Ik met een groep vrienden!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 00:06 schreef pfefferkatze het volgende:
Wie is er bij Borefts 2024 van de partij?
Jammer.quote:De Prael Amsterdam stopt met het lokaal brouwen van bier
Met trots is er 23 jaar gebouwd en gebrouwen aan bieren van De Prael in Amsterdam.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen, met pijn in ons hart, om te stoppen met het brouwen van bier in onze locatie op de Oudezijds. Niet getreurd, ons heerlijke bier blijft gebrouwen worden bij De Prael Den Haag en De Prael Groningen. Ons proeflokaal op de Oudezijds blijft gewoon open, iedere dag, en ouderwets gezellig. Een combinatie van de volgende factoren heeft ons dit besluit doen nemen:
● De inefficiënte ligging van onze brouwerij, midden op de Wallen in Amsterdam, zorgt voor logistieke uitdagingen. Het toekomstperspectief voor dit stadsdeel omtrent logistiek en vervoer maakt de uitdagingen nog groter en dus duurder voor de kleine ondernemingen.
● De brouwerij op de Oudezijds is te groot en te duur om alleen in te zetten voor eigen gebruik. Dat dwingt ons om bier te verkopen op de markt. Er is veel concurrentie op de craft-bier-markt, wat betekent dat wij nog meer moeten investeren in sales en marketing wat resulteert in te hoge kosten.
● De brouwerij is toe aan groot onderhoud en gedeeltelijke renovatie. De huidige business case biedt onvoldoende vertrouwen om financiering op te halen.
● De combinatie van hoge loonkosten, hoge energielasten, hoge periodieke onderhoudskosten en hoge huurlasten ten opzichte van het brouwvolume krijgen we niet in balans.
Uiterlijk eind oktober 2024 zullen we stoppen met alle brouw-activiteiten, maar zoals gezegd kunnen al onze gasten gewoon blijven genieten van:
● Al onze collega’s met een arbeidsbeperking die gewoon hun baan blijven behouden;
● Ons proeflokaal op de Oudezijds Armsteeg 26, we blijven 7 dagen geopend van 12:00 tot 24:00 voor lunch, borrel en diner;
● De heerlijke Prael bieren, sociaal gebrouwen, blijven uit de tap in het proeflokaal stromen;
● Evenementen die worden georganiseerd in Oudezijds Armsteeg 28, of een invulling voor een borrel, feestje of vergadering!
Een van de oprichters van De Prael, Fer Kok, is nog steeds trots werkzaam als hoofdbrouwer van De Prael Amsterdam. In gezamenlijkheid is besloten dat Fer binnenkort stopt als hoofdbrouwer bij De Prael Amsterdam. We danken Fer voor al zijn inzet en de heerlijke bieren van de afgelopen jaren.
Het gaat lekker in de bierwereldquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:05 schreef borisz het volgende:
Drie dagen geleden...
[..]
Jammer.
Maar vandaag kwam het bericht uit Groningen...
https://www.facebook.com/DePraelGroningen
Groningen sluit helemaal per 1 november.
De Prael heeft door Project 1012 de kans gekregen om om zeer goedkoop te starten op de Wallen. Nu er gemoderniseerd moet worden is het op dit niveau geen optie meer. Hun plek op de Oudezijds is altijd wel fijn. Die blijft gelukkig open.
Niet erg, geen bijzonder bier wel vreselijk jammer want ze hebben natuurlijk een belangrijke functie in de maatschappij op het gebied van werkgelegenheid bieden voor speciale groepen.quote:
Ik ben zowel in de binnenstad (waar een collega ook als vrijwilliger werkzaam was) als in het Westelijk Havengebied bij De Prael geweest, .quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:05 schreef borisz het volgende:
Drie dagen geleden...
[..]
Jammer.
Maar vandaag kwam het bericht uit Groningen...
https://www.facebook.com/DePraelGroningen
Groningen sluit helemaal per 1 november.
De Prael heeft door Project 1012 de kans gekregen om om zeer goedkoop te starten op de Wallen. Nu er gemoderniseerd moet worden is het op dit niveau geen optie meer. Hun plek op de Oudezijds is altijd wel fijn. Die blijft gelukkig open.
Gaan ze nu in Den Haag de Johnny, de Tante Leen, de Willeke en de Sammy brouwen?quote:Naar nu blijkt is de opening van de tweede vestiging in het Westelijk Havengebied een financieel fiasco geworden en voor wie er weleens is geweest, is dat geen verrassing. Een mooie locatie, maar gelegen op de verkeerde plek. Zelfs een slechtziende kan dat zien. Deze financiële tegenvaller heeft de organisatie aan de financiële afgrond gebracht, waarbij zware woorden als 'financiële noodtoestand' en 'technisch failliet' zijn gebruikt.
Bockbierquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:12 schreef borisz het volgende:
Terug van weggeweest
[ afbeelding ]
Vanaf 2010 iedere editie meegemaakt. Door puristen vs meer evenement ging het kapot in de Beurs.
Nu een herstart in De Hallen. Ik ben wrs alleen dat weekend niet in Amsterdam.![]()
Weekje eerder doe ik wel de Bokkentocht van Morebeer.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 00:06 schreef pfefferkatze het volgende:
Wie is er bij Borefts 2024 van de partij?
Nooit van gehoordquote:Op maandag 9 september 2024 10:54 schreef Sarabi het volgende:
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)-allerlekkerste-bier
In Brabant is dit bier wel echt een begrip maar ik vraag me af of het buiten Brabant ook een beetje bekend is?
Ah jammer! Zeker een aanrader.quote:
En dat op zijn verjaardagquote:Op maandag 9 september 2024 11:04 schreef pipster het volgende:
Haha, ja natuurlijk, ik drink het al sinds het in ontwikkeling was. Superleuk voor Martin.
Al vind ik zelf de barrelaged versies lekkerder. Komt ook omdat ik niet zo'n fan ben van de traditionele Belse bieren (tripel / dubbel / blonde / quadrupel).
Muifel is wel bekend, hun quadrupel is echt wel heel goed voor een Nederlandse quadrupel.quote:Op maandag 9 september 2024 10:54 schreef Sarabi het volgende:
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)-allerlekkerste-bier
In Brabant is dit bier wel echt een begrip maar ik vraag me af of het buiten Brabant ook een beetje bekend is?
Voor het eerst sinds een paar edities niet uitverkocht :-oquote:Op donderdag 19 september 2024 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook tickets voor zaterdag weer, ondanks dat ik al jaren zeg dat ik op vrijdag moet gaan.
Wel zin in, en zonnetje lekker toch.
Een adventkalender laten samenstellen door Het Biermeisje. Je kan dan ook je voorkeuren/untappd doorgeven.quote:Op maandag 23 september 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
Nog tips qua adventkalender buiten Mr Hop en Moersleutel? Liefst iets meer IPA gericht
Was gezellig.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hoera, Borefts met mooi weer. En inderdaad niet uitverkocht, schrikken.
Uiteraard is iedereen welkom aan de Fok! Tafel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |