Ja, maar dan zul je moeten aantonen dat Twitter fraude heeft gepleegd. Dat is nogal een horde vooral omdat Twitter nooit heeft geclaimed dat de data die het geeft feitelijk is, Twitter heeft de data altijd bekendgemaakt in hun SEC filings als een schatting en ook de methode waarop de schatting gebaseerd is toegelicht heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zonder er een waardeoordeel aan te geven, kwam ik dit net tegen op Tweakers:
[ twitter ]
Dan zal de tegenpartij zeggen, "verkoop Tesla maar" waarna Musk weer zegt dat dat niet mag etc etcquote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:29 schreef SOG het volgende:
Dus jij zegt dat als de derde partijen (ms en private investeerders) niet meer willen financieren dat musk dan toch verplicht is twitter te kopen, terwijl er in de koopovk staat dat dat niet het geval is en dat er in zon geval een reverse termination fee is van 1 miljard?
Het enige wat je tot nu toe zegt is "een rechter zegt x". Dat is geen argument. De basis is de koopovk. Als financiering mogelijk is dan is musk verplicht twitter te kopen idd (even afgezien van andere factoren). Als de financiering toch niet doorgaat, is het gewoon 1b aftikken en klaar.
Het zou erg ongeloofwaardig over komen als een persoon die een aantal keren het bod waard is deze financiering niet rond zou krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 17:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan zal de tegenpartij zeggen, "verkoop Tesla maar" waarna Musk weer zegt dat dat niet mag etc etc
Dit kan nog best lang duren en advocaten gaan goud geld verdienen.
Ik heb hier mijn twijfels bij. Toyota zet al jaren de standaard op productiviteit en productieverbetering, en volgens de laatste data bouwen ze nog steeds 3 tot 5 keer sneller een auto dan Tesla. Bovendien op een veel grotere schaal en met een veel betere kwaliteitscontrole.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sommige autobouwers
Ben het absoluut met je eens dat Tesla niet de beste auto's bouwt, hoewel ze wel tientallen verbeteringen per week doorvoeren om dat te verbeteren (en dat is uniek).
Ze hebben echter wel de beste fabrieken en machines om auto's te bouwen, waardoor ze een hoge bouwsnelheid halen tegen lage kosten. En dat ontwikkelt nog steeds door, kijk bijvoorbeeld eens naar hun 'structural battery packs' of de vorderingen van 'megacasting'.
Geen merk kan daar aan tippen, dat erkent zelfs Volkswagen CEO Herbert Diess die het liefst alle Volkswagen fabrieken zou slopen en opnieuw beginnen.
[..]
Elon Musk werkt zo'n 80 tot 120 uur per week, die kijkt niet op of om van een paar uurtjes meer.
Daarnaast heeft hij genoeg mensen (engineers) in dienst om die problemen voor hem op te lossen.
Hij zal niet betrokken zijn bij iedere van die 20 wijzigingen die er per week worden doorgevoerd om de auto's en/of het productieproces te verbeteren.
Ik kijk graag, ook zonder dat ik weet welke spelregels gelden.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet precies welk spel Musk aan het spelen is.
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:06 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn twijfels bij. Toyota zet al jaren de standaard op productiviteit en productieverbetering, en volgens de laatste data bouwen ze nog steeds 3 tot 5 keer sneller een auto dan Tesla.
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.
Toyota doet gemiddeld 12 tot 21 uren over het bouwen van een auto, afhankelijk van het model (Aygo gaat een stuk rapper dan een Mirai)
Tesla zo'n 10 tot 12 uren per auto (minder modellen).
Volkswagen zo'n 30 uur per auto volgens de CEO van VW: https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep
Eens. Ik mag m absoluut niet, maar in dit geval krijg ik het idee dat zijn strategie m geen windeieren zal leggen. Nou ja, dat hele Twitter is gebakken lucht, maar hij gaat er ws niet de volle mep voor betalen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet precies welk spel Musk aan het spelen is.
Soms komt hij wat dom over maar blijkt hij toch weer 4D schaak te spelen.
En mss is dit 2D schaak en staat hij mat... dat ontdekken we wss dit jaar nog wel
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.
De fabriek in Fremont is inderdaad niet 1 van de modernste, die heeft GM al in 1962 in gebruik genomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.
Tesla heeft inmiddels al 3 Gigafactories waar ze auto's produceren (Shanghai, Austin, Berlijn). En die zijn echt giga, ongekend groot en voorzien van de modernste en snelste productiemethoden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.
Voortschrijdend inzicht, wellicht dat ze het naar een aparte entiteit overhevelen, je kunt dan wel veel fabrieken opzetten, het is geen goed schalend model zoals je dat bijvoorbeeld bij tech bedrijven ziet. Daar wil je maximaal groeien tegen minimale investering.quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla heeft inmiddels al 3 Gigafactories waar ze auto's produceren (Shanghai, Austin, Berlijn). En die zijn echt giga, ongekend groot en voorzien van de modernste en snelste productiemethoden.
Daarnaast nog Giga Nevada, waar ze accu's en onderdelen produceren.
Als die fabrieken geheel zijn ingericht en in gebruik genomen, dan kan Tesla in totaal zo'n 5 tot 6 miljoen voertuigen per jaar produceren. En er is nog grond om bijgekocht om nog tot ~6 van die fabrieken neer te kunnen zetten, mocht dat nodig zijn.
Dit verzin ik niet, is openbare informatie.
Maar goed, ik zie niet in waarom je als fabrikant zoveel moeite zou doen om de productie op te schalen en optimaliseren als je einddoel is om juist géén auto's te maken.
[ afbeelding ]
Interview Musk in begin 2020, net voor Covid, toen was de benodigde tijd 48 uur gemiddeld over de hele Tesla 3 lijn. Bij Toyata over de breedte van de productielijnen. Die 10 uur gaat om de gewenste snelheid bij bepaalde fabrieken, en waar Volkswagen zich sterk op richt omdat de lage productiviteit bij VAG een groot gevaar voor hun toekomst is.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.
Toyota doet gemiddeld 12 tot 21 uren over het bouwen van een auto, afhankelijk van het model (Aygo gaat een stuk rapper dan een Mirai)
Tesla zo'n 10 tot 12 uren per auto (minder modellen).
Volkswagen zo'n 30 uur per auto volgens de CEO van VW: https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep
Dat stadium is imho al voorbij. De omschakeling naar EV zet de verhoudingen weer anders en Tesla is inmiddels gewoon een 'volwassen' speler in dat segment. Je gaat geen enorme gigafactories bouwen voor alleen onderdelen/techniek. Daarnaast zijn onvesteringen ook geen probleem bij de enorme waardering. Met een paar telefoontjes halen ze miljarden op. Iets wat bijv Renault iet zou kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.
Met software ben je geen toeleverancier maar een bepalende speler, een Tesla bevat rond de 100 miljoen regels code. Hardware schaalt niet, software wel.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tevens is toeleverancier van de autosector nou ook niet je van het, lage marges en vooral op volume produceren.
quote:The world’s richest person, Elon Musk, made political waves when he announced his intention to purchase Twitter. Musk proclaimed he would make the platform more open to free speech and that he would restore Donald Trump’s account, gaining widespread support and praise amongst conservatives. But it may be dawning on some conservatives that Musk isn’t the “savior” they imagined, as the billionaire threatens to pull out of the deal. In this special report, MSNBC’s Ari Melber explains how the GOP played itself, highlighting the evidence that shows Musk’s agenda is to “make money and consolidate power,” and was never about advancing free speech. Melber breaks down this particular brand of “billionaire, monopoly-style capitalism” and warns people should be “wary of billionaires claiming to be altruists.”
Eh, het was niet Twitter die stelde dat de deal on hold was.quote:
Dat was toch al bekend? Alleen Musk heeft wat problemen met de financiering.quote:
quote:Elon Musk’s deal to buy Twitter is in serious jeopardy, three people familiar with the matter say, as Musk’s camp concluded that Twitter’s figures on spam accounts are not verifiable.
Musk’s team has stopped engaging in certain discussions around funding for the $44 billion deal, including with a party named as a likely backer, one of the people said. The people spoke on the condition of anonymity because of the sensitivity of the ongoing discussions.
Talks with investors have cooled in recent weeks as Musk’s camp has raised doubts about the recent data “fire hose” — a trove of data sold to corporate customers — they received from Twitter. Musk’s team’s doubts about the spam figures signal they believe they do not have enough information to evaluate Twitter’s prospects as a business, the people said.
Now that Musk’s team has concluded it cannot verify Twitter’s figures on spam accounts, one of the people said, it is expected to take potentially drastic action. The person said it was likely a change in direction from Musk’s team would come soon, though they did not say exactly what they thought that change would be.
The spam accounts are not the only reason Musk might try to wriggle out of the deal. Twitter's share price has fallen dramatically since his takeover bid in April, leading to the impression that he is overpaying. And Musk also runs two other major companies, Tesla and SpaceX, along with some start-ups.
But the terms of the deal mean it wouldn't be easy for Musk to walk away. Musk has agreed to complete it unless something major happens to Twitter's business, and legal experts doubt the bot issue would qualify. Twitter, which initially fought Musk's takeover bid, would be a weaker company if the deal falls apart than when Musk first bought a stake, and experts expect Twitter to fight to get it done. Twitter itself has said it intends to complete the deal. Even if Musk convinces a judge to let him walk away, he could still be on the hook for the deal's $1 billion breakup fee.
Twitter spokesperson Brian Poliakoff declined to comment, but referred to a statement the company made in June.
"Twitter has and will continue to cooperatively share information with Mr. Musk to consummate the transaction in accordance with the terms of the merger agreement," Twitter said in the June statement. "We believe this agreement is in the best interest of all shareholders. We intend to close the transaction and enforce the merger agreement at the agreed price and terms."
Musk didn't respond to a request for comment.
Musk hard aan het werk, met zijn 4 exen, 5 vriendinnen, 7 scharrels, 12 fuckbudys en 10 kinderen. Dat hij nog tijd vindt om te twitteren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 02:58 schreef Kijkertje het volgende:
Update
[ twitter ]
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Omdat Twitter niet waard is wat het zegt dat het waard is omdat een zeer groot deel van de posts en interacties gedaan worden door bots.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is alleen onder specifieke condities. Waarom denk je dat Musk voldoet aan die condities?
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, da's alleen als hij de deal, of financiering, niet rond krijgt wegens externe factoren. Maar de man is 200 miljard waard, dus de rechter zal zeggen dat Musk 44 miljard zal kunnen betalen.
Tsja, dat krijg je als je geen cent over hebt voor goede juristen om je te waarschuwen en informerenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, da's alleen als hij de deal, of financiering, niet rond krijgt wegens externe factoren. Maar de man is 200 miljard waard, dus de rechter zal zeggen dat Musk 44 miljard zal kunnen betalen.
Nou ja, de koers sloot gister op zo'n $37, veel lager dan het bod van Musk. De markt prijst dus wel in dat er een goede kans is dat de deal niet door gaat. Zo zeker zou ik dus niet zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je als je geen cent over hebt voor goede juristen om je te waarschuwen en informeren
Wie het onderste uit de kan wil ...
De aandeelhouders van Twitter zouden 55 dollar per aandeel krijgen. Als dat niet doorgaat wprden ze boos, en terecht. En Musk zal volgens de deal dat moeten ophoesten. En hij heeft dat geld toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?
De koop is al gesloten, maar Musk heeft gewoon veel te veel geboden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, de koers sloot gister op zo'n $37, veel lager dan het bod van Musk. De markt prijst dus wel in dat er een goede kans is dat de deal niet door gaat. Zo zeker zou ik dus niet zijn.
Als je erg zeker bent kun je goedkoop inkopen.
Dat had Musk kunnen weten, maar hij zag af van onderzoek. Zijn probleem.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Omdat Twitter niet waard is wat het zegt dat het waard is omdat een zeer groot deel van de posts en interacties gedaan worden door bots.
Nee? Dat maakt de koop niet ongedaan, dat is Musk' probleem, niet dat van Twitter.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
De koop is al gesloten, maar Musk heeft gewoon veel te veel geboden.
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.
Ik denk dat de soep lang niet zo heet wordt opgegeten eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.
Het zou me niet verbazen als Musk hiermee 75-100 miljard aan vermogen gaat verliezen. Alles bij elkaar.
Musk? Ik had het niet over Musk. Dan kun jij of willekeurig wie er ook met zo'n stelligheid over denkt een leuk rendement halen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.
Het zou me niet verbazen als Musk hiermee 75-100 miljard aan vermogen gaat verliezen. Alles bij elkaar.
Als jij je pakket aandelen Twitter voor 10 miljoen hebt verkocht en Musk wil ineens 1 miljoen geven stap je ook naar de rechter. Of niet soms?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat de soep lang niet zo heet wordt opgegeten eerlijk gezegd.
Twitter aandelen mogen vziw niet verhandeld worden op de beurs sinds de overname begonquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.
Nee. Die 1 miljard is alleen van toepassing voor hele specifieke zaken en daar valt de financiering niet onderquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je krijgt helemaal geen gelijk. Of Musk koopt Twitter voor 44 miljard of hij betaald de beëindiging boete van 1 miljard.
Hoe je erbij komt dat Musk een schadevergoeding van 44 miljard moet betalen aan Twitter ontgaat mij.
Musk heeft het al gekocht. Hij wil nu van die koop af. Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je krijgt helemaal geen gelijk. Of Musk koopt Twitter voor 44 miljard of hij betaald de beëindiging boete van 1 miljard.
Hoe je erbij komt dat Musk een schadevergoeding van 44 miljard moet betalen aan Twitter ontgaat mij.
Dat is aan een rechter om te bepalen. En zo niet gaat de koop dus door voor 44 miljard. Een schadevergoeding waar @Ulx het over heeft is helemaal niet aan de orde.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Die 1 miljard is alleen van toepassing voor hele specifieke zaken en daar valt de financiering niet onder
Dat lag even stil zo rond het onderhandelen/bekend maken van de deal, maar wordt inmiddels bij mijn weten al geruime tijd verhandeld. Even wachten tot 1530 en je kunt los.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Twitter aandelen mogen vziw niet verhandeld worden op de beurs sinds de overname begon
Zelfs dat niet eens. Twitter valt onder Delaware waar men een heel specifiek systeem heeft, het Court of Chancery. En dat hof heeft al eerder een bedrijf gedwongen om een overname door te zetten die het af wilde blazen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is aan een rechter om te bepalen. En zo niet gaat de koop dus door voor 44 miljard. Een schadevergoeding waar @:ulx het over heeft is helemaal niet aan de orde.
Ik heb geen idee welke clausules er allemaal in de overeenkomst staan. Dus speculeren of hij ergens aan vast zit of niet lijkt me voorbarigquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij je pakket aandelen Twitter voor 10 miljoen hebt verkocht en Musk wil ineens 1 miljoen geven stap je ook naar de rechter. Of niet soms?
Meh, ik wil niets met Twitter te maken hebben dus nee, dank jequote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat lag even stil zo rond het onderhandelen/bekend maken van de deal, maar wordt inmiddels bij mijn weten al geruime tijd verhandeld. Even wachten tot 1530 en je kunt los.
Hoezo zelfs dat niet eens ? Court of Chancery is gewoon een rechtbank die over dit soort (bedrijfs) zaken gaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs dat niet eens. Twitter valt onder Delaware waar men een heel specifiek systeem heeft, het Court of Chancery. En dat hof heeft al eerder een bedrijf gedwongen om een overname door te zetten die het af wilde blazen.
Dus ga er nu maar niet zo makkelijk van uit dat omdat Musk het niet langer wil kopen het ook niet meer zal gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |