heb je weleens van context gehoord?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Deze uitspraak heeft hij een paar weken geleden gedaan.
Hier de video. Dit zegt hij dus na al zijn andere successen.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/10364616
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De Uefa cup indertijd was duidelijk van eem niveautje lager inderdaad. Maar de clubs Genoa, Torino en Osasuna hadden toen wel een wat hogere status dan nu. Lastig te vergelijken.
Bijvoorbeeld: Genoa werd 4e serie A, Osasuna ook in de PD. Torino won de coppa italia in 1992
SerieA was toen de #1 competitie van Europa, dat kan je dus niet met de huidige situatie vergelijken, maar goed tegen wie heb ik het.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet. In de route naar 95 moest je Bayern en Milan (3 keer) verslaan om hem te winnen.
In 92 waren de tegenstanders van het niveau Torino, Genua en Osasuna. Europese middelmaat dus. Zelfs Feyenoord heeft nu grotere tegenstanders deze Conference League met Marseille en Roma.
Maar je ziet wel dat de ontlading bij zo'n Uefa Cup dus net zo groot kan zijn. Dat maakt Europees succes hoe dan prachtig.
Okquote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.
quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
SerieA was toen de #1 competitie van Europa, dat kan je dus niet met de huidige situatie vergelijken, maar goed tegen wie heb ik het.
Barcelona speelde wel echt tegen ongekend brandhout dat seizoen zo te zien ja.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, dat was niet duidelijk, nogmaals, kijk maar eens tegen welke clubs Barca en Sampdoria moesten spelen dat jaar.
Inmiddels denk ik dat het wel duidelijk is dat elke prijs zijn eigen verhaal heeft. De Uefa Cup van Feyenoord werd gewonnen tegen grotere tegenstanders dan Barca in 1992 zoals @xor terecht aanstipte.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De Uefa cup indertijd was duidelijk van eem niveautje lager inderdaad. Maar de clubs Genoa, Torino en Osasuna hadden toen wel een wat hogere status dan nu. Lastig te vergelijken.
Bijvoorbeeld: Genoa werd 4e serie A, Osasuna ook in de PD. Torino won de coppa italia in 1992
Onderschat ons eigen landje niet hè Klaas. Top 5 voor een land als Nederland, absolute wereldprestatie.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Europac cup 1
[ link | afbeelding ]
Europa L
Feiten zijn feiten.
Totaal 44 finales voor Italie
Italie was inderdaad het land waar de beste spelers heen gingen tot ongeveer jaar 2000, toen kregen de engelse clubs ineens giga bedragen uit tv gelden. En natuurlijk het Bosman Arrest,.
Zonder meer is het onderling lastig vergelijken. Mijn punt is dat de status van de clubs toen heel anders was dan nu. Ook dat is onderdeel van het lastige vergelijken. Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu. Ook Sparta Praag had een heel andere status. Kiev won zelfs regelmatig een Europese titel. Nu zou je het idd relatief brandhout noemen maar toen niet persé.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Inmiddels denk ik dat het wel duidelijk is dat elke prijs zijn eigen verhaal heeft. De Uefa Cup van Feyenoord werd gewonnen tegen grotere tegenstanders dan Barca in 1992 zoals @:XOR terecht aanstipte.
Zonder meer. Europese finale halen als Nederlandse club is op zichzelf al een mooie prestatie. Winnen helemaal. Goed voor het NL voetbal. En de Ajax route uit 2019 was echt fenomenaal.quote:Maar in de CL van 2019 had Ajax zo ongeveer de moeilijkste route aller tijden en won het van Juve en Real uit. Als die gewonnen was, dan was het echt een Champions League Plus geweest.
Uiteindelijk denk ik dat, mocht Feyenoord dat ding winnen, ook van die prijs later zal worden gezegd dat het een unieke prestatie is geweest. Marseille en eventueel Roma verslaan is voor een Nederlandse club gewoon knap.
Nee klopt, je zou allerlei factoren mee moeten nemen. Recente en lange termijn-historie, stand in de competitie dat seizoen, eerder afgelegd traject in Europa, spelersmateriaal, etcetera.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zonder meer is het onderling lastig vergelijken. Mijn punt is dat de status van de clubs toen heel anders was dan nu. Ook dat is onderdeel van het lastige vergelijken. Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu. Ook Sparta Praag had een heel andere status. Kiev won zelfs regelmatig een Europese titel. Nu zou je het idd relatief brandhout noemen maar toen niet persé.
[..]
Zonder meer. Europese finale halen als Nederlandse club is op zichzelf al een mooie prestatie. Winnen helemaal. Goed voor het NL voetbal. En de Ajax route uit 2019 was echt fenomenaal.
Die speelden met allemaal Grieken en een verdwaalde Pool. Om je een idee te geven: in 1994 kwalificeerde Griekenland zich voor het eerst voor een groot toernooi (WK) en was in de groepsfase kanonnenvoer met 0 punten en een doelsaldo van 0-10.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
Panathinaikos bijvoorbeeld was indertijd een veel serieuzere Europese club dan nu.
Volgens mij won Marseille in de aanloop van de finale van 93 alleen van Brugge, Rangers en CSKA Moskou.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die speelden met allemaal Grieken en een verdwaalde Pool. Om je een idee te geven: in 1994 kwalificeerde Griekenland zich voor het eerst voor een groot toernooi (WK) en was in de groepsfase kanonnenvoer met 0 punten en een doelsaldo van 0-10.
Ja, met met de kanttekening dat de EC1/CL over het algemeen werd gewonnen door een van de beste ploegen van Europa en dat de echt grote teams ook in dat toernooi hun faam kregen en waarmaakten (Real, Benfica, Inter, Ajax, Bayern, Liverpool, Juve, Milan), al kun je je natuurlijk ook afvragen of die teams hun status niet vooral aan die winsten te danken hadden. het Real met Butragueno en Tigana won bijvoorbeeld de EC1 niet, net als het Dream Team van Barcelona na de komst van Romario en het Napoli van Marradona en Careca dat in de Serie A vaak beter was dan Milan. Real en Napoli wonnen in hun hoogtijdagen dan wel de UEFA cup.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij won Marseille in de aanloop van de finale van 93 alleen van Brugge, Rangers en CSKA Moskou.
In die tijd hoefde je dus maar 1 potje tegen een topploeg serieus te presteren om die beker mee naar huis te nemen.
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:06 schreef papert het volgende:
Wijndal voor 10 miljoen, ja of nee?
Q Timber, ja of nee?
Ben eigenlijk niet zo'n voorstander van Telegraaf bronnen. Maar dat is wat volgens Mike Verweij de vraagprijs is.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.
Zou kunnen dat bij het verlengen van zijn contract die 10 mil clausule is opgenomen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beiden lijken me prima, al vraag ik me af of AZ Wijndal voor 10m aan Ajax zou willen verkopen.
Dat zou je inderdaad dan wel denken ze anders waarschijnlijk wel hoger hadden ingezet, zeker als vraagprijs. Een Ajax waarvan het fundament in de nabije toekomst zal bestaan uit de Timber-broers, Wijndal, Taylor en Klaassen en hopelijk Brobbey zie ik wel zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou kunnen dat bij het verlengen van zijn contract die 10 mil clausule is opgenomen.
Lijkt me prima speler om te halen want Nico zal toch echt wel gaan.
Dat zie ik ook wel zitten. Al moet je er rekening mee houden dat van de drietal nieuwe spelers (q Timber, Wijndal en Brobbey) het zomaar kan dat er eentje tegenvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad dan wel denken ze anders waarschijnlijk wel hoger hadden ingezet, zeker als vraagprijs. Een Ajax waarvan het fundament in de nabije toekomst zal bestaan uit de Timber-broers, Wijndal, Taylor en Klaassen en hopelijk Brobbey zie ik wel zitten.
Is niet erg als die iets minder minuten gaat maken is ook niet meer de jongste.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:29 schreef maxi-mus het volgende:
10 miljoen voor Wijndal vind ik een hele nette prijs maar wat doe je dan met Blind?
Denk dat hij aanvallend nog hele goeie stats kan overleggen, man tegen man verdedigen heeft hij nooit gekund, het blijft een soort van libero die de goeie oplossingen naar voren ziet, hij is belangrijker daarin dan menigeen hier vindt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is niet erg als die iets minder minuten gaat maken is ook niet meer de jongste.
Eens hoor maar het eeuwige leven heeft ook hij nietquote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat hij aanvallend nog hele goeie stats kan overleggen, man tegen man verdedigen heeft hij nooit gekund, het blijft een soort van libero die de goeie oplossingen naar voren ziet, hij is belangrijker daarin dan menigeen hier vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |