abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:59:11 #101
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204871483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook en daarna begint het vertragen door de zieligheidsindustrie
Nadat de IND er al 2 jaar te lang over gedaan heeft terwijl het klaarblijkelijk allemaal ontzettend simpel zou zijn als ik de teneur hier mag geloven...
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:02:22 #102
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_204871497
Ze kunnen het overheidshalve dusdanig organiseren dat op afgelegen terreinen complexen met demonteerbare woningen in elkaar worden gezet worden voor deze groepen mensen. Het zijn slechts ideeën waarover achter de coulissen weleens wordt gesproken.

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:05:00 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204871513
Leer eerst eens een normale OP te maken :{

quote:
Lees ook:
insmeren
Zonnebrandcrème gevaarlijk? 'Niet smeren is veel gevaarlijker'
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:06:00 #104
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_204871522
Slordig ja!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_204871569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:59 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nadat de IND er al 2 jaar te lang over gedaan heeft terwijl het klaarblijkelijk allemaal ontzettend simpel zou zijn als ik de teneur hier mag geloven...
Simpele taken kunnen heel lang duren met te weinig mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:15:00 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204871585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Simpele taken kunnen heel lang duren met te weinig mensen.
Dat eindeloze geprocedeer zou ook aan banden moeten. Aanvraag doen, daarna 1 keer in beroep en als dat ook wordt afgewezen einde procedure.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:20:08 #107
21467 franske19
Hit the deck!
pi_204871621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat eindeloze geprocedeer zou ook aan banden moeten. Aanvraag doen, daarna 1 keer in beroep en als dat ook wordt afgewezen einde procedure.
En vervolgens ook uitzetten, als het nodig is onder dwang.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:22:38 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204871643
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Ze kunnen het overheidshalve dusdanig organiseren dat op afgelegen terreinen complexen met demonteerbare woningen in elkaar worden gezet worden voor deze groepen mensen. Het zijn slechts ideeën waarover achter de coulissen weleens wordt gesproken.

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Je zou Nederlanders met een strafblad, een geschiedenis van overlast of die langdurig gebruik gemaakt hebben van sociale voorzieningen in kampementen kunnen onderbrengen om zo ruimte te scheppen. Deze mensen hebben hun kans ruimschoots gehad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204871737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je zou Nederlanders met een strafblad, een geschiedenis van overlast of die langdurig gebruik gemaakt hebben van sociale voorzieningen in kampementen kunnen onderbrengen om zo ruimte te scheppen. Deze mensen hebben hun kans ruimschoots gehad.
Hebben we niks meer aan, die vogels vliegen al.
pi_204871780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:04 schreef Montagui het volgende:
artikel 1 GW

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ach, dit kabinet heeft de grondwet als lijstje voorgehouden met punten die het meest geschonden kunnen worden.
Waarom denk je dat politici vaak een mr. titel hebben? Om boven de wet te kunnen staan.
</wappie>
Google is your friend, abuse your friends
pi_204871839
Jonge mensen tussen de 18-30 met max een modaal salaris zijn vandaag de dag ook wel echt fucked up hè. Zo blij dat ik net op tijd mijn schaapjes op het droge heb.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 mei 2022 @ 15:49:41 #112
408813 crew  trein2000
pi_204871844
Geert ziet het zetelschip weer binnen komen varen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204871942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Daar is de volksvertegenwoordiging voor. Die zal deze institutionele discriminatie niet accepteren.
Aha, 'de volksvertegenwoordiging'. Waarom zou die het nu opeens niet accepteren en de afgelopen decennia wel?

En waarom zou je zelf geen melding kunnen doen bij dat meldpunt? Waarom zou je zelf geen aangifte kunnen doen?

Grote woorden, nul actie. Roepen vanaf de zijlijn.
pi_204871958
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:41 schreef Metalfrost het volgende:
Ach, dit kabinet heeft de grondwet als lijstje voorgehouden met punten die het meest geschonden kunnen worden.
Waarom denk je dat politici vaak een mr. titel hebben?
Omdat zij wel de capaciteiten hadden om een universitaire studie af te ronden en jij niet?
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 16:14:16 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204871987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:48 schreef GS-Raw het volgende:
Jonge mensen tussen de 18-30 met max een modaal salaris zijn vandaag de dag ook wel echt fucked up hè. Zo blij dat ik net op tijd mijn schaapjes op het droge heb.
Dit is best een zorgelijke ontwikkeling. Lange wachtrijen voor sociale huur. En die woningen zijn vaak ook niet veel soeps en niet groter dan 50m2 als je met zijn tweeën bent. Wil je kinderen krijgen en naar een grotere woning moet je je opnieuw inschrijven en kan je weer 10 jaar wachten... Vrije sector huur begint pas bij 1000 euro op veel locaties in Nederland en voor veel mensen geen optie of dan kunnen ze allemaal niet meer sparen.
pi_204871996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat zij wel de capaciteiten hadden om een universitaire studie af te ronden en jij niet?
Het gaat niet om mij, het gaat om het bedrijven van de Nederlandse politiek met de instandhouding van de Grondwet.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204872063
We hebben toch ook een overheid die alleen maar bezig is arbeidsmigranten , expats en asielzoekers te pleasen
pi_204872069
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:15 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het gaat niet om mij, het gaat om het bedrijven van de Nederlandse politiek met de instandhouding van de Grondwet.
En daar heb je een titel voor nodig?
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:23:21 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204872070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is best een zorgelijke ontwikkeling. Lange wachtrijen voor sociale huur. En die woningen zijn vaak ook niet veel soeps en niet groter dan 50m2 als je met zijn tweeën bent. Wil je kinderen krijgen en naar een grotere woning moet je je opnieuw inschrijven en kan je weer 10 jaar wachten... Vrije sector huur begint pas bij 1000 euro op veel locaties in Nederland en voor veel mensen geen optie of dan kunnen ze allemaal niet meer sparen.
Het probleem is dan ook veel groter dan alleen (teveel) asielzoekers. Al helpt het allemaal niet mee. De hele woningmarkt in Nederland is gewoon verziekt, en we hebben te veel mensen. Bovendien had men al veel eerder moeten anticiperen op de groei van het aantal eenpersoonshuishoudens.
pi_204872079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Alpha0 het volgende:
We hebben toch ook een overheid die alleen maar bezig is arbeidsmigranten , expats en asielzoekers te pleasen
Landverraad pur sang.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204872115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En daar heb je een titel voor nodig?
Wel handig toch, verstand van zaken te hebben.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204872125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is best een zorgelijke ontwikkeling. Lange wachtrijen voor sociale huur. En die woningen zijn vaak ook niet veel soeps en niet groter dan 50m2 als je met zijn tweeën bent. Wil je kinderen krijgen en naar een grotere woning moet je je opnieuw inschrijven en kan je weer 10 jaar wachten... Vrije sector huur begint pas bij 1000 euro op veel locaties in Nederland en voor veel mensen geen optie of dan kunnen ze allemaal niet meer sparen.
En dan ook nog een groot deel dat een studieschuld heeft dankzij het leenstelsel. Ik las laatst meen ik dat de gemiddelde schuld iets van 20k pp is. En dan ben je eindelijk aan de beurt voor een sociale huurwoning en dan verdien je net een paar euro te veel. Kopen wordt hem ook niet echt want je zit nog met een schuld.
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:31:54 #123
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_204872129
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Ze kunnen het overheidshalve dusdanig organiseren dat op afgelegen terreinen complexen met demonteerbare woningen in elkaar worden gezet worden voor deze groepen mensen. Het zijn slechts ideeën waarover achter de coulissen weleens wordt gesproken.

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Denk dat de woningen in het 'hogere milieu 'meer ruimte bieden hoor
pi_204872135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:49 schreef trein2000 het volgende:
Geert ziet het zetelschip weer binnen komen varen.
JA21 ook.
pi_204872166
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Oke. En waar gaan die "mensen uit lagere milieus" dan naartoe, want er is een woningtekort? Wat voor leefklimaat schept het denk je als mensen ineens wildvreemden in hun huis opgedrongen krijgen? Of maakt het allemaal niet uit zolang de statushouders maar niet in de gegoede buurten geplaatst worden, ouwe nimby?
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 16:38:39 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204872171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:31 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
En dan ook nog een groot deel dat een studieschuld heeft dankzij het leenstelsel. Ik las laatst meen ik dat de gemiddelde schuld iets van 20k pp is. En dan ben je eindelijk aan de beurt voor een sociale huurwoning en dan verdien je net een paar euro te veel. Kopen wordt hem ook niet echt want je zit nog met een schuld.
Yep er gaan de komende jaren veel jonge mensen financieel vast zitten terwijl ze gewoon een normale prima betaalde baan hebben. En dan verbaasd zijn dat mensen geen baan meer willen waar je nog een stuk minder dan modaal betaald wordt bijvoorbeeld luchthaven personeel, pakker bezorgers etc.
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:38:52 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204872174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:31 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
En dan ook nog een groot deel dat een studieschuld heeft dankzij het leenstelsel. Ik las laatst meen ik dat de gemiddelde schuld iets van 20k pp is. En dan ben je eindelijk aan de beurt voor een sociale huurwoning en dan verdien je net een paar euro te veel. Kopen wordt hem ook niet echt want je zit nog met een schuld.
Sociale huurwoningen die ook steeds langer bezet blijven omdat mensen moeilijk kunnen doorstromen naar koop.
pi_204872196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:19 schreef Ciclon het volgende:
Omvolking van Nederland en genocide op Nederlandsche volk.
Onbegrijpelijk dat zoiets hier allemaal maar gepost kan worden.

Met je genocide. Lul toch niet zo ontzettend dom man, verwende kneus. Hoe kun je je (op zich begrijpelijke) frustratie over het woningtekort en/of immigratie nou vergelijken met genocide?
pi_204872200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sociale huurwoningen die ook steeds langer bezet blijven omdat mensen moeilijk kunnen doorstromen naar koop.
Ik heb een hele woning voor mezelf met voor en achtertuin, omdat een appartement te duur voor me is.

Die zijn drie keer zo duur als ik nu voor mijn huis betaal.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204872230
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat zoiets hier allemaal maar gepost kan worden.

Met je genocide. Lul toch niet zo ontzettend dom man, verwende kneus. Hoe kun je, je op zich begrijpelijke frustratie over het woningtekort en/of immigratie, nou vergelijken met genocide?
Jongeren worden doelbewust gediscrimineerd op de woningmarkt wat hun belemmerd in het verder opbouwen van hun leven en dus het stichten van een gezin. Gaat dat zomaar bij pa en ma?

Voor vreemdelingen die nog nooit wat voor Nederland hebben betekend wordt alles op een fluwelen bedje aangereikt. Het is walgelijk en ik kan mij er ook heel erg boos over maken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204872243
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Een andere mogelijkheid is om de omhooggevallen patjepeeers die zich de bourgeoisie wanen met een menigte uit hun huizen te slepen en in orgie van Middeleeuws geweld af te maken. Gewoon, voor de lol, wat we met die huizen doen zien we dan wel weer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204872307
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Ze kunnen het overheidshalve dusdanig organiseren dat op afgelegen terreinen complexen met demonteerbare woningen in elkaar worden gezet worden voor deze groepen mensen. Het zijn slechts ideeën waarover achter de coulissen weleens wordt gesproken.

Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
De mensen uit het lagere milieu hebben geen vrij grote woningen met meerdere grotere kamers, het zijn namelijk geen vriendjes van criminelen, dit i.t.t. de mensen met grote vrijstaande woningen, bungalows, villa's, paleizen enz.
pi_204872318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Een andere mogelijkheid is om de omhooggevallen patjepeeers die zich de bourgeoisie wanen met een menigte uit hun huizen te slepen en in orgie van Middeleeuws geweld af te maken. Gewoon, voor de lol, wat we met die huizen doen zien we dan wel weer.
Nou. Nou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 16:54:39 #134
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204872331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik heb een hele woning voor mezelf met voor en achtertuin, omdat een appartement te duur voor me is.

Die zijn drie keer zo duur als ik nu voor mijn huis betaal.
Ik snap dat je blijft zitten hoor. En snap ook dat ze niet zomaar iemand eruit kunnen zetten bij sociale huur omdat hij alleen woont in een groot huis. Maar ze zouden de prijzen wel eerlijker kunnen maken en dat werkt ook beide kanten op. Zeker als mensen teveel verdienen. Tijdje terug was er nog ophef over op twitter dat bij iemand de sociale huur 100 euro omhoog ging. Ophef schande ophef. Bleek daar meer dan een ton binnen te komen per jaar :') Dan mogen ze de huur van mij ook meteen naar 2000 euro zetten ipv die 550 euro. Want dat betaal je er tegenwoordig voor huis met tuin en 4 slaapkamers in Amsterdam (in dit geval dan).
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 16:56:56 #135
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204872350
Geef statushouders niet de schuld van de krapte op de woningmarkt, maar het falende overheidsbeleid inzake woningbouw de laatste 15 jaar. Het verkopen van sociale huurwoningen bijvoorbeeld, briljant idee was dat toch.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204872352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou. Nou.
Misschien kunnen we er een tv-programma met wedstrijdelement van maken, hier wonen er vaak BN'ers in die grote huizen dus voor hen in het ook een mooie gelegenheid om weer eens met de tronie op beeld te komen. Een beetje a la Ter land, ter zee en in de lucht, en dan noemen we dit Sla 'm eruit, ofzo.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:00:59 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204872395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:53 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er achter zitten? Welke duistere politieke belangen en druk speelt er op de achtergrond waardoor ze met deze waanzin doorgaan?
Niets duisters aan.
Hij wil gewoon een soepele doorstroom van asielzoekers. Dat als gevolg de onderklasse/minima zichzelf opvreet ligt deze man niet wakker van. Het boeit hem niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204872415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik snap dat je blijft zitten hoor. En snap ook dat ze niet zomaar iemand eruit kunnen zetten bij sociale huur omdat hij alleen woont in een groot huis. Maar ze zouden de prijzen wel eerlijker kunnen maken en dat werkt ook beide kanten op. Zeker als mensen teveel verdienen. Tijdje terug was er nog ophef over op twitter dat bij iemand de sociale huur 100 euro omhoog ging. Ophef schande ophef. Bleek daar meer dan een ton binnen te komen per jaar :') Dan mogen ze de huur van mij ook meteen naar 2000 euro zetten ipv die 550 euro. Want dat betaal je er tegenwoordig voor huis met tuin en 4 slaapkamers in Amsterdam (in dit geval dan).
Ik zou best naar een appartement willen, maar die zijn te duur. Dus dat helpt ook niet wat betreft doorstroming, bedoelde ik. Ik denk dat heel veel mensen zo denken.

Voor een appartement met 1 slaapkamer op een leuke lokatie vragen ze gemakkelijk 1000 euro kale huur.

Dat is echt veel meer dan dat ik betaal voor een heel huis. Maar ik woon niet in Amsterdam.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:03:33 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204872420
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Idioot. :r
Ik mag maar hopen dat dit weer de zoveelste trollpost is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204872427
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:56 schreef ijs_beer het volgende:
Geef statushouders niet de schuld van de krapte op de woningmarkt, maar het falende overheidsbeleid inzake woningbouw de laatste 15 jaar. Het verkopen van sociale huurwoningen bijvoorbeeld, briljant idee was dat toch.
Ergens denk je wel dat ze dit probleem al mijlenver hadden kun zien aankomen inderdaad.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:05:03 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204872433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niets duisters aan.
Hij wil gewoon een soepele doorstroom van asielzoekers. Dat als gevolg de onderklasse/minima zichzelf opvreet ligt deze man niet wakker van. Het boeit hem niet.
In de wijken waar die regenten wonen zit waarschijnlijk hoogstens 1 Turks groentewinkeltje. Met de negatieve aspecten van al die niet-westerse migratie worden zij niet zelf geconfronteerd.
pi_204872441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Idioot. :r
Ik mag maar hopen dat dit weer de zoveelste trollpost is.
Daar zou Geert Wilders wel blij mee zijn, als iemand dat zou voorstellen.

Staat-ie ook een keertje boven de VVD.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 17:07:07 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204872455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik zou best naar een appartement willen, maar die zijn te duur. Dus dat helpt ook niet wat betreft doorstroming, bedoelde ik. Ik denk dat heel veel mensen zo denken.

Voor een appartement met 1 slaapkamer op een leuke lokatie vragen ze gemakkelijk 1000 euro kale huur.

Dat is echt veel meer dan dat ik betaal voor een heel huis. Maar ik woon niet in Amsterdam.
Niet alleen in Amsterdam zijn die prijzen zo in de meeste grotere steden als bijvoorbeeld Enschede of Amersfoort betaal je dat ook wel voor een appartement met 1 slaapkamer, niet eens perse op een toplocatie.
pi_204872466
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet alleen in Amsterdam zijn die prijzen zo in de meeste grotere steden als bijvoorbeeld Enschede of Amersfoort betaal je dat ook wel voor een appartement met 1 slaapkamer, niet eens perse op een toplocatie.
Ja, ik bedoel dit niet vervelend, maar ik denk niet dat veel mensen dat dan gaan doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 17:10:18 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204872504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik bedoel dit niet vervelend, maar ik denk niet dat veel mensen dat dan gaan doen.
Nee snap ik hoor als je een heel huis hebt voor 300 euro per maand dat je zelf niet die stap zet. Maar de overheid moet een stap zetten om het eerlijker te maken voor iedereen.
pi_204872529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:04 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ergens denk je wel dat ze dit probleem al mijlenver hadden kun zien aankomen inderdaad.
De achtereenvolgende kabinetten zijn helaas volstrekt visieloos. Meer dan ad hoc ergens een ontoereikend pleistertje plakken als ze op een of ander beleidsterrein echt niet langer meer kunnen wegkijken, kunnen ze niet.
pi_204872546
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:56 schreef ijs_beer het volgende:
Geef statushouders niet de schuld van de krapte op de woningmarkt, maar het falende overheidsbeleid inzake woningbouw de laatste 15 jaar. Het verkopen van sociale huurwoningen bijvoorbeeld, briljant idee was dat toch.
Er zijn de afgelopen decennia honderdduizenden statushouders gehuisvest, de facto groeit de bevolking alleen door immigratie en hun nakomelingen. Vreemdelingen zijn dus wel degelijk aan te wijzen als de oorzaak van het probleem, zonder bevolkingsgroei was er ook geen woningnood immers.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204872551
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:56 schreef ijs_beer het volgende:
Geef statushouders niet de schuld van de krapte op de woningmarkt, maar het falende overheidsbeleid inzake woningbouw de laatste 15 jaar. Het verkopen van sociale huurwoningen bijvoorbeeld, briljant idee was dat toch.
Als jij een aantal veilige landen doorkruist om je hier als vluchteling voor te doen ben je ook schuldig aan het gebrek aan woonruimte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204872557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De achtereenvolgende kabinetten zijn helaas volstrekt visieloos. Meer dan ad hoc ergens een ontoereikend pleistertje plakken als ze op een of ander beleidsterrein echt niet langer meer kunnen wegkijken, kunnen ze niet.
Wat zullen de plannen voor de te verwachten klimaatvluchtelingen zijn?
pi_204872563
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jongeren worden doelbewust gediscrimineerd op de woningmarkt wat hun belemmerd in het verder opbouwen van hun leven en dus het stichten van een gezin. Gaat dat zomaar bij pa en ma?

Voor vreemdelingen die nog nooit wat voor Nederland hebben betekend wordt alles op een fluwelen bedje aangereikt. Het is walgelijk en ik kan mij er ook heel erg boos over maken.
Het ging over de vergelijking met genocide hè..
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:15:18 #151
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204872584
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:13 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Wat zullen de plannen voor de te verwachten klimaatvluchtelingen zijn?
Trailerparken en containerwoningen. _O_
Voor de autochtonen dan he?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:24:38 #152
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204872688
Oekraïense vluchtelingen zorgen nauwelijks voor overlast volgens het NOS.

Niet of nauwelijks overlast
Wat verder opvalt in de reacties is dat er nauwelijks gemeenten zijn die het draagvlak voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen zien teruglopen. Ook zijn er maar vier gemeenten die overlast van de vluchtelingen melden, en die beperkt zich tot bijvoorbeeld buitenspelende kinderen op plekken waar dat voorheen niet gebeurde.

Volgens de laatste cijfers zijn er op dit moment 59.610 Oekraïense vluchtelingen geregistreerd in Nederland, van wie bijna twee derde wordt opgevangen door gemeenten. De rest heeft een plek gevonden bij particulieren thuis.


Dat laat maar zien dat dit de echte vluchtelingen zijn, en al die lui uit Afrika en het Midden Oosten over het algemeen hier alleen maar komen voor een beter leven, en verder totaal geen respect hebben voor het gastland waarin ze zich bevinden...

Hugo is helemaal de weg kwijt, hij is er iig. totaal niet voor het Nederlandse volk, integendeel. Vreselijk.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:28:25 #153
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204872724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:24 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïense vluchtelingen zorgen nauwelijks voor overlast volgens het NOS.

Niet of nauwelijks overlast
Wat verder opvalt in de reacties is dat er nauwelijks gemeenten zijn die het draagvlak voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen zien teruglopen. Ook zijn er maar vier gemeenten die overlast van de vluchtelingen melden, en die beperkt zich tot bijvoorbeeld buitenspelende kinderen op plekken waar dat voorheen niet gebeurde.

Volgens de laatste cijfers zijn er op dit moment 59.610 Oekraïense vluchtelingen geregistreerd in Nederland, van wie bijna twee derde wordt opgevangen door gemeenten. De rest heeft een plek gevonden bij particulieren thuis.


Dat laat maar zien dat dit de echte vluchtelingen zijn, en al die lui uit Afrika en het Midden Oosten over het algemeen hier alleen maar komen voor een beter leven, en verder totaal geen respect hebben voor het gastland waarin ze zich bevinden...

Hugo is helemaal de weg kwijt, hij is er iig. totaal niet voor het Nederlandse volk, integendeel. Vreselijk.
Hoe zou dat nou komen? Al die andere groepen bestaan uit mannen, nou vooruit bij de Syriers hier en daar nog wat gesluierde vrouwen en wat kinderen. Men zou eens een gesprek moeten aanknopen met Turkse expats hier in Nederland over de toestand in Turkije met al die 3e wereld burgers. 1 groot drama. Istanbul is levensgevaarlijk geworden voor liberale Turkse vrouwen. Die hitsige analfabeten kunnen hun handjes niet thuis houden.
pi_204872740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niets duisters aan.
Hij wil gewoon een soepele doorstroom van asielzoekers. Dat als gevolg de onderklasse/minima zichzelf opvreet ligt deze man niet wakker van. Het boeit hem niet.
Inderdaad hij woont zelf prima, stelletje opvreters
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:34:19 #155
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204872766
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat zoiets hier allemaal maar gepost kan worden.

Met je genocide. Lul toch niet zo ontzettend dom man, verwende kneus. Hoe kun je je (op zich begrijpelijke) frustratie over het woningtekort en/of immigratie nou vergelijken met genocide?
Heb je je geiten wollen sokken aan? Nederland veranderd nog sneller dan de Latijns Amerikaanse landen tijdens de Spaanse Kolonisatie. En we weten allemaal wat er met de Azteken, Incas, Cree, Cherokee en ga zo maar door, geworden is. Ook dat is genocide, great replacement. Hugo wil er de baarmoeders op Nederlands grondgebied nog in de strijd gooien. Want wie neemt nou een kind als hij of zij nog op een zolderkamertje bij de ouders woont en daarnaast 40 uur (of meer) moet werken. Terwijl die nep vluchtelingen, bedriegers en nutteloze kneuzen alles krijgen toegereikt, zonder hun handjes vuil te maken en maar fokken als konijnen .Fuck off man! Dit is dweilen met de kraan open.
pi_204872769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:24 schreef BMW1993 het volgende:
Oekraïense vluchtelingen zorgen nauwelijks voor overlast volgens het NOS.

Niet of nauwelijks overlast
Wat verder opvalt in de reacties is dat er nauwelijks gemeenten zijn die het draagvlak voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen zien teruglopen. Ook zijn er maar vier gemeenten die overlast van de vluchtelingen melden, en die beperkt zich tot bijvoorbeeld buitenspelende kinderen op plekken waar dat voorheen niet gebeurde.

Volgens de laatste cijfers zijn er op dit moment 59.610 Oekraïense vluchtelingen geregistreerd in Nederland, van wie bijna twee derde wordt opgevangen door gemeenten. De rest heeft een plek gevonden bij particulieren thuis.


Dat laat maar zien dat dit de echte vluchtelingen zijn, en al die lui uit Afrika en het Midden Oosten over het algemeen hier alleen maar komen voor een beter leven, en verder totaal geen respect hebben voor het gastland waarin ze zich bevinden...

Hugo is helemaal de weg kwijt, hij is er iig. totaal niet voor het Nederlandse volk, integendeel. Vreselijk.
Ook mensen die geen 'overlast' veroorzaken maar wel een dak boven het hoofd nodig hebben zijn een last voor de natie. Een last die we niet meer aankunnen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:37:01 #157
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204872792
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Hoe zou dat nou komen? Al die andere groepen bestaan uit mannen, nou vooruit bij de Syriers hier en daar nog wat gesluierde vrouwen en wat kinderen. Men zou eens een gesprek moeten aanknopen met Turkse expats hier in Nederland over de toestand in Turkije met al die 3e wereld burgers. 1 groot drama. Istanbul is levensgevaarlijk geworden voor liberale Turkse vrouwen. Die hitsige analfabeten kunnen hun handjes niet thuis houden.
Ik las het al op youtube onder de comments van veel Turken.
''wij voelen jullie problemen'' waarop verhalen naar voren kwamen over berovingen in Istanbul door Arabische jongeren met messen, het lastig vallen van Turkse vrouwen die bijvoorbeeld in een parfumerie werken, en vrouwen minderwaardig aankijken die geen sluier om hebben...

Zelfs Turkije is al te modern voor die woestijnbewoners. De meeste Turken zien de Syriërs het liefst zo snel mogelijk vertrekken..
pi_204872807
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:34 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Heb je je geiten wollen sokken aan? Nederland veranderd nog sneller dan de Latijns Amerikaanse landen tijdens de Spaanse Kolonisatie. En we weten allemaal wat er met de Azteken, Incas, Cree, Cherokee en ga zo maar door, geworden is. Ook dat is genocide, great replacement. Hugo wil er de baarmoeders op Nederlands grondgebied nog in de strijd gooien. Want wie neemt nou een kind als hij of zij nog op een zolderkamertje bij de ouders woont en daarnaast 40 uur (of meer) moet werken. Terwijl die nep vluchtelingen, bedriegers en nutteloze kneuzen alles krijgen toegereikt, zonder hun handjes vuil te maken en maar fokken als konijnen .Fuck off man! Dit is dweilen met de kraan open.
Haha altijd mooi om gelijk als Geiten Wollen Sokken-type neergezet te worden. Ik ben ook echt geen voorstander van oneindige stromen vluchtelingen hierheen maar mensen die het moeilijk kunnen krijgen van een huis vergelijken met genocide zijn gewoon domme kneuzen. En ik laat het liefst geen moment onbenut om mensen die zulke achterlijke dingen zeggen daarop te wijzen.
pi_204872835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ook mensen die geen 'overlast' veroorzaken maar wel een dak boven het hoofd nodig hebben zijn een last voor de natie. Een last die we niet meer aankunnen.
Ja precies, want waar ze vandaan komen hebben ze geen lawaaiige drukte en lange wachtrijen in de winkelcentra.
pi_204872863
quote:
4s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Scjvb het volgende:
Óók zou de mogelijkheid geschapen kunnen worden om mensen in het lagere milieu, met vrij grote woningen die meerdere kamers hebben, te verplichten asielzoekers in huis te nemen of zélfs plaats te laten maken voor vluchtelingen die economisch het een en ander hebben te bieden.
Zo kennen we je weer Maestro. :) Laat ze maar bloeden die "lagere milieus". Opdat u en de uwen buiten schot blijven. Ook genoeg ruimte maar liever niet dus.

Jij wordt steeds meer een karikatuur.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_204872874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zo kennen we je weer Maestro. :) Laat ze maar bloeden die "lagere milieus". Opdat u en de uwen buiten schot blijven. Ook genoeg ruimte maar liever niet dus.

Jij wordt steeds meer een karikatuur.
Hiervoor was @Scjvb nog géén karikatuur natuurlijk :D
pi_204872887
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oke. En waar gaan die "mensen uit lagere milieus" dan naartoe, want er is een woningtekort?
Die gaan dan weer in "kampementen" zoals LXIV al voorstelde. Al met al valt dat best te regelen met een beetje daadkracht. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_204872894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hiervoor was @:Scjvb nog géén karikatuur natuurlijk :D
Jawel. Maar dit voorstel is echt over de top.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:57:53 #164
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204872974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:38 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Haha altijd mooi om gelijk als Geiten Wollen Sokken-type neergezet te worden. Ik ben ook echt geen voorstander van oneindige stromen vluchtelingen hierheen maar mensen die het moeilijk kunnen krijgen van een huis vergelijken met genocide zijn gewoon domme kneuzen. En ik laat het liefst geen moment onbenut om mensen die zulke achterlijke dingen zeggen daarop te wijzen.
En ik laat het geen moment onbenut om mensen zoals jij Geiten wollen sok te noemen. Kusjes.
  donderdag 26 mei 2022 @ 18:00:24 #165
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204872991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:37 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik las het al op youtube onder de comments van veel Turken.
''wij voelen jullie problemen'' waarop verhalen naar voren kwamen over berovingen in Istanbul door Arabische jongeren met messen, het lastig vallen van Turkse vrouwen die bijvoorbeeld in een parfumerie werken, en vrouwen minderwaardig aankijken die geen sluier om hebben...

Zelfs Turkije is al te modern voor die woestijnbewoners. De meeste Turken zien de Syriërs het liefst zo snel mogelijk vertrekken..
Wij hebben hier in Nederland totaal geen idee hoe het daar aan toe gaat. Het is echt een enorm drama. Gelukkig speelt dat Woke gedoe nog niet zo in Turkije waardoor de hoog opgeleide liberale Turken ook keihard zijn voor dat zogenaamde vluchtelingenvolk. Hier is dat anders, hier denken de Nederlandse evenknie nog dat het zielige mensen mannen zijn.
pi_204873250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:37 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik las het al op youtube onder de comments van veel Turken.
''wij voelen jullie problemen'' waarop verhalen naar voren kwamen over berovingen in Istanbul door Arabische jongeren met messen, het lastig vallen van Turkse vrouwen die bijvoorbeeld in een parfumerie werken, en vrouwen minderwaardig aankijken die geen sluier om hebben...

Zelfs Turkije is al te modern voor die woestijnbewoners. De meeste Turken zien de Syriërs het liefst zo snel mogelijk vertrekken..
Als het daar al niet lukt, hoe moet het in het westen wel lukken met het integreren van die achterlijke cultuur? Veel linkse domme mensen zullen pas van standpunt veranderen als het al te laat is en er geen weg meer terug is. Je ziet het gebeuren dat als Turkije die Syriërs uitzet dat Mutti Rutte en Scholz ze weer met open armen hierheen halen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 26 mei 2022 @ 18:46:24 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204873537
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als het daar al niet lukt, hoe moet het in het westen wel lukken met het integreren van die achterlijke cultuur? Veel linkse domme mensen zullen pas van standpunt veranderen als het al te laat is en er geen weg meer terug is. Je ziet het gebeuren dat als Turkije die Syriërs uitzet dat Mutti Rutte en Scholz ze weer met open armen hierheen halen.
Ik snap je frustratie heel goed. Maar tekeer gaan tegen links gaat ook niet veel helpen.
Massa imigratie is ook een rechts feestje. Goedkope krachten voor het bedrijfsleven. De rekening betaalt de arbeider wel ipv de meest vermogende mensen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204873724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 18:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik snap je frustratie heel goed. Maar tekeer gaan tegen links gaat ook niet veel helpen.
Massa imigratie is ook een rechts feestje. Goedkope krachten voor het bedrijfsleven. De rekening betaalt de arbeider wel ipv de meest vermogende mensen.
In mijn ogen zijn partijen zoals CDA, VVD en D66 dan ook helemaal niet rechts meer. In ieder geval niet op het migratiehoofdstuk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204873788
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In mijn ogen zijn partijen zoals CDA, VVD en D66 dan ook helemaal niet rechts meer. In ieder geval niet op het migratiehoofdstuk.
Dan zou ik me maar eens gaan inlezen. Goedkope arbeid door migratie profiteert alleen het grootkapitaal van. De kosten echter worden door de gehele samenleving gedragen.
Kosten/baten analyse leert derhalve dat het een rechts feestje is. Jouw rechts is bij mij extreem rechts, veelal populisten die de onderbuik van boze burgers bespelen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:17:55 #170
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_204873894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je zou Nederlanders met een strafblad, een geschiedenis van overlast of die langdurig gebruik gemaakt hebben van sociale voorzieningen in kampementen kunnen onderbrengen om zo ruimte te scheppen. Deze mensen hebben hun kans ruimschoots gehad.
Hmm.. ook dat is een optie.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_204873919
Mocht je je afvragen hoe omvolken in de praktijk werkt, lees de OP.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204873953
Dit is niet uit te leggen. Het voelt buitengewoon onredelijk, boosaardig bijna.
pi_204873954
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:17 schreef Scjvb het volgende:
Hmm.. ook dat is een optie.
Kan jij niet nog wat mensen kwijt in een van je Bloemendaalse (of was het Aerdenhout) tuinen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204874370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:19 schreef Complotwappie het volgende:
Mocht je je afvragen hoe omvolken in de praktijk werkt, lees de OP.
Met alleen het importeren ging het niet snel genoeg. Nu wil het kabinet het onmogelijk maken om een gezin te stichten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204874541
quote:
12s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Met alleen het importeren ging het niet snel genoeg. Nu wil het kabinet het onmogelijk maken om een gezin te stichten.
Hebben er toch al voor gezorgd dat er hier weinig tot geen weldenkende man-vrouwkoppels van dezelfde leeftijd zijn? Hun plan is hier dus gelukt.
pi_204875495
Bijzonder slecht plan, statushouders moeten hierin niet anders behandeld worden dan anderen die een woning zoeken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204875587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:21 schreef Dutchguy het volgende:
Dit is niet uit te leggen. Het voelt buitengewoon onredelijk, boosaardig bijna.
Het is inderdaad bijna kwaadaardig. Ik heb via mijn werk te maken met statushouders, en ben er daardoor wel van overtuigd geraakt dat het gros bestaat uit calculerende gelukszoekers die weten welke lulverhalen je moet ophangen bij de IND om een verblijfsvergunning te krijgen. De echt sneue gevallen gun ik een veilige plek in ons landje, maar het gros daar heb je geen ene reet aan en zouden hier eigenlijk niet moeten zijn. Maar ja
pi_204875683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk. Want na hen komen nóg meer asielzoekers
Ja maar tekorten op de arbeidsmarkt hé!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_204875695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 18:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik snap je frustratie heel goed. Maar tekeer gaan tegen links gaat ook niet veel helpen.
Massa imigratie is ook een rechts feestje. Goedkope krachten voor het bedrijfsleven. De rekening betaalt de arbeider wel ipv de meest vermogende mensen.
En vervolgens is er ook geen partij op links meer die opkomt voor diezelfde arbeiders.
pi_204876683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Hebben er toch al voor gezorgd dat er hier weinig tot geen weldenkende man-vrouwkoppels van dezelfde leeftijd zijn? Hun plan is hier dus gelukt.
Ook ons land is in oorlog. Een hele smerige oorlog, zonder kogels en bommen maar met psychologische afpersing.
Onze levensstandaard, onze normen en waarden, onze vrijheid, onze cultuur, onze toekomst en zelfs ons verleden wordt ons afgepakt. We laten het gebeuren en er is blijkbaar geen weg meer terug.
Onze politici collaboreren ons de EU in en nemen deel aan het WEF, de laffe verraders van het Nederlandse volk!
De moraal is kapot, het geld raakt op, realiteit is verbannen en de uitheemse gieren kluiven de laatste restjes van onze botten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204876692
Dus discriminatie en racisme mag toch in Nederland.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:27:01 #182
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_204876898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Van statushouders is nou juist vastgesteld dat het géén nepvluchtelingen zijn. Anders hadden ze geen verblijfsvergunning gekregen.
Zooo dan. Wie gelooft dat nog. Hele kuddes komen deze kant op en alles blijft hier zitten. Ze blijven net zolang aanklooien tot ze mogen blijven. De zielige industrie kent bijna geen terugsturen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:29:58 #183
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_204876906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:11 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dan zou ik me maar eens gaan inlezen. Goedkope arbeid door migratie profiteert alleen het grootkapitaal van. De kosten echter worden door de gehele samenleving gedragen.
Kosten/baten analyse leert derhalve dat het een rechts feestje is. Jouw rechts is bij mij extreem rechts, veelal populisten die de onderbuik van boze burgers bespelen.
Daar profiteren wel meer mensen van. Er zijn er zat die liever aan het staats infuus hangen dan te gaan poetsen ergens of fruit te plukken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_204876943
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ook ons land is in oorlog. Een hele smerige oorlog, zonder kogels en bommen maar met psychologische afpersing.
Onze levensstandaard, onze normen en waarden, onze vrijheid, onze cultuur, onze toekomst en zelfs ons verleden wordt ons afgepakt. We laten het gebeuren en er is blijkbaar geen weg meer terug.
Onze politici collaboreren ons de EU in en nemen deel aan het WEF, de laffe verraders van het Nederlandse volk!
De moraal is kapot, het geld raakt op, realiteit is verbannen en de uitheemse gieren kluiven de laatste restjes van onze botten.
Zozo. Tis me wat he.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204877583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:29 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Daar profiteren wel meer mensen van. Er zijn er zat die liever aan het staats infuus hangen dan te gaan poetsen ergens of fruit te plukken.
Ik heb al eerder gezegd dat veel ongeschoold lagelonenwerk zoals de veeteelt/vleesverwerking en glastuinbouw beter elders in Europa kan worden gedaan waar lokaal personeel beschikbaar is. Waarom moet alles hier? We hebben er niet eens de mensen voor. Er zitten meer voordelen aan: De glastuinbouw gebruikt onwijs veel aardgas en de vleesindustrie zorgt voor stikstofuitstoot.

Het is allemaal zo moeilijk niet.
pi_204877665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Van statushouders is nou juist vastgesteld dat het géén nepvluchtelingen zijn. Anders hadden ze geen verblijfsvergunning gekregen.
Prima, op het moment dat je dus je status hebt dien je gelijk te zijn aan dat van een Nederlander, dus NIET dat je meer rechten hebt. Van Nederlanders verwachten ze tegenwoordig maar dat ze bij hun ouders gaan wonen, of op een camping :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 08:40:57 #187
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204877673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weet je, ik denk dat Hugo de J. met een zekere opzet op gevoelige dossiers als corona en huisvesting wordt gezet. Als hij dan teveel brokken maakt kan hij geofferd worden als zoethoudertje aan het volk/de TK terwijl de initiele oorzaken natuurlijk veel breder liggen dan enkel de persoon van Hugo.
Bij covid an sich geloof ik daar niet in, maar na zijn matige aanpak is dat hier natuurlijk anders. Dan geef je hem een ander lastig dossier om het eerdere probleem te maskeren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:41:26 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204877683
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ook ons land is in oorlog. Een hele smerige oorlog, zonder kogels en bommen maar met psychologische afpersing.
Onze levensstandaard, onze normen en waarden, onze vrijheid, onze cultuur, onze toekomst en zelfs ons verleden wordt ons afgepakt. We laten het gebeuren en er is blijkbaar geen weg meer terug.
Onze politici collaboreren ons de EU in en nemen deel aan het WEF, de laffe verraders van het Nederlandse volk!
De moraal is kapot, het geld raakt op, realiteit is verbannen en de uitheemse gieren kluiven de laatste restjes van onze botten.
Je bent jezelf wel erg gek aan het maken hier.

Het Nederlandse "volk". Wat of wie is dat precies? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 08:49:59 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204877764
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat zoiets hier allemaal maar gepost kan worden.

Met je genocide. Lul toch niet zo ontzettend dom man, verwende kneus. Hoe kun je je (op zich begrijpelijke) frustratie over het woningtekort en/of immigratie nou vergelijken met genocide?
Ach ja, over dat soort onzin lees ik tegenwoordig maar gewoon heen.

Er is natuurlijk wel gewoon een probleem, maar hier gaat het dus alleen over mensen die mogen blijven en het echt nodig hebben. Het is vervelend dat die urgentielijst zo groot is dat er daardoor te weinig andere mensen nog kans maken.

Dit probleem zit diepgeworteld en geeft allereerst weer aan dat er totale scheefgroei is op de woningmarkt. En dat kan niet opgelost worden door het over te laten aan de markt, want de markt waardeert deze schaarste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204877828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:53 schreef Confetti het volgende:

[..]
https://www.hartvannederl(...)rs-voorrang-huurhuis

Laten we proberen om dit soort politici niet als kwaadaardige monsters te zien die de vernietiging van ons land als doelstelling hebben. Ontzettend moeilijk, ik weet het. Wat zou er achter zitten? Welke duistere politieke belangen en druk speelt er op de achtergrond waardoor ze met deze waanzin doorgaan?

Er moet iets spelen dat wij niet begrijpen. Is het dan toch de omvolkingstheorie of een geldspoor die wij niet zien? Ik geloof niet dat deze man dit doet omdat hij een groot hart heeft voor die nep-vluchtelingen en een haat voor de Nederlanders.
Hugo de Jonge is gewoon ongeschikt als minister. Spreekpop van de ambtenaren. IJdeltuit die zichzelf goed weet te verkopen. Wethouder Hekking die minister werd. Dat durfden Koot en Bie niet aan. Vonden ze waarschijnlijk te ongeloofwaardig.
pi_204877843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ach ja, over dat soort onzin lees ik tegenwoordig maar gewoon heen.

Er is natuurlijk wel gewoon een probleem, maar hier gaat het dus alleen over mensen die mogen blijven en het echt nodig hebben. Het is vervelend dat die urgentielijst zo groot is dat er daardoor te weinig andere mensen nog kans maken.

Dit probleem zit diepgeworteld en geeft allereerst weer aan dat er totale scheefgroei is op de woningmarkt. En dat kan niet opgelost worden door het over te laten aan de markt, want de markt waardeert deze schaarste.
Het is de overheid die deze schaarste al decennia in stand houdt tot onvrede van de markt. Nu weer met het excuus van teveel stikstof in de natuur. Net over de grens klagen ze over een TEKORT aan stikstof in de natuur.
pi_204878040
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ook ons land is in oorlog. Een hele smerige oorlog, zonder kogels en bommen maar met psychologische afpersing.
Onze levensstandaard, onze normen en waarden, onze vrijheid, onze cultuur, onze toekomst en zelfs ons verleden wordt ons afgepakt. We laten het gebeuren en er is blijkbaar geen weg meer terug.
Onze politici collaboreren ons de EU in en nemen deel aan het WEF, de laffe verraders van het Nederlandse volk!
De moraal is kapot, het geld raakt op, realiteit is verbannen en de uitheemse gieren kluiven de laatste restjes van onze botten.
De daders vestigen nog steeds de niet goede aandacht op eerlijke mensen waardoor eerlijke mensen de oorlog niet meer kunnen winnen.
pi_204878111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ach ja, over dat soort onzin lees ik tegenwoordig maar gewoon heen.

Er is natuurlijk wel gewoon een probleem, maar hier gaat het dus alleen over mensen die mogen blijven en het echt nodig hebben. Het is vervelend dat die urgentielijst zo groot is dat er daardoor te weinig andere mensen nog kans maken.

Dit probleem zit diepgeworteld en geeft allereerst weer aan dat er totale scheefgroei is op de woningmarkt. En dat kan niet opgelost worden door het over te laten aan de markt, want de markt waardeert deze schaarste.
Er is een oneindige stroom van zielige mensen het 'echt' nodig hebben. De wereld is groot en zit vol met ellende. Nederland is klein en loopt over dankzij dergelijk denken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204878132
Stukje omvolking _O_
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 09:37:52 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204878166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:31 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Er is een oneindige stroom van zielige mensen het 'echt' nodig hebben. De wereld is groot en zit vol met ellende. Nederland is klein en loopt over dankzij dergelijk denken.
Maar dat klopt dus helemaal niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:38:55 #196
365087 RamboDirk
is een beer!
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 09:42:26 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204878211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de overheid die deze schaarste al decennia in stand houdt tot onvrede van de markt. Nu weer met het excuus van teveel stikstof in de natuur. Net over de grens klagen ze over een TEKORT aan stikstof in de natuur.
Vanuit Europa is het heel krom dat woningen bouwen ´verboden´ is door het stikstofprobleem, ik snap dat je zaken wil aanpakken, maar om daardoor nieuwe huisvesting te voorkomen maar wel te vragen om evenredig asielzoekers op te nemen is natuurlijk heel krom.

Verder is het natuurlijk typisch VVD om het lekker aan de markt over te laten. Als je wil dat de sociale markt als pijler wordt gezien, dan moet er maar eens PvdA of SP worden gestemd. Maar ja, de huizenbezitter zit goed en stemt VVD, en de groep met onvrede stemt deels ook PVV of FvD, want de buitenlanders pakken onze huizen af!1!!1

Terwijl die partijen dus ook helemaal niets gaan doen aan het nu al lopende woningtekort.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204879108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Vanuit Europa is het heel krom dat woningen bouwen ´verboden´ is door het stikstofprobleem, ik snap dat je zaken wil aanpakken, maar om daardoor nieuwe huisvesting te voorkomen maar wel te vragen om evenredig asielzoekers op te nemen is natuurlijk heel krom.

Verder is het natuurlijk typisch VVD om het lekker aan de markt over te laten. Als je wil dat de sociale markt als pijler wordt gezien, dan moet er maar eens PvdA of SP worden gestemd. Maar ja, de huizenbezitter zit goed en stemt VVD, en de groep met onvrede stemt deels ook PVV of FvD, want de buitenlanders pakken onze huizen af!1!!1

Terwijl die partijen dus ook helemaal niets gaan doen aan het nu al lopende woningtekort.
Europa vraagt deze idiote stikstofnormen niet van ons, wilden we zelf. Dat bekende linkse ‘voorloper in Europa op milieugebied’ willen zijn.

Maar we kunnen gewoon vrij simpel naar Europa stappen en dat (deels) terugdraaien. Zeker voor woningbouw. Maar dat doet de minister niet.

En de markt is gewoon nodig om te bouwen. Zonder investeerders bouw je niets. Dat is een gegeven.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 11:41:09 #199
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204879149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Europa vraagt deze idiote stikstofnormen niet van ons, wilden we zelf. Dat bekende linkse ‘voorloper in Europa op milieugebied’ willen zijn.

Maar we kunnen gewoon vrij simpel naar Europa stappen en dat (deels) terugdraaien. Zeker voor woningbouw. Maar dat doet de minister niet.

En de markt is gewoon nodig om te bouwen. Zonder investeerders bouw je niets. Dat is een gegeven.
Maar de ´markt´ bouwt liever dure huizen, want daar zit meer marge op
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 11:42:18 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204879151
Wat heeft die gozer gedronken
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')