abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214584724
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 00:06 schreef pfefferkatze het volgende:
Wie is er bij Borefts 2024 van de partij?
Ik met een groep vrienden!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:05:44 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214597743
Drie dagen geleden...

quote:
De Prael Amsterdam stopt met het lokaal brouwen van bier
Met trots is er 23 jaar gebouwd en gebrouwen aan bieren van De Prael in Amsterdam.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen, met pijn in ons hart, om te stoppen met het brouwen van bier in onze locatie op de Oudezijds. Niet getreurd, ons heerlijke bier blijft gebrouwen worden bij De Prael Den Haag en De Prael Groningen. Ons proeflokaal op de Oudezijds blijft gewoon open, iedere dag, en ouderwets gezellig. Een combinatie van de volgende factoren heeft ons dit besluit doen nemen:
● De inefficiënte ligging van onze brouwerij, midden op de Wallen in Amsterdam, zorgt voor logistieke uitdagingen. Het toekomstperspectief voor dit stadsdeel omtrent logistiek en vervoer maakt de uitdagingen nog groter en dus duurder voor de kleine ondernemingen.
● De brouwerij op de Oudezijds is te groot en te duur om alleen in te zetten voor eigen gebruik. Dat dwingt ons om bier te verkopen op de markt. Er is veel concurrentie op de craft-bier-markt, wat betekent dat wij nog meer moeten investeren in sales en marketing wat resulteert in te hoge kosten.
● De brouwerij is toe aan groot onderhoud en gedeeltelijke renovatie. De huidige business case biedt onvoldoende vertrouwen om financiering op te halen.
● De combinatie van hoge loonkosten, hoge energielasten, hoge periodieke onderhoudskosten en hoge huurlasten ten opzichte van het brouwvolume krijgen we niet in balans.
Uiterlijk eind oktober 2024 zullen we stoppen met alle brouw-activiteiten, maar zoals gezegd kunnen al onze gasten gewoon blijven genieten van:
● Al onze collega’s met een arbeidsbeperking die gewoon hun baan blijven behouden;
● Ons proeflokaal op de Oudezijds Armsteeg 26, we blijven 7 dagen geopend van 12:00 tot 24:00 voor lunch, borrel en diner;
● De heerlijke Prael bieren, sociaal gebrouwen, blijven uit de tap in het proeflokaal stromen;
● Evenementen die worden georganiseerd in Oudezijds Armsteeg 28, of een invulling voor een borrel, feestje of vergadering!
Een van de oprichters van De Prael, Fer Kok, is nog steeds trots werkzaam als hoofdbrouwer van De Prael Amsterdam. In gezamenlijkheid is besloten dat Fer binnenkort stopt als hoofdbrouwer bij De Prael Amsterdam. We danken Fer voor al zijn inzet en de heerlijke bieren van de afgelopen jaren.
Jammer.

Maar vandaag kwam het bericht uit Groningen...
https://www.facebook.com/DePraelGroningen
Groningen sluit helemaal per 1 november.

De Prael heeft door Project 1012 de kans gekregen om om zeer goedkoop te starten op de Wallen. Nu er gemoderniseerd moet worden is het op dit niveau geen optie meer. Hun plek op de Oudezijds is altijd wel fijn :Y. Die blijft gelukkig open.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214608813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:05 schreef borisz het volgende:
Drie dagen geleden...
[..]
Jammer.

De Prael heeft door Project 1012 de kans gekregen om om zeer goedkoop te starten op de Wallen. Nu er gemoderniseerd moet worden is het op dit niveau geen optie meer. Hun plek op de Oudezijds is altijd wel fijn :Y. Die blijft gelukkig open.
Het gaat lekker in de bierwereld -O-
pi_214608952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het gaat lekker in de bierwereld -O-
Niet erg, geen bijzonder bier wel vreselijk jammer want ze hebben natuurlijk een belangrijke functie in de maatschappij op het gebied van werkgelegenheid bieden voor speciale groepen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 14:15:38 #230
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214611404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:05 schreef borisz het volgende:
Drie dagen geleden...
[..]
Jammer.

Ik ben zowel in de binnenstad (waar een collega ook als vrijwilliger werkzaam was) als in het Westelijk Havengebied bij De Prael geweest, .
Het lokaal in het Westelijk Havengebied is al een tijdje geleden in andere handen overgegaan, lees ik nu en is kennelijk een begin van de misère geweest:

quote:
Naar nu blijkt is de opening van de tweede vestiging in het Westelijk Havengebied een financieel fiasco geworden en voor wie er weleens is geweest, is dat geen verrassing. Een mooie locatie, maar gelegen op de verkeerde plek. Zelfs een slechtziende kan dat zien. Deze financiële tegenvaller heeft de organisatie aan de financiële afgrond gebracht, waarbij zware woorden als 'financiële noodtoestand' en 'technisch failliet' zijn gebruikt.
Gaan ze nu in Den Haag de Johnny, de Tante Leen, de Willeke en de Sammy brouwen?
pi_214621401
Nevel stopt er trouwens ook mee -O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 augustus 2024 @ 14:12:59 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214691070
Terug van weggeweest

Vanaf 2010 iedere editie meegemaakt. Door puristen vs meer evenement ging het kapot in de Beurs.
Nu een herstart in De Hallen. Ik ben wrs alleen dat weekend niet in Amsterdam. ;(

Weekje eerder doe ik wel de Bokkentocht van Morebeer.
pi_214691416
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:12 schreef borisz het volgende:
Terug van weggeweest
[ afbeelding ]

Vanaf 2010 iedere editie meegemaakt. Door puristen vs meer evenement ging het kapot in de Beurs.
Nu een herstart in De Hallen. Ik ben wrs alleen dat weekend niet in Amsterdam. ;(

Weekje eerder doe ik wel de Bokkentocht van Morebeer.
Bockbier O+
pi_214714715
https://www.facebook.com/share/p/ocK5TS4Ff7xUf9T2/

Leuke actie van Didko, een Oekrainse brouwerij die nu in Nederland gevestigd is.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 19:59:15 #235
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_214714993
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 00:06 schreef pfefferkatze het volgende:
Wie is er bij Borefts 2024 van de partij?
Yea, she's on crack.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 september 2024 @ 10:07:27 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214887263
Waar de biermarkt het lastig heeft groeit Jopen door. https://www.deondernemer.(...)kerk-haarlem~5eb6215
pi_214932389
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)-allerlekkerste-bier

In Brabant is dit bier wel echt een begrip maar ik vraag me af of het buiten Brabant ook een beetje bekend is?
  maandag 9 september 2024 @ 10:59:19 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_214932422
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 10:54 schreef Sarabi het volgende:

In Brabant is dit bier wel echt een begrip maar ik vraag me af of het buiten Brabant ook een beetje bekend is?
Nooit van gehoord :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214932463
Haha, ja natuurlijk, ik drink het al sinds het in ontwikkeling was. Superleuk voor Martin.
Al vind ik zelf de barrelaged versies lekkerder. Komt ook omdat ik niet zo'n fan ben van de traditionele Belse bieren (tripel / dubbel / blonde / quadrupel).
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_214935737
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2024 10:59 schreef Troel het volgende:

[..]
Nooit van gehoord :D
Ah jammer! Zeker een aanrader.

quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2024 11:04 schreef pipster het volgende:
Haha, ja natuurlijk, ik drink het al sinds het in ontwikkeling was. Superleuk voor Martin.
Al vind ik zelf de barrelaged versies lekkerder. Komt ook omdat ik niet zo'n fan ben van de traditionele Belse bieren (tripel / dubbel / blonde / quadrupel).
En dat op zijn verjaardag :D

De barrel aged versies zijn erg fijn :Y maar het begint met een goede basis.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 23:10:44 #241
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_214947121
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 10:54 schreef Sarabi het volgende:

Muifel is wel bekend, hun quadrupel is echt wel heel goed voor een Nederlandse quadrupel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 11 september 2024 @ 10:17:52 #242
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_214949447
Het gaat zo te zien warm zomers weer worden tijdens Borefts. Dit is niet de bedoeling.
Makkelijk eerste
pi_215027271
Ik heb ook tickets voor zaterdag weer, ondanks dat ik al jaren zeg dat ik op vrijdag moet gaan.

Wel zin in, en zonnetje lekker toch.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215027304
Geen Borefts dit jaar maar zaterdag het bierfestival in Bergen op Zoom. Lijkt inderdaad heerlijk weer te worden *O*
pi_215035830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook tickets voor zaterdag weer, ondanks dat ik al jaren zeg dat ik op vrijdag moet gaan.

Wel zin in, en zonnetje lekker toch.
Voor het eerst sinds een paar edities niet uitverkocht :-o
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:41:11 #246
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215051675
Hoera, Borefts met mooi weer. En inderdaad niet uitverkocht, schrikken.

Uiteraard is iedereen welkom aan de Fok! Tafel
Makkelijk eerste
pi_215074576
Nog tips qua adventkalender buiten Mr Hop en Moersleutel? Liefst iets meer IPA gericht
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_215074656
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
Nog tips qua adventkalender buiten Mr Hop en Moersleutel? Liefst iets meer IPA gericht
Een adventkalender laten samenstellen door Het Biermeisje. Je kan dan ook je voorkeuren/untappd doorgeven.
pi_215080216
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hoera, Borefts met mooi weer. En inderdaad niet uitverkocht, schrikken.

Uiteraard is iedereen welkom aan de Fok! Tafel
Was gezellig.

Ik vond wel het percentage WTF biertjes wat laag, ja data bevergeil ding was er 2 jaar geleden ook. Of misschien ben ik zelf al geradicaliseerd als ik die Pulfer slushies normaal vond.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215110082
Ik ben met NEIPA's en IPA's in de weer gegaan.

Iemand tips? Die van Uiltje zijn wel lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')