Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:36 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Globaal geloof ik ook wel dat het klopt, want het komt vrij goed overeen met wat ik zelf heb opgeteld qua winst.
Ik hou het puur uit kneuterigheid in een schrift bij... dan schrijf ik tenminste nog eens met een pen![]()
Nou... dit eigenlijk: GAK: Gemiddelde Aankoopkoers
Deze waarde verwijst naar de bruto gewogen gemiddelde aankoopkoers (of verkoopkoers) van uw huidige positie. Transactiekosten en transactiebelasting zijn momenteel niet inbegrepen in de GAK.
Let erop dat deze waarde wordt berekend met behulp van verschillende bronnen en wordt weergegeven voor informatiedoeleinden. Indien u de exacte boekingsprijzen van uw transacties wenst in te zien, kunt u dit via "Rekeningoverzicht" raadplegen.
Ik weet, om slechts één voorbeeld te noemen de aankoopprijs van 20 Adyen aandelen. 2 x 10 stuks gekocht op verschillende momenten, dus tegen verschillende bedragen.
En dan staat er as we speak bij 'ongerealiseerde waarde' een positief ofwel groen bedrag. Terwijl ik weet dat dat fout is, want als ik ze nu alle 20 zou verkopen tegen de huidige koers, lijd ik verlies op die 20 stuks.
Achter die regel in 'portefeuille' staat dan wel een + bedrag qua winst, maar mogelijk rekent ie dan alle aandelen die je ooit hebt gekocht. Ik snap dat niet helemaal merk ik
Volgens mij doet Degiro wat met aan en verkoop.... LIFO / FIFO weet ik veel, Kopen voor 2, verkopen voor 3, en weer terugkopen voor 3 en je GAK is opeens 3 geworden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?
Correctquote:Op woensdag 1 juni 2022 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je Adyen GAK is hoger dan de koers en er staat bij ongerealiseerde W/V een positief bedrag?
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de verwarring. Het is in dit voorbeeld ook niet eenduidig gedefinieerd wat je GAK is. Je moet die keuze, LIFO of FIFO, zelf maken afhankelijk van wat je zelf het handigste vindt. DeGiro zou er wel goed aan doen om aan te geven of het LIFO of FIFO is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij doet Degiro wat met aan en verkoop.... LIFO / FIFO weet ik veel, Kopen voor 2, verkopen voor 3, en weer terugkopen voor 3 en je GAK is opeens 3 geworden.
Als je alleen koopt, dan is de GAK van het totaalpakket te berekenen zoals jij doet. Blijkbaar doet DeGiro dit gewoon fout als ze in dit voorbeeld inderdaad 9 euro zouden melden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:43 schreef Tjoent het volgende:
Jullie doelen op first in, first out en dat DeGiro dus als het ware een totaalmix maakt vanaf het begin toen je het eerste aandeel kocht ofzo?
Het houdt je in elk geval wel scherp, want bijv. 10 stuks van 20 euro gekocht op datum X en 10 stuks van 8 euro gekocht op datum X als in bijv. 3 weken later, maakt een gemiddelde aankoopprijs van 14 euro en als er dan bij de GAK zoals DeGiro 'm (soms, niet bij alle aandelen in je portefeuille dus) weergeeft, 9 euro staat, ga je mooi nat... als je ze dan voor bijv. 11 euro zou verkopen.
Het is die FIFO, je realiseert bij verkoop.... Je realiseert bij dividend uitkering...quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de verwarring. Het is in dit voorbeeld ook niet eenduidig gedefinieerd wat je GAK is. Je moet die keuze, LIFO of FIFO, zelf maken afhankelijk van wat je zelf het handigste vindt. DeGiro zou er wel goed aan doen om aan te geven of het LIFO of FIFO is.
4 euro winst per jaar zal wel haalbaar zijn toch? Afgelopen 5 jaar gemiddeld misschien 2.5.....quote:Deutsche Post-DHL has reported a 14.6% increase in Q1 2022 EPS to 1.10 euro, with EBIT up 13% to 2.16 billion euros, meaning a 0.5-point drop in its corresponding margin to 9.6%.
The German logistics and parcel delivery company's revenues rose 19.8% to almost 22.6 billion euros, which it says is a continued positive momentum based on its global and balanced portfolio.
Based on this solid start to the year, and while aware of uncertainties in the macroeconomic environment, Deutsche Post-DHL confirms all of its targets for FY 2022 and beyond.
Kon beter, kon slechter.quote:
Enige goede van PHI.quote:Op donderdag 2 juni 2022 21:38 schreef JimmyJames het volgende:
Heb nu Woodside in de porto gekregen (WDS) dankzij de afsplitsing van BHP.
Tot nu toe pakken spinoffs niet gek uit. Warner Bros Discovery (van AT&T afgesplitst) is ook wel een leuke tot nu toe.
Als ze bradwurst en Warsteiner schenken op de fysieke aandeelhoudersvergadering zou ik ervoor gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
4 euro winst per jaar zal wel haalbaar zijn toch? Afgelopen 5 jaar gemiddeld misschien 2.5.....
Aandeel op 37 euro.
Ghehe, jaarlijks abbo voor de jaarvergadering met bradwurst en warsteiner voor slechts 37 euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 06:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als ze bradwurst en Warsteiner schenken op de fysieke aandeelhoudersvergadering zou ik ervoor gaan.
quote:De Amerikaanse automaker Tesla wil 10 procent van zijn bijna 100.000 personeelsleden wereldwijd ontslaan, blijkt vrijdag uit een mail van CEO Elon Musk die persbureau Reuters kon inzien. Dat gaat dus over zo'n 10.000 mensen. Wat de impact zal zijn op de Nederlandse werknemers is nog niet duidelijk.
Musk schrijft in de mail dat hij een "superslecht gevoel" heeft over de economie de komende tijd en dat hij zich daarom genoodzaakt voelt om mensen te ontslaan. Het bedrijf stopt ook tijdelijk met het werven van personeel. Wanneer er weer mensen worden aangenomen, zegt Musk er niet bij.
Tesla was niet meteen bereikbaar voor bevestiging van de mail of een inschatting van de impact op ons land. Tesla heeft een grote winkel in Amsterdam en een fabriek in Tilburg.
Enkele dagen geleden lekte een andere mail uit waarin Musk zijn personeel zo goed als verplichtte om op kantoor te werken. "Wie op afstand wil werken, moet toch minimaal veertig uur per week op kantoor werken of het bedrijf verlaten", schreef hij. "Als je er niet bent, gaan we ervan uit dat je ontslag hebt genomen."
Alleen voor mensen die echt niet op kantoor kunnen werken, wordt een uitzondering gemaakt.
NU.nl
Hij is wel een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Gaat het wel goed met ons aller Elon? Hij begint een beetje wild om zich heen te slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |