abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 14:40:07 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204985254
Maar de financiering was rond.

Musk zet vervolgens wegens een drogreden de aankoop stil. Als hij vervolgens de financiering verliest is dat niet wegens schuld buiten hem om. Als jij in een koopovereenkomst zo'n clausule hebt, en je belt je bank na het tekenen op om te vragen of ze de financiering willen weigeren -financiering die in eerste instantie goedgekeurd was- ben je echt niet uit de problemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 7 juni 2022 @ 14:40:13 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204985255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zonder er een waardeoordeel aan te geven, kwam ik dit net tegen op Tweakers:

[ twitter ]
Ja, maar dan zul je moeten aantonen dat Twitter fraude heeft gepleegd. Dat is nogal een horde vooral omdat Twitter nooit heeft geclaimed dat de data die het geeft feitelijk is, Twitter heeft de data altijd bekendgemaakt in hun SEC filings als een schatting en ook de methode waarop de schatting gebaseerd is toegelicht heeft.

Caveat emptor is wel degelijk van toepassing in deze. Musk heeft een hard bod uitgebracht zonder due dilligence te doen en wil nu eigenlijk alsnog due dilligence gaan doen en over de prijs onderhandelen nadat hij een prijs overeengekomen is. Daar gaat Twitter uiteraard niet in mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204986502
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 14:29 schreef SOG het volgende:
Dus jij zegt dat als de derde partijen (ms en private investeerders) niet meer willen financieren dat musk dan toch verplicht is twitter te kopen, terwijl er in de koopovk staat dat dat niet het geval is en dat er in zon geval een reverse termination fee is van 1 miljard?

Het enige wat je tot nu toe zegt is "een rechter zegt x". Dat is geen argument. De basis is de koopovk. Als financiering mogelijk is dan is musk verplicht twitter te kopen idd (even afgezien van andere factoren). Als de financiering toch niet doorgaat, is het gewoon 1b aftikken en klaar.
Dan zal de tegenpartij zeggen, "verkoop Tesla maar" waarna Musk weer zegt dat dat niet mag etc etc

Dit kan nog best lang duren en advocaten gaan goud geld verdienen.
pi_204986873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 17:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dan zal de tegenpartij zeggen, "verkoop Tesla maar" waarna Musk weer zegt dat dat niet mag etc etc

Dit kan nog best lang duren en advocaten gaan goud geld verdienen.
Het zou erg ongeloofwaardig over komen als een persoon die een aantal keren het bod waard is deze financiering niet rond zou krijgen.

Dat gezegd hebbende prijst de markt wel een aanzienlijke kans in op het door de mand vallen van de de deal en/of dat er een veel lagere prijs onderhandeld wordt en/of dat het nog erg lang gaat duren.
pi_204987203
Ik weet niet precies welk spel Musk aan het spelen is.
Soms komt hij wat dom over maar blijkt hij toch weer 4D schaak te spelen.
En mss is dit 2D schaak en staat hij mat... dat ontdekken we wss dit jaar nog wel ;)
pi_204987455
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sommige autobouwers ;)

Ben het absoluut met je eens dat Tesla niet de beste auto's bouwt, hoewel ze wel tientallen verbeteringen per week doorvoeren om dat te verbeteren (en dat is uniek).

Ze hebben echter wel de beste fabrieken en machines om auto's te bouwen, waardoor ze een hoge bouwsnelheid halen tegen lage kosten. En dat ontwikkelt nog steeds door, kijk bijvoorbeeld eens naar hun 'structural battery packs' of de vorderingen van 'megacasting'.

Geen merk kan daar aan tippen, dat erkent zelfs Volkswagen CEO Herbert Diess die het liefst alle Volkswagen fabrieken zou slopen en opnieuw beginnen.
[..]
Elon Musk werkt zo'n 80 tot 120 uur per week, die kijkt niet op of om van een paar uurtjes meer.
Daarnaast heeft hij genoeg mensen (engineers) in dienst om die problemen voor hem op te lossen.
Hij zal niet betrokken zijn bij iedere van die 20 wijzigingen die er per week worden doorgevoerd om de auto's en/of het productieproces te verbeteren.
Ik heb hier mijn twijfels bij. Toyota zet al jaren de standaard op productiviteit en productieverbetering, en volgens de laatste data bouwen ze nog steeds 3 tot 5 keer sneller een auto dan Tesla. Bovendien op een veel grotere schaal en met een veel betere kwaliteitscontrole.

Tesla is een zeer innovatief bedrijft dat het winnende concept lijkt te hebben gevonden voor de elektrische personenauto, maar hun kwaliteit lijkt toch meer in de tech/ontwikkelings zijde te liggen dan in productie. Het feit dat ze niet op korte termijn instaat zijn om in de volume segmenten te bedienen (B/C) en vooral inzetten op autonoom rijden doet mij vermoeden dat ze op termijn de autoproductie gaan opgeven ten gunste van software en platformdiensten.
  Vis een optie? dinsdag 7 juni 2022 @ 19:19:38 #207
70532 loveli
N
pi_204987575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet precies welk spel Musk aan het spelen is.
Ik kijk graag, ook zonder dat ik weet welke spelregels gelden.
crap in = crap out
pi_204987647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:06 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
Ik heb hier mijn twijfels bij. Toyota zet al jaren de standaard op productiviteit en productieverbetering, en volgens de laatste data bouwen ze nog steeds 3 tot 5 keer sneller een auto dan Tesla.
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.

Toyota doet gemiddeld 12 tot 21 uren over het bouwen van een auto, afhankelijk van het model (Aygo gaat een stuk rapper dan een Mirai)

Tesla zo'n 10 tot 12 uren per auto (minder modellen).

Volkswagen zo'n 30 uur per auto volgens de CEO van VW: https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep
pi_204989892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.

Toyota doet gemiddeld 12 tot 21 uren over het bouwen van een auto, afhankelijk van het model (Aygo gaat een stuk rapper dan een Mirai)

Tesla zo'n 10 tot 12 uren per auto (minder modellen).

Volkswagen zo'n 30 uur per auto volgens de CEO van VW: https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.
pi_204990197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet precies welk spel Musk aan het spelen is.
Soms komt hij wat dom over maar blijkt hij toch weer 4D schaak te spelen.
En mss is dit 2D schaak en staat hij mat... dat ontdekken we wss dit jaar nog wel ;)
Eens. Ik mag m absoluut niet, maar in dit geval krijg ik het idee dat zijn strategie m geen windeieren zal leggen. Nou ja, dat hele Twitter is gebakken lucht, maar hij gaat er ws niet de volle mep voor betalen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204990952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204991307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Is het ook niet zo dat die matige afwerking ook vooral een Californie issue is. Schijnt dat de Chinese modellen érg goed in elkaar zitten. Duitsland komt ook wel goed denk ik, Austin zal even afwachten zijn.
De fabriek in Fremont is inderdaad niet 1 van de modernste, die heeft GM al in 1962 in gebruik genomen.

Duitse reviews van de Chinese modellen waren iig lovend. Lak was ook van hoge kwaliteit, afstand tussen panelen strak, afwerking van interieur goed.

Maar het blijft een jong autobedrijf dat continu verbeteringen moet blijven doorvoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2022 09:29:33 ]
pi_204991321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 08:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.
Tesla heeft inmiddels al 3 Gigafactories waar ze auto's produceren (Shanghai, Austin, Berlijn). En die zijn echt giga, ongekend groot en voorzien van de modernste en snelste productiemethoden.

Daarnaast nog Giga Nevada, waar ze accu's en onderdelen produceren.

Als die fabrieken geheel zijn ingericht en in gebruik genomen, dan kan Tesla in totaal zo'n 5 tot 6 miljoen voertuigen per jaar produceren. En er is nog grond om bijgekocht om nog tot ~6 van die fabrieken neer te kunnen zetten, mocht dat nodig zijn.

Dit verzin ik niet, is openbare informatie.

Maar goed, ik zie niet in waarom je als fabrikant zoveel moeite zou doen om de productie op te schalen en optimaliseren als je einddoel is om juist géén auto's te maken.



[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2022 09:32:34 ]
pi_204992192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tesla heeft inmiddels al 3 Gigafactories waar ze auto's produceren (Shanghai, Austin, Berlijn). En die zijn echt giga, ongekend groot en voorzien van de modernste en snelste productiemethoden.

Daarnaast nog Giga Nevada, waar ze accu's en onderdelen produceren.

Als die fabrieken geheel zijn ingericht en in gebruik genomen, dan kan Tesla in totaal zo'n 5 tot 6 miljoen voertuigen per jaar produceren. En er is nog grond om bijgekocht om nog tot ~6 van die fabrieken neer te kunnen zetten, mocht dat nodig zijn.

Dit verzin ik niet, is openbare informatie.

Maar goed, ik zie niet in waarom je als fabrikant zoveel moeite zou doen om de productie op te schalen en optimaliseren als je einddoel is om juist géén auto's te maken.

[ afbeelding ]
Voortschrijdend inzicht, wellicht dat ze het naar een aparte entiteit overhevelen, je kunt dan wel veel fabrieken opzetten, het is geen goed schalend model zoals je dat bijvoorbeeld bij tech bedrijven ziet. Daar wil je maximaal groeien tegen minimale investering.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204996587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je die "laatste data" vandaan hebt maar het is voor Tesla geen 2012 meer.

Toyota doet gemiddeld 12 tot 21 uren over het bouwen van een auto, afhankelijk van het model (Aygo gaat een stuk rapper dan een Mirai)

Tesla zo'n 10 tot 12 uren per auto (minder modellen).

Volkswagen zo'n 30 uur per auto volgens de CEO van VW: https://www.motorbiscuit.com/tesla-electric-vehicle-10-hours-volkswagen-production-ceo-unable-keep
Interview Musk in begin 2020, net voor Covid, toen was de benodigde tijd 48 uur gemiddeld over de hele Tesla 3 lijn. Bij Toyata over de breedte van de productielijnen. Die 10 uur gaat om de gewenste snelheid bij bepaalde fabrieken, en waar Volkswagen zich sterk op richt omdat de lage productiviteit bij VAG een groot gevaar voor hun toekomst is.

Ik geloof ook niet dat VAG de sector consolidatie gaan overleven. Te afhankelijk van Europa, te veel lasten uit het verleden zoals dieselschandaal, en niet productief genoeg, en ze kan niet steunen op een Duitse IT sector, die is nog lang niet volwassen.
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 18:02:47 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204996694
Ben ik nou gek of gaat dit topic over Musk die Twitter wel of niet koopt en niet over Tesla?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 18:07:34 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204996744
Hij heeft het toch al gekocht? Zijn handtekening staat op het contract volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205001042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 08:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat Tesla op den duur geen wagens meer zal verkopen maar slechts techniek aan derden, is een veel interessanter bedrijfsmodel met veel minder risicos, de autoindustrie is 1 van de lastigste die er is, de statistische kans om als autobedrijf te blijven bestaan is uiterst klein, we zijn nu al min of meer in de eindfase waar je nog maar een paar spelers over houd, buiten wat kleine niche merken natuurlijk.
Dat stadium is imho al voorbij. De omschakeling naar EV zet de verhoudingen weer anders en Tesla is inmiddels gewoon een 'volwassen' speler in dat segment. Je gaat geen enorme gigafactories bouwen voor alleen onderdelen/techniek. Daarnaast zijn onvesteringen ook geen probleem bij de enorme waardering. Met een paar telefoontjes halen ze miljarden op. Iets wat bijv Renault iet zou kunnen.

Tevens is toeleverancier van de autosector nou ook niet je van het, lage marges en vooral op volume produceren.
pi_205001545
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205001691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 22:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Tevens is toeleverancier van de autosector nou ook niet je van het, lage marges en vooral op volume produceren.
Met software ben je geen toeleverancier maar een bepalende speler, een Tesla bevat rond de 100 miljoen regels code. Hardware schaalt niet, software wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205001706
Ari Melber over Elon Musk en de belangen die er spelen:


quote:
The world’s richest person, Elon Musk, made political waves when he announced his intention to purchase Twitter. Musk proclaimed he would make the platform more open to free speech and that he would restore Donald Trump’s account, gaining widespread support and praise amongst conservatives. But it may be dawning on some conservatives that Musk isn’t the “savior” they imagined, as the billionaire threatens to pull out of the deal. In this special report, MSNBC’s Ari Melber explains how the GOP played itself, highlighting the evidence that shows Musk’s agenda is to “make money and consolidate power,” and was never about advancing free speech. Melber breaks down this particular brand of “billionaire, monopoly-style capitalism” and warns people should be “wary of billionaires claiming to be altruists.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Vis een optie? donderdag 9 juni 2022 @ 09:53:50 #222
70532 loveli
N
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:21:12 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205112087

It's on boys :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 17:23:18 #224
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205112106
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
It's on boys :7.
Eh, het was niet Twitter die stelde dat de deal on hold was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 juni 2022 @ 18:26:48 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205112557
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
It's on boys :7.
Dat was toch al bekend? Alleen Musk heeft wat problemen met de financiering.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 02:58:40 #226
323401 Kijkertje
met filter
pi_205272928
Update *O*

twitter

quote:
Elon Musk’s deal to buy Twitter is in serious jeopardy, three people familiar with the matter say, as Musk’s camp concluded that Twitter’s figures on spam accounts are not verifiable.

Musk’s team has stopped engaging in certain discussions around funding for the $44 billion deal, including with a party named as a likely backer, one of the people said. The people spoke on the condition of anonymity because of the sensitivity of the ongoing discussions.

Talks with investors have cooled in recent weeks as Musk’s camp has raised doubts about the recent data “fire hose” — a trove of data sold to corporate customers — they received from Twitter. Musk’s team’s doubts about the spam figures signal they believe they do not have enough information to evaluate Twitter’s prospects as a business, the people said.

Now that Musk’s team has concluded it cannot verify Twitter’s figures on spam accounts, one of the people said, it is expected to take potentially drastic action. The person said it was likely a change in direction from Musk’s team would come soon, though they did not say exactly what they thought that change would be.

The spam accounts are not the only reason Musk might try to wriggle out of the deal. Twitter's share price has fallen dramatically since his takeover bid in April, leading to the impression that he is overpaying. And Musk also runs two other major companies, Tesla and SpaceX, along with some start-ups.

But the terms of the deal mean it wouldn't be easy for Musk to walk away. Musk has agreed to complete it unless something major happens to Twitter's business, and legal experts doubt the bot issue would qualify. Twitter, which initially fought Musk's takeover bid, would be a weaker company if the deal falls apart than when Musk first bought a stake, and experts expect Twitter to fight to get it done. Twitter itself has said it intends to complete the deal. Even if Musk convinces a judge to let him walk away, he could still be on the hook for the deal's $1 billion breakup fee.

Twitter spokesperson Brian Poliakoff declined to comment, but referred to a statement the company made in June.

"Twitter has and will continue to cooperatively share information with Mr. Musk to consummate the transaction in accordance with the terms of the merger agreement," Twitter said in the June statement. "We believe this agreement is in the best interest of all shareholders. We intend to close the transaction and enforce the merger agreement at the agreed price and terms."

Musk didn't respond to a request for comment.
twitter



[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 08-07-2022 03:10:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205272996
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 02:58 schreef Kijkertje het volgende:
Update *O*

[ twitter ]
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Musk hard aan het werk, met zijn 4 exen, 5 vriendinnen, 7 scharrels, 12 fuckbudys en 10 kinderen. Dat hij nog tijd vindt om te twitteren. :')
pi_205276367
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is alleen onder specifieke condities. Waarom denk je dat Musk voldoet aan die condities?
Omdat Twitter niet waard is wat het zegt dat het waard is omdat een zeer groot deel van de posts en interacties gedaan worden door bots.
pi_205276388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, da's alleen als hij de deal, of financiering, niet rond krijgt wegens externe factoren. Maar de man is 200 miljard waard, dus de rechter zal zeggen dat Musk 44 miljard zal kunnen betalen.
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?
pi_205276401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, da's alleen als hij de deal, of financiering, niet rond krijgt wegens externe factoren. Maar de man is 200 miljard waard, dus de rechter zal zeggen dat Musk 44 miljard zal kunnen betalen.
Tsja, dat krijg je als je geen cent over hebt voor goede juristen om je te waarschuwen en informeren ;)
Wie het onderste uit de kan wil ...
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:15:23 #231
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205276419
Als Musk kan aantonen dat Twitter min of meer alleen op bots draait is het natuurlijk afgelopen met Twitter’s beurskoers.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205276482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, dat krijg je als je geen cent over hebt voor goede juristen om je te waarschuwen en informeren ;)
Wie het onderste uit de kan wil ...
Nou ja, de koers sloot gister op zo'n $37, veel lager dan het bod van Musk. De markt prijst dus wel in dat er een goede kans is dat de deal niet door gaat. Zo zeker zou ik dus niet zijn.

Als je erg zeker bent kun je goedkoop inkopen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:22:24 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?
De aandeelhouders van Twitter zouden 55 dollar per aandeel krijgen. Als dat niet doorgaat wprden ze boos, en terecht. En Musk zal volgens de deal dat moeten ophoesten. En hij heeft dat geld toch?

Dat hij geen lening van de bank of oliesjeiks krijgt maakt niets uit. De rechter zal zeggen dat hij maar aandelen Tesla of SpaceX zal moeten verkopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:25:10 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276544
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja, de koers sloot gister op zo'n $37, veel lager dan het bod van Musk. De markt prijst dus wel in dat er een goede kans is dat de deal niet door gaat. Zo zeker zou ik dus niet zijn.

Als je erg zeker bent kun je goedkoop inkopen.
De koop is al gesloten, maar Musk heeft gewoon veel te veel geboden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:27:54 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Omdat Twitter niet waard is wat het zegt dat het waard is omdat een zeer groot deel van de posts en interacties gedaan worden door bots.
Dat had Musk kunnen weten, maar hij zag af van onderzoek. Zijn probleem.

Andere aandeelhouders hebben daar geen last van.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:32:04 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205276629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Financiering trekt zich al terug dus geen probleem toch ?
Nee? Dat maakt de koop niet ongedaan, dat is Musk' probleem, niet dat van Twitter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205276730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
De koop is al gesloten, maar Musk heeft gewoon veel te veel geboden.
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:44:59 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.

Het zou me niet verbazen als Musk hiermee 75-100 miljard aan vermogen gaat verliezen. Alles bij elkaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:46:06 #239
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205276772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.

Het zou me niet verbazen als Musk hiermee 75-100 miljard aan vermogen gaat verliezen. Alles bij elkaar.
Ik denk dat de soep lang niet zo heet wordt opgegeten eerlijk gezegd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205276791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Musk niet, die heeft overboden en zal andere aandelen moeten verkopen wegens die actie.

Het zou me niet verbazen als Musk hiermee 75-100 miljard aan vermogen gaat verliezen. Alles bij elkaar.
Musk? Ik had het niet over Musk. Dan kun jij of willekeurig wie er ook met zo'n stelligheid over denkt een leuk rendement halen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:48:44 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat de soep lang niet zo heet wordt opgegeten eerlijk gezegd.
Als jij je pakket aandelen Twitter voor 10 miljoen hebt verkocht en Musk wil ineens 1 miljoen geven stap je ook naar de rechter. Of niet soms?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:49:00 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205276799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan kun je met weinig risico een leuk rendement maken.
Twitter aandelen mogen vziw niet verhandeld worden op de beurs sinds de overname begon
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:50:16 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205276814
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je krijgt helemaal geen gelijk. Of Musk koopt Twitter voor 44 miljard of hij betaald de beëindiging boete van 1 miljard.

Hoe je erbij komt dat Musk een schadevergoeding van 44 miljard moet betalen aan Twitter ontgaat mij.
Nee. Die 1 miljard is alleen van toepassing voor hele specifieke zaken en daar valt de financiering niet onder
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:51:47 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276833
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je krijgt helemaal geen gelijk. Of Musk koopt Twitter voor 44 miljard of hij betaald de beëindiging boete van 1 miljard.

Hoe je erbij komt dat Musk een schadevergoeding van 44 miljard moet betalen aan Twitter ontgaat mij.
Musk heeft het al gekocht. Hij wil nu van die koop af. Zo werkt het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205276835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Die 1 miljard is alleen van toepassing voor hele specifieke zaken en daar valt de financiering niet onder
Dat is aan een rechter om te bepalen. En zo niet gaat de koop dus door voor 44 miljard. Een schadevergoeding waar @Ulx het over heeft is helemaal niet aan de orde.
pi_205276856
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Twitter aandelen mogen vziw niet verhandeld worden op de beurs sinds de overname begon
Dat lag even stil zo rond het onderhandelen/bekend maken van de deal, maar wordt inmiddels bij mijn weten al geruime tijd verhandeld. Even wachten tot 1530 en je kunt los. :P
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:54:34 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205276864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat is aan een rechter om te bepalen. En zo niet gaat de koop dus door voor 44 miljard. Een schadevergoeding waar @:ulx het over heeft is helemaal niet aan de orde.
Zelfs dat niet eens. Twitter valt onder Delaware waar men een heel specifiek systeem heeft, het Court of Chancery. En dat hof heeft al eerder een bedrijf gedwongen om een overname door te zetten die het af wilde blazen.

Dus ga er nu maar niet zo makkelijk van uit dat omdat Musk het niet langer wil kopen het ook niet meer zal gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:54:35 #248
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205276865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als jij je pakket aandelen Twitter voor 10 miljoen hebt verkocht en Musk wil ineens 1 miljoen geven stap je ook naar de rechter. Of niet soms?
Ik heb geen idee welke clausules er allemaal in de overeenkomst staan. Dus speculeren of hij ergens aan vast zit of niet lijkt me voorbarig
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:56:40 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205276888
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat lag even stil zo rond het onderhandelen/bekend maken van de deal, maar wordt inmiddels bij mijn weten al geruime tijd verhandeld. Even wachten tot 1530 en je kunt los. :P
Meh, ik wil niets met Twitter te maken hebben dus nee, dank je :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205276929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelfs dat niet eens. Twitter valt onder Delaware waar men een heel specifiek systeem heeft, het Court of Chancery. En dat hof heeft al eerder een bedrijf gedwongen om een overname door te zetten die het af wilde blazen.

Dus ga er nu maar niet zo makkelijk van uit dat omdat Musk het niet langer wil kopen het ook niet meer zal gebeuren.
Hoezo zelfs dat niet eens ? Court of Chancery is gewoon een rechtbank die over dit soort (bedrijfs) zaken gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')