Dat is echt veel te kort door de bocht...quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Als jou echt onrecht is aangedaan dan vertel je dat zonder probleem.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is echt veel te kort door de bocht...
Natuurlijk moet er geluisterd worden maar dan moet je eerst je verhaal doen he.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Juist door dit gedrag wordt het de vrouwen of zelfs de mannen die zulke dingen meemaken het niet makkelijker op om erover te praten. Het vergoelijken of zeggen dat ze het gewoon moeten vertellen is triest. Ik heb niet de illusie dat ik jullie uberhaupt kan overtuigen want dat is vorige keer toch al niet gelukt en jullie blijven zelfde dingen roepen.
Het gaat niet om het cancellen of woke-gedoe maar om serieuze dingen waar er naar geluisterd moet worden. Maar jullie luisteren duidelijk niet.
Dat hebben ze ook bij Ajax gedaan. Waarom ze nu niet naar ISR stappen weet ik niet maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Ajax blijkt ook niet erg veel openheid van zaken te geven dus daar valt hun ook wat te verwijten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Natuurlijk moet er geluisterd worden maar dan moet je eerst je verhaal doen he.
Het is niet aan Ajax om hun verhaal neer te leggen bij het ISR dat zou wel heel apart zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook bij Ajax gedaan. Waarom ze nu niet naar ISR stappen weet ik niet maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Ajax blijkt ook niet erg veel openheid van zaken te geven dus daar valt hun ook wat te verwijten.
Om dan nu te roepen dat het wel mee valt is jammer want wij weten het verhaal niet.
Ajax valt in deze niet zoveel te verwijten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook bij Ajax gedaan. Waarom ze nu niet naar ISR stappen weet ik niet maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Ajax blijkt ook niet erg veel openheid van zaken te geven dus daar valt hun ook wat te verwijten.
Om dan nu te roepen dat het wel mee valt is jammer want wij weten het verhaal niet.
Denk jij dat er ook kaarsen in het spel waren?quote:
Dit.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is niet aan Ajax om hun verhaal neer te leggen bij het ISR dat zou wel heel apart zijn.
Het was sowieso al mega overdreven allemaal en dat wordt alleen maar bevestigd.
Wat zijn jouw bronnen, dat je precies weet wat er gebeurd is?quote:
https://www.voetbalprimeu(...)pioenswedstrijd.htmlquote:Supporters van Ajax drinken recordhoeveelheid bier weg tijdens kampioenswedstrijd
https://www.espn.nl/voetb(...)-die-ik-gewonnen-hebquote:Na de zege in de finale op Torino wordt de bekerwinst met de supprters gevierd en schreeuwt Van Gaal op karakteristieke wijze naar de eigen fans. Bij het bekijken van die beelden zegt Van Gaal. ''Je moet die mensen een beetje entertainen, anders is het niet leuk.'' Vol weemoed besluit hij: ''Ik denk wel dat dit de mooiste beker is die ik gewonnen heb.''
gewoon brobeast halenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens Mike en Valentijn is de interesse voor Haller toch wel concreet, van Bayern Munchen en Borissua Dortmund nog wel.
Is de interesse voor Bergwijn eigenlijk als buitenspeler of als spits?
dat was toen ook zo, want z'n eerste Europese prijs, maar hij weet nu wel beter en dat zou jij ook moeten doenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Tarado Deze week is er een docu bij ESPN over de Uefa Cup (EC III) van 1992. Louis had een opmerkelijke quote.
[..]
https://www.espn.nl/voetb(...)-die-ik-gewonnen-heb
Eens kijken hoe we later op de EC III van dit jaar terugkijken.
Ging dat niet over de fysieke beker? Mooier dan die met grote orenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Tarado Deze week is er een docu bij ESPN over de Uefa Cup (EC III) van 1992. Louis had een opmerkelijke quote.
[..]
https://www.espn.nl/voetb(...)-die-ik-gewonnen-heb
Eens kijken hoe we later op de EC III van dit jaar terugkijken.
Louis was toen ook nog een Pietje Pukquote:Op vrijdag 13 mei 2022 23:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Ging dat niet over de fysieke beker? Mooier dan die met grote oren
Deze uitspraak heeft hij een paar weken geleden gedaan.quote:
De enige grotere prijs die hij gepakt heeft was de CL in 94/95. Die UEFA-cup campagne was overigens erg leuk, met de tandem Bergkamp-Jonk. De UEFA-cup winnen was in die jaren niet heel veel makkelijker dan de CL winnen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Deze uitspraak heeft hij een paar weken geleden gedaan.
Hier de video. Dit zegt hij dus na al zijn andere successen.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/10364616
Dat laatste lijkt me niet. In de route naar 95 moest je Bayern en Milan (3 keer) verslaan om hem te winnen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De enige grotere prijs die hij gepakt heeft was de CL in 94/95. Die UEFA-cup campagne was overigens erg leuk, met de tandem Bergkamp-Jonk. De UEFA-cup winnen was in die jaren niet heel veel makkelijker dan de CL winnen.
Zoek voor de gein de routes van CL-finalisten Barcelona en Sampdoria dat jaar eens op. Clubs als Kipest Honved, Hansa Rostock, Panatinaikos waren nog minder. Liverpool en Real speelden toen ook in de Uefa cup.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet. In de route naar 95 moest je Bayern en Milan (3 keer) verslaan om hem te winnen.
In 92 waren de tegenstanders van het niveau Torino, Genua en Osasuna. Europese middelmaat dus. Zelfs Feyenoord heeft nu grotere tegenstanders deze Conference League met Marseille en Roma.
Maar je ziet wel dat de ontlading bij zo'n Uefa Cup dus net zo groot kan zijn. Dat maakt Europees succes hoe dan prachtig.
De Uefa cup indertijd was duidelijk van eem niveautje lager inderdaad. Maar de clubs Genoa, Torino en Osasuna hadden toen wel een wat hogere status dan nu. Lastig te vergelijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet. In de route naar 95 moest je Bayern en Milan (3 keer) verslaan om hem te winnen.
In 92 waren de tegenstanders van het niveau Torino, Genua en Osasuna. Europese middelmaat dus. Zelfs Feyenoord heeft nu grotere tegenstanders deze Conference League met Marseille en Roma.
Maar je ziet wel dat de ontlading bij zo'n Uefa Cup dus net zo groot kan zijn. Dat maakt Europees succes hoe dan prachtig.
heb je weleens van context gehoord?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Deze uitspraak heeft hij een paar weken geleden gedaan.
Hier de video. Dit zegt hij dus na al zijn andere successen.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/10364616
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De Uefa cup indertijd was duidelijk van eem niveautje lager inderdaad. Maar de clubs Genoa, Torino en Osasuna hadden toen wel een wat hogere status dan nu. Lastig te vergelijken.
Bijvoorbeeld: Genoa werd 4e serie A, Osasuna ook in de PD. Torino won de coppa italia in 1992
SerieA was toen de #1 competitie van Europa, dat kan je dus niet met de huidige situatie vergelijken, maar goed tegen wie heb ik het.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Okquote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.
quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
SerieA was toen de #1 competitie van Europa, dat kan je dus niet met de huidige situatie vergelijken, maar goed tegen wie heb ik het.
Barcelona speelde wel echt tegen ongekend brandhout dat seizoen zo te zien ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.
Inmiddels denk ik dat het wel duidelijk is dat elke prijs zijn eigen verhaal heeft. De Uefa Cup van Feyenoord werd gewonnen tegen grotere tegenstanders dan Barca in 1992 zoals @xor terecht aanstipte.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De Uefa cup indertijd was duidelijk van eem niveautje lager inderdaad. Maar de clubs Genoa, Torino en Osasuna hadden toen wel een wat hogere status dan nu. Lastig te vergelijken.
Bijvoorbeeld: Genoa werd 4e serie A, Osasuna ook in de PD. Torino won de coppa italia in 1992
Onderschat ons eigen landje niet hè Klaas. Top 5 voor een land als Nederland, absolute wereldprestatie.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Europac cup 1
[ link | afbeelding ]
Europa L
Feiten zijn feiten.
Totaal 44 finales voor Italie
Italie was inderdaad het land waar de beste spelers heen gingen tot ongeveer jaar 2000, toen kregen de engelse clubs ineens giga bedragen uit tv gelden. En natuurlijk het Bosman Arrest,.
Zonder meer is het onderling lastig vergelijken. Mijn punt is dat de status van de clubs toen heel anders was dan nu. Ook dat is onderdeel van het lastige vergelijken. Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu. Ook Sparta Praag had een heel andere status. Kiev won zelfs regelmatig een Europese titel. Nu zou je het idd relatief brandhout noemen maar toen niet persé.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Inmiddels denk ik dat het wel duidelijk is dat elke prijs zijn eigen verhaal heeft. De Uefa Cup van Feyenoord werd gewonnen tegen grotere tegenstanders dan Barca in 1992 zoals @:XOR terecht aanstipte.
Zonder meer. Europese finale halen als Nederlandse club is op zichzelf al een mooie prestatie. Winnen helemaal. Goed voor het NL voetbal. En de Ajax route uit 2019 was echt fenomenaal.quote:Maar in de CL van 2019 had Ajax zo ongeveer de moeilijkste route aller tijden en won het van Juve en Real uit. Als die gewonnen was, dan was het echt een Champions League Plus geweest.
Uiteindelijk denk ik dat, mocht Feyenoord dat ding winnen, ook van die prijs later zal worden gezegd dat het een unieke prestatie is geweest. Marseille en eventueel Roma verslaan is voor een Nederlandse club gewoon knap.
Nee klopt, je zou allerlei factoren mee moeten nemen. Recente en lange termijn-historie, stand in de competitie dat seizoen, eerder afgelegd traject in Europa, spelersmateriaal, etcetera.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zonder meer is het onderling lastig vergelijken. Mijn punt is dat de status van de clubs toen heel anders was dan nu. Ook dat is onderdeel van het lastige vergelijken. Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu. Ook Sparta Praag had een heel andere status. Kiev won zelfs regelmatig een Europese titel. Nu zou je het idd relatief brandhout noemen maar toen niet persé.
[..]
Zonder meer. Europese finale halen als Nederlandse club is op zichzelf al een mooie prestatie. Winnen helemaal. Goed voor het NL voetbal. En de Ajax route uit 2019 was echt fenomenaal.
Die speelden met allemaal Grieken en een verdwaalde Pool. Om je een idee te geven: in 1994 kwalificeerde Griekenland zich voor het eerst voor een groot toernooi (WK) en was in de groepsfase kanonnenvoer met 0 punten en een doelsaldo van 0-10.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu.
Volgens mij won Marseille in de aanloop van de finale van 93 alleen van Brugge, Rangers en CSKA Moskou.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die speelden met allemaal Grieken en een verdwaalde Pool. Om je een idee te geven: in 1994 kwalificeerde Griekenland zich voor het eerst voor een groot toernooi (WK) en was in de groepsfase kanonnenvoer met 0 punten en een doelsaldo van 0-10.
Ja, met met de kanttekening dat de EC1/CL over het algemeen werd gewonnen door een van de beste ploegen van Europa en dat de echt grote teams ook in dat toernooi hun faam kregen en waarmaakten (Real, Benfica, Inter, Ajax, Bayern, Liverpool, Juve, Milan), al kun je je natuurlijk ook afvragen of die teams hun status niet vooral aan die winsten te danken hadden. het Real met Butragueno en Tigana won bijvoorbeeld de EC1 niet, net als het Dream Team van Barcelona na de komst van Romario en het Napoli van Marradona en Careca dat in de Serie A vaak beter was dan Milan. Real en Napoli wonnen in hun hoogtijdagen dan wel de UEFA cup.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij won Marseille in de aanloop van de finale van 93 alleen van Brugge, Rangers en CSKA Moskou.
In die tijd hoefde je dus maar 1 potje tegen een topploeg serieus te presteren om die beker mee naar huis te nemen.
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:06 schreef papert het volgende:
Wijndal voor 10 miljoen, ja of nee?
Q Timber, ja of nee?
Ben eigenlijk niet zo'n voorstander van Telegraaf bronnen. Maar dat is wat volgens Mike Verweij de vraagprijs is.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.
Zou kunnen dat bij het verlengen van zijn contract die 10 mil clausule is opgenomen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.
Dat zou je inderdaad dan wel denken ze anders waarschijnlijk wel hoger hadden ingezet, zeker als vraagprijs. Een Ajax waarvan het fundament in de nabije toekomst zal bestaan uit de Timber-broers, Wijndal, Taylor en Klaassen en hopelijk Brobbey zie ik wel zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou kunnen dat bij het verlengen van zijn contract die 10 mil clausule is opgenomen.
Lijkt me prima speler om te halen want Nico zal toch echt wel gaan.
Dat zie ik ook wel zitten. Al moet je er rekening mee houden dat van de drietal nieuwe spelers (q Timber, Wijndal en Brobbey) het zomaar kan dat er eentje tegenvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad dan wel denken ze anders waarschijnlijk wel hoger hadden ingezet, zeker als vraagprijs. Een Ajax waarvan het fundament in de nabije toekomst zal bestaan uit de Timber-broers, Wijndal, Taylor en Klaassen en hopelijk Brobbey zie ik wel zitten.
Is niet erg als die iets minder minuten gaat maken is ook niet meer de jongste.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:29 schreef maxi-mus het volgende:
10 miljoen voor Wijndal vind ik een hele nette prijs maar wat doe je dan met Blind?
Denk dat hij aanvallend nog hele goeie stats kan overleggen, man tegen man verdedigen heeft hij nooit gekund, het blijft een soort van libero die de goeie oplossingen naar voren ziet, hij is belangrijker daarin dan menigeen hier vindt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is niet erg als die iets minder minuten gaat maken is ook niet meer de jongste.
Eens hoor maar het eeuwige leven heeft ook hij nietquote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat hij aanvallend nog hele goeie stats kan overleggen, man tegen man verdedigen heeft hij nooit gekund, het blijft een soort van libero die de goeie oplossingen naar voren ziet, hij is belangrijker daarin dan menigeen hier vindt.
nee zeker niet, ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden, je hebt nog wel een middenvelder nodig die het spel makkelijk kan verleggen want die zie ik er niet bijquote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eens hoor maar het eeuwige leven heeft ook hij niet
Zijn kwaliteiten en uitstraling en dan heb je het geeneens over zijn blessure gevoeligheid en de korte termijn oplossing die het is.quote:
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zijn kwaliteiten en uitstraling en dan heb je het geeneens over zijn blessure gevoeligheid en de korte termijn oplossing die het is.
10 miljoen voor iemand als Wijndal altijd doen, wat haalt Ajax tegenwoordig nou nog voor 10 miljoen. Zelfs die Zuid-Amerikaanse jonkies zijn allemaal minimaal 15 miljoen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:06 schreef papert het volgende:
Wijndal voor 10 miljoen, ja of nee?
Q Timber, ja of nee?
Je hebt keepers zat. Gorter eerste doelman, Setford tweede doelman.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heb liever dat ze het keepersprobleem structureel oplossen ipv weer een stopgap als Cilessen.
Beide wel grote vraagtekens.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je hebt keepers zat. Gorter eerste doelman, Setford tweede doelman.
Het is echt wel een prima keeper daar is geen discussie over mogelijk dat die af en toe een beetje dom uit zijn doppen kijkt zal me een rotzorg zijn als die maar ballen eruit tikt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zijn kwaliteiten en uitstraling en dan heb je het geeneens over zijn blessure gevoeligheid en de korte termijn oplossing die het is.
Op basis waarvan noem je hem nog steeds een prima keeper. Laatste jaren meer geblesseerd dan niet en de momenten dat die er wel is is het allemaal weinig overtuigend waardoor die nu ook tweede keeper is bij Valencia.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is echt wel een prima keeper daar is geen discussie over mogelijk dat die af en toe een beetje dom uit zijn doppen kijkt zal me een rotzorg zijn als die maar ballen eruit tikt.
Hij kan prima nog een paar jaar mee en dan kan Gorter op huurbasis ergens minuten maken want die overtuigd ook totaal niet.
Een redelijke keeper ja. Zelden spectaculair en vaak net niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Niks
Het is een enorme lul maar wel een goede keeper
Ik zei goed, niet redelijkquote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een redelijke keeper ja. Zelden spectaculair en vaak net niet.
Heeft ook gewoon hele goede fases gehad bij Valencia.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op basis waarvan noem je hem nog steeds een prima keeper. Laatste jaren meer geblesseerd dan niet en de momenten dat die er wel is is het allemaal weinig overtuigend waardoor die nu ook tweede keeper is bij Valencia.
Je wordt geen tweede keeper bij Valencia als je een prima keeper bent.
ik had ook liever wat spectaculairders gehad, maar als ze een Nederlander willen kom je wel bij hem terechtquote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Potje gezien?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 18:27 schreef Pedroso het volgende:
Overigens Ajax O18 weer eens kansloos verloren van PSV, Volgens mij verliezen ze de laatste jaren alles van PSV en AZ en ook vaak van Feijenoord. De tijd dat Ajax heersend was in de jeugd ligt al even achter ons, inmiddels lopen we achter op zowel PSV als AZ.
Dat is allemaal niet zo belangrijk dat ze eens wat verliezen in de jeugd. Ajax 1 is het belangrijkst. Overigens de vrouwen hebben gewonnen vandaag van Feyenoord.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 18:27 schreef Pedroso het volgende:
Overigens Ajax O18 weer eens kansloos verloren van PSV, Volgens mij verliezen ze de laatste jaren alles van PSV en AZ en ook vaak van Feijenoord. De tijd dat Ajax heersend was in de jeugd ligt al even achter ons, inmiddels lopen we achter op zowel PSV als AZ.
Lijkt me totaal niet relevant. Remember die gouden generatie die werkelijk alles wonnen? Daar is er werkelijk geen een van doorgebroken.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 18:27 schreef Pedroso het volgende:
Nee. Maar ze zullen niet voor niets met 3-0 verloren hebben (zoals zo vaak de laatste jaren).quote:
Eens dat uitslagen niet alles bepalend zijn, ontwikkeling is vele malen belangrijker in de jeugd. Maar wat ik meekrijg van de jeugd is dat er vooral aanvallend niet veel aan zit te komen (of je moet gaan naar de jongste teams gaan kijken maar dat duurt nog wel even).quote:Op zaterdag 14 mei 2022 18:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me totaal niet relevant. Remember die gouden generatie die werkelijk alles wonnen? Daar is er werkelijk geen een van doorgebroken.
Van die lichting is uiteindelijk alleen Andy vd Meijde doorgebroken.
Heb jij een verklaring waarom het überhaupt al 20 jaar enorm tegenvalt op aanvallend gebied? Jongens die te weinig op pleintjes spelen? Te weinig autochtone talenten?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens dat uitslagen niet alles bepalend zijn, ontwikkeling is vele malen belangrijker in de jeugd. Maar wat ik meekrijg van de jeugd is dat er vooral aanvallend niet veel aan zit te komen (of je moet gaan naar de jongste teams gaan kijken maar dat duurt nog wel even).
Bovendien zal je niet voor niets de laatste tijd bijna alles verliezen van PSV en AZ bij de jeugd.
Daar heb je wel een punt ja, teveel andere keuzes bij de jeugd bij vooral de autochtone jeugd. Op één of andere manier breken de Turkse en Marokkaanse jeugd niet echt door naar de top, de Surinaamse jeugd weer wel (al valt dat nu ook tegen).quote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb jij een verklaring waarom het überhaupt al 20 jaar enorm tegenvalt op aanvallend gebied? Jongens die te weinig op pleintjes spelen? Te weinig autochtone talenten?
Ik heb het idee dat het cliché van blanke jongetjes die alleen maar gamen helaas pijnlijk klopt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 21:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt ja, teveel andere keuzes bij de jeugd bij vooral de autochtone jeugd. Op één of andere manier breken de Turkse en Marokkaanse jeugd niet echt door naar de top, de Surinaamse jeugd weer wel (al valt dat nu ook tegen).
Sinds de generatie Robben / v.Persie is het een beetje behelpen terwijl daarvoor bijna iedere generatie wel toppers voortbrachten.
Luukquote:Op zaterdag 14 mei 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het cliché van blanke jongetjes die alleen maar gamen helaas pijnlijk klopt.
De laatste blanke Nederlandse aanvaller die iets voorstelde sinds Robben/Van Persie/Kuijt/Huntelaar was... Ehm Bergkneus?
Het is echt heel erg treurig gesteld als je het zo bekijkt.
De jeugdopleiding in Nederland is vooral veel minder dan die in het buitenland. Veel allochtone voetballertjes ontwikkelen zich op straat terwijl autochtonen dat minder doen en het meer moeten hebben van de ontwikkeling die ze bij hun club doormaken. Die opleiding is in Nederland van een veel lager niveau dan die van de landen om ons heen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het cliché van blanke jongetjes die alleen maar gamen helaas pijnlijk klopt.
De laatste blanke Nederlandse aanvaller die iets voorstelde sinds Robben/Van Persie/Kuijt/Huntelaar was... Ehm Bergkneus?
Het is echt heel erg treurig gesteld als je het zo bekijkt.
Ik meen me te herinneren dat Heini Otto daar over melde dat ze daar ook nog eens goed naar gekeken hebben en dat altijd alles winnen met grote cijfers niet de manier is om spelers klaar te stomen voor het eerste. Ze kijken daarom veel minder naar resultaat dan voorheen, en veel meer naar of je 2-3 spelers kan afleveren die potentieel in Ajax 1 kunnen. En dat lijkt toch heel aardig te lukken. En dan nog een hele karrenvracht aan spelers die uiteindelijk iets lager betaald voetballer worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 18:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lijkt me totaal niet relevant. Remember die gouden generatie die werkelijk alles wonnen? Daar is er werkelijk geen een van doorgebroken.
Van die lichting is uiteindelijk alleen Andy vd Meijde doorgebroken.
is dat zo ? Ik dacht dat in Nederland juist vrij aardig werd opgeleid. Maar dat kan met Ajax bril op zijn, wat de rest doet of opleidt weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op zondag 15 mei 2022 08:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De jeugdopleiding in Nederland is vooral veel minder dan die in het buitenland. Veel allochtone voetballertjes ontwikkelen zich op straat terwijl autochtonen dat minder doen en het meer moeten hebben van de ontwikkeling die ze bij hun club doormaken. Die opleiding is in Nederland van een veel lager niveau dan die van de landen om ons heen.
Als een groot West-Europees land al bijna 20 jaar geen aanvallend-creatieve spelers van niveau weet op te leiden(de enigen sinds de generatie Sneijder/Robben zijn Afellay, Wijnaldum, Frenkie de Jong, Ziyech, Memphis, Danjuma, Van De Beek) dan is er grondig wat mis met de jeugdopleiding. Overigens wist men dat al rond 2005, toen er verhalen doorsijpelden van mensen in de jeugdopleiding en journalisten/analytici dat Nederlandse jeugdvoetballers in duels met buitenlandse teams individueel schrikbarend minder waren en dat qua opleiden de boot waarschijnlijk gemist was.quote:Op zondag 15 mei 2022 08:48 schreef manny het volgende:
[..]
is dat zo ? Ik dacht dat in Nederland juist vrij aardig werd opgeleid. Maar dat kan met Ajax bril op zijn, wat de rest doet of opleidt weet ik eerlijk gezegd niet.
Nederland is een groot land ja?quote:
17 miljoen inwoners is echt wel behoorlijk. Veel meer bijvoorbeeld dan Belgie en Portugal.quote:
Oke dan heb jij een andere definitie van groot dan ikquote:Op zondag 15 mei 2022 09:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
17 miljoen inwoners is echt wel behoorlijk. Veel meer bijvoorbeeld dan Belgie en Portugal.
Winnaars van morgen-genotquote:Op zondag 15 mei 2022 08:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als een groot West-Europees land al bijna 20 jaar geen aanvallend-creatieve spelers van niveau weet op te leiden(de enigen sinds de generatie Sneijder/Robben zijn Afellay, Wijnaldum, Frenkie de Jong, Ziyech, Memphis, Danjuma, Van De Beek) dan is er grondig wat mis met de jeugdopleiding. Overigens wist men dat al rond 2005, toen er verhalen doorsijpelden van mensen in de jeugdopleiding en journalisten/analytici dat Nederlandse jeugdvoetballers in duels met buitenlandse teams individueel schrikbarend minder waren en dat qua opleiden de boot waarschijnlijk gemist was.
Het is natuurlijk onzin dat in Nederland, waar het gemiddeld inkomen wat lager is dan in de landen om ons heen de jeugd meer geld zou hebben voor spelcomputers e.d.
De spelers die ik opnoem zijn de enigen in 20 jaar die doorgebroken zijn en zelfs die konden/kunnen het in de absolute top niet waarmaken (Van De Beek, Affelay, Memphis) of hebben het erg moeilijk (De Jong, Ziyech). Het is natuurlijk ook geen toeval dat we 2 toernooien op rij gemist hebben en in 2012 en 2021 ook niet of nauwelijks presteerden.quote:Op zondag 15 mei 2022 09:06 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Winnaars van morgen-genot
Maar je zegt eerst dat het niet lukt en somt daarna een rits spelers op. Dat is ook een beetje vreemd. Maar een Gullit, v Persie, Robben etc zit er al tijden niet meer bij. Het is vooral de aanvallende linie die flink tekort komt
Het helpt ook niet mee dat analisten op tv helemaal niet doorhebben dat onze aanvallers er in vergelijking met eerdere generaties niets van kunnen. Van Persie, Robben, Rafael en Sneijder waren technisch gewoon 3 keer zo goed als een Depay of Bergwijn nou. Dat verschil is immens.quote:Op zondag 15 mei 2022 08:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als een groot West-Europees land al bijna 20 jaar geen aanvallend-creatieve spelers van niveau weet op te leiden(de enigen sinds de generatie Sneijder/Robben zijn Afellay, Wijnaldum, Frenkie de Jong, Ziyech, Memphis, Danjuma, Van De Beek) dan is er grondig wat mis met de jeugdopleiding. Overigens wist men dat al rond 2005, toen er verhalen doorsijpelden van mensen in de jeugdopleiding en journalisten/analytici dat Nederlandse jeugdvoetballers in duels met buitenlandse teams individueel schrikbarend minder waren en dat qua opleiden de boot waarschijnlijk gemist was.
Het is natuurlijk onzin dat in Nederland, waar het gemiddeld inkomen wat lager is dan in de landen om ons heen de jeugd meer geld zou hebben voor spelcomputers e.d.
Dat is ook door gebrek aan beter. Ben ik bang.quote:Op zondag 15 mei 2022 09:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het helpt ook niet mee dat analisten op tv helemaal niet doorhebben dat onze aanvallers er in vergelijking met eerdere generaties niets van kunnen. Van Persie, Robben, Rafael en Sneijder waren technisch gewoon 3 keer zo goed als een Depay of Bergwijn nou. Dat verschil is immens.
Maar in plaats daarvan wordt middelmaat als Malen op het schild gehesen. Want een supertalent ofzo. Heeft wat snelheid en kan een balletje intikken. Vrij symbolisch voor de nieuwe lichtingen Nederlandse aanvallers.
Dan snap je het niet.
Vandaar dat als we het over Nederland hebben ook vaak de uitdrukking "waar een groot land groot in kan zijn" gebruiken.quote:
de jaarlijkse XOR jeugdopleiding is kut post is weer online, voor mijn reactie zie die van vorig jaarquote:Op zondag 15 mei 2022 08:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klein land groot in kunnen zijn. Ja. Maar zo groot zijn we helemaal niet. 1x een ek gewonnen. En een competitie die vrij weinig voorstelt.quote:Op zondag 15 mei 2022 09:25 schreef manny het volgende:
[..]
Vandaar dat als we het over Nederland hebben ook vaak de uitdrukking "waar een groot land groot in kan zijn" gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |