Deze zijn toch zoveel niet gedaald? Daar kan toch nog veel meer af?quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:31 schreef Groepfunder het volgende:
Mijn portefeuille is vandaag 2,16% minder waard geworden. Als dit sentiment op de beurs aanhoudt, dan worden de komende dagen mogelijk twee orders die ik heb lopen om bij te kopen getriggerd.
Nog -1,76% en ik koop iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF bij.
Nog -4,78% en ik koop iShares MSCI Europe Quality Dividend UCITS ETF bij.
Het eerste is waar. Recent heb ik echter BESI en ASML Holding gekocht en volgens mijn eigen beleggingsstrategie moet ik nu eerst mijn positie in ETFs weer uitbreiden. De kooporders zijn dus niet ingegeven door de gedachte dat dit nu koopjes zouden zijn. Het is een poging om meer stabiliteit in mijn portefeuille te brengen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Deze zijn toch zoveel niet gedaald? Daar kan toch nog veel meer af?
In de bijbel is het toch 7 jaar?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 07:48 schreef Beursaap het volgende:
Bodem bereikt??![]()
Dit is pas het begin!! 7 weken bloeden wordt het let maar op.
Alleen nog erger joh? Dus we gaan naar ¤0 met alle aandelen? Wat vervelend nou.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:43 schreef Refragmental het volgende:
lol @ titel.
Crash is nog nauwelijks begonnen en zal alleen nog erger worden.
Denk dat S&P nog wel richting de 2200 gaat. Bodem is nog laaaaaaang niet bereikt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alleen nog erger joh? Dus we gaan naar ¤0 met alle aandelen? Wat vervelend nou.
En dan blijven we daar voor eeuwig hangen?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Denk dat S&P nog wel richting de 2200 gaat. Bodem is nog laaaaaaang niet bereikt.
Nee, dan zitten we weer op een gezonde lijn en kan ie weer gestaag groeien.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan blijven we daar voor eeuwig hangen?
Heb het idee dat URW ook flink geshort is gisterenquote:
The hack.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 11:43 schreef SOG het volgende:
Dividend trap postnl verkocht met 40 cent verlies
Zou daar een causaal verband tussen zitten?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 11:15 schreef Refragmental het volgende:
Een crash zal overigens ook goed zijn om de (hyper)inflatie onder controle te krijgen.
[ afbeelding ]
Rond de 3 euro.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:47 schreef Tjoent het volgende:
Wat zou de gak van Kretinsky's deel zijn![]()
Zo, ook eens even in abracadabrastockmarketzimbabwaans praten
Weet niet of Royal Mail groter is maar als daar iets in zit dan is het met Royal mail als dat vanuit Kretinsky komt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:03 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zou er dan toch een overname op komst zijn of is dat niet waarschijnlijk?
Nee.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:04 schreef ludovico het volgende:
Die toko's moeten sowieso samen. Schaalvoordelen.
Tuurlijk wel. Pakjes bezorgde je 15 PU 10 jaar terug. Nu is dat 25-30.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee.
België kent geen efficiëntie dus ook geen schaalvoordeel.
7 weken... record sinds 2001quote:For the week, the Dow lost 2.9% for its first eight-week losing streak since 1923. The S&P 500 lost 3% for the week, while the Nasdaq shed 3.8% — with both posting seven-week losing streaks.
Het zou toch wat zijn als we straks 4 euro kunnen beuren voor de aandelenquote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet niet of Royal Mail groter is maar als daar iets in zit dan is het met Royal mail als dat vanuit Kretinsky komt.
Misschien dat het post onderdeel achterblijft mocht het gebeuren. Maar dunno.
Lijkt mij dat allerhande partijen ook gewoon post kunnen brengen.
Dus weet eigenlijk niet zo goed wat een overname tegenzit met de juiste garanties naar onze staat.
Als je dit zo ziet dan zou een aandeel als Adyen toch nog zeer veel groeipotentie moeten hebben?quote:
Ik heb een plukje gekocht na de afstraffing voor 2,70 en denk dat als ze nog iets verder stijgen dat ik al weer uit stapquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:20 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het zou toch wat zijn als we straks 4 euro kunnen beuren voor de aandelen![]()
Dat is een prachtige prijsquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb een plukje gekocht na de afstraffing voor 2,70 en denk dat als ze nog iets verder stijgen dat ik al weer uit stap
ach, ik zit voor het grootste deel in breed gespreide fondsen en daar is het beeld niet zo rooskleurig op het momentquote:
Ze zijn 6 waard.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:20 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het zou toch wat zijn als we straks 4 euro kunnen beuren voor de aandelen![]()
Ik zou het eerder stabiel noemen. Maar de laatste jaren wat groei.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb gisteren weer wat PostNL verkocht, zat er bijna met 10% van mijn porto in, veel te veel. Tis toch een beetje een krimpbedrijf voorlopig en het algemene sentiment zit niet mee.
Als jij als bedrijf 200 mil winst hebt mag je wel 3 miljard waard zijn als dat stabiel houdbaar is.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:47 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Serieus? 3,46 is het koersdoel las ik.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij als bedrijf 200 mil winst hebt mag je wel 3 miljard waard zijn als dat stabiel houdbaar is.
Ik ben niet onder de indruk van analisten om eerlijk te zijn.
Hopen is verkopen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou het eerder stabiel noemen. Maar de laatste jaren wat groei.
Dat ze buitenlandse zaken afstoten en meer op Benelux focussen is alleen maar goed.
En laat het maar lekker fuseren oid.
Bij mij mag het wel bij de 2 euro komen.. Heb er genoeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hopen is verkopen.
Ik heb er nog wel aardig wat, die laat ik staan voor het dividend. Misschien dat ik rond de 2,50 weer wat extra oppik.
Kinderarbeid in België en laatst nog wat slecht nieuws right? Ja slecht sentiment.quote:
Het aandeel is wat anders dan het bedrijf.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:22 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Als je dit zo ziet dan zou een aandeel als Adyen toch nog zeer veel groeipotentie moeten hebben?
Gewoon aanhouden tot de positie te significant wordt. Of het aandeel wat duur.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb een plukje gekocht na de afstraffing voor 2,70 en denk dat als ze nog iets verder stijgen dat ik al weer uit stap
7 jaar voordat je weer op het punt staat van voor de crash is prima mogelijk, maar als ik terugga in de tijd houden die bear markets ook bij de grootste crashes wel na een jaar of 1.5 op.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 15:33 schreef Beursaap het volgende:
[..]wacht maar af! Hoogmoed komt voor val
Bij 100 begint het normaal te worden.quote:
Prima timing. Wel jammer dat de zon weg is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:21 schreef nostra het volgende:
Gisteren 20 putjes AFKLM gekocht, wat blijft dat toch een verschrikkelijk kutbedrijf (niet KLM). 4,40 strike. En weer terug de zon in.
100% er af voor een bedrijf met mooie groei- en winstcijfers en amper tot geen schulden?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij 100 begint het normaal te worden.
https://www.iex.nl/Premiu(...)ers-voor-Abbvie.aspxquote:"Anderhalve maand geleden gaven we voor het eerst een koopadvies af voor Abbvie en achteraf was de timing bijzonder ongelukkig."
Ze krijgen daar m'n account ook niet aan de gangquote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
https://www.iex.nl/Premiu(...)ers-voor-Abbvie.aspx
Soms wel humor om af en toe te kijken naar de adviezen bij IEX, wat zitten die er altijd faliekant naast![]()
AbbVie op all time high, na een goed seizoen voor de farma-bedrijven. En IEX begint met volgen met een koopadvies, nadat de grootste koerswinst al gemaakt is en het algemene sentiment reteslecht is![]()
Ook al met hun lievelingetjes CM.com en JET, meer dan 50% verlies na een koopadvies. Als je IEX volgt word je slapend arm.
Groei en winstcijfers is leuk, maar als dat er aandeel niet zoveel is heb je nog steeds een duur aandeel.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
100% er af voor een bedrijf met mooie groei- en winstcijfers en amper tot geen schulden?
Lijkt me dat je dan nog even terug naar school moet
Wat staat hier?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Groei en winstcijfers is leuk, maar als dat er aandeel niet zoveel is heb je nog steeds een duur aandeel.
Ik ben wel te spreken over de analyses van IEX maar gebruik ze meer om even snel een bedrijf door te lichten ofzo niet perse dat ik me iets aantrek van de adviezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
https://www.iex.nl/Premiu(...)ers-voor-Abbvie.aspx
Soms wel humor om af en toe te kijken naar de adviezen bij IEX, wat zitten die er altijd faliekant naast![]()
AbbVie op all time high, na een goed seizoen voor de farma-bedrijven. En IEX begint met volgen met een koopadvies, nadat de grootste koerswinst al gemaakt is en het algemene sentiment reteslecht is![]()
Ook al met hun lievelingetjes CM.com en JET, meer dan 50% verlies na een koopadvies. Als je IEX volgt word je slapend arm.
Wat hij denk ik probeert te zeggen is dat een bedrijf nog zo goed kan draaien en nog zulke goede resultaten kan boeken maar als het aandeel veel te duur is dan kan het alsnog een slechte koop zijn. Er is bijvoorbeeld 45% van de market cap van Tesla af en de forward P/E ratio is nog steeds lachwekkend.quote:
Oké, da's knap dat je dat er nog uithaaltquote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hij denk ik probeert te zeggen is dat een bedrijf nog zo goed kan draaien en nog zulke goede resultaten kan boeken maar als het aandeel veel te duur is dan kan het alsnog een slechte koop zijn. Er is bijvoorbeeld 45% van de market cap van Tesla af en de forward P/E ratio is nog steeds lachwekkend.
Als de winst en groei per aandeel weinig is is het aandeel nog steeds duur.quote:
Bedoelde koers 100.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, da's knap dat je dat er nog uithaalt![]()
Ludovico stelde dat het bij 100% naar beneden "normaal begint te worden".
Dat zou een koers van $0,00 betekenen.
Dat rijm ik niet met een bedrijf dat winstgevend is, groeit, vrije cashflow heeft en amper tot geen schulden heeft.
Godzijdank ben ik uit de Nasdaq ja maar zit nog wel voor 50 procent in de S en P en die krijgt ook rake klappen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 01:09 schreef SOG het volgende:
[..]
Jij had wel goed getimed of niet? Je had je nasdaq etfs verkocht toch. Ben je nog ingestapt?
quote:
Ex claim hè vandaag. Zo heftig is het niet.quote:
Als je de claim meerekent, dan staat de koers op +10%. Misschien handig om voortaan toch even te kijken...quote:Op woensdag 25 mei 2022 09:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]![]()
Net zonder te kijken wat gekocht, puur speculatief, grote reacties zijn vrijwel altijd overreacties.
+18% in 3 weken is niet slecht. Had er wat meer van moeten kopenquote:Op woensdag 25 mei 2022 18:23 schreef ludovico het volgende:
Postnl weer 50 cent up up up deze maand.
3.05 verkocht. Uiteraard mooned het dan nog ff verderquote:Op woensdag 25 mei 2022 18:23 schreef ludovico het volgende:
Postnl weer 50 cent up up up deze maand.
quote:The acquisition of Monsanto gives rise to a leading agriculture company with a high level of innovative strength, a strong product portfolio and the highest ethical standards.
As previously communicated, Bayer expects that the acquisition will already make a positive contribution to core earnings per share starting in 2019, with a double-digit percentage from 2021 onward.
From 2022, annual contributions of 1.2 billion U.S. dollars to EBITDA before special items are planned from synergies. Moreover, Bayer will further strengthen its commitment to sustainability.
Wel een beetje alsof je geld in WEF investeert hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef michaelmoore het volgende:
Bayer AG roeit tegen de stroom in al maanden
nieuwe rassen om de wereld te voeden , diepwortelende groenten en mais en graan , resistentie tegen nieuwe ziektes
betere mooiere rassen , die niet gevoelig zijn voor schimmels
Bio rassen
6 maanden geleden spuugde iedereen erop
https://media.bayer.com/b(...)ntegration-fulfilled
[..]
Kzou een lijntje TA trekken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:14 schreef SOG het volgende:
[..]
3.05 verkocht. Uiteraard mooned het dan nog ff verder![]()
7 procent negatief hier op mn portefeuille sinds november
ik ben erg voor nieuwe diepwortelende ziekte bestendige rassen die de voedselcrisis kunnen weerstaan,quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel een beetje alsof je geld in WEF investeert hoor.
Gaat toch knagen aan mijn morele kompas.
quote:Health for all, hunger for none" - with our strategic focus on sustainability, we are making a key contribution to ensuring our vision becomes reality.
Today, the world is faced with the unprecedented challenge of ensuring that a growing and ageing world population can lead self-determined lives and partake in progress, while at the same time ensuring that natural resources are used more sustainably than in the past.
Few companies are as well placed as Bayer to make a contribution to both improving human health and feeding the growing global population while respecting the planetary boundaries.
Waren ze maar wat minder Kut, maar ze doen ook goede dingen ja.quote:Op donderdag 26 mei 2022 06:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben erg voor nieuwe diepwortelende ziekte bestendige rassen die de voedselcrisis kunnen weerstaan,
het is eeen beetje als investeren in kernreactors
https://www.bayer.com/en/sustainability/targets
om te overleven moet je wel eens een waangedachte laten vallen
"
[..]
wie en wat is kutquote:Op donderdag 26 mei 2022 07:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waren ze maar wat minder Kut, maar ze doen ook goede dingen ja.
Rechtzaken tegen boeren die geen contract hebben bij Monsanto waar wat groeit dat is komen overwaaien van de buren en dat soort ongein.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wie en wat is kut
definieer kut
hectares vol met mais die zijn niet over komen waaienquote:Op donderdag 26 mei 2022 07:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rechtzaken tegen boeren die geen contract hebben bij Monsanto waar wat groeit dat is komen overwaaien van de buren en dat soort ongein.
https://www.cropscience.b(...)its/Seed-Dekalb-Cornquote:Maize is the third largest cereal crop in India after rice and wheat with an area of 8.7 million hectares.
Significance of Maize as a source of large number of industrial products besides its uses as human food and animal feed additionally make it an emerging cereal crop of increasing importance.
Ja goede businessquote:Op donderdag 26 mei 2022 07:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hectares vol met mais die zijn niet over komen waaien
dat is stelen van de onderzoekers
Ik weet dat niemand het recht heeft een nieuwe groente te bezitten maar de onderozek premie moet wel betaald worden , anders gaat er niemand meer betalen voor onderzoek
Hetzelfde gebeurt met medicijnen
Toch is het een compliment als de wereld niet meer zonder hjouw ontdekking kan, diepwortelende mais heeft een gigantische toekomst
[..]
https://www.cropscience.b(...)its/Seed-Dekalb-Corn
Tja dat is het spelletje, als ik had gekeken had ik waarschijnlijk niet gekocht nee.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je de claim meerekent, dan staat de koers op +10%. Misschien handig om voortaan toch even te kijken...
https://www.iex.nl/Artikelen/Liveblog.aspx#747716
Ik heb niet zoveel geld om spannende dingen te doen iedere maandquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tja dat is het spelletje, als ik had gekeken had ik waarschijnlijk niet gekocht nee.
Ik wil gewoon af en toe wat spannends doen
Ben lekker aan het HODL'en. Maar de aankoop van mijn Nasdaq etf was bijzonder matig getimed.quote:
Vandaag forse stijgingen toch?quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben lekker aan het HODL'en. Maar de aankoop van mijn Nasdaq etf was bijzonder matig getimed.
Sta nog steeds op -12% voor die etf.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vandaag forse stijgingen toch?
Ja precies, alleen om ritjes te maken is het aandeel interessant.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:10 schreef Tjoent het volgende:
TomTom blijft ook een bijzonder aandeel. Best leuk om ze af en toe te kopen rond de 7 euro
Er zijn wel gevolgen te zien van duurdere grond- en brandstoffen maar aan de andere kant zijn de cijfers van Q1 soms ook nog wel netjes, afgezien van wat inleveren op marge of het net niet halen van verwachte omzet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is er een verklaring voor het goede herstel van de laatste dagen?
Het maakt me allemaal ook niet heel veel uit maar dacht op een gegeven moment even dat we in een loodrechte lijn naar beneden gingen. Dat lijkt voorlopig wel wat mee te vallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel gevolgen te zien van duurdere grond- en brandstoffen maar aan de andere kant zijn de cijfers van Q1 soms ook nog wel netjes, afgezien van wat inleveren op marge of het net niet halen van verwachte omzet.
De reactie was wat fors negatief en daar zie je nu mss een (tijdelijke) opwaartse correctie op.
Aan de andere kant betekent dat ook nog niet dat we al "out of the woods" zijn, er komen nog meer kwartalen en ik verwacht niet dat die veel beter zijn dit jaar.
Maakt het uit? Niet als je er voor lange tijd in zit.
* disclamier: mijn analyses zijn gebaseerd op vermoedens, hecht er dus geen waarde aan
Heb vandaag wat Target, Costco, Berkshire (van dividend), Walmart, Ahold en Chipotle bijgekocht van de aandelen Tesla die ik eerder verkocht heb. Dat betekent dus ook dat ik m'n stake in Tesla op het huidige peil hou voorlopig. Ik geloof nog steeds in Tesla maar wil gewoon niet meer met meer dan 5% van m'n portfolio in 1 aandeel zitten.
Is het aankopen van die aandelen te vroeg? Geen idee, waarschijnlijk wel. Maar timen lukt toch nooit.
Binnenkort komt er nog wat dividend, dus ook dat gaat weer in Berkshire.
Als dat weer gebeurt hoef je alleen dit topic maar in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het maakt me allemaal ook niet heel veel uit maar dacht op een gegeven moment even dat we in een loodrechte lijn naar beneden gingen. Dat lijkt voorlopig wel wat mee te vallen.
Wie is dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat weer gebeurt hoef je alleen dit topic maar in de gaten te houden.
Op die dagen is er altijd 1 user die tevoorschijn komt om te vertellen dat de markt nog 40% gaat zakken.
En deze aandelen koop je via ...... , als ik mag vragen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel gevolgen te zien van duurdere grond- en brandstoffen maar aan de andere kant zijn de cijfers van Q1 soms ook nog wel netjes, afgezien van wat inleveren op marge of het net niet halen van verwachte omzet.
De reactie was wat fors negatief en daar zie je nu mss een (tijdelijke) opwaartse correctie op.
Aan de andere kant betekent dat ook nog niet dat we al "out of the woods" zijn, er komen nog meer kwartalen en ik verwacht niet dat die veel beter zijn dit jaar.
Maakt het uit? Niet als je er voor lange tijd in zit.
* disclamier: mijn analyses zijn gebaseerd op vermoedens, hecht er dus geen waarde aan
Heb vandaag wat Target, Costco, Berkshire (van dividend), Walmart, Ahold en Chipotle bijgekocht van de aandelen Tesla die ik eerder verkocht heb. Dat betekent dus ook dat ik m'n stake in Tesla op het huidige peil hou voorlopig. Ik geloof nog steeds in Tesla maar wil gewoon niet meer met meer dan 5% van m'n portfolio in 1 aandeel zitten.
Is het aankopen van die aandelen te vroeg? Geen idee, waarschijnlijk wel. Maar timen lukt toch nooit.
Binnenkort komt er nog wat dividend, dus ook dat gaat weer in Berkshire.
Fed notulen waren niks bijzonders blijkbaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is er een verklaring voor het goede herstel van de laatste dagen?
DeGiro o.a.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:16 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En deze aandelen koop je via ...... , als ik mag vragen.
quote:In 2021 slaagde Care Property Invest erin haarvastgoedportefeuille te verhogen
naar circa ¤ 986 miljoen.
Nou ja je betaalt toch richting 50% boven boekwaarde. En het dividend is wel schraal voor een vastgoedfonds. Hoog gewaardeerd omdat iedereen wel toekomst ziet in het zorgvastgoed. De payout ratio is wel in orde met 60%.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe kan het dat zo een stabiel vastgoed onderneming zo weinig koersfluctuaties laat zien , niet omhoog en niet omlaag
100% bezetting en gegarandeerde waardestijging , stijging van ebitda en dividend
https://carepropertyinvest.be/vastgoedportefeuille/
Meer een spaaraandeel dan een beleggingsaandeel
voorwaar geen kleine jongen meer
[..]
dividend loopt op in tijden van neergaande rente en koers doet weinig staat op 24 euro , 6 euro te laag naar mijn mening voor zo een stabiel en betrouwbaar fondsquote:Op vrijdag 27 mei 2022 23:24 schreef DIJK het volgende:
[..]
Nou ja je betaalt toch richting 50% boven boekwaarde. En het dividend is wel schraal voor een vastgoedfonds. Hoog gewaardeerd omdat iedereen wel toekomst ziet in het zorgvastgoed. De payout ratio is wel in orde met 60%.
Daarnaast financieren ze nieuwe aankopen met uitgifte van nieuwe aandelen. Het aantal uitstaande aandelen groeit dus mee met de bezittingen .
quote:Net als elk aandeel maakte Care Property Invest een tuimeling dankzij de coronacrisis.
Het aandeel verloor op korte termijn ruim 25 procent van zijn waarde en zakte bijgevolg van 34,70 euro per aandeel naar 25,40 euro per aandeel.
In juni 2020 werd het nieuws bekend dat het aandeel Care Property Invest zou opgenomen worden in de gevolgde EPRA-indexen.
Hierdoor klom het aandeel opnieuw snel naar een waarde van 31,75 euro per aandeel.
Niet veel later werd EPRA (i.e. European Public Real Estate Association) teruggefloten door de Amerikaanse indexberekenaar FTSE Russel.
Zij oordeelden dat de inkomsten uit de erfpachtovereenkomsten financiële inkomsten zijn en geen vastgoedinkomsten.
Bijgevolg voldeed Care Property Invest niet aan de voorwaarden om opgenomen te worden in de index.
Het aandeel Care Property Invest zakte de dag nadat het nieuws bekend werd met 10 procent.
Sindsdien is het aandeel wat blijven schommelen tussen 25 en 28 euro per aandeel. Momenteel kunt u het aandeel Care Property Invest kopen voor 26,30 euro per aandeel.
Dit is een REIT, dus je bent eigenaar van alleen de gebouwen. De exploitatie wordt door andere organisaties gedaan, die huur betalen voor de gebouwen. Dit gaat meestal in meerjarige kontrakten, dus de inkomsten van de REIT zijn zeer stabiel en daarmee de koers ook. De huur is meestal wel (deels) afhankelijk van de exploitatie inkomsten, dus je profiteert in afgezwakte mate van het succes of tegenslag bij de exploitatie.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe kan het dat zo een stabiel vastgoed onderneming zo weinig koersfluctuaties laat zien , niet omhoog en niet omlaag
Mee eens. Een REIT heeft zelfs 2 voordelen t.o.v. sparen: het dividend is meestal hoger dan de spaarrente en je bent enigszins tegen inflatie beschermd. De waarde van het vastgoed en de huur zal op langere termijn ruwweg met de inflatie meestijgen, als er verder niets mis is met deze gebouwen.quote:Meer een spaaraandeel dan een beleggingsaandeel
Weet jij hoe dat laatste werkt in relatie tot België? SaxoBank heeft - nadat ik de juiste formulieren uit Frankrijk had getekend en door de Nederlandse belastingdienst heb laten bevestigen - aangegeven niet langer het Franse belastingtarief te heffen. Dat is kosteloos. Bij Lynx (en IB?) kán het ook, maar kost dit ¤125,- per dividenduitkering. Als ik juist ben geïnformeerd is het bij De Giro onmogelijk.quote:Op zondag 29 mei 2022 05:49 schreef jaco het volgende:
Bedenk tenslotte dat de dividend belasting in Belgie 30% is. Je kunt waarschijnlijk 15% terug claimen via je belasting aangifte, maar de overige 15% krijg je alleen terug via tijdrovende procedures in Belgie (tenzij je broker meteen al 15% berekent).
wel enorm lange contractenquote:Op zondag 29 mei 2022 05:49 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is een REIT, dus je bent eigenaar van alleen de gebouwen. De exploitatie wordt door andere organisaties gedaan, die huur betalen voor de gebouwen. Dit gaat meestal in meerjarige kontrakten, dus de inkomsten van de REIT zijn zeer stabiel en daarmee de koers ook. De huur is meestal wel (deels) afhankelijk van de exploitatie inkomsten, dus je profiteert in afgezwakte mate van het succes of tegenslag bij de exploitatie.
[..]
Mee eens. Een REIT heeft zelfs 2 voordelen t.o.v. sparen: het dividend is meestal hoger dan de spaarrente en je bent enigszins tegen inflatie beschermd. De waarde van het vastgoed en de huur zal op langere termijn ruwweg met de inflatie meestijgen, als er verder niets mis is met deze gebouwen.
Zoals hierboven al aangegeven is de P/B hoger dan 1 , volgens Morningstar is het 1,3. De boekwaarde van een REIT is louter de waarde van het vastgoed dat een onfhankelijke taxateur jaarlijks moet herwaarderen. Dus je koopt in feite een huis voor 1,3 miljoen dat op 31 december op 1,0 miljoen is gewaardeerd. Ik zou het aandeel daarom niet kopen, tenzij je denkt dat de taxatie te conservatief is, maar dan zou je specifiek kennis moeten hebben over de projecten in de REIT portefeuille.
Bedenk tenslotte dat de dividend belasting in Belgie 30% is. Je kunt waarschijnlijk 15% terug claimen via je belasting aangifte, maar de overige 15% krijg je alleen terug via tijdrovende procedures in Belgie (tenzij je broker meteen al 15% berekent).
Ik zit bij IB en die doen het meen ik niet voor Belgie -> Nederland. Ik heb al jaren geen Belgisch aandeel in portfolio gehad, dus mijn ervaring is niet up to date. Ze doen het wel automatisch voor VS -> Nederland en Canada -> Nederland. Waarschijnlijk is Belgie -> Nederland voor IB een te kleine doelgroep om dit te implementeren?quote:Op zondag 29 mei 2022 06:54 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat laatste werkt in relatie tot België? SaxoBank heeft - nadat ik de juiste formulieren uit Frankrijk had getekend en door de Nederlandse belastingdienst heb laten bevestigen - aangegeven niet langer het Franse belastingtarief te heffen. Dat is kosteloos. Bij Lynx (en IB?) kán het ook, maar kost dit ¤125,- per dividenduitkering. Als ik juist ben geïnformeerd is het bij De Giro onmogelijk.
De vraag is of de huur periodiek verhoogd mag worden met minimaal hetzelfde percentage als de inflatie. Zo niet, dan is het kontrakt in feite gelijk aan een langlopende obligatie (zonder hoofdsom) en die verliezen waarde bij hoge inflatie.quote:Op zondag 29 mei 2022 06:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wel enorm lange contracten
20 jaar in 2039 pas herzien of nieuwe huurder
Kansloos, en voelt WEF geforceerd.quote:Op maandag 30 mei 2022 00:55 schreef SOG het volgende:
https://www.postnl.nl/ver(...)len/nl-crypto-stamp/
Dafuq
Verkoop wel weer een plukje op 4.22 o.i.d. (ff kijken naar de TA).quote:Op maandag 30 mei 2022 11:02 schreef Tjoent het volgende:
Toch gaat ie wel goed voorwaarts3,22
[ afbeelding ]
Ja, NFT's = lekker in de digitale wereld gaan leven, iedereen vastgekoppeld in de Matrix.quote:
Ja tot je een loodgieter nodig hebtquote:Op maandag 30 mei 2022 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, NFT's = lekker in de digitale wereld gaan leven, iedereen vastgekoppeld in de Matrix.
Ben benieuwd of dat 20 juli op mijn account staat.quote:Russian gas giant Gazprom said on Thursday its board was recommending a dividend of 52.53 roubles per share on its 2021 results, up from 12.55 roubles for the previous year.
hoeveel is de roebel minder waard geworden in een jaar?quote:Op maandag 30 mei 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
https://www.hydrocarbonpr(...)ends-record-dividend
[..]
Ben benieuwd of dat 20 juli op mijn account staat.
quote:Op maandag 30 mei 2022 17:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoeveel is de roebel minder waard geworden in een jaar?
edit: lol de Roebel is zelfs in waarde gestegen
Keb een kooporder op net boven de 40 ergens, we zien wel of die het ooit haalt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:11 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk wat actie bij unies. Peltz make Unilever great again.
Ja eens, ik vertrouw er ook niet op.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.
Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
Ik heb de indruk dat het wel klopt maar ik reken dat niet tot op de cent nauwkeurig na. Waarom houd je je aankopen niet in excel bij ipv in een schrift?quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.
Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
Globaal geloof ik ook wel dat het klopt, want het komt vrij goed overeen met wat ik zelf heb opgeteld qua winst.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het wel klopt maar ik reken dat niet tot op de cent nauwkeurig na. Waarom houd je je aankopen niet in excel bij ipv in een schrift?
Wat bedoel je eigenlijk met hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op? Dat moet toch ook om een gak of portefeuille totaal te berekenen?
Ik heb dat ook wel eens overwogen. Wat ik bijvoorbeeld ook mis is mijn rendement op ingelegd vermogen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:36 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Globaal geloof ik ook wel dat het klopt, want het komt vrij goed overeen met wat ik zelf heb opgeteld qua winst.
Ik hou het puur uit kneuterigheid in een schrift bij... dan schrijf ik tenminste nog eens met een pen![]()
Nou... dit eigenlijk: GAK: Gemiddelde Aankoopkoers
Deze waarde verwijst naar de bruto gewogen gemiddelde aankoopkoers (of verkoopkoers) van uw huidige positie. Transactiekosten en transactiebelasting zijn momenteel niet inbegrepen in de GAK.
Let erop dat deze waarde wordt berekend met behulp van verschillende bronnen en wordt weergegeven voor informatiedoeleinden. Indien u de exacte boekingsprijzen van uw transacties wenst in te zien, kunt u dit via "Rekeningoverzicht" raadplegen.
Ik weet, om slechts één voorbeeld te noemen de aankoopprijs van 20 Adyen aandelen. 2 x 10 stuks gekocht op verschillende momenten, dus tegen verschillende bedragen.
En dan staat er as we speak bij 'ongerealiseerde waarde' een positief ofwel groen bedrag. Terwijl ik weet dat dat fout is, want als ik ze nu alle 20 zou verkopen tegen de huidige koers, lijd ik verlies op die 20 stuks.
Achter die regel in 'portefeuille' staat dan wel een + bedrag qua winst, maar mogelijk rekent ie dan alle aandelen die je ooit hebt gekocht. Ik snap dat niet helemaal merk ik
Volgens mij doet Degiro wat met aan en verkoop.... LIFO / FIFO weet ik veel, Kopen voor 2, verkopen voor 3, en weer terugkopen voor 3 en je GAK is opeens 3 geworden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?
Correctquote:Op woensdag 1 juni 2022 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de verwarring. Het is in dit voorbeeld ook niet eenduidig gedefinieerd wat je GAK is. Je moet die keuze, LIFO of FIFO, zelf maken afhankelijk van wat je zelf het handigste vindt. DeGiro zou er wel goed aan doen om aan te geven of het LIFO of FIFO is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij doet Degiro wat met aan en verkoop.... LIFO / FIFO weet ik veel, Kopen voor 2, verkopen voor 3, en weer terugkopen voor 3 en je GAK is opeens 3 geworden.
Als je alleen koopt, dan is de GAK van het totaalpakket te berekenen zoals jij doet. Blijkbaar doet DeGiro dit gewoon fout als ze in dit voorbeeld inderdaad 9 euro zouden melden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:43 schreef Tjoent het volgende:
Jullie doelen op first in, first out en dat DeGiro dus als het ware een totaalmix maakt vanaf het begin toen je het eerste aandeel kocht ofzo?
Het houdt je in elk geval wel scherp, want bijv. 10 stuks van 20 euro gekocht op datum X en 10 stuks van 8 euro gekocht op datum X als in bijv. 3 weken later, maakt een gemiddelde aankoopprijs van 14 euro en als er dan bij de GAK zoals DeGiro 'm (soms, niet bij alle aandelen in je portefeuille dus) weergeeft, 9 euro staat, ga je mooi nat... als je ze dan voor bijv. 11 euro zou verkopen.
Het is die FIFO, je realiseert bij verkoop.... Je realiseert bij dividend uitkering...quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de verwarring. Het is in dit voorbeeld ook niet eenduidig gedefinieerd wat je GAK is. Je moet die keuze, LIFO of FIFO, zelf maken afhankelijk van wat je zelf het handigste vindt. DeGiro zou er wel goed aan doen om aan te geven of het LIFO of FIFO is.
4 euro winst per jaar zal wel haalbaar zijn toch? Afgelopen 5 jaar gemiddeld misschien 2.5.....quote:Deutsche Post-DHL has reported a 14.6% increase in Q1 2022 EPS to 1.10 euro, with EBIT up 13% to 2.16 billion euros, meaning a 0.5-point drop in its corresponding margin to 9.6%.
The German logistics and parcel delivery company's revenues rose 19.8% to almost 22.6 billion euros, which it says is a continued positive momentum based on its global and balanced portfolio.
Based on this solid start to the year, and while aware of uncertainties in the macroeconomic environment, Deutsche Post-DHL confirms all of its targets for FY 2022 and beyond.
Kon beter, kon slechter.quote:
Enige goede van PHI.quote:Op donderdag 2 juni 2022 21:38 schreef JimmyJames het volgende:
Heb nu Woodside in de porto gekregen (WDS) dankzij de afsplitsing van BHP.
Tot nu toe pakken spinoffs niet gek uit. Warner Bros Discovery (van AT&T afgesplitst) is ook wel een leuke tot nu toe.
Als ze bradwurst en Warsteiner schenken op de fysieke aandeelhoudersvergadering zou ik ervoor gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
4 euro winst per jaar zal wel haalbaar zijn toch? Afgelopen 5 jaar gemiddeld misschien 2.5.....
Aandeel op 37 euro.
Ghehe, jaarlijks abbo voor de jaarvergadering met bradwurst en warsteiner voor slechts 37 euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 06:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als ze bradwurst en Warsteiner schenken op de fysieke aandeelhoudersvergadering zou ik ervoor gaan.
quote:De Amerikaanse automaker Tesla wil 10 procent van zijn bijna 100.000 personeelsleden wereldwijd ontslaan, blijkt vrijdag uit een mail van CEO Elon Musk die persbureau Reuters kon inzien. Dat gaat dus over zo'n 10.000 mensen. Wat de impact zal zijn op de Nederlandse werknemers is nog niet duidelijk.
Musk schrijft in de mail dat hij een "superslecht gevoel" heeft over de economie de komende tijd en dat hij zich daarom genoodzaakt voelt om mensen te ontslaan. Het bedrijf stopt ook tijdelijk met het werven van personeel. Wanneer er weer mensen worden aangenomen, zegt Musk er niet bij.
Tesla was niet meteen bereikbaar voor bevestiging van de mail of een inschatting van de impact op ons land. Tesla heeft een grote winkel in Amsterdam en een fabriek in Tilburg.
Enkele dagen geleden lekte een andere mail uit waarin Musk zijn personeel zo goed als verplichtte om op kantoor te werken. "Wie op afstand wil werken, moet toch minimaal veertig uur per week op kantoor werken of het bedrijf verlaten", schreef hij. "Als je er niet bent, gaan we ervan uit dat je ontslag hebt genomen."
Alleen voor mensen die echt niet op kantoor kunnen werken, wordt een uitzondering gemaakt.
NU.nl
Hij is wel een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Gaat het wel goed met ons aller Elon? Hij begint een beetje wild om zich heen te slaan.
Hij zal wel wat meer inzicht hebben in de markt dan ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:53 schreef Faraday01 het volgende:
Wacht even, dit was toch het bedrijf dat zijn enorme beurskoers te danken had aan groeiverwachtingen die tot in de hemel reiken. En dat wil hij dus gaan doen met minder werknemers
Ik denk dat het tegenvalt hoe hard tesla nog gaat groeien. Ik ben in de markt voor een nieuwe wagen, maar de leasetarieven zijn echt niet gunstig voor tesla. Ik kijk naar de model 3 LR en heb er in gereden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij zal wel wat meer inzicht hebben in de markt dan ik.
Zo heeft Tesla onlangs bekend gemaakt dat de wachttijden voor de long range modellen sowieso op gaan lopen.
Dus blijkbaar gaan ze meer inzetten op standard range modellen omdat je er daar meer van kan maken met dezelfde totale capaciteit aan accu's.
Ieder automerk heeft momenteel iig problemen met de aanvoer van diverse onderdelen.
Was woensdag bij een Volvo dealer voor een proefrit en ook daar werd al aangegeven dat nieuwe auto's steeds lastiger te leveren zijn met oplopende levertijden. Nu was ik er voor een 2e handsje (V60 T8) dus dan speelt dat niet zo.
Ik verwacht dit jaar iig nog steeds wel ruim 50% meer auto's van Tesla dan in 2021 maar het kan natuurlijk zijn dat het de komende jaren wat minder wordt.
Nederland is maar een kleine afzetmarkt, natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:39 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenvalt hoe hard tesla nog gaat groeien. Ik ben in de markt voor een nieuwe wagen, maar de leasetarieven zijn echt niet gunstig voor tesla. Ik kijk naar de model 3 LR en heb er in gereden.
Tsja, wat viel dat tegen. Een auto van 60k, maar het voelt aan als een auto van hooguit 30k.
Voor hetzelfde geld lease ik een BMW I4. Die verbruikt iets meer, maar voelt als een veel completere auto en als een veel betere aanbieding.
En ik denk niet dat ik de enige ben die dit zo ervaart. En door het openstellen van het tesla fastcharger netwerk vervalt ook een van de sterkste USP’s.
Beetje off-topic: De totale omvang van de markt voor elektrische auto's in de USA had ik - ondanks dat klimaat daar gemiddeld genomen minder belangrijk gevonden worden - toch wel wat groter ingeschat. Dit zijn kruimels.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nederland is maar een kleine afzetmarkt, natuurlijk.
En dat Supercharge netwerk blijft voor Tesla rijders goedkoper dan voor "gasten" van andere merken.
Dat het open gaat betekent vooral meer inkomsten voor Tesla.
In de USA verkocht Tesla al meer EV's dan alle andere overige merken bij elkaar opgeteld.
[ afbeelding ]
De verkopen verschillen heel erg van staat tot staat.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Beetje off-topic: De totale omvang van de markt voor elektrische auto's in de USA had ik - ondanks dat klimaat daar gemiddeld genomen minder belangrijk gevonden worden - toch wel wat groter ingeschat. Dit zijn kruimels.
Er zijn in de USA ruim 270 miljoen voertuigen in omloop. De EV productie is dus op dit moment zo'n half miljoen voertuigen per jaar. Bij een gemiddelde levensduur van 15 jaar van een auto heb je het dan over 2,5-3% marktaandeelquote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De verkopen verschillen heel erg van staat tot staat.
Nu kon ik even niet zo snel de recente cijfers vinden maar in 2019 had de bEV bijvoorbeeld 5,16% aandeel in de staat Californië en in Michigan slechts 0,14%.
De totale EV-productie van Tesla was in 2021 zo'n 934.000 auto's. De wereld is natuurlijk groter dan de USA.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zijn in de USA ruim 270 miljoen voertuigen in omloop. De EV productie is dus op dit moment zo'n half miljoen voertuigen per jaar. Bij een gemiddelde levensduur van 15 jaar van een auto heb je het dan over 2,5-3% marktaandeel
Hahaha lolquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:46 schreef Tjoent het volgende:
De inflatie bij de kalkoenen bedroeg in mei 73,5%.. holy moly.
Hoezo ga je je corolla inruilen? Geen tesla meer?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij zal wel wat meer inzicht hebben in de markt dan ik.
Zo heeft Tesla onlangs bekend gemaakt dat de wachttijden voor de long range modellen sowieso op gaan lopen.
Dus blijkbaar gaan ze meer inzetten op standard range modellen omdat je er daar meer van kan maken met dezelfde totale capaciteit aan accu's.
Ieder automerk heeft momenteel iig problemen met de aanvoer van diverse onderdelen.
Was woensdag bij een Volvo dealer voor een proefrit en ook daar werd al aangegeven dat nieuwe auto's steeds lastiger te leveren zijn met oplopende levertijden. Nu was ik er voor een 2e handsje (V60 T8) dus dan speelt dat niet zo.
Ik verwacht dit jaar iig nog steeds wel ruim 50% meer auto's van Tesla dan in 2021 maar het kan natuurlijk zijn dat het de komende jaren wat minder wordt.
Volgens mij gebeurt dat wel vaker bij snelgroeiende bedrijven. Het is makkelijk om de groei op te vangen met meer handen. Maar op den duur worden processen ook weer beter en kan hetzelfde met minder mensen af. Soort van correctie. En je selecteert ook door op kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:53 schreef Faraday01 het volgende:
Wacht even, dit was toch het bedrijf dat zijn enorme beurskoers te danken had aan groeiverwachtingen die tot in de hemel reiken. En dat wil hij dus gaan doen met minder werknemers
Gewoon zin in wat andersquote:Op vrijdag 3 juni 2022 16:32 schreef SOG het volgende:
[..]
Hoezo ga je je corolla inruilen? Geen tesla meer?
Maakt zoiets nog iets uit nu je bij veel brokers fractionnal shares kunt kopen?quote:Op maandag 6 juni 2022 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit ziet er dramatischer uit dan dat het is![]()
[ afbeelding ]
Weet niet, bij DeGiro / Rabo niet als optie tegen gekomen, geen ervaring meequote:Op maandag 6 juni 2022 13:26 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Maakt zoiets nog iets uit nu je bij veel brokers fractionnal shares kunt kopen?
Tot voor kort deed ik dat niet maar bij IB toch verrekt handig met de lage fees en een aandeel zoals Google.
De opties worden een stuk betaalbaarder?quote:Op maandag 6 juni 2022 13:26 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Maakt zoiets nog iets uit nu je bij veel brokers fractionnal shares kunt kopen?
Tot voor kort deed ik dat niet maar bij IB toch verrekt handig met de lage fees en een aandeel zoals Google.
Doorgerekend YoY? Nog steeds veel natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:46 schreef Tjoent het volgende:
Gewoon Interactive Brokers... zoals voor alles, zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:30 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Ik wil op termijn graag eens spelen met opties op Amerikaanse aandelen. Bij DeGiro kan dit alleen slechts zeer beperkt.
Welke broker zouden jullie hiervoor aanraden?
Misschien hebben ze het niet dan. Ik kan bij IB gewoon opgeven dat ik $100 aan Google-aandelen wil kopen, dus circa 1/20 van een aandeel. Maakt qua transactiekosten etc ook geen verschil.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, bij DeGiro / Rabo niet als optie tegen gekomen, geen ervaring mee
Maar je houdt het psychologisch effect wel, denk ik.
Ik ken iemand die alleen in aandelen als PostNL en BAM zit omdat het "goedkope aandelen zijn"...
Er zullen wel weer een paar koppen rollen bij het Turkse CBSquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:46 schreef Tjoent het volgende:
Ach ja, tegen de tijd dat je met pensioen gaat dan komen ze wel weer vrijquote:Op maandag 6 juni 2022 14:31 schreef ludovico het volgende:
Gazprom zou met de huidige koers op st Peterburg stock exchange 9 euro per aandeel waard moeten zijn.
Als Poetin nou een hartaanval krijgt en Lavror ook, en de opvolger Ukraine met rust laat en de Krim teruggeeft. I'll be happy.
Zitten ze dan in de waterstof over 15 jaar?quote:Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach ja, tegen de tijd dat je met pensioen gaat dan komen ze wel weer vrij![]()
Betere HODL methode is er niet.
Ik verwacht niet dat je daar wat van ziet, eigenlijk.quote:Op maandag 6 juni 2022 14:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zitten ze dan in de waterstof over 15 jaar?
Maar ik vind wat er gebeurt met dividend nog wel even spannend.
Dat is niet zo spannend. Alleen de Russische aandelen genoteerd aan de MOEX betalen dividend. Op alle ADRs wordt niets betaald.quote:Op maandag 6 juni 2022 14:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zitten ze dan in de waterstof over 15 jaar?
Maar ik vind wat er gebeurt met dividend nog wel even spannend.
Thx, ga ik tzt even naar kijken.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Gewoon Interactive Brokers... zoals voor alles, zou ik zeggen.
[..]
Misschien hebben ze het niet dan. Ik kan bij IB gewoon opgeven dat ik $100 aan Google-aandelen wil kopen, dus circa 1/20 van een aandeel. Maakt qua transactiekosten etc ook geen verschil.
Howd you know?quote:Op maandag 6 juni 2022 15:06 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat is niet zo spannend. Alleen de Russische aandelen genoteerd aan de MOEX betalen dividend. Op alle ADRs wordt niets betaald.
https://www.marketwatch.c(...)ian-law-271651239727quote:
Aha, tjah, waardeloos dus.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:47 schreef DIJK het volgende:
[..]
https://www.marketwatch.c(...)ian-law-271651239727
In principe heb je als ADR houder recht om je ADRs om te zetten in de onderliggende aandelen. Maar vind maar eens een broker die aandelen aan de MOEX wil aanhouden.
Los daarvan lijkt de Bank NY& Mellon als bewaarder alleen maar het nodige te doen om straks zelf niet aansprakelijk te zijn en niets in het voordeel van de ADR houders.
Nou ja je ADRs zullen straks wel geliquideerd worden tegen 20% ofzo zodra ze uitgezocht hebben hoe ze dat zonder aansprakelijkheid kunnen doenquote:Op maandag 6 juni 2022 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aha, tjah, waardeloos dus.
Over 5 jaar maar eens kijken wat er gebeurt, of dat ze het dividend gewoon zelf confisqueren.
oh is het een split, ik had al een dikke buy order ingezet @ 200/stuk.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit ziet er dramatischer uit dan dat het is![]()
[ afbeelding ]
Klopt, de aangekondigde split.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
oh is het een split, ik had al een dikke buy order ingezet @ 200/stuk.
Klinkt een beetje illegaal ehh.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:12 schreef DIJK het volgende:
[..]
Nou ja je ADRs zullen straks wel geliquideerd worden tegen 20% ofzo zodra ze uitgezocht hebben hoe ze dat zonder aansprakelijkheid kunnen doen
Die kans lijkt me aanzienlijk, nu ze je de aandelen niet kunnen leveren en de ADRs opgeheven worden.
Daar gaan bepaalde partijen straks veel geld aan verdienen.
1. Tellurian.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:54 schreef SOG het volgende:
Musk says Twitter is refusing to share data on spam accounts
https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare
[ afbeelding ]
Hoe anticiperen jullie op de vermeende aanstaande stijging van gas....
Ik denk aan een olie en gas explorers etf en aan amerikaanse gas exporteurs.
China gaat straks open.
Sancties tegen rusland verdwijnen niet als er een staakt het vuren is.
Rusland beperkt de verkoop zelf..
Rusland heeft een wet aangenomen waarbij besloten is dat de ADRs illegaal zijn. BNYM kan de onderliggende aandelen niet aan jou leveren omdat er geen broker is die ze accepteert, dus ze worden geliquideerd. Denk maar niet dat er een gunstige prijs uitrolt als ze enkele tientallen miljarden aan aandelen van niet Russen moeten lozen.quote:
GGquote:Op maandag 6 juni 2022 20:13 schreef xminator het volgende:
Ik weet niet welke user sandridge had aanbevolen, maar mijn dank is groot.
Doet het een stuk better dan tellurian.
Zou next level debiel zijn en onder de waarde simpelweg.quote:Op maandag 6 juni 2022 20:07 schreef DIJK het volgende:
[..]
Rusland heeft een wet aangenomen waarbij besloten is dat de ADRs illegaal zijn. BNYM kan de onderliggende aandelen niet aan jou leveren omdat er geen broker is die ze accepteert, dus ze worden geliquideerd. Denk maar niet dat er een gunstige prijs uitrolt als ze enkele tientallen miljarden aan aandelen van niet Russen moeten lozen.
Order wel goed geplaatst? Heb vaker een verkeerd ordertype gebruikt en me toen kwaad gemaakt om niks (mijn eigen fout).quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:28 schreef Beursaap het volgende:
Wat is er met Degiro?? Dit aandeel krijg ik niet verkocht gvd!! https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/360115896/CGG/
Wel een boek?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:28 schreef Beursaap het volgende:
Wat is er met Degiro?? Dit aandeel krijg ik niet verkocht gvd!! https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/360115896/CGG/
Volgens deze blogger is het mogelijk om je aandelen naar een Russische bank over te hevelen:quote:Op maandag 6 juni 2022 21:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou next level debiel zijn en onder de waarde simpelweg.
Geen toestemming tot verkoop, recht op blijft staan. Ook al is er nu geen broker die het kan leveren.
Jeetje mineetje, maar allicht wel handig om te doen pre-dividend.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens deze blogger is het mogelijk om je aandelen naar een Russische bank over te hevelen:
https://www.undervalued-s(...)o-with-russian-adrs/
De Gazprom bank heeft een pagina gericht op niet-russische houders die daar interesse in hebben:
https://www.gazprombank.ru/docs/drcancellationeng/
Edit: Dit is geen advies. Ik wil alleen je blikveld iets verruimen. Het is mogelijk dat je met deze route de Nederlandse sancties tegen Rusland negeert.
Thx voor de info, denk dat ik goed ga kijken naar Gazprombank optie.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens deze blogger is het mogelijk om je aandelen naar een Russische bank over te hevelen:
https://www.undervalued-s(...)o-with-russian-adrs/
De Gazprom bank heeft een pagina gericht op niet-russische houders die daar interesse in hebben:
https://www.gazprombank.ru/docs/drcancellationeng/
Edit: Dit is geen advies. Ik wil alleen je blikveld iets verruimen. Het is mogelijk dat je met deze route de Nederlandse sancties tegen Rusland negeert.
Ik denk dat de situatie zo ongebruikelijk is, dat niemand zeker weet wat de beste reaktie is. Bovendien volgen de ontwikkelingen zich constant op.quote:Op woensdag 8 juni 2022 00:53 schreef ludovico het volgende:
Keb er tegen huidige koersen ook genoeg geld in om het met een professionele partij te doen in samenspraak, als check of ik alles goed doe. Maar weet niet of er zo een partij bestaat.
Kut aandeel net verkocht zat op de beurs in Frankfurt CGG SA.... Toch 2,5k winst 4k inleg hehequote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:13 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Order wel goed geplaatst? Heb vaker een verkeerd ordertype gebruikt en me toen kwaad gemaakt om niks (mijn eigen fout).
DeGiro heeft 'm op LSE.quote:Op donderdag 9 juni 2022 19:36 schreef JimmyJames het volgende:
Zouden jullie voor mij kunnen checken of bij jullie broker(s) aandelen Devolver Digital verhandeld kunnen worden?
Tot mijn verbazing is het aandeel niet beschikbaar bij IB (bevestigd door support).
https://www.londonstockex(...)tal-inc/company-page
Vind het wel een leuke small cap met groeipotentieel en redelijk geprijsd.
Laatste jaarverslag voor de nieuwsgierigen: https://investors.devolve(...)nnualReport-2021.pdf
Bij SaxoBank voor mij niet verhandelbaar. Het aandeel noteert op de Alternative Investment Market (AIM), een sub-markt van de London Stock Exchange (LSE). Is het misschien een zogenoemd complex aandeel? Want daarvan vindt SaxoBank dat ik (nog) te weinig kennis en ervaring heb om daarin te mogen handelen/beleggen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 19:36 schreef JimmyJames het volgende:
Zouden jullie voor mij kunnen checken of bij jullie broker(s) aandelen Devolver Digital verhandeld kunnen worden?
Lijkt een developer te zijn die steeds zelfde soort games uitpoept. Ik ken ze via xbox gamepassquote:Op donderdag 9 juni 2022 19:36 schreef JimmyJames het volgende:
Tot mijn verbazing is het aandeel niet beschikbaar bij IB (bevestigd door support).
Laatste jaarverslag voor de nieuwsgierigen: https://investors.devolve(...)nnualReport-2021.pdf
Niet echt een ingewikkeld aandeel. Bij IB heeft het iets met routing te maken dat ze het aandeel niet aanbieden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:52 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Bij SaxoBank voor mij niet verhandelbaar. Het aandeel noteert op de Alternative Investment Market (AIM), een sub-markt van de London Stock Exchange (LSE). Is het misschien een zogenoemd complex aandeel? Want daarvan vindt SaxoBank dat ik (nog) te weinig kennis en ervaring heb om daarin te mogen handelen/beleggen.
Ik heb een LSE AIM Market aandeel via IB, dus IB is in ieder geval op deze markt aangesloten. Je zou IB kunnen vragen om het aandeel aan te bieden. Het is waarschijnlijk een kwestie van een en ander configureren.quote:Op donderdag 9 juni 2022 19:36 schreef JimmyJames het volgende:
Nou als ik die bloedirritante reclame op NPO 1 mag geloven voorzien supermarkten 'ten alle tijde in onze dagelijkse behoeftes' en zijn ze daarom 'een interessante huurder' dus kun je niet misgaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie oordeel is over Ahold-Delhaize. Ze zijn sinds de piek in januari bijna 20% gedaald naar nu ong ¤25. Mijns inziens zijn ze met name omlaag geduwd door de winstwaarschuwingen in de VS van concurrenten (Walmart /Target), maar dit is voor Ahold veel minder van toepassing aangezien AH veel meer gericht is op dagelijkse boodschappen, terwijl de winstwaarschuwingen met name op non-food gericht was...
Uiteraard zullen ze ook last hebben van inflatie en doorberekenen van kosten, maar denk dat deze sector over het algemeen minder hard geraakt wordt tov andere sectoren hierdoor.. (daarom zijn het ook essential goods!)
Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover!
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie oordeel is over Ahold-Delhaize. Ze zijn sinds de piek in januari bijna 20% gedaald naar nu ong ¤25. Mijns inziens zijn ze met name omlaag geduwd door de winstwaarschuwingen in de VS van concurrenten (Walmart /Target), maar dit is voor Ahold veel minder van toepassing aangezien AH veel meer gericht is op dagelijkse boodschappen, terwijl de winstwaarschuwingen met name op non-food gericht was...
Uiteraard zullen ze ook last hebben van inflatie en doorberekenen van kosten, maar denk dat deze sector over het algemeen minder hard geraakt wordt tov andere sectoren hierdoor.. (daarom zijn het ook essential goods!)
Ik heb AH al jaren in mijn porto, ik had niet gezien dat ze al 20% gedaald waren vanaf de top. Mooi koopmoment lijkt me.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Knal er wat long term call opties op dan.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 01:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb AH al jaren in mijn porto, ik had niet gezien dat ze al 20% gedaald waren vanaf de top. Mooi koopmoment lijkt me.
AH staat er goed voor, sterke dollar is ook positief voor AH. En ze zijn idd van plan BoI.com af te splitsen eind dit jaar, al maak ik me daar niet te veel illusies over nu. Maar ook zonder fantasie staat dit aandeel conservatief geprijsd aan een koerswinstverhouding van 11.
Nou, dat moet toch wel een jaar of 16 geleden zijn lijkt me? Oke, niet zo heel lang op een heel leven, maar ik zou het ook niet kort geleden noemenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb ze nog op 12 gehad geloof ik. Is niet heel lang geleden.
Mochten ze weer 137 aantikken neem ik een long term call optie.quote:
Precies hoe ik over AH denk. Laat ze mooi staan.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 01:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb AH al jaren in mijn porto, ik had niet gezien dat ze al 20% gedaald waren vanaf de top. Mooi koopmoment lijkt me.
AH staat er goed voor, sterke dollar is ook positief voor AH. En ze zijn idd van plan BoI.com af te splitsen eind dit jaar, al maak ik me daar niet te veel illusies over nu. Maar ook zonder fantasie staat dit aandeel conservatief geprijsd aan een koerswinstverhouding van 11.
ASML wil ik altijd nog hebben.. maar nu even geen cash voorlopig.quote:
Je kent de wet van Murphy? Die wet geldt ook bij aandelen.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
ASML wil ik altijd nog hebben.. maar nu even geen cash voorlopig.
Als dit nog even door blijft gaan kan ik misschien eind van het jaar wat doen.
Of ik moet m'n hoofdpijn dossiers Forfarmers en PostNL verkopen en in ASML stappen.
Daar heb je denk ik wel gelijk in ja..quote:Op maandag 13 juni 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kent de wet van Murphy? Die wet geldt ook bij aandelen.
Wat is hier zo bijzonder aan? Toyota, Renault, Peugeot hebben zulke elektrische bussen ook.quote:Op maandag 13 juni 2022 15:48 schreef SOG het volgende:
EV start-up Electric Last Mile Solutions plans to declare bankruptcy
Spac craze
Nee valt best mee allemaal hahahquote:Op maandag 13 juni 2022 20:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog wat beweging in de koersen vandaag?
Het is een grapje, weet je wel. Niet serieus bedoeld, maar voor de lol enzoquote:Op maandag 13 juni 2022 20:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Individuele presidenten de schuld/eer geven voor economische getijden
Ik vind de spac craze typerend geweest voor de overwaardering van aandelen. Helaas gaat de rest nu ook door het putje, dat terzijde.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is hier zo bijzonder aan? Toyota, Renault, Peugeot hebben zulke elektrische bussen ook.
Kende het niet.quote:Op maandag 13 juni 2022 15:48 schreef SOG het volgende:
EV start-up Electric Last Mile Solutions plans to declare bankruptcy
Spac craze
Hier niet anders. Heb even kort gekeken, snel weer op kruisje gekliktquote:Op maandag 13 juni 2022 21:34 schreef BasEnAad het volgende:
Tot nu toe heb ik de storm ontweken, maar vandaag wel echt een lelijke dip in mijn porto.
Geen koopkansjes gezien?quote:Op maandag 13 juni 2022 21:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier niet anders. Heb even kort gekeken, snel weer op kruisje geklikt
Geen geld vrij om iets te kopen.quote:
Je kunt dan beter nu instappen dan toen.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:33 schreef SOG het volgende:
Volgens de "officiele" definitie is een bear market gaande als er na sluiting van de beurs 20 procent of meer negatief op het bord staat (vd top af). Sp500 is vandaag dus officieel in een bear market.
Heb total gekocht van mn postnl centenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt dan beter nu instappen dan toen.
Grrquote:
One step forward, three steps back.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 06:48 schreef einzeinz het volgende:
Beurs opent flink hoger. Alle figures op groen!
Ah, uiteindelijk stopt het ook wel eens en gaat alles weer omhoog.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
One step forward, three steps back.
Sinds gisteren sta ik ook officieel in het rood. Wat een tijdsverspilling eigenlijk als je erover nadenkt.Ik ben wel tevreden over het feit dat ik in 2021 voor een DCA strategie heb gekozen i.p.v. alles erin te pompen.
Nou ja, strategie is een groot woord. Iedere maand "dollar cost averaging" i.p.v. lump sum erin te pompen. Anders stond ik nu echt zwaar op verlies.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ah, uiteindelijk stopt het ook wel eens en gaat alles weer omhoog.
Wat is DCA-strategie?
Die lump sum is leuk, als de beurs niet hoog staat.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou ja, strategie is een groot woord. Iedere maand "dollar cost averaging" i.p.v. lump sum erin te pompen. Anders stond ik nu echt zwaar op verlies.
Onder welke beurs-steen heb jij geleeft de afgelopen 2 jaar?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Kun je uit de doeken doen hoe dat specifieke bedrijf heet? Shell PLC soms?
Waarom zoek je het dan zelf niet even op. Google "Stock tell". Koers: $3,58.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:00 schreef xminator het volgende:
Wat is de laatste stand van tellurian? Ik hoor dat de gasprijzen weer stijgen? Zou denken dat zo een bedrijf dan vliegt?
Zo koers even gehalveerd sinds deze postquote:Op donderdag 9 juni 2022 19:36 schreef JimmyJames het volgende:
Dan was Italie eeuwig gratis geld geven omdat ze geen zin hadden structurele hervormingen door te voeren achteraf bezien toch geen goed idee.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:29 schreef Tjoent het volgende:
Het wordt weer spannend met Italië![]()
https://www.ing.nl/partic(...)-beleggen/index.html
In aanloop naar het rentebesluit van de Fed liepen de obligatierentes, na een korte aarzeling in de ochtend, gisteren nog wat verder op. De Duitse tienjaarsrente steeg met 13 basispunten naar 1,76%, het hoogste niveau sinds begin 2014. Het bereiken van de 2% lijkt in dit tempo slechts een kwestie van enkele dagen. De Italiaanse tienjaarsrente steeg met 15 basispunten naar 4,18% waardoor het renteverschil met Duitsland steeg naar 2,42%. Beleggers willen de Europese Centrale Bank (ECB) testen waar voor haar de grens voor de oplopende renteverschillen ligt. De toezegging van vorige week van ECB-voorzitter Lagarde dat er 'instrumenten' voorhanden zijn om 'te grote' renteverschillen te lijf te gaan, is niet genoeg. Volgens persbureau Bloomberg komt de ECB vandaag al in een spoedvergadering bijeen om over de huidige marktsituatie te praten. De tweejaarsrente steeg gisteren met 8 basispunten naar 1,23%, vooruitlopend op meer renteverhogingen door de ECB.
Als ik het me goed herinner, heb jij je bitcoins omgewisseld naar een meer traditionele, gespreide portfolio van aandelen. Ik vroeg me af hoe dat psychologisch werkt als deze nieuwe aandelen portfolio een flinke dip kent, terwijl bitcoin een veel grotere daling doormaakt ?quote:Op maandag 13 juni 2022 21:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier niet anders. Heb even kort gekeken, snel weer op kruisje geklikt
Zit al sinds 2011 in bitcoin (en crypto in het algemeen), heb het van $32 naar $2,5 en van $2,5 naar $264 en weer terug naar $100 zien gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 14:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, heb jij je bitcoins omgewisseld naar een meer traditionele, gespreide portfolio van aandelen. Ik vroeg me af hoe dat psychologisch werkt als deze nieuwe aandelen portfolio een flinke dip kent, terwijl bitcoin een veel grotere daling doormaakt ?
Bepaalt die aandelen dip dan je stemming negatief of overheerst de opluchting dat je die bitcoin daling ontweken hebt? Of heb je mogelijk nog bitcoin? Als je niet op details in wilt gaan, begrijp ik dat. Ik ben met name nieuwsgierig hoe zo'n situatie emotioneel werkt.
ECB zal de zuidelijke landen helpen = beurzen veren op!quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:43 schreef Tjoent het volgende:
Er is nu cRiSisOvErLeG![]()
je blijft lachen met die 'beleidsmakers'.
Want waarom zou je willen dat ze de kas eindelijk eens op orde brengen. Dweilen met de kraan wijd open.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
ECB zal de zuidelijke landen helpen = beurzen veren op!
Zou het een dead cat bounce zijn?
De ECB hoeft niet altijd de rotzooi van Italië, Griekenland en Spanje op te ruimen! Laat ze dat nu zelf maar eens doen! Als ze daarmee in een recessie terecht komen, het zij dan maar zo!quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Want waarom zou je willen dat ze de kas eindelijk eens op orde brengen. Dweilen met de kraan wijd open.
Die koers is niet echt realistisch hé. Niemand in het westen kan verkopen en de handel op de MOEX wordt ook beperkt. De Russen die geen vertrouwen hebben in het vasthouden van roebels kunnen ook maar een paar fondsen kopen dus die steken hun geld maar in Gazprom omdat dat een van de weinige bedrijven is die ze kunnen kopen waarvan ze verwachten dat er nog goed geld verdiend wordt. Als ze geluk hebben wordt het niet uitgekeerde dividend van de ADR houders uiteindelijk nog verdeeld onder de echte aandeelhouders.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:06 schreef ludovico het volgende:
Gazprom stock 317 roebel.. ADR dus op 634... Eur roebel omgekerend..
10.33 per ADR.
Godver,
Als die Gazprombank optie werkt zouden ze ook eurotjes moeten kunnen uitleveren graag zelfs wss, Russen kunnen niks met Euro's.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:25 schreef DIJK het volgende:
[..]
Die koers is niet echt realistisch hé. Niemand in het westen kan verkopen en de handel op de MOEX wordt ook beperkt. De Russen die geen vertrouwen hebben in het vasthouden van roebels kunnen ook maar een paar fondsen kopen dus die steken hun geld maar in Gazprom omdat dat een van de weinige bedrijven is die ze kunnen kopen waarvan ze verwachten dat er nog goed geld verdiend wordt. Als ze geluk hebben wordt het niet uitgekeerde dividend van de ADR houders uiteindelijk nog verdeeld onder de echte aandeelhouders.
Ik heb ook een plukje, maar zou ik er voor bijvoorbeeld 5¤ vanaf kunnen dan doe ik er zo een strik om. Ik verwacht er weinig meer van en heb ze eigenlijk al afgeschreven.
Ruimen ze niet op dan gaan ze naar de klote, en al Italie, Griekenland en Frankrijk gaan dan is dat einde van de Euro. Zou ik trouwens voor tekenenquote:Op woensdag 15 juni 2022 17:28 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De ECB hoeft niet altijd de rotzooi van Italië, Griekenland en Spanje op te ruimen! Laat ze dat nu zelf maar eens doen! Als ze daarmee in een recessie terecht komen, het zij dan maar zo!
Lijkt erop dat ze nog meer verwacht hadden als je naar de koersen kijkt?quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
Fed besluit 0,75% erbij, zeg het maar jongens!?
Die 0,75% was waarschijnlijk al ingeprijsd dan?quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lijkt erop dat ze nog meer verwacht hadden als je naar de koersen kijkt?
Lijkt er inderdaad op. Werd ook al vanuit gegaan door analisten, voor wat dat waard is.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die 0,75% was waarschijnlijk al ingeprijsd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |