abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204880538
Tsja....alsof die 'horrific mass shootings' allemaal echt zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_204880544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik loop al een poosje mee op FOK!, maar jouw militieplan is toch wel een van de meest stompzinnige plannen die ik voorbij heb zien komen op dit forum.
Daarbuiten is dat helemaal niet het idee van de Second Amendment.

Hier, de NRA legt het even uit:
https://www.nraila.org/wh(...)d-how-is-it-defined/

Hoewel ik het nog steeds grote onzin vind dat mensen in Walmart een automatisch wapen kunnen kopen, die in 1791 uiteraard nog helemaal niet bestond, gaat het absoluut niet om het vormen van milities om politici onder dreiging van geweld hun werk te laten doen. :')

Zoals ik al zei, koekoek.
pi_204880623
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik loop al een poosje mee op FOK!, maar jouw militieplan is toch wel een van de meest stompzinnige plannen die ik voorbij heb zien komen op dit forum.
Dat het niet zou aanslaan dat had ik wel verwacht. Dat komt omdat er hier een vertrouwen bestaat in de mensen die pretenderen het goed met ons voor te hebben.
De relatie overheid burger is een beetje zoals een doorgesnoven kerel en een vriendin met een blauw oog die het voor haar doorgesnoven vriend opneemt.
Ze krijgt klappen, word regelmatig voor hoer uitgescholden etc, maar uiteindelijk weigert ze hem te verlaten want ja hij is toch eigenlijk best goed voor de kinderen en hij zorgt voor een dak boven ons hoofd.
Ik merk ook dat de wedervraag die ik al meerdere malen heb gesteld niet beantwoord word.
Wat doe je als burger zijnde om een politicus in het gareel te houden als hij/zij besluit referenda uitslagen te negeren om maar een voorbeeldje te noemen.
Feit blijft dat jij als burger geen enkel pressie middel hebt om iets te forceren. Je bent overgeleverd aan de grillen van diezelfde machthebber die zaken kan negeren als hij/zij daar voor kiest.
pi_204880660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat het niet zou aanslaan dat had ik wel verwacht. Dat komt omdat er hier een vertrouwen bestaat in de mensen die pretenderen het goed met ons voor te hebben.
De relatie overheid burger is een beetje zoals een doorgesnoven kerel en een vriendin met een blauw oog die het voor haar doorgesnoven vriend opneemt.
Ze krijgt klappen, word regelmatig voor hoer uitgescholden etc, maar uiteindelijk weigert ze hem te verlaten want ja hij is toch eigenlijk best goed voor de kinderen en hij zorgt voor een dak boven ons hoofd.
Ik merk ook dat de wedervraag die ik al meerdere malen heb gesteld niet beantwoord word.
Wat doe je als burger zijnde om een politicus in het gareel te houden als hij/zij besluit referenda uitslagen te negeren om maar een voorbeeldje te noemen.
Feit blijft dat jij als burger geen enkel pressie middel hebt om iets te forceren. Je bent overgeleverd aan de grillen van diezelfde machthebber die zaken kan negeren als hij/zij daar voor kiest.
Als een politicus zich niet aan de wet houdt, klaag je hem aan of meld je dat bij de politie.

Als een politicus zijn beloftes niet nakomt, stem je de volgende keer op een ander.

Je gaat niet iedereen uit de buurt opbellen om de hooivorken op te pakken en de man z'n huis in de fik te zetten.

Jij wilt serieus een policicus bedreigen met het vuurwapen waar het Second Amendment je recht op geeft, zodat hij onder dreiging van geweld zijn werk goed kan doen? Fucking gestoord. :D
pi_204880672
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En ook daar gaat het niet om, het idee achter een burgermilitie is dat beloftes worden nagekomen zodat politici genoodzaakt zijn om naar ons te luisteren.
En hoe zou een burgermilitie de overheid moeten dwingen beloften na te komen? Heb je een concreet voorbeeld?
Incelfrikandel
pi_204880689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat het niet zou aanslaan dat had ik wel verwacht. Dat komt omdat er hier een vertrouwen bestaat in de mensen die pretenderen het goed met ons voor te hebben.
De relatie overheid burger is een beetje zoals een doorgesnoven kerel en een vriendin met een blauw oog die het voor haar doorgesnoven vriend opneemt.
Ze krijgt klappen, word regelmatig voor hoer uitgescholden etc, maar uiteindelijk weigert ze hem te verlaten want ja hij is toch eigenlijk best goed voor de kinderen en hij zorgt voor een dak boven ons hoofd.
Ik merk ook dat de wedervraag die ik al meerdere malen heb gesteld niet beantwoord word.
Wat doe je als burger zijnde om een politicus in het gareel te houden als hij/zij besluit referenda uitslagen te negeren om maar een voorbeeldje te noemen.
Feit blijft dat jij als burger geen enkel pressie middel hebt om iets te forceren. Je bent overgeleverd aan de grillen van diezelfde machthebber die zaken kan negeren als hij/zij daar voor kiest.
En ik heb al 26 keer uitgelegd dat verkiezingen het middel zijn om politici te 'straffen'. Wanneer de zittende coalitie een agenda voert die de kiezer niet bevalt, staat het hem of haar vrij om het hokje van een andere partij rood te kleuren. Dat mensen toch massaal VVD (of andere middenpartijen) blijven stemmen, is natuurlijk geen reden om een militie op Rutte en consorten af te sturen. Dat is hoe democratie werkt, beste Chivaz.

Vooralsnog lees ik in jouw bijdragen vooral frustratie over het gevoerde beleid. En omdat de kiezer niet doet wat jij wil, pleit je voor gewapende milities om politici 'in het gareel te houden'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204880726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En hoe zou een burgermilitie de overheid moeten dwingen beloften na te komen? Heb je een concreet voorbeeld?
En hoe wordt bepaald welke beloften moeten worden nageleefd?

Komt de burgermilitie in actie als de meerderheid van Nederland van mening is dat de inkomstenbelasting moet worden verlaagd? Hoe wordt die meerderheid vastgesteld? Per referenda? En wie gaat die belastingverlaging dan doorvoeren? Alleen de Tweede en Eerste Kamer hebben de mogelijkheid om de belasting te verlagen. Gaat de militie Kamerleden een geweer tegen het hoofd zetten en hen dwingen voor belastingverlaging te stemmen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204880758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En hoe zou een burgermilitie de overheid moeten dwingen beloften na te komen? Heb je een concreet voorbeeld?
Ik zou ook weleens zo'n concreet voorbeeld willen zien.

Wat gebeurt er dan tijdens zo'n actie, wordt de politicus dan ook neergeschoten? Dat lijkt me dan weer illegaal.
pi_204880783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:33 schreef illusions het volgende:

[..]
Ik zou ook weleens zo'n concreet voorbeeld willen zien.

Wat gebeurt er dan tijdens zo'n actie, wordt de politicus dan ook neergeschoten? Dat lijkt me dan weer illegaal.
Als de politicus niet kan worden neergeschoten, is er geen sprake van een concrete dreiging en heeft een militie feitelijk dus geen zin.

Maar het neerschieten van politici lijkt mij dan weer behoorlijk strijdig met onze wetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204880797
Ik wacht wel even op een concreet antwoord van Chivaz.
Incelfrikandel
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:46:01 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204880890
quote:
Levensverwachting is hier geen goede indicator helaas. En welke sociaaldemocratische landen heb je het hier over?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik bespeur bij jou vooral heimwee naar een sterk geromantiseerd verleden, dat enkel bestaat op ansichtkaarten en in oude televisieseries. Er was vroeger meer armoede, meer geweld, meer criminaliteit, meer onzekerheid, meer gezondheidsproblemen, meer intolerantie.

Jouw beeld van het verleden is dat van een modelgezinnetje uit de jaren '50, dat bestaat uit paps en mams en drie brave kinderen. En zelfs dat ideaalbeeld, wat door jou sterk is geromantiseerd, was van korte duur. De jaren '60 en '70 was de Flower Power-tijd, een periode van culturele omslag. In de jaren '80 werd de basis gelegd voor het individualisme wat jij zo verfoeit.

Het beeld dat jij schetst is hoe het leven was voor een kleine niche. Maar hoe leuk waren de jaren '50 voor een homo, die alles riskeerde als hij uit de kast kwam? Of voor een negerfamilie, die in een gesegregeerde maatschappij leefde? Of voor een arm gezin, dat in een of ander krot woonde en het zelf maar moest uitzoeken.

Over de periode van voor de jaren '50 hoeven we het niet eens te hebben. Want dat was voor het gros van de mensen gewoon bittere ellende. Nee, ik ben zielsgelukkig dat ik in deze tijd leef en niet vijftig of honderd jaar eerder ben geboren.
Het benoemen van feiten heeft niets te maken met romantiseren. En waarom toch weer die focus op minderheden? Ik kan langs mijn seksuele oriëntatie kijken, jij blijkbaar niet. Individualisme verfoei ik niet, maar je moet ook nog een bepaalde sociale structuur hebben die de scherpe kantjes er een beetje kan afhalen. Dat is compleet verloren gegaan.
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:
Sja, als je al zo negatief tegen over de VS staat zal je het land nooit begrijpen.

Als het zo'n kutland zou zijn waarom komen er jaarlijks honderdduizenden "vluchtelingen" naar dat verschrikkelijke land dan?
Dit negeert men liever, dan komen er scheurtjes in het wensdenken dat het in Europa allemaal zoveel beter is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204880968
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

Het benoemen van feiten heeft niets te maken met romantiseren. En waarom toch weer die focus op minderheden? Ik kan langs mijn seksuele oriëntatie kijken, jij blijkbaar niet. Individualisme verfoei ik niet, maar je moet ook nog een bepaalde sociale structuur hebben die de scherpe kantjes er een beetje kan afhalen. Dat is compleet verloren gegaan.
Ik vind dat iedereen zich welkom en op z'n gemak moet voelen in onze samenleving, ook minderheden. Dat was vroeger, in dat door jou geromantiseerde verleden, simpelweg niet het geval. Van een 'focus' is dan ook geen sprake, slechts een erkenning dat minderheden onderdeel zijn van onze samenleving en dat het van belang is dat ook voor deze groepen een plekje in de zon wordt gevonden.

Maar goed, het staat je vrij om te verlangen naar vroeger. Ik schijt echter op de spruitjeslucht van datzelfde verleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:59:43 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204881069
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:12 schreef Tingo het volgende:
Tsja....alsof die 'horrific mass shootings' allemaal echt zijn.
Ze zijn er maar druk mee 6 school shootings in 2,5 jaar plus al die andere buiten school en zo..

Valt wel op het alleen in de VS, het land dat meer vuurwapens heeft per Capita dan wij hier in Nederland aan fietsen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:39 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204881095
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Levensverwachting is hier geen goede indicator helaas. En welke sociaaldemocratische landen heb je het hier over?
[..]
Het benoemen van feiten heeft niets te maken met romantiseren. En waarom toch weer die focus op minderheden? Ik kan langs mijn seksuele oriëntatie kijken, jij blijkbaar niet. Individualisme verfoei ik niet, maar je moet ook nog een bepaalde sociale structuur hebben die de scherpe kantjes er een beetje kan afhalen. Dat is compleet verloren gegaan.
[..]
Dit negeert men liever, dan komen er scheurtjes in het wensdenken dat het in Europa allemaal zoveel beter is.
Is het ook.
Op welk vlak is de VS beter, behalve aantal vuurwapens en militair gezien?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204881103
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:23 schreef illusions het volgende:

[..]
Als een politicus zich niet aan de wet houdt, klaag je hem aan of meld je dat bij de politie.

Als een politicus zijn beloftes niet nakomt, stem je de volgende keer op een ander.

Je gaat niet iedereen uit de buurt opbellen om de hooivorken op te pakken en de man z'n huis in de fik te zetten.

Jij wilt serieus een policicus bedreigen met het vuurwapen waar het Second Amendment je recht op geeft, zodat hij onder dreiging van geweld zijn werk goed kan doen? Fucking gestoord. :D
Ik gaf een concreet voorbeeld en wederom word de vraag genegeerd.
Ik zal het nog een keer proberen, wat doe je als een politicus de uitslag van een referendum negeert?
Verkiezingen zijn dan te laat, en er is verder geen enkel middel om een politicus te dwingen om te luisteren. Ook protesten halen niets uit want de overheid heeft alle recht om protesten te verbieden zoals we hebben kunnen zien de afgelopen jaren.
pi_204881191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik gaf een concreet voorbeeld en wederom word de vraag genegeerd.
Ik zal het nog een keer proberen, wat doe je als een politicus de uitslag van een referendum negeert?
Verkiezingen zijn dan te laat, en er is verder geen enkel middel om een politicus te dwingen om te luisteren. Ook protesten halen niets uit want de overheid heeft alle recht om protesten te verbieden zoals we hebben kunnen zien de afgelopen jaren.
Als je wilt dat referenda niet genegeerd kunnen worden, moet de meerderheid van het parlement instemmen met het optuigen van bindende referenda. Die kennen we op dit moment niet - en daar is ook geen meerderheid voor - dus referenda verplichten de regering tot niets.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881194
Disclosed: How Obama Administration Officials Conducted Shadow Diplomacy With Iran To Undermine Trump
quote:
Senior Obama administration officials engaged in a secret meeting with Iran in 2018 as part of an effort to undermine the Trump administration's diplomatic push to isolate the hardline regime, according to an internal State Department document.

As the Trump administration worked to increase economic pressure on Iran in 2018, a delegation of "U.S. former ambassadors held a secret, "off-the-record" meeting with former Iranian foreign minister Javad Zarif at his residence in New York City, according to a State Department memo unearthed this week as part of a lawsuit brought to compel the release of this information. The meeting took place around the same time John Kerry was reported to be working behind-the-scenes with Iranian officials to salvage the 2015 nuclear accord.

The internal memo, which is marked unclassified, details how these former U.S. ambassadors conducted shadow diplomacy with Iran's top envoy surrounding "nuclear weapons, potential prisoner swaps, [the] Afghanistan withdrawal, and negotiations with the Taliban," according to the American Center for Law and Justice (ACLJ), a legal advocacy group that sued the State Department to obtain the internal memo.

The document is the firmest proof to date that Obama-era officials were engaged in back-channel efforts to keep negotiations with Iran alive, even as former president Donald Trump and his administration worked to isolate the regime, former secretary of state Mike Pompeo told the Free Beacon in exclusive remarks. Pompeo, who was not aware of these meetings while leading the State Department, said the memo corroborates reports from the time about Kerry's efforts to salvage the 2015 nuclear deal through back-channel powwows with Iranian officials.
https://freebeacon.com/na(...)-to-undermine-trump/

Vieze schaduw praktijken van Oboema. Biden is een marionet, Oboema trekt aan zijn touwtjes en iedereen daar omheen zoals Hildog en welke gekkies ze daar ook hebben lopen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204881196
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:26 schreef KoosVogels het volgende:


Vooralsnog lees ik in jouw bijdragen vooral frustratie over het gevoerde beleid. En omdat de kiezer niet doet wat jij wil, pleit je voor gewapende milities om politici 'in het gareel te houden'.
Hoe kun je dit nu nog steeds beweren na al mijn posts? Lees je mijn posts wel?
pi_204881221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe kun je dit nu nog steeds beweren na al mijn posts? Lees je mijn posts wel?
Jazeker.

En ik heb je al meerdere keren uitgelegd dat verkiezingen de manier zijn om politici te 'straffen'. Maar dat vind jij niet afdoende, dus pleit je voor een militie (waar ontelbare bezwaren tegen zijn, die jij stuk voor stuk negeert).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 27 mei 2022 @ 15:18:46 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204881242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen zich welkom en op z'n gemak moet voelen in onze samenleving, ook minderheden. Dat was vroeger, in dat door jou geromantiseerde verleden, simpelweg niet het geval. Van een 'focus' is dan ook geen sprake, slechts een erkenning dat minderheden onderdeel zijn van onze samenleving en dat het van belang is dat ook voor deze groepen een plekje in de zon wordt gevonden.

Maar goed, het staat je vrij om te verlangen naar vroeger. Ik schijt echter op de spruitjeslucht van datzelfde verleden.
Nogmaals, van romantiseren is geen sprake. En er is een duidelijke focus op minderheden in je vorige post. Ik benader het daarentegen niet als een zero-sum game. Ik vind dat het vroeger op veel vlakken beter geregeld was en op sommige slechter. Als je het fundament neemt dat er vroeger was maar wel de zaken die niet juist waren zou aanpassen, zou je een betere maatschappij hebben dan er nu is.

Bovendien zijn andere argumenten die je aanhaalde niet eens juist. Meer criminaliteit klopt niet en meer geweld ook niet. Die piekten juist na de jaren zestig zich eigenlijk nooit meer heeft hersteld. En meer gezondheidsproblemen? Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204881314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik merk ook dat de wedervraag die ik al meerdere malen heb gesteld niet beantwoord word.
Wat doe je als burger zijnde om een politicus in het gareel te houden als hij/zij besluit referenda uitslagen te negeren om maar een voorbeeldje te noemen.
Wegstemmen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_204881341
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nogmaals, van romantiseren is geen sprake. En er is een duidelijke focus op minderheden in je vorige post. Ik benader het daarentegen niet als een zero-sum game. Ik vind dat het vroeger op veel vlakken beter geregeld was en op sommige slechter. Als je het fundament neemt dat er vroeger was maar wel de zaken die niet juist waren zou aanpassen, zou je een betere maatschappij hebben dan er nu is.
De zaken die 'niet juist waren', zoals jij het zegt, zijn onlosmakelijk verbonden met het verleden. Het slaat daarom nergens op om die aspecten te negeren. Ik licht ze er dus welbewust uit.

Verder getuigt jouw verlangen naar vervlogen tijden van een welhaast kinderlijke naïviteit. Als papa en mama maar weer vroeg trouwen en iemand thuisblijft om voor de kinderen te zorgen, komt alles goed. En de dienstplicht? Gast, de losbandige generatie van de jaren '60 moest nog verplicht een paar maandjes het leger in. Ouders waren in die tijd ook knetterstreng. Die tegenbeweging is niet voor niets ontstaan. Bizar om te denken dat je die geest weer in de fles krijgt.

Ik bespeur in jouw bijdragen een sterk geloof in conservatieve maakbaarheid. Aint gonna happen. Maar goed, het staat je vrij om dat misplaatste gevoel van nostalgie te koesteren.

quote:
Bovendien zijn andere argumenten die je aanhaalde niet eens juist. Meer criminaliteit klopt niet en meer geweld ook niet. Die piekten juist na de jaren zestig zich eigenlijk nooit meer heeft hersteld. En meer gezondheidsproblemen? Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.
Hoe denk je dat het leven eruitzag in een achterbuurt in een groot deel van de 20e eeuw? Jij hebt het ideale gezinsplaatje voor ogen: papa en mama thuis, die samen met de kids een liefhebbend gezin vormden. Maar op plekken waar armoede heerste - en dat waren er veel - waren criminaliteit en geweld aan de orde van de dag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik gaf een concreet voorbeeld en wederom word de vraag genegeerd.
Ik zal het nog een keer proberen, wat doe je als een politicus de uitslag van een referendum negeert?
Verkiezingen zijn dan te laat, en er is verder geen enkel middel om een politicus te dwingen om te luisteren. Ook protesten halen niets uit want de overheid heeft alle recht om protesten te verbieden zoals we hebben kunnen zien de afgelopen jaren.
Dat is geen concreet voorbeeld van hoe een militie gewapend zou kunnen reageren op een politicus.

Tevens wordt jouw vraag helemaal niet genegeerd, dat jij de antwoorden niet snapt of zelf simpelweg negeert is iets heel anders. Je vraag is namelijk keer op keer beantwoord. Toch kom jij niet met een concreet voorbeeld van hoe een militie zich zou moeten gedragen, je constateert alleen wat jij denkt dat niet kan.
pi_204881450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:35 schreef illusions het volgende:

[..]
Dat is geen concreet voorbeeld van hoe een militie gewapend zou kunnen reageren op een politicus.

Tevens wordt jouw vraag helemaal niet genegeerd, dat jij de antwoorden niet snapt of zelf simpelweg negeert is iets heel anders. Je vraag is namelijk keer op keer beantwoord. Toch kom jij niet met een concreet voorbeeld van hoe een militie zich zou moeten gedragen, je constateert alleen wat jij denkt dat niet kan.
Iets met IQ en schoenmaat.
pi_204881488
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Iets met IQ en schoenmaat.
Nogal flauw, deze reactie. Je krijgt voldoende weerwoord en er wordt gestrooid met argumenten. Maar je kiest ervoor om die te negeren.

Tsja.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Iets met IQ en schoenmaat.
Wat is jouw schoenmaat, en waar blijft het concrete voorbeeld nou?

Ik zal het nog een keer proberen, wat doe je als een politicus de uitslag van een referendum negeert?

Voor de duidelijkheid, dat is een vraag. Jou wordt het antwoord daarop gevraagd, niet of je zelf de vraag wilt stellen. :D
pi_204881540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:47 schreef illusions het volgende:

[..]
Wat is jouw schoenmaat, en waar blijft het concrete voorbeeld nou?

Ik zal het nog een keer proberen, wat doe je als een politicus de uitslag van een referendum negeert?

Voor de duidelijkheid, dat is een vraag. Jou wordt het antwoord daarop gevraagd, niet of je zelf de vraag wilt stellen. :D
Mijn antwoord is/was duidelijk. Er is helemaal niets wat je kunt doen. Ook verkiezingen halen niets uit want het kwaad is al geschied en protesten worden slechts getolereerd.
Kortom je staat compleet machteloos, en dat hebben we de afgelopen jaren al drie keer mee mogen maken.
pi_204881551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mijn antwoord is/was duidelijk. Er is helemaal niets wat je kunt doen. Ook verkiezingen halen niets uit want het kwaad is al geschied en protesten worden slechts getolereerd.
Kortom je staat compleet machteloos, en dat hebben we de afgelopen jaren al drie keer mee mogen maken.
Waar heb je dan een militie voor nodig? 8)7
pi_204881557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogal flauw, deze reactie. Je krijgt voldoende weerwoord en er wordt gestrooid met argumenten. Maar je kiest ervoor om die te negeren.

Tsja.....
Stemmen is een slecht argument. Het kwaad is al geschied als de overheid besluit om referenda te negeren.
pi_204881562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Stemmen is een slecht argument. Het kwaad is al geschied als de overheid besluit om referenda te negeren.
Dus de gewapende militie gaat de politicus die kwaad heeft gedaan dan neerschieten?

Schieten is ook een slecht argument. Het kwaad is namelijk al geschied, en vervolgens wil jij nog meer kwaad doen. :')
pi_204881576
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:54 schreef illusions het volgende:

[..]
Waar heb je dan een militie voor nodig? 8)7
Ter bescherming van de “democratie” tegen de burger. Kortom als laatste redmiddel en afschrikmiddel om politici in het gareel te houden.
Net zoals de politie ons in het gareel houd met dreiging van geweld.
Met een burgermilitie creëer je een gelijk speelveld waar de burger gerespecteerd moet worden.
pi_204881584
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ter bescherming van de “democratie” tegen de burger. Kortom als laatste redmiddel en afschrikmiddel om politici in het gareel te houden.
Net zoals de politie ons in het gareel houd met dreiging van geweld.
Met een burgermilitie creëer je een gelijk speelveld waar de burger gerespecteerd moet worden.
Maar wat gaat die militie doen?

Je wilt de politici dus bedreigen met neerschieten als ze hun werk niet goed doen?
pi_204881592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:54 schreef illusions het volgende:

[..]
Dus de gewapende militie gaat de politicus die kwaad heeft gedaan dan neerschieten?

Schieten is ook een slecht argument. Het kwaad is namelijk al geschied, en vervolgens wil jij nog meer kwaad doen. :')
Waarom hebben wij een leger? Is het om de tegenstander in puin te schieten of is het meer bedoeld als afschrikwekkend middel tegen landen die ons misschien kwaad willen doen?
pi_204881593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Stemmen is een slecht argument. Het kwaad is al geschied als de overheid besluit om referenda te negeren.
Ik heb je nou al tig keer uitgelegd dat ons land geen bindende referenda kent. Als je daar verandering in wil brengen, moet je op partijen stemmen die daar wel voorstander van zijn. De kans bestaat echter dat een hoop kiezers een andere keuze maken. Maar dat is democratie, beste Chivaz.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881603
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom hebben wij een leger? Is het om de tegenstander in puin te schieten of is het meer bedoeld als afschrikwekkend middel tegen landen die ons misschien kwaad willen doen?
Als een militie zittende politici niets aan mag doen, blijft van die afschrikwekkende werking natuurlijk niets over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als een militie zittende politici niets aan mag doen, blijft van die afschrikwekkende werking natuurlijk niets over.
Dit.
pi_204881615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb je nou al tig keer uitgelegd dat ons land geen bindende referenda kent. Als je daar verandering in wil brengen, moet je op partijen stemmen die daar wel voorstander van zijn. De kans bestaat echter dat een hoop kiezers een andere keuze maken. Maar dat is democratie, beste Chivaz.
Dat is dus een van de trucjes die de overheid gebruikt. Het is niet bindend dus dan hoeven we niet te luisteren ondanks dat we wel de mening hebben gevraagd van het volk die we pretenderen te vertegenwoordigen.
Dat bedoel ik dus, het morele aspect word weer eens totaal genegeerd en men verschuilt zich achter regelgeving.
pi_204881620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom hebben wij een leger? Is het om de tegenstander in puin te schieten of is het meer bedoeld als afschrikwekkend middel tegen landen die ons misschien kwaad willen doen?
Een leger is afschrikwekkend omdat die ook daadwerkelijk kan optreden.

Een militie mag geen politici neerschieten omdat ze een referendum negeren.

Jezus zeg, hoe moeilijk is het? :D
pi_204881638
En nog steeds hebben we van @Chivaz geen voorbeeld van wat een militie nou precies een politicus kan doen indien hij de uitslag van een referendum negeert.
pi_204881643
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is dus een van de trucjes die de overheid gebruikt. Het is niet bindend dus dan hoeven we niet te luisteren ondanks dat we wel de mening hebben gevraagd van het volk die we pretenderen te vertegenwoordigen.
Dat bedoel ik dus, het morele aspect word weer eens totaal genegeerd en men verschuilt zich achter regelgeving.
Dan moet je stemmen op partijen die voorstander zijn bindende referenda.

Maar daar voelt de meerderheid van de kiezers blijkbaar niets voor. Dus moet je je verlies nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881681
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan moet je stemmen op partijen die voorstander zijn bindende referenda.

Maar daar voelt de meerderheid van de kiezers blijkbaar niets voor. Dus moet je je verlies nemen.
Of je belt de boys van de militie op, pakt de hooivorken en fakkels en gaat naar de politicus toe om 'm neer te schieten.
pi_204881689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als een militie zittende politici niets aan mag doen, blijft van die afschrikwekkende werking natuurlijk niets over.
Als je nu een klein beetje verder denkt dan begin je misschien het probleem in te zien.
De staat is almachtig, je vind zelfs dat een militie wettelijk gelegitimeerd moet worden. Zoiets gaat het natuurlijk nooit halen bij onze machtswellustelingen.
Wat dus ook meer meteen bewijst dat zoiets hard nodig is om de democratie te waarborgen.
Ik geloof niet dat mensen in hoge posities integer genoeg zijn om op een verantwoorde manier met hun macht om te gaan.
Het doel moet altijd zijn om de vrijheid maximaal te vergroten en dat kan nu eenmaal niet in een ongelijk speelveld.
De Amerikanen begrijpen dat en daarom dat het systeem daar zo in elkaar zit en er aan bepaalde rechten niet getornd kan worden.
Is het perfect nee, maar het valt te prefereren boven ons systeem waar we eigenlijk overgeleverd zijn aan de grillen van de staat.
pi_204881698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je nu een klein beetje verder denkt dan begin je misschien het probleem in te zien.
De staat is almachtig, je vind zelfs dat een militie wettelijk gelegitimeerd moet worden. Zoiets gaat het natuurlijk nooit halen bij onze machtswellustelingen.
Wat dus ook meer meteen bewijst dat zoiets hard nodig is om de democratie te waarborgen.
Ik geloof niet dat mensen in hoge posities integer genoeg zijn om op een verantwoorde manier met hun macht om te gaan.
Het doel moet altijd zijn om de vrijheid maximaal te vergroten en dat kan nu eenmaal niet in een ongelijk speelveld.
De Amerikanen begrijpen dat en daarom dat het systeem daar zo in elkaar zit en er aan bepaalde rechten niet getornd kan worden.
Is het perfect nee, maar het valt te prefereren boven ons systeem waar we eigenlijk overgeleverd zijn aan de grillen van de staat.
Aha, dus jouw gewenste militie is niet gebonden aan wetten en dus vrij van vervolging?

Je krankzinnige proefballonnetje wordt elke post kutter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204881705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je nu een klein beetje verder denkt dan begin je misschien het probleem in te zien.
De staat is almachtig, je vind zelfs dat een militie wettelijk gelegitimeerd moet worden. Zoiets gaat het natuurlijk nooit halen bij onze machtswellustelingen.
Wat dus ook meer meteen bewijst dat zoiets hard nodig is om de democratie te waarborgen.
Ik geloof niet dat mensen in hoge posities integer genoeg zijn om op een verantwoorde manier met hun macht om te gaan.
Het doel moet altijd zijn om de vrijheid maximaal te vergroten en dat kan nu eenmaal niet in een ongelijk speelveld.
De Amerikanen begrijpen dat en daarom dat het systeem daar zo in elkaar zit en er aan bepaalde rechten niet getornd kan worden.
Is het perfect nee, maar het valt te prefereren boven ons systeem waar we eigenlijk overgeleverd zijn aan de grillen van de staat.
Dus iets wat niet welkom is bij mensen die aan de macht zijn, betekent dat het nodig is.

Pedofilie moeten we dan ook maar legaliseren?

Nog steeds wachten we op een concreet voorbeeld van wat een militie kan doen wanneer een politicus een referendum negeert. Zeg nou eens beste @Chivaz, wat gaat de militie doen wanneer een politicus zoiets doet? Schieten?
pi_204881710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Aha, dus jouw gewenste militie is niet gebonden aan wetten en dus vrij van vervolging?

Je krankzinnige proefballonnetje wordt elke post kutter.
Hij snapt geen reet van de Second Amendment. Puur omdat er het woordje "militia" in staat, wordt het door onze @Chivaz compleet verkeerd opgevat. :D
pi_204881724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:00 schreef illusions het volgende:

[..]
Een leger is afschrikwekkend omdat die ook daadwerkelijk kan optreden.

Een militie mag geen politici neerschieten omdat ze een referendum negeren.

Jezus zeg, hoe moeilijk is het? :D
Maar het doordenken wilt niet echt lukken. Je neemt anderen graag de maat en je beledigt mensen over hun vermeende lage IQ.
Maar een kleine gedachte experiment is al te veel gevraagd want je zit zo vast in dat bekrompen denken van je dat het in je bovenkamer meteen kortsluit als je geconfronteerd word met controversiële ideeen.
Geeft verder niet hoor maar het is behoorlijk vermoeiend.
pi_204881732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Aha, dus jouw gewenste militie is niet gebonden aan wetten en dus vrij van vervolging?

Je krankzinnige proefballonnetje wordt elke post kutter.
Ook dat heb ik niet gezegd, ik vertel slechts dat het in ons systeem onhaalbaar is juist vanwege de machtswellustelingen in onze overheid.
pi_204881752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar het doordenken wilt niet echt lukken. Je neemt anderen graag de maat en je beledigt mensen over hun vermeende lage IQ.
Maar een kleine gedachte experiment is al te veel gevraagd want je zit zo vast in dat bekrompen denken van je dat het in je bovenkamer meteen kortsluit als je geconfronteerd word met controversiële ideeen.
Geeft verder niet hoor maar het is behoorlijk vermoeiend.
Het lijkt niemand te lukken je achterlijke ideetje te interpreteren.

Je blijft het antwoord maar ontwijken.

Wat gaat een militie concreet ondernemen op het moment dat een politicus een referendum negeert?

Geef nou eens antwoord.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 16:17:09 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204881765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De zaken die 'niet juist waren', zoals jij het zegt, zijn onlosmakelijk verbonden met het verleden. Het slaat daarom nergens op om die aspecten te negeren. Ik licht ze er dus welbewust uit.
Niemand negeert die aspecten, alleen het is vreemd op op basis van die aspecten een hele maatschappij af te schrijven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Verder getuigt jouw verlangen naar vervlogen tijden van een welhaast kinderlijke naïviteit. Als papa en mama maar weer vroeg trouwen en iemand thuisblijft om voor de kinderen te zorgen, komt alles goed. En de dienstplicht? Gast, de losbandige generatie van de jaren '60 moest nog verplicht een paar maandjes het leger in. Ouders waren in die tijd ook knetterstreng. Die tegenbeweging is niet voor niets ontstaan. Bizar om te denken dat je die geest weer in de fles krijgt.
Je kunt het kinderlijke naïviteit noemen. Maar dat zal voornamelijk projectie zijn. Tot op heden houdt geen van je argumenten stand. En ook hier zit je weer mis. Amerikaanse dienstplicht in de jaren zestig kende veel vrijstellingen, vooral voor studenten bijvoorbeeld. En laat dit nu net de groep zijn waar de tegencultuur van de jaren ontstond. Iets dat ook weinig te maken had met een te strenge opvoeding, beetje een raar argument dit. Het was juist het product van losgeslagen hippies en andere fantasten, afkomstig van universiteiten, die vonden dat het allemaal anders moest en zich gingen inzetten voor een losse seksuele moraal, pacifisme en social justice.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bespeur in jouw bijdragen een sterk geloof in conservatieve maakbaarheid. Aint gonna happen. Maar goed, het staat je vrij om dat misplaatste gevoel van nostalgie te koesteren.
De wereld is maakbaar. Kijk maar eens naar de kinderen en jongeren nu in de VS, door al die zorgwekkende LGBTQ propaganda is ineens meer dan 20% van de jongeren zogenaamd panseksueel, transgender, non-binair of weet ik veel wat. En omdat de wereld maakbaar is en de mens vormbaar is het belangrijk kinderen een goede culturele basis mee te geven. En die bestaat niet uit het kiezen van hun geslacht en rondlopen met een regenboog of BLM-vlaggetje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe denk je dat het leven eruitzag in een achterbuurt in een groot deel van de 20e eeuw? Jij hebt het ideale gezinsplaatje voor ogen: papa en mama thuis, die samen met de kids een liefhebbend gezin vormden. Maar op plekken waar armoede heerste - en dat waren er veel - waren criminaliteit en geweld aan de orde van de dag.
Dat is nu toch niet anders? Je hebt altijd mindere buurten, dat zul je ook wel houden. Belangrijk is om dat percentage zo klein mogelijk te houden. En geweld en criminaliteit kende na de jaren zestig juist een piek.
quote:
Why did the Western world embark on a three-decade binge of crime from which it has never fully recovered? This is one of several local reversals of the long-term decline of violence that I will examine in this book. If the analysis is on the right track, then the historical changes I have been invoking to explain the decline should have gone into reverse at the time of the surges.

An obvious place to look is demographics. The 1940s and 1950s, when crime rates hugged the floor, were the great age of marriage. Americans got married in numbers not seen before or since, which removed men from the streets and planted them in suburbs (Courtwright 1996). One consequence was a bust in violence. But the other was a boom in babies. The first baby boomers, born in 1946, entered their crime-prone years in 1961; the ones born in the peak year, 1954, entered in 1969. A natural conclusion is that the crime boom was an echo of the baby boom. Unfortunately, the numbers don’t add up. If it were just a matter of there being more teenagers and twenty-somethings who were committing crimes at their usual rates, the increase in crime from 1960 to 1970 would have been 13 percent, not 135 percent. Young men weren’t simply more numerous than their predecessors; they were more violent, too.

Many criminologists have concluded that the 1960s crime surge cannot be explained by the usual socioeconomic variables but was caused in large part by a change in cultural norms.

Bron: Steven Pinker - The Better Angels of Our Nature
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204881792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:15 schreef illusions het volgende:

[..]
Het lijkt niemand te lukken je achterlijke ideetje te interpreteren.

Je blijft het antwoord maar ontwijken.

Wat gaat een militie concreet ondernemen op het moment dat een politicus een referendum negeert?

Geef nou eens antwoord.
Een militie zou dus over kunnen gaan op afzetten van de regering. Maar dat is het punt niet het punt is dat een politicus dat wel uit zijn hoofd laat omdat de dreiging bestaat dat hij afgezet kan worden door zo’n burgermilitie.
Een beetje hetzelfde idee als een overheid die nucleaire wapens bezit. Het idee is niet om het te gebruiken als er een dreigende oorlog is, het werkt vooral afschrikkend tegen mogelijke vijanden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')