Putin is de kwaaie in ALLES, right. De vijand? Zo makkelijk als je kijkt naar ons eigen land. Splinter en balk. Zolang je kijkt naar Rusland en Oekraine hoef je niet te kijken naar de enorme problemen in Nederland. False flag op zijn minst.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit. Hij heeft jarenlang genvesteerd om tussen landen en in landen chaos te creren. In zijn nadagen wil hij nu zaaien wat hij heeft geoogst, maar het valt uiteindelijk voor hem erg tegen. Het Westen is verdeeld, maar Oekrane verenigt hen. Ook heeft hij waarschijnlijk zijn investeringen in het Russische leger overschat.
Badend in luxe en onaantastbaar in macht maakt je blind voor de rot in de grond toont de geschiedenis aan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wel interessant hoe iemand een complete kleptocratie opzet en dan niet bedenkt dat die zich ook zal uitstrekken tot de krijgsmacht en de industrieen waar die afhankelijk van is. Dat vind ik wel bijzonder, eigenlijk, dat hij blijkbaar zo'n blinde vlek heeft.
Je zou denken dat iemand als Poetin alles en iedereen wantrouwt en controleert maar dat lijkt toch niet gebeurt te zijn.
Als Kyiv gevallen was, was Oekrane denk nog wel jaren een onrustig land geweest met partizanen enzovoort. Maar het was dan wel makkelijker geweest dan wat het nu is. Maar voor de rest ben ik het met je eens Zweden en Finland zouden ook zich hebben aangesloten bij de Navo. Vergeet niet de grootste Russische angst de herbewapening van Duitsland. Dat zal die ook niet echt leuk gevonden hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een factor inderdaad maar ook de Westerse reactie op de Krim speelde mee, die was bepaald niet van hetzelfde nivo. Tel daarbij op dat hij denkelijk verwachtte dat de invasie een peuleschil zou zijn en dat Oekraine binnen een week bezet zou zijn en je hebt een misrekening van jewelste.
Laten we reeel zijn, als Kyiv binnen een week gevallen was dan was het over en sluiten geweest voor Oekraine. En daarmee dus ook de Westerse steun. Ik denk wel dat de Finse aansluiting bij de NAVO dan ook plaatsgevonden had en de Zweedse ook.
De vraag is wat er nu voor hem overblijft om zijn ego/gezicht mee te redden, de realistische optie zou zijn om terug te trekken en de aspiraties op te geven maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
Misschien dacht hij het gecontroleerd te hebben, maar heeft hij teveel jaknikkers om zich heen. Uiteindelijk is het vrijwel altijd beter als een leider niet te lang aan de macht is. Dan krijg je machtsmisbruik, jaknikkers en een leider die niet meer zijn volk aanvoelt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wel interessant hoe iemand een complete kleptocratie opzet en dan niet bedenkt dat die zich ook zal uitstrekken tot de krijgsmacht en de industrieen waar die afhankelijk van is. Dat vind ik wel bijzonder, eigenlijk, dat hij blijkbaar zo'n blinde vlek heeft.
Je zou denken dat iemand als Poetin alles en iedereen wantrouwt en controleert maar dat lijkt toch niet gebeurt te zijn.
Ja, ik snap wel hoe het werkt, ik had alleen verwacht dat een ex-KGB'er het ook snaptequote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dacht hij het gecontroleerd te hebben, maar heeft hij teveel jaknikkers om zich heen. Uiteindelijk is het vrijwel altijd beter als een leider niet te lang aan de macht is. Dan krijg je machtsmisbruik, jaknikkers en een leider die niet meer zijn volk aanvoelt.
Tja, noem eens iets dat hij goed gedaan heeft en waar wij nog wat van kunnen leren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Putin is de kwaaie in ALLES, right. De vijand?
Dus Rutte is een false flag oorlog in Oekrane begonnen om ervoor te zorgen dat de problemen in Nederland, die veel groter zijn dan in Rusland, te verhullen.quote:Zo makkelijk als je kijkt naar ons eigen land. Splinter en balk. Zolang je kijkt naar Rusland en Oekraine hoef je niet te kijken naar de enorme problemen in Nederland. False flag op zijn minst.
Zolang wij onze eigen misstanden niet proberen te verhullen door naburige landen te verkrachten, op grote schaal, valt het allemaal nog wel mee, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Putin is de kwaaie in ALLES, right. De vijand? Zo makkelijk als je kijkt naar ons eigen land. Splinter en balk. Zolang je kijkt naar Rusland en Oekraine hoef je niet te kijken naar de enorme problemen in Nederland. False flag op zijn minst.
Kandidaat lidmaatschap is om die reden in 2012 door Duitsland en Frankrijk tegen gehouden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben wel met je eens dat het onder dreiging is, dat valt echt niet te ontkennen. Als je dat als diplomatie wilt uitleggen, zou ik dat als volgt interpreteren (en dan doel ik puur op het NAVO-uitbreidingsverhaal): hij heeft jarenlang aangegeven dat hij de grens niet verder wil zien oprukken. Aangegeven dat dat niet moet gebeuren (dus proberen diplomatiek op te lossen). Toen er niet geluisterd werd, meerdere malen aangegeven geen andere mogelijkheid te zien dan in te grijpen.
Het is hoe je het interpreteert. Je kunt het als keiharde bedreiging zien om je zin te krijgen. Valt zeker wat voor te zeggen. Echter kun je het ook beschouwen als geen andere mogelijkheid zien als herhaald waarschuwen niks uithaalt.
Dan kun je zeggen: soevereine landen moeten zelf weten wat ze doen, heeft hij niks mee te maken. Valt ook genoeg voor te zeggen. Echter hebben wij ook ultimatums aan regimes gesteld wanneer ze ons niet gewoon op diplomatieke wijze 'gehoorzaamden'. Irak moest zijn WMD's opgeven, want anders zou het uiterste middel ingrijpen zijn. Dat is ook gebeurd. Kosovo moest onafhankelijk worden, anders zouden we ingrijpen. Is ook gebeurd.
Het gaat er in die zin ook een beetje om wie de 'big boys' zijn die de macht hebben om zulke eisen te stellen, zonder dat dat betekent dat ze dan maar een vrijbrief hebben om de hele wereld te onderwerpen als ze daar zin in hebben. Maar als het om veiligheidsbelangen van de grootste kernmachten ter wereld gaat en de eisen zijn in die zin niet extreem buitensporig (los van hoe eerlijk je het zelf vindt volgens je moreel kompas), dan kan het soms simpelweg verstandiger zijn om eieren voor je geld te kiezen. Op het moment dat er nog geen schot is gelost kun je dan ook proberen om nog afspraken te maken waar je elkaar aan kunt houden (en alle open eindjes, zoals de afspraken/garanties rond NAVO-uitbreiding) nu echt duidelijk kunt afstemmen zodat daar geen twijfel meer over is.
Haha ja hoor false flag. Rutte is zeker de master of puppets die zowel aan de touwtjes van Poetin als Zelensky trekt. Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de ene een oorlog tegen de ander is begonnen om af te leiden van corona en toeslagenaffaire. KOEKOEK!quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Putin is de kwaaie in ALLES, right. De vijand? Zo makkelijk als je kijkt naar ons eigen land. Splinter en balk. Zolang je kijkt naar Rusland en Oekraine hoef je niet te kijken naar de enorme problemen in Nederland. False flag op zijn minst.
De zogenaamde useful idiots zoals Thierry Baudet en Joost Niemoller. Die zijn zo in de propaganda en retoriek (en betalingen) van Rusland en Poetin gaan geloven dat ze nu als kleine boze kinderen staan te stampen dat het allemaal niet eerlijk is. Ondertussen de verkrachtingen, moordpartijen, destructie en deportaties negerend.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit. Hij heeft jarenlang genvesteerd om tussen landen en in landen chaos te creren. In zijn nadagen wil hij nu zaaien wat hij heeft geoogst, maar het valt uiteindelijk voor hem erg tegen. Het Westen is verdeeld, maar Oekrane verenigt hen. Ook heeft hij waarschijnlijk zijn investeringen in het Russische leger overschat.
Ligt aan de wap. De ene helft vereerd Poetin als de ware leider die het gemene westen bestrijdt (dus nee), de andere helft denkt dat Poetin een marionet is van het westen die op verzoek deze oorlog begonnen is als onderdeel van The Great Reset (dus ja).quote:
Ja, want dat had Oekrane immers ook moeten doen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:58 schreef Za het volgende:
[..]
En dat zal hij gelaten ondergaan denk je?
Zat.quote:
Rutte heeft natuurlijk hoogstpersoonlijk MH17 neergeschoten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 04:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha ja hoor false flag. Rutte is zeker de master of puppets die zowel aan de touwtjes van Poetin als Zelensky trekt. Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de ene een oorlog tegen de ander is begonnen om af te leiden van corona en toeslagenaffaire. KOEKOEK!
Poetin is niet bepaald vanwege zijn intelligentie bij de KGB aangenomen, maar gewoon omdat het een crimineel straatvechtertje was. Het is ook niet voor niets dat hij in de provinciestad Dresden gedetacheerd zat ipv in Berlijn, de toenmalige wereldhoofdstad van de spionage.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel hoe het werkt, ik had alleen verwacht dat een ex-KGB'er het ook snapte
Juist de machthebbers van het type Poetin hebben iemand nodig die ze altijd de waarheid vertelt maar, ja, mischien is het gewoon een kwestie dat het te oncomfortabel wordt om zo iemand altijd om je heen te hebben als je vrijwel almachtig bent in Rusland.
Marcus Aurelius had een slaaf wiens taak het was om hem er aan te herinneren dat hij slechts een mens was. Marcus Aurelius was een wijs man.
quote:
Ik heb echt een hekel aan jouw houding.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Daar ging het bij Hitler ook fout. Men durfde niet de waarheid te vertellen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel hoe het werkt, ik had alleen verwacht dat een ex-KGB'er het ook snapte
Juist de machthebbers van het type Poetin hebben iemand nodig die ze altijd de waarheid vertelt maar, ja, mischien is het gewoon een kwestie dat het te oncomfortabel wordt om zo iemand altijd om je heen te hebben als je vrijwel almachtig bent in Rusland.
Marcus Aurelius had een slaaf wiens taak het was om hem er aan te herinneren dat hij slechts een mens was. Marcus Aurelius was een wijs man.
Ja maar we hebben hier kerona, lockdown en dictatuur he. Dat is veel erger dan daar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 07:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan jouw houding.
Als je vindt dat de oorlog in Oekrane afleidt van de 'enorme' problemen in Nederland, toon je glashelder aan dat je echt een totaal gebrek aan relativeringsvermogen hebt.
Wat is het hier toch allemaal kommer en kwel.
Echt, bah bah, wat een negatieve houding..
🤢🤮
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |