Ook gekeken dit weekend, vond hem een beetje langzaam op gang komen maar verder wel spannend en boeiend. Hoofdrolspeelster ken ik trouwens uit Roswell New Mexico (serie op HBO Max).quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 23:23 schreef Shogo het volgende:
Prey(2022)7.2action, drama, horror, sci-fi, thriller99Rn/aDan TrachtenbergPatrick Aison, Dan TrachtenbergAmber Midthunder, Dakota Beavers, Dane DiLiegroThe origin story of the Predator in the world of the Comanche Nation 300 years ago. Naru, a skilled female warrior, fights to protect her tribe against one of the first highly-evolved Predators to land on EarthBijzonder dat een draak van een film als The Predator een bioscoop release krijgt en dit niet. Bijzonder dus ook dat deze mij behoorlijk verrast heeft. De trailer zag er al goed uit, maar het is echt een goede film geworden. Een goede mix tussen survival/horror/actie/sci-fi maakt deze film een must-see en vrij uniek. Deze regisseur heeft goed begrepen dat de spanning opbouwen goed werkt voor een Predator film en daarnaast bevat deze film ook echt de beste cinematografie van alle Predator films. Wellicht konden er wat dingen nog beter verhaaltechnisch (beetje voorspelbaar op bepaalde punten naar het einde toe), maar ondanks dat vind ik dit wel een solide film. Ik heb mij ontzettend vermaakt.7.5
Ik kom er niet doorheen. De Amadeus vorm van vertellen vind ik niet fijn gekozen. Tot nu toe een aaneenschakeling van videoclips met tussendoor Antonio Salieri Colonel Parker die zijn verhaal doet.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:57 schreef Mike het volgende:
Elvis(2022)7.8biography, drama, music159PG-1312Baz LuhrmannBaz Luhrmann, Sam Bromell, Craig PearceAustin Butler, Tom Hanks, Olivia DeJongeElvis is Baz Luhrmann's biopic of Elvis Presley, from his childhood to becoming a rock and movie star in the 1950s while maintaining a complex relationship with his manager, Colonel Tom ParkerHet levensverhaal van Elvis Presley met alle energie en flash die we van Baz Luhrmann gewend zijn. De film duurt 2 uur en 39 minuten en dan zijn we zelfs nog in sneltreinvaart door het leven van The King gegaan. Dit lijkt me een film die zowel de moeite waard is als je een grote Elvis-fan bent en als je hem amper kent. Austin Butler speelt de hoofdrol weergaloos en zingt ook nog eens voor een groot deel zelf. Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Colonel Parker, gespeeld door Tom Hanks, en dat vond ik helaas meer een karikatuur dan een echt persoon. Maar dat mag de pret niet drukken, dit is gewoon een hele fijne film.8
Aardige film met een paar onverwachte wendingen. Paar keer hard moeten lachen. De trekjes van Patty (volgens mij helemaal geen ADHD maar wat weet ik ervan) zijn gelukkig net niet te irritant wat wel eens het geval kan zijn in films.quote:Hilarisch portret – met psychologische diepgang – van de romance tussen pyromane punkrocker John Q Public en ADHD-meisje Patty in de Amerikaanse suburbs. John Q Public, pyromaan uit overtuiging, raakt verzeild in onverwachte romance met Patty, zijn grootste fan. Adam Rehmeier schetst een droogkomisch portret van quirky liefde in de Amerikaanse suburbs, in de traditie van de slacker- en stonerfilm, maar dan toch anders. Onder meer te zien op het Sundance Film Festival en winnaar van de Rebel with a Cause Award van het Tallin Black Nights Film Festival.
Gisteravond opperde mijn vrouw om naar de bioscoop te gaan. Zoiets moet je direct met beide handen aangrijpen en deze draaide, dus daar 2 kaartjes voor gekocht. Brad Pitt, actie comedie, goed gereviewd door Danny, what could go wrong? Nou... eigenlijk alles! Geen verhaal, veel dingen die niet kloppen maar vooral: de humor vond ik vrij ver te zoeken. Pitt speelt een puike rol, maar verder vond ik dat de regisseur te veel hinkelde op 2 gedachten. Beetje een brug tussen Tarantino en Ritchie, maar sloeg juist daardoor de plank geheel mis naar mijn bescheiden mening. Nee, vond het een fikse tegenvaller helaas.quote:Op maandag 8 augustus 2022 13:11 schreef Danny het volgende:
Bullet Train(2022)7.5action, comedy, thriller126R16David LeitchZak Olkewicz, Kôtarô IsakaBrad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-JohnsonFive assassins aboard a fast moving bullet train find out their missions have something in commonBrad Pitt speelt 'ladybug', een crimineel die wordt ingehuurd om een koffer van een Japanse 'bullettrain' te stelen. Klinkt makkelijk, maar blijkt véél minder makkelijk.
Erg vermakelijke film met veel humor, wat absurdisme hier en daar, goeie montage en interessante personages. Kan ik 100% aanraden als je van komische actiefilms houdt.8
aww sorry. Ik vond 'm echt heel tof.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gisteravond opperde mijn vrouw om naar de bioscoop te gaan. Zoiets moet je direct met beide handen aangrijpen en deze draaide, dus daar 2 kaartjes voor gekocht. Brad Pitt, actie comedie, goed gereviewd door Danny, what could go wrong? Nou... eigenlijk alles! Geen verhaal, veel dingen die niet kloppen maar vooral: de humor vond ik vrij ver te zoeken. Pitt speelt een puike rol, maar verder vond ik dat de regisseur te veel hinkelde op 2 gedachten. Beetje een brug tussen Tarantino en Ritchie, maar sloeg juist daardoor de plank geheel mis naar mijn bescheiden mening. Nee, vond het een fikse tegenvaller helaas.
Me: 4-
Absurditeit ten top natuurlijk. Vond de film ook raakvlakken hebben met het werk van Tarantino en Ritchie. Samen met mijn vrouw gaan kijken (pubers bleven mooi thuis). Ouderwets avondje bios met popcorn en beiden kunnen lachen. Voor mij ook een 8.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gisteravond opperde mijn vrouw om naar de bioscoop te gaan. Zoiets moet je direct met beide handen aangrijpen en deze draaide, dus daar 2 kaartjes voor gekocht. Brad Pitt, actie comedie, goed gereviewd door Danny, what could go wrong? Nou... eigenlijk alles! Geen verhaal, veel dingen die niet kloppen maar vooral: de humor vond ik vrij ver te zoeken. Pitt speelt een puike rol, maar verder vond ik dat de regisseur te veel hinkelde op 2 gedachten. Beetje een brug tussen Tarantino en Ritchie, maar sloeg juist daardoor de plank geheel mis naar mijn bescheiden mening. Nee, vond het een fikse tegenvaller helaas.
Heerlijke filmquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:12 schreef Treehut362 het volgende:
DUEL FULL MOVIE Steven Spielberg 1971 I LOVE THIS MOVIE
Duel(1971)7.6action, thriller90PG6Steven SpielbergRichard MathesonDennis Weaver, Jacqueline Scott, Eddie FirestoneA business commuter is pursued and terrorized by the malevolent driver of a massive tractor-trailertekst hier5.5https://www.imdb.com/title/tt0067023/?ref_=fn_al_tt_2
Hoe vond dame het.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ook maar zo zo, misschien hadden we een slechte dag. Of slechte week, vorige week een Almodóvar film gekeken op Netflix en gewoon thumbs down gegeven, wtf? Ben de naam van de film alweer vergeten gelukkigquote:
Deze ook pas gezien, echt een hele creepy film waar ik behoorlijk nerveus van werd.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:41 schreef dimmak het volgende:
La abuela(2021)5.9horror100Rn/aPaco PlazaCarlos VermutAlmudena Amor, Vera Valdez, Karina KolokolchykovaA Paris model must return to Madrid where her grandmother, who had brought her up, just had a stroke. But spending just a few days with this relative turns into an unexpected nightmareSpaanse horror films zijn vaak verrassend goed en zo ook deze. Hij stond al een tijdje op mij watchlist maar het kwam er maar niet van omdat de trailer er redelijk saai uit zag. Na een schokkend en heftig begin leek dat ook nog uit te komen. Saai en langdradig. Na de moeizame start kwam de film echter los en draaide het uit op een vrij origineel verhaal. Het laatste half uur stonden de haren constant overeind. Een aanrader voor de horror liefhebber.7.5
Vond hem ook best leuk. Had na de review van flipsen bijgestelde verwachtingen, maar viel me 100% mee. Gewoon een geinige actiefilm, waar je verder niet veel meer van moet verwachten. Zeker een 7,5 waard.quote:
Die film zal ik nog vele vele malen terug zien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 16:28 schreef Discombobulate het volgende:
The Northman(2022)7.6action, adventure, drama, fantasy, history, thriller137R16Robert EggersSjón, Robert EggersAlexander Skarsgård, Nicole Kidman, Claes BangFrom visionary director Robert Eggers comes The Northman, an action-filled epic that follows a young Viking prince on his quest to avenge his father's murderTypische Eggers film. Heerlijke Viking revenge film. Vond sommige stukken wel heel bombastisch bijvoorbeeld die rituelen of de tekst. Muziek was echt prachtig, ook cinematografie was duidelijk Eggers7.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |