Auchquote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vandaag was een stomme dag want stuitje gebrokendus welverdiend dit
![]()
[ link | afbeelding ]
Advocaatquote:Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef sigme het volgende:
Asperges vooraf, die zaten (alweeeeeeeeer in het groentepakket, dus vandaag vers geoogst & geleverd & opgegeten)
Daarna
[ afbeelding ]
Biefstuk van de haas met rrrrroomchampignonsaus en patat frites. En amora-mayonaise.
[ afbeelding ]
Toe kwark met (bevroren) blauwe bessen en Duitse advocaat
Allebei heerlijk!quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef sigme het volgende:
Asperges vooraf, die zaten (alweeeeeeeeer in het groentepakket, dus vandaag vers geoogst & geleverd & opgegeten)
Daarna
[ afbeelding ]
Biefstuk van de haas met rrrrroomchampignonsaus en patat frites. En amora-mayonaise.
[ afbeelding ]
Toe kwark met (bevroren) blauwe bessen en Duitse advocaat
Paella van jouw vriend is volgens mij de echte, maar die gemengde van jou lijkt mij ook superlekker.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had net als toetje de helft van 2 gebakjes
Daarvoor in de avond:
[ link | afbeelding ]
Oude schapenkaas met kruidenolie en ibericoham
[ link | afbeelding ]
Paëlla van vriend (Valenciana)
[ link | afbeelding ]
Paëlla van mij (Mixta)
Die is oa met konijn 🐰quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Paella van jouw vriend is volgens mij de echte, maar die gemengde van jou lijkt mij ook superlekker.
De Kip praat Duits denk ik...quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Advocaat
Wat is het verschil tussen Duits en 'gewoon' ?
Thanks!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2022 00:11 schreef Prego het volgende:
@:mascara-klodder beterschap![]()
@:FANN leuk je weer te zien hier
quote:Op vrijdag 20 mei 2022 00:01 schreef FANN het volgende:
[..]
De Kip praat Duits denk ik...![]()
Duits: kikerik
De wekkertoon van een haan kan op verschillende manieren worden nagedaan, hier is onze Nederlandse poging: kukeleku! Mocht u zich ooit hebben afgevraagd hoe dit in andere talen klinkt... alstublieft:
Chinees: gue-gue ou gou-gou
Deens: kykliky
Fins: kukkokeikuu
Frans: cocorico
Duits: kikeriki
Engels: Cock-a-doodle-doo
Grieks: kikiriki
Hebreeuws: coucouricou
Keltisch: cuc-a-dudal-du
Italiaans: chicchirichi
Japans: kou-kou-kou-kou
Lets: kikerigī
Litouws: kakarieku
Nepalees: kukhurā-ēka-kērakāra-ḍū
Noors: kukkeliky
Pools: kukuryky
Portugees: cocorococo
Roemeens: cucurigu
Russisch: kou-ka-re-kou
Servo-Kroatisch: kukuriky
Spaans: quiquiriqui
Zweeds: kuckeliku
https://www.omlet.nl/guid(...)en/kippentaal_leren/
In Valencia gebruiken ze kip en konijn. Hier was het alleen kip.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Paella van jouw vriend is volgens mij de echte, maar die gemengde van jou lijkt mij ook superlekker.
Jullie eten tussen de middag warm?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 16:11 schreef sigme het volgende:
Ik had een lading wilde spinazie in m'n groentepakket, en lenteui, en de meeste andere ingrediënten voor spanakopita had ik wel in huis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed gelukt, al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
Toe was mascapone, slagroom en zweedse haverkoekjes.
En toe-toe nog een handvol verse eigen aardbeien
Ja, ongeveer. We proberen eigenlijk altijd voor 5u te eten, en op werkdagen van liefste, zoals vandaag, eten we vaak rond 3u.quote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2022 16:11 schreef sigme het volgende:
Ik had een lading wilde spinazie in m'n groentepakket, en lenteui, en de meeste andere ingrediënten voor spanakopita had ik wel in huis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed gelukt, al zeg ik het zelf
[ afbeelding ]
Toe was mascapone, slagroom en zweedse haverkoekjes.
En toe-toe nog een handvol verse eigen aardbeien
quote:Op vrijdag 20 mei 2022 17:20 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb nog wat rijst over van gisteren.
Ik denk weer aan nasi, maar dit keer met gebakken kipblokjes, zeg maar satè zonder stokjes, in een pittige, zoetzure saus.
Zure zult?quote:Op zondag 22 mei 2022 19:56 schreef Näsenbar het volgende:
Wat toastjes met zult bij de borrel in het zonnetje met de buren.
Ja, gewoon die bij de AH in de koeling staat.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zure zult?
Ik had vanavond spicy miso ramen met char siu en takoyaki
Nee dat is geen "oorlogstaart".quote:Op zondag 22 mei 2022 20:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee?
https://www.zeeuwseankers.nl/verhaal/paptaart-uit-groede
Ik ben inmiddels de status van zelfmedelijden voorbij.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:01 schreef sigme het volgende:
[..]
* sigme leest terug
Au! auauau! Hoe is het nu?
Goed dat je zonder pijnstillers kunt. Hopelijk zakt de pijn snel weg.quote:Op zondag 22 mei 2022 21:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels de status van zelfmedelijden voorbij.
Het doet nog steeds pijn hoor. Dag 2 nu zonder pijnstillers.
Mijn eetlust is nog niet hoe het zou moeten zijn.
Ik heb eens een keer aspergesoep, verse, bij de groenteboer gekocht, maar daar zat heel veel suiker in. Hoort dat zo?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huh nee?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:45 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb eens een keer aspergesoep, verse, bij de groenteboer gekocht, maar daar zat heel veel suiker in. Hoort dat zo?
Precies! Ik vraag me af waarom altijd overal suiker in moet. Dat maken we als consument zelf wel uit. Als iemand van zoete soep houdt dan gooit hij er maar zelf suiker in. Koffie wordt ook verkocht zonder suiker tenslotte.quote:Op maandag 23 mei 2022 15:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Huh nee?
geen toegevoegde suiker iig. tenminste ik doe het nooit en mis het niet.
vind dat bij tomaten soep altijd zo bizar.. zoet..quote:Op maandag 23 mei 2022 15:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Precies! Ik vraag me af waarom altijd overal suiker in moet. Dat maken we als consument zelf wel uit. Als iemand van zoete soep houdt dan gooit hij er maar zelf suiker in. Koffie wordt ook verkocht zonder suiker tenslotte.
Ja snap ik ook niet. Blijkbaar willen Nederlanders veel zoet. Iets anders kan ik niet bedenken. Die supermarktsoepen zitten altijd vol met suiker en zout. Iets wat de klant niet meer wil. De oplossing is zoooooooo simpel. Geen suiker en zout meer erin doen. Dit is kleuterwetenschap. Als een klant suiker of zout in zijn gerecht wil, dan doet hij dat toch lekker zelf?quote:Op maandag 23 mei 2022 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
vind dat bij tomaten soep altijd zo bizar.. zoet..
Aan boord veel koks gehad die soep kookten op basis van tomatensap. Man man man zoete meuk.
Dan doe je dat zelf. Een ei krijg je ook zonder zout.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje zout heb je wel nodig voor de smaak hoor
Ik maak regelmatig bv runderbouillon die zo umami smaakt dat je zou zweren dat er wat zout in zit.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje zout heb je wel nodig voor de smaak hoor
Uit de oven..quote:Op maandag 23 mei 2022 13:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwetse Mac and Cheese volgens dit recept.![]()
Toevoeging: nog wat uitgebakken spekjes er doorheen gedaan.
En een frisse salade erbij.
Water loopt me in de mondquote:Op maandag 23 mei 2022 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:22 schreef golfer het volgende:
Gegrilde witte asperges, gebakken krielaardappeltjes, beenham en een botersaus.
Van de schillen en kontjes van de asperges maak ik een romige aspergesoep.
Tegenvaller als hij wél blijkt te kokenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond worden het waarschijnlijk een paar bakjes van het chin. ind. spec. rest. en/of sushi.
Ik ga in ieder geval niets zelf koken want mijn meneer zou ervoor zorgen, dus dan weet ik het wel![]()
Zin an!
Jamjamjamquote:
Ik had geluk! Lekkere pekingeend met champignons en cha sieuw gegeten, met mihoen en veel groentequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tegenvaller als hij wél blijkt te koken
Mn favorietjes van de Hollandse Chineesquote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik had geluk! Lekkere pekingeend met champignons en cha sieuw gegeten, met mihoen en veel groente
tuurlijk, goede runder, kip of groentebouillon, roerbakgroenten erin en kort garen. Puike groentensoep.quote:
Lekker dat je daar bent!quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:27 schreef anndb het volgende:
Lunch gezien we in de bologna regio zitten voor mij tagliatelle ragu bolognese en voor de vrouw kip in balsamico op spinazie en een krokante ei dooier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |