Nee dat is geen "oorlogstaart".quote:Op zondag 22 mei 2022 20:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee?
https://www.zeeuwseankers.nl/verhaal/paptaart-uit-groede
Ik ben inmiddels de status van zelfmedelijden voorbij.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:01 schreef sigme het volgende:
[..]
* sigme leest terug
Au! auauau! Hoe is het nu?
Goed dat je zonder pijnstillers kunt. Hopelijk zakt de pijn snel weg.quote:Op zondag 22 mei 2022 21:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels de status van zelfmedelijden voorbij.
Het doet nog steeds pijn hoor. Dag 2 nu zonder pijnstillers.
Mijn eetlust is nog niet hoe het zou moeten zijn.
Ik heb eens een keer aspergesoep, verse, bij de groenteboer gekocht, maar daar zat heel veel suiker in. Hoort dat zo?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huh nee?quote:Op maandag 23 mei 2022 15:45 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb eens een keer aspergesoep, verse, bij de groenteboer gekocht, maar daar zat heel veel suiker in. Hoort dat zo?
Precies! Ik vraag me af waarom altijd overal suiker in moet. Dat maken we als consument zelf wel uit. Als iemand van zoete soep houdt dan gooit hij er maar zelf suiker in. Koffie wordt ook verkocht zonder suiker tenslotte.quote:Op maandag 23 mei 2022 15:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Huh nee?
geen toegevoegde suiker iig. tenminste ik doe het nooit en mis het niet.
vind dat bij tomaten soep altijd zo bizar.. zoet..quote:Op maandag 23 mei 2022 15:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Precies! Ik vraag me af waarom altijd overal suiker in moet. Dat maken we als consument zelf wel uit. Als iemand van zoete soep houdt dan gooit hij er maar zelf suiker in. Koffie wordt ook verkocht zonder suiker tenslotte.
Ja snap ik ook niet. Blijkbaar willen Nederlanders veel zoet. Iets anders kan ik niet bedenken. Die supermarktsoepen zitten altijd vol met suiker en zout. Iets wat de klant niet meer wil. De oplossing is zoooooooo simpel. Geen suiker en zout meer erin doen. Dit is kleuterwetenschap. Als een klant suiker of zout in zijn gerecht wil, dan doet hij dat toch lekker zelf?quote:Op maandag 23 mei 2022 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
vind dat bij tomaten soep altijd zo bizar.. zoet..
Aan boord veel koks gehad die soep kookten op basis van tomatensap. Man man man zoete meuk.
Dan doe je dat zelf. Een ei krijg je ook zonder zout.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje zout heb je wel nodig voor de smaak hoor
Ik maak regelmatig bv runderbouillon die zo umami smaakt dat je zou zweren dat er wat zout in zit.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:07 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje zout heb je wel nodig voor de smaak hoor
Uit de oven..quote:Op maandag 23 mei 2022 13:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwetse Mac and Cheese volgens dit recept.![]()
Toevoeging: nog wat uitgebakken spekjes er doorheen gedaan.
En een frisse salade erbij.
Water loopt me in de mondquote:Op maandag 23 mei 2022 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:22 schreef golfer het volgende:
Gegrilde witte asperges, gebakken krielaardappeltjes, beenham en een botersaus.
Van de schillen en kontjes van de asperges maak ik een romige aspergesoep.
Tegenvaller als hij wél blijkt te kokenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond worden het waarschijnlijk een paar bakjes van het chin. ind. spec. rest. en/of sushi.
Ik ga in ieder geval niets zelf koken want mijn meneer zou ervoor zorgen, dus dan weet ik het wel![]()
Zin an!
Jamjamjamquote:
Ik had geluk! Lekkere pekingeend met champignons en cha sieuw gegeten, met mihoen en veel groentequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tegenvaller als hij wél blijkt te koken
Mn favorietjes van de Hollandse Chineesquote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik had geluk! Lekkere pekingeend met champignons en cha sieuw gegeten, met mihoen en veel groente
tuurlijk, goede runder, kip of groentebouillon, roerbakgroenten erin en kort garen. Puike groentensoep.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |