abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204729635
Zit Putin bij het WEF eigenlijk?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204729642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja een gouden brug bouwen, zo versla je de vijand zonder dat het tienduizenden mensenlevens kost.
Maar ik vrees dat de intenties aan het veranderen zijn, in de VS gaan luide stemmen op om Rusland te ontwapenen of in ieder geval te zorgen dat ze nooit meer de militaire macht hebben om een buurland aan te vallen.
Het is nu eenmaal niet de verantwoordelijkheid van de rest om er voor te zorgen dat putin z'n ego hier onbeschadigd uitkomt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204729646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima als je die versie van het verhaal aanhangt. Misschien is het de waarheid, maar ik betwijfel dat.

Maar dan blijft bij mij de vraag staan (die ik al vaker heb gesteld): waarom zijn ze daar dan niet eerder mee begonnen, als dat het doel was? Putin is 23 jaar aan de macht: sinds zijn aantreden steeds meer landen bij de NAVO en gesprekken met landen die dat ambiëren. Waarom niet dat doel verwezenlijken als je grootste opponent, de VS, elders in twee grote, dure en langdurige oorlogen tegelijkertijd is verwikkeld, maar wachten tot ze overal vertrokken zijn en hun handen weer vrij hebben?
Als je het niet beter zou weten zou je haast nog gaan denken dat Poetin er niet zo heel goed over nagedacht heeft.
pi_204729651
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
Zit Putin bij het WEF eigenlijk?
Ligt eraan wie je het vraagt, de ene wappie zegt van wel en de ander zegt van niet. Is een topic over in BNW waar je dat kan navragen, daar zitten de WEF experts.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2022 00:52:04 ]
pi_204729656
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je het niet beter zou weten zou je haast nog gaan denken dat Poetin er niet zo heel goed over nagedacht heeft.
Ik denk dat hij dat wel gedaan heeft. Het loopt alleen niet zoals hij had uitgedacht.
pi_204729658
quote:

[..]
Net als Biden, maar dan gaan we weer terug naar het schoolplein.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204729669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ligt eraan wie je het vraagt, de ene wappie zegt van wel en de ander zegt van niet. Is een topic over in BNW waar je dat kan navragen, daar zitten de WEF experts.
Aha, ok, thanks, ik blijf hier
pi_204729676
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Volgens mij is de koers van Biden in dit verhaal nauwelijks omstreden te noemen. Hij is vrij duidelijk in zijn positie en zit niet vast in een gehaktmolen en krijgt geen nieuwe NAVO landen op zijn stoep.
pi_204729685
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:52 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Aha, ok, thanks, ik blijf hier
Ja, pcies, wappie uur is bijna over, inderdaad. Dan zou ik ook nog ff wachten.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204729695
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:51 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Biden is een moralist, die zou Idi Amin nog reanimeren uit naastenliefde.
pi_204729712
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Biden is dement en Putin is getikt. Welk hokje zit ik?
pi_204729721
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, pcies, wappie uur is bijna over, inderdaad. Dan zou ik ook nog ff wachten.
Tog.
pi_204729730
Gelukkig is VI er weer iig O-)
pi_204729747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mannerheim was van adel, mischien dat hij dat bedoelt? ;)

Heh, ik dacht dat ik in Helsinki naar een museum over hem toeliep, bleek het zijn voormalige woonhuis te zijn wat helemaal geen museum is :D
Ik ben hier geweest: "Mannerheim's historic saloon car opens up | News | Yle Uutiset" https://yle.fi/news/3-9665329

Dineetje ging me te ver :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204729748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat hij dat wel gedaan heeft. Het loopt alleen niet zoals hij had uitgedacht.
Poetin is al veel langer bezig om het westen uit elkaar te spelen met zijn Russische trollen. Voorbeelden genoeg met in mening van Brexit referendum, in mening bij de Amerikaanse verkiezingen tussen Trump en Clinton en zullen vast nog veel meer voorbeelden zijn. Hij had nooit verwacht dat het Westen zich zo snel zou verengingen en tegen hem zou keren.
pi_204729752
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Prima als je die versie van het verhaal aanhangt. Misschien is het de waarheid, maar ik betwijfel dat.

Maar dan blijft bij mij de vraag staan (die ik al vaker heb gesteld): waarom zijn ze daar dan niet eerder mee begonnen, als dat het doel was? Putin is 23 jaar aan de macht: sinds zijn aantreden steeds meer landen bij de NAVO en gesprekken met landen die dat ambiëren. Waarom niet dat doel verwezenlijken als je grootste opponent, de VS, elders in twee grote, dure en langdurige oorlogen tegelijkertijd is verwikkeld, maar wachten tot ze overal vertrokken zijn en hun handen weer vrij hebben?
simpel planning.
sovjet unie viel (2e economie van de wereld klapt uit elkaar).
Er was liberalisme en democratie.
kijk eens wat er allemaal gebeurd is in Rusland sinds Poetin aan de macht is.

eerst hebben ze dit aan gepakt en vernietigd.
Toen maakte rusland een default. Dus weer een grote crisis.

In de begin jaren hadden ze de Tetjen oorlog.
De Moskou appartementen aanslagen
alle gevluchte democratische prominenten vermoord. Dit was in 2002 tot 2012 op zijn hoogte punt. waaronder de vergiftiging van een oekrainse president kandidaat in 2002 omdat die meer naar het westen wilde qua toekomst.
oorlog Georgië.
oorlog in krim
onder tussen beetje slijmen in het westen, goed geld verdienen aan gas.

brexit afwachten onrust creëren door massaal vluchtelingen stroom op gang te zetten.

Ohja en nu komt ie in 2016 heeft Poetin gigantische de defensie uitgaven verhoogd, en verder zijn positie versterkt.

het plan was dat trump vs uit de navo zou halen

In tussen heeft rusland nog een default mee gemaakt.

als alles op telt is er gigantische veel gebeurt is alleen nu dat men niet op Biden had geregeld, en deze hele invasie lijkt een beetje van; we hadden een plan, essentieel element is er uit (Trump in het witte huis), nou laten we toch maar door zetten.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 01:00:00 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204729754
quote:

[..]
Dat kan. Je kunt het ook zo uitleggen dat Russische dominantie dus niet dat ultieme doel is geweest vanaf het begin, maar het erop wijst dat het hem nu echt om een rode lijn gaat. Dat is blijkbaar pertinent uitgesloten, maar lijkt (als je het voorgaande m.b.t. het moment van daadwerkelijk op deze manier ingrijpen in ogenschouw neemt) geen totaal ongeloofwaardige uitleg. Ik vind dat streven naar Russische dominantie dan zelfs minder waarschijnlijk lijken, als je kijkt wat er nu daadwerkelijk is gebeurd de afgelopen 23 jaar. Ik zeg dus niet dat dat de waarheid is, maar het is objectief bekeken geen totaal irreële conclusie.
pi_204729761
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een schande, een moreel kompas hebben...
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204729766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik ben hier geweest: "Mannerheim's historic saloon car opens up | News | Yle Uutiset" https://yle.fi/news/3-9665329

Dineetje ging me te ver :@
Dat diner is dan ook wel knap aan de prijs, allemachtig :D
pi_204729781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Poetin is al veel langer bezig om het westen uit elkaar te spelen met zijn Russische trollen. Voorbeelden genoeg met in mening van Brexit referendum, in mening bij de Amerikaanse verkiezingen tussen Trump en Clinton en zullen vast nog veel meer voorbeelden zijn. Hij had nooit verwacht dat het Westen zich zo snel zou verengingen en tegen hem zou keren.
Dat is een factor inderdaad maar ook de Westerse reactie op de Krim speelde mee, die was bepaald niet van hetzelfde nivo. Tel daarbij op dat hij denkelijk verwachtte dat de invasie een peuleschil zou zijn en dat Oekraine binnen een week bezet zou zijn en je hebt een misrekening van jewelste.
Laten we reeel zijn, als Kyiv binnen een week gevallen was dan was het over en sluiten geweest voor Oekraine. En daarmee dus ook de Westerse steun. Ik denk wel dat de Finse aansluiting bij de NAVO dan ook plaatsgevonden had en de Zweedse ook.

De vraag is wat er nu voor hem overblijft om zijn ego/gezicht mee te redden, de realistische optie zou zijn om terug te trekken en de aspiraties op te geven maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2022 01:05:36 ]
pi_204729786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat diner is dan ook wel knap aan de prijs, allemachtig :D
Je krijgt dan ook geen knakworstje geserveerd, maar dan nog _O-
pi_204729788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 00:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dit. Hij heeft jarenlang geïnvesteerd om tussen landen en in landen chaos te creëren. In zijn nadagen wil hij nu zaaien wat hij heeft geoogst, maar het valt uiteindelijk voor hem erg tegen. Het Westen is verdeeld, maar Oekraïne verenigt hen. Ook heeft hij waarschijnlijk zijn investeringen in het Russische leger overschat.
pi_204729810
twitter
pi_204729814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 01:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dit. Hij heeft jarenlang geïnvesteerd om tussen landen en in landen chaos te creëren. In zijn nadagen wil hij nu zaaien wat hij heeft geoogst, maar het valt uiteindelijk voor hem erg tegen. Het Westen is verdeeld, maar Oekraïne verenigt hen. Ook heeft hij waarschijnlijk zijn investeringen in het Russische leger overschat.
Dat is wel grote understatement. Gezien de omvang van z'n leger en de resultaten.
pi_204729824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 01:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Toch wel interessant hoe iemand een complete kleptocratie opzet en dan niet bedenkt dat die zich ook zal uitstrekken tot de krijgsmacht en de industrieen waar die afhankelijk van is. Dat vind ik wel bijzonder, eigenlijk, dat hij blijkbaar zo'n blinde vlek heeft.
Je zou denken dat iemand als Poetin alles en iedereen wantrouwt en controleert maar dat lijkt toch niet gebeurt te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')