abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2022 @ 09:20:44 #1
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204767381
Volgens mij zag ik dit topic nog niet. Wie o wie gaan we sturen in 2023 en mag in een heel mooi rijtje komen staan met veel mooie Nederlandse artiesten?

De afgelopen jaren hadden we natuurlijk:
2013 - Anouk - Birds - 9e
2014 - The Common Linnets - Calm After the Storm - 2e
2015 - Trijntje Oosterhuis - Walk Along - NQ
2016 - Douwe Bob - Slow Down - 11e
2017 - OG3NE - Lights and Shadows - 11e
2018 - Waylon - Outlaw in 'Em - 18e
2019 - Duncan Laurence - Arcade - 1e
2021 - Jeangu Macrooy - Birth of a New Age - 23e
2022 - S10 - De Diepte - 11e

Welke kant moeten we dit jaar op gaan? Is de selectiecommissie nog wel goed of moeten er nieuwe personen in? Gaan we dit jaar dan eindelijk één van die namen zien die al jaren worden genoemd, een Maan, een Davina, een Emma? Of krijgen we weer gewoon een nieuwe verrassing? Speculeer erop los *G*
  maandag 16 mei 2022 @ 09:21:30 #2
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204767387
Er zijn dit jaar volgens mij nog geen artiesten die hebben geroepen op social media dat ze het volgend jaar willen doen toch? :o
  Spellchecker maandag 16 mei 2022 @ 09:22:42 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204767933
Wat doet Wouter Hardy momenteel? Kunnen we die er nog eens bij betrekken?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204767942
quote:
Dit is de serieuze versie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204767955
Ik hoop even wat anders, wat dat dan ook mag zijn. Even niet gevoelig, gloedvol, kwetsbaar, etc. etc.

Wat mij betreft Davina Michelle die de boel lekker bij elkaar schreeuwt, pyro, drama, alles. Het zou me ook niet verbazen als ze het gaat proberen, want ze heeft dit jaar veel aandacht aan het Songfestival gegeven.

Gewoon even geen ballad. :@
  maandag 16 mei 2022 @ 10:53:25 #8
436222 Japepk
Padvinder
pi_204767990
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:47 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop even wat anders, wat dat dan ook mag zijn. Even niet gevoelig, gloedvol, kwetsbaar, etc. etc.

Wat mij betreft Davina Michelle die de boel lekker bij elkaar schreeuwt, pyro, drama, alles. Het zou me ook niet verbazen als ze het gaat proberen, want ze heeft dit jaar veel aandacht aan het Songfestival gegeven.

Gewoon even geen ballad. :@
Eens. Ben alleen bang dat als ze bewust daarvoor gaan het lied dan een of andere boodschap moet hebben ofzo. Waar kwam the power of water vorig jaar vandaan?
't Echte en 't ware!
pi_204767995
Daar ben ik ook voor, even niet iets langzaams. En iets als Snollebollekes zou ik nog steeds keigaaf vinden.

Van iets als Medina van afgelopen Melfest was ik erg benieuwd geweest wat het gehad gedaan.
pi_204768017
Er waren even geruchten dat Lakshmi zou gaan dit jaar, maar het bleek S10 te zijn. Lakshmi zou ik echter ook een goede keuze vinden!
pi_204768019
Emma Heesters met een dance nummer of Stefanie (Griekse deelneemster van vorig jaar).
  maandag 16 mei 2022 @ 11:02:21 #12
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204768052
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:47 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop even wat anders, wat dat dan ook mag zijn. Even niet gevoelig, gloedvol, kwetsbaar, etc. etc.

Wat mij betreft Davina Michelle die de boel lekker bij elkaar schreeuwt, pyro, drama, alles. Het zou me ook niet verbazen als ze het gaat proberen, want ze heeft dit jaar veel aandacht aan het Songfestival gegeven.

Gewoon even geen ballad. :@
Eerlijk gezegd heb ik daar ook wel "zin" in op zich :@ En niet eens omdat ik fan ben van Davina Michelle, maar gewoon omdat we ook wel een keertje niet zo'n betekenisvol etc. liedje gaan hebben dan. En dat hoeft dan trouwens nog steeds niet, want Davina heeft ook liedjes gemaakt over dat ze boos is op haatreacties van haar. De Eurovisiebubbel zou met haar weglopen en ze zou echt gemakkelijk bij zowel de televote als ook de jury top 10 kunnen halen.

Ik denk dus ook dat ze iets gaat insturen dit jaar. Ze was dit jaar al bezig met Space Man nog vóór het op werd gepakt als één van dé kanshebbers. En dit zette ze nog op Instagram na de show. Dat had ze natuurlijk ook niet meer hoeven doen. Ik denk dat ze wel geïnteresseerd is. En dat is natuurlijk niet gek want in Nederland heeft ze inmiddels alles zeg maar wel bereikt en het Songfestival kan een mooi stapje zijn naar een internationale carrière.
pi_204768065
… En de reacties waren erg positief na haar optreden als intervalact vorig jaar.
pi_204768073
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:03 schreef Meridiaan het volgende:
… En de reacties waren erg positief na haar optreden als intervalact vorig jaar.
Punt is je moet gewoon een goed nummer hebben. Bijkomend probleem is dat Nederland NIET het budget heeft voor een dikke staging. Dat gaat ook niet veranderen.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:04:45 #15
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204768079
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:03 schreef Meridiaan het volgende:
… En de reacties waren erg positief na haar optreden als intervalact vorig jaar.
Ja, de Twitterbubbel hebben we waarschijnlijk al bij de aankondiging van de artiest al aan onze kant staan in het geval van Davina.
pi_204768084
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:04 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja, de Twitterbubbel hebben we waarschijnlijk al bij de aankondiging van de artiest al aan onze kant staan in het geval van Davina.
Heb je bij Emma Heesters ook. Die is heel populair op YouTube internationaal. Ik zou Davina / Emma / Stefanie wel sturen geen probleem.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:06:15 #17
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204768089
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Punt is je moet gewoon een goed nummer hebben. Bijkomend probleem is dat Nederland NIET het budget heeft voor een dikke staging. Dat gaat ook niet veranderen.
Daar zou de artiest dan gewoon schaamteloos voor moeten gaan crowdfunden denk ik. Dat heeft Kate Miller-Heidke van Australië toen ook gedaan, daar heeft ze een mooi bedrag mee opgehaald en op die manier een fantastische staging in elkaar gezet. Wat mij betreft doet een Nederlandse artiest dat ook een keer, ik zou wel wat geven :@
pi_204768096
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:06 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Daar zou de artiest dan gewoon schaamteloos voor moeten gaan crowdfunden denk ik. Dat heeft Kate Miller-Heidke van Australië toen ook gedaan, daar heeft ze een mooi bedrag mee opgehaald en op die manier een fantastische staging in elkaar gezet. Wat mij betreft doet een Nederlandse artiest dat ook een keer, ik zou wel wat geven :@
Ik vind niet dat de artiest dat moet doen om eerlijk te zijn.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:09:36 #19
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204768118
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik vind niet dat de artiest dat moet doen om eerlijk te zijn.
Nee, AVROTROS mag ook best wel een wat breder budget uittrekken hoor, gezien het succes van het festival in Nederland anno 2022. De dagen van Sieneke en Joan Franka zijn wel voorbij inmiddels.
pi_204768122
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:09 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nee, AVROTROS mag ook best wel een wat breder budget uittrekken hoor, gezien het succes van het festival in Nederland anno 2022. De dagen van Sieneke en Joan Franka zijn wel voorbij inmiddels.
Geloof dat het budget rond de 100-150.000 euro ligt :') Dat is echt helemaal niks. Zweden, Rusland etc doen het met 1 miljoen+ _O-
pi_204768147
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:02 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd heb ik daar ook wel "zin" in op zich :@ En niet eens omdat ik fan ben van Davina Michelle, maar gewoon omdat we ook wel een keertje niet zo'n betekenisvol etc. liedje gaan hebben dan. En dat hoeft dan trouwens nog steeds niet, want Davina heeft ook liedjes gemaakt over dat ze boos is op haatreacties van haar. De Eurovisiebubbel zou met haar weglopen en ze zou echt gemakkelijk bij zowel de televote als ook de jury top 10 kunnen halen.

Ik denk dus ook dat ze iets gaat insturen dit jaar. Ze was dit jaar al bezig met Space Man nog vóór het op werd gepakt als één van dé kanshebbers. En dit zette ze nog op Instagram na de show. Dat had ze natuurlijk ook niet meer hoeven doen. Ik denk dat ze wel geïnteresseerd is. En dat is natuurlijk niet gek want in Nederland heeft ze inmiddels alles zeg maar wel bereikt en het Songfestival kan een mooi stapje zijn naar een internationale carrière.
Ja precies. Het is ook niet dat ik alles van haar geweldig vind, haar laatste nummers zouden het denk ik ook niet heel goed doen (zoals Hyper), maar zoiets als Sweet Water, vooral zoals hier:
Dat knalt echt van je scherm. Dat zou ik graag Nederland een keer zien doen.
pi_204768153
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:53 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eens. Ben alleen bang dat als ze bewust daarvoor gaan het lied dan een of andere boodschap moet hebben ofzo. Waar kwam the power of water vorig jaar vandaan?
Volgens mij is haar gevraagd om een nummer rond het thema water te maken
pi_204768161
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja precies. Het is ook niet dat ik alles van haar geweldig vind, haar laatste nummers zouden het denk ik ook niet heel goed (zoals Hyper), maar zoiets als Sweet Water, vooral zoals hier:
Dat knalt echt van je scherm. Dat zou ik graag Nederland een keer zien doen.
Sweet Water is ook maar een zo,zo liedje. Beat Me was veel beter geweest of Skyward (wat geloof ik ook voor het ESF bedoelt was oorspronkelijk).
pi_204768168
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij is haar gevraagd om een nummer rond het thema water te maken
En water en Nederland is een vrij logische combinatie van onderwerpen.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:16:28 #25
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204768185
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:47 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop even wat anders, wat dat dan ook mag zijn. Even niet gevoelig, gloedvol, kwetsbaar, etc. etc.

Wat mij betreft Davina Michelle die de boel lekker bij elkaar schreeuwt, pyro, drama, alles. Het zou me ook niet verbazen als ze het gaat proberen, want ze heeft dit jaar veel aandacht aan het Songfestival gegeven.

Gewoon even geen ballad. :@
Helemaal dit.
Koel en donker bewaren
pi_204768188
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:16 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Helemaal dit.
Ik roep ook al jaren om uptempo muziek. Het zal een keer tijd worden!
  maandag 16 mei 2022 @ 11:19:58 #27
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204768205
Ook echt het enige wat ik wil en waar ik zin in heb. Davina Michelle. Zingen wordt geen probleem, knallen ook niet. Hoppa.
Koel en donker bewaren
pi_204768227
Er doen 40 landen mee, dan maakt het toch niet zo veel uit welk genre Nederland precies heeft? Ik heb net zo hard gejuicht voor Moldavië als wanneer wij dat hadden gestuurd. Ook omdat dat typisch iets is waar Moldavië precies de juiste snaar raakt en veel andere landen dit niet zo succesvol hadden kunnen doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204768252
Armin van Buuren en Jaap Reesema hadden toch iets ingestuurd naar de selectiecommissie? Ik ben benieuwd of ze het nog uitbrengen nu de finale voorbij is.
pi_204768261
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:29 schreef Nashipeer het volgende:
Armin van Buuren en Jaap Reesema hadden toch iets ingestuurd naar de selectiecommissie? Ik ben benieuwd of ze het nog uitbrengen nu de finale voorbij is.
Dat nummer van Armin met Duncan _O_
  maandag 16 mei 2022 @ 11:31:52 #31
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204768273
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:23 schreef Fred_B het volgende:
Er doen 40 landen mee, dan maakt het toch niet zo veel uit welk genre Nederland precies heeft?
Nou vind ik wel. We doen nu al jaren een variatie op hetzelfde, is toch voor de afwisseling eens leuk om iets heel anders te doen.
Koel en donker bewaren
pi_204768371
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:53 schreef Meridiaan het volgende:
Daar ben ik ook voor, even niet iets langzaams. En iets als Snollebollekes zou ik nog steeds keigaaf vinden.

Van iets als Medina van afgelopen Melfest was ik erg benieuwd geweest wat het gehad gedaan.
Een knaller vind ik prima, maar de Snollebollekes zijn gewoon verschrikkelijk. Dat wil je toch niet sturen, gelijk je reputatie van een land dat kwaliteit stuurt naar de klote.
  maandag 16 mei 2022 @ 11:55:02 #33
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204768462
Ik hou niet van de stem van Davina maar haar genre naar het ESF zou ik wel een keer tof vinden inderdaad. En lekker uitpakken met de staging. Maar wel zonder epileptische strobo’s please :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 mei 2022 @ 11:57:02 #34
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204768483
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:29 schreef Nashipeer het volgende:
Armin van Buuren en Jaap Reesema hadden toch iets ingestuurd naar de selectiecommissie? Ik ben benieuwd of ze het nog uitbrengen nu de finale voorbij is.
Dat liedje van Estland dit jaar was ook heel *Armin* achtig en vond ik heel leuk. En nog net linkerrijte geëindigd. Wij als Nederland zouden dit natuurlijk nog net iets beter kunnen :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204768591
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:31 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Nou vind ik wel. We doen nu al jaren een variatie op hetzelfde, is toch voor de afwisseling eens leuk om iets heel anders te doen.
Wat mij betreft moeten we toch in eerste instantie meedoen om te winnen en dat bij voorkeur in combinatie met het zo veel mogelijk vermaken van het publiek. Het is net het Nederlands Elftal eigenlijk. En aangezien onze kracht ligt in het 4-3-3 systeem sturen van rustige, maar niet trage liedjes die op het gevoel spelen, lijkt me dat de makkelijkste route naar een nieuwe overwinning.

Maar als we een goed uptempo liedje hebben, vind ik het ook best. Alleen heb ik niet het idee dat die überhaupt naar de selectiecommissie zijn gestuurd. Of ze hadden het niveau niet. En dat kan natuurlijk. Want toen de (op dat moment) populairste zanger, zangeres en DJ de handen ineen staken, kwam daar Hoe Het Danst uitrollen. 116 weken in de Mega Top 100, maar daar gaat Cyprus of Georgië natuurlijk niet op stemmen. Maar goed, er is natuurlijk meer dan dat, dus misschien zit er volgend jaar iets tussen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 mei 2022 @ 12:12:55 #36
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204768657
Tja, ik heb volgend jaar liever een keer iets wat we nog niet eerder hebben gedaan dan dat we weer ''krampachtig'' gaan proberen te winnen met iets betekenisvols, maar goed, daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk :P Is gewoon waar ik zelf een keer zin in heb, en ik geloof aan dit topic te lezen wel meer mensen.

(en zelfs als we minder goed zijn in uptempo dan hoeven we ons qua zang alsnog niet te schamen met Davina Michelle, dat worden geen Pia Maria-taferelen)
Koel en donker bewaren
pi_204768714
Het maakt mij eerlijk gezegd helemaal niet uit welk genre, als het maar goed is. Het is misschien een open deur, maar ik heb liever een goede ballad dan een 13-in-een-dozijn Armin van Buuren-nummer. Davina wordt natuurlijk veel genoemd, en die zou ook zeker geen soepfiguur slaan, maar een iets meer coole underground-artiest met een iets spannender geluid zou ik ook toejuichen. Wat dat betreft was S10 dus eigenlijk ideaal, maar die gaat dan weer met een middle of the road ballad... ik weet ook niet of iets anders door de selectiecommissie met Jan Smit en meneer Avrotros was gekomen.
pi_204768724
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:19 schreef blackswangreen het volgende:
Het maakt mij eerlijk gezegd helemaal niet uit welk genre, als het maar goed is. Het is misschien een open deur, maar ik heb liever een goede ballad dan een 13-in-een-dozijn Armin van Buuren-nummer. Davina wordt natuurlijk veel genoemd, en die zou ook zeker geen soepfiguur slaan, maar een iets meer coole underground-artiest met een iets spannender geluid zou ik ook toejuichen. Wat dat betreft was S10 dus eigenlijk ideaal, maar die gaat dan weer met een middle of the road ballad... ik weet ook niet of iets anders door de selectiecommissie met Jan Smit en meneer Avrotros was gekomen.
Punt is Armin scoort altijd. Wat hij ook maakt. Idem voor Garrix, Tiesto, Afrojack.
  maandag 16 mei 2022 @ 12:21:48 #39
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204768742
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Punt is Armin scoort altijd. Wat hij ook maakt. Idem voor Garrix, Tiesto, Afrojack.
Toch is dat op het ESF zelden een succes. Darude voor Finland was ook een absolute flop.

Dus dance hoeft voor mij niet. Of nou ja, hij mag het wel produceren of zo maar hij hoeft van mij niet op de achtergrond te staan springen :')
Koel en donker bewaren
pi_204768748
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:21 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Toch is dat op het ESF zelden een succes. Darude voor Finland was ook een absolute flop.

Dus dance hoeft voor mij niet. Of nou ja, hij mag het wel produceren of zo maar hij hoeft van mij niet op de achtergrond te staan springen :')
Darude kun je echt niet vergelijken met de beste dj's van de wereld. Darude is Keuken Kampioen Divisie.
pi_204768776
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Punt is Armin scoort altijd. Wat hij ook maakt. Idem voor Garrix, Tiesto, Afrojack.
Dat is onzin. Alle nummers die Afrojack uitbrengt floppen. Armin scoort nog een beetje in Nederland. Tiesto is wel aan een goede run bezig (al produceert hij z'n eigen muziek volgens mij allang niet meer).
pi_204768786
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is onzin. Alle nummers die Afrojack uitbrengt floppen. Armin scoort nog een beetje in Nederland. Tiesto is wel aan een goede run bezig (al produceert hij z'n eigen muziek volgens mij allang niet meer).
Alles wat Afrojack uitbrengt flopt?

Titanium? 1 miljard+ views
Hero? 10-15 miljoen views
Ten Feet Tall? 100 miljoen views
Turn Up The Speakers? 370 miljoen views

Alles flopt :')
pi_204768836
Als je echt een fantastische ballad binnenkrijgt moet je daar uiteraard voor gaan, maar bij deze selectiecommissie krijg ik ondertussen wel het gevoel dat wanneer ze een ballad en een up-tempo nummer hebben die op hetzelfde niveau zijn (voor zover dat kan), ze altijd voor de ballad zouden gaan. Mede omdat daar eerder een verhaal over te vertellen is.

Dat nummer van Sam Ryder was nou ook niet heel diep verder.
pi_204768850
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alles wat Afrojack uitbrengt flopt?

Titanium? 1 miljard+ views
Hero? 10-15 miljoen views
Ten Feet Tall? 100 miljoen views
Turn Up The Speakers? 370 miljoen views

Alles flopt :')
Dat zijn nummers van meer dan 10 jaar oud, gast.
pi_204768854
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat zijn nummers van meer dan 10 jaar oud, gast.
Dat doet er toch niet toe. Dus niet alles wat hij uitbrengt flopt. Overigens is Ten Feet Tall niet zo oud.
pi_204768914
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:34 schreef Em31 het volgende:
Als je echt een fantastische ballad binnenkrijgt moet je daar uiteraard voor gaan, maar bij deze selectiecommissie krijg ik ondertussen wel het gevoel dat wanneer ze een ballad en een up-tempo nummer hebben die op hetzelfde niveau zijn (voor zover dat kan), ze altijd voor de ballad zouden gaan. Mede omdat daar eerder een verhaal over te vertellen is.

Dat nummer van Sam Ryder was nou ook niet heel diep verder.
Space Man heeft nog wel een redelijk persoonlijke tekst, daar zit wel een metafoor achter. Dat had de Avrotros-selectie wel overleefd :)

Maar inderdaad, een onzinnummer over bananen en wolven zou ik ook wel eens toejuichen.
pi_204769046
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Space Man heeft nog wel een redelijk persoonlijke tekst, daar zit wel een metafoor achter. Dat had de Avrotros-selectie wel overleefd :)

Maar inderdaad, een onzinnummer over bananen en wolven zou ik ook wel eens toejuichen.
Volgens mij zouden wij hier zoiets niet eens kunnen bedenken :D
pi_204769115
Space Man had dus niet gewonnen als Oekraine niet gewonnen had en met 2 punten verschil verloren van Spanje. Koekoek. _O-
  maandag 16 mei 2022 @ 13:08:25 #49
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769140
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij zouden wij hier zoiets niet eens kunnen bedenken :D
Misschien De Jeugd van Tegenwoordig wel :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 mei 2022 @ 13:19:09 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204769206
Ik hoorde dit weekend dat Frank en Mirella nog steeds actief zijn. Laten we die sturen. w/
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Spellchecker maandag 16 mei 2022 @ 13:19:42 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204769210
quote:
18s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoorde dit weekend dat Frank en Mirella nog steeds actief zijn. Laten we die sturen. w/
Eddy en Anita als reserve w/
pi_204769295
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij zouden wij hier zoiets niet eens kunnen bedenken :D
Dat is ook wel iets heel Scandinavisch. Je had op een gegeven moment ook dat nummer "I'm an albatraoz", dat ging ook helemaal nergens over. Dan weet je al dat het uit Scandinavië komt.
pi_204769317
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is ook wel iets heel Scandinavisch. Je had op een gegeven moment ook dat nummer "I'm an albatraoz", dat ging ook helemaal nergens over. Dan weet je al dat het uit Scandinavië komt.
Boten Anna _O_
  maandag 16 mei 2022 @ 13:42:41 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204769366
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:53 schreef Meridiaan het volgende:
Daar ben ik ook voor, even niet iets langzaams. En iets als Snollebollekes zou ik nog steeds keigaaf vinden.

Een geintje mag, maar laat het op z'n minst nog iets weg hebben van muziek.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:46:36 #55
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769405
Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon, een echte tijger is niet te temmen!
Wij kunnen dit ook *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204769410
quote:
81s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:46 schreef Arizona het volgende:
Ik ga zwemmen in Bacardi Lemon, een echte tijger is niet te temmen!
Wij kunnen dit ook *O*
Mart kan wel walgelijk goed zingen nu je hem noemt. In het Engels dan wel aub.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:50:42 #57
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769438
Overigens maakt het me niet uit of de inzending in het Nederlands of Engels zal zijn. Van de top 10 van afgelopen editie, waren vijf liedjes niet in het Engels (en van de top 11, zes :+ ) Voor een goede klassering is Engels dus echt geen voorwaarde.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 mei 2022 @ 13:52:41 #58
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769450
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Mart kan wel walgelijk goed zingen nu je hem noemt. In het Engels dan wel aub.
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:50 schreef Arizona het volgende:
Overigens maakt het me niet uit of de inzending in het Nederlands of Engels zal zijn. Van de top 10 van afgelopen editie, waren vijf liedjes niet in het Engels (en van de top 11, zes :+ ) Voor een goede klassering is Engels dus echt geen voorwaarde.
Ik had jouw bericht nog niet gelezen :D Als hij met een goed nummer komt, mag hij van mij hoor.
Van hem verwacht ik wel dat een nummer in het Nederlands te "hard" klinkt vanwege zijn uitspraak. Bij S10 klonk Nederlands als een best vriendelijke taal :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 mei 2022 @ 13:52:54 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204769452
Maar als de boerenkool-dampen nog net niet je tv uit komen, lijkt de internationale appeal me alsnog behoorlijk beperkt.

(Laat Suzan & Freek maar thuis.)
pi_204769454
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204769455
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Arizona het volgende:

[..]
[..]
Ik had jouw bericht nog niet gelezen :D Als hij met een goed nummer komt, mag hij van mij hoor.
Van hem verwacht ik wel dat een nummer in het Nederlands te "hard" klinkt vanwege zijn uitspraak. Bij S10 klonk Nederlands als een best vriendelijke taal :P
Unchained Melody van Mart boh _O_
  maandag 16 mei 2022 @ 13:56:17 #62
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769470
Of artiesten als Flemming of Antoon? Ik vond dat eerst verschrikkelijk maar ik begin het steeds meer te waarderen :@ Zij maken toegankelijke liedjes die toch wel lekker in het gehoor liggen. (Volgens mij begint mijn midlife crisis)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204769473
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:56 schreef Arizona het volgende:
Of artiesten als Flemming of Antoon? Ik vond dat eerst verschrikkelijk maar ik begin het steeds meer te waarderen :@ Zij maken toegankelijke liedjes die toch wel lekker in het gehoor liggen. (Volgens mij begint mijn midlife crisis)
Beide zijn fan van autotune. Dan liever een Mart die echt authentiek is of een S10 etc etc.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:57:16 #64
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769478
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Eightyone het volgende:
Maar als de boerenkool-dampen nog net niet je tv uit komen, lijkt de internationale appeal me alsnog behoorlijk beperkt.

(Laat Suzan & Freek maar thuis.)
Die zijn inderdaad nogal belegen qua muziek en uitstraling, ik vrees dan een soort inzending als IJsland dit jaar had ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 mei 2022 @ 13:59:22 #65
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204769491
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Beide zijn fan van autotune. Dan liever een Mart die echt authentiek is of een S10 etc etc.
Dat is wel waar ja, daar had ik even niet aan gedacht. Hoewel dat bij Flemming live nog best meeviel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204769523
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

Son Mieux vind ik ook typisch iets dat Cornald zou omarmen. Die zie ik echt nog wel eens gaan. En dat is ook gewoon een toffe act met toffe nummers.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:11:31 #67
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204769560
Wat we van deze editie wel hebben geleerd is dat het niet snel 'te moeilijk' is blijkbaar voor de mensen, want had nooit verwacht dat Servië 4e zou worden bij de televote.
Dat had natuurlijk wel een sterke hook als refrein, maar toch.

Als je het zo bekijkt kunnen wij Yentl en de Boer wel sturen, die zijn erg goed in theaterachtige liedjes die toch erg catchy kunnen zijn. :+
Koel en donker bewaren
  maandag 16 mei 2022 @ 14:40:41 #68
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204769755
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

VET!
kende deze niet - ik ben VOOR!!
en ze doen hun eigen backings - uit hoeveel personen bestaat deze band? 6 toch? precies de max

en dan een lekkere zomerse knaller!!!

@cornald: als je dit toevallig leest: neem ff contact op met deze mannen zodat ze vast kunnen gaan schrijven!
... en huiver mee
  maandag 16 mei 2022 @ 14:44:07 #69
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204769788
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

Deze is zo leuk O+
Lijkt wel een WK of Olympische theme _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204769796
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

Wel geinig, maar ben nog niet overtuigd. Iets te carnavalesk misschien ofzo.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:46:17 #71
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204769801
Di-rect O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204769815
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:40 schreef Giggio het volgende:

[..]
VET!
kende deze niet - ik ben VOOR!!
en ze doen hun eigen backings - uit hoeveel personen bestaat deze band? 6 toch? precies de max

en dan een lekkere zomerse knaller!!!

@:cornald: als je dit toevallig leest: neem ff contact op met deze mannen zodat ze vast kunnen gaan schrijven!
Volgens mij bestaat de band officieel uit 7 man, dus da's dan wel een dingetje. Maar ze zijn geweldig live (nu heb je daar qua instrumenten niks aan) maar ze kunnen wel een geweldige performance neerzetten. Outfits alleen al zijn altijd on point O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 mei 2022 @ 14:49:48 #73
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204769827
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:46 schreef GeorgeM het volgende:
Di-rect O+
roep ik al jaren - een 'soldier on' of 'devil don't care' ^O^
... en huiver mee
pi_204769897
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Son Mieux vind ik ook typisch iets dat Cornald zou omarmen. Die zie ik echt nog wel eens gaan. En dat is ook gewoon een toffe act met toffe nummers.
Ik vind Son Mieux een hoog sympathie gehalte hebben. Maar muzikaal gezien vind ik het niet echt heel spannend of uitgesproken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 16-05-2022 15:05:40 ]
  maandag 16 mei 2022 @ 15:23:19 #75
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204770047
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:49 schreef Giggio het volgende:

[..]
roep ik al jaren - een 'soldier on' of 'devil don't care' ^O^
O+
Vocaal en qua uitstraling hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204770056
Van mij mag de Staat. Vaak heel catcht, prima zang en eigenzinnig.
pi_204770058
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik vind Son Mieux een hoog sympathie gehalte hebben. Maar muzikaal gezien vind ik het niet echt heel spannend of uitgesproken.
Het zijn goede performers, en ze schrijven goede nummers. Inderdaad niet heel vernieuwend ofzo, maar dat hoeft ook niet.
pi_204770736
Ach, het interesseert me niet wie gaat. Het nummer moet sterk zijn en de staging moet aanspreken (dat blijft een dingetje).

Ik ben zelf enorm groot liefhebber van de donkere, moody ballads, maar ik hoop nu ook wel eens op wat anders.

Laten we er voor waken dat we niet te lollig richting Sha-la-la-lie terug gaan. Verder blijft het elk jaar weer een grote tombola en ben je afhankelijk van wat andere landen sturen.

En een dance-dj met een bekende artiest als Sharon den Adel ook liever niet. Dat is onderhand wel passé.
  maandag 16 mei 2022 @ 18:20:42 #79
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204771251
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi mijn stokpaardje er nog maar even in.

Dit had het serieus goed gedaan dit jaar:

Dat zou ik heeel leuk vinden! Ze staan met veel nummers in mijn playlist, Son Mieux. Dancing at the Doors of Heaven blijft toch wel een favoriet ook *G*
  maandag 16 mei 2022 @ 18:26:45 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204771295
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:25 schreef Meridiaan het volgende:
Van mij mag de Staat. Vaak heel catcht, prima zang en eigenzinnig.
Als ze nog zo'n liedje eruit kunnen persen als deze, mag het.


En iets lolligs mag, mits enigszins muzikaal (de Snollebollekes laten we maar lekker in Nederland). Maar wat je bij de 'lollige' acts die scoren ziet, is dat ze charisme hebben waarmee ze het verkopen. Zdob si Zdub heeft daar heel veel van, Sieneke destijds wat minder. :P
pi_204771628
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als ze nog zo'n liedje eruit kunnen persen als deze, mag het.


En iets lolligs mag, mits enigszins muzikaal (de Snollebollekes laten we maar lekker in Nederland). Maar wat je bij de 'lollige' acts die scoren ziet, is dat ze charisme hebben waarmee ze het verkopen. Zdob si Zdub heeft daar heel veel van, Sieneke destijds wat minder. :P
Sieneke vond zelf dat ze met iets bloedserieus' bezig was hoor. Pierre Kartner helemaal. 😊
pi_204772174
Ik zou het wel tof vinden als Anouk weer terugkeert met een (rock)song zoals alleen zij dat kan :D
Niet alleen omdat het dan precies 10 jaar geleden is dat er stond, maar laatst zat ik het 'ESF-Land van de week' topic weer terug te lezen en hier ben ik het wel mee eens:

quote:
En toch. Eindelijk weer naar de finale en dan 9e. Het is een keurige prestatie. Maar had er nu echt niet meer ingezeten voor een zangeres van het kaliber Anouk? Natuurlijk hielp de startpositie niet mee en het feit dat niemand Nederland echt serieus nam na alle faalpogingen in de jaren ervoor. Maar toch, er werden nog steeds grove fouten gemaakt. De outfit van Anouk was voor verbetering vatbaar. Ze keek nauwelijks in de camera. Er waren nog veel wide shots, met hinderlijk veel vlaggen in beeld. Dat zorgde voor een wat tegenvallende score bij de televoters (9e in de zwakke semi, en 11e in de finale) en eigenlijk ook wel bij de jury (6e en 7e), voor een liedje dat zeker Top 5-potentieel had. Na alle ellende mogen we Anouk voor eeuwig dankbaar zijn voor wat ze heeft betekend voor het ESF in Nederland, maar ze mag nog best een keer terugkomen voor een betere uitslag.
Weliswaar is het een kleine kans dat ze weer gaat en dat ze daar zin in heeft. Bovendien heeft ze ons de indruk achtergelaten van 'Ik heb gedaan wat ik moest doen en de rest kunnen jullie zelf wel'.
Maar toch, het lijkt me best tof om haar nog een keer terug te zien :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 16-05-2022 20:56:17 ]
pi_204772678
quote:
Ambitie van AVROTROS en selectiecommissie
De selectiecommissie streeft naar een inzending met bij voorkeur een eigentijdse, maar in elk geval authentieke sound. Een song die in staat is in een competitie te overleven. Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen.
https://www.avrotros.nl/e(...)-naar-inzending-2023
Wie wil kan zich voor 31 augustus opgeven. :+
pi_204772715
Mochten er hier mensen met ambitie zijn, dan is de zoektocht voor 2023 vandaag officieel gestart.

quote:
Selectiecommissie Eurovisie Songfestival op zoek naar inzending 2023

AVROTROS heeft de ambitie om succesvol te willen blijven op het grootste muziekpodium van Europa, het Eurovisie Songfestival en deelt graag hieronder de mogelijkheid voor artiesten/songwriters om in contact te komen met de omroep en haar songfestival selectiecommissie.

Ambitie van AVROTROS en selectiecommissie

De selectiecommissie streeft naar een inzending met bij voorkeur een eigentijdse, maar in elk geval authentieke sound. Een song die in staat is in een competitie te overleven. Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen.

Een song kan onder de aandacht worden gebracht bij de selectiecommissie door deze rechtstreeks te sturen naar dit mailadres: songfestival@avrotros.nl. Het proces wordt begeleid door hoofd delegatie van Nederland, Lars Lourenco. Via dit mailadres kunnen tevens vragen worden gedeeld.

AVROTROS of de selectiecommissie zet geen traject(en) in met een artiest(en)/songwriter(s) om (samen) tot een (eind)product te komen en/of artiest(en)/songwriter(s) aan elkaar te koppelen om tot een song te komen. Er wordt verwacht dat een (demo)song van artiest/songwriter met bovenstaande criteria in een vergaand stadium onder de aandacht wordt gebracht.

Voorwaarden voor insturen song

-Song is overtuigend onderscheidend en voldoet aan bovenstaande beschrijving.
-Meerdere songs? Stuur een maximum van de 3 beste songs, geschikt geacht voor het Eurovisie Songfestival
-Song is niet (eerder) (commercieel) uitgebracht voor 1 september 2022
-Song duurt maximaal 3:00 minuten
-Uiterlijke datum van inzending is 31 augustus 2022
Edit: zoals hierboven ook te lezen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204772723
Zelfde tekst als vorig jaar ook :D
pi_204772811
Mijn absolute nummer 1 om te sturen is ook Son Mieux. Vrij authentieke sound en enorm charismatisch op het podium. Zij kunnen echt een nummer deliveren. Alleen ik dacht dat ze met 7 waren, dus dat wordt wel een lastig verhaal dan.

Verder hoop ik dat we ooit nog een keer symfonische metal sturen (Floor Jansen, Within Temptation, Epica etc).Het is ons grootste muzikale exportproduct en ook iets wat nog nooit of nauwelijks op het songfestival is gebracht.

Maar uiteraard moet de commissie gewoon voor het lied kiezen, ongeacht grootte van de artiest of het genre. Maar hopen op iets specifieks mag altijd :)
pi_204773010
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
pi_204773066
Er is èèn opluchting: Suzan en Freek zien we niet zo snel op het ESF :)

https://www.rtlboulevard.(...)ts-voor-hen-zou-zijn
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2022 @ 21:01:51 #89
842 Zorro
Z
pi_204773113
Zo makkelijk kom je niet van me af hem gauw het andere topic sluiten.

Daarom nogmaals de ultieme oplossing:

Gewoon de Jostiband sturen.

Hebben die mensen ook eens een leuk uitje en de muziek is toch van totaal geen belang op dit circus.

Waarschijnlijk win je nog ook, als er geen ander zielige deelnemer is zoals mensen uit een land in oorlog of zo.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_204773122
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef Jesper23 het volgende:
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
Ik zou op zich niks tegen een nationale finale hebben, maar dan wel Melfest-style, dwz met ook een goed samengestelde internationale jury. Maar aangezien dit het komende jaar niet gaat gebeuren, dan toch in elk geval een paar fresh faces in die commissie. Kom op Avrotros, allemaal blanke mannelijke 40-plussers en een social media-dame van jullie omroep, dat kan gewoon niet. Dat is niet representatief.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 21:03:06 #91
163650 Greys
pi_204773130
Wij helpen even bij de zoektocht. (En moesten zelf hard lachen om de laatste zin. :6 )

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204773144
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:03 schreef Greys het volgende:
Wij helpen even bij de zoektocht. (En moesten zelf hard lachen om de laatste zin. :6 )

[ twitter ]
Dries komt met het smaakvolle nummer 'Streets of Kiev'.
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 21:04:53 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204773151
Armin van Buuren met een zangeres

Zo hebben we die ook vast gehad!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204773177
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef Jesper23 het volgende:
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
Dit doet me ineens weer denken aan dat Chanel bijna geen stemmen kreeg en half Spanje allemaal haat naar haar stuurde :o wow wie het laatst lacht _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 21:07:14 #95
163650 Greys
pi_204773186
Ik wil graag Marcel van Di-Rect. Met een soort Soldier On achtig lied met een iets heftiger refrein. Lekkerrrr.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2022 @ 21:07:51 #96
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204773195
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:58 schreef NailQueen het volgende:
Er is èèn opluchting: Suzan en Freek zien we niet zo snel op het ESF :)

https://www.rtlboulevard.(...)ts-voor-hen-zou-zijn
Gelukkig maar :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 16 mei 2022 @ 21:07:55 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204773196
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:58 schreef NailQueen het volgende:
Er is èèn opluchting: Suzan en Freek zien we niet zo snel op het ESF :)

https://www.rtlboulevard.(...)ts-voor-hen-zou-zijn
Een nationale finale zal waarschijnlijk iets gelijksoortigs als resultaat hebben: een doodgewoon typje dat een braaf liedje zingt (als zoiets tussen de kandidaten zit, maar die kans is groot). Zo werkt dat hier nou eenmaal; zie bijvoorbeeld de vele talentenjachten door de jaren heen.

Daarom gewoon niet doen.
  maandag 16 mei 2022 @ 21:08:11 #98
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204773200
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:07 schreef Greys het volgende:
Ik wil graag Marcel van Di-Rect. Met een soort Soldier On achtig lied met een iets heftiger refrein. Lekkerrrr.
Ja echt he _O_

The Kik lijkt me ook wel tof trouwens.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_204773203
S10 zei trouwens dat ze niet mee zou doen aan een nationale finale, dus lijkt me gewoon voorlopig niet handig om dat hier te doen.

Sowieso onze kenners die hier dan in de jury worden gezet inclusief Nederlands publiek dat graag voor Maan en Suzan en Freek enzo gaat :@
  maandag 16 mei 2022 @ 21:11:36 #100
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204773241
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:08 schreef Em31 het volgende:
S10 zei trouwens dat ze niet mee zou doen aan een nationale finale, dus lijkt me gewoon voorlopig niet handig om dat hier te doen.

Sowieso onze kenners die hier dan in de jury worden gezet inclusief Nederlands publiek dat graag voor Maan en Suzan en Freek enzo gaat :@
Tatjana in de jury, omdat ze verstand heeft van het oostblok.
pi_204773263
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:11 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Tatjana in de jury, omdat ze verstand heeft van het oostblok.
_O- plaatsvervangende schaamte
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 21:14:00 #102
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204773281
De nationale voorronde van 2010 is prachtige TV voor in de archieven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 21:14:48 #103
163650 Greys
pi_204773295
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef Jesper23 het volgende:
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
Mjah, 'nog steeds niet aandurft' is natuurlijk wel mede gebaseerd op het stemgedrag van gemiddeld Nederland en eerdere resultaten. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Sterker nog, ik juich het toe. Als je alle FeesboekGerda's hoorde krijsen over dat een Nederlandstalig lied sowieso de finale niet ging halen enzo.

Anouk had gelijk wat mij betreft toen ze riep dat het Nederlands publiek nooit meer een Songfestivalinzending zou mogen bepalen. Een enorme groep Songfestivalfans zou dat heel misschien kunnen, maar heel Nederland samen, dat wordt niks meer denk ik. Want dan krijgen dezelfde Gerda's ineens ook een stem. The horror. :@

Op deze interne manier wagen veel meer artiesten een kans. Een Anouk gaat toch niet strijden tegen Dries en co. En terecht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 21:16:56 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204773329
Het volk hier zorgt ervoor dat Snollebollekes het Gelredome uitverkoopt. Nee, laat dat maar aan een vakjury over.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204773333
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef Jesper23 het volgende:
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
Met alle respect voor de Spaanse uitslag, maar met sinds 2005 70% van hun inzendingen op een eindklassering bij de onderste vijf, moet ik nog maar zien of dit geen toevalstreffer was. Het publiek wilde ook liever een ode aan de tiet of de Lidl-versie van wat Frankrijk stuurde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 mei 2022 @ 21:18:18 #106
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204773350
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:07 schreef Greys het volgende:
Ik wil graag Marcel van Di-Rect. Met een soort Soldier On achtig lied met een iets heftiger refrein. Lekkerrrr.
Jaaaaaa O+
Al eerder genoemd, nou ja. Di-rect dan. Maar Marcel _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204773351
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Armin van Buuren met een zangeres

Zo hebben we die ook vast gehad!
Die is op de eerste pagina al 12 keer genoemd Hans.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 21:19:23 #108
163650 Greys
pi_204773370
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het volk hier zorgt ervoor dat Snollebollekes het Gelredome uitverkoopt. Nee, laat dat maar aan een vakjury over.
Ja. En dan volgend jaar "maar Moldavië scoorde ook goed dus dan sturen wij nu de Snollebollekes!"

Ik zucht alvast bij voorbaat. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 16-05-2022 21:29:30 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 mei 2022 @ 21:20:50 #109
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204773391
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het volk hier zorgt ervoor dat Snollebollekes het Gelredome uitverkoopt. Nee, laat dat maar aan een vakjury over.
En De Toppers weer een paar keer in de Arena.

Nou, dát was in 2009 een succes. 8)7

quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. En dan volgend jaar "maar Moldavië scoorde ook goed dus dan sturen wij nu de Snollebollekes!"

Ik zucht albast bij voorbaat. :D
Terwijl daar best een muzikaal verschil tussen zit. De overeenkomst is vooral het enthousiasme.

[ Bericht 34% gewijzigd door Eightyone op 16-05-2022 21:27:01 ]
pi_204773421
Voor de Marcel liefhebbers. Afgelopen donderdag
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 16 mei 2022 @ 21:29:28 #111
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204773501
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Mjah, 'nog steeds niet aandurft' is natuurlijk wel mede gebaseerd op het stemgedrag van gemiddeld Nederland en eerdere resultaten. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Sterker nog, ik juich het toe. Als je alle FeesboekGerda's hoorde krijsen over dat een Nederlandstalig lied sowieso de finale niet ging halen enzo.

Anouk had gelijk wat mij betreft toen ze riep dat het Nederlands publiek nooit meer een Songfestivalinzending zou mogen bepalen. Een enorme groep Songfestivalfans zou dat heel misschien kunnen, maar heel Nederland samen, dat wordt niks meer denk ik. Want dan krijgen dezelfde Gerda's ineens ook een stem. The horror. :@

Op deze interne manier wagen veel meer artiesten een kans. Een Anouk gaat toch niet strijden tegen Dries en co. En terecht.
Ik geloof wel dat het kan met een goede internationale jury die minstens 50 % zeggenschap heeft.

Je hebt wel gelijk dat veel artiesten hier niet op zitten te wachten. Ook S10 had aangegeven ergens dan niet mee gedaan te hebben.
pi_204773566
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:29 schreef lashatumbai het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat het kan met een goede internationale jury die minstens 50 % zeggenschap heeft.

Je hebt wel gelijk dat veel artiesten hier niet op zitten te wachten. Ook S10 had aangegeven ergens dan niet mee gedaan te hebben.
Die internationale jury ging in 2012 voor Raffaela - Chocolatte
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 21:33:41 #113
163650 Greys
pi_204773580
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:29 schreef lashatumbai het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat het kan met een goede internationale jury die minstens 50 % zeggenschap heeft.

Je hebt wel gelijk dat veel artiesten hier niet op zitten te wachten. Ook S10 had aangegeven ergens dan niet mee gedaan te hebben.
Maar NL heeft al bewezen dat 'een goede internationale jury' in de praktijk neerkomt op een vak mensen in het publiek waarvan er iemands tante van de teckel van de buurvrouw uit Portugal komt en andermans vriendin twee woorden Spaans kan. Dat is dan de internationale jury. Het is echt eerder zo gedaan. Maar het mag niks kosten dus trekken ze een blik mensen open met nul verstand van het Songfestival maar met vage verre connecties met een ander land.

En dat laatste is wat mij betreft nog belangrijker. Dat veel artiesten dan afhaken. Op deze laagdrempelige manier zal er veel meer ingezonden worden, want als iemand wordt afgewezen hoeft niemand dat te weten. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204773622
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:32 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Die internationale jury ging in 2012 voor Raffaela - Chocolatte
Ja laten we eerlijk zijn, iedereen heeft dat nummer nog weleens in z'n hoofd zitten.
pi_204773825
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:54 schreef Jesper23 het volgende:
Weer intern helaas. Ik klaag niet over de resultaten die Nederland de laatste jaren behaald heeft, maar voor het elfde jaar op rij intern is toch wel erg jammer als je hoort hoe erg de EBU erop hamert bij omroepen om inwoners een zeg te laten hebben in wie er aantreedt voor het land. Spanje heeft prima laten zien dat het kan met een goede organisatie en een goed deelnemersveld. Jammer dat AVROTROS die stap nog steeds niet aandurft. Dan maar weer wachten tot november/december tot de artiest lekt/bekend wordt gemaakt en de eerste donderdag in maart voor de release van het nummer.
Waar hoor je dat dat de EBU hamert om de inwoners een zeg te geven in wie er wordt afgevaardigd. Dit is nieuw voor mij.
Maar deze inwoner zegt toch heel ferm: aub geen nationale finale hier, daar heb ik nog zware trauma’s van. En ik niet alleen, ben ik bang.
pi_204774260
asjeblieft geen NSF meer, ik zie daar Jolanthe nog staan met Pierre Kartner, wat een aanfluiting zeg
pi_204774293
Goed. We willen namen? Dan doen we er eentje! Hebben we gelijk de Turkse votes ook binnen (en krijgen we rellen vanuit de Wilders hoek: reclame verzekerd). Er zitten gewoon Nederlanders in deze band, maar dat terzijde :)

Altin Gün




[ Bericht 2% gewijzigd door aERodynamIC1970 op 16-05-2022 22:15:04 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 22:10:51 #118
163650 Greys
pi_204774344
Karsu achter een piano zie ik ook nog wel zitten.
Wel onder voorbehoud van heel goed lied uiteraard maar dat geldt voor allemaal.

Maar ze kan het wel lekker intens brengen.

Maar liever Marcel. Of de zanger van Racoon. Ja lach maar, maar Nederlandstalig kan dus gewoon prima en ik hou enorm van z'n manier van zingen en overbrengen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204774483
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:10 schreef Greys het volgende:
Karsu achter een piano zie ik ook nog wel zitten.
Wel onder voorbehoud van heel goed lied uiteraard maar dat geldt voor allemaal.

Maar ze kan het wel lekker intens brengen.

Maar liever Marcel. Of de zanger van Racoon. Ja lach maar, maar Nederlandstalig kan dus gewoon prima en ik hou enorm van z'n manier van zingen en overbrengen.
Racoon was toch jarenlang een Engelstalige band :)

Ik vind Di-rect en Racoon wel meer iets voor de Nederlandse markt trouwens hoor. Ik zie dat internationaal niet heel erg aanslaan. Di-rect kopieert van alles en nog wat bij elkaar, van Coldplay tot The War on Drugs. Marcel is wel een hele toffe zanger.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 22:21:16 #120
163650 Greys
pi_204774524
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Racoon was toch jarenlang een Engelstalige band :)

Ik vind Di-rect en Racoon wel meer iets voor de Nederlandse markt trouwens hoor. Ik zie dat internationaal niet heel erg aanslaan. Di-rect kopieert van alles en nog wat bij elkaar, van Coldplay tot The War on Drugs. Marcel is wel een hele toffe zanger.
Denk je echt dat Soldier On het destijds op een ESF niet goed zou hebben gedaan? Hm, voor mijn gevoel zou dat dus hebben gescoord als een malle. Juist door zijn manier van zingen en brengen. Maar ik weet ook lang niet alles. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204774610
Dit, de afwisseling in zo'n nummer van rustig naar alles geven. Dat hoop ik _O_
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 22:37:26 #122
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204774738
Die ene keer dat ik Raccoon op een festival zag vond ik het eigenlijk vooral een ouwe mannenclub die liedjes stonden te spelen. Dat werkt echt niet op het songfestivalpodium.

[ Bericht 1% gewijzigd door ijs_beer op 16-05-2022 23:11:47 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204774743
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:28 schreef Em31 het volgende:
Dit, de afwisseling in zo'n nummer van rustig naar alles geven. Dat hoop ik _O_
Ik zie en hoor dit honderd keer liever dan Hold On.
Er is is hier vaak haat naar Davina, maar als ze met een goed nummer komt mag ze van mij hoor.
pi_204774864
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:28 schreef Em31 het volgende:
Dit, de afwisseling in zo'n nummer van rustig naar alles geven. Dat hoop ik _O_
Maar dit is vooral ook gewoon een heel goed nummer. Davina kan goede covers zingen van goede nummers. Haar eigen materiaal is vooral middelmaat, een paar uitzonderingen daargelaten.
pi_204774885
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar dit is vooral ook gewoon een heel goed nummer. Davina kan goede covers zingen van goede nummers. Haar eigen materiaal is vooral middelmaat, een paar uitzonderingen daargelaten.
Ja dat weet ik :P en toch hoop ik op die uitzondering. :Y
  maandag 16 mei 2022 @ 22:58:19 #126
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204774955
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:37 schreef ijs_beer het volgende:
Die ene keer dat Raccoon op festival zag vond ik het eigenlijk vooral een ouwe mannenclub die liedjes stonden te spelen. Dat werkt echt niet op het songfestivalpodium.
Die zangert vind ik vaak heel raar in interviews :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 16 mei 2022 @ 23:00:41 #127
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204774974
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Denk je echt dat Soldier On het destijds op een ESF niet goed zou hebben gedaan? Hm, voor mijn gevoel zou dat dus hebben gescoord als een malle. Juist door zijn manier van zingen en brengen. Maar ik weet ook lang niet alles. :D
Dat denk ik ook.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204775012
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Denk je echt dat Soldier On het destijds op een ESF niet goed zou hebben gedaan? Hm, voor mijn gevoel zou dat dus hebben gescoord als een malle. Juist door zijn manier van zingen en brengen. Maar ik weet ook lang niet alles. :D
Soldier On. _O_ Hadden we dat maar ooit kunnen sturen. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 23:45:38 #129
163650 Greys
pi_204775209
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 23:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Soldier On. _O_ Hadden we dat maar ooit kunnen sturen. O+
Ja he? Ik denk ook echt dat het het Songfestival ermee hadden kunnen winnen. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 23:46:54 #130
163650 Greys
pi_204775218
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:37 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik zie en hoor dit honderd keer liever dan Hold On.
Er is is hier vaak haat naar Davina, maar als ze met een goed nummer komt mag ze van mij hoor.
"Haat" is hier echt een te sterk woord. "Minder voorkeur voor" is geen haat. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 mei 2022 @ 23:50:43 #131
163650 Greys
pi_204775230
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:37 schreef ijs_beer het volgende:
Die ene keer dat ik Raccoon op een festival zag vond ik het eigenlijk vooral een ouwe mannenclub die liedjes stonden te spelen. Dat werkt echt niet op het songfestivalpodium.
De zanger van.
Niet Racoon.

Maar we houden het gewoon op Marcel. Deal. *O*

Oude mannenclubjes werken inderdaad echt niet op het Songfestivalpodium.

*kuch*



(grapje mensen grapjeeeh)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204775951
Iemand als Blanks zou ik ook wel tof vinden.
I tried to tease it, but i just pissed it off
  dinsdag 17 mei 2022 @ 08:39:40 #133
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_204776028
Ik vind het nu eens tijd voor een van deze drie:

Sevdaliza:

The Vices:

CUT_:
Just do it »
pi_204776142
Ik hoop dat Floor Jansen iets heel moois instuurt, want wat een goede zangeres!

Ja ik hoor bij de oudere generatie en weet niet alles van hedendaagse muziek maar ik hoor in ieder geval niet bij de mensen die Dries, Frans, Tino omarmen.
Was vroeger al een buitenbeentje, iedereen viel flauw bij de Beatles maar ik was meer van Otis Redding en de Stones.

pi_204776220
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:11 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Tatjana in de jury, omdat ze verstand heeft van het oostblok.
Of Johnny Logan uit zijn vrieskist halen, omdat ie drie keer gewonnen heeft
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204776289
Verder geef ik Lakshmi ook een goede kans volgend jaar, die stond nu al op de shortlist gok ik zo. Die naam kwam namelijk niet voor niks ineens bovendrijven net voor de bekendmaking van S10
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204776299
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:58 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Die zangert vind ik vaak heel raar in interviews :@
Ik vind ze heel vervelend arrogant overkomen :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 mei 2022 @ 09:20:01 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204776329
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:52 schreef summer52 het volgende:
Ik hoop dat Floor Jansen iets heel moois instuurt, want wat een goede zangeres!

Ja ik hoor bij de oudere generatie en weet niet alles van hedendaagse muziek maar ik hoor in ieder geval niet bij de mensen die Dries, Frans, Tino omarmen.
Was vroeger al een buitenbeentje, iedereen viel flauw bij de Beatles maar ik was meer van Otis Redding en de Stones.

Had vorig jaar nog wel wat hoop dat zij een keer zou willen gaan, maar ik weet het niet meer. Laats bij HLF8 was ze "negatief" over dat ESF niet bij haar zou passen. Ik hoop het in ieder geval van harte.

Aan de andere kant is zij ondertussen echt groot aan het worden, dus veel te verliezen als het flopt. Al kan ik mij niet voorstellen dat het zou floppen met zo'n stem, passie, kunde en een horde aan fans :D Zie haar eerder een keer stiekem meedoen aan Melodifestivalen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:27:07 #139
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204776389
Volgend jaar is het 10 jaar geleden dat Anouk ging.
Ik denk niet dat ze zelf nog een keer zou willen gaan maar als ze nog een nummer zoals dit in een laatje heeft liggen mag ze het zo opsturen van mij,


Geen idee hoe ze live zijn. Maar Rondé lijkt mij ook wel iets.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:41:38 #140
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204776482
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:07 schreef Greys het volgende:
Ik wil graag Marcel van Di-Rect. Met een soort Soldier On achtig lied met een iets heftiger refrein. Lekkerrrr.
een vriend van mij die Marcel kent heeft hem al geappt lands-eer in 2023 te moeten verdedigen zodat wij MECC of AHOY 2024 krijgen ^O^
... en huiver mee
pi_204776541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:27 schreef usagi414 het volgende:
Volgend jaar is het 10 jaar geleden dat Anouk ging.
Ik denk niet dat ze zelf nog een keer zou willen gaan maar als ze nog een nummer zoals dit in een laatje heeft liggen mag ze het zo opsturen van mij,


Geen idee hoe ze live zijn. Maar Rondé lijkt mij ook wel iets.

Rondé is niet zo denderend live, zij heeft daarnaast ook echt geen fijne uitstraling op het podium, mist in mijn ogen charisma. Je krijgt daarnaast van die veilige radiopop/rock waarmee Duitsland de afgelopen jaren zo vaak laatste is geworden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:51:29 #142
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204776584
Ik gok dus wel dat we volgend jaar weer Engels krijgen. Het lijkt me gewoon op de een of andere manier heel moeilijk om nu al dit Nederlandstalige liedje te toppen :)
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:04:55 #143
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204776717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:41 schreef Giggio het volgende:

[..]
een vriend van mij die Marcel kent heeft hem al geappt lands-eer in 2023 te moeten verdedigen zodat wij MECC of AHOY 2024 krijgen ^O^
Oeh O+
Laat je ons weten wat z’n reactie is?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204776860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:51 schreef molloot200 het volgende:
Ik gok dus wel dat we volgend jaar weer Engels krijgen. Het lijkt me gewoon op de een of andere manier heel moeilijk om nu al dit Nederlandstalige liedje te toppen :)
Eens, je moet nu wel het liefst met iets anders komen, dus geen Meau, Froukje of andere Nederlands zingende dame.

Chef Special zou ik trouwens ook wel leuk vinden, Joshua heeft een goede uitstraling en de liedjes zijn catchy
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204777248
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:14 schreef TheVulture het volgende:
Verder geef ik Lakshmi ook een goede kans volgend jaar, die stond nu al op de shortlist gok ik zo. Die naam kwam namelijk niet voor niks ineens bovendrijven net voor de bekendmaking van S10
Ik denk dat ze misschien bij de laatste 4 zat, waar S10 het een keer over had. Net zoals Karsu, door die vreemde reactie bij Op1 en die Instagram post van haar vader :P

De vierde zal dan wel Thomas Berge zijn geweest. :7
pi_204777406
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze misschien bij de laatste 4 zat, waar S10 het een keer over had. Net zoals Karsu, door die vreemde reactie bij Op1 en die Instagram post van haar vader :P

De vierde zal dan wel Thomas Berge zijn geweest. :7
Thomas Berge stuurt gewoon steeds hetzelfde liedje in en wordt elk jaar vierde :'(

Overigens vind ik die Lakshmi wel heel erg Pænda-achtig. Bij S10 liep het ook niet over van de geschikte ESF-liedjes in haar bestaande repertoire, maar Lakshmi moet wel een heel sterke uitschieter hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204777494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Thomas Berge stuurt gewoon steeds hetzelfde liedje in en wordt elk jaar vierde :'(

Overigens vind ik die Lakshmi wel heel erg Pænda-achtig. Bij S10 liep het ook niet over van de geschikte ESF-liedjes in haar bestaande repertoire, maar Lakshmi moet wel een heel sterke uitschieter hebben.
Wij toen allemaal lachen dat hij echt niet bij de laatste vier zou zitten, heeft S10 het ook ineens over de laatste vier, dus het was waarschijnlijk gewoon wel echt zo _O-
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:39:32 #148
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204777671
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:04 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Oeh O+
Laat je ons weten wat z’n reactie is?
doen ik ^O^
... en huiver mee
pi_204784355
Di-rect staat ook op mijn lijstje :D
Soldier On had zeker goed gescoord. Sowieso is het leuk als we weer eens een bandje sturen.

Chef'Special is ook tof maar die zijn live niet heel sterk volgens mij.
Amigo was ook een prima nummer geweest. Hè ho let's go!
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 20:01:39 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204813874
twitter
pi_204814121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer Mart, maar we snakken voor volgend jaar echt naar iets uptempo.

(Shit, heb ik ‘m nou op een idee gebracht?) 😊
pi_204814167
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:18 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Jammer Mart, maar we snakken voor volgend jaar echt naar iets uptempo.

(Shit, heb ik ‘m nou op een idee gebracht?) 😊
'
Mart heeft wel een stem zeg boh _O_
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 20:26:11 #153
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204814193
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
och. Ik geloof dat het zo via de media spelen je kansen niet echt ten goede komt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204814203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:26 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
och. Ik geloof dat het zo via de media spelen je kansen niet echt ten goede komt.
Hij speelt niks via de media. Die vraag werd hem gesteld. Goed ventje die Mart ^O^
pi_204814233
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
'
Mart heeft wel een stem zeg boh _O_
Met een stem alleen ben je er nog niet. Ik noem een Australië, Zwitserland, Azerbeidzjan, Israël dit jaar…..
pi_204814241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Met een stem alleen ben je er nog niet. Ik noem een Australië, Zwitserland, Azerbeidzjan, Israël dit jaar…..
Looks zijn ook aanwezig. Zie liever zijn vriendin trouwens maar dat terzijde. :9
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:33:52 #157
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204814274
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hij speelt niks via de media. Die vraag werd hem gesteld. Goed ventje die Mart ^O^
Hij had net zoals Flemming kunnen zeggen. Nu nog even niet.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204814275
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Looks zijn ook aanwezig. Zie liever zijn vriendin trouwens maar dat terzijde. :9
Looks alleen doen het ook niet. Het komt toch op de muziek aan. En Mart is toch een beetje een jonge Dries Roelvink, met een betere stem en zonder gele zwembroek weliswaar, maar toch…
pi_204814303
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:34 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Looks alleen doen het ook niet. Het komt toch op de muziek aan. En Mart is toch een beetje een jonge Dries Roelvink, met een betere stem en zonder gele zwembroek weliswaar, maar toch…
Nee joh. Mart is toch veel meer dan dat. Het is zowat een halve sopraan met dat bereik. Maar het komt aan op het liedje correct.
pi_204814316
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee joh. Mart is toch veel meer dan dat. Het is zowat een halve sopraan met dat bereik. Maar het komt aan op het liedje correct.
Bariton ;) Het is laat :')
pi_204814345
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Bariton ;) Het is laat :')
Ik vermoed Tenor. 😊
pi_204814369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:38 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik vermoed Tenor. 😊
Dat zou ook nog kunnen. Weet niet hoe hoog hij kan. Wel HOOG, maar niet Gerard Joling hoog volgens mij :P
pi_204814392
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zou ook nog kunnen. Weet niet hoe hoog hij kan. Wel HOOG, maar niet Gerard Joling hoog volgens mij :P
Van laag naar hoog: Bas Bariton Tenor CounterTenor
pi_204814411
Mart hoort gewoon bij de enorme categorie artiesten die best mogen, mits ze een goed liedje hebben. Wat dat betreft is het een fijn idee dat mocht zijn team ooit per ongeluk de nieuwe Fairytale uit de mouw schudden, hij er ook mee naar het ESF wil.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204814422
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:44 schreef Fred_B het volgende:
Mart hoort gewoon bij de enorme categorie artiesten die best mogen, mits ze een goed liedje hebben. Wat dat betreft is het een fijn idee dat mocht zijn team ooit per ongeluk de nieuwe Fairytale uit de mouw schudden, hij er ook mee naar het ESF wil.
😊 Dan is het toch wachten op een wonder, vermoed ik zo.
pi_204814439
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:42 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Van laag naar hoog: Bas Bariton Tenor CounterTenor
Ja dat weet ik, maar ik zit te denken onder welke categorie hij dan zou vallen :P

@Fred_B Inderdaad. Ik zie hem niet met een ''Fairytale'' gaan. Past niet ofzo.
pi_204814443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
😊 Dan is het toch wachten op een wonder, vermoed ik zo.
Sowieso is het wachten op een wonder wat betreft een uptempo nummer. Commissie lijkt daar niet voor te kiezen. Daarom stel ik ook voor om ieder jaar de selectiecommissie deels te veranderen.
pi_204814480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
😊 Dan is het toch wachten op een wonder, vermoed ik zo.
Je weet het nooit, de producer van onze inzending dit jaar schreef ook Leef van André Hazes dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_204814508
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je weet het nooit, de producer van onze inzending dit jaar schreef ook Leef van André Hazes dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Best bizar. Je schrijft 1 x in je leven zo'n hit en je hoeft nooit meer te werken. Ik wil de bankrekening van Max Martin weleens zien. Die heeft een partij hits geschreven koekoek.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 20:56:29 #170
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204814522
Naar aanleiding van de uitzending POP22 vroeg ik me af of Blanks een beetje goed is, live. Weet iemand dat?
Wel zin in 80's retro sound. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 21:03:23 #171
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204814577
Overigens, voor wie zegt dat er nooit iets van Up-tempo gaat komen door de comissie... Ze hebben toch ook behoorlijk goed naar de behoefte naar een Nederlandstalig nummer geluisterd dit jaar. Natuurlijk moet het zich aanbieden. Maar toch, ze hadden daar ook heel dogmatisch Nee tegen kunnen zeggen. :) Dus, ik zou het zeker niet uitsluiten. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204814609
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Best bizar. Je schrijft 1 x in je leven zo'n hit en je hoeft nooit meer te werken. Ik wil de bankrekening van Max Martin weleens zien. Die heeft een partij hits geschreven koekoek.
Die Arno Krabman heeft wel meer geschreven dan alleen Leef. Alles van Suzan & Freek, bv. En dat nummer van Maan en Snelle.
pi_204814692
Daar denk ik ook altijd aan bij Wouter Hardy en Arcade
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:54:42 #174
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204815240
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending POP22 vroeg ik me af of Blanks een beetje goed is, live. Weet iemand dat?
Wel zin in 80's retro sound. :P
Ja, ik :Y Vind hem prima te pruimen live. Hij heeft al een grote online (buitenlandse) fanbase en is geïnteresseerd in het Songfestival: hij zat dit jaar in die filmpjes van BN'ers reageren op het Songfestival en hij had de nummers veel al eerder gehoord volgens mij als ik zo z'n commentaar hoorde. Griekenland was z'n favoriet. Hij zit ook bij de AVROTROS in de kaartenbak want dit najaar doet ie mee aan Beste Zangers. Ik zie hem wel meedoen in de komende jaren :Y
pi_204815446
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:11 schreef Em31 het volgende:
Daar denk ik ook altijd aan bij Wouter Hardy en Arcade
[ afbeelding ]
Kijk die lijst van Max Martin, holy fuck :D

Hij heeft hits geschreven voor onder anderen Solid HarmoniE, Katy Perry, Adele, Backstreet Boys, *NSYNC, Britney Spears en Ariana Grande. Ook heeft hij samengewerkt met Taylor Swift. Een aantal hits van zijn hand zijn Since U Been Gone en My Life Would Suck Without You van Kelly Clarkson, Whataya Want from Me van Adam Lambert, So What en Please Don't Leave Me van P!nk, Blinding Lights van The Weeknd en Higher Power van Coldplay. _O_ _O_ _O_ _O_
pi_204815792
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Kijk die lijst van Max Martin, holy fuck :D

Hij heeft hits geschreven voor onder anderen Solid HarmoniE, Katy Perry, Adele, Backstreet Boys, *NSYNC, Britney Spears en Ariana Grande. Ook heeft hij samengewerkt met Taylor Swift. Een aantal hits van zijn hand zijn Since U Been Gone en My Life Would Suck Without You van Kelly Clarkson, Whataya Want from Me van Adam Lambert, So What en Please Don't Leave Me van P!nk, Blinding Lights van The Weeknd en Higher Power van Coldplay. _O_ _O_ _O_ _O_
De man die Venus van Shocking Blue heeft geschreven houdt daar alleen al meer dan een driemaal modaal jaarinkomen aan over, heb ik hem wel eens horen zeggen op tv.
pi_204816184
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Kijk die lijst van Max Martin, holy fuck :D

Hij heeft hits geschreven voor onder anderen Solid HarmoniE, Katy Perry, Adele, Backstreet Boys, *NSYNC, Britney Spears en Ariana Grande. Ook heeft hij samengewerkt met Taylor Swift. Een aantal hits van zijn hand zijn Since U Been Gone en My Life Would Suck Without You van Kelly Clarkson, Whataya Want from Me van Adam Lambert, So What en Please Don't Leave Me van P!nk, Blinding Lights van The Weeknd en Higher Power van Coldplay. _O_ _O_ _O_ _O_
Hij is inderdaad begonnen in de jaren 90 met de Backstreet Boys en Britney Spears (die liet hij overvliegen naar Stockholm om de zang te doen, verder was de volledige productie Zweeds) en sindsdien heeft hij een ongelooflijke rij wereldhits gemaakt. Wat mensen denken dat Amerikaanse muziek is, is vaak gewoon Zweeds.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 23:12:01 #178
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204816198
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:33 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Hij had net zoals Flemming kunnen zeggen. Nu nog even niet.

[ twitter ]
Niet dat ik hem nou heel graag op het Songfestival wil zien of zo, maar wel een goed teken dat hij dit zegt. Tien jaar geleden zou geen opkomende populaire artiest dit hardop durven zeggen.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 11:13:41 #179
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204818473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
dan zijn de douze points van Italië en SanMarino al binnen!
zeg doen Mart! Gewoon doen!! ^O^
... en huiver mee
  zaterdag 21 mei 2022 @ 11:29:05 #180
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204818642
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending POP22 vroeg ik me af of Blanks een beetje goed is, live. Weet iemand dat?
Wel zin in 80's retro sound. :P
Alles in die uitzending is live gezongen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2022 @ 12:25:24 #181
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204819059
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:29 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Alles in die uitzending is live gezongen.
Maar het is niet live uitgezonden. Dus mogelijk nog een beetje opgepoetst. Dat is waar mijn twijfel zat. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204819205
Ik hoop op iets midtempo, wat vrolijkers maar nog wel met een tikje melancholische waar Nederland goed in is. Op die manier hoeven we niet super erg van de koers af te varen waar we nu in zitten maar kunnen we wel een beetje spelen met de sound
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204843137
Ik ga iets geks zeggen maar van mij mag OG3NE het best nog een keer proberen.
Maar weliswaar onder èèn eis: Ze moeten van hun vader af en een echt goed nummer inzenden. In 2017 hebben ze echt een kans laten liggen door het veilige/matige Lights and Shadows te kiezen.
pi_204848817
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga iets geks zeggen maar van mij mag OG3NE het best nog een keer proberen.
Maar weliswaar onder èèn eis: Ze moeten van hun vader af en een echt goed nummer inzenden. In 2017 hebben ze echt een kans laten liggen door het veilige/matige Lights and Shadows te kiezen.
Dat vind ik helemaal niet gek want die dames hebben ontzettend veel talent. Maar inderdaad, dump die vader :{w
pi_204848982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:08 schreef Prego het volgende:

[..]
Dat vind ik helemaal niet gek want die dames hebben ontzettend veel talent. Maar inderdaad, dump die vader :{w
Van mij mogen ze ook best een hele goede winning song insturen naar de commissie. Maar ik vermoed zo dat ze er zelf niet zoveel trek meer in hebben. Om optredens en populariteit te genereren hoeven ze het niet te doen. Tenzij ze echt internationaal carrière willen maken.
pi_204849338
Ze mogen best een liedje insturen. Maar een erg voor de hand liggende keuze zijn ze niet. En ondanks dat Lights & Shadows wel echt een heel matig nummer was zie ik ze ook niet veel hoger eindigen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:18:17 #187
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204854213
Ik vraag me sowieso af of ze nieuwe artiesten nu de voorkeur geven over terugkerende artiesten, of dat ze écht puur naar het liedje kijken.
pi_204854731
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
'
Mart heeft wel een stem zeg boh _O_
Dat wel, maar ook best een lelijk accent in het Engels, laat staan in het Nederlands
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204855912
Het beste nummer moet gaan, wie daarbij hoort maakt me niet zoveel uit.
Maar please een keer geen ballad of iets beladen met persoonlijk verhaal, of iets wat uitgelegd moet worden, maar gewoon een tof nummer met dito staging. Niks minimalistisch, lekker uitpakken een keer. *O*
  woensdag 25 mei 2022 @ 08:53:14 #190
436222 Japepk
Padvinder
pi_204856226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:18 schreef molloot200 het volgende:
Ik vraag me sowieso af of ze nieuwe artiesten nu de voorkeur geven over terugkerende artiesten, of dat ze écht puur naar het liedje kijken.
Het lijkt me duidelijk dat ze gewoon naar het liedje kijken toch? De afgelopen jaren is alleen Waylon dubbel geweest, en dan nog met een andere act. Sinds Arcade kiezen ze gewoon het beste lied, 2021 uitgezonderd.
't Echte en 't ware!
pi_204856957
Ik vraag me af of artiesten die al ooit voor Nederland zijn uitgekomen wel zo happig zijn om nog een keer deel te nemen. Het is al met al een behoorlijk intensief traject, daar moet je maar zin in hebben en tijd voor hebben. En dan speelt ook nog het feit dat je niet alleen tegen +/- 40 andere deelnemers strijdt, maar ook nog eens tegen je eigen eerdere kwalificatie. Als je uiteindelijk lager komt dan je eerdere plek, dan blijft dat toch een beetje aan je kleven.

En hoe vaak komt het voor dat een returning artist bij het ESF in het algemeen hoger scoort dan de eerste keer? (Afgezien van Johnny Logan; dat was toch echt een ander tijdperk.)
pi_204858628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:25 schreef Aadrianus het volgende:
Ik vraag me af of artiesten die al ooit voor Nederland zijn uitgekomen wel zo happig zijn om nog een keer deel te nemen. Het is al met al een behoorlijk intensief traject, daar moet je maar zin in hebben en tijd voor hebben. En dan speelt ook nog het feit dat je niet alleen tegen +/- 40 andere deelnemers strijdt, maar ook nog eens tegen je eigen eerdere kwalificatie. Als je uiteindelijk lager komt dan je eerdere plek, dan blijft dat toch een beetje aan je kleven.

En hoe vaak komt het voor dat een returning artist bij het ESF in het algemeen hoger scoort dan de eerste keer? (Afgezien van Johnny Logan; dat was toch echt een ander tijdperk.)
Zdob si Zdub natuurlijk :Y

Poli Genova, Dima Bilan, Helena Paparizou, Sunstroke Project, Serhat om er maar wat te noemen. Sergey Lazarev, Zeljko Joksimovic, Mahmood en Sakis Rouvas deden het tweede keer weer verdienstelijk.

Maar in het geval van OG3NE is het natuurlijk zorgwekkend dat ze maar vijf televotingpuntjes van buiten de Benelux binnenharkten. Zelfs met dat matige liedje geeft dat toch de indruk dat Europa niet op ze zat te wachten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204858719
Denk nog steeds dat ze zich dood hebben geërgerd aan OG3NE :D kon je vooral aan Cornald merken. Weigerden andere liedjes in te zingen, want het moest dit nummer worden.

Dus ze zouden wel met iets heel goeds moeten komen. En sowieso liever niet zo snel alweer dezelfde artiesten.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:25:44 #194
375570 crew  Cyan9
pi_204858720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zdob si Zdub natuurlijk :Y

Poli Genova, Dima Bilan, Helena Paparizou, Sunstroke Project, Serhat om er maar wat te noemen. Sergey Lazarev, Zeljko Joksimovic, Mahmood en Sakis Rouvas deden het tweede keer weer verdienstelijk.

Maar in het geval van OG3NE is het natuurlijk zorgwekkend dat ze maar vijf televotingpuntjes van buiten de Benelux binnenharkten. Zelfs met dat matige liedje geeft dat toch de indruk dat Europa niet op ze zat te wachten.
Tamara Todevska kan ook nog aan dat rijtje worden toegevoegd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:10 #195
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204858754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:25 schreef Aadrianus het volgende:
Ik vraag me af of artiesten die al ooit voor Nederland zijn uitgekomen wel zo happig zijn om nog een keer deel te nemen. Het is al met al een behoorlijk intensief traject, daar moet je maar zin in hebben en tijd voor hebben. En dan speelt ook nog het feit dat je niet alleen tegen +/- 40 andere deelnemers strijdt, maar ook nog eens tegen je eigen eerdere kwalificatie. Als je uiteindelijk lager komt dan je eerdere plek, dan blijft dat toch een beetje aan je kleven.

En hoe vaak komt het voor dat een returning artist bij het ESF in het algemeen hoger scoort dan de eerste keer? (Afgezien van Johnny Logan; dat was toch echt een ander tijdperk.)
Waylon, Jeangu Macrooy en S10 hebben alledrie wel aangegeven dat ze het wel zien zitten om nog een keer naar het Songfestival te gaan. Bij S10 was het misschien nog in de roes van het avontuur waarin ze nu zit, maar wie weet. Ik denk zelf dat Jeangu bijvoorbeeld niet tevreden is met wat hij nou op het Songfestival heeft neergezet. Hij was natuurlijk gekozen met het liedje Grow op het liedje, waarna hij in een jaar er een nieuwe kneiter uit moest pompen, wat uiteindelijk niet is gelukt. Ik denk dat als hij denkt, ja dit ís hem echt, dat hij dan wel een liedje in gaat sturen. Hij zou gemakkelijk zijn eerdere resultaat *kunnen* overtreffen. Of de selectiecommissie dat ook ziet zitten is een tweede, want de eerste reacties als bekend zou worden dat ze Jeangu opnieuw hebben geselecteerd zullen waarschijnlijk niet per sé mals zijn :P Maar als hij echt een killer song heeft moet ie gewoon gaan, dat 23e resultaat is dan gemakkelijk te overtreffen ^O^
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:54 #196
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204858759
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:25 schreef Em31 het volgende:
Denk nog steeds dat ze zich dood hebben geërgerd aan OG3NE :D kon je vooral aan Cornald merken. Weigerden andere liedjes in te zingen, want het moest dit nummer worden.

Dus ze zouden wel met iets heel goeds moeten komen. En sowieso liever niet zo snel alweer dezelfde artiesten.
Cornald met z'n "het is Jans jaar" :D
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:33:56 #197
375570 crew  Cyan9
pi_204858794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Waylon, Jeangu Macrooy en S10 hebben alledrie wel aangegeven dat ze het wel zien zitten om nog een keer naar het Songfestival te gaan. Bij S10 was het misschien nog in de roes van het avontuur waarin ze nu zit, maar wie weet. Ik denk zelf dat Jeangu bijvoorbeeld niet tevreden is met wat hij nou op het Songfestival heeft neergezet. Hij was natuurlijk gekozen met het liedje Grow op het liedje, waarna hij in een jaar er een nieuwe kneiter uit moest pompen, wat uiteindelijk niet is gelukt. Ik denk dat als hij denkt, ja dit ís hem echt, dat hij dan wel een liedje in gaat sturen. Hij zou gemakkelijk zijn eerdere resultaat *kunnen* overtreffen. Of de selectiecommissie dat ook ziet zitten is een tweede, want de eerste reacties als bekend zou worden dat ze Jeangu opnieuw hebben geselecteerd zullen waarschijnlijk niet per sé mals zijn :P Maar als hij echt een killer song heeft moet ie gewoon gaan, dat 23e resultaat is dan gemakkelijk te overtreffen ^O^
Op een terugkeer van Waylon en Jeangu zit ik persoonlijk niet zo te wachten, en S10 mag wat mij betreft ook wel een paar jaartjes wachten voor een terugkeer.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204858849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Cornald met z'n "het is Jans jaar" :D
Volgens mij was er toen een filmpje van hem na de eerste repetitie waarin je gewoon aan alles kon merken dat hij het niets vond _O-
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:41:10 #199
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204858878
quote:
89s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Op een terugkeer van Waylon en Jeangu zit ik persoonlijk niet zo te wachten, en S10 mag wat mij betreft ook wel een paar jaartjes wachten voor een terugkeer.
Nee, ik zie het liefst elk jaar een andere artiest die nog nooit op het ESF heeft gestaan. Er zijn er op dit moment genoeg in Nederland die het wíllen, dan moeten die eigenlijk ook de kans krijgen. Dus een terugkeer hoeft van mij sowieso niet echt. Hoe leuk of goed ik de artiest in de eerste ESF-deelname ook vond.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:44:50 #200
375570 crew  Cyan9
pi_204858903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:41 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nee, ik zie het liefst elk jaar een andere artiest die nog nooit op het ESF heeft gestaan. Er zijn er op dit moment genoeg in Nederland die het wíllen, dan moeten die eigenlijk ook de kans krijgen. Dus een terugkeer hoeft van mij sowieso niet echt. Hoe leuk of goed ik de artiest in de eerste ESF-deelname ook vond.
Voor mij hangt het er ook heel erg van af of het m'n smaak is. Ik vond het destijds heel stoer dat Lena meteen het jaar nadat ze gewonnen had gewoon weer ging. Poli Genova vond ik ook leuk om terug te zien, net zo als Tamara Todevska (ja, ik vond haar eerste inzending ook leuk :@). En natuurlijk Valentina, die mag elk jaar terug komen. Just because.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:55:45 #201
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204858987
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:44 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Voor mij hangt het er ook heel erg van af of het m'n smaak is. Ik vond het destijds heel stoer dat Lena meteen het jaar nadat ze gewonnen had gewoon weer ging. Poli Genova vond ik ook leuk om terug te zien, net zo als Tamara Todevska (ja, ik vond haar eerste inzending ook leuk :@). En natuurlijk Valentina, die mag elk jaar terug komen. Just because.
Voor andere landen vind ik het ook leuker (want feest der herkenning), tenminste als het een artiest is die ik leuk vond. Voor Nederland hoeft het voor mij sowieso dus niet omdat er genoeg artiesten zijn die ik het gun en/of daar wil zien :)
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:56:37 #202
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204858993
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij was er toen een filmpje van hem na de eerste repetitie waarin je gewoon aan alles kon merken dat hij het niets vond _O-

Ik heb het gevonden trouwens :P Deze video denk ik. Hij is heeeel voorzichtig op z'n woorden _O-
pi_204859897
Wat mij wel een beetje tegenhoud bij OG3NE is dat, niet gemeen bedoeld, dat ze nu wat "plastic" overkomen. Het natuurlijke zoals bij de Beste Zangers is wel een beetje weg :@

Maar jullie hebben gelijk dat er een nieuw iemand op het podium moet staan. Maar als er een act terug mag komen gun ik hun wel.
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:42:52 #204
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204864948
AUB geen OG3NE }:|
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_204865794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:39 schreef NailQueen het volgende:
Wat mij wel een beetje tegenhoud bij OG3NE is dat, niet gemeen bedoeld, dat ze nu wat "plastic" overkomen. Het natuurlijke zoals bij de Beste Zangers is wel een beetje weg :@

Maar jullie hebben gelijk dat er een nieuw iemand op het podium moet staan. Maar als er een act terug mag komen gun ik hun wel.
OG3NE is altijd al plastic geweest
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204865822
Oh brrrr Og3ne. Zit weinig echts of authentieks aan mijn inziens.
pi_204874595
twitter

:D
  dinsdag 31 mei 2022 @ 14:25:26 #209
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204922614
Ik heb wel het idee dat Rondé een liedje in kan gaan sturen dit jaar trouwens, sinds ze afgelopen jaar steeds links en rechts aan het roepen zijn dat ze internationaal willen gaan ook. Hier bijvoorbeeld:

quote:
Wat duidelijk is na een gesprek met Rikki, is dat ze barst van de ambities. “Ik hoop dat ik nooit stop met dromen.” Aangezien RONDÉ Engelstalige muziek maakt en een sound heeft die zeker ook buiten Nederland kan werken, is een internationale doorbraak een van die dromen. “We zien al steeds vaker Engelstalige comments op social media en zijn laatst ook toegevoegd aan een grote Franse playlist. Die interesse vanuit het buitenland komt dus al langzaam steeds meer. We willen ook heel graag naar het buitenland, maar voor nu zijn we vooral even superblij dat het in Nederland zo goed gaat.”
https://www.top40.nl/over(...)-nog-lang-niet-klaar
  dinsdag 31 mei 2022 @ 16:25:45 #210
261630 marsan
"D'oh!"
pi_204923586
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga iets geks zeggen maar van mij mag OG3NE het best nog een keer proberen.
Maar weliswaar onder èèn eis: Ze moeten van hun vader af en een echt goed nummer inzenden. In 2017 hebben ze echt een kans laten liggen door het veilige/matige Lights and Shadows te kiezen.
Alsjeblieft niet. Zo ver mogelijk bij het esc weghouden
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204923591
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:25 schreef marsan het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet. Zo ver mogelijk bij het esc weghouden
Og3ne _O_ Top 5 jurietjes, niks mis mee.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 16:28:35 #212
261630 marsan
"D'oh!"
pi_204923610
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Og3ne _O_ Top 5 jurietjes, niks mis mee.
En bij het publiek?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 31 mei 2022 @ 16:29:17 #213
261630 marsan
"D'oh!"
pi_204923617
Nl moet een keer een band sturen. Iets totaal anders dan wat we de afgelopen jaren hebben gedaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204923861
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:28 schreef marsan het volgende:

[..]
En bij het publiek?
Hoe deed S10 het bij het publiek?
pi_204923991
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hoe deed S10 het bij het publiek?
Dezelfde 10 Belgische punten uit Brasschaat en omstreken en zes keer zo veel van de rest van de landen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 17:31:34 #216
261630 marsan
"D'oh!"
pi_204924022
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hoe deed S10 het bij het publiek?
Heb ik iets gevraagd of gezegd over s10?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204924793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:25 schreef marsan het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet. Zo ver mogelijk bij het esc weghouden
Ok.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 19:29:53 #218
261630 marsan
"D'oh!"
pi_204925142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 18:50 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ok.
Graag gedaan ofzo
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204928149
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:25 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb wel het idee dat Rondé een liedje in kan gaan sturen dit jaar trouwens, sinds ze afgelopen jaar steeds links en rechts aan het roepen zijn dat ze internationaal willen gaan ook. Hier bijvoorbeeld:
[..]
https://www.top40.nl/over(...)-nog-lang-niet-klaar
Ik ben bang dat Rondé dan dezelfde kant opgaat als We Are Domi.
Rikki heeft een betere stem maar mist toch een beetje charisma.
  woensdag 1 juni 2022 @ 00:01:48 #220
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204928304
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:34 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik ben bang dat Rondé dan dezelfde kant opgaat als We Are Domi.
Rikki heeft een betere stem maar mist toch een beetje charisma.
Nou ja, ik hoef Rondé niet zo nodig op het ESF. Kan live weleens meh worden. Precies ook wat er in de SC wordt gezegd.
pi_204930965
Rondé had in het begin wel een paar leuke nummers maar inmiddels hebben ze de Radio 2-sound dusdanig geperfectioneerd dat er helemaal niks meer aan is. Ik denk niet dat daar over de grens veel potentieel in zit, hoewel de Avrotros daar wellicht anders over denkt want het is wel helemaal in hun straatje: veilig en middle of the road.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2022 @ 09:45:04 #222
163650 Greys
pi_204940224
Volgend jaar iets lekker up-tempo lijkt me wel leuk, maar dan mag het jaar erna MEAU eventueel wel. Het lijkt haar heel tof om mee te doen en ik vind haar een enorme gunfactor hebben en ze is live goed en lief kwetsbaar enzo. Jury magneet sowieso.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 09:48:12 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204940245
Ben wel benieuwd of we onze recent trend gaan breken, Arcade, Grow en De Diepte waren allemaal ballads met een persoonlijk verhaal.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:24 #224
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204940299
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:45 schreef Greys het volgende:
Volgend jaar iets lekker up-tempo lijkt me wel leuk, maar dan mag het jaar erna MEAU eventueel wel. Het lijkt haar heel tof om mee te doen en ik vind haar een enorme gunfactor hebben en ze is live goed en lief kwetsbaar enzo. Jury magneet sowieso.
Ik vraag me best wel af of we na Stien gelijk weer voor een Nederlandstalige gevoelige ballad met persoonlijk verhaal moeten gaan. Ik denk dat Meau best een goed idee is, maar niet voor 2023 al.

Funfact over Meau: ze wil het heel graag, en ze wilde het tien jaar geleden ook al - toen deed ze een auditie voor het Junior Eurovisiesongfestival :D



[ Bericht 32% gewijzigd door molloot200 op 02-06-2022 10:11:23 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2022 @ 10:17:58 #225
163650 Greys
pi_204940453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:55 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik vraag me best wel af of we na Stien gelijk weer voor een Nederlandstalige gevoelige ballad met persoonlijk verhaal moeten gaan. Ik denk dat Meau best een goed idee is, maar niet voor 2023 al.
Lees de eerste zin van mijn post nog eens dan? :P Want dat zette ik er expres bij omdat ik het pal na S10 ook geen goed idee vind.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:33:00 #226
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204940544
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Lees de eerste zin van mijn post nog eens dan? :P Want dat zette ik er expres bij omdat ik het pal na S10 ook geen goed idee vind.
Dan zijn we het daar in elk geval over eens *G*

En als het dan wel iets meer downtempo is, dan geen Nederlandstalig denk ik :)
pi_204940772
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:45 schreef Greys het volgende:
Volgend jaar iets lekker up-tempo lijkt me wel leuk, maar dan mag het jaar erna MEAU eventueel wel. Het lijkt haar heel tof om mee te doen en ik vind haar een enorme gunfactor hebben en ze is live goed en lief kwetsbaar enzo. Jury magneet sowieso.
Als er dan nog iemand uit die nieuwe Nederlandstalige wave gaat, dan toch liever Froukje. Die heeft trouwens veel uptempo nummers, dus het kan ook al komend jaar ;)
  donderdag 2 juni 2022 @ 11:09:40 #228
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204940797
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Als er dan nog iemand uit die nieuwe Nederlandstalige wave gaat, dan toch liever Froukje. Die heeft trouwens veel uptempo nummers, dus het kan ook al komend jaar ;)
Dat wil niet zeggen dat AvroTros zoiets graag wil sturen (S10 had ook wat spannenders klaar liggen dan waar ze uiteindelijk mee ging).
pi_204940858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat AvroTros zoiets graag wil sturen (S10 had ook wat spannenders klaar liggen dan waar ze uiteindelijk mee ging).
Dat laatste is niet waar, als je 'Dans mij maar huis' bedoelt. Die blijkt ze helemaal niet te hebben ingestuurd.

Dat de commissie vrij behoudend is denk ik ook, maar zeker weten doen we het niet omdat we niet weten wat ze allemaal afwijzen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2022 @ 12:10:18 #230
163650 Greys
pi_204941294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat AvroTros zoiets graag wil sturen (S10 had ook wat spannenders klaar liggen dan waar ze uiteindelijk mee ging).
In het zoominterview zei ze tegen ons dat ze als het album uit is zal laten weten welke het andere Songfestivalliedje was, maar dat was niet Dans Me. En zij was juist heel blij met de keuze van de commissie. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204941752
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:10 schreef Greys het volgende:

[..]
In het zoominterview zei ze tegen ons dat ze als het album uit is zal laten weten welke het andere Songfestivalliedje was, maar dat was niet Dans Me. En zij was juist heel blij met de keuze van de commissie. :P
Douwe Bob stuurde Slow Down in ipv Jacob's Song. Om maar even aan te geven, voor de artiest zelf is het moeilijk te bepalen wat nou een betere inzending zou zijn. Daar is dan die commissie voor (in theorie).
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:15:58 #232
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204941797
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:45 schreef Greys het volgende:
Volgend jaar iets lekker up-tempo lijkt me wel leuk, maar dan mag het jaar erna MEAU eventueel wel. Het lijkt haar heel tof om mee te doen en ik vind haar een enorme gunfactor hebben en ze is live goed en lief kwetsbaar enzo. Jury magneet sowieso.
We mikken altijd op jurymagneet, maar ik vind het ook weleens leuk om een televotemagneet te zijn. Weet niet of we dat in ons hebben :P
Koel en donker bewaren
pi_204941821
MEAU heeft wel een veel harder accent, vraag me bij haar wel af of Nederlands dan nog steeds zo gewaardeerd wordt zoals bij S10. Zelfs ik vind Dat heb jij gedaan op bepaalde momenten wat hard en onprettig klinken :@

Maar proberen kan altijd en Froukje in de toekomst ook, maar eerst even wat anders hopelijk.
pi_204941859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]
We mikken altijd op jurymagneet, maar ik vind het ook weleens leuk om een televotemagneet te zijn. Weet niet of we dat in ons hebben :P
We zijn twee keer 2e geworden bij het publiek in de voorbije 8 edities, dus dat gaat al best aardig.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:30:35 #235
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204941894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We zijn twee keer 2e geworden bij het publiek in de voorbije 8 edities, dus dat gaat al best aardig.
Ja oke als je het zo bekijkt :+
Koel en donker bewaren
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:32:07 #236
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204941910
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:19 schreef Em31 het volgende:
Maar proberen kan altijd en Froukje in de toekomst ook, maar eerst even wat anders hopelijk.
Gewoon Davina met een commercieel radio 538-nummer. Heb het helemaal gehad met verantwoorde gevoelige shit.
Koel en donker bewaren
pi_204941932
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:32 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Gewoon Davina met een commercieel radio 538-nummer. Heb het helemaal gehad met verantwoorde gevoelige shit.
_O-

En eens :P
pi_204942134
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:32 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Gewoon Davina met een commercieel radio 538-nummer. Heb het helemaal gehad met verantwoorde gevoelige shit.
Of een keer iets leuks. De Staat met een totaal gestoorde inzending. Dat zou ik eigenlijk leuker vinden dan Davina. Volgens mij staan we zo onderhand bekend als het saaiste, meest humorloze Eurovisieland.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:03:24 #239
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204942168
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Of een keer iets leuks. De Staat met een totaal gestoorde inzending. Dat zou ik eigenlijk leuker vinden dan Davina. Volgens mij staan we zo onderhand bekend als het saaiste, meest humorloze Eurovisieland.
Ik denk door ons collectieve Treble-, Toppers- en Sieneketrauma :D Dat we het liefst zoveel mogelijk wegblijven van frivole gekkigheid. Dus dat snap ik denk ik wel :P

Maar onderhand zou iets minder serieus zeker welkom zijn ja.
Koel en donker bewaren
pi_204942701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:03 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik denk door ons collectieve Treble-, Toppers- en Sieneketrauma :D Dat we het liefst zoveel mogelijk wegblijven van frivole gekkigheid. Dus dat snap ik denk ik wel :P

Maar onderhand zou iets minder serieus zeker welkom zijn ja.
Ik bedoelde niet lachwekkend slecht :D
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:03:59 #241
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204942734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik bedoelde niet lachwekkend slecht :D
Ja maar ik denk wel dat we het nu allemaal heel erg goed en serieus willen doen, juist omdat dat in de dark ages telkens mis ging.
Maar nu we weer de smaak te pakken hebben kan het wel weer wat losser :P Maar dan wel met kwaliteit ja.
Koel en donker bewaren
pi_204942849
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:32 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Gewoon Davina met een commercieel radio 538-nummer. Heb het helemaal gehad met verantwoorde gevoelige shit.
Precies dit. _O_
pi_204943430
Ik vind een uptempo van Davina Michelle of willekeurige andere zanger of zangeres best een aardig idee, maar dan moet het wel een lied zijn waar niet de spruitjeslucht aan blijft hangen, zowel muzikaal als qua staging. Je moet in dat genre namelijk echt met iets goeds komen om eruit te springen.

Spanje had dit jaar de mazzel dat het er én fantastisch uitzag en dat het een van de weinigen was in dat genre, zeker omdat Albanie en Ierland al sneuvelden en kwalitatief ook bij lange na niet aan dat niveau kwamen. Zoiets moet je dan ook proberen na te streven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204944276
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind een uptempo van Davina Michelle of willekeurige andere zanger of zangeres best een aardig idee, maar dan moet het wel een lied zijn waar niet de spruitjeslucht aan blijft hangen, zowel muzikaal als qua staging. Je moet in dat genre namelijk echt met iets goeds komen om eruit te springen.

Spanje had dit jaar de mazzel dat het er én fantastisch uitzag en dat het een van de weinigen was in dat genre, zeker omdat Albanie en Ierland al sneuvelden en kwalitatief ook bij lange na niet aan dat niveau kwamen. Zoiets moet je dan ook proberen na te streven.
Met alle respect voor de goede prestatie van Chanel, maar de Spaanse uitslag lijkt me toch een toevalstreffer. Niet alleen omdat het de eerste Spaanse Top 5 was sinds 27 jaar, maar ook in het genre. Het viel allemaal precies goed, met een lekker wijf, een zeer goede dansact, geen concurrentie in het type en een liedje dat ook 20 jaar terug gemaakt had kunnen worden waardoor het de jury aansprak. De kans dat je zoiets probeert en op een Adrenalina of Lights Off uitkomt is veel groter dan dat je dat succes van Slo-Mo kan kopiëren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204944424
Ik zit dus echt niet te wachten op Davina Michelle. Die wordt op de radio al te veel gedraaid ;(
pi_204945068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Of een keer iets leuks. De Staat met een totaal gestoorde inzending. Dat zou ik eigenlijk leuker vinden dan Davina. Volgens mij staan we zo onderhand bekend als het saaiste, meest humorloze Eurovisieland.
Ik vond Trijn anders best lachwekkend
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_204945106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:02 schreef dollce het volgende:

[..]
Ik vond Trijn anders best lachwekkend
Jeangu :')
pi_204945136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Jeangu :')
Die was gewoon matig, niet lachwekkend. Tenzij je een van die Tokkies bent die 'haha, broccoli!' roept.
pi_204945141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die was gewoon matig, niet lachwekkend. Tenzij je een van die Tokkies bent die 'haha, broccoli!' roept.
Dat was lachwekkend ja
pi_204945159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat was lachwekkend ja
Vooral pijnlijk, eerlijk gezegd. Al die Nederlanders die te lui of te dom zijn om even op te zoeken wat hij eigenlijk zingt. Dan hou je wel op met lachen.
pi_204945322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die was gewoon matig, niet lachwekkend. Tenzij je een van die Tokkies bent die 'haha, broccoli!' roept.
Dat was inderdaad heel matig ik hoop ook niet dat hij nog een keer gaat optreden op een eurovisie songfestival namens Nederland
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 22:00:47 #252
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204946189
Over het algemeen weten we prima wie we daadwerkelijk lachwekkend vinden, alhier.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2022 @ 22:22:18 #253
87554 Cee
Welluk?
pi_204946434
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met alle respect voor de goede prestatie van Chanel, maar de Spaanse uitslag lijkt me toch een toevalstreffer. Niet alleen omdat het de eerste Spaanse Top 5 was sinds 27 jaar, maar ook in het genre. Het viel allemaal precies goed, met een lekker wijf, een zeer goede dansact, geen concurrentie in het type en een liedje dat ook 20 jaar terug gemaakt had kunnen worden waardoor het de jury aansprak. De kans dat je zoiets probeert en op een Adrenalina of Lights Off uitkomt is veel groter dan dat je dat succes van Slo-Mo kan kopiëren.
Chanel heeft inderdaad die top 3 bereikt, het nummer zelf is er veel te mager voor. Ze had zelfs La Venda naar een nog meer verdiende top 3 kunnen brengen.

Uptempo zou ik wel eens willen, maar ik ben er tegelijkertijd ook huiverig voor want we willen dit dan weer te behouden en betekenisvol en classy houden waardoor het z’n doek weer voorbijschiet.
pi_204946702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 18:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met alle respect voor de goede prestatie van Chanel, maar de Spaanse uitslag lijkt me toch een toevalstreffer. Niet alleen omdat het de eerste Spaanse Top 5 was sinds 27 jaar, maar ook in het genre. Het viel allemaal precies goed, met een lekker wijf, een zeer goede dansact, geen concurrentie in het type en een liedje dat ook 20 jaar terug gemaakt had kunnen worden waardoor het de jury aansprak. De kans dat je zoiets probeert en op een Adrenalina of Lights Off uitkomt is veel groter dan dat je dat succes van Slo-Mo kan kopiëren.
Oh volledig mee eens hoor, dat bedoelde ik ook met mazzel. Een Fuego of SloMo zijn qua resultaat wel de zeldzame uitzonderingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204946743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:02 schreef dollce het volgende:

[..]
Ik vond Trijn anders best lachwekkend
Even lachen weer :D


Na de Toppers en 3J's de slechtste staging van Nederland in de laatste 15 jaar. ShaLaLie was in mijn ogen echt prima neergezet verder, los van het feit dat uberhaupt niemand Vader Abraham had moeten vragen een ESF-lied te schrijven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 22:51:33 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  donderdag 2 juni 2022 @ 22:51:49 #257
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_204946771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Even lachen weer :D


Na de Toppers en 3J's de slechtste staging van Nederland in de laatste 15 jaar. ShaLaLie was in mijn ogen echt prima neergezet verder, los van het feit dat uberhaupt niemand Vader Abraham had moeten vragen een ESF-lied te schrijven.
EVOL O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_204946786
Ik hou niet altijd van dat schreeuwerige van Davina, maar spatzuiver is het wel live. Als je zoiets bombastisch kunt neerzetten qua staging met een iets beter lied (want ik vind het qua song echt niet best) dan kun je echt ver komen.


Nog los van het feit dat de naam van Davina bij de fans inclusief de WiWi's zoveel goodwill zou kweken dat je een topplek bij de bookies hebt tot in ieder geval de repetities beginnen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 2 juni 2022 @ 23:02:31 #259
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204946865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou niet altijd van dat schreeuwerige van Davina, maar spatzuiver is het wel live. Als je zoiets bombastisch kunt neerzetten qua staging met een iets beter lied (want ik vind het qua song echt niet best) dan kun je echt ver komen.


Nog los van het feit dat de naam van Davina bij de fans inclusief de WiWi's zoveel goodwill zou kweken dat je een topplek bij de bookies hebt tot in ieder geval de repetities beginnen :P
Maar Sweet Water had gemakkelijk gekwalificeerd voor de finale, en linkerrijtje gekomen ook denk ik.
pi_204946869
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Chanel heeft inderdaad die top 3 bereikt, het nummer zelf is er veel te mager voor. Ze had zelfs La Venda naar een nog meer verdiende top 3 kunnen brengen.

Uptempo zou ik wel eens willen, maar ik ben er tegelijkertijd ook huiverig voor want we willen dit dan weer te behouden en betekenisvol en classy houden waardoor het z’n doek weer voorbijschiet.
Dat is waar ik dan ook nog een beetje bang voor ben, omdat de Avrotros in die oproep naar artiesten ook weer begon over een persoonlijk verhaal.

Maar Space man was ook niet mega persoonlijk/gevoelig etc. dus hopelijk heeft Cornald daar ook van geleerd :P
pi_204946906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou niet altijd van dat schreeuwerige van Davina, maar spatzuiver is het wel live. Als je zoiets bombastisch kunt neerzetten qua staging met een iets beter lied (want ik vind het qua song echt niet best) dan kun je echt ver komen.


Nog los van het feit dat de naam van Davina bij de fans inclusief de WiWi's zoveel goodwill zou kweken dat je een topplek bij de bookies hebt tot in ieder geval de repetities beginnen :P
Dit is een nieuw liedje van haar. Zou het wel aardig doen op het songfestival, denk ik. Overigens denk ik dat de verwachtingen in Nederland wel te hoog liggen voor Davina, haar songmateriaal is voorlopig echt niet sterk genoeg om te winnen. Alleen Skyward misschien.

pi_204946944
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat is waar ik dan ook nog een beetje bang voor ben, omdat de Avrotros in die oproep naar artiesten ook weer begon over een persoonlijk verhaal.

Maar Space man was ook niet mega persoonlijk/gevoelig etc. dus hopelijk heeft Cornald daar ook van geleerd :P
Space Man heeft best een gevoelige tekst, alleen het is verpakt in een metafoor. Dat vind ik juist wel goed aan dat nummer.
  donderdag 2 juni 2022 @ 23:15:51 #263
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204946981
quote:
Okay dit lijstje:

1. Di Rect: ja :Y Mag van mij zelfs een carte blanche krijgen (ik weet dat ze dat niet meer doen, maar zij zijn misschien de enige Nederlandse artiest die ik carte blanche zou durven geven op het moment)
2. Tabitha: nee dank u
3. Eefje de Visser: vind ik zelf heel tof, maar zou niet op het ESF werken denk ik, een interval is het beste wat we ooit gaan krijgen qua ESF in combinatie met Eefje
4. Danny Vera: ik denk veel te oubollig voor het ESF; maar hij wil zelf ook niet
5. Davina Michelle: bijna gegarandeerde finaleplek wel, hoewel het niet per sé mijn muziek is
6. Dotan: ik weet niet of het zo slim is iemand met zo'n verhaal naar het ESF te sturen :@
7. Ilse DeLange: ja mwah, zij heeft haar kans wel gehad met TCL toen
8. Maan: ben ik nu positiever over dan in pakweg 2017/18/19. Heeft meer een eigen visie ontwikkeld dan toen. Zou kunnen, maar nog steeds geen fan
9. Rondé: is live mweh
10. Flemming: wil zelf graag, maar nu nog niet. Lijkt me ook beter dat hij eerst even een paar jaartjes wacht, daarna zou het weleens een leuk fris hitje kunnen worden à la Zwitserland 2019/Duitsland 2020 eventueel
11. Sharon Doorson: is inmiddels ook wel een beetje vergane glorie toch? :@
12. Antoon: ik denk niet dat dit soort muziek zou werken op het ESF
13. Blof: nou ja hier hoef ik niet eens over te beginnen denk ik _O-
14. Nielson: zou prima kunnen met het goede liedje denk ik
15. Sera: idk ken ik niet, dat liedje in het filmpje is echt ontzettend 13 in een dozijn wel en zou geen finaleplek zijn
16. Froukje: heel tof, live vind ik haar soms wat minder sterk, ik heb haar liever voor 2025 of zo, dan kan ze even wat groeien nog op het podium
17. Naaz: lijkt me een hele goede optie met het goede nummer
18. Wulf: zou ook een prima optie zijn met het goede nummer
19. Lakshmi: dit zou heel conceptueel en vet kunnen worden, een risico maar wel leuk (ik was ook wel heel enthousiast toen haar naam de rondte ging afgelopen december)
20. Emma Heesters: ja als we de basic pop tour op gaan, dan kiezen we waarschijnlijk voor Emma, en ik heb daar persoonlijk 0,0 mee
21. Racoon: ja, ik vind het zelf echt wel iets hebben, maar zij zijn wel te oud voor ESF denk ik :@
22. Suzan & Freek: ah, het meest seksloze koppel van Nederland, gaat toch niet aanslaan of overkomen in Europa lijkt me :@
23. Rolf Sanchez: brrrrr, hier hebben we het in de SC al over gehad en ik krijg al rillingen als ik eraan denk dat hij ons land zou moeten vertegenwoordigen
24. Chef'Special: wel leuk voor een feestje :Y Kan een prima optie zijn denk ik
25. Kovacs: vind ik ook tof met een goed nummer
pi_204946996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Space Man heeft best een gevoelige tekst, alleen het is verpakt in een metafoor. Dat vind ik juist wel goed aan dat nummer.
Ja maar het is niet in your face en het was niet dat Sam ons steeds kwam vertellen waarom het nummer zoveel voor hem betekent, etc. etc.

En het is ook niet dat dat de afgelopen jaren voor ons zo’n ramp was, want het heeft gewerkt, maar hoop dat ze het wel een beetje los kunnen laten als een nummer goed is, maar iets oppervlakkiger op het persoonlijke vlak.
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 23:19:15 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204947009
Die Sera kende ik ook niet, maar heeft bijna een half miljoen volgers op haar YouTube kanaal :o

Ik mis volgens mij best wat dingen
pi_204947041
@molloot200 Nederlandse HoD zei in de Ding-a-dong podcast dat ze vaak artiesten benaderen of ze na willen denken om iets op te sturen en dan bijvoorbeeld voor 2-3 jaar later (ging zo bij Jeangu als ik het goed heb). Kan me best voorstellen dat ze Di-rect dat al eens gevraagd hebben.

Echt geen idee waarom, maar heb echt zo’n voorgevoel dat zij de komende jaren een keer gaan. :+
pi_204947055
Oh in 2019 nog niet officieel gevraagd, maar wel bespreekbaar. En dat was nog voor de extreme Duncan hype.

https://www.nporadio2.nl/(...)hter-20-jaar-di-rect
pi_204947078
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar het is niet in your face en het was niet dat Sam ons steeds kwam vertellen waarom het nummer zoveel voor hem betekent, etc. etc.

En het is ook niet dat dat de afgelopen jaren voor ons zo’n ramp was, want het heeft gewerkt, maar hoop dat ze het wel een beetje los kunnen laten als een nummer goed is, maar iets oppervlakkiger op het persoonlijke vlak.
Het lijkt ook wel of die Nederlandse inzending op het hart wordt gedrukt om in elk interview dat persoonlijke verhaal aan te halen, dat valt elk jaar wel weer op. Nu ook weer met De Diepte, dat op zich qua tekst geen hoogvlieger is maar waar we dan weer haar hele geschiedenis in moeten horen. Een simpele breakup song mag blijkbaar niet.
  donderdag 2 juni 2022 @ 23:41:04 #269
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204947142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
Die Sera kende ik ook niet, maar heeft bijna een half miljoen volgers op haar YouTube kanaal :o

Ik mis volgens mij best wat dingen

Is het dezelfde als deze Sera? In dat geval ken ik haar toch wel _O-
pi_204947163
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het lijkt ook wel of die Nederlandse inzending op het hart wordt gedrukt om in elk interview dat persoonlijke verhaal aan te halen, dat valt elk jaar wel weer op. Nu ook weer met De Diepte, dat op zich qua tekst geen hoogvlieger is maar waar we dan weer haar hele geschiedenis in moeten horen. Een simpele breakup song mag blijkbaar niet.
Denk dat dat bewust is ja. Terwijl de meerderheid op zaterdagavond toch geen idee heeft.
  donderdag 2 juni 2022 @ 23:50:07 #271
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204947189
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Denk dat dat bewust is ja. Terwijl de meerderheid op zaterdagavond toch geen idee heeft.
Maar bij bijvoorbeeld een liedje als Soldier On heb je ook wel echt een verhaal etc.

Terwijl een band an sich natuurlijk veel moeilijker een verhaal zelf vanuit de artiest kan laten komen, dan vanuit een liedje zeg maar.
  ESF Reporter vrijdag 3 juni 2022 @ 05:56:25 #272
87554 Cee
Welluk?
pi_204947662
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:25 schreef Em31 het volgende:
Oh in 2019 nog niet officieel gevraagd, maar wel bespreekbaar. En dat was nog voor de extreme Duncan hype.

https://www.nporadio2.nl/(...)hter-20-jaar-di-rect
Ze waren onlangs weer in de studio bij radio 2 en daar werd weer gevraagd over ESF, of ze daar ooit over hebben nagedacht. Ze antwoordden toen dat ze nog nooit waren benaderd. Maar ik had het gevoel dat ze er niet op tegen waren. :)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 07:26:54 #273
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204947865
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 05:56 schreef Cee het volgende:

[..]
Ze waren onlangs weer in de studio bij radio 2 en daar werd weer gevraagd over ESF, of ze daar ooit over hebben nagedacht. Ze antwoordden toen dat ze nog nooit waren benaderd. Maar ik had het gevoel dat ze er niet op tegen waren. :)
Wordt tijd dat Lars Laurenco ze gaat polsen dan. Als je meeleest, hallo :W
pi_204949023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Even lachen weer :D


Na de Toppers en 3J's de slechtste staging van Nederland in de laatste 15 jaar. ShaLaLie was in mijn ogen echt prima neergezet verder, los van het feit dat uberhaupt niemand Vader Abraham had moeten vragen een ESF-lied te schrijven.
Even los van deze Trijnontsporing mogen we ook best eens gaan verbeteren met de act. In de voorbije 15 jaar waren eigenlijk alleen The Common Linnets, Douwe Bob en Sieneke goed, en was er op dat vlak op alle inzendingen wel het één en ander aan te merken. Ik weet dat er nooit budget is bij ons voor dat soort dingen, maar ook zonder met euro’s te smijten had het beter, memorabeler en passender gekund bij de andere inzendingen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204949531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Even los van deze Trijnontsporing mogen we ook best eens gaan verbeteren met de act. In de voorbije 15 jaar waren eigenlijk alleen The Common Linnets, Douwe Bob en Sieneke goed, en was er op dat vlak op alle inzendingen wel het één en ander aan te merken. Ik weet dat er nooit budget is bij ons voor dat soort dingen, maar ook zonder met euro’s te smijten had het beter, memorabeler en passender gekund bij de andere inzendingen.
Nou dat dacht ik al wel bij Di-rect ja, dat zou er waarschijnlijk ook weer veel te simpel uit gaan zien. Ongemakkelijk die band in beeld brengen enzo.

En als ze echt geld als excuus gebruiken is dat ook best belachelijk, want bij het organiseren werd kosten noch moeite gespaard, dan zouden ze best het budget van de staging ook wel wat mogen verhogen. Het lijkt alsof ze zelfs bij de staging denken dat simpel wel goed genoeg is.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:28:23 #276
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204949565
Moldavië weet er bijna altijd wel iets van te maken, misschien moeten we bij hen in de leer :P

(Is wel een leuk iets om over na te denken, welke ESF-landen zou je aan elkaar koppelen zouden we een jaar samen moeten werken. Qua elkaars zwakke en sterke punten aanvullen :P).
Koel en donker bewaren
pi_204949790
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:28 schreef Guanabana het volgende:
Moldavië weet er bijna altijd wel iets van te maken, misschien moeten we bij hen in de leer :P

(Is wel een leuk iets om over na te denken, welke ESF-landen zou je aan elkaar koppelen zouden we een jaar samen moeten werken. Qua elkaars zwakke en sterke punten aanvullen :P).
Qua staging overtreft niemand Oekraïne, die weten van een drol stront nog een gebakje te maken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204949922
Ik had wel goede hoop dit jaar voor de staging, de namen zagen er op papier goed uit. Maar het was uiteindelijk niks bijzonders. Extra pijnlijk natuurlijk dat het team van Matthijs Gaat Door in een achternamiddag een staging verzon die vele malen beter en meer impactvol was.
pi_204950235
Het was dit jaar eigenlijk al heel wat dat ze zo’n kleine verhoging met lichtstralen hadden :+, maar zelfs dat kwam niet echt goed over op beeld.

(Nou geef ik ze nog een beetje het voordeel van de twijfel, dit podium was ook wel erg lelijk en de regie niet al te best, in Rotterdam had het er vast wel iets beter uitgezien)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 18:03:10 #280
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204953043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Okay dit lijstje:

7. Ilse DeLange: ja mwah, zij heeft haar kans wel gehad met TCL toen

Ik vermoed dat Ilse zelf ook niet nog een keer wil gaan. Maar ze neemt wel veel jonge artiesten onder haar hoede

En die zou ze onder de aandacht van de commissie kunnen brengen.
Zou het scoren ? Geen idee.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204953922
Werd vorig jaar rond deze tijd de naam van S10 hier al genoemd? Toen had ze die tweet toch al de wereld ingestuurd?
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:54:13 #282
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204954131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:15 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Okay dit lijstje:

1. Di Rect: ja :Y Mag van mij zelfs een carte blanche krijgen (ik weet dat ze dat niet meer doen, maar zij zijn misschien de enige Nederlandse artiest die ik carte blanche zou durven geven op het moment)
2. Tabitha: nee dank u
3. Eefje de Visser: vind ik zelf heel tof, maar zou niet op het ESF werken denk ik, een interval is het beste wat we ooit gaan krijgen qua ESF in combinatie met Eefje
4. Danny Vera: ik denk veel te oubollig voor het ESF; maar hij wil zelf ook niet
5. Davina Michelle: bijna gegarandeerde finaleplek wel, hoewel het niet per sé mijn muziek is
6. Dotan: ik weet niet of het zo slim is iemand met zo'n verhaal naar het ESF te sturen :@
7. Ilse DeLange: ja mwah, zij heeft haar kans wel gehad met TCL toen
8. Maan: ben ik nu positiever over dan in pakweg 2017/18/19. Heeft meer een eigen visie ontwikkeld dan toen. Zou kunnen, maar nog steeds geen fan
9. Rondé: is live mweh
10. Flemming: wil zelf graag, maar nu nog niet. Lijkt me ook beter dat hij eerst even een paar jaartjes wacht, daarna zou het weleens een leuk fris hitje kunnen worden à la Zwitserland 2019/Duitsland 2020 eventueel
11. Sharon Doorson: is inmiddels ook wel een beetje vergane glorie toch? :@
12. Antoon: ik denk niet dat dit soort muziek zou werken op het ESF
13. Blof: nou ja hier hoef ik niet eens over te beginnen denk ik _O-
14. Nielson: zou prima kunnen met het goede liedje denk ik
15. Sera: idk ken ik niet, dat liedje in het filmpje is echt ontzettend 13 in een dozijn wel en zou geen finaleplek zijn
16. Froukje: heel tof, live vind ik haar soms wat minder sterk, ik heb haar liever voor 2025 of zo, dan kan ze even wat groeien nog op het podium
17. Naaz: lijkt me een hele goede optie met het goede nummer
18. Wulf: zou ook een prima optie zijn met het goede nummer
19. Lakshmi: dit zou heel conceptueel en vet kunnen worden, een risico maar wel leuk (ik was ook wel heel enthousiast toen haar naam de rondte ging afgelopen december)
20. Emma Heesters: ja als we de basic pop tour op gaan, dan kiezen we waarschijnlijk voor Emma, en ik heb daar persoonlijk 0,0 mee
21. Racoon: ja, ik vind het zelf echt wel iets hebben, maar zij zijn wel te oud voor ESF denk ik :@
22. Suzan & Freek: ah, het meest seksloze koppel van Nederland, gaat toch niet aanslaan of overkomen in Europa lijkt me :@
23. Rolf Sanchez: brrrrr, hier hebben we het in de SC al over gehad en ik krijg al rillingen als ik eraan denk dat hij ons land zou moeten vertegenwoordigen
24. Chef'Special: wel leuk voor een feestje :Y Kan een prima optie zijn denk ik
25. Kovacs: vind ik ook tof met een goed nummer
Sommige opties. Sharon Doorson, kom nou toch. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 20:00:39 #283
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204954252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:33 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dat klinkt best aardig. Het is alleen erg veilig. We mogen wel een nummer hebben dat erop of eronder is.
De Diepte was wellicht een klein risico omdat nederlandstalig was, maar het was verder nooit kanshebber op de winst. (Vandaar die 12 punten van Italie :'))
Het risico zat 'm dit jaar in de Nederlandse taal inderdaad. Eens aftasten of dat ook werkt. :Y

Nu dan hopelijk muziekaal iets gewaagders. (Hoewel de suribeat van Jeangu in zekere zin ook gewaagd was en countryrock van Waylon misschien ook nog wel)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:19:42 #284
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204959354
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Sommige opties. Sharon Doorson, kom nou toch. :')
Ja, het was niet mijn lijstje hè :P Ik heb puur dat YouTube filmpje en alle genoemde behandeld.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 11:27:00 #285
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204959414
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:19 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja, het was niet mijn lijstje hè :P Ik heb puur dat YouTube filmpje en alle genoemde behandeld.
Ik weet het. Bingocharts verdenk ik er al jaren van een heel oppervlakkige kennis te hebben van de NL muziek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:46:45 #286
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204959618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef NailQueen het volgende:
Werd vorig jaar rond deze tijd de naam van S10 hier al genoemd? Toen had ze die tweet toch al de wereld ingestuurd?
Ik was wel vroeg met het noemen van haar naam, maar had die tweet pas in een later stadium gezien.
pi_204963253
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ik weet het. Bingocharts verdenk ik er al jaren van een heel oppervlakkige kennis te hebben van de NL muziek.
Vorig jaar stonden Eva Simons, Caro Emerald, Rochelle en Esmee Denters er tussen. Ook zulke vergaande glories :')
pi_204963407
Kunnen we het trouwens met een ding over eens zijn en dat is dat we geen DJ moeten sturen? "and at a DJ who pretends to scratch" :')
Light Me Up, Look Away en Halo zijn goed voorbeelden over hoe het slecht dat kan afgelopen.

Tenzij het iets artistieks iets zoals Grab The Moment in 2017. Dat is ook de laatste keer dat een DJ-act in de top 10 is beland. Het nummer lag lekker in het gehoor en was een prima act, maar echt gewaagd was het niet.
(Subwoolfer tel ik even niet mee. Daar waren vooral de wolven het gezicht van)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 juni 2022 @ 23:19:36 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_204965630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 20:25 schreef NailQueen het volgende:
Kunnen we het trouwens met een ding over eens zijn en dat is dat we geen DJ moeten sturen? "and at a DJ who pretends to scratch" :')
Light Me Up, Look Away en Halo zijn goed voorbeelden over hoe het slecht dat kan afgelopen.

Tenzij het iets artistieks iets zoals Grab The Moment in 2017. Dat is ook de laatste keer dat een DJ-act in de top 10 is beland. Het nummer lag lekker in het gehoor en was een prima act, maar echt gewaagd was het niet.
(Subwoolfer tel ik even niet mee. Daar waren vooral de wolven het gezicht van)
Er is met een DJ ook de mogelijkheid dat hij het liedje mee maakt maar niet mee optreedt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 23:50:06 #290
375570 crew  Cyan9
pi_204965940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 20:25 schreef NailQueen het volgende:
Kunnen we het trouwens met een ding over eens zijn en dat is dat we geen DJ moeten sturen? "and at a DJ who pretends to scratch" :')
Light Me Up, Look Away en Halo zijn goed voorbeelden over hoe het slecht dat kan afgelopen.

Tenzij het iets artistieks iets zoals Grab The Moment in 2017. Dat is ook de laatste keer dat een DJ-act in de top 10 is beland. Het nummer lag lekker in het gehoor en was een prima act, maar echt gewaagd was het niet.
(Subwoolfer tel ik even niet mee. Daar waren vooral de wolven het gezicht van)
Ik denk niet dat bij Halo de DJ het probleem was.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204966864
Of gewoon weer een wat onbekendere naam.
Duncan Laurence stond alleen op Ilse’s lijstje bijvoorbeeld. :)
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 12:43:39 #292
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204968115
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 23:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat bij Halo de DJ het probleem was.
Je meent het.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204968241
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 23:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat bij Halo de DJ het probleem was.
Nouja, de staging liet zich ook wel aan de wensen over :P
pi_204968660
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 23:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat bij Halo de DJ het probleem was.
Nou, ik vond die Lumix ook wel een Scooter-gehalte hebben qua geschreeuw en gedoe.
pi_204969245
Een DJ hoeft geen probleem te zijn zolang alles eromheen maar goed is. Het stoorde niemand dat er bij Go_A en Subwoolfer ook een DJ op het podium stond.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 17:07:10 #297
375570 crew  Cyan9
pi_204969966
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:00 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Nouja, de staging liet zich ook wel aan de wensen over :P
Ik vond het idee achter de staging nog niet eens zo verkeerd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 5 juni 2022 @ 17:16:22 #298
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204970038
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:27 schreef Funhouse het volgende:
Een DJ hoeft geen probleem te zijn zolang alles eromheen maar goed is. Het stoorde niemand dat er bij Go_A en Subwoolfer ook een DJ op het podium stond.
Nu gebruik je goede voorbeelden ja. Dat zijn 2 liedjes waarbij de act niet leunde op de dj. Bij veel voorbeelden waar het mis ging, leunde de act wel te veel op de dj denk ik.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 18:36:25 #299
375570 crew  Cyan9
pi_204970677
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nu gebruik je goede voorbeelden ja. Dat zijn 2 liedjes waarbij de act niet leunde op de dj. Bij veel voorbeelden waar het mis ging, leunde de act wel te veel op de dj denk ik.
Maar kwam het in dat geval door de act, of doordat het nummer gewoon slecht was?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204970947
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:36 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Maar kwam het in dat geval door de act, of doordat het nummer gewoon slecht was?
Of allebei :?
pi_204970968
Halo had de finale nog wel kunnen halen met een goede zangeres, maar zo'n dj blijft echt ongemakkelijk.

Gewoon niet mee het podium op. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')