Gister gezien. Had er wat anders van verwacht gezien het origineel.quote:Op zondag 11 september 2022 11:43 schreef Shogo het volgende:
Wrong Turn(2021)5.5horror, thriller109R16Mike P. NelsonAlan B. McElroyCharlotte Vega, Adain Bradley, Bill SageFriends hiking the Appalachian Trail are confronted by 'The Foundation', a community of people who have lived in the mountains for hundreds of yearsDoor het IMDB cijfer niet veel hoop voor deze film, maar de omschrijving leek me wel interessant. Ik vond het geen slechte film, maar het had beter geen Wrong Turn kunnen heten. Hoewel er wel weer de typische domme acties worden uitgevoerd door de karakters, werd de spanning wel goed opgebouwd. Ook zaten er best wat aardige twists in. Geen onaardige thriller/horror met een knappe hoofdrolspeelster.6.5
Ja dat klopt wel een beetje woke helaas, maar vond het al met al niet slecht qua spanning. Het had eigenlijk een eigen titel mogen krijgen. Vond de oude Wrong Turns toch behoorlijk anders.quote:Op maandag 12 september 2022 08:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gister gezien. Had er wat anders van verwacht gezien het origineel.
Maar wat zijn ze daar in Hollywood toch aan het verneuken met die filmremakes?
Deze moet weer aan de hedendaagse filmeisen voldoen hoor;
Gemengd stel-check
Homostel-check
Girlpower-Meisje kan wel band wisselen, geen van de aanwezige mannen niet-check
Verwijzing naar slavernij-check
Gelijkheid/racisme-check
quote:Op maandag 12 september 2022 08:35 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Film over klimmers waarvan eentje met een trauma natuurlijk, omdat ze haar geliefde is verloren aan een klimincident. Jaar later gaat ze met een vriendin haar angsten overwinnen door de B52 transmitting tower te beklimmen.
Sommige stukjes met klamme handjes zitten kijken. Film doet me een beetje denken aan films zoals 128 hours.
5/10Vond het wel een vermakelijke film 7/10.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Film over klimmers waarvan eentje met een trauma natuurlijk, omdat ze haar geliefde is verloren aan een klimincident. Jaar later gaat ze met een vriendin haar angsten overwinnen door de B52 transmitting tower te beklimmen.quote:Op maandag 12 september 2022 08:35 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Film over klimmers waarvan eentje met een trauma natuurlijk, omdat ze haar geliefde is verloren aan een klimincident. Jaar later gaat ze met een vriendin haar angsten overwinnen door de B52 transmitting tower te beklimmen.
Sommige stukjes met klamme handjes zitten kijken. Film doet me een beetje denken aan films zoals 128 hours.
5/10. Film doet me een beetje denken aan films zoals 128 hours.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5/10He, dit soort films durf ik alleen maar op m'n foon te kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eigenlijk zou ik ze het liefst nog kleiner zien, op m'n smartwatch of zo.
![]()
Deed me trouwens niet zozeer denken aan 128 Hours, maar meer aan die film over die gast die in New York over een koord ging lopen tussen twee wolkenkrabbers, die is ook behoorlijk heftig voor mensen met hoogtevrees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Dit is niet leuk voor vrouwen.quote:Op maandag 12 september 2022 08:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gemengd stel-check
Homostel-check
Gelijkheid/racisme-check
Heel lang denk je: Dit gaat fout, heel erg fout...quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:53 schreef Danny het volgende:
De langzame opbouw werkt erg goed, maar je moet wel psychisch tegen een stootje kunnen. Ook grafische stootjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op maandag 16 mei 2022 23:43 schreef TLC het volgende:
300(2006)7.6action, drama117R16Zack SnyderZack Snyder, Kurt Johnstad, Michael B. GordonGerard Butler, Lena Headey, Dominic WestKing Leonidas of Sparta and a force of 300 men fight the Persians at Thermopylae in 480 B.C[ afbeelding ]
De strijd van 300 Spartanen tegen het Perzisch leger van Xerxes, en hoe vaak ik deze film ook al gezien heb :
na -tig keer is ie nog steeds waanzinnig goed
MADNESS ??!! THIS IS SPARTA !!!!
[ afbeelding ]
Ik geef deze film een dikke vette 10
10
Heb die film eens jaren geleden gekregen op dvd... zit nog steeds in de verpakking... dat zegt genoeg volgens mij!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 23:26 schreef V. het volgende:
Mijn absolute haatfilm aller tijden![]()
Maar tof dat jij er zoveel plezier aan beleeft
Heb ik al een tijdje geleden gezien...quote:Op zondag 11 september 2022 11:43 schreef Shogo het volgende:
Wrong Turn(2021)5.5horror, thriller109R16Mike P. NelsonAlan B. McElroyCharlotte Vega, Adain Bradley, Bill SageFriends hiking the Appalachian Trail are confronted by 'The Foundation', a community of people who have lived in the mountains for hundreds of yearsDoor het IMDB cijfer niet veel hoop voor deze film, maar de omschrijving leek me wel interessant. Ik vond het geen slechte film, maar het had beter geen Wrong Turn kunnen heten. Hoewel er wel weer de typische domme acties worden uitgevoerd door de karakters, werd de spanning wel goed opgebouwd. Ook zaten er best wat aardige twists in. Geen onaardige thriller/horror met een knappe hoofdrolspeelster.6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
[ afbeelding ]
5/10Vond het wel een mooie film...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op zondag 18 september 2022 19:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vond het wel een mooie film...Bios gezien, leuk ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil ik ook eigenlijk wel, vet groot en een goeie doses hoogtevrees hierquote:
Ik wilde 'm nog gaan zien, maar denk dat ik gewoon de originele nog maar eens ga herkijken. Films worden er niet geloofwaardiger op zeg maar. Suspension of disbelief krijgt tegenwoordig zware stoten te verduren als je nieuwe films of series kijkt.quote:Op maandag 12 september 2022 08:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gemengd stel-check
Homostel-check
Gelijkheid/racisme-check
Ik heb daar tijdens het kijken geen enkel moment bij stilgestaan.quote:Op maandag 12 september 2022 08:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gemengd stel-check
Homostel-check
Gelijkheid/racisme-check
Ik stoor me daar minder snel aan, al is het wel wat overdreven inderdaad. Een tikkie minder kan wel.quote:Op maandag 12 september 2022 08:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gemengd stel-check
Homostel-check
Gelijkheid/racisme-check
Paar jaar geleden was er een remake serie van A Christmas Carol waarbij de Cratchits een gemengd koppel waren (blanke vader, zwarte moeder), maar hun zoon (Tiny Tim) was blank. Dan snap je niet helemaal hoe biologie werkt imo. Je kunt niet zomaar alle kleuren bij elkaar gooien zonder met de echte wereld rekening te houden. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het pulkt ook daar behoorlijk aan mijn suspension of disbelief.quote:Op maandag 19 september 2022 09:18 schreef V. het volgende:
[..]
Ik stoor me daar minder snel aan, al is het wel wat overdreven inderdaad. Een tikkie minder kan wel.
Maar ik snap bijvoorbeeld weer helemaal niets van de ophef over de zwarte Ariel in de remake van The Little Mermaid. Lekker doen, zwarte meisjes worden er blij van.
Waar ik wel heel chagrijnig van werd was het gemengde koppel in The Lady and the Tramp, maar dan omdat dat echt compleet misplaatst revisionisme is. Een gemengd koppel in een sjieke wijk in het Amerika van de jaren '10/'20 dat door iedereen volledig wordt geaccepteerd wordt? Yeah right! Dat is het soort blackwashing waarmee je volgens mij de zwarte gemeenschap geen dienst bewijst. Ik heb me daar de hele film blauw aan zitten ergeren.
Maar jij bent dan ook wel gewend om niet gerepresenteerd te worden. Als alle films altijd om jouw type als de hoofdpersoon draaien, valt het extra op als een film dat een keer niet doet.quote:Op maandag 19 september 2022 08:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb daar tijdens het kijken geen enkel moment bij stilgestaan.
Dat kan wel overigens, zeker als de zwarte ouder ergens wat gemengd bloed heeft, zijn er voorbeelden van broertjes en zusjes die zwart en blond zijn.quote:Op maandag 19 september 2022 10:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was er een remake serie van A Christmas Carol waarbij de Cratchits een gemengd koppel waren (blanke vader, zwarte moeder), maar hun zoon (Tiny Tim) was blank. Dan snap je niet helemaal hoe biologie werkt imo. Je kunt niet zomaar alle kleuren bij elkaar gooien zonder met de echte wereld rekening te houden. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het pulkt ook daar behoorlijk aan mijn suspension of disbelief.
Was overigens verder een prima miniserie, maar dat soort dingen stoor ik me dan wel aan.
Nou ja, deze film heeft een vrouwelijke hoofdrolspeelster, daar zou ik me dan weleens in kunnen herkennen, maar ik heb ook niet zoiets gehad van JA WAUW EEN VROUWELIJKE KICK ASS HOOFDROLSPEELSTER OMG ZO KAN IK OOK ZIJN.quote:Op maandag 19 september 2022 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook wel gewend om niet gerepresenteerd te worden. Als alle films altijd om jouw type als de hoofdpersoon draaien, valt het extra op als een film dat een keer niet doet.
Ik was als klein CLetje echt hysterisch fan van De Kleine Zeemeermin. Dus het was eventjes een tel slikken toen ik hoorde wie er gecast was. 'Moet dit nou?' Maar die trailer vorige week, hell yeah dat ik die film wil zienquote:Op maandag 19 september 2022 09:18 schreef V. het volgende:
[..]
Ik stoor me daar minder snel aan, al is het wel wat overdreven inderdaad. Een tikkie minder kan wel.
Maar ik snap bijvoorbeeld weer helemaal niets van de ophef over de zwarte Ariel in de remake van The Little Mermaid. Lekker doen, zwarte meisjes worden er blij van.
Waar ik wel heel chagrijnig van werd was het gemengde koppel in The Lady and the Tramp, maar dan omdat dat echt compleet misplaatst revisionisme is. Een gemengd koppel in een sjieke wijk in het Amerika van de jaren '10/'20 dat door iedereen volledig wordt geaccepteerd wordt? Yeah right! Dat is het soort blackwashing waarmee je volgens mij de zwarte gemeenschap geen dienst bewijst. Ik heb me daar de hele film blauw aan zitten ergeren.
Nee, want zoals gezegd, dat ben je gewend.quote:Op maandag 19 september 2022 10:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, deze film heeft een vrouwelijke hoofdrolspeelster, daar zou ik me dan weleens in kunnen herkennen, maar ik heb ook niet zoiets gehad van JA WAUW EEN VROUWELIJKE KICK ASS HOOFDROLSPEELSTER OMG ZO KAN IK OOK ZIJN.
Ik kijk gewoon naar een film
De film begint wel aardig en kabbelt lekker voort, maar erg memorabel is het allemaal niet. Waarom een Amerikaan nou een Engelse detective moet spelen, is mij een raadsel. Zal wel iets wokes zijn.quote:In Londen, in de jaren vijftig worden de plannen voor de verfilming van een populair toneelstuk stopgezet als de beoogde regisseur (Adrien Brody) wordt vermoord. De opgebrande inspecteur Stoppard (Sam Rockwell) en de enthousiaste beginneling Constable Stalker (Saoirse Ronan) onderzoeken de zaak. Ze belanden in een raadselachtig mysterie dat zich afspeelt tegen de achtergrond van de glamoureuze, maar zelfzuchtige theaterwereld en proberen op eigen risico de dader te ontmaskeren.
quote:Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
. Film doet me een beetje denken aan films zoals 128 hours.
5/10He, dit soort films durf ik alleen maar op m'n foon te kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eigenlijk zou ik ze het liefst nog kleiner zien, op m'n smartwatch of zo.
![]()
Deed me trouwens niet zozeer denken aan 128 Hours, maar meer aan die film over die gast die in New York over een koord ging lopen tussen twee wolkenkrabbers, die is ook behoorlijk heftig voor mensen met hoogtevrees.
[/quote]
Toch een keer Free Solo kijken dan, geen film maar een fenomenale documentaire:
Eigenlijk zouden ze een film als deze in VR moeten maken.quote:Op maandag 19 september 2022 22:41 schreef lord_bono het volgende:
He, dit soort films durf ik alleen maar op m'n foon te kijken.
Alleen de hoofdrol van Hanks en de muziek van Springsteen.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:45 schreef SEMTEX het volgende:
Philadelphia(1993)7.7drama125PG-13ALJonathan DemmeRon NyswanerTom Hanks, Denzel Washington, Roberta MaxwellWhen a man with HIV is fired by his law firm because of his condition, he hires a homophobic small time lawyer as the only willing advocate for a wrongful dismissal suitVolgens mij was dit een Oscarwinner destijds,toch?8
Liam Neeson die niet won voor Schindler's List dat jaarquote:Op woensdag 28 september 2022 16:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Alleen de hoofdrol van Hanks en de muziek van Springsteen.
Vind ik ook, leuk in Parks & Rec en Legion, daarom haatte mijn ex haar denk ikquote:Op maandag 19 september 2022 12:39 schreef junkiesietze het volgende:
echt een leuk wijf btw(Aubrey Plaza)
is nu te zien op Netflix. Is er wel eentje voor @Bosbeetle en @flipsen .quote:Op zondag 6 oktober 2019 09:23 schreef UIO_AMS het volgende:
The Art Of Self-Defense
[ afbeelding ]
[..]
Wat een fucked up (woorden van mijn vrouw), bizarre, zwarte komedie.![]()
![]()
. Geweldige muziek ook tijdens de aftiteling.
.
IMDB: 7,3/10
Ik: 8,6/10
Trailer voor de geïnteresseerden:
Vooropgesteld: De gehele film/docu is overweldigend. En daar zit wat mij betreft ook gelijk één van de pijnpunten. Het is een constante aanslag op je zintuigen. Mensen die vatbaar zijn voor epileptische aanvallen, moeten deze film zeker niet gaan kijken. Ik heb daar geen last van en ik vond het al heel veel worden. Tweede pijnpunt is dat Bowie wordt afgeschilderd als één of andere Messias zonder enige vorm van kritiek. Dat is natuurlijk een keuze die je als regisseur mag maken, maar dat maakt het een minder goede documentaire. Ik zou het dus ook geen documentaire willen noemen, maar een trip. En daar zat ik nou niet op te wachten. Mijn vrouw vond het overigens wel geweldig en gaf het een 9/10.quote:Moonage Daydream is een meeslepende bioscoopfilm van de voor een Oscar genomineerde filmmaker Brett Morgen, regisseur van Cobain: Montage of Heck. De film bevat nooit eerder vertoonde concertbeelden en is een audiovisuele ruimtereis die niet alleen de raadselachtige erfenis van David Bowie belicht, maar ook dient als een gids voor een leven dat zinvol is en ook voldoening geeft in de 21e eeuw.
Moonage Daydream is meer dan een documentaire. Het is een genre-overschrijdende filmische ervaring gebaseerd op een van de meest iconische wereldberoemde rocksterren aller tijden en lijkt nu al een van de bepalende culturele momenten van het jaar te worden. De film heeft de volledige goedkeuring van Bowie’s nabestaanden en bevat veel van zijn beste nummers, evenals nooit eerder vertoonde concertbeelden.
Thanks voor de tipquote:Op maandag 3 oktober 2022 13:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Goed nieuws:
[..]
is nu te zien op Netflix. Is er wel eentje voor @:Bosbeetle en @:flipsen .
Afgelopen weekend 2 films gezien in de bioscoop:
Moonage Daydream(2022)8documentary, music135PG-1312Brett MorgenBrett MorgenA cinematic odyssey exploring David Bowie's creative and musical journey. From visionary filmmaker Brett Morgen, and sanctioned by the Bowie estate[..]
Vooropgesteld: De gehele film/docu is overweldigend. En daar zit wat mij betreft ook gelijk één van de pijnpunten. Het is een constante aanslag op je zintuigen. Mensen die vatbaar zijn voor epileptische aanvallen, moeten deze film zeker niet gaan kijken. Ik heb daar geen last van en ik vond het al heel veel worden. Tweede pijnpunt is dat Bowie wordt afgeschilderd als één of andere Messias zonder enige vorm van kritiek. Dat is natuurlijk een keuze die je als regisseur mag maken, maar dat maakt het een minder goede documentaire. Ik zou het dus ook geen documentaire willen noemen, maar een trip. En daar zat ik nou niet op te wachten. Mijn vrouw vond het overigens wel geweldig en gaf het een 9/10.
Iets totaal anders dan maar:
Ticket to Paradise(2022)6.4comedy, romance104PG-1312Ol ParkerOl Parker, Daniel PipskiGeorge Clooney, Sean Lynch, Julia RobertsA divorced couple that teams up and travels to Bali to stop their daughter from making the same mistake they think they made 25 years agoEen romcom met George Clooney en Julia Roberts. Die dragen ook gelijk de gehele film. Interactie tussen die twee zit wel goed, rest van de film is niet storend, maar ook weer niet veel meer dan dat.
Even de posts van toen erbij gepakt:quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:32 schreef flipsen het volgende:
Dat lijkt me wel heftig ja,die Bowie op een groot bioscoopschermMaar ben nooit een echte fan geweest en vrouwlief hoef ik daar al helemaal niet mee naar toe te nemen, dus die slaan we over (als die hier al zou draaien). Die bovenste ga ik zeker even kijken, twijfel even of ik die al heb gezien, maar kan nu niet de trailer bekijken.
Oei.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 18:05 schreef flipsen het volgende:
Ik zie 2 honden in de trailer. Kan ik hem zonder probleem kijken met mijn vrouw? Als in, is ie wel hondvriendelijk?
Ik heb m gister gezien. Er was bloed, er was gore, er was een extra element. Dat zijn wel positieve elementen, maar ik vind het nogal ''puberaal''. Een beetje hoog ''kijk ons eens gek doen'' gehalte, zeg maar. Ik geef het een 5/10 voor de moeite.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:23 schreef JDx het volgende:
Ik ben benieuwd naar de eerste Terrifier 2 reviews hier![]()
![]()
Leuke film met een lekkere rol voor Penelope Cruz. Na een half uurtje had ik wel een inzakmomentje, maar dat kwam daarna wel weer goed, Heb alleen niet het gevoel dat deze film me nog lang zal bijblijven. Kan het dus ook geen verrukkelijke satire noemen, maar gewoon een aardige satire. Daarom een 7.quote:Antonio Banderas, Pénélope Cruz en Oscar Martínez schitteren in deze verrukkelijke satire waarin de ijdelheid en de opgeblazen pretenties van de filmwereld op de hak worden genomen.
Programma Competencia Oficial
Een film maken die op de festivals in de prijzen gaat vallen, dat is Lola Cuevas, beroemd avant-gardistisch filmmaker, wel toevertrouwd. Een astronomisch budget, sterrencast en een bestseller als basis voor het script: niets zal de wens van de tachtigjarige miljardair die het project financiert in de weg staan. De cast is snel geregeld, Hollywood darling en vrouwenversierder Félix Rivero en grensverleggend theateracteur Iván Torres als antagonistische broers in dit familiedrama in wording. Het feit dat de twee acteurs elkaar niet echt mogen en nog minder respecteren, is alleen maar goed voor de film. Om beider ego’s te breken laat Lola ze ogenschijnlijk simpele oefeningen doen en stelt hen negen dagen voor het daadwerkelijke filmen begint bloot aan een aantal beproevingen.
Een film in een film. Al vaak gedaan. Maar dat deert niet, want kijk eens wat een smakelijke en bijtende satire de twee Argentijnse regisseurs Duprat en Cohn ervan hebben weten te maken. In zekere zin een inkoppertje, want ook zij beschikten over een droomcast.
Het is fucking Tom Cruise. En het was natuurlijk in niets een remake, maar een vervolg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ja. Top gun. Wat een klote film. Wel een typische remake van de oude film. Maar alle Jezus wat slecht. Alsof je met Mach 10 een schietstoel overleeft. En nog wel meer van dat soort onmogelijkheden.
Praat toch geen poep. TG:M was ge-wel-dig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ja. Top gun. Wat een klote film. Wel een typische remake van de oude film. Maar alle Jezus wat slecht. Alsof je met Mach 10 een schietstoel overleeft. En nog wel meer van dat soort onmogelijkheden.
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:20 schreef V. het volgende:
[..]
Praat toch geen poep. TG:M was ge-wel-dig.
Strak gemaakt, juiste toon, ongegeneerd popcornvermaak zoals popcornvermaak hoort te zijn, knipogen naar het origineel en ze wisten zelfs Cruise weer een stuk te laten rennen
Ja, natuurlijk, we moeten niet doen of het high-brow entertainment is, want dat is het niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.
En dat terwijl het een diepgaand biografisch verhaal over een historische gebeurtenis had moeten zijn!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.
Het is niet of-of, hè.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat terwijl het een diepgaand biografisch verhaal over een historische gebeurtenis had moeten zijn!
Ow nee, wacht.
Ik wacht op de unrated denk ik. De eerste heb ik unrated gezien en later op volgens mij primevideo ofzo nog eens de R rated versie en daar zat echt VEEEEEL minder gore in...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik heb m gister gezien. Er was bloed, er was gore, er was een extra element. Dat zijn wel positieve elementen, maar ik vind het nogal ''puberaal''. Een beetje hoog ''kijk ons eens gek doen'' gehalte, zeg maar. Ik geef het een 5/10 voor de moeite.
Nee. Het is vooral wat het is. Deze film is in de markt gezet als een ode aan de actiefilms uit die tijd. En dat doet hij gewoon heel goed.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Het is vooral wat het is. Deze film is in de markt gezet als een ode aan de actiefilms uit die tijd. En dat doet hij gewoon heel goed.
Wapperende vlaggetjes, een onmogelijke bullshit missie, snelle vliegtuigen/auto's/motoren en wat oppervlakkig intermenselijk drama met een sausje van een liefdesverhaal.
Helemaal dikke prima, niets meer aan doen. Dat de generatie van nu er waarschijnlijk geen reet aan vindt zal Cruise echt een zorg zijn, al valt dat ook reuze mee gelet op de omzet tot nu toe.
Alsof de Mission Impossible films of zelfs James Bond zoveel anders zijn.
Ik vond het origineel destijds maar meh, maar hier had ik zin in en ik werd niet teleurgesteld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:39 schreef speknek het volgende:
Ik vond TG:M een leuke film, maar zwaar overgewaardeerd door dezelfde Gen Xers die het origineel zwaar overwaarderen. Het is gewoon een beetje een domme actie film met gave actiescenes. Alleen al dat hele gedoe met dat je F18s moest hebben voor de bombing run sloeg natuurlijk nergens op en was vooral omdat moderne straaljagers te duur zijn voor films.
In ieders gezicht, de grote baas is het met me eens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Precies.
Top Gun: Maverick is mijn favoriete film van de afgelopen jaren, gewoon omdat het een film is die vermaak biedt zonder met een belerend vingertje de halve wereldbevolking buiten spel te willen zetten en dezelfde tot in den treuren toe uitgekauwde boodschap NOG eens probeert te herkauwen.
Heerlijke film die wmb vrijwel alles goed heeft gedaan.
En het succes van die film leidt hopelijk tot meer studio's die van de huidige trends afstappen en entertainment weer entertainment durven laten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik ook niet verwacht. Maar zo’n flinterdun verhaal, matige dialogen en slecht geacteerd zie je het niet snel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, we moeten niet doen of het high-brow entertainment is, want dat is het niet.
Ik heb hem hier in de backlog zitten, maar ik durf nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand Barbarian (2022) al gezien? Ben daar wel heel benieuwd naar een review.
quote:Plot Im Westen Nichts Neues
De tiener Paul Baumer gaat met zijn vrienden Albert en Muller vrijwillig in dienst bij het Duitse leger. Hun patriottische vurigheid smelt als sneeuw voor de zon wanneer ze met de wrede werkelijkheid aan het front geconfronteerd worden. Paul moet zijn vooropgezette ideeën omtrent de vijand en het hele conflict bijstellen. Echter heeft hij geen andere keuze dan door te vechten tot het bittere einde.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 22:31 schreef TLC het volgende:
Im Westen nichts Neues(2022)8action, drama, war147R16Edward BergerEdward Berger, Lesley Paterson, Ian StokellFelix Kammerer, Albrecht Schuch, Aaron HilmerA young German soldier's terrifying experiences and distress on the western front during World War I4 Duitse vrienden schrijven zich in om mee te vechten tegen de Fransen in de Eerste Wereldoorlog, maar de bittere realiteit van een oorlog slaat al snel bij ze in. Indrukwekkende beelden uit de loopgraven in Frankrijk, de Duitse generaals die in luxe toekijken en de onderhandelingen tot overgave van de Duitsers in een treinwagon in de bossen van Compiegne. Deze film behoort zeker tot een van de betere die zich afspeelt tijdens the Great War, aanrader !8.5
Deze zag ik voorbij komen op netflix.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:28 schreef christmastsunami het volgende:
Im Westen nichts Neues
[..]
[ afbeelding ]
Alternatieve titel: All Quiet on the Western Front
Oorsprong: Duitsland / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Edward Berger
Met onder meer: Daniel Brühl, Albrecht Schuch en Sebastian Hülk
IMDb beoordeling: 8,1 (1.329)
Oorspronkelijke taal: Duits
Is hoe de poster eruit ziet, somber en loopgravenoorlog met veel oorlogswaanzin.
Het is geen makkelijke film, maar bloedserieus. Op imdb nu een 8.0.
Netflix productie.
Ik heb deze gisteren gezien. Ik kijk eigenlijk weinig horror, behalve rond Halloween.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga van de drie ook voor barbarian. Alhoewel ik Ti West zeker waardeer, ben ik met X en Pearl wat minder positief dan bijvoorbeeld house of the devil.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:04 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Ik heb deze gisteren gezien. Ik kijk eigenlijk weinig horror, behalve rond Halloween.
Vond het echt een prima film! Erg mooi geschoten. Wisselt spanning goed af met luchtige gedeeltes (je moet vooral kijken om te snappen wat ik hier bedoel) Ik raad aan om er verder blind in te gaan.
Zitten ook zeker wat jumpscares in btw.
Heb ook X en Pearl gezien. Vond Barbarian de beste van de drie.
Goeie review jonguhquote:Op woensdag 2 november 2022 11:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Im Westen Nichts Neues is een heftige film, wel mooi gemaakt.
Echt een klassieker en voor toen (1990) een gigantisch kassucces met bijna 500 miljoen dollar omzet.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:15 schreef TLC het volgende:
Home Alone(1990)7.7comedy, family103PGALChris ColumbusJohn HughesMacaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel SternAn eight-year-old troublemaker must protect his house from a pair of burglars when he is accidentally left home alone by his family during Christmas vacationWaarom deze film niet op de -gedeelde- eerste plaats staat op imdb is me een compleet raadselOok deze film kun je niet vaak genoeg zien
![]()
10
Komtiedan:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Het is iig een film, die je niet snel zal vergeten. Het heeft 'cult' potentieel.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:59 schreef dimmak het volgende:
[..]
Komtiedan:
Barbarian(2022)7.3horror, thriller102R16Zach CreggerZach CreggerGeorgina Campbell, Bill Skarsgård, Justin LongA woman staying at an Airbnb discovers that the house she has rented is not what it seemsIk ben wel fan van horrorfilms, vooral paranormale horrorfilms, maar het hele genre is mijn ding. Ik lees eigenlijk nooit waar de film over gaat en kijk geen trailers. Elke horror met een 5+ op IMDB verschijnt in mijn watchlist. Zodoende ging ik ook blank deze film in. De film kijkt lekker weg en is vlot gefilmd. Goede jumpscares en een modern verhaallijn. Af en toe hele zieke scenes, een gezonde dosis humor leuke plottwists. Een hele verrassende film en ik raad deze film zeker aan. Het is moeilijk om een goede review te schrijven voor deze film zonder te spoileren. Kijken zou ik zeggen.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
Ik heb hem perongeluk in het Engels zitten kijkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:28 schreef christmastsunami het volgende:
Im Westen nichts Neues
[..]
[ afbeelding ]
Alternatieve titel: All Quiet on the Western Front
Oorsprong: Duitsland / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Edward Berger
Met onder meer: Daniel Brühl, Albrecht Schuch en Sebastian Hülk
IMDb beoordeling: 8,1 (1.329)
Oorspronkelijke taal: Duits
Is hoe de poster eruit ziet, somber en loopgravenoorlog met veel oorlogswaanzin.
Het is geen makkelijke film, maar bloedserieus. Op imdb nu een 8.0.
Netflix productie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |