek dan vaker op, mensen komen hier of ik daar. Wil dan altijd gewoon wat koud hebben liggen, geen zorgen maken om versheid.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met blik komt er geen licht bij, wat beter is voor de houdbaarheid / versheid. De ironie van IPAs is dat ze ooit bedacht waren om bier goed lang houdbaar te houden, maar dat ze tegenwoordig zo veel bijzondere hop-combinaties bevatten dat je ze eigenlijk zo vers mogelijk moet drinken
Metaaldraad proef ik eigenlijk nooit als ik niet rechtstreeks uit blik drink.
Volledig eens, niet zo lang geleden nog 3 75cl's op 1 avond door de gootsteen gegooid op 1 avond (o.a. Jopen)quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Valt me op dat er de laatste tijd ook meer Nederlandse brouwers zijn met die aroma's gebruiken. Nam een pastry stout van Frontaal mee, apple crumble pie. Bij de ingrediėnten staat "aroma's" en het smaakt letterlijk alsof er een scheut van die monin siroop doorheen is gegooid. Krijgt dan een 4.03 op untappd. Kan er echt met mijn pet niet bij.
Na één slok door de gootsteen gespoeld. Zelfde als zo'n Jopen van laatst waar hazelnootaroma in zat. Smerige troep. Is ook geen kunst aan. Brouw een basic stout en gooi er wat appel en kaneel aroma doorheen: apple pie stout.
In de winkel kijk ik vaak de ingrediėnten wel even na. Maar dacht dat Frontaal gewoon echte appel en ingrediėnten zou gebruiken. Helaas.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Valt me op dat er de laatste tijd ook meer Nederlandse brouwers zijn met die aroma's gebruiken. Nam een pastry stout van Frontaal mee, apple crumble pie. Bij de ingrediėnten staat "aroma's" en het smaakt letterlijk alsof er een scheut van die monin siroop doorheen is gegooid. Krijgt dan een 4.03 op untappd. Kan er echt met mijn pet niet bij.
Na één slok door de gootsteen gespoeld. Zelfde als zo'n Jopen van laatst waar hazelnootaroma in zat. Smerige troep. Is ook geen kunst aan. Brouw een basic stout en gooi er wat appel en kaneel aroma doorheen: apple pie stout.
In de winkel kijk ik vaak de ingrediėnten wel even na. Maar dacht dat Frontaal gewoon echte appel en ingrediėnten zou gebruiken. Helaas.
Kaneel is ook niet meer wat het geweest isquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Kan ik ook beter doen ja. Hun barrel aged bieren zijn wel altijd gewoon normaal, dus die blijf ik wel halen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:04 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Volledig eens, niet zo lang geleden nog 3 75cl's op 1 avond door de gootsteen gegooid op 1 avond (o.a. Jopen)
Bij Frontaal blijf ik tegenwoordig ook vooral bij de NE IPA's, DIPA's en TIPA's en laat ik de stouts en dergelijke liggen vanwege dezelfde reden.
Ik ben niet perse voor aroma's. Maar gewoon appel er ingooien gaat niet die smaak afgeven, zo makkelijk is het niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Sapstengel het volgende:
Wat mij voor imperial stouts geen enkel probleem lijktquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:48 schreef Sarabi het volgende:
En als je echte noten in je bier wil dan krijg je wel een bier zonder schuimkraag.
Er is vast wel een manier? Heb geen verstand van brouwen, maar zie wel regelmatig dingen als appel, kokos etc bij de ingrediėnten staan. En dan proef je het wel echt terug.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben niet perse voor aroma's. Maar gewoon appel er ingooien gaat niet die smaak afgeven, zo makkelijk is het niet.
Ben ik het persoonlijk mee eensquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat mij voor imperial stouts geen enkel probleem lijkt
Het kan zeker, maar vaak wel in combinatie met aroma's.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Er is vast wel een manier? Heb geen verstand van brouwen, maar zie wel regelmatig dingen als appel, kokos etc bij de ingrediėnten staan. En dan proef je het wel echt terug.
Frontaal kun je überhaupt beter links laten liggen, hun ipa´s zijn toch ook vieze zoete bommen zonder enige nuance.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:04 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Volledig eens, niet zo lang geleden nog 3 75cl's op 1 avond door de gootsteen gegooid op 1 avond (o.a. Jopen)
Bij Frontaal blijf ik tegenwoordig ook vooral bij de NE IPA's, DIPA's en TIPA's en laat ik de stouts en dergelijke liggen vanwege dezelfde reden.
Google eens op ipa en metallic en je bent niet de enige die dat meent te proeven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:07 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik zal wel eens zoeken op een bierwinkel. Ik drink nu weer meer cocktails met watermloen smaak van de Kuyper.
Oh het zou aan het productieproces liggen? Grappig, want bij bier uit een fles heb ik het nooit zo.quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Google eens op ipa en metallic en je bent niet de enige die dat meent te proeven.
Helaas vallen de goede brouwerijen evengoed om. Het is gewoon een erg lastige tijd in de bierwereld, als je tenminste niet een van de grote spelers bent.quote:Op maandag 4 november 2024 15:52 schreef BillDauterive het volgende:
Wat zonde. Bronckhorster had toch best goed bier? Ik weet wel dat ze altijd dankbaar waren als je op untappd 4 dopjes of meer gaf. Dan gaven ze altijd een reactie.
En Hert Bier vind ik eigenlijk nog erger, want dat is hier bijna om de hoek. Goh, je kon hun bier bij de Lidl kopen, maar kennelijk waren ze toch niet in staat om te overleven.
Al bijna klaar om te bottelen?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb vandaag de emmer opgehaald en die staat nu (met een schoongemaakt waterslot) weer lekker te pruttelen
En ja, het is inderdaad echt leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |