Ik heb m gister gezien. Er was bloed, er was gore, er was een extra element. Dat zijn wel positieve elementen, maar ik vind het nogal ''puberaal''. Een beetje hoog ''kijk ons eens gek doen'' gehalte, zeg maar. Ik geef het een 5/10 voor de moeite.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:23 schreef JDx het volgende:
Ik ben benieuwd naar de eerste Terrifier 2 reviews hier![]()
![]()
Leuke film met een lekkere rol voor Penelope Cruz. Na een half uurtje had ik wel een inzakmomentje, maar dat kwam daarna wel weer goed, Heb alleen niet het gevoel dat deze film me nog lang zal bijblijven. Kan het dus ook geen verrukkelijke satire noemen, maar gewoon een aardige satire. Daarom een 7.quote:Antonio Banderas, Pénélope Cruz en Oscar Martínez schitteren in deze verrukkelijke satire waarin de ijdelheid en de opgeblazen pretenties van de filmwereld op de hak worden genomen.
Programma Competencia Oficial
Een film maken die op de festivals in de prijzen gaat vallen, dat is Lola Cuevas, beroemd avant-gardistisch filmmaker, wel toevertrouwd. Een astronomisch budget, sterrencast en een bestseller als basis voor het script: niets zal de wens van de tachtigjarige miljardair die het project financiert in de weg staan. De cast is snel geregeld, Hollywood darling en vrouwenversierder Félix Rivero en grensverleggend theateracteur Iván Torres als antagonistische broers in dit familiedrama in wording. Het feit dat de twee acteurs elkaar niet echt mogen en nog minder respecteren, is alleen maar goed voor de film. Om beider ego’s te breken laat Lola ze ogenschijnlijk simpele oefeningen doen en stelt hen negen dagen voor het daadwerkelijke filmen begint bloot aan een aantal beproevingen.
Een film in een film. Al vaak gedaan. Maar dat deert niet, want kijk eens wat een smakelijke en bijtende satire de twee Argentijnse regisseurs Duprat en Cohn ervan hebben weten te maken. In zekere zin een inkoppertje, want ook zij beschikten over een droomcast.
Het is fucking Tom Cruise. En het was natuurlijk in niets een remake, maar een vervolg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ja. Top gun. Wat een klote film. Wel een typische remake van de oude film. Maar alle Jezus wat slecht. Alsof je met Mach 10 een schietstoel overleeft. En nog wel meer van dat soort onmogelijkheden.
Praat toch geen poep. TG:M was ge-wel-dig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ja. Top gun. Wat een klote film. Wel een typische remake van de oude film. Maar alle Jezus wat slecht. Alsof je met Mach 10 een schietstoel overleeft. En nog wel meer van dat soort onmogelijkheden.
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:20 schreef V. het volgende:
[..]
Praat toch geen poep. TG:M was ge-wel-dig.
Strak gemaakt, juiste toon, ongegeneerd popcornvermaak zoals popcornvermaak hoort te zijn, knipogen naar het origineel en ze wisten zelfs Cruise weer een stuk te laten rennen
Ja, natuurlijk, we moeten niet doen of het high-brow entertainment is, want dat is het niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.
En dat terwijl het een diepgaand biografisch verhaal over een historische gebeurtenis had moeten zijn!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met Spanky78. Ik vond de dialogen en het verhaaltje echt zo tenenkrommend slecht. Oppervlakkig, cliché en ongeloofwaardig.
Het is niet of-of, hè.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat terwijl het een diepgaand biografisch verhaal over een historische gebeurtenis had moeten zijn!
Ow nee, wacht.
Ik wacht op de unrated denk ik. De eerste heb ik unrated gezien en later op volgens mij primevideo ofzo nog eens de R rated versie en daar zat echt VEEEEEL minder gore in...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik heb m gister gezien. Er was bloed, er was gore, er was een extra element. Dat zijn wel positieve elementen, maar ik vind het nogal ''puberaal''. Een beetje hoog ''kijk ons eens gek doen'' gehalte, zeg maar. Ik geef het een 5/10 voor de moeite.
Nee. Het is vooral wat het is. Deze film is in de markt gezet als een ode aan de actiefilms uit die tijd. En dat doet hij gewoon heel goed.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Het is vooral wat het is. Deze film is in de markt gezet als een ode aan de actiefilms uit die tijd. En dat doet hij gewoon heel goed.
Wapperende vlaggetjes, een onmogelijke bullshit missie, snelle vliegtuigen/auto's/motoren en wat oppervlakkig intermenselijk drama met een sausje van een liefdesverhaal.
Helemaal dikke prima, niets meer aan doen. Dat de generatie van nu er waarschijnlijk geen reet aan vindt zal Cruise echt een zorg zijn, al valt dat ook reuze mee gelet op de omzet tot nu toe.
Alsof de Mission Impossible films of zelfs James Bond zoveel anders zijn.
Ik vond het origineel destijds maar meh, maar hier had ik zin in en ik werd niet teleurgesteld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:39 schreef speknek het volgende:
Ik vond TG:M een leuke film, maar zwaar overgewaardeerd door dezelfde Gen Xers die het origineel zwaar overwaarderen. Het is gewoon een beetje een domme actie film met gave actiescenes. Alleen al dat hele gedoe met dat je F18s moest hebben voor de bombing run sloeg natuurlijk nergens op en was vooral omdat moderne straaljagers te duur zijn voor films.
In ieders gezicht, de grote baas is het met me eens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Precies.
Top Gun: Maverick is mijn favoriete film van de afgelopen jaren, gewoon omdat het een film is die vermaak biedt zonder met een belerend vingertje de halve wereldbevolking buiten spel te willen zetten en dezelfde tot in den treuren toe uitgekauwde boodschap NOG eens probeert te herkauwen.
Heerlijke film die wmb vrijwel alles goed heeft gedaan.
En het succes van die film leidt hopelijk tot meer studio's die van de huidige trends afstappen en entertainment weer entertainment durven laten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik ook niet verwacht. Maar zo’n flinterdun verhaal, matige dialogen en slecht geacteerd zie je het niet snel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, we moeten niet doen of het high-brow entertainment is, want dat is het niet.
Ik heb hem hier in de backlog zitten, maar ik durf nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand Barbarian (2022) al gezien? Ben daar wel heel benieuwd naar een review.
quote:Plot Im Westen Nichts Neues
De tiener Paul Baumer gaat met zijn vrienden Albert en Muller vrijwillig in dienst bij het Duitse leger. Hun patriottische vurigheid smelt als sneeuw voor de zon wanneer ze met de wrede werkelijkheid aan het front geconfronteerd worden. Paul moet zijn vooropgezette ideeën omtrent de vijand en het hele conflict bijstellen. Echter heeft hij geen andere keuze dan door te vechten tot het bittere einde.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 22:31 schreef TLC het volgende:
Im Westen nichts Neues(2022)8action, drama, war147R16Edward BergerEdward Berger, Lesley Paterson, Ian StokellFelix Kammerer, Albrecht Schuch, Aaron HilmerA young German soldier's terrifying experiences and distress on the western front during World War I4 Duitse vrienden schrijven zich in om mee te vechten tegen de Fransen in de Eerste Wereldoorlog, maar de bittere realiteit van een oorlog slaat al snel bij ze in. Indrukwekkende beelden uit de loopgraven in Frankrijk, de Duitse generaals die in luxe toekijken en de onderhandelingen tot overgave van de Duitsers in een treinwagon in de bossen van Compiegne. Deze film behoort zeker tot een van de betere die zich afspeelt tijdens the Great War, aanrader !8.5
Deze zag ik voorbij komen op netflix.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:28 schreef christmastsunami het volgende:
Im Westen nichts Neues
[..]
[ afbeelding ]
Alternatieve titel: All Quiet on the Western Front
Oorsprong: Duitsland / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Edward Berger
Met onder meer: Daniel Brühl, Albrecht Schuch en Sebastian Hülk
IMDb beoordeling: 8,1 (1.329)
Oorspronkelijke taal: Duits
Is hoe de poster eruit ziet, somber en loopgravenoorlog met veel oorlogswaanzin.
Het is geen makkelijke film, maar bloedserieus. Op imdb nu een 8.0.
Netflix productie.
Ik heb deze gisteren gezien. Ik kijk eigenlijk weinig horror, behalve rond Halloween.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga van de drie ook voor barbarian. Alhoewel ik Ti West zeker waardeer, ben ik met X en Pearl wat minder positief dan bijvoorbeeld house of the devil.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:04 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Ik heb deze gisteren gezien. Ik kijk eigenlijk weinig horror, behalve rond Halloween.
Vond het echt een prima film! Erg mooi geschoten. Wisselt spanning goed af met luchtige gedeeltes (je moet vooral kijken om te snappen wat ik hier bedoel) Ik raad aan om er verder blind in te gaan.
Zitten ook zeker wat jumpscares in btw.
Heb ook X en Pearl gezien. Vond Barbarian de beste van de drie.
Goeie review jonguhquote:Op woensdag 2 november 2022 11:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Im Westen Nichts Neues is een heftige film, wel mooi gemaakt.
Echt een klassieker en voor toen (1990) een gigantisch kassucces met bijna 500 miljoen dollar omzet.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:15 schreef TLC het volgende:
Home Alone(1990)7.7comedy, family103PGALChris ColumbusJohn HughesMacaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel SternAn eight-year-old troublemaker must protect his house from a pair of burglars when he is accidentally left home alone by his family during Christmas vacationWaarom deze film niet op de -gedeelde- eerste plaats staat op imdb is me een compleet raadselOok deze film kun je niet vaak genoeg zien
![]()
10
Komtiedan:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Het is iig een film, die je niet snel zal vergeten. Het heeft 'cult' potentieel.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:59 schreef dimmak het volgende:
[..]
Komtiedan:
Barbarian(2022)7.3horror, thriller102R16Zach CreggerZach CreggerGeorgina Campbell, Bill Skarsgård, Justin LongA woman staying at an Airbnb discovers that the house she has rented is not what it seemsIk ben wel fan van horrorfilms, vooral paranormale horrorfilms, maar het hele genre is mijn ding. Ik lees eigenlijk nooit waar de film over gaat en kijk geen trailers. Elke horror met een 5+ op IMDB verschijnt in mijn watchlist. Zodoende ging ik ook blank deze film in. De film kijkt lekker weg en is vlot gefilmd. Goede jumpscares en een modern verhaallijn. Af en toe hele zieke scenes, een gezonde dosis humor leuke plottwists. Een hele verrassende film en ik raad deze film zeker aan. Het is moeilijk om een goede review te schrijven voor deze film zonder te spoileren. Kijken zou ik zeggen.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
Ik heb hem perongeluk in het Engels zitten kijkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:28 schreef christmastsunami het volgende:
Im Westen nichts Neues
[..]
[ afbeelding ]
Is hoe de poster eruit ziet, somber en loopgravenoorlog met veel oorlogswaanzin.
Netflix productie.
quote:Op donderdag 17 november 2022 12:32 schreef Duiveltja het volgende:
Nicht neues im Westen.
Meesterlijk. Zo zie je maar hoe goed films zijn zonder de 2022 maatschappelijke bullshit wokeness/overmatige feminisme
Die David Bowie trip, was iig, iets heel anders dan ik ooit heb gezien. Een hele bijzondere man.quote:Op maandag 3 oktober 2022 13:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Goed nieuws:
[..]
is nu te zien op Netflix. Is er wel eentje voor @:Bosbeetle en @:flipsen .
Afgelopen weekend 2 films gezien in de bioscoop:
Moonage Daydream(2022)8documentary, music135PG-1312Brett MorgenBrett MorgenA cinematic odyssey exploring David Bowie's creative and musical journey. From visionary filmmaker Brett Morgen, and sanctioned by the Bowie estate[..]
Vooropgesteld: De gehele film/docu is overweldigend. En daar zit wat mij betreft ook gelijk één van de pijnpunten. Het is een constante aanslag op je zintuigen. Mensen die vatbaar zijn voor epileptische aanvallen, moeten deze film zeker niet gaan kijken. Ik heb daar geen last van en ik vond het al heel veel worden. Tweede pijnpunt is dat Bowie wordt afgeschilderd als één of andere Messias zonder enige vorm van kritiek. Dat is natuurlijk een keuze die je als regisseur mag maken, maar dat maakt het een minder goede documentaire. Ik zou het dus ook geen documentaire willen noemen, maar een trip. En daar zat ik nou niet op te wachten. Mijn vrouw vond het overigens wel geweldig en gaf het een 9/10.7.5
Erg indrukwekkend, maakte op mij net zoveel indruk als destijds het origineel. Toch is het boek wat mij betreft nog sterker.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:28 schreef christmastsunami het volgende:
Im Westen nichts Neues
[..]
[ afbeelding ]
Netflix productie.
Zitten nog veel meer Sopranos karakters in Goodfellas.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:16 schreef Soury het volgende:
Ik had zin inGoodfellas (1990) - Reference View - IMDb Goodfellas, was een tijd geleden. Wat een vette film is dat. Ik had wel een paar momenten [ link | afbeelding ]
Zijn vrouw en die gozer die in zijn voet word geschoten zijn de zelfde als in de Soprano's
Die handgranaat was erg grappig.quote:Op vrijdag 25 november 2022 15:35 schreef Breuls het volgende:
Ik zie wel connecties tussen The Menu en Triangle of Sadness. De één dikt de satire wat harder aan dan de andere, maar het contrast tussen haute cuisine en een cheeseburger is toch een overeenkomend kenmerk.
Beide zijn overigens topfilms, behorende tot de beste van het jaar. Vervelen geen moment, al vind ik Triangle of Sadness in de derde akte een klein beetje inzakken. (Maar dat mag de pret niet drukken.)
Wel overigens uitgebreid en hard gelachen in Triangle of Sadness, en de hele zaal met mij.
Had iets leukers verwacht gezien de aanwezigheid van Steve Coogan. Vond de hoofdpersonage ook lichtelijk irritant. Kende het verhaal wel een beetje van tevoren, maar had dus iets anders verwacht.quote:De naam van de koning moet worden gezuiverd. Hij was helemaal geen gewetenloze tiran. Een bochel had-ie ook niet. Het toneelstuk dat Shakespeare over hem schreef? Pure laster. En wie meent dat het lichaam van Richard III nooit meer gevonden zal worden, omdat het in 1485 volgens de officiële lezing in een rivier werd gekieperd, heeft zich in de luren laten leggen. De waarheid is dat Richard in Leicester begraven ligt. Onder een parkeerplaats.
Ziedaar de obsessie waarmee de gescheiden, op haar werk ondergewaardeerde Philippa Langley weer richting in haar leven vindt, in het op een waargebeurd verhaal gebaseerde The Lost King.
Origineel gegeven dat meer in zich zou hebben gehad als er een duidelijke keuze was gemaakt tussen feelgood of komedie. Nu bleef het in niemandsland hangen.quote:33 jaar na hun geboorte ontdekken twee tweelingbroers plotseling het bestaan van de ander … Voor Grégoire en Anthony is de verrassing des te groter omdat de ene wit is en de ander zwart! Er was een kans van één op een miljoen dat dit genetische verschijnsel zich zou voordoen.
Maar hun huidskleur is lang niet het enige dat hen onderscheidt! Door elkaar te leren kennen heeft geen van beiden de indruk de jackpot te hebben gewonnen…
Flauwe avonturenfilm van Franse bodem. Pretendeert ook niets anders te zijn en daarom beter te verteren dan bovenstaande film. Paar keer hard gelachen zelfs en daardoor een ruime voldoende waard.quote:Na alleen te hebben overleefd op het vijandige eiland van Val Verde is de avonturier Jack Mimoun een ster geworden. Het boek met zijn ervaringen is een bestseller en zijn TV uitzending verslaat alle kijkcijfers. Hij wordt benaderd door de geheimzinnige Aurélie Diaz die Jack Mimoun terugbrengt naar Val Verde. Zij neemt hem mee op zoek naar het legendarische zwaard van piraat La Buse. Vergezeld door andere avonturiers gaat hij op een ongelooflijke schattenjacht met duizend gevaren.
Bij deze film wilde ik echt mijn tijd vooral terug. Mijn god wat een goedkoop zooitje...quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:30 schreef Karina het volgende:
Moonfall(2022)5.2action, adventure, sci-fi130PG-1312Roland EmmerichRoland Emmerich, Harald Kloser, Spenser CohenHalle Berry, Patrick Wilson, John BradleyA mysterious force knocks the moon from its orbit around Earth and sends it hurtling on a collision course with life as we know itIn het begin dacht ik nog: oké best leuk, maar het werd al snel nogal ongeloofwaardig en langdradig. Wel afgekeken maar eigenlijk duurde het ook te lang. Ik vond het op een gegeven moment ook wel een beetje Asylum worden hoor, maar die zijn tenminste nog grappig en echt 'over the top'6
Hij wordt heel goed gereviewed maar ik vond 'm, vooral na de eerste helft, echt wel wat tegenvallen.quote:Op zondag 27 november 2022 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Everything Everywhere All at Once(2022)8.7action, adventure, comedy, fantasy, sci-fi139R12Dan Kwan, Daniel ScheinertDan Kwan, Daniel ScheinertMichelle Yeoh, Stephanie Hsu, Ke Huy QuanAn aging Chinese immigrant is swept up in an insane adventure, where she alone can save the world by exploring other universes connecting with the lives she could have ledLeuke film over familie relaties verpakt in een multiuniversum verhaal, de hoofdpersoon leert door universum hoppen haarzelf en haar naasten kennen. Ik vond het leuk gedaan het hele concept wordt heel erg uitgelegd waardoor het wel goed te volgen is maar de spanning ontbreekt daardoor wel een beetje. Van mij had het wat meer de stukjes vallen later op hun plek mogen zijn in plaats van de stukjes worden op hun plek gelegd. Maar wel vermakelijk en een innovatieve manier om weer te geven hoe mensen over tijd hunzelf en anderen kunnen gaan begrijpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8De tweede, een Zweedse ‘post-apocalyptische’ film
Svart krabba(2022)5.7action, adventure, drama, sci-fi, thriller, war114TV-MA16Adam BergAdam Berg, Pelle Rådström, Surbhi SehgalNoomi Rapace, Jakob Oftebro, Dar SalimIn a post-apocalyptic world, six soldiers on a covert mission must transport a mysterious package across a frozen archipelago. Noomi Rapace starsIn een niet nader uitgelegde oorlog (ik denk een burgeroorlog) worden een paar soldaten al schaatsend op pad gestuurd om een pakje af te leveren.
Onderweg gebeurt er (natuurlijk) van alles, het is een soort Elfstedentocht met hindernissen
Erg goede film, goed geacteerd en het blijft spannend tot het eind.9Beide films zeker aan te raden als je van deze genres houdt.
Ik ben tot de helft gekomen. Erg gelachen om sommige dingen. Maar toen leek het of de film weer opnieuw begon, en daar had ik de puf niet voor.quote:Op zondag 27 november 2022 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij wordt heel goed gereviewed maar ik vond 'm, vooral na de eerste helft, echt wel wat tegenvallen.
" en het vraagteken weg:quote:Op maandag 28 november 2022 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik krijg hem niet goed. Wat doe ik fout, @:Danny ?
| 1 | [review=https://www.imdb.com/title/tt13352968/,9]We hebben deze film in de bios gezien. Wat een heerlijke film, en te oordelen naar de reacties in de zaal waren we niet de enigen die dat vonden. Het is een vrij eenvoudig verhaal met twee mensen, vrijwel volledig opgenomen in een hotelkamer. De oudere Nancy Stokes (Emma Thompson) heeft een onbevredigend seksleven achter de rug en zou graag eens ervaren hoe bevredigende seks is. Hiervoor huurt ze sekswerker Leo Grande (Daryl McCormack) in. Hoewel de ontmoeting bedoeld is om seks te hebben, gaat het om de dialogen en de interactie tussen deze twee zeer verschillende mensen. Er zijn momenten dat we hardop moesten lachen, er waren momenten van verstilling. Al met al een heel mooie film[/review] |
Jeeeh, gelukt! Bedankt!quote:Op maandag 28 november 2022 10:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
" en het vraagteken weg:
[ code verwijderd ]
Deze moet ik ook echt nog eens zin.quote:Op zondag 27 november 2022 23:59 schreef Farenji het volgende:
De 12 gezworenen(1957)9crime, drama96Approved14Sidney LumetReginald RoseMartin Balsam, John Fiedler, Lee J. CobbThe jury in a New York City murder trial is frustrated by a single member whose skeptical caution forces them to more carefully consider the evidence before jumping to a hasty verdict12 angry men. Een film uit 1957, in zwart/wit, over 12 naamloze blanke mannen met stropdassen die gedurende vrijwel de hele film in 1 kamer zitten te discussieren. Tot ik hem vandaag eindelijk zelf keek begreep ik eigenlijk niet zo goed waarom mensen dit een van de beste films ooit konden vinden, maar nu wel. Wat een meesterwerk!9
Heb nog maar even wat geschreven over The Menu: Ralph Fiennes serveert in The Menu een avondmaal om nooit te vergetenquote:Op vrijdag 25 november 2022 @ 15:35 schreef Breuls het volgende:
Ik zie wel connecties tussen The Menu en Triangle of Sadness. De één dikt de satire wat harder aan dan de andere, maar het contrast tussen haute cuisine en een cheeseburger is toch een overeenkomend kenmerk.
Een geweldige film, let vooral op de beklemmende sfeer en hoe het camerawerk daar een bepalende rol in speelt.quote:Op maandag 28 november 2022 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze moet ik ook echt nog eens zin.
Soms snap ik de imdb scores echt niet, tenminste ik snap dat ze nogal oppervlakkig zijn. Want dit vind ik een hele goeie film, meer iets van boven een imdb 7.quote:Op maandag 28 november 2022 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
The Art of Self-Defense(2019)6.6action, comedy, crime, drama, mystery, thriller104R16Riley StearnsRiley StearnsJesse Eisenberg, Alessandro Nivola, Imogen PootsAfter being attacked on the street, a young man enlists at a local dojo, led by a charismatic and mysterious sensei, in an effort to learn how to defend himself from future threatsKomische film over een wat sullige jongen die in elkaar getrapt wordt en dan besluit zijn leven in eigen handen te nemen. Wat vogt is een hilarische aaneensluiting van doldwaze pogingen om stoer te zijn. Het brengt hem bij een karate leraar die zijn leven daadwerkelijk doet veranderen. Echt een leuke zaterdagavond film om hartelijk bij te lachen, vooral omdat hij heerlijk absurd is.
Het gaat om het aantal. Zie je vaak met buitenlandse films die een 9 mogen hebben maar als er 3 mensen zijn is de score altijd laagquote:Op woensdag 30 november 2022 16:58 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Soms snap ik de imdb scores echt niet, tenminste ik snap dat ze nogal oppervlakkig zijn. Want dit vind ik een hele goeie film, meer iets van boven een imdb 7.
Doen! Mijn moeder heeft mij destijds toen ik een jaar of 11 was uit mijn bed gehaald toen die op tv was (deed ze wel vaker). Veruit de meest invloedrijke film voor mijn persoonlijke ontwikkelingquote:Op maandag 28 november 2022 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deze moet ik ook echt nog eens zin.
De 12 gezworenenquote:Op zondag 27 november 2022 23:59 schreef Farenji het volgende:
De 12 gezworenen(1957)9crime, drama96Approved14Sidney LumetReginald RoseMartin Balsam, John Fiedler, Lee J. CobbThe jury in a New York City murder trial is frustrated by a single member whose skeptical caution forces them to more carefully consider the evidence before jumping to a hasty verdict12 angry men. Een film uit 1957, in zwart/wit, over 12 naamloze blanke mannen met stropdassen die gedurende vrijwel de hele film in 1 kamer zitten te discussieren. Tot ik hem vandaag eindelijk zelf keek begreep ik eigenlijk niet zo goed waarom mensen dit een van de beste films ooit konden vinden, maar nu wel. Wat een meesterwerk!9
Je vergeet nog te zeggen dat dit wanproduct bijna 3 uur duurt. En bizar genoeg een staande ovatie van 14 minuten hier: https://economictimes.ind(...)4113797.cms?from=mdrquote:Op woensdag 7 december 2022 11:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
Blonde(2022)biography, drama, mystery, romance166NC-17n/aAndrew DominikAndrew Dominik, Joyce Carol OatesAna de Armas, Garret Dillahunt, Bobby CannavaleA fictionalized chronicle of the inner life of Marilyn MonroeNieuwe aanvoerder op mijn troep top 10. Wat een absoluut wangedrocht is deze film. Bijna een compleet fictie verhaal, constant gewissel tussen zwart wit en verschillende vormen van kleur, camera werk wat nog onrustiger is dan Fear and Loathing in Las Vegas. Met een 1 ben ik nog royaal voor deze bende.1
Thanks, ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken. Maar dan pas ik.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
Blonde(2022)biography, drama, mystery, romance166NC-17n/aAndrew DominikAndrew Dominik, Joyce Carol OatesAna de Armas, Garret Dillahunt, Bobby CannavaleA fictionalized chronicle of the inner life of Marilyn MonroeNieuwe aanvoerder op mijn troep top 10. Wat een absoluut wangedrocht is deze film. Bijna een compleet fictie verhaal, constant gewissel tussen zwart wit en verschillende vormen van kleur, camera werk wat nog onrustiger is dan Fear and Loathing in Las Vegas. Met een 1 ben ik nog royaal voor deze bende.1
Oh dat lijkt me wel wat. Is onderwegquote:Op woensdag 7 december 2022 16:14 schreef H0D3NPYL het volgende:
Triangle of Sadness(2022)7.8comedy, drama147R12Ruben ÖstlundRuben ÖstlundHarris Dickinson, Charlbi Dean, Woody HarrelsonA fashion model celebrity couple join an eventful cruise for the super-richIn mijn top 5 films van het jaar. Satirische comedy over meerdere rijken die op een dure cruisevakantie zijn. De film is in drie delen opgedeeld, waarbij ik bij deel twee echt tranen in mijn ogen had van het lachen. Soms lag de nadruk op het voor schut zetten van de rijken er iets te veel op, maar ondanks dat een heerlijke film. Hoofdstuk drie was helaas wat te traag en duurde mij te lang om dit een tien te geven.
Deze regisseur schijnt nog enkele pareltjes te hebben dus die ga ik ook zeker checken.9
Ik ga hem straks kijken, gelukkig draaide hij hier nogquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:05 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Menu(2022)7.6comedy, horror, thriller107R16Mark MylodSeth Reiss, Will TracyRalph Fiennes, Anya Taylor-Joy, Nicholas HoultA young couple travels to a remote island to eat at an exclusive restaurant where the chef has prepared a lavish menu, with some shocking surprisesDeze stond al een tijdje op mijn lijstje. Ik had al een beeld van hoe deze film in grote lijnen zou verlopen en deze verwachting werd dan ook waargemaakt. De manier waarop het werd gebracht was echter wel ijzersterk. Als je van dark comedy houdt dan is dit wat voor jou! Laat je niet afschrikken door het genre 'horror', want dat viel allemaal mee.8
Hij was leuk, maar ik denk dat mijn verwachten te hoog gespannen waren. Ik geef het daarom een 7.quote:Op maandag 12 december 2022 00:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ga hem straks kijken, gelukkig draaide hij hier nog
Mooie documentaire die wat mij betreft net niet goed genoeg is om geweldig te zijn. Maar dus wel een aanrader.quote:De broers Saud en Nadeem begonnen twintig jaar geleden met het verzorgen van gewonde roofvogels toen bleek dat het dierenziekenhuis alleen vegetarische vogels toeliet. Ze delen hun huis met tientallen roofvogels en uilen. De meeste daarvan zijn Zwarte Wouwen, die massaal de stad bevolken en van wie Indiase moslims geloven dat ze je moeilijkheden weg eten. New Delhi is een van de drukst bevolkte steden van de wereld. En misschien ook wel een van de meest vervuilde. Maar ook wonderbaarlijk vol van leven. In onwaarschijnlijk mooi gefotografeerde scenes duiken op de meest onverwachte plekken dieren op. Alsof ze er altijd al hebben gewoond. De broers vertellen over hoe het leven experimenteert en zich probeert aan te passen aan veranderende omstandigheden. De vogels gaan hoger zingen om boven het stadslawaai uit te komen, maar ontdekken ook bijvoorbeeld hoe ze sigarettenpeuken kunnen gebruiken als afweermiddel tegen parasieten. Hun rake, poëtische gedachten mengen zich met opzienbarende beelden van grote schoonheid: Een duizendpoot ontmoet een overvliegend vliegtuig, een jong uiltje wordt gewassen als een baby in een teiltje en een familie wilde varkens steekt bij het licht van de straatlantarens een riviertje over All That Breathes van de Indiase filmmaker Shaunak Sen is een fascinerende en gelaagde documentaire over twee broers die roofvogels redden in New Delhi, waar dieren en de mensen zichtbaar worstelen met de gevolgen van de vervuiling. De twee moslim-broers tonen met veel wijsheid en humor hoe al het leven, van schimmels tot de mens, met elkaar verweven is. De stad als levend organisme is een cliché, maar deze film laat zien hoe waar dat is. De zeer bijzondere visuele taal is van de hand van “Gunda” cameraman Ben Bernhard.
All That Breathes won dit jaar de hoofdprijs voor Beste documentaire op twee belangrijke festivals: Sundance en Cannes. Een unicum in de filmgeschiedenis.
Qua film natuurlijk ontzettend slecht, qua vermaak geweldig. Geen idee hoe ik dat in een cijfer moet vertalen. Staat in ieder geval in mijn top 3 slechtste films die je gezien moet hebben. Redenen:quote:An evil scientist implants the brain of Michael, a murdered high school student, in an animatronic Tyrannosaurus. He escapes, wreaks vengeance on his high school tormentors and is reunited with his sweetheart Tammy. Together, the couple try to elude the mad scientist and the police and find a more appropriate vessel for Michael's brain.
Eens over de 3D. Op Hugo na, zijn Avatar idd voor mij de enige films waarbij 3D ook maar iets van toegevoegde waarde heeft. Mijn god wat was de CGI strak en mooi en levensecht. Je vergat helemaal dat je naar een animatiefilm aan t kijken was eigenlijk. De flora, fauna, de waterdruppels. Alleen alds er echte volledige mens scenes kwamen dan was ik ff afgeleid, omdat die zo scherp waren dat t bijna reality TV leekquote:Op donderdag 15 december 2022 08:38 schreef Danny het volgende:=
Avatar: The Way of Water(2022)8.3action, adventure, fantasy, sci-fi192PG-1312James CameronJames Cameron, Rick Jaffa, Amanda SilverSam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney WeaverJake Sully lives with his newfound family formed on the extrasolar moon Pandora. Once a familiar threat returns to finish what was previously started, Jake must work with Neytiri and the army of the Na'vi race to protect their home3 uur en 12 minuten visueel spektakel is misschien nog wel een understatement. De film ziet er prachtig uit. Gezien in 3D HFR Doly Atmos. De High Frame Rate maakt dat sommige scenes wel aanvoelen alsof je een game zit te spelen (niet vanwege slechte of duidelijke cgi, maar omdat een HFR dat gevoel nu eenmaal snel oproept), maar gelukkig kreeg ik dat gevoel maar een handvol keren, en als je wilt is de film natuurlijk ook in 4DX, 2D en met normale framerate te zien in diverse bioscopen, dus keuze genoeg.
Avatar 1 vond ik bij eerste viewing niet geweldig. Pas na een tweede keer kijken - en wel naar de extended versie - nam de waardering voor de film toe. Avatar: The Way of Water is net als de eerste film lang en net als de eerste film voelt het alsof hij een stuk korter had gekund. Bij de eerste Avatar lag dat in mijn ogen vooral aan het ontbreken van belangrijke scenes die in de extended versie wel zaten en die het verhaal meer body en een betere en logischer flow gaven en ik hoop dat dat bij deel 2 hetzelfde gaat zijn en dat de wat langdradig aanvoelende scenes bij een extended versie beter tot hun recht zullen komen.
Al met al is deze film absoluut een bioscoopbezoekje waard, want de ruim 3 uur waren eigenlijk best snel voorbij, zonder op m'n klokje te hoeven kijken. Dikke 8,5.
En heb je de kans 'm in 3D te zien; probeer het eens. Avatar 1 en 2 zijn voor mij tot nu toe de enige films waarbij 3D 'echt' en natuurlijk aanvoelde (ws omdat het daadwerkelijk met twee camera's op oogafstand van elkaar gefilmd is) en waarbij het daadwerkelijk iets toevoegt, in tegenstelling tot alle andere 3D films die achteraf digitaal omgebouwd worden tot 3D.8.5
Die is beterquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:16 schreef Tijn het volgende:
Glass Onion: A Knives Out Mystery(2022)8comedy, crime, drama, mystery, thriller140PG-1312Rian JohnsonRian JohnsonDaniel Craig, Edward Norton, Janelle MonáeFamed Southern detective Benoit Blanc travels to Greece for his latest caseGisteren Glass Onion gezien. Superleuk! Benoit Blanc is een soort moderne Poirot, maar in plaats van een standaard whodunnit-verhaaltje, geven ze het een grappige twist. Ik wil de eerste Knives Out-film nu ook wel zien.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |