Den Dorstige Tijger van Ramses is een van mijn favoriete IPAs uit Nederland.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik ben met NEIPA's en IPA's in de weer gegaan.
Iemand tips? Die van Uiltje zijn wel lekker.
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Den Dorstige Tijger van Ramses is een van mijn favoriete IPAs uit Nederland.
Verder maakt Moersleutel veel (NE)IPAs
Zo zie je maarquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.
Vriendelijk bedankt voor je tips
Uiltje is rommel tegenwoordig. Dan nog liever de Moersleutel maar in Nederland worden nauwelijks goede IPAs gemaakt. Folkingebrew al geprobeerd?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef TabletopGuy het volgende:
[..]
Ik ga er naar op zoek, Moersleutel heb ik wel eens gehad, uiltje scoort dan weer wat hoger bij mij.
Vriendelijk bedankt voor je tips
Rigters is nog in presale tot maandag denk ik. Inhoud onbekend, maar die van vorig jaar is terug te vinden o.a. op youtube met de filmpjes daar.quote:Op maandag 23 september 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
Nog tips qua adventkalender buiten Mr Hop en Moersleutel? Liefst iets meer IPA gericht
Als je op een festival van 1 van de betere Amerikaanse brouwerijen mag staan dan ben je niet overhyped maar dat zal je wel niet begrijpen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:19 schreef Sarabi het volgende:
Oja Frontaal, op een of andere manier vergeet ik die altijdMaar maakt zeker mooie bieren.
Folkingebrew is ook niets mis mee. Maar wel erg overhyped op Untappd.
Dat betekent gewoon dat je vriendjes bent, niets meer en niets minderquote:Op zaterdag 28 september 2024 00:35 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als je op een festival van 1 van de betere Amerikaanse brouwerijen mag staan dan ben je niet overhyped maar dat zal je wel niet begrijpen.
Arpus is ook een goede en heb zelfs in sommige supermarkten zien staan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:18 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Uiltje is rommel tegenwoordig. Dan nog liever de Moersleutel maar in Nederland worden nauwelijks goede IPAs gemaakt. Folkingebrew al geprobeerd?
Ik ben ook fan van Arpusquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Arpus is ook een goede en heb zelfs in sommige supermarkten zien staan.
Oh wacht het ging specifiek over Nederlands? Dacht ook altijd dat Folkingebrew uit Denemarken ofzo kwam
White Dog Brewery uit Dordrecht maakt ook wel lekkere IPA's Neipa's etc. Floem is ook altijd wel ok.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef TabletopGuy het volgende:
Ik ben met NEIPA's en IPA's in de weer gegaan.
Iemand tips? Die van Uiltje zijn wel lekker.
Drekker is altijd goedquote:Op maandag 30 september 2024 11:27 schreef pipster het volgende:
Oh leuk Drekker, ik heb al een tijdje geen Drekker meer gehad, ook maar weer eens wat van meepakken als ik het tegenkom.
Bekend tapje inderdaadquote:Op maandag 30 september 2024 11:56 schreef pipster het volgende:
Over IPA gesproken, wij hadden Mufiel Dr Hop IPA en Oops we did it NEIPA bij de BBQ. Verzorgd door de brouwer
[ afbeelding ]
Leuk! Een kant en klaar pakket of een eigen recept?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:31 schreef Troel het volgende:
Gisteren heb ik met mijn collega's een biertje gebrouwen. Morgen ga ik dus een grote emmer met prut ophalen die dan nog een aantal weken moet staanWas erg leuk om te doen!
De brouwer had wel een en ander klaar gezet, maar wij moesten de gistkeuze maken, beslissen hoeveel er van alles in moest enzo. Ik ben heel benieuwd, ik heb geen idee wat het gaat worden. We kozen voor een gist wat ook in een Belgisch witbier gaat, we hebben besloten om twee soorten hop pas na het koken toe te voegen (de eerste ging wel meteen mee). En we hebben sinaasappelschil toegevoegd. Ik neem aan dat de brouwmeester wel in had gegrepen als we echt te veel of te weinig of verkeerde dingen zouden doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 23:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk! Een kant en klaar pakket of een eigen recept?
Klinkt goedquote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:33 schreef Troel het volgende:
[..]
De brouwer had wel een en ander klaar gezet, maar wij moesten de gistkeuze maken, beslissen hoeveel er van alles in moest enzo. Ik ben heel benieuwd, ik heb geen idee wat het gaat worden. We kozen voor een gist wat ook in een Belgisch witbier gaat, we hebben besloten om twee soorten hop pas na het koken toe te voegen (de eerste ging wel meteen mee). En we hebben sinaasappelschil toegevoegd. Ik neem aan dat de brouwmeester wel in had gegrepen als we echt te veel of te weinig of verkeerde dingen zouden doen.
En ik heb inmiddels een cursus gevonden waar ik mee bezig ga.
Mocht je ooit vragen hebben dan weet je ons te vindenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 19:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb vandaag de emmer opgehaald en die staat nu (met een schoongemaakt waterslot) weer lekker te pruttelen
En ja, het is inderdaad echt leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |