abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:14:53 #1
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204704353


omdat de statistieken het zeggen!

https://www.ladbible.com/(...)ng-to-putin-20210702
en Rusland gaat winnen -O-

https://www.thesun.co.uk/(...)e-stage-battle-plan/

China, je weet wel die afvallige provincie van Taiwan maakt zich al klaar!

https://www.express.co.uk(...)asuhide-nakayama-ont

Het is weer hoog tijd om weer lading plee papier te gaan hamsteren *O*


Gas en olie als een gek omhoog.
Sancties in Rusland, en Putin zet kernwapens op scherp!

twitter


Houd de Oekrane dit vol?

Video link naar de sponsor van dit deel.


YouTube kanaal die de oorlog goed samenvat en dagelijks update stand van zaken foto's video's kaarten en troepen bewegingen en tactiek van beide kanten en voorspellingen.
https://youtube.com/channel/UCHqqf2BwNM4Oih-a_ikbWww

Laatste video van gisteren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:15:19 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204704361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Westerse media is ook niet te vertrouwen, linkt sky news..
:D
De mens is een subjectief wezen. Dus niet alles maar klakkeloos aannemen en meerdere bronnen raadplegen is altijd verstandig. Zeker wat youtube aangaat en dergelijke. :') Ik heb veel boeken bijvoorbeeld die allemaal over hetzelfde gaan maar geschreven door mensen met elk een andere kijk daarop. Over oorlog bijvoorbeeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 11-05-2022 13:21:36 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:23:59 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204704501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
De mens is een subjectief wezen. Dus niet alles maar klakkeloos aannemen en meerdere bronnen raadplegen is altijd verstandig. Zeker wat youtube aangaat en dergelijke. :') Ik heb veel boeken bijvoorbeeld die allemaal over hetzelfde gaan maar geschreven door mensen met elk een andere kijk daarop. Over oorlog bijvoorbeeld.
Juist nooit verkeerd om meerdere perspectieven te raadplegen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204705746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Juist nooit verkeerd om meerdere perspectieven te raadplegen.
Mogen jullie wel eens daarmee beginnen.... :Y

Er zijn nu al zoveel stukken op het Internet verschenen waaruit blijkt dat de VS haar lange tengels in de Oekraine heeft gezet dat je wel heel dom moet zijn om dit niet meer te zien.

Eigenlijk heb ik medelijden met Zelenski.
Hij wilde in het begin wel doen wat hij zijn volk had beloofd maar de Ultra Nationalisten en de UAa houden hem gewoon tegen.
Hij is een treurige marionet in dit geheel.
En de provincie Kherson gaat ook toegevoegd worden aan de Rusland.
Dat is hij ook kwijt.
https://t.me/intelslava/2(...)WrvvKfJhsa9PT_t4ywcc
The deadlines have been announced: by the end of the year, the Kherson region will pass under the legislation of Russian federation

===============
Slangeneiland nieuws, hoogstwaarschijnlijk totaal niet bekend in het Westen.

https://t.me/intelslava/2(...)dOrlPvvvp-C8x6fFYl-I

On Snake Island, English and American high-ranking officers disappeared during the landing. For their sake, the Ukrainian military fought for two days. But it was not possible to return the officers, or at least their bodies. According to our source in the General Staff, an American marine lieutenant colonel, as well as an English major from the commando brigade of the marine corps, landed on Snake Island together with Ukrainian fighters.

They coordinated the work of NATO intelligence assets and the Ukrainian landing forces. Both officers landed in the first wave. But then the Russians shot down three helicopters and one landing craft was sunk. The remaining boats withdrew, leaving the first wave of landing on the shore. According to our source, London and Washington demanded that Zelensky make every effort to return their officers. Despite several attempts to re-land on the island, it was not possible to find out the fate of the English and American marines. It is assumed that they died in battle with the Russians. But so far, as our source says, there is no confirmation of this information. It is possible that both were captured. In turn, the attempt to return their bodies cost the Ukrainian forces several planes and helicopters shot down, as well as several dozen dead marines and special forces.
  woensdag 11 mei 2022 @ 15:28:23 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204705832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Mogen jullie wel eens daarmee beginnen.... :Y

Er zijn nu al zoveel stukken op het Internet verschenen waaruit blijkt dat de VS haar lange tengels in de Oekraine heeft gezet dat je wel heel dom moet zijn om dit niet meer te zien.

Eigenlijk heb ik medelijden met Zelenski.
Hij wilde in het begin wel doen wat hij zijn volk had beloofd maar de Ultra Nationalisten en de UAa houden hem gewoon tegen.
Hij is een treurige marionet in dit geheel.
En de provincie Kherson gaat ook toegevoegd worden aan de Rusland.
Dat is hij ook kwijt.
https://t.me/intelslava/2(...)WrvvKfJhsa9PT_t4ywcc
The deadlines have been announced: by the end of the year, the Kherson region will pass under the legislation of Russian federation

===============
Slangeneiland nieuws, hoogstwaarschijnlijk totaal niet bekend in het Westen.

https://t.me/intelslava/2(...)dOrlPvvvp-C8x6fFYl-I

On Snake Island, English and American high-ranking officers disappeared during the landing. For their sake, the Ukrainian military fought for two days. But it was not possible to return the officers, or at least their bodies. According to our source in the General Staff, an American marine lieutenant colonel, as well as an English major from the commando brigade of the marine corps, landed on Snake Island together with Ukrainian fighters.

They coordinated the work of NATO intelligence assets and the Ukrainian landing forces. Both officers landed in the first wave. But then the Russians shot down three helicopters and one landing craft was sunk. The remaining boats withdrew, leaving the first wave of landing on the shore. According to our source, London and Washington demanded that Zelensky make every effort to return their officers. Despite several attempts to re-land on the island, it was not possible to find out the fate of the English and American marines. It is assumed that they died in battle with the Russians. But so far, as our source says, there is no confirmation of this information. It is possible that both were captured. In turn, the attempt to return their bodies cost the Ukrainian forces several planes and helicopters shot down, as well as several dozen dead marines and special forces.
Welke vorm van geweld hebben ze gebruikt..
Of hebben ze gepraat?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 11 mei 2022 @ 15:29:27 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204705845
Over snake island gesproken.

Betrof Russische helicopter.

En dit betrof een bombardement.
Door Oekrane.



Het is ook heel logisch om een eiland te gaan bezetten door Oekrane zonder eventuele tactische waarde.

[ Bericht 54% gewijzigd door theguyver op 11-05-2022 15:35:47 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204706420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Mogen jullie wel eens daarmee beginnen.... :Y

Er zijn nu al zoveel stukken op het Internet verschenen waaruit blijkt dat de VS haar lange tengels in de Oekraine heeft gezet dat je wel heel dom moet zijn om dit niet meer te zien.

Eigenlijk heb ik medelijden met Zelenski.
Hij wilde in het begin wel doen wat hij zijn volk had beloofd maar de Ultra Nationalisten en de UAa houden hem gewoon tegen.
Hij is een treurige marionet in dit geheel.
En de provincie Kherson gaat ook toegevoegd worden aan de Rusland.
Dat is hij ook kwijt.
https://t.me/intelslava/2(...)WrvvKfJhsa9PT_t4ywcc
The deadlines have been announced: by the end of the year, the Kherson region will pass under the legislation of Russian federation

quote:
. Pro-Russisch bestuur in Cherson wil Poetin om annexatie vragen: Oekraense regio wordt dan volwaardig onderdeel van Rusland

https://www.hln.be/buiten(...)an-rusland~a06528e1/
Ow en Zeurlensky draait zelf al een gaskraan naar het westen dicht.

quote:
• Oekrane gaat het transport van Russisch aardgas door het land deels stilleggen omdat de oorlog dat vervoer hindert. Volgens het Oekraense gasnetwerkbedrijf is Rusland schuldig aan het besluit.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204706494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:57 schreef theguyver het volgende:

Dus het menselijk schild wat je continu zei is dus niks anders dan onzin?
Aldus een verklaring van een Azov luitenant ... idd zeer raar dat een Azov officier niet toegeeft dat ze burgers gegijzeld hielden ...

Die heeft dus ook niets gemerkt van de verschillende evacuaties waarbij honderden burgers gevacueerd werden?
Verstopte hij zich in het diepste tunneltje mss?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 11 mei 2022 @ 17:04:41 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204706896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Aldus een verklaring van een Azov luitenant ... idd zeer raar dat een Azov officier niet toegeeft dat ze burgers gegijzeld hielden ...

Die heeft dus ook niets gemerkt van de verschillende evacuaties waarbij honderden burgers gevacueerd werden?
Verstopte hij zich in het diepste tunneltje mss?
Nou ik vind het bijzonder dat dit wereld kundig gemaakt zou moeten worden, klinkt niet logisch, tenzij het een eventuele valstrik is voor Russen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204707209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Ow en Zeurlensky draait zelf al een gaskraan naar het westen dicht.
[..]

Ja en dan gaat hij natuurlijk roepen: "Dat hebben de Russen gedaan hoor!"
Dus de EU, die Zeurlensky ondersteund met voornamelijk geld, wordt nu de duimschroeven aangedraait door de "bondgenoot".
Prijzen schieten uiteraard weer omhoog en de simpele burger kan weer dokken voor de proxy oorlog van de VS tegen Rusland.
En de losers in Brussel doen uiteraard niets want de grote meester USA moet gehoorzaamd worden.
Wat een lachwekkend drama is dit toch....
pi_204707572
En voor wie nog steeds niet snapt wat er nu echt aan de hand is....in 20 minuten perfect verklaard waarom we in deze shitzooi beland zijn...

pi_204707877
twitter
pi_204707917
Leuk filmpje met naom chomsky, ik ben benieuwd of schaamlap deze zelf wel kritisch bekeken heeft. Aangezien chomsky pleit voor een totaal verbod op Russische zenders in amerika om de ridicule Russische propaganda over amerika niet uitgestort te krijgen. :D
  woensdag 11 mei 2022 @ 18:59:18 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204708128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:06 schreef Schaamlap het volgende:
En voor wie nog steeds niet snapt wat er nu echt aan de hand is....in 20 minuten perfect verklaard waarom we in deze shitzooi beland zijn...

Top quizzz 1:30 Rusland werd in een hoekje gedreven want er word aangegeven dat er dus een land is wat grenst aan Rusland wat oorlog wil met Rusland en dat komt door de VS.

Dus aan jou de simpele vraag welk land of welke landen zijn dat die dus Rusland dus bedreigd heeft met oorlog?
Dit was dus als ik hem moet geloven dus vlak voor de inval van Oekrane gebeurd.

Brand los

Iemand anders mag ook inspringen die het filmpje heeft gezien!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204714497
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:38 schreef Basp1 het volgende:
Leuk filmpje met naom chomsky, ik ben benieuwd of schaamlap deze zelf wel kritisch bekeken heeft. Aangezien chomsky pleit voor een totaal verbod op Russische zenders in amerika om de ridicule Russische propaganda over amerika niet uitgestort te krijgen. :D
_O- _O- _O- Dit antwoord zegt al weer genoeg.
Jij snapt echt helemaal niets van dit filmpje he...
.
pi_204714500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Top quizzz 1:30 Rusland werd in een hoekje gedreven want er word aangegeven dat er dus een land is wat grenst aan Rusland wat oorlog wil met Rusland en dat komt door de VS.

Dus aan jou de simpele vraag welk land of welke landen zijn dat die dus Rusland dus bedreigd heeft met oorlog?
Dit was dus als ik hem moet geloven dus vlak voor de inval van Oekrane gebeurd.

Brand los

Iemand anders mag ook inspringen die het filmpje heeft gezien!

Ziehier ook een bewijs dat je geen bal snapt van geo polititiek en de term "voetl zich bedreigd in zijn bestaan door..", terug te vinden in de (ondertekenende) handvesten van de Verenigde Naties.
Vreemd.. de Yankees roepen dit regelmatig, eveneens heel veel andere landen.

Aangezien dit je simpele reaktie is op dit statement, wat al vele malen is verkondigd door vele (amerikaanse) intellectuelen, is verdere discussie met jou nutteloos.

Blijf maar steken in je "Rusland slecht, Putin slecht" gedachtengang en maak het jezelf vooral niet te moeilijk om je hersens eens te pijnigen wat er allemaal gebeurd in deze fraaie wereld.

Je merkt het wel als China zich gaat roeren, welke overigens, op dit moment wederom getergd wordt door een provocerende NATO agenda.
pi_204714501
https://t.me/intelslava/2(...)xgX5dnOkCZ05a8iFs6zI

Krasny Lyman (Lyman): After taking Shandrigolovo yesterday and engaging the Ukrainian forces for control of Novoselovka, the Allied forces took control of Novoselovka today, according to reports from local resident.

This move, if accurately reported, has allowed the Allied forces to cut the Ukrainian military grouping in the area in two and leave Lyman without heavy equipment support (the routes that remain involve the bridge to Slavyansk that has been blown up and a highway over which the Allied forces have firing control).

Essentially, the Severodonetsk-Lisichansk urban agglomeration and its environs are nearing an operational cauldron, with the only route from Lisichansk through Artyomovsk (Bakhmut).
pi_204714502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Ja stel je voor dat de Amerikanen dit te weten komen.
Censuur en gedachtengang controle is nummer 1 op dit moment in de USA.
  donderdag 12 mei 2022 @ 06:28:42 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204714543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 05:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ziehier ook een bewijs dat je geen bal snapt van geo polititiek en de term "voetl zich bedreigd in zijn bestaan door..", terug te vinden in de (ondertekenende) handvesten van de Verenigde Naties.
Vreemd.. de Yankees roepen dit regelmatig, eveneens heel veel andere landen.

Aangezien dit je simpele reaktie is op dit statement, wat al vele malen is verkondigd door vele (amerikaanse) intellectuelen, is verdere discussie met jou nutteloos.

Blijf maar steken in je "Rusland slecht, Putin slecht" gedachtengang en maak het jezelf vooral niet te moeilijk om je hersens eens te pijnigen wat er allemaal gebeurd in deze fraaie wereld.

Je merkt het wel als China zich gaat roeren, welke overigens, op dit moment wederom getergd wordt door een provocerende NATO agenda.
Welk land was het wat Rusland bedreigde met een invasie?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204714715
twitter
pi_204714729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 05:34 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
_O- _O- _O- Dit antwoord zegt al weer genoeg.
Jij snapt echt helemaal niets van dit filmpje he...
.
Ik snap het heel goed ben het alleen niet eens met chomsky zijn conclusie dat de VS een proxy oorlog voeren. :D

Als Rusland niet de Oekrane ingevallen was was er ook geen oorlog gevoerd, om de VS nu te beschuldigen van een proxy oorlog gaat er bij mij niet in. En leuk dat chomsky pleit voor onderhandelingen als door rusland alleen een totale capitulatie van Oekrane besproken kan worden, is dat geen onderhandeling.
  donderdag 12 mei 2022 @ 07:44:57 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204714771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik snap het heel goed ben het alleen niet eens met chomsky zijn conclusie dat de VS een proxy oorlog voeren. :D

Als Rusland niet de Oekrane ingevallen was was er ook geen oorlog gevoerd, om de VS nu te beschuldigen van een proxy oorlog gaat er bij mij niet in. En leuk dat chomsky pleit voor onderhandelingen als door rusland alleen een totale capitulatie van Oekrane besproken kan worden, is dat geen onderhandeling.
Oekrane heeft nog +-200 Russische lijken in een trein wagon (regio Kiev) liggen en onderhandelt daar al weken over of Rusland deze komt ophalen of DNA wil afgeven zodat Oekrane nota bene de familie kan informeren, Rusland geeft geen gehoor hier aan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204714773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 06:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welk land was het wat Rusland bedreigde met een invasie?
D grootste agressor op aarde :+
De eeuwige aartsvijand van Rusland
Diegene die zijn hegemonie in stand wil houden
...
...

En geen invasie , een oorlog ... net als nu er oorlog is en geen invasie :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 07:50:18 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204714796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:19 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Mogen jullie wel eens daarmee beginnen.... :Y
Ik denk dat je daar eerst eens zelf maar eens mee moet beginnen. Je post voornamelijk pro Poetin propaganda.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 12 mei 2022 @ 07:53:13 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204714811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekrane heeft nog +-200 Russische lijken in een trein wagon (regio Kiev) liggen en onderhandelt daar al weken over of Rusland deze komt ophalen of DNA wil afgeven zodat Oekrane nota bene de familie kan informeren, Rusland geeft geen gehoor hier aan.
Er zijn zelfs geruchten dat Rusland mobiele crematoria inzet om de omgekomen soldaten te verbranden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:01:45 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204714854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
D grootste agressor op aarde :+
De eeuwige aartsvijand van Rusland
Diegene die zijn hegemonie in stand wil houden
...
...

En geen invasie , een oorlog ... net als nu er oorlog is en geen invasie :+
De VS wilde koste wat het kost de koude oorlog winnen. Maar heeft denk de ik gevolgen daarvan achteraf niet goed overzien. Afghanistan is daar een triest voorbeeld van. Het steunen van dubieuze partijen tegen de Russen heeft uiteindelijk bijvoorbeeld de groei van het internationaal terrorisme bevorderd. De CIA steunden de moedjahedien tegen de Russen. Maar vanuit de moedjahedien zijn terroristen als de Al Qaida voortgekomen.

Daarnaast is het de VS niet gelukt om in het midden-oosten ondanks grootschalig militair inzet stabiliteit te brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 12-05-2022 08:15:15 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204715067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:01 schreef Megumi het volgende:

[.
Daarnaast is het de VS niet gelukt om in het midden-oosten ondanks grootschalig militair inzet stabiliteit te brengen.
Was het de bedoeling om het daar heel stabiel te krijgen als je wapens wilt blijven verkopen zijn wat partijen die daar tegen elkaar vechten veel beter.
pi_204715091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS wilde koste wat het kost de koude oorlog winnen. Maar heeft denk de ik gevolgen daarvan achteraf niet goed overzien. Afghanistan is daar een triest voorbeeld van. Het steunen van dubieuze partijen tegen de Russen heeft uiteindelijk bijvoorbeeld de groei van het internationaal terrorisme bevorderd. De CIA steunden de moedjahedien tegen de Russen. Maar vanuit de moedjahedien zijn terroristen als de Al Qaida voortgekomen.

Daarnaast is het de VS niet gelukt om in het midden-oosten ondanks grootschalig militair inzet stabiliteit te brengen.
Ja terroristen trainen en financieren om tegen de russen te vechten, en die zich later tegen de VS keren. Ze leren het nooit.
En stabiliteit in het midden-oosten brengen ? Er was stabiliteit, misschien niet naar onze westerse normen maar het was er wel. De leiders moesten echter vervangen worden wegens niet pro-US genoeg, en dat is grandioos mislukt, met als eindhalte Syrie ... volgende had anders Iran geweest.

Regime change in Oekraine is hun dan wel weer gelukt. En nu spannen ze iedereen voor hun kar om de huidige oorlog tegen Rusland uit te vechten, met als doel Rusland zoveel mogelijk te verzwakken, zodat de VS haar hegemonie kan behouden.

Aan alle mooie liedjes komt ooit een eind...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:37:22 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Was het de bedoeling om het daar heel stabiel te krijgen als je wapens wilt blijven verkopen zijn wat partijen die daar tegen elkaar vechten veel beter.
Het best verkochte wapen ter wereld waar de meeste mensen mensen mee zijn vermoord is de kalashnikov. En als ik met niet vergis is dat geen westers wapen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:47:28 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715197
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja terroristen trainen en financieren om tegen de russen te vechten, en die zich later tegen de VS keren. Ze leren het nooit.
En stabiliteit in het midden-oosten brengen ? Er was stabiliteit, misschien niet naar onze westerse normen maar het was er wel. De leiders moesten echter vervangen worden wegens niet pro-US genoeg, en dat is grandioos mislukt, met als eindhalte Syrie ... volgende had anders Iran geweest.

Regime change in Oekraine is hun dan wel weer gelukt. En nu spannen ze iedereen voor hun kar om de huidige oorlog tegen Rusland uit te vechten, met als doel Rusland zoveel mogelijk te verzwakken, zodat de VS haar hegemonie kan behouden.

Aan alle mooie liedjes komt ooit een eind...
Dat is uiteindelijk een niet aan het westen of de NAVO te verwijten natuurlijk. Poetin maakt zelf de keuze om Oekrane aan te vallen. En een logische redenen om dat te doen ontgaat mij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204715427
quote:
Leiders Finland steunen aanvraag Navo-lidmaatschap
De leiders van Finland willen dat het land zich aansluit bij de Navo. Met de goedkeuring van president Sauli Niinisto en premier Sanna Marin zetten de Finnen hun eerste stap richting een lidmaatschapsaanvraag voor het militaire bondgenootschap.
https://www.ad.nl/buitenl(...)dmaatschap~a1722146/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204715464
quote:
Vlaardingen wil nieuwe wijk bouwen voor Oekraense vluchtelingen
Vlaardingen gaat na de zomer mogelijk de eerste gevluchte Oekraners onderbrengen in een 'vluchtelingenwijk'. De gemeente heeft een locatie voor tijdelijke woningen op het oog en onderzoekt nu of het plan haalbaar is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rtl-nieuws-liveblog
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204715506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het best verkochte wapen ter wereld waar de meeste mensen mensen mee zijn vermoord is de kalashnikov. En als ik met niet vergis is dat geen westers wapen?
Die simpele schietwapens zijn natuurlijk niet de wapens waar tegenwoordig oorlogen mee gevoerd worden.

Ik zou wat meer naar raketten en drones kijken.
pi_204715514
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:47 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is uiteindelijk een niet aan het westen of de NAVO te verwijten natuurlijk. Poetin maakt zelf de keuze om Oekrane aan te vallen. En een logische redenen om dat te doen ontgaat mij.
En een logische redenen om dat te doen ontgaat mij.

Dat is idd iets wat het westen niet begrijpt.
Zij/wij zien enkel het gevolg van deze beslissing.

Ikzelf ga ervanuit dat zij een serieuze motivering zullen hebben om zulke actie te ondernemen
Dit is een beslissing die wsl niet op 1 dag genomen is, maar de druppel die de jarenlang vollopende emmer heeft doen overlopen.
Ik ben overtuigd dat dit allemaal vermeden had kunnen worden indien de VS (NATO) geluisterd had naar Rusland en rekening gehouden had met hun wensen/eisen.

Ook Europa had beter gekozen voor een betere economische samenwerking met Rusland.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204715525
quote:
Meer risico op nog meer oorlog
Go NATO go
*O*
-O-
:{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:34:15 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715538
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En een logische redenen om dat te doen ontgaat mij.

Dat is idd iets wat het westen niet begrijpt.
Zij/wij zien enkel het gevolg van deze beslissing.

Ikzelf ga ervanuit dat zij een serieuze motivering zullen hebben om zulke actie te ondernemen
Dit is een beslissing die wsl niet op 1 dag genomen is, maar de druppel die de jarenlang vollopende emmer heeft doen overlopen.
Ik ben overtuigd dat dit allemaal vermeden had kunnen worden indien de VS (NATO) geluisterd had naar Rusland en rekening gehouden had met hun wensen/eisen.

Ook Europa had beter gekozen voor een betere economische samenwerking met Rusland.
Kom op zeg dit is in mijn ogen onzin. Het neerschieten van de MH17 is daar een voorbeeld van. Of de annexatie van de Krim. Poetin is gewoon en moorddadige dictator. En als je dictators zo top denkt te vinden? Waarom verlaat je het vrije westen dan niet en ga dan in China, Rusland, Noord-Korea wonen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204715599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Kom op zeg dit is in mijn ogen onzin. Het neerschieten van de MH17 is daar een voorbeeld van. Of de annexatie van de Krim. Poetin is gewoon en moorddadige dictator. En als je dictators zo top denkt te vinden? Waarom verlaat je het vrije westen dan niet en ga dan in China, Rusland, Noord-Korea wonen?
ok tot daar mijn poging tot een deftig gesprek
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:44:10 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ok tot daar mijn poging tot een deftig gesprek
:')
Hmm sorry ik begin de pro Poetin propaganda wat zat te worden. En ben blij dat ik in een redelijk vrij land woon zonder een president die me dood maakt of opsluit als ik het niet met hem eens ben. :6
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204715811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hmm sorry ik begin de pro Poetin propaganda wat zat te worden. En ben blij dat ik in een redelijk vrij land woon zonder een president die me dood maakt of opsluit als ik het niet met hem eens ben. :6
Ja een vrije wereld onder de duim van de VS, die eveneens duizenden oorlogsdoden op hun geweten hebben.
Maar ja ... dat vinden wij dik ok natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 12-05-2022 10:08:03 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:05:57 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja een vrije wereld onder de duim van de VS, die eveneens duizenden oorlogsdoden op hun geweten hebben.
Maar ja ... dat vinden wij dik ook natuurlijk.
Natuurlijk heeft de VS, en ook andere landen (politionele acties) oorlogsmisdaden begaan. Dus dan mag Poetin zijn soldaten burgers in hun rug laten schieten en uitmoorden want dat is dan goed? En er is wel een verschil met het westen. In zijn land mag je daar niet over praten en geen onderzoek naar doen. En tegen demonstreren. En dat vergeten wat posters in BNW denk ik. In zijn land ga je voor het uiten van je vrije mening nu 15 jaar de gevangenis in. En dat is vrijwel een doodstraf. Als je een beetje bekent bent met het gevangenis regime aldaar. Tip voor @Schaamlap ook daar zijn youtube filmpjes van. Die ik niet zou posten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 12-05-2022 11:00:50 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:04:37 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204716333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het best verkochte wapen ter wereld waar de meeste mensen mensen mee zijn vermoord is de kalashnikov. En als ik met niet vergis is dat geen westers wapen?
En de meest verkochte tank de t,,72 doodkist.

En dat Oekrane nu meer tanks die verlaten zijn door Rusland in gebruik heeft dan wat ze tot dus ver ontvangen heeft van het buitenland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:07:28 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204716354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
En de meest verkochte tank de t,,72 doodkist.

En dat Oekrane nu meer tanks die verlaten zijn door Rusland in gebruik heeft dan wat ze tot dus ver ontvangen heeft van het buitenland.
Ik zag een docu op de BBC. Het zijn voor de leger monteurs in Oekrane wapens wat ze kunnen repareren. En ook onderdelen voor hebben. En ook kennis van hebben. Ik heb ook beelden gezien van een MIG29 gevlogen door een Oekraense piloot stemt mij hoopvol. Een van de beste gevechtsvliegtuigen die er bestaat. :') Ik vermoed ook dat wat voormalige oostblok landen wapens leveren. En het leveren van wapens waar Oekrane ervaring mee heeft is top prioriteit nummer 1.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 12-05-2022 11:43:36 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204716732
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die simpele schietwapens zijn natuurlijk niet de wapens waar tegenwoordig oorlogen mee gevoerd worden.

Ik zou wat meer naar raketten en drones kijken.
kunnen we niet beter ineens nukes leveren aan Oekraine ?
Kunnen ze gelijk het probleem "Rusland" ten goede oplossen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 11:59:31 #44
5428 crew  miss_sly
pi_204716743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
kunnen we niet beter ineens nukes leveren aan Oekraine ?
Kunnen ze gelijk het probleem "Rusland" ten goede oplossen ?
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ergens een nuke op gooien zien als het oplossen van een probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:12:48 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204717390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
kunnen we niet beter ineens nukes leveren aan Oekraine ?
Kunnen ze gelijk het probleem "Rusland" ten goede oplossen ?
Feitje. In de jaren 90 toen dus Oekrane onafhankelijk werd had het land dus tig nukes op hun grondgebied, daarna is er dus een half jaar overlegd wat de beste oplossing was wat te doen met die nukes, deze werden uiteindelijk aan Rusland gegeven met als voorwaarde dat Rusland dus nooit en te nimmer dus Oekrane zou binnen vallen dit staat ook daadwerkelijk op papier.
En ondertekend door beide landen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:17:33 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204717420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
D grootste agressor op aarde :+
De eeuwige aartsvijand van Rusland
Diegene die zijn hegemonie in stand wil houden
...
...

En geen invasie , een oorlog ... net als nu er oorlog is en geen invasie :+
Polen? Finland?
Zie filmpje het betrof niet de VS maar een ander land welk land word niet benoemd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204717992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekrane heeft nog +-200 Russische lijken in een trein wagon (regio Kiev) liggen en onderhandelt daar al weken over of Rusland deze komt ophalen of DNA wil afgeven zodat Oekrane nota bene de familie kan informeren, Rusland geeft geen gehoor hier aan.
Laat even een linkje zien als bewijs.
Vreemde is dat Rusland hetzelfde over de Oekraine zegt maar daar laten ze wel heel veel gesneuvelde Oekrainiers zien en graven van soldaten die niet opgehaald werden door Kiev,
pi_204718028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja terroristen trainen en financieren om tegen de russen te vechten, en die zich later tegen de VS keren. Ze leren het nooit.
En stabiliteit in het midden-oosten brengen ? Er was stabiliteit, misschien niet naar onze westerse normen maar het was er wel. De leiders moesten echter vervangen worden wegens niet pro-US genoeg, en dat is grandioos mislukt, met als eindhalte Syrie ... volgende had anders Iran geweest.

Regime change in Oekraine is hun dan wel weer gelukt. En nu spannen ze iedereen voor hun kar om de huidige oorlog tegen Rusland uit te vechten, met als doel Rusland zoveel mogelijk te verzwakken, zodat de VS haar hegemonie kan behouden.

Aan alle mooie liedjes komt ooit een eind...
Alles wat die Amerikanen aanraken veranderd is bloed en as.
Meest agressieve land (regering/multinationals) ter wereld.
Die gasten zijn altijd in oorlog.
het wordt eens tijd dat er eens een flinke oorlog in de VS wordt uitgevochten dan kunnen ze eens meemaken wat het is.

Maar zodirekt gaan ze zich verslikken in China. Heel gauw zelfs....
pi_204718063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En een logische redenen om dat te doen ontgaat mij.

Dat is idd iets wat het westen niet begrijpt.
Zij/wij zien enkel het gevolg van deze beslissing.

Ikzelf ga ervanuit dat zij een serieuze motivering zullen hebben om zulke actie te ondernemen
Dit is een beslissing die wsl niet op 1 dag genomen is, maar de druppel die de jarenlang vollopende emmer heeft doen overlopen.
Ik ben overtuigd dat dit allemaal vermeden had kunnen worden indien de VS (NATO) geluisterd had naar Rusland en rekening gehouden had met hun wensen/eisen.

Ook Europa had beter gekozen voor een betere economische samenwerking met Rusland.
Duitsland en Frankrijk waren notabene TEGEN de aanvraag om Oekraine en Georgie in de NATO uit te nodigen.
Die wisten wat dat bij de Russen teweeg zou brengen.
Maar de USA drukte het er gewoon doorheen.
Logisch want NATO is gewoon de USA en de rest heeft geen reet te vertellen.
Domme marionetten die hun eigen glazen ingooien.
De EU gaat naar de afgrond en dat hebben ze te danken aan die waardeloze Brussel bureaucraten.
pi_204718106
Wanneer is er door de NATO ooit een oorlog gestart, het enigste wat we daarmee zeggen is val ons niet aan anders val je hiermee iedereen aan. Rusland is in deze oorlog toch echt de agressor en gedraagt zich de afgelopen 8 jaar als een klein kind die zijn zin niet krijgt.
pi_204718153
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
En de meest verkochte tank de t,,72 doodkist.

En dat Oekrane nu meer tanks die verlaten zijn door Rusland in gebruik heeft dan wat ze tot dus ver ontvangen heeft van het buitenland.
Goh heb je daar linkjes van.
Ik zie alleen maar linkjes van verwoeste Oekrainische tanks en l;egervoertuigen, honderden westerse wapens die in Russische handen vallen en heel veel Oekrainiers die zich overgeven.

En de Roebel wordt alleen maar sterker tov de US dollar. *O* Wat helpen die sancties toch he? :N

https://t.me/intelslava/2(...)DXpwNmrBjuec-rYHyGW8
Ten more European gas buyers have opened accounts with JSC Gazprombank, doubling the total number of customers willing to pay in rubles for Russian gas, as demanded by President Vladimir Putin.

A total of twenty European companies have opened accounts, and another 14 clients have requested the documents required to open them.
pi_204718201
Er komen weer wat pockets aan...
https://t.me/intelslava/2(...)j81MKktuW1SaR4WmjjHg
he situation in the Lisichansk region. The Soledar-Lysichansk highway is under fire from the RF Armed Forces. The battles for Belogorovka continue.

https://t.me/intelslava/2(...)cEHFv32kHZph8eJIjB0k
The situation in the Lisichansk region. The Soledar-Lysichansk highway is under fire from the RF Armed Forces. The battles for Belogorovka continue.

https://t.me/intelslava/2(...)2VK4YAzN-umgov_EhXC0
Opleidings certifikaat UK/Canada voor de Oekrainiers. Hielp nioet echt. Leuke troffee voor de Russen nu.
pi_204718246
wat is die andere perceptie dan? dat rusland/putin niet een conflict uitlokken om hun macht te behouden? allemaal gelul toch... er blijkt maar een ding uit dit alles; dat de wereld zich nog steeds laat kidnappen door individuen met machstlust. ik zie maar eenoplossing, dat de vrije wereld een taskforce gaat samenstellen die dit soort figuren gericht gaat elimineren.
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:07:27 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204718352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Goh heb je daar linkjes van.
Ik zie alleen maar linkjes van verwoeste Oekrainische tanks en l;egervoertuigen, honderden westerse wapens die in Russische handen vallen en heel veel Oekrainiers die zich overgeven.

En de Roebel wordt alleen maar sterker tov de US dollar. *O* Wat helpen die sancties toch he? :N

https://t.me/intelslava/2(...)DXpwNmrBjuec-rYHyGW8
Ten more European gas buyers have opened accounts with JSC Gazprombank, doubling the total number of customers willing to pay in rubles for Russian gas, as demanded by President Vladimir Putin.

A total of twenty European companies have opened accounts, and another 14 clients have requested the documents required to open them.
Ja zat ik wil ze prima plaatsen zodra ik antwoord heb op de openstaande vragen in dit topic deel.

Je weet dat wanneer er een Z op staat dat dit staat voor Rusland en niet Oekrane.

Maar goed niemand zegt ook dat Oekrane geen tanks verloren heeft.

Alleen ik beweer dat Rusland meer tanks verloren heeft en niet alleen vernietigd naar ook over genomen door Oekrane.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204718401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:
wat is die andere perceptie dan? dat rusland/putin niet een conflict uitlokken om hun macht te behouden? allemaal gelul toch... er blijkt maar een ding uit dit alles; dat de wereld zich nog steeds laat kidnappen door individuen met machstlust. ik zie maar eenoplossing, dat de vrije wereld een taskforce gaat samenstellen die dit soort figuren gericht gaat elimineren.
Elimineren? Waarom?
Dat hebben we ook gedaan in Irak, Lybie en geprobeerd in Syrie.
Wat een succes was dat zeg..... NOT!!! Wereld is alleen maar instabieler geworden en onveiliger.
Leven wordt ondertussen onbetaalbaar.
Laat ze zelf maar hun shit uitvechten maar NIET over mijn rug of m'n kinderen.
En DAT is wat hier constant gebeurd.
En dat weiger ik.
pi_204718458
En waar gaan al die miljarden naar toe....???
pi_204718548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:
wat is die andere perceptie dan? dat rusland/putin niet een conflict uitlokken om hun macht te behouden? allemaal gelul toch... er blijkt maar een ding uit dit alles; dat de wereld zich nog steeds laat kidnappen door individuen met machstlust. ik zie maar eenoplossing, dat de vrije wereld een taskforce gaat samenstellen die dit soort figuren gericht gaat elimineren.
Jaaaa nog meer oorlog
Jeuj
:+

En een taskforce?
NATO ?
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204718721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Elimineren? Waarom?
Dat hebben we ook gedaan in Irak, Lybie en geprobeerd in Syrie.
Wat een succes was dat zeg..... NOT!!! Wereld is alleen maar instabieler geworden en onveiliger.
Leven wordt ondertussen onbetaalbaar.
Laat ze zelf maar hun shit uitvechten maar NIET over mijn rug of m'n kinderen.
En DAT is wat hier constant gebeurd.
En dat weiger ik.
beetje nazorg en het komt goed, zeker met rusland. die hadden al een democratie, maar die is nu gekaapt door putin. dus die man moet weg, en zn henchmen ook.

en je kan niet echt je rug toe keren als het gaat om een land dat makkelijk de hele wereld kan vernietigen.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jaaaa nog meer oorlog
Jeuj
:+

En een taskforce?
NATO ?
:+
NAVO is wat achterhaald. de vrije wereld moet zich verenigen en orde handhaven.
pi_204718880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:46 schreef pokkerdepok het volgende:

NAVO is wat achterhaald. de vrije wereld moet zich verenigen en orde handhaven.
Verenigen en orde handhaven ?
Met geweld anderen onze visie opleggen ... en natuurlijk onder supervisie van de VS :+
En VS de grote baas van al.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 12 mei 2022 @ 17:13:01 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204719476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Verenigen en orde handhaven ?
Met geweld anderen onze visie opleggen ... en natuurlijk onder supervisie van de VS :+
En VS de grote baas van al.
Wijzig VS in Rusland en je hebt exact de huidige situatie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204719593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wijzig VS in Rusland en je hebt exact de huidige situatie.
En daarom wil de VS dan meer oorlog omdat zij the one and only boss willen zijn.
Oekraine wordt opgeofferd voor hun strijd.
Tuurlijk pompen ze er nog es 40.000.000.000 $ in.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204720252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Verenigen en orde handhaven ?
Met geweld anderen onze visie opleggen ... en natuurlijk onder supervisie van de VS :+
En VS de grote baas van al.
wat wil je dan, een discussie over of vrijheid, democratie en geen oorlog beter is dan een andere visie? lijkt me toch duidleijk.
pi_204720262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wijzig VS in Rusland en je hebt exact de huidige situatie.
nee, er is een essentieel verschil.
pi_204720269
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En daarom wil de VS dan meer oorlog omdat zij the one and only boss willen zijn.
Oekraine wordt opgeofferd voor hun strijd.
Tuurlijk pompen ze er nog es 40.000.000.000 $ in.
volgens mij heeft trump en de meest rechtse kant van amerika net laten zien dat ze helemaal niet de boss willen zijn. maar dan krijg je dit dus.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:01:46 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204721323
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En daarom wil de VS dan meer oorlog omdat zij the one and only boss willen zijn.
Oekraine wordt opgeofferd voor hun strijd.
Tuurlijk pompen ze er nog es 40.000.000.000 $ in.
Nee het is veel simpeler, de VS staat momenteel niet hoog in het vaandel wereldwijd, ondernemer door een pannenkoek van een vorige president die wereldwijd nou niet bepaald een hoog aanzien gaf, op het wereld toneel hebben ze de oorlog in Afghanistan verlaten en waar men jaren en jaren voor vocht ging in een aantal weken in rook op doordat de taliban vrijwel gelijk weer aan de macht kwam.
De huidige president word als een doetje gezien, dus helpt het moreel en wereldwijd geeft het een positieve boost door het voortouw te nemen en dus een land als Oekrane dat zonder aanleiding binnengevallen werd te onder steunen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204721431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat wil je dan, een discussie over of vrijheid, democratie en geen oorlog beter is dan een andere visie? lijkt me toch duidleijk.
Midden-oosten is voorbeeld dat zoiets niet werkt.
En wat is next? Iedereen verplichten onze godsdienst te volgen?
Jij bent new world order fan? 1 regering, 1 godsdienst enz?
Als je dat wil doordrammen wordt het het recht van de sterkste...nog meer oorlog dus
Jeuj
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204721495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
volgens mij heeft trump en de meest rechtse kant van amerika net laten zien dat ze helemaal niet de boss willen zijn. maar dan krijg je dit dus.
Onder Trump 4 jaar geen oorlog
Trump is pass...het is Biden nu.
Nog geen 2 jaar en we staan aan de rand van nieuwe wereldoorlog.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204721658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee het is veel simpeler, de VS staat momenteel niet hoog in het vaandel wereldwijd, ondernemer door een pannenkoek van een vorige president die wereldwijd nou niet bepaald een hoog aanzien gaf, op het wereld toneel hebben ze de oorlog in Afghanistan verlaten en waar men jaren en jaren voor vocht ging in een aantal weken in rook op doordat de taliban vrijwel gelijk weer aan de macht kwam.
De huidige president word als een doetje gezien, dus helpt het moreel en wereldwijd geeft het een positieve boost door het voortouw te nemen en dus een land als Oekrane dat zonder aanleiding binnengevallen werd te onder steunen.
Jarenlange oorlog in afghanistan wordt dus goed gepraat?
Hun agressieve poging tot pro-VS regime change in het ganse midden-oosten is uitgedraaid op een fiasco met honderdduizenden doden tot gevolg, en totale destabilisatie van de regio. Met vluchtelingenstromen tot gevolg wat het ganse westen met problemen opzadelde.
En geen haan die ernaar kraait...no problem mister US , doe maar lekker verder, we love you...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204722425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jarenlange oorlog in afghanistan wordt dus goed gepraat?
Hun agressieve poging tot pro-VS regime change in het ganse midden-oosten is uitgedraaid op een fiasco met honderdduizenden doden tot gevolg, en totale destabilisatie van de regio. Met vluchtelingenstromen tot gevolg wat het ganse westen met problemen opzadelde.
En geen haan die ernaar kraait...no problem mister US , doe maar lekker verder, we love you...
De VS voelt zich heerlijk bij destabilisatie.
Geld stroomt binnen aan wapen orders, geen aanvallen op de VS en regeringen vervangen door je eigen marionetten.
Nou zijn die mafketels bezig om Japan en ZuidKorea in de NATO groep te krijgen omdat China "gevaarlijk" wordt.
Levensgevaarlijke spelletjes worden hier gespeeld door de "totaal dolgedraaide oude van dagen top" van de VS...

  donderdag 12 mei 2022 @ 21:41:05 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204724393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jarenlange oorlog in afghanistan wordt dus goed gepraat?
Hun agressieve poging tot pro-VS regime change in het ganse midden-oosten is uitgedraaid op een fiasco met honderdduizenden doden tot gevolg, en totale destabilisatie van de regio. Met vluchtelingenstromen tot gevolg wat het ganse westen met problemen opzadelde.
En geen haan die ernaar kraait...no problem mister US , doe maar lekker verder, we love you...
Waar o waar praat ik dat goed?
En leg es uit hoe agressief dat wel niet was?
Werd Oekrane bedreigd door VS en EU of NATO om hun kant te kiezen?

Als ik kijk naar het oosten en naar het westen is de keuze niet zo heel moeilijk als je als land het voor het kiezen krijgt welke keuze je wil op gaan..

Zou jij in Rusland willen wonen??
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204730364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Midden-oosten is voorbeeld dat zoiets niet werkt.
En wat is next? Iedereen verplichten onze godsdienst te volgen?
Jij bent new world order fan? 1 regering, 1 godsdienst enz?
Als je dat wil doordrammen wordt het het recht van de sterkste...nog meer oorlog dus
Jeuj
leg uit, hoe werkt het niet in het midden oosten? IS sprong overal op, en die zijn nu zo'n beetje verslagen.
whats next, gewoon een normalere wereld waar slechte dictators geen kans krijgen. ben je tegen een betre wereld, die meer georganiseerd is en waar mensen in vrijheid kunnen leven?
pi_204730365
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Onder Trump 4 jaar geen oorlog
Trump is pass...het is Biden nu.
Nog geen 2 jaar en we staan aan de rand van nieuwe wereldoorlog.
trump was putin's schoothondje. trok zich terug en gaf macht aan rusland. dat is wat we nu zien, het resultaat van zijn 'werk'
pi_204730367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
De VS voelt zich heerlijk bij destabilisatie.
Geld stroomt binnen aan wapen orders, geen aanvallen op de VS en regeringen vervangen door je eigen marionetten.
Nou zijn die mafketels bezig om Japan en ZuidKorea in de NATO groep te krijgen omdat China "gevaarlijk" wordt.
Levensgevaarlijke spelletjes worden hier gespeeld door de "totaal dolgedraaide oude van dagen top" van de VS...

ja want china is zo zielig... de huidige leider heet net zichzelf de mogelijkheid gegeven levenslang aan te blijven en claimt helelanden als zijn/china's bezit, geen discussie over mogelijk.

echt he, dat goedpraten van deze gasten, uit angst voor conflict. fuck dat. laat de navo maar groeien en zich transformeren to wereldwijd veiligheidsschild tegen repressieve schurken. prima toch.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 06:34:16 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204730466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja want china is zo zielig... de huidige leider heet net zichzelf de mogelijkheid gegeven levenslang aan te blijven en claimt helelanden als zijn/china's bezit, geen discussie over mogelijk.

echt he, dat goedpraten van deze gasten, uit angst voor conflict. fuck dat. laat de navo maar groeien en zich transformeren to wereldwijd veiligheidsschild tegen repressieve schurken. prima toch.
Dit zelfde geld voor Rusland en wit Rusland de huidige machthebbers hebben geen oppositie en zichzelf nog jaren er bij gegeven om het land te leiden.
Oppositie is weg gejaagd vermoord of op andere manieren het zwijgen op gelegd.

Daarom de vraag als je toch tegen het westen bent en zelf geloofd in vrijheid waarom zou je dan niet in Rusland willen wonen?

Misschien omdat het KUT is?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 06:36:23 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204730469
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
leg uit, hoe werkt het niet in het midden oosten? IS sprong overal op, en die zijn nu zo'n beetje verslagen.
whats next, gewoon een normalere wereld waar slechte dictators geen kans krijgen. ben je tegen een betre wereld, die meer georganiseerd is en waar mensen in vrijheid kunnen leven?
Zelf vrijheid willen hebben maar moeilijk doen om een land wat vecht voor hun eigen vrijheid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204730485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja want china is zo zielig... de huidige leider heet net zichzelf de mogelijkheid gegeven levenslang aan te blijven en claimt helelanden als zijn/china's bezit, geen discussie over mogelijk.

echt he, dat goedpraten van deze gasten, uit angst voor conflict. fuck dat. laat de navo maar groeien en zich transformeren to wereldwijd veiligheidsschild tegen repressieve schurken. prima toch.
Waar praat ik goed dat de Chinese wijze zoo geweldig is? nergens toch?

Maar ik ben niet zo arrogant om te verkondigen dat ONZE levenswijze de juiste is, verre van.
En dat is wat de VS en de EU altijd verkondigen aan de (domme) massa: WIJ weten het beste, WIJ zijn de verlichte Democratieen en WIJ zij beschaafd en zij zijn tuig! (en als je niet wil luisteren dan bombarderen we je kapot)

Sorry hoor maar deze simpele gedachtengang trekt mij niet zo.
pi_204730488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 06:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zelf vrijheid willen hebben maar moeilijk doen om een land wat vecht voor hun eigen vrijheid.
Ja dat is wat Luhansk en Donbass Oekrainieers/Russen doen op dit moment... zeer juist... *O*
pi_204730528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 02:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
leg uit, hoe werkt het niet in het midden oosten? IS sprong overal op, en die zijn nu zo'n beetje verslagen.
whats next, gewoon een normalere wereld waar slechte dictators geen kans krijgen. ben je tegen een betre wereld, die meer georganiseerd is en waar mensen in vrijheid kunnen leven?
Lol mooi voorbeeld :')
Iets verslaan wat je eigenlijk zelf gecreerd hebt
Wat zijn we toch goed bezig
^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204730562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 06:49 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waar praat ik goed dat de Chinese wijze zoo geweldig is? nergens toch?

Maar ik ben niet zo arrogant om te verkondigen dat ONZE levenswijze de juiste is, verre van.
En dat is wat de VS en de EU altijd verkondigen aan de (domme) massa: WIJ weten het beste, WIJ zijn de verlichte Democratieen en WIJ zij beschaafd en zij zijn tuig! (en als je niet wil luisteren dan bombarderen we je kapot)

Sorry hoor maar deze simpele gedachtengang trekt mij niet zo.
Nou sorry hoor maar als je kritiek op het bestuur uit in Rusland of China wordt je als je pech hebt vermoord en als je geluk hebt opgesloten. De vrijheid van individuen is voor mij moreel gezien toch echt een heel groot plus punt voor westerse democratien. En wij bombarderen china en rusland niet kapot.

Hoe gaat het nu weer in Afghanistan nadat het westen dat land verlaten hebben, vrouwen mogen niet meer naar school, complete hoofddoek weer verplicht. Die maatschappij wordt weer gegijzeld door een kleine groep extremistische gelovigen.
pi_204730667
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:41 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waar o waar praat ik dat goed?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:01 schreef theguyver het volgende:
de oorlog in Afghanistan verlaten en waar men jaren en jaren voor vocht ging in een aantal weken in rook op
quote:
Als ik kijk naar het oosten en naar het westen is de keuze niet zo heel moeilijk als je als land het voor het kiezen krijgt welke keuze je wil op gaan..

Zou jij in Rusland willen wonen??
Het is niet omdat ik niet dezelfde reactie vertoon op de huidige gebeurtenissen als jullie, dat ik daarom pro-russisch ben.
Dat vind ik redelijk simplistisch denken. Maar dat is de laatste jaren aangekweekt heb ik de indruk.

Voor de rest leid ik uit jullie redenering af dat het in de wereld nog steeds blijkt te gaan om het recht van de sterkste. Amerika is militair (zogezegd) nog de sterkste en mag dus blijkbaar het wereldbeeld gaan bepalen. Zij beslissen in welke landen er regime change moet gebeuren, waar er anders moet geleefd worden enz.

Ongeacht of hun levenswijze/visie de beste is of niet, blijft dit een regeling op losse schroeven. Als op een dag bijv. China/Rusland militair de machtigste worden, mogen zij dan dus ook hetzelfde doen ?

Stap af van die drang naar oppermacht en probeer met zn allen op een menselijke manier overeen te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 13-05-2022 07:52:48 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 08:06:01 #81
33189 RM-rf
1/998001
pi_204730757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..] Als op een dag bijv. China/Rusland militair de machtigste worden, mogen zij dan dus ook hetzelfde doen ?

Stap af van die drang naar oppermacht en probeer met zn allen op een menselijke manier overeen te komen.
Zolang je het kennelijk maar prima vind dat Rusland met haar leger de Oekraine binnenvalt en daar allemaal "ja, maar..." - uitvluchten voor wil verzinnen, is dat vooral een houding die je zelf hebt en uitdraagt.


Juist anderen zien dit _niet_ als optie...
Dat Amerika de grootste militaire macht heeft is gewoon zo, maar geen vrijbrief zich ongevraagd overal in te mengen... Wat ze in veel landen wel degelijk al dan niet indirekt doen (drone aanvallen in Yemen, militaire covert operaties in Nigeria... Allemaal zaken waar op BNW zich bijna niemand werkelijk mee bezig lijkt te houden, heb wel eens gepoogd er een topic over te starten en die kreeg 3 eenregelige reacties)....


Juist in de Oekraine is het totale onzin te beweren dat het de VS zijn die overal schuld aan hebben...
Op het thema van Oekraine heeft de VS juist heel lang zeer verregaande concessies gedaan aan Moskou om hun invloed en direkte controle te behouden (al sinds de 'Chicken Kiyv'-speech van Bush, die toen letterlijk de oekrainers opriep zich aan moskou te houden)


Het zijn de russen die hier al heel lang een gemeen en vooral vanuit BNW-termen donker plan uitvoeren.
Al in 2004 poogden russen een anti-russische presidentskandidaat te vermoorden met een Gifaanslag, die de persoon wel overleefde maar sindsdien een vollefig kapotte gezichtshuid heeft.

De erop volgende verkiezingen werden door grootschalige fraude door de pro-russische partij gewonnen, waarna uiteindelijk het oekrainse volk massaal de straat opging (de Oranje Revolutie van 2004).

Dat de Russen steeds verder Oekraine verliezen is juist omdat ze een donker plan proberen te spelen, maar in hun uitvoering meer kapotmaken in de broederrelatie met hun buurvolk, dan andersom.


De invasie is hooguit de laatste stap in dertig jaar idioot en dom beleid tov Kiyv vanuit Moskou.
Daaraan hebben de amerikanen geen schuld, je kunt eerder stelken dat het andersom is, dat de VS nagelaten heeft zich eerder en duidelijker in te mengen, en tegenover rusland een bereidwillige 'appeasement-politiek' voerde.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 13 mei 2022 @ 08:22:04 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204730847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 06:50 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja dat is wat Luhansk en Donbass Oekrainieers/Russen doen op dit moment... zeer juist... *O*
Eh nee ze vechten voor een dictator, en punt 2 ze schonden dus alweer de Minsk akkoorden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 08:23:24 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204730855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is niet omdat ik niet dezelfde reactie vertoon op de huidige gebeurtenissen als jullie, dat ik daarom pro-russisch ben.
Dat vind ik redelijk simplistisch denken. Maar dat is de laatste jaren aangekweekt heb ik de indruk.

Voor de rest leid ik uit jullie redenering af dat het in de wereld nog steeds blijkt te gaan om het recht van de sterkste. Amerika is militair (zogezegd) nog de sterkste en mag dus blijkbaar het wereldbeeld gaan bepalen. Zij beslissen in welke landen er regime change moet gebeuren, waar er anders moet geleefd worden enz.

Ongeacht of hun levenswijze/visie de beste is of niet, blijft dit een regeling op losse schroeven. Als op een dag bijv. China/Rusland militair de machtigste worden, mogen zij dan dus ook hetzelfde doen ?

Stap af van die drang naar oppermacht en probeer met zn allen op een menselijke manier overeen te komen.
Momenteel staat China gelijk en zo niet is het de VS aan het voorbij streven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204730962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 06:49 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waar praat ik goed dat de Chinese wijze zoo geweldig is? nergens toch?

Maar ik ben niet zo arrogant om te verkondigen dat ONZE levenswijze de juiste is, verre van.
En dat is wat de VS en de EU altijd verkondigen aan de (domme) massa: WIJ weten het beste, WIJ zijn de verlichte Democratieen en WIJ zij beschaafd en zij zijn tuig! (en als je niet wil luisteren dan bombarderen we je kapot)

Sorry hoor maar deze simpele gedachtengang trekt mij niet zo.
je kijkt dan gewoon de andere kant op. je weet toch best dat democratie en vrijheid beter zijn dat dictators en repressie..
pi_204730983
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol mooi voorbeeld :')
Iets verslaan wat je eigenlijk zelf gecreerd hebt
Wat zijn we toch goed bezig
^O^
wat een lege uitspraak, zelf gecreerd...
maar laten we even aannemen dat dat zo zou zijn, voor de grap. des te meer reden om er iets tegen te doen, dan.
pi_204731447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 08:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat een lege uitspraak, zelf gecreerd...
maar laten we even aannemen dat dat zo zou zijn, voor de grap. des te meer reden om er iets tegen te doen, dan.
jep het Industrieel Militair Complex smult ervan :9
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:05:37 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204731491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 06:50 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja dat is wat Luhansk en Donbass Oekrainieers/Russen doen op dit moment... zeer juist... *O*
Waarbij de 'redders' ook even de bevolkings centra plat komen bombarderen... Daar zitten ze vast ook echt op te wachten daar.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:51:06 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204731820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol mooi voorbeeld :')
Iets verslaan wat je eigenlijk zelf gecreerd hebt
Wat zijn we toch goed bezig
^O^
VS heeft de koran bedacht?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204731845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
VS heeft de koran bedacht?
ja hoor
:W
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 13:06:36 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204732995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ja hoor
:W


Sorry flauwe grap maar ik weet wat je bedoeld :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204734174
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204734604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
jep het Industrieel Militair Complex smult ervan :9
fijn dat we samen tegen de oorlogsindustrie zijn
pi_204735384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol mooi voorbeeld :')
Iets verslaan wat je eigenlijk zelf gecreerd hebt
Wat zijn we toch goed bezig
^O^
IS/ISL/ISS/ISLA ? (or whatever else- they couldn't even decide on a definite name) door military intelligence verzonnen was.
Tsja, en dan al die onzettende domme, neppe 'terrorist attacks'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_204735723
quote:
NS strenger voor Oekraners: ‘Er is te veel fraude gepleegd’

NS gaat strenger toezien op het gratis reizen met een Oekraens paspoort. Er arriveren inmiddels minder vluchtelingen in Nederland maar toch wordt nog vaak gebruikgemaakt van de regeling. Dat suggereert misbruik. ‘Het is niet bedoeld voor een tripje naar de outlet in Limburg.’

Het is donderdag rond 11 uur en voor het servicepunt van het Rode Kruis staan groepjes Oekraners. Een daarvan bestaat uit vier jonge vrouwen, van wie eentje hulpeloos op de grond zit. Ze zijn uit Duitsland gekomen voor een citytrip en willen bij de hulporganisatie aankloppen voor een gratis ticket voor de terugreis. Maar beveiligers die voor het servicepunt staan, zijn genstrueerd om Oekraners met een dergelijk verzoek niet meer binnen te laten. Alleen Oekraners die op zoek zijn naar een opvangplek worden geholpen.

‘Amsterdam was Fun to see’
Een van de vrouwen wijst naar haar Oekraense echtgenoot, die al een kwartier tevergeefs vijf kaartjes probeert te regelen. Hij krijgt nul op het rekest. Ze besluiten dat ze eerst maar een hapje gaan eten. “Waarom we hier zijn? Dit is onze trip,” zegt de man gepikeerd.

De gratis tickets zijn ook een thema bij de NS-balie voor internationale reizen. De uit Oekrane gevluchte Liubov (34) en haar 9-jarige dochter lopen verslagen van de balie weg. Sinds de oorlog wonen ze in Boedapest. “Van mijn vrienden hoorde ik dat Amsterdam zo’n mooie stad is om te bezoeken. Fun to see. Mijn dochter en ik zijn een paar dagen geleden hier aangekomen. Nu is ze ziek en willen we terug, maar ze geven geen gratis kaartjes meer.”

Elke casus onder een vergrootglas
Aanvankelijk werd in de praktijk flexibel met de regels omgegaan. Er kwamen vele honderden vluchtelingen deze kant op, zegt de woordvoerder, en niet elke casus werd onder een vergrootglas gelegd. “Oekraners konden gemakkelijk aan een gratis kaartje komen, ook als ze daar strikt genomen niet voor in aanmerking kwamen.”

Hoewel de stroom vluchtelingen uit Oekrane slinkt, constateert de NS dat er nog wel volop gratis wordt gereisd. Aan de NS-balies verschenen de afgelopen weken niet alleen Oekraners die hulp nodig hadden, maar ook ‘een hoop mensen die helemaal opgedoft een treinkaartje kwamen halen om naar een outlet in Limburg te gaan,’ aldus de woordvoerder. “Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die in hun mooiste kleren aankloppen voor een weekendje Parijs.”

Familie in Duitsland heeft het beter
Het zijn de 66-jarige Lyubov, haar twee dochters Natalia (47) en Aleksandra (31) en drie kleinkinderen die uit Oekrane zijn gevlucht en twee weken geleden in het Wow-hotel in Amsterdam zijn aangekomen. Ze willen weg uit Nederland omdat hun uit Oekrane gevluchte familie in Duitsland het veel beter heeft, zeggen ze.

“Wij verbleven in een hotelkamer met acht stapelbedden, twee stoelen en een tafeltje. We krijgen pas vanaf juni geld en mogen hier niet werken op een binnenlands paspoort. Familie van ons zit in een plaatsje vlakbij Keulen en heeft al een huis gekregen. Dat willen wij ook,” verklaart Natalia.

Ze hebben spijt dat ze voor Nederland hebben gekozen. “We deden dat omdat het in Polen zo druk was en we wilden zo ver mogelijk weg van die drukte.”
https://www.parool.nl/ams(...)e-gepleegd~b8d57a92/
:o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204735732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 08:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh nee ze vechten voor een dictator, en punt 2 ze schonden dus alweer de Minsk akkoorden.
Kletspraat.
pi_204735791
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:o
Ach het kan nog droeviger hoor....

https://t.me/intelslava/2(...)w_IfhYjLkW23xLLQb8rM

The first losses of Europe from the Ukrainian Nazis.

In Warsaw, a crowd of "Ukrainian refugees" beat a local resident to death: he stood up for a girl whom the "refugees" molested.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:37:05 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204739126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:39 schreef Tingo het volgende:

[..]
IS/ISL/ISS/ISLA ? (or whatever else- they couldn't even decide on a definite name) door military intelligence verzonnen was.
Tsja, en dan al die onzettende domme, neppe 'terrorist attacks'.
het word es tijd dat je keer buten je zolder kamer kijkt,źelfs septembercluess gaat niet zover,
oorlog ja, een zijde kiezen is daar aan toe ... ontkennen dat er uberjauptb iets gebeurt tja,, :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204739143
Het draaiboek voor deze oorlog was al gepubliceerd in 2019:
https://www.rand.org/cont(...)3063/RAND_RR3063.pdf

A report from the RAND Corporation, back in 2019

Key points:
The “bleeding” of Russia shall be achieved with the use of the following measures:
- Hindering Russian natural gas exports to Europe by opposing pipeline renovations and manipulating world oil prices;
- Encouraging the brain-drain and seeking to exacerbate further Russia’s demographic crisis;
- Providing lethal aid to Ukraine;
- Promoting regime-change in Belarus;
- Using disinformation to diminish foreign and domestic support for the RF’s leadership;
- Increasing the size of the US nuclear arsenal (the fact that this breaks several treaties between the US/RF is not mentioned);
- Exploiting tensions in the southern Caucasus (Georgia, Armenia, Azerbaijan);
- Challenging the RF’s presence in Moldova;
- Controlling the Black Sea, ultimately preventing the RF from claiming territorial waters around Sevastopol.


pi_204740341
9 May viering in Mariupol.
Deze dag kon 8 jaar lang niet gevierd worden omdat dit verboden was door de Oekrainische regering.

  zaterdag 14 mei 2022 @ 07:54:38 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204740358
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Kletspraat.
Oh sorry hoe lang is Poetin al aan het roer?

En de Minsk akkoorden werden al geschonden terwijl de inkt nog aan het drogen was door Rusland/en pro-russen ik had dat al in vorige deel laten zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 08:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Zolang je het kennelijk maar prima vind dat Rusland met haar leger de Oekraine binnenvalt en daar allemaal "ja, maar..." - uitvluchten voor wil verzinnen, is dat vooral een houding die je zelf hebt en uitdraagt.


Juist anderen zien dit _niet_ als optie...
Dat Amerika de grootste militaire macht heeft is gewoon zo, maar geen vrijbrief zich ongevraagd overal in te mengen... Wat ze in veel landen wel degelijk al dan niet indirekt doen (drone aanvallen in Yemen, militaire covert operaties in Nigeria... Allemaal zaken waar op BNW zich bijna niemand werkelijk mee bezig lijkt te houden, heb wel eens gepoogd er een topic over te starten en die kreeg 3 eenregelige reacties)....


Juist in de Oekraine is het totale onzin te beweren dat het de VS zijn die overal schuld aan hebben...
Op het thema van Oekraine heeft de VS juist heel lang zeer verregaande concessies gedaan aan Moskou om hun invloed en direkte controle te behouden (al sinds de 'Chicken Kiyv'-speech van Bush, die toen letterlijk de oekrainers opriep zich aan moskou te houden)


Het zijn de russen die hier al heel lang een gemeen en vooral vanuit BNW-termen donker plan uitvoeren.
Al in 2004 poogden russen een anti-russische presidentskandidaat te vermoorden met een Gifaanslag, die de persoon wel overleefde maar sindsdien een vollefig kapotte gezichtshuid heeft.

De erop volgende verkiezingen werden door grootschalige fraude door de pro-russische partij gewonnen, waarna uiteindelijk het oekrainse volk massaal de straat opging (de Oranje Revolutie van 2004).

Dat de Russen steeds verder Oekraine verliezen is juist omdat ze een donker plan proberen te spelen, maar in hun uitvoering meer kapotmaken in de broederrelatie met hun buurvolk, dan andersom.


De invasie is hooguit de laatste stap in dertig jaar idioot en dom beleid tov Kiyv vanuit Moskou.
Daaraan hebben de amerikanen geen schuld, je kunt eerder stelken dat het andersom is, dat de VS nagelaten heeft zich eerder en duidelijker in te mengen, en tegenover rusland een bereidwillige 'appeasement-politiek' voerde.
de 2014 protesten
ontstonden als reactie op het plotselinge besluit van president Viktor Janoekovitsj om de politieke associatie- en vrijhandelsovereenkomst met de Europese Unie (EU) niet te ondertekenen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraense parlement) met een overweldigende meerderheid had ingestemd met de EU-deal. In plaats daarvan neigde Janoekovitsj naar nauwere banden met Rusland, die Oekrane onder druk zette om de EU-deal te weigeren, en lid te worden van de Euraziatische Economische Unie (EEU). De pro-westerse protesten duurden maanden en hun reikwijdte werd steeds groter, met oproepen tot het aftreden van Janoekovitsj en de regering van Mykola Azarov. De betogers protesteerden ook tegen de wijdverbreide corruptie en het machtsmisbruik door de overheid, de invloed van oligarchen, het politiegeweld en de schending van de mensenrechten in Oekrane.
Nadat de protesten neer geslagen werden met een langdurige schietpartij op de protesten waarbij 100+ mensen omkwamen vluchte Janoekovitsj naar Rusland.

Op politiek gebied was het al jaren onrustig, door veel inmenging van Rusland, in tegenstelling tot die van 2019 waarbij eindelijk alleen een stuk beter verliep en ook het president schap van zelensky verliep goed, dus moest Rusland maar weer ingrijpen en ditmaal dus met tanks vliegtuigen en all out war.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204741245
Geen dag voorbij zonder Zeurlensky in de krant ... hij doet het al beter dan Trump. :+
Alleen mag er met hem niet gelachen worden natuurlijk.
Maar ach, gaat Will Smith ons een klap in het gezicht komen geven?

Hij vraagt wederom om nog meer sancties tegen Rusland, hij hekelt dat er landen zijn die de sancties tegenhouden (mogen landen nog zelf beslissen of ze hun economie naar de kloten willen helpen? Of gaat Zeurlensky ons financieel steunen in de toekomst met zijn mega fortuin?)
Vraag me af wie zijn speeches schrijft ?
Hij spreekt nu zelf ook al van een grootschalige voedselcrisis, vluchtelingenstromen , politieke instabiliteit en wie dat allemaal gaat betalen? Waarschijnlijk bedoelt hij we dat geld beter ineens nu al aan hem storten ? :+
Net zoals de Oekrainse maffia wsl al volop poen aan het scheppen is dankzij de verkoop van de internationaal geleverde wapens.

Ondertussen legt hij censuur op.

quote:
Inlichtingendienst Oekrane legt 13 journalisten inreisverbod op
De Oekraense inlichtingendienst SBU heeft sinds het begin van de Russische invasie dertien journalisten de toegang tot het land ontzegd. "In hun provocerende 'bijdrages' publiceerden ze valse informatie over het front en brachten ze de Oekraense strijdkrachten in diskrediet", luidt het in een vrijdag vrijgegeven verklaring van de dienst.

Het inreisverbod geldt in het begin voor drie jaar. Een Nederlander werd het land uitgezet nadat hij foto's had gepubliceerd van een brandstofdepot in Odesa dat door raketten was geraakt. Na een poging het land opnieuw binnen te komen, werd zijn inreisverbod verlengd tot tien jaar.

Na het begin van de invasie voerden de autoriteiten strenge regels in voor de publicatie van foto's van burgerlijke en militaire doelwitten die door Russische aanvallen werden getroffen.
https://www.hln.be/nieuws(...)-zegt-kiev~aa88a7fd/
Censuur over Oekraense troepenbewegingen kan ik nog begrijpen, maar verder onafhankelijke journalistiek censureren?

quote:
Die onder het oorlogsrecht geldende censuur verbiedt de autoriteiten ook om verslag uit te brengen over de bewegingen en posities van het Oekraense leger. Buitenlandse journalisten kunnen naast uitzetting vanwege overtredingen ook worden aangeklaagd voor spionage.


[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 14-05-2022 10:42:49 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:27:19 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204742602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
Geen dag voorbij zonder Zeurlensky in de krant ... hij doet het al beter dan Trump. :+
Alleen mag er met hem niet gelachen worden natuurlijk.
Maar ach, gaat Will Smith ons een klap in het gezicht komen geven?

Hij vraagt wederom om nog meer sancties tegen Rusland, hij hekelt dat er landen zijn die de sancties tegenhouden (mogen landen nog zelf beslissen of ze hun economie naar de kloten willen helpen? Of gaat Zeurlensky ons financieel steunen in de toekomst met zijn mega fortuin?)
Vraag me af wie zijn speeches schrijft ?
Hij spreekt nu zelf ook al van een grootschalige voedselcrisis, vluchtelingenstromen , politieke instabiliteit en wie dat allemaal gaat betalen? Waarschijnlijk bedoelt hij we dat geld beter ineens nu al aan hem storten ? :+
Net zoals de Oekrainse maffia wsl al volop poen aan het scheppen is dankzij de verkoop van de internationaal geleverde wapens.

Ondertussen legt hij censuur op.
[..]
Censuur over Oekraense troepenbewegingen kan ik nog begrijpen, maar verder onafhankelijke journalistiek censureren?
[..]

Hoezo niet, hij was een comedian.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204742720
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204743639
quote:
Nie eerder “ artillery shells on Ukraine“ ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204743740
quote:
De buitenlandministers riepen Rusland ook op een einde te maken aan de blokkade van graanexport uit Oekrane, om op die manier een grote humanitaire crisis af te wenden
Wow ...dus de G7 landen willen Rusland volledig isoleren en economisch ten gronde richten, maar vragen tegelijk aan Rusland om bij hun zelfhumanitaire crisis af te wenden
8)7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204743763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wow ...dus de G7 landen willen Rusland volledig isoleren en economisch ten gronde richten, maar vragen tegelijk aan Rusland om bij hun zelfhumanitaire crisis af te wenden
8)7
Amerika wordt hier beter van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204743785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
Geen dag voorbij zonder Zeurlensky in de krant ... hij doet het al beter dan Trump. :+
Alleen mag er met hem niet gelachen worden natuurlijk.
Maar ach, gaat Will Smith ons een klap in het gezicht komen geven?

Hij vraagt wederom om nog meer sancties tegen Rusland, hij hekelt dat er landen zijn die de sancties tegenhouden (mogen landen nog zelf beslissen of ze hun economie naar de kloten willen helpen? Of gaat Zeurlensky ons financieel steunen in de toekomst met zijn mega fortuin?)
Vraag me af wie zijn speeches schrijft ?
Hij spreekt nu zelf ook al van een grootschalige voedselcrisis, vluchtelingenstromen , politieke instabiliteit en wie dat allemaal gaat betalen? Waarschijnlijk bedoelt hij we dat geld beter ineens nu al aan hem storten ? :+
Net zoals de Oekrainse maffia wsl al volop poen aan het scheppen is dankzij de verkoop van de internationaal geleverde wapens.

Ondertussen legt hij censuur op.
[..]
Censuur over Oekraense troepenbewegingen kan ik nog begrijpen, maar verder onafhankelijke journalistiek censureren?
[..]

Censuur twee kanten op is natuurlijk gewoon iets waar politici zich tegen moeten uitspreken maar okay, lekker stil,denken niet zelf na..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204743844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Amerika wordt hier beter van.
Zou dat erachter zitten dan ?
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204743874
quote:
Drie scenario’s voor oorlog

Vermoedelijk blijft dat nog wel even zo. Met de derde oorlogsmaand in het vooruitzicht, lijkt een oplossing aan de onderhandelingstafel verder weg dan ooit. David Criekemans, hoofddocent Internationale Politiek aan de universiteiten van Antwerpen en Leuven, schetst drie scenario’s voor de toekomst. “De eerste optie: terug naar de posities van vr de inval, van voor 24 februari. Optie twee: de Russen uit heel Oekrane verdrijven, ook van de Krim. Of de laatste mogelijkheid: Rusland dusdanig verzwakken dat ze nooit meer zo’n invasie kunnen lanceren. De Amerikanen hebben die ambitie uitgesproken.”
Oekraine mag het vuile werk voor Amerika doen. :+
Bedankt Zeurlensky ... we zorgen wel dat jij er goed uitkomt en wel bij vaart...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204743882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou dat erachter zitten dan ?
:+
Tis toch ook een Proxy oorlog van VN vs Russia...

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204743973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis toch ook een Proxy oorlog van VN vs Russia...

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
Tuurlijk mag je niet praten met Rusland en de oorlog moet escaleren want je mag niet toegeven. Ook al riskeren we een WW3, en krijgen we gegarandeerd wereldwijde economische crisis, voedseltekorten en nog meer vluchtelingenstromen.

Maar dat is het waard natuurlijk. :wtf:

Want stel je voor dat Rusland nog verder oprukt, ow ja maar het russische leger trekt op niets, maar toch ... je weet nooit. En laat ons allemaal terug weer massa’s geld uitgeven aan wapens en defensie.
Laat het volk maar verhongeren, we moeten ons kunnen verdedigen ... tegen een leger dat op niets trekt...
8)7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204744041
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:16 schreef Basp1 het volgende:

Hoe gaat het nu weer in Afghanistan nadat het westen dat land verlaten hebben, vrouwen mogen niet meer naar school, complete hoofddoek weer verplicht. Die maatschappij wordt weer gegijzeld door een kleine groep extremistische gelovigen.
Doet me denken aan al die moslims die naar hier komen en eisen dat ze hun hoofddoek mogen dragen overal. En ja moesten ze het gedaan krijgen ook de complete hoofddoek.
Cultuur die wij ginds willen “bevrijden”, willen zij hier invoeren
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:27:55 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204744357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis toch ook een Proxy oorlog van VN vs Russia...

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
Men heeft weken gepraat met Rusland uit verschillende landen.
Daarna alleen met Marcon.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220503_95295878
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204744415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis toch ook een Proxy oorlog van VN vs Russia...

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
Het probleem is vooral dat Poetin absurde eisen stelt aan een wapenstilstand. Dan valt er voor Zelensky (en zijn westerse bondgenoten) natuurlijk weinig te praten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204744457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Men heeft weken gepraat met Rusland uit verschillende landen.
Daarna alleen met Marcon.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220503_95295878
En niks serieus genomen, kom nou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204744465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat Poetin absurde eisen stelt aan een wapenstilstand. Dan valt er voor Zelensky (en zijn westerse bondgenoten) natuurlijk weinig te praten.
Believe what you want to believe.

Maar neem de gemiddelde Rus niet kwaad dat hij of zij voor propaganda valt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204744587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Men heeft weken gepraat met Rusland uit verschillende landen.
Daarna alleen met Marcon.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220503_95295878
Praten als de lont reeds in het kruidvat geslagen is ... :{w
Dit alles had vermeden kunnen worden door eerder naar elkaar te luisteren en te praten.
Maar Amerika opteert liever voor optie 3 : Rusland zoveel mogelijk verzwakken, ten koste van Oekraine.
En nu het zover gekomen is, kiezen ze meteen voor de totale vernietiging van Rusland.

We zullen zien ... wie een kuil graaft voor een ander ....
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204745042
quote:
Naast president ook stijlicoon: de olijfgroene fleece van Zelensky is wereldwijd uitverkocht

Naast president van Oekrane blijkt Volodymyr Zelensky ook nog eens een stijlicoon te zijn. Sinds de start van de oorlog met Rusland draagt hij dezelfde olijfgroene fleecetrui, wat ervoor zorgde dat het model overal uitverkocht is. Een gehandtekend exemplaar werd zelfs voor meer dan 100.000 euro geveild. Maakt de fleece een comeback?

https://www.hln.be/nina/n(...)itverkocht~a5954bfc/
Verkrijgbaar met of zonder nazi symbolen ?

Omg waar gaat het naartoe met deze wereld ? :{
Mss is het idd tijd voor een great reset. :{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:25:16 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204745497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Praten als de lont reeds in het kruidvat geslagen is ... :{w
Dit alles had vermeden kunnen worden door eerder naar elkaar te luisteren en te praten.
Maar Amerika opteert liever voor optie 3 : Rusland zoveel mogelijk verzwakken, ten koste van Oekraine.
En nu het zover gekomen is, kiezen ze meteen voor de totale vernietiging van Rusland.

We zullen zien ... wie een kuil graaft voor een ander ....
Merk al dat je dat niet mee gekregen had, maar men deed weinig anders.
Maanden en maanden lang, en ondertussen vormde zich een leger aan de grens.

Het klinkt al bijna alsof Oekrane Rusland heeft binnen gevallen hier.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204746207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Merk al dat je dat niet mee gekregen had, maar men deed weinig anders.
Maanden en maanden lang, en ondertussen vormde zich een leger aan de grens.

Het klinkt al bijna alsof Oekrane Rusland heeft binnen gevallen hier.
Misschien had ik me ook maar moeten laten prikken om ook nu mee gezogen te worden in het massa narratief. ;(
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 20:31:39 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204746256
de Russen riepen de hele tijd dat ze echt aan het oefenen waren, echt niets aan de hand

als iedereen daarnaar geluisterd had dan waren die Javelins er nooit op tijd geweest ... dan was de oorlog nu idd voorbij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:23:53 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204750474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Misschien had ik me ook maar moeten laten prikken om ook nu mee gezogen te worden in het massa narratief. ;(
Wat heeft dat er mee te maken?

quote:
88s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:31 schreef sp3c het volgende:
de Russen riepen de hele tijd dat ze echt aan het oefenen waren, echt niets aan de hand

als iedereen daarnaar geluisterd had dan waren die Javelins er nooit op tijd geweest ... dan was de oorlog nu idd voorbij
Idd als andere landen geen training had gegeven en wapens dan was het snel voorbij geweest.

Eerlijk gezegd had ik in begin ook verwacht dat Rusland binnen een week al in Kiev zouden staan zie deel 1.

Oekrane presteert buiten verwachtingen, zeker nu ze de Russen terug geslagen hebben bij kharkiv.

De pro Russen staan daar aan de grens bij Rusland en ze mogen niet naar Rusland.
Dat terwijl ik hier lees dat de Russen juist hun kwamen redden.. toch?
Betreft misschien maar enkele tientallen maar toch.,
https://9gag.com/gag/a21Grwd?ref=android
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 22:37:19 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204751020
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
[..]
Idd als andere landen geen training had gegeven en wapens dan was het snel voorbij geweest.

Eerlijk gezegd had ik in begin ook verwacht dat Rusland binnen een week al in Kiev zouden staan zie deel 1.

Oekrane presteert buiten verwachtingen, zeker nu ze de Russen terug geslagen hebben bij kharkiv.

De pro Russen staan daar aan de grens bij Rusland en ze mogen niet naar Rusland.
Dat terwijl ik hier lees dat de Russen juist hun kwamen redden.. toch?
Betreft misschien maar enkele tientallen maar toch.,
https://9gag.com/gag/a21Grwd?ref=android
Week was sowieso niet reel

Ik dacht twee a drie maanden maar dat gaan ze niet halen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204757447
Over een jaar word het Eurovision Songfestival gehouden in een beter dan voorheen herbouwd Marioupol met een gastoptreden in de pauze van Zelensky *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 mei 2022 @ 09:44:18 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204758570
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 01:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De overgrote favoriet heeft met afstand het Eurovisie Songfestival gewonnen.
Wij van BNW feliciteren Oekrane met hun glorieuze overwinning met hun prachtnummer Stefania:

[ afbeelding ]
[..]
^O^
GB en Zweden waren ook niet slecht.
En in de stemronde stonden ze 4e geen slecht nummer op zich dus terecht gewonnen.
Maar goed dit was te verwachten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 15 mei 2022 @ 09:50:29 #127
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204758624
Dat mensen nog naar die poppenkast kijken.

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_204760362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 07:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh sorry hoe lang is Poetin al aan het roer?

En de Minsk akkoorden werden al geschonden terwijl de inkt nog aan het drogen was door Rusland/en pro-russen ik had dat al in vorige deel laten zien.
[..]
de 2014 protesten
ontstonden als reactie op het plotselinge besluit van president Viktor Janoekovitsj om de politieke associatie- en vrijhandelsovereenkomst met de Europese Unie (EU) niet te ondertekenen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraense parlement) met een overweldigende meerderheid had ingestemd met de EU-deal. In plaats daarvan neigde Janoekovitsj naar nauwere banden met Rusland, die Oekrane onder druk zette om de EU-deal te weigeren, en lid te worden van de Euraziatische Economische Unie (EEU). De pro-westerse protesten duurden maanden en hun reikwijdte werd steeds groter, met oproepen tot het aftreden van Janoekovitsj en de regering van Mykola Azarov. De betogers protesteerden ook tegen de wijdverbreide corruptie en het machtsmisbruik door de overheid, de invloed van oligarchen, het politiegeweld en de schending van de mensenrechten in Oekrane.
Nadat de protesten neer geslagen werden met een langdurige schietpartij op de protesten waarbij 100+ mensen omkwamen vluchte Janoekovitsj naar Rusland.

Op politiek gebied was het al jaren onrustig, door veel inmenging van Rusland, in tegenstelling tot die van 2019 waarbij eindelijk alleen een stuk beter verliep en ook het president schap van zelensky verliep goed, dus moest Rusland maar weer ingrijpen en ditmaal dus met tanks vliegtuigen en all out war.
Schietpartijen door de Ultra rechtse groeperingen en gevolgd door een ordinaire, tegen de grondwet ingaande,coup.
Wordt schijnbaar door jou normaal gevonden als je je zin niet krijgt.
Daarna worden alle minderheden privileges opzij geschoven en worden de Oekrainische inwoners van Luhansk en Donbass tot 2de rangs burgers verklaard.

Echt een sterk staalrje van Democratie!!

Ik zou ook een wapen hebben opgepakt als in de Donbass zou wonen en mijn leven, bestaan en gezin worden bedreigd door aso Kiev opstandelingen.
En zeker als ik weet dat een groot deel Nazi gedachtengoed aanhangt en een "schoon" Oekraine wenst.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:42:53 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204760797
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Schietpartijen door de Ultra rechtse groeperingen en gevolgd door een ordinaire, tegen de grondwet ingaande,coup.
Wordt schijnbaar door jou normaal gevonden als je je zin niet krijgt.
Daarna worden alle minderheden privileges opzij geschoven en worden de Oekrainische inwoners van Luhansk en Donbass tot 2de rangs burgers verklaard.

Echt een sterk staalrje van Democratie!!

Ik zou ook een wapen hebben opgepakt als in de Donbass zou wonen en mijn leven, bestaan en gezin worden bedreigd door aso Kiev opstandelingen.
En zeker als ik weet dat een groot deel Nazi gedachtengoed aanhangt en een "schoon" Oekraine wenst.
Als president ga je niet met scherp laten schieten op je eigen burgers.
Agenten met hogedruk en knuppels nog daar aan toe.

Oh en er is geen coup als je president zelf het land uit vlucht omdat hij weet dat hij fout bezig was.

Wat men wou is dat hij alsnog niet in zee ging met Rusland en gewoon weer verder ging onderhandelen met de EU.
Had hij dat gedaan was er niks loos geweest.

Maar goed het moge duidelijk zijn dat hij of op de Russische payroll stond of dreigementen had gekregen vanuit Rusland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 15 mei 2022 @ 15:28:57 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204761202
Rusland geeft geen fuck om hun eigen soldaten en de pro Russen.
Allereerst als ze echt dus wouden winnen hadden ze het leger beter uitgerust met de betere tanks en veel meer vliegtuigen, ze hebben zat toch???
In plaats er van zijn ze slecht uitgerust en daardoor komen ze vaak te kort.

Een snelle oorlog betekend minder slachtoffers, momenteel hebben ze al een aantal grote slagen verloren of krijgen ze nog steeds niet onder controle.
Marioepol Donetsk Kiev kharkiv etc..

Bij de grens van kharkiv zijn ze terug gedrongen tot aan de grens de Russen mochten wel de grens over de pro Russen niet (daar vechten ze toch voor???)

Ondertussen staat er een trein vol met lijken en Oekrane wil graag informatie delen en de lijken terug geven aan Rusland, maar die boeit het geen fuck.
Om maar te zwijgen over de plunderingen moordpartijen artillerie bombardementen overal..

Juist ja Rusland heeft echt het beste voor met zijn buurland.


Maar gelukkig zegt men in Rusland dat alles op rolletjes loopt, ze zijn al maanden bezig, als het echt op rolletjes zou hebben gelopen was het toch allang klaar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204762434
Ooggetuigen verslagen van de Azov zwijnen die op de (eigen) bevolking schoten in groene corridors en zelfs hun eigen legereenheden aanvielen omdat deze wilden terug trekken uit Mariupol.
https://rumble.com/v14lme(...)uIjbD2gqvE_Alz6VdujU

https://t.me/intelslava/2(...)nxv8EGasm0Y8zDJnhIkM
From the ground they report on the results of yesterday's attempts by the Armed Forces of Ukraine to penetrate the positions of our troops in the Malinovka area:

Yesterday, from 09.00, the Armed Forces of Ukraine tried to hit the flank of our group in the direction of Gulyaipole-Malinovka.

Several groups came out with the support of tanks, infantry fighting vehicles. They could not enter the joints between our units. Active actions continued until the evening.

The enemy had no tactical success. Enemy losses confirmed: 30 tanks, 11 infantry fighting vehicles, 2 armored personnel carriers, 2 Grad MLRS, irretrievable losses of the enemy - more than 300. The numbers are very serious, but nonetheless.

There are losses on our side too - irretrievable 15, injured - 11. There are no data on technology.

https://t.me/intelslava/2(...)g3sISMetgwzsfzFRI7lg
Shells supplied by the Netherlands for the Armed Forces of Ukraine.
On one of them the inscription - "revenge for MH17".
I don’t understand how the shells delivered to the Ukrainians will avenge the Boeing shot down by the Ukrainians. Do they explode in the barrel?

De zoveelste verovering aan Westerse wapens. ^O^
pi_204762448
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:28 schreef theguyver het volgende:
Rusland geeft geen fuck om hun eigen soldaten en de pro Russen.
Allereerst als ze echt dus wouden winnen hadden ze het leger beter uitgerust met de betere tanks en veel meer vliegtuigen, ze hebben zat toch???
In plaats er van zijn ze slecht uitgerust en daardoor komen ze vaak te kort.

Een snelle oorlog betekend minder slachtoffers, momenteel hebben ze al een aantal grote slagen verloren of krijgen ze nog steeds niet onder controle.
Marioepol Donetsk Kiev kharkiv etc..

Bij de grens van kharkiv zijn ze terug gedrongen tot aan de grens de Russen mochten wel de grens over de pro Russen niet (daar vechten ze toch voor???)

Ondertussen staat er een trein vol met lijken en Oekrane wil graag informatie delen en de lijken terug geven aan Rusland, maar die boeit het geen fuck.
Om maar te zwijgen over de plunderingen moordpartijen artillerie bombardementen overal..

Juist ja Rusland heeft echt het beste voor met zijn buurland.

Maar gelukkig zegt men in Rusland dat alles op rolletjes loopt, ze zijn al maanden bezig, als het echt op rolletjes zou hebben gelopen was het toch allang klaar.
Veel gebrul, weinig bewijzen. (linkjes)
pi_204762480
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 01:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Over een jaar word het Eurovision Songfestival gehouden in een beter dan voorheen herbouwd Marioupol met een gastoptreden in de pauze van Zelensky *O*
Inderdaad.
Voor een Russisch tribunaal voor oorlogsmisdaden, corruptie en doorzichtige leugens... _O- _O- _O-
  zondag 15 mei 2022 @ 17:19:09 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204762682
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Veel gebrul, weinig bewijzen. (linkjes)
Linkjes?
Nee is niet nodig, op 9 mei werd er geen overwinning gevierd en voor linkjes zie gisteren eergisteren etc tot begin van dit topic.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 15 mei 2022 @ 17:19:39 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204762693
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:04 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Inderdaad.
Voor een Russisch tribunaal voor oorlogsmisdaden, corruptie en doorzichtige leugens... _O- _O- _O-
Moet men eerst nog eventjes winnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204764060
Poetin is woest dat Oekrane het ESF gewonnen heeft _O-

quote:
Rusland heeft zondag fosforbommen gegooid op de staalfabriek in Marioepol. Dat gebeurde na de overwinning van Oekrane op het Eurovisiesongfestival, meldt de adviseur van de burgemeester op Telegram.

'De hel is naar de aarde gekomen. Naar Azovstal’, schreef Petro Androesjtsjenko. Hij postte een video van de aanval, waarop ook artillerievuur te zien is. De beelden konden niet onafhankelijk worden geverifieerd.

Androesjtsjenko publiceerde ook foto’s van inscripties op bommen die erop lijken te wijzen dat ze een reactie zijn op de zege van Oekrane bij het liedjesfestijn, waarvan Rusland uitgesloten was vanwege de oorlog. De herkomst van de foto’s is onduidelijk, maar op de vermoedelijke bommen stond in het Russisch: ‘Kalusha, zoals gevraagd! Naar Azovstal’ en in het Engels ‘Help Marioepol - Help Azovstal right now’ gedateerd 14 mei. Een verwijzing naar de woorden van rapper Oleh Psiuk van Kalush Orchestra zaterdagavond.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 mei 2022 @ 19:57:55 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204764139
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Poetin is woest dat Oekrane het ESF gewonnen heeft _O-
[..]

https://9gag.com/gag/a51D1KE?ref=android

Jup veel vuurwerk.

Voor yt
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204765308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
het word es tijd dat je keer buten je zolder kamer kijkt,źelfs septembercluess gaat niet zover,
oorlog ja, een zijde kiezen is daar aan toe ... ontkennen dat er uberjauptb iets gebeurt tja,, :P
Ik heb geen zolder kamer, ik heb n klein maar gezellige,leuke appartement.
Jij moet een keer gezellig langskomen voor koffie c_/

Net als bijna iedereen, jij weet echt niks over wat er precies aan de hand in Ukraine is. Je bent gewoon n TV Journaal papagaai.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_boo op 16-05-2022 19:16:58 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 15 mei 2022 @ 22:35:29 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204765879
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 21:42 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ik heb geen zolder kamer, ik heb n klein maar gezellige,leuke appartement.
Jij moet een keer je grote bek houden.

Net als bijna iedereen, jij weet echt niks over wat er precies aan de hand in Ukraine is. Je bent gewoon n TV Journaal papagaai.
Nou vertel, wat is er dan wel loos?
Vertel want zelfs op het cluess forum staat weinig dus.. brand los.

https://cluesforum.info/viewtopic.php?t=2170
Dit is wat ik kon vinden.


BTW nogmaals het is maar een kleine 2 dagen met de auto hier vandaan, en ik wil je graag een tripje betalen naar Marioepol :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 15 mei 2022 @ 23:52:30 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204766383
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204767155
quote:
Oekraense troepen hebben gisteren vanuit Charkov, in het noordoosten, de grens met Rusland bereikt. Het ministerie van Defensie maakte vannacht een video openbaar waarop een tiental soldaten bij een blauw-gele grenspaal staat. Het zou hier gaan om leden van een vrijwilligersbrigade uit Charkov.

Het gaat vooral om een symbolisch beeld. Het Oekraense leger meldt al een paar dagen dat de Russen stap voor stap worden teruggedrongen. In Charkov, dat meteen al op de eerste dag van de oorlog onder vuur kwam te liggen, keren de eerste burgers weer terug naar hun huizen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)itgesloten~af11de6e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 mei 2022 @ 08:44:46 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204767197
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

https://9gag.com/gag/apg81w8?ref=android

Ziet er meer uit als een gezellige picknick.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204767205
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://9gag.com/gag/apg81w8?ref=android

Ziet er meer uit als een gezellige picknick.
Het is ook heerlijk weer voor een picknick.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 mei 2022 @ 10:06:11 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204767740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Believe what you want to believe.

Maar neem de gemiddelde Rus niet kwaad dat hij of zij voor propaganda valt.
Nederlanders daarentegen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204768027
twitter
  maandag 16 mei 2022 @ 11:04:41 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204768078
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Dus vandaag einde Finland..
R.i.p.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204768844
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 11:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus vandaag einde Finland..
R.i.p.
Het lijkt wel een leuk spelletje geworden ?

En morgen RIP Europa ?

quote:
Als u dacht dat de EU afhankelijk is van Russische energie, wacht tot u leest hoe afhankelijk we zijn van China

https://www.msn.com/nl-be(...)453f958a3cb114b98967
Wat gaat het westen doen als China Taiwan aanvalt ? Sancties opleggen zoals nu ? :')
Gaat Europa zichzelf de das omdoen ?
En wat als China en Rusland dan uiteindelijk samenwerken en Europa sancties opleggen ? RIP Europa ?
Maar gelukkig is de NATO tegen dan uitgebreid :') Hoe gaat de NATO vechten tegen economische instorting ?

Zoals gezegd in het artikel :
Want bedrijven zijn de oorlog beu. Diess vraagt om alles in het werk te stellen om de oorlog in Oekrane te stoppen, terug te keren naar de onderhandelingstafel en de wereld weer te openen.

Maar nee, laat ons vooral blijven vechten ... meer slachtoffers, meer sancties, meer miserie.
Geen van beide wil een verlies aanvaarden... waar kan dit eindigen ?
En ondertussen wordt er nog meer olie op het vuur gegooid ... en iedereen staat de juichen aan het kampvuur. :N

En Amerika ... volgens Kim Dotcom een zombie die kunstmatig in leven gehouden wordt

We vegen het wel van tafel als complotdenkerij, gelukkig is dat nog het eenvoudigste

quote:
Waarom is het hele systeem dan nog niet ingestort?

De overtuiging dat de VS de grootste economie ter wereld heeft en over het machtigste leger zou beschikken, zou het hele systeem rechthouden, meent de Duits-Finse internetondernemer. “Alle naties zijn afhankelijk van een sterke VS, anders zullen de wereldmarkten instorten”, denkt Dotcom.

Hij beschrijft hoe de VS blijft doorgaan als een “zombie-economie” omdat als zijn economische systeem faalt, de westerse welvaart afbrokkelt en de regio moet toegeven dat het kapitalisme gefaald heeft als wereldmodel. “Maar dat verandert niets aan de realiteit. Het ineenstorten is onvermijdelijk en komt eraan.”

Verder beschrijft de ondernemer ook een dystopische visie van hoe de wereld er na zo’n epische crash zou uitzien. Volgens Dotcom zou er een “gecontroleerde ontmanteling” van de globale markten aankomen en zou de elite het gewone volk in slaven veranderen. Dat is een populaire complottheorie die vaak wordt benoemd als ‘the great reset”. Kim sprak in het verleden ook al over andere populaire theorien zoals het bestaan van een ‘deep state’ die achter de schermen overheden controleert.

“Zonder een gecontroleerde ontmanteling zal de wereld voor iedereen instorten, inclusief de elites”, besluit Kim Dotcom.
https://www.msn.com/nl-be(...)4210b4a2d29ef47d755d
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 16 mei 2022 @ 12:48:40 #148
24329 KNAK
ff w88,......
pi_204768956
Mooi staaltje poppenkast wat gaande is. Allemaal toneel, met als doel dat wat ze aan agenda's hebben klaar liggen uit te rollen. Soepeler als ze dan ook even de publieke opinie in de zak hebben zitten, al zou het ook wel zonder lukken. Corona, MH17, 9/11, al die oorlogen en interventies, etc, etc,.. de ene false flag na de andere.

Zo lang we allen nog te vreten hebben en ons internetje werkt rollen ze onbeperkt verder.
Mai pben rai~!
pi_204769017
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:48 schreef KNAK het volgende:
Mooi staaltje poppenkast wat gaande is. Allemaal toneel, met als doel dat wat ze aan agenda's hebben klaar liggen uit te rollen. Soepeler als ze dan ook even de publieke opinie in de zak hebben zitten, al zou het ook wel zonder lukken. Corona, MH17, 9/11, al die oorlogen en interventies, etc, etc,.. de ene false flag na de andere.

Zo lang we allen nog te vreten hebben en ons internetje werkt rollen ze onbeperkt verder.
En de bevolking smeekt om de maatregelen 🤣
Toch weer geniaal gedaan van de powers that be. Of is de gemiddelde burger gewoon een idioot?
pi_204769104
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En de bevolking smeekt om de maatregelen 🤣
Toch weer geniaal gedaan van de powers that be. Of is de gemiddelde burger gewoon een idioot?
"You can fool all the people some of the time,
and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time." ;)
  maandag 16 mei 2022 @ 13:28:10 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204769267
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het lijkt wel een leuk spelletje geworden ?

En morgen RIP Europa ?
[..]
Wat gaat het westen doen als China Taiwan aanvalt ? Sancties opleggen zoals nu ? :')
Gaat Europa zichzelf de das omdoen ?
En wat als China en Rusland dan uiteindelijk samenwerken en Europa sancties opleggen ? RIP Europa ?
Maar gelukkig is de NATO tegen dan uitgebreid :') Hoe gaat de NATO vechten tegen economische instorting ?

Zoals gezegd in het artikel :
Want bedrijven zijn de oorlog beu. Diess vraagt om alles in het werk te stellen om de oorlog in Oekrane te stoppen, terug te keren naar de onderhandelingstafel en de wereld weer te openen.

Maar nee, laat ons vooral blijven vechten ... meer slachtoffers, meer sancties, meer miserie.
Geen van beide wil een verlies aanvaarden... waar kan dit eindigen ?
En ondertussen wordt er nog meer olie op het vuur gegooid ... en iedereen staat de juichen aan het kampvuur. :N

En Amerika ... volgens Kim Dotcom een zombie die kunstmatig in leven gehouden wordt

We vegen het wel van tafel als complotdenkerij, gelukkig is dat nog het eenvoudigste
[..]

Volgens RT heeft Rusland al ontzettend veel sancties opgelegd aan de EU en VS.
En rip Finland tja.. Rusland dreigde er mee als Finland zich ging aanmelden bij de NATO.
De president had zelf met Poetin gebeld, de reactie van Poetin was, er kalm volgens hem.

Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204769612
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:28 schreef theguyver het volgende:

En rip Finland tja.. Rusland dreigde er mee als Finland zich ging aanmelden bij de NATO.

Zitten we nu te hopen ofwa ? :?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204769662
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zitten we nu te hopen ofwa ? :?
Rusland gaat helemaal niets doen, daar is het land op dit moment simpelweg niet in staat. En Finland nuken gaat ook het Kremlin te ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204769723
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Rusland gaat helemaal niets doen, daar is het land op dit moment simpelweg niet in staat. En Finland nuken gaat ook het Kremlin te ver.
Sja ik ben ouderwets ... opgevoed met de instelling "met vuur spelen is gevaarlijk"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:48:52 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204769820
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zitten we nu te hopen ofwa ? :?
Neuh ik meld gewoon wat Rusland deed of doet..
Ik hoop helemaal niks.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 16 mei 2022 @ 15:05:58 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204769936
Evacuation from the Mariupol’s stronghold agreed, Russian military said

Russian and allied troops blocking the Azovstal plant in Mariupol will allow injured Ukrainian soldiers to leave the stronghold and go to a hospital in Novoazovsk, the Russian defense ministry said on Monday. The evacuation is planned later on Monday after an agreement was reached, the military said

Bron RT
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204771372
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef theguyver het volgende:
Evacuation from the Mariupol’s stronghold agreed, Russian military said

Russian and allied troops blocking the Azovstal plant in Mariupol will allow injured Ukrainian soldiers to leave the stronghold and go to a hospital in Novoazovsk, the Russian defense ministry said on Monday. The evacuation is planned later on Monday after an agreement was reached, the military said

Bron RT
Dan moeten ze zich dus overgeven aangezien het hospitaal in Donbass gebied is.
  maandag 16 mei 2022 @ 18:36:20 #158
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204771395
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja ik ben ouderwets ... opgevoed met de instelling "met vuur spelen is gevaarlijk"
Daarom willen ze ook lid worden van de NAVO.
pi_204771430
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Daarom willen ze ook lid worden van de NAVO.
Vreemd.... iedereen beweerd dat de Russen niets voorstellen dus waarom zouden ze dit dan doen?
Finland en Zweden hebben tesamen een sterker leger dan Rusland.
Dus conventioneel hoeven ze niet veel te vrezen.

Nu worden die landen volgeplempt met wapens en raketsystemen met als gevolg dat de Russen hun grens ook gaan volplempen met Nukes.
Lekker veilig gevoel..... not...
  maandag 16 mei 2022 @ 18:41:48 #160
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204771458
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vreemd.... iedereen beweerd dat de Russen niets voorstellen dus waarom zouden ze dit dan doen?
Finland en Zweden hebben tesamen een sterker leger dan Rusland.
Dus conventioneel hoeven ze niet veel te vrezen.
Finland en Zweden zitten niet te wachten op een onbetrouwbaar en onvoorspelbaar Rusland en maken zich zo wat zekerder van hun zaak.
pi_204771526
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Finland en Zweden zitten niet te wachten op een onbetrouwbaar en onvoorspelbaar Rusland en maken zich zo wat zekerder van hun zaak.
Ja je moet echt je bestaan/toekomst "veilig" stellen onder USA protectoraat.... ^O^

Wat een stelletje laffe lapzwansen toch die Europese "leiders"...
  maandag 16 mei 2022 @ 18:50:09 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204771531
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:49 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja je moet echt je bestaan/toekomst "veilig" stellen onder USA protectoraat.... ^O^
De EU / NAVO is inderdaad aantoonbaar veiliger en betrouwbaarder dan Rusland.
pi_204771572
A COLUMN OF REFUGEES EN ROUTE FROM VOLCHANSK TO KHARKOV WAS FIRED AT

A column of refugees en route from Volchansk to Kharkov was fired upon at a Ukrainian checkpoint. There are dead and wounded.

The tragedy occurred when a convoy of 34 cars drove into the territory not controlled by Russia and ended up near the village of Stary Saltov. They did not reach the checkpoint: when they were 100 meters away, the Ukrainian military opened fire on them.

https://t.me/ukr_leaks_en(...)EDFIGeSRMn-EAw08Neuw

Zoveelste getuigenis van vuren op burgers door AZOV/Oekrainische militairen.
  maandag 16 mei 2022 @ 18:55:30 #164
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204771590
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:53 schreef Schaamlap het volgende:
Zoveelste getuigenis van vuren op burgers door AZOV/Oekrainische militairen.
Je zou bijna denken dat het oorlog is en beide zijden zich schuldig maken aan misdaden.
  maandag 16 mei 2022 @ 18:56:56 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204771607
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vreemd.... iedereen beweerd dat de Russen niets voorstellen dus waarom zouden ze dit dan doen?
Finland en Zweden hebben tesamen een sterker leger dan Rusland.
Dus conventioneel hoeven ze niet veel te vrezen.

Nu worden die landen volgeplempt met wapens en raketsystemen met als gevolg dat de Russen hun grens ook gaan volplempen met Nukes.
Lekker veilig gevoel..... not...
Misschien, heel gek idee, moet Rusland hun buurlanden gewoon met rust laten. Zomaar een idee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204771611
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:53 schreef Schaamlap het volgende:
A COLUMN OF REFUGEES EN ROUTE FROM VOLCHANSK TO KHARKOV WAS FIRED AT

A column of refugees en route from Volchansk to Kharkov was fired upon at a Ukrainian checkpoint. There are dead and wounded.

The tragedy occurred when a convoy of 34 cars drove into the territory not controlled by Russia and ended up near the village of Stary Saltov. They did not reach the checkpoint: when they were 100 meters away, the Ukrainian military opened fire on them.

https://t.me/ukr_leaks_en(...)EDFIGeSRMn-EAw08Neuw

Zoveelste getuigenis van vuren op burgers door AZOV/Oekrainische militairen.
Wie zijn die vluchtelingen dan?
pi_204771622
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vreemd.... iedereen beweerd dat de Russen niets voorstellen dus waarom zouden ze dit dan doen?
Finland en Zweden hebben tesamen een sterker leger dan Rusland.
Dus conventioneel hoeven ze niet veel te vrezen.

Nu worden die landen volgeplempt met wapens en raketsystemen met als gevolg dat de Russen hun grens ook gaan volplempen met Nukes.
Lekker veilig gevoel..... not...
Omdat Rusland net een land met een nog grotere militaire macht is binnen gevallen en daar complete steden in puin heeft gelegd.
pi_204771634
Oh wacht dit is BNW.
Dan heb je gelijk.

Rusland is goed. VS is stom.
pi_204771769
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Misschien, heel gek idee, moet Rusland hun buurlanden gewoon met rust laten. Zomaar een idee.
Niet als dat buurland Russische burgers vermoord 8 jaar lang...
  maandag 16 mei 2022 @ 19:49:27 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204772158
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Niet als dat buurland Russische burgers vermoord 8 jaar lang...
Volgens een bak propaganda ja.
Graag een voorbeeldje van aanvallen door Oekrane op Russische staatsburgers van 2018 tot pre Russische aanval feb 2020.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 16 mei 2022 @ 20:47:18 #171
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204772919
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Niet als dat buurland Russische burgers vermoord 8 jaar lang...
Hebben ze stiekem een invasie van Rusland gedaan dan toen we even niet keken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 00:18:03 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204775294
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Niet als dat buurland Russische burgers vermoord 8 jaar lang...
Russische burgers in Oekraine? Wat doen die daar? En waren het niet die Russische burgers in Oekraine die met schieten begonnen onder leiding van Poetin die hun geld, wapens en tanks leverde? Oh, en tenminste een BUK installatie die een vliegtuig vol Nederlanders neerschoot, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204775532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Russische burgers in Oekraine? Wat doen die daar? En waren het niet die Russische burgers in Oekraine die met schieten begonnen onder leiding van Poetin die hun geld, wapens en tanks leverde? Oh, en tenminste een BUK installatie die een vliegtuig vol Nederlanders neerschoot, natuurlijk.
Echt waar?
Blijven jullie na al die bewijzen en filmpjes op Internet nog steeds volhouden dat er geen moordpartijen plaatsvonden van 2014 tot 2022 door het Oekrainische leger in samenwerking met de Nazi varkens van ultra rechts?

Ik vraag mij af waarom jullie zo hartstochtelijk die Nazi's verdedigen... :{ 8)7
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:32:14 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204776426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 05:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Echt waar?
Blijven jullie na al die bewijzen en filmpjes op Internet nog steeds volhouden dat er geen moordpartijen plaatsvonden van 2014 tot 2022 door het Oekrainische leger in samenwerking met de Nazi varkens van ultra rechts?

Ik vraag mij af waarom jullie zo hartstochtelijk die Nazi's verdedigen... :{ 8)7
Wat deden Russische burgers in Ukraine?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204777969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat deden Russische burgers in Ukraine?
Wat doen marokkanen en turken in Belgie en Nederland ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204778013
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
Volgens een bak propaganda ja.

Momenteel is alles propaganda, van beide kanten, en moet alles met korrel zout genomen worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 13:17:42 #177
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204778471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Momenteel is alles propaganda, van beide kanten, en moet alles met korrel zout genomen worden.
Daarom staat dit topic in BNW en niet in nws, maar er is wel een significant verschil.
Bijvoorbeeld Rusland noemt het geen oorlog, maar een ander land binnen vallen met een enorm leger is gewoon een oorlog, plus veel (niet alles) is een stukje betrouwbaarder als het vanuit meerdere bronnen kan worden bevestigd.
En dat is vaak wel het geval, ik zeg al niet alles er zit ook behoorlijk wat propaganda bij.

Gevalletje propaganda is bijvoorbeeld the ghost of kyiv.
Dit zou gaan om een Oekranse piloot die op de dag van de inval meer dan 5 vijandelijke vliegtuigen zou hebben neergeschoten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204778693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Daarom staat dit topic in BNW en niet in nws, maar er is wel een significant verschil.
Bijvoorbeeld Rusland noemt het geen oorlog, maar een ander land binnen vallen met een enorm leger is gewoon een oorlog, plus veel (niet alles) is een stukje betrouwbaarder als het vanuit meerdere bronnen kan worden bevestigd.
En dat is vaak wel het geval, ik zeg al niet alles er zit ook behoorlijk wat propaganda bij.

Gevalletje propaganda is bijvoorbeeld the ghost of kyiv.
Dit zou gaan om een Oekranse piloot die op de dag van de inval meer dan 5 vijandelijke vliegtuigen zou hebben neergeschoten.
Tja Nederlandse inval Indonesia was ook een "politie" aktie, Irak, syrie en afghanstan waren ook geen oorlogen omdat er geen officiele oorlogsverklaring is afgegeven.
En heeft helemaal NIETS met grote van aanvallend leger te maken.
Oekraine dus ook niet en al helemaal niet omdat het land Oekraine, vanaf de aso coup in 2014, geen souvereine status meer heeft.
Dus dit conflkt kan tot lengte van dagen doorgaan en EU + NAVO toetreding zit er, volgens de regels, dus niet in.

Missie geslaagd. ^O^
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 13:43:05 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204778726
politionele actie, geen politie actie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204778731
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef sp3c het volgende:
politionele actie, geen politie actie
Werd oa ook een politie aktie genoemd.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 13:44:10 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204778740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Werd oa ook een politie aktie genoemd.
nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204779098
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef sp3c het volgende:
politionele actie, geen politie actie
vredesmissie, geen oorlog

;) :D :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:31:26 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204779244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat doen marokkanen en turken in Belgie en Nederland ?
Vind jij dat die in Nederland dan een oorlog mogen beginnen tegen Nederland met militaire steun van Marokko of Turkije of denk jij daar toch wat anders over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204779458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind jij dat die in Nederland dan een oorlog mogen beginnen tegen Nederland met militaire steun van Marokko of Turkije of denk jij daar toch wat anders over?
Als wij ze over de kling jagen omdat ze niet aan onze "nazi eisen" voldoen, dan zeker... dan heb je het recht om jezelf te verdedigen...
pi_204779467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
vredesmissie, geen oorlog

;) :D :P
Oh ja... sorry... als wij een land kapot bombarderen met honderdduizenden doden dan is het een vredesmissie... stom van me zeg... 8)7
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:05:20 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204779468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja Nederlandse inval Indonesia was ook een "politie" aktie, Irak, syrie en afghanstan waren ook geen oorlogen omdat er geen officiele oorlogsverklaring is afgegeven.
En heeft helemaal NIETS met grote van aanvallend leger te maken.
Oekraine dus ook niet en al helemaal niet omdat het land Oekraine, vanaf de aso coup in 2014, geen souvereine status meer heeft.
Dus dit conflkt kan tot lengte van dagen doorgaan en EU + NAVO toetreding zit er, volgens de regels, dus niet in.

Missie geslaagd. ^O^
Volgens wie?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204779498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:05 schreef theguyver het volgende:

[..]
Volgens wie?
Volgens elke specialist die internationale wetgeving heeft gestudeerd, door de VN omschreven in hun handvesten.

Maar ja als het om Rusland gaat hebben we opeens andere regels.........
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:11:20 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204779518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens elke specialist die internationale wetgeving heeft gestudeerd, door de VN omschreven in hun handvesten.

Maar ja als het om Rusland gaat hebben we opeens andere regels.........
Waar staat dat linkje naar die internationale regels?

Staat het op de site van de VN bijvoorbeeld?

Maar als dat zo is benoem ik me dus president van de VS en Turkije , daar waren de afgelopen jaar ook coup pogingen ...
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204779648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens elke specialist die internationale wetgeving heeft gestudeerd, door de VN omschreven in hun handvesten.

Maar ja als het om Rusland gaat hebben we opeens andere regels.........
Israel ook.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_204779705
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:11 schreef theguyver het volgende:
de VS en Turkije , daar waren de afgelopen jaar ook coup pogingen ...
De VS ... really ?
En Turkije ... een flutjes coup waardoor achteraf mss 50000 man politieke oppositie opgepakt werd...yea right
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 16:04:34 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204779953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS ... really ?
En Turkije ... een flutjes coup waardoor achteraf mss 50000 man politieke oppositie opgepakt werd...yea right
Oh jah en Rusland zelf ook, dus Rusland had al decennia voor Oekrane al geen bestaansrecht.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_Moskou?wprov=sfla1

En de VS hup, bedoel Oekrane was ook geen volledige coup door een politieke partij of door een leger, de president vluchtte het land uit terwijl hij net vervroegde verkiezingen had afgekondigd, in feite was hij dus nog gewoon president tot aan de verkiezingen.
Hij is niet afgezet maar had zelf zijn land in de steek gelaten.

De VS was een mislukte coup en Turkije ook..
Maar Rusland daar in tegen was duidelijk coup!
:)

Dus Rusland heeft geen bestaansrecht ik claim Rusland en eis onmiddellijke staakt het vuren en terug trekking van Russische leger alle wapens nog onderweg naar Oekrane, zullen worden terug gestuurd en Rusland gaat beginnen met afbraak van hun nukes!!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 16:09:24 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204779996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
vredesmissie, geen oorlog

;) :D :P
das een mythe, men zag het gewoon als oorlog

alleen mochten ze geen steden platgooien enzowat toen nog all the rage was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204780133
Up to 16,000 Ukrainian militants fell into the “cauldron” near Severodonetsk and Lisichansk, - assistant to the head of the Ministry of Internal Affairs of the LPR

On the air of Channel 1, Kiselev clarified that we are talking about 15-16 thousand enemy military. Today, the main task of the militants in the area is the destruction of infrastructure: “Take down as much as possible, cause harm and then put all this burden on Russia. To intimidate civilians in such a way that they feel fear for years to come.”

https://t.me/intelslava/2(...)5wBOrS8KtDVtvKR6o5iI
15 - 16000 man in de val. :D

Footage of the failed counterattack of the Ukrainian armed formations on the positions of the Russian Armed Forces in the Zaporozhye region. The Ministry of Defense of the Russian Federation gives the details of the battle:

▪️The Kiev regime made an attempt to attack units of the Russian Armed Forces with the forces of two Ukrainian mechanized battalions on tanks and infantry fighting vehicles on May 14;

▪️The advancing of enemy armored vehicles and preparations for the attack were discovered by UAV crews and technical intelligence equipment of the Russian formation;

▪️The enemy’s armored vehicles were hit by drones and artillery, after which the enemy’s attack was repulsed by oncoming fire from tanks, infantry fighting vehicles, as well as modern anti-tank weapons;

The idea of ​​the Kyiv authorities turned out to be a hopeless adventure, during which 26 Ukrainian tanks and 12 infantry fighting vehicles were destroyed. The irretrievable losses of the enemy in manpower amounted to about 100

https://t.me/intelslava/2(...)Oj5SiYuqiTHmHB2Ci24E
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 16:38:26 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204780261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:04 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als wij ze over de kling jagen omdat ze niet aan onze "nazi eisen" voldoen, dan zeker... dan heb je het recht om jezelf te verdedigen...
Alleen is dat een verzinsel. Maar je geeft dus toe dat dit Russische burgers zijn die in Oekraine oorlog voeren, begrijp ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:16:19 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204781281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja Nederlandse inval Indonesia was ook een "politie" aktie, Irak, syrie en afghanstan waren ook geen oorlogen omdat er geen officiele oorlogsverklaring is afgegeven.
En heeft helemaal NIETS met grote van aanvallend leger te maken.
Oekraine dus ook niet en al helemaal niet omdat het land Oekraine, vanaf de aso coup in 2014, geen souvereine status meer heeft.
Dus dit conflkt kan tot lengte van dagen doorgaan en EU + NAVO toetreding zit er, volgens de regels, dus niet in.

Missie geslaagd. ^O^
Indonesi was een burgeroorlog.
Irak Afghanistan een oorlog, Syri burgeroorlog.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 18:17:45 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204781297
vanaf Lingadjatti was het gewoon Nederland tegen Indonesie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:36:26 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204781450
https://9gag.com/gag/aDDMQrw?ref=android

Oef deze oud generaal zegt iets op Russische tv en denk niet dat dit leuk word ontvangen.

Waarschijnlijk zal hij over niet al te lange tijd ergens uit het kanaal gevist worden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:37:49 #198
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204781458
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:17 schreef sp3c het volgende:
vanaf Lingadjatti was het gewoon Nederland tegen Indonesie
Een oorlog dus, in ieder geval geen vredesmissie.

Grote smet op onze geschiedenis.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 18:42:45 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204781497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Een oorlog dus, in ieder geval geen vredesmissie.
wie noemt het een vredesmissie?

quote:
Grote smet op onze geschiedenis.
kunnen we over twisten maar ik weet niet of dit het topic daarvoor is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204782028
Wrong topic.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 mei 2022 @ 21:32:23 #201
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204783769
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
wie noemt het een vredesmissie?
[..]
kunnen we over twisten maar ik weet niet of dit het topic daarvoor is
Nee niet topic voor maar ik doelde op dat wat nu gaande is door Poetin bestempeld was als vredesmissie.

Nederland daarin tegen was in een burgeroorlog/oorlog verzeild met Indonesi en daarbij trok men zich terug in 1949.
Veel gedoe na WW2 maar goed hoort niet echt in dit topic want staat totaal los van elkaar inderdaad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 21:33:34 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204783780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee niet topic voor maar ik doelde op dat wat nu gaande is door Poetin bestempeld was als vredesmissie.

Nederland daarin tegen was in een burgeroorlog/oorlog verzeild met Indonesi en daarbij trok men zich terug in 1949.
Veel gedoe na WW2 maar goed hoort niet echt in dit topic want staat totaal los van elkaar inderdaad.
luhansk en donetsk is of was een vredesmissie (volgens de Russen)

de rest is een beetje limbo volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 22:02:46 #203
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204784154
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
luhansk en donetsk is of was een vredesmissie (volgens de Russen)

de rest is een beetje limbo volgens mij
https://www.reuters.com/w(...)-regions-2022-02-21/
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 00:07:15 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204785042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens elke specialist die internationale wetgeving heeft gestudeerd, door de VN omschreven in hun handvesten.

Maar ja als het om Rusland gaat hebben we opeens andere regels.........
Alleen de Russische specialisten zeker?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204785599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alleen is dat een verzinsel. Maar je geeft dus toe dat dit Russische burgers zijn die in Oekraine oorlog voeren, begrijp ik?
Alleen dit antwoord al zegt genoeg.... jij hebt echt geen idee he wat er daar speelt...

Geldt ook voor de rest hier, maar ik snap het wel als je alleen maar eenzijdige propaganda leest en hoort aan jullie kant...
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 07:06:23 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204785638
Jaja blablabla iedereen is gek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204785648
quote:
88s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:06 schreef sp3c het volgende:
Jaja blablabla iedereen is gek
Daarom is het ook een bnw topic. :D
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:00:26 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204785862
Ondertussen hebben Zweden en Finland zich aangemeld bij de NAVO omdat ze de bullenbak er naast nogal beu zijn.

Ik weet niet wat een hardere klap in het gezicht is van Rusland.

Dat nu andere landen zich ook willen aanmelden of dat ze veel personeel en materiaal verliezen in Oekrane.
Of dat ze hun economie met reserves hoog moeten houden, of dat veel gebouwen in flanken op gaan in eigen land of dat mondjesmaat hun eigen bevolking steeds meer door krijgt wat er echt loos is in Oekrane..

Agh ja iedereen is gek, behalve Rusland die, het bestaan van een land ontkent zegt op te komen voor hun eigen burger maar ondertussen hun eigen bevolking laat lijden en groot gedeelte van de wereldbevolking tegen zich laat keren...


Maar om het Bnw te houden, heeft de VS mooi toch even gedaan schijnbaar beetje lullen met Oekrane en dan de rest van de wereld beetje nazi's te laten ondersteunen... Ofzo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 08:15:36 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204785938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Daarom is het ook een bnw topic. :D
Ja maar we weten het nu wel h, iedere keer zo'n opmerking is wel vermoeiend hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204786088
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar we weten het nu wel h, iedere keer zo'n opmerking is wel vermoeiend hoor
is wederzijds :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 09:28:24 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204786421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
is wederzijds :P
Welke opmerking doet het hem voor jou?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204787007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:00 schreef theguyver het volgende:
Ondertussen hebben Zweden en Finland zich aangemeld bij de NAVO omdat ze de bullenbak er naast nogal beu zijn.

Ik weet niet wat een hardere klap in het gezicht is van Rusland.

Dat nu andere landen zich ook willen aanmelden of dat ze veel personeel en materiaal verliezen in Oekrane.
Of dat ze hun economie met reserves hoog moeten houden, of dat veel gebouwen in flanken op gaan in eigen land of dat mondjesmaat hun eigen bevolking steeds meer door krijgt wat er echt loos is in Oekrane..

Agh ja iedereen is gek, behalve Rusland die, het bestaan van een land ontkent zegt op te komen voor hun eigen burger maar ondertussen hun eigen bevolking laat lijden en groot gedeelte van de wereldbevolking tegen zich laat keren...

Maar om het Bnw te houden, heeft de VS mooi toch even gedaan schijnbaar beetje lullen met Oekrane en dan de rest van de wereld beetje nazi's te laten ondersteunen... Ofzo.
Ik geef deze "oorlog" een half jaar en dan is het voorbij.
Is Oekraine een paar belangrijke provincies en havenplaatsen kwijt, wordt de rest van de boerendorpen bestuurd vanuit Kiev en heeft Zelensky en consorten hun zakken gevuld met EU en VS gelden.
De gewone bevolking is uiteraard weer de sigaar en de miljarden zullen een druppeltje op een gloeiende plaat zijn om dit corrupte land verder te helpen.
Een pareltje voor de EU zullen we maar zeggen....

Daarna gaat de VS zijn aandacht richten op China en begint het weer van voren af aan...
pi_204787124
Slag om Severodonetsk (omsingeling van 15.000 Oekrainische troepen)
https://t.me/intelslava/2(...)8t2g1CcfN6xjEIFH_M_k
"We had no choice. captivity or death" - a Ukrainian paratrooper surrounded in Severodonetsk
The chief sergeant of the 79th Airborne Assault Brigade tells how they got surrounded and how they were abandoned by the command.
A classic plot for the Armed Forces of Ukraine.

Oekrainische militairen proberen door de omsingeling te breken.
Link onder: een Russische tank kreeg 3 treffers maar vocht door en schakelde 3 oekrainische tanks uit
https://t.me/intelslava/2(...)vjTNFpheW5CxpsPRYE7M
On May 15, Ukrainian formations attempted an offensive in the area of ​​the settlement. Slatino. More than 300 fighters, including the Nazis of the Kraken Battalion and foreign mercenaries, participated in the attack, supported by three tanks and artillery. However, during the advance, the Nazis ran into one position, which was defended by only 11 soldiers of one of the infantry units of the Z group. Two officers and nine ordinary fighters took an unequal battle. During which they tried to surround them, making numerous attacks from different sides. Out of desperation, the enemy used the "Hurricane", they put cluster munitions on the Missile.

Our military personnel held the position for a whole day until reinforcements arrived, artillery and aviation helped. The battle was a real hell! They beat the Russian Spartans with everything that was possible. Enemies are coming from all sides! But the guys endured, survived and waited for help, inflicting unacceptable damage to the enemy. At the same time, all our military personnel remained alive! The enemy suffered enormous losses and could not advance further.

Names of Russian officers:
Popov M.S. and Tyutenkov K.O.

Soon Russia will learn about the feat of its heroes. The unit commander is planned to be presented to the Zvezda. And we strongly support this decision.
pi_204787139
Azovstal nasleep.
https://t.me/intelslava/2(...)QCI_iH2nscVqrz1Fdjeo
A British mercenary is among the pigs who surrendered at Azovstal.

https://t.me/intelslava/2(...)49DMHxafFWtkoq7_X7WU
962 Ukrainian militants from "Azovstal" surrendered in Mariupol – Headquarters of the DPR Terodefense
  woensdag 18 mei 2022 @ 10:51:35 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204787169
Altijd weer die nazi's ondertussen zijn er al best wat prisoner of war?
En hoeveel daarvan kon worden aangetoond worden dat ze inderdaad lid waren van het NSDAP?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 10:53:27 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204787188
Oh en over die burgers slachtoffers, misschien moet je een land niet binnen vallen en alles kapot schieten burgers bombarderen of executeren dat helpt!
En half jaar zeg je?
Ik merk wel weer dat men doelpalen flink aan verschuiven is..
Het originele doel was 3 dagen tot een week.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204787897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:53 schreef theguyver het volgende:
Oh en over die burgers slachtoffers, misschien moet je een land niet binnen vallen en alles kapot schieten burgers bombarderen of executeren dat helpt!
En half jaar zeg je?
Ik merk wel weer dat men doelpalen flink aan verschuiven is..
Het originele doel was 3 dagen tot een week.
who cares ?
En 3 dagen tot 1 week ? ... is wsl weer uitspraak van Amerikaanse war-experts.

Doordenkertje :

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204788164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:48 schreef Schaamlap het volgende:
Azovstal nasleep.
https://t.me/intelslava/2(...)QCI_iH2nscVqrz1Fdjeo
A British mercenary is among the pigs who surrendered at Azovstal.


Krijgsgevangenen ontmenselijken door deze varkens te noemen wat een bron toch weer. :')

En dan wel serieus discussie hier durven te voeren over oorlogsrecht dat zogenaamd alleen de Oekrane dat overtreed.
  woensdag 18 mei 2022 @ 13:06:50 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204788271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
who cares ?
En 3 dagen tot 1 week ? ... is wsl weer uitspraak van Amerikaanse war-experts.

Doordenkertje :

Nee,
De manier hoe de oorlog gestart en gevoerd werd.
Kiev innemen in paar dagen dmv bliksem aanval, hitsquads uitgestuurd om de president om zeep te helpen (gerucht) en paratroopers bij vliegveld.
Maar goed als we even de doelen van Poetin er weer bij halen, dan kan je vrijwel alles al door strepen, plus feit als je nog lekker zo door gaat leiden beide kampen ontzettend veel verliezen maar Rusland zal nimmer overwinnen, althans niet de manier wat de gedachten was van deze oorlog.
Straks gedeeltelijk bezet land waarbij er een bezetting macht nodig is en waarbij de burgers niet happy zijn..

Oorlog is al zinloos maar dit is totaal zinloos.
Rusland doet er beter aan terug trekken en onderhandelen met Oekrane en NATO.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204788314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Krijgsgevangenen ontmenselijken door deze varkens te noemen wat een bron toch weer. :')

En dan wel serieus discussie hier durven te voeren over oorlogsrecht dat zogenaamd alleen de Oekrane dat overtreed.
De Oekraners noemen Russen ook pigs hoor.
  woensdag 18 mei 2022 @ 13:13:17 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204788322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:11 schreef Nia het volgende:

[..]
De Oekraners noemen Russen ook pigs hoor.
Over het algemeen Orcs, vanuit LOTR.
Je mag wel gokken waarom.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204788367
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Over het algemeen Orcs, vanuit LOTR.
Je mag wel gokken waarom.
Sorry, ik ben niet bekend met Lord Of The Rings, als je dat misschien bedoelt met Orcs, en LOTR.
pi_204788405
Geweldige timing weer door Televaag, een dag na de val van Azovstal. In welke wereld leeft deze meneer Borrell? :')

Buitenlandchef EU bespeurt keerpunt in oorlog in Oekrane

De Russische oorlog tegen Oekrane heeft een keerpunt bereikt, denkt EU-buitenlandchef Josep Borrell. Hij ziet de Oekraners in de tegenaanval en "buitengewone successen" boeken. Daarom is het des te belangrijker het land van wapens te blijven voorzien en dat zal de EU ook doen, verzekert hij.

De EU-landen sturen Oekrane steeds zwaardere wapens en munitie nu de Russische invasie is uitgelopen op een "uitputtingsoorlog" in vooral het oosten van het land. Borrell denkt "dat deze steun een verschil maakt op het slagveld. En ik moet zeggen dat deze steun cruciaal is want de oorlog is op een keerpunt." Als de berichten kloppen dat het Russische leger 15 procent van zijn manschappen heeft verloren, dan is dat "een wereldrecord voor een leger dat een land binnenvalt".

Het Oekraense leger kan blijven rekenen op gestage bevoorrading door de EU-landen, zei Borrell na overleg met hun ministers van Defensie. De lidstaten "hebben genoeg voorraden om in dit tempo te blijven leveren. Geen enkel probleem."

Het EU-fonds voor militaire steun aan Oekrane is inmiddels verviervoudigd en staat nu op 2 miljard euro. "Maar de lidstaten doen daarnaast zelf ook veel. Veel meer dan mensen denken."

Mocht het EU-fonds leeg raken, dan is meer geld volgens Borrell ook zo geregeld. "Alles wat we nodig hebben is dat de EU-landen het eens worden en het bedrag verhogen."

Defensieminister Ollongren kan zich "voorstellen dat je dat fonds uitbreidt als de oorlog nog langer duurt", zei ze na afloop van het overleg met haar collega's en Borrell in Brussel. "Maar voorlopig zit er nog genoeg in." Tot dusver hield Nederland vast aan het afgesproken budget. Als het omhooggaat moet Nederland ook meer bijdragen.[/i]
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 13:25:14 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204788421
ze boeken ook gewoon flinke successen

dat die fabriek eindelijk is ingenomen doet daar weinig aan af lijkt me, dat zat er al een tijdje aan te komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204788430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:11 schreef Nia het volgende:

[..]
De Oekraners noemen Russen ook pigs hoor.
De Oekraners ?
Zeg maar gerust "het Westen"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204788457
Geweldige timing weer door Televaag, een dag na de val van Azovstal. In welke wereld leeft deze meneer Borrell? :')

Buitenlandchef EU bespeurt keerpunt in oorlog in Oekrane

De Russische oorlog tegen Oekrane heeft een keerpunt bereikt, denkt EU-buitenlandchef Josep Borrell. Hij ziet de Oekraners in de tegenaanval en "buitengewone successen" boeken. Daarom is het des te belangrijker het land van wapens te blijven voorzien en dat zal de EU ook doen, verzekert hij.

De EU-landen sturen Oekrane steeds zwaardere wapens en munitie nu de Russische invasie is uitgelopen op een "uitputtingsoorlog" in vooral het oosten van het land. Borrell denkt "dat deze steun een verschil maakt op het slagveld. En ik moet zeggen dat deze steun cruciaal is want de oorlog is op een keerpunt." Als de berichten kloppen dat het Russische leger 15 procent van zijn manschappen heeft verloren, dan is dat "een wereldrecord voor een leger dat een land binnenvalt".

Het Oekraense leger kan blijven rekenen op gestage bevoorrading door de EU-landen, zei Borrell na overleg met hun ministers van Defensie. De lidstaten "hebben genoeg voorraden om in dit tempo te blijven leveren. Geen enkel probleem."

Het EU-fonds voor militaire steun aan Oekrane is inmiddels verviervoudigd en staat nu op 2 miljard euro. "Maar de lidstaten doen daarnaast zelf ook veel. Veel meer dan mensen denken."

Mocht het EU-fonds leeg raken, dan is meer geld volgens Borrell ook zo geregeld. "Alles wat we nodig hebben is dat de EU-landen het eens worden en het bedrag verhogen."

Defensieminister Ollongren kan zich "voorstellen dat je dat fonds uitbreidt als de oorlog nog langer duurt", zei ze na afloop van het overleg met haar collega's en Borrell in Brussel. "Maar voorlopig zit er nog genoeg in." Tot dusver hield Nederland vast aan het afgesproken budget. Als het omhooggaat moet Nederland ook meer bijdragen.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 13:28:45 #227
5428 crew  miss_sly
pi_204788462
Drie keer hetzelfde artikel plaatsen maakt het niet ineens een fantastisch artikel :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204788497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:06 schreef theguyver het volgende:

Oorlog is al zinloos maar dit is totaal zinloos.
en van je meer zinvolle uitspraken alhier :D

En ik blijf erbij dat dit niet zomaar gestart is in een onbezonnen moment.
Beide partijen hadden beter moeten weten. (en nee niet Oekraine, dat is enkel de playground)

quote:
Rusland doet er beter aan terug trekken en onderhandelen met Oekrane en NATO.
Er kan blijkbaar geen verliezer zijn dus ik zie de afloop maar somber in.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204788713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De Oekraners ?
Zeg maar gerust "het Westen"
Nou laat ons dan maar eens een bericht van een westers msm Outlet zien waar men het over over gevangen varkens heeft.
  woensdag 18 mei 2022 @ 14:47:27 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204789078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
en van je meer zinvolle uitspraken alhier :D

En ik blijf erbij dat dit niet zomaar gestart is in een onbezonnen moment.
Beide partijen hadden beter moeten weten. (en nee niet Oekraine, dat is enkel de playground)
[..]
Er kan blijkbaar geen verliezer zijn dus ik zie de afloop maar somber in.
Tuurlijk er zit een bepaald doel achter en er zijn er al vele voorbij gekomen.
Maar denazification en hulp aan de inwoners daar kan je wel dikke streep door trekken.
Want hulp aan burgers, nou nee..
Met zijn huis platgooien help je de burger niet mee.
En denazification, slaat helemaal als een tang op een varken, je merkt al hoe hard het er bij de pro Russen er ingeprent is want men heeft het er constant over.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 14:56:33 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204789197
Nou zag ik gisteren al paar keer bij rt en andere Russische media voorbij komen dat de nu gevangen genomen Oekraners dus misschien niet gebruikt gaan worden voor gevangen ruil.
Maar in plaats daar van voor gerecht te slepen.

Nu is het dat de Russen niet slim bezig zijn maar zo laat je de boel dus nog verder uit de hand lopen.


Deze groep staat nu al bekend als held en Oekrane heeft ook krijgsgevangenen.

Dus als men dat van plan is dan twijfel ik er weinig over dat Oekrane ten eerste nog meer weerstand gaat bieden en dan niet alleen het leger, plus ze hebben ook krijgsgevangenen plus ze hebben een stuk grens waar niet meer gevochten word, dus ik zie ze zo voor dat men de grens over gaat.

Dus nog verder escaleren zit er dan ook nog in..

Maar goed dat is maar een gokje.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204789268
Oorlogsmachine van de VS goes brrrrrrr.

Die hopen dat het nog een poos mag duren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_204789753
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
Oorlogsmachine van de VS goes brrrrrrr.

Die hopen dat het nog een poos mag duren.
En dan willen ze nog es extra 40.000.000.000 $ aan Oekraine geven.
Geld dat ze niet hebben en bij China gaan lenen ... :) :D :') _O-

Thx Paul Rand

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204789922
quote:
Gevangen Russische militair pleit schuldig aan moord op burger in Oekrane

In Oekrane heeft de gevangen genomen Russische sergeant Vadim Sjisimarin toegegeven dat hij eerder een Oekraense burger heeft doodgeschoten zonder reden. Sjisimarin is de eerste Russische militair die in Oekrane voor de rechter komt wegens oorlogsmisdaden en moord.

...
https://www.msn.com/nl-be(...)4366a5f7a9a366f6a03e
Een gevangen genomen soldaat die bekentenissen aflegt ... terugdenkend aan recent omgekeerd geval denk ik niet dat we dit betrouwbaar kunnen noemen ...

Rusland gaat trouwens de gevacueerde azov'ers ook onderzoeken op het begaan van oorlogsmisdaden op burgers.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 18 mei 2022 @ 16:30:52 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204790185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een gevangen genomen soldaat die bekentenissen aflegt ... terugdenkend aan recent omgekeerd geval denk ik niet dat we dit betrouwbaar kunnen noemen ...

Rusland gaat trouwens de gevacueerde azov'ers ook onderzoeken op het begaan van oorlogsmisdaden op burgers.
Van deze Rus waren crt beelden dat hij eerst een babbeltje had met een persoon en sigaret met hem rookte (meen ik uit mijn hoofd) en later terug liep en in de rug schoot en ook een ander verwonde, de beelden circuleren wel ergens op het internet, ik zag het op Twitter een poos terug.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 16:32:45 #236
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204790205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een gevangen genomen soldaat die bekentenissen aflegt ... terugdenkend aan recent omgekeerd geval denk ik niet dat we dit betrouwbaar kunnen noemen ...

Rusland gaat trouwens de gevacueerde azov'ers ook onderzoeken op het begaan van oorlogsmisdaden op burgers.
Dat bedoelde ik dus, de prominente figuren die toen betrokken waren waren meen ik al uit azov gezet.
Dus de kans dat die er bij zitten lijkt me klein.
Maar dat bedoelde ik dus met verhaaltje hierboven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204790259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:28 schreef miss_sly het volgende:
Drie keer hetzelfde artikel plaatsen maakt het niet ineens een fantastisch artikel :P
Excuses voor de overlast. Ik had een hoop gedoe met aanpassingen van de post en zie nu pas dat er drie staan. :')
pi_204790261
.
pi_204790271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Van deze Rus waren crt beelden dat hij eerst een babbeltje had met een persoon en sigaret met hem rookte (meen ik uit mijn hoofd) en later terug liep en in de rug schoot en ook een ander verwonde, de beelden circuleren wel ergens op het internet, ik zag het op Twitter een poos terug.
Ow ja dat dubieuze filmpje...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204790292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik dus, de prominente figuren die toen betrokken waren waren meen ik al uit azov gezet.
Dus de kans dat die er bij zitten lijkt me klein.
Maar dat bedoelde ik dus met verhaaltje hierboven.
Al uit Azov gezet ? Says who? Zeurlensky?
Kilo zout wordt zo geleverd ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204790457
quote:
Buitengooien heet geen optie te zijn. Maar zou de NAVO dit Turkije niet beter inruilen voor Oekrane?

Turkije laat zich weer eens kennen als een onbetrouwbare bondgenoot. Een partner die de NAVO meer kosten dan baten bezorgt. Buitengooien is geen optie, klinkt het. Want daar doet Rusland voordeel bij. Maar waarom ruilen we Turkije dan niet in voor Oekrane?

...
https://www.hln.be/buiten(...)7cf/#comments-anchor
aah het bondgenootschap NATO :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204790525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Krijgsgevangenen ontmenselijken door deze varkens te noemen wat een bron toch weer. :')

En dan wel serieus discussie hier durven te voeren over oorlogsrecht dat zogenaamd alleen de Oekrane dat overtreed.
Nazis zijn varkens. Period!
pi_204790588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Al uit Azov gezet ? Says who? Zeurlensky?
Kilo zout wordt zo geleverd ...
Van hoog tot laag hebben de Oekrainiers zich aan oorlogsmisdaden schuldig gemaakt.
Maar Azov spant de krron.
Soldaten en burgers martelen en vermoorden, groene corridors gebruiken om burgers af te knallen en voor de lol burgers neerknallen door sluipschutters.

Maar ja de mentaliteit zegt al genoeg als je al fraudeert met Nederlandse openbaar vervoer kaarten die je gratis krijgt....

Dit komt ook nogal vaak voor: https://www.novinite.com/(...)+Burgas+and+Nessebar

En dan hebben we het niet over een lullig autootje maar over zeer kostbare autos met vette mafia mannetjes die "zomaar" de grens over kwamen.... -O- 8)7
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:07:03 #244
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204791015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Al uit Azov gezet ? Says who? Zeurlensky?
Kilo zout wordt zo geleverd ...
Oh dat was al een poos terug ver voor de inval van februari.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:10:57 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204791037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow ja dat dubieuze filmpje...
Een van de beelden er is ook nog een van andere hoek maar die kan ik zo 123 niet vinden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:12:03 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204791042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nazis zijn varkens. Period!
Sure, maar aantonen dat iemand nazi is en dus ook betrokken was bij de gevallen van 2014 en 2015 is een ander verhaal.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204791088
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee,
De manier hoe de oorlog gestart en gevoerd werd.
Kiev innemen in paar dagen dmv bliksem aanval, hitsquads uitgestuurd om de president om zeep te helpen (gerucht) en paratroopers bij vliegveld.
Wie zegt dat dat het doel was?
Het lijkt imo meer een strategische zet zodat niet alle Oekraense troepen in het Oostfront zaten.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_204791258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:18 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat het doel was?
Het lijkt imo meer een strategische zet zodat niet alle Oekraense troepen in het Oostfront zaten.
Hm maar dat past niet in het verhaal van het dom, lomp en achterlijk russisch leger, en het triomfantelijk heroisch oekraiens leger
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204791314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:12 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure, maar aantonen dat iemand nazi is en dus ook betrokken was bij de gevallen van 2014 en 2015 is een ander verhaal.
Is dat nog van belang dan ? De oorlog is bezig.
De russen zullen wel snel merken welke azov’ers vol nazi symbolen getatoeerd staan. :')
It doesnt get any easier. :D

Alhoewel ik vermoed dat die gevallen liever nog iets langer in de tunnels blijven verstopt zitten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 18:39:45 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204791329
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hm maar dat past niet in het verhaal van het dom, lomp en achterlijk russisch leger, en het triomfantelijk heroisch oekraiens leger
wel als het betekend dat je feitelijk elite troepen als VDV tegen de muur zet voor een soort morbide afleidingsmaneuvre
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204791396
quote:
88s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel als het betekend dat je feitelijk elite troepen als VDV tegen de muur zet voor een soort morbide afleidingsmaneuvre
Sorry niet bekend met alle propaganda. :+
Time will tell ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 18:47:31 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204791419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sorry niet bekend met alle propaganda. :+
Time will tell ...
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine

als je dat een afleidingsmaneuvre wilt noemen dan noem je zelf de Russen lomp, dom en achterlijk etc.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204791654
quote:
88s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine

als je dat een afleidingsmaneuvre wilt noemen dan noem je zelf de Russen lomp, dom en achterlijk etc.
Ach zolang er geen roemloos einde is zoals in Korea, Vietnam en Afghanistan is dit allemaal prima te overzien.

Soms zijn er nu eenmaal offers nodig om iets te bereiken...
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 19:23:01 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204791861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ach zolang er geen roemloos einde is zoals in Korea, Vietnam en Afghanistan is dit allemaal prima te overzien.

Soms zijn er nu eenmaal offers nodig om iets te bereiken...
straks ga je me nog vertellen dat ze die kruiser hebben laten beschieten om de Oekrainse SSM's uit te putten ... een meesterlijk plan en zolang ze maar winnen is het een goed idee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:24:14 #255
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204791881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 17:09 schreef Schaamlap het volgende:
Van hoog tot laag hebben de Oekrainiers zich aan oorlogsmisdaden schuldig gemaakt.
Je zou bijna denken dat de Russen dat ook doen en hebben gedaan.
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:25:35 #256
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204791905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:18 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat het doel was?
Het lijkt imo meer een strategische zet zodat niet alle Oekraense troepen in het Oostfront zaten.
Kiev was niet het doel?
Ahhh het was een afleiding?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204791938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat de Russen dat ook doen en hebben gedaan.
.
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat het oorlog is en beide zijden zich schuldig maken aan misdaden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:29:32 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204791962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ach zolang er geen roemloos einde is zoals in Korea, Vietnam en Afghanistan is dit allemaal prima te overzien.

Soms zijn er nu eenmaal offers nodig om iets te bereiken...
En wat is dat iets?
En nou ben ik geen expert maar Rusland is groot, het zou goedkoper en veel mensenlevens schelen door een stukje grond te reserveren voor mensen die zich verbonden voelen met Rusland IPV Oekrane, scheelt zoveel zijn dat er niet en Rusland is groot..

Zou het volgende hebben gescheeld.
Veel mensenlevens aan beide kanten, een niet platgegooid gebied.
Veel bespaard gebleven materiaal.
Geen sancties.
Geen Finland Oekrane en Zweden aanmelding bij NATO.
En niet vernederd worden als leger.
Plus diplomatiek beter op de voet met Oekrane.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204792005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Kiev was niet het doel?
Ahhh het was een afleiding?
Als ze Kiev wilden innemen hadden ze wel groffer geschut ingezet, dan zag Kiev er nu uit als Marioepol.
Ze hadden sowieso veel te weinig grondtroepen daar om dat te bewerkstelligen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:44:25 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204792156
woensdag 18 mei 2022 19:32 schreef CryptoPunk het volgende:[/b]

[..]
Als ze Kiev wilden innemen hadden ze wel groffer geschut ingezet, dan zag Kiev er nu uit als Marioepol.
Ze hadden sowieso veel te weinig grondtroepen daar om dat te bewerkstelligen.
[/quote]
:D
Ehm jij hebt iets gemist geloof ik.

Mompelt iets met 60km lang konvooi richting Kiev die paar weken lang vast zat..

Plus onnodig manschappen en materiaal op offeren..
Wat een goeie strategie..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 mei 2022 @ 19:52:25 #261
489794 Poem_
Brightness of Loss
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:35:13 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204793732
quote:
88s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
straks ga je me nog vertellen dat ze die kruiser hebben laten beschieten om de Oekrainse SSM's uit te putten ... een meesterlijk plan en zolang ze maar winnen is het een goed idee
Die kruiser vloog spontaan in brand, iets wat wel vaker was gebeurd met Russische schepen, daarna zonk het in een regenloze zonnige winloze storm aldus Rusland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204796363
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Die kruiser vloog spontaan in brand, iets wat wel vaker was gebeurd met Russische schepen, daarna zonk het in een regenloze zonnige winloze storm aldus Rusland.
Aldus de Nederlandse oorlogsexpert want het Nederlandse leger is een rots in de branding.

In Bosnie wisten ze niet hoe snel ze zich moesten overgeven zonder ook maar iets te bewerkstelligen.
En dan als Nederlander commentaar hebben op de Russen... _O- _O- _O- _O-
pi_204796368
The defense of Severodonetsk is crumbling - another unit of the Armed Forces of Ukraine refused to fight

Another unit of the 115th brigade of the Armed Forces of Ukraine refused to fight and obey orders in Severodonetsk. This time, a platoon of the 3rd battalion of the 115th brigade recorded an appeal to Zelensky and Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Zaluzhny:

“We refuse to carry out combat missions because we do not have reinforcements from behind. No heavy equipment. We have been waiting for reinforcements for two weeks, but there is none. We are being sent to certain death. The command is missing. There is no technology and respect for people. We do not refuse to defend Ukraine, but in such conditions we refuse to carry out combat missions!”

https://t.me/intelslava/2(...)N6LkvDJCAdU57vtKau2M

Een veel gehoorde "klacht" van de Oekrainiers.
pi_204796379
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
En wat is dat iets?
En nou ben ik geen expert maar Rusland is groot, het zou goedkoper en veel mensenlevens schelen door een stukje grond te reserveren voor mensen die zich verbonden voelen met Rusland IPV Oekrane, scheelt zoveel zijn dat er niet en Rusland is groot..

Zou het volgende hebben gescheeld.
Veel mensenlevens aan beide kanten, een niet platgegooid gebied.
Veel bespaard gebleven materiaal.
Geen sancties.
Geen Finland Oekrane en Zweden aanmelding bij NATO.
En niet vernederd worden als leger.
Plus diplomatiek beter op de voet met Oekrane.
Klopt helemaal. ^O^
pi_204796408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 06:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Aldus de Nederlandse oorlogsexpert want het Nederlandse leger is een rots in de branding.

In Bosnie wisten ze niet hoe snel ze zich moesten overgeven zonder ook maar iets te bewerkstelligen.
En dan als Nederlander commentaar hebben op de Russen... _O- _O- _O- _O-
Ah, omdat Bosni is gebeurd mag je als Nederlander geen commentaar hebben op Rusland. :')

Maar wel op Ukraine?
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 07:33:23 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204796521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 06:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Aldus de Nederlandse oorlogsexpert want het Nederlandse leger is een rots in de branding.

In Bosnie wisten ze niet hoe snel ze zich moesten overgeven zonder ook maar iets te bewerkstelligen.
En dan als Nederlander commentaar hebben op de Russen... _O- _O- _O- _O-
Och de Russen hebben zich net zo goed voor lul gezet met die parachutisten bij Pristina maar misschien was dat ook een ingewikkelde afleidingsmanoeuvre
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 07:35:55 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204796530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 06:45 schreef illusions het volgende:

[..]
Ah, omdat Bosni is gebeurd mag je als Nederlander geen commentaar hebben op Rusland. :')

Maar wel op Ukraine?
Oekraine ging ook niet helemaal lekker in Bosni (Zepa) en die geven de Russen nu een pak slaag dus waarschijnlijk zegt het niet zo heel veel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 mei 2022 @ 07:54:08 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204796611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 06:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Aldus de Nederlandse oorlogsexpert want het Nederlandse leger is een rots in de branding.

In Bosnie wisten ze niet hoe snel ze zich moesten overgeven zonder ook maar iets te bewerkstelligen.
En dan als Nederlander commentaar hebben op de Russen... _O- _O- _O- _O-
Ehm ik meld toch net dat ik geen expert ben?
En nu wel?
Maar Bosni is meer dan 20 jaar geleden en heeft geen hol te maken met dit.

Rusland heeft zich goed verkeken op Oekrane, en nu zet men alles op alles om iets aan een overwinning ergens weg te halen.

Kiev in nemen is mislukt
Kharkiv in nemen is mislukt
Marioepol is dan wel verloren na 70+ dagen.

Momenteel is het een behoorlijk stalemate en kan beide kanten op gaan, en dat is al een enorme win vanuit Oekrane.

Nee ik ben geen expert ik ben geen generaal ik dacht zelfs dat dit binnen paar weken voorbij was.

Maar men heeft Rusland op 2 grote punten terug geslagen, sure ze hebben ook grond verloren vooral in het zuiden..
Maar men verdedigd zich nog stug en hoe langer het duurt hoe slechter dat is voor het moraal van het Russische leger en een enorme boost voor Oekrane.

Zal me niet verbazen als men in Oekrane niet overweegt op andere fronten Rusland binnen te vallen om zo de druk op andere gebieden te verlichten..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204796682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 07:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ehm ik meld toch net dat ik geen expert ben?
En nu wel?
Maar Bosni is meer dan 20 jaar geleden en heeft geen hol te maken met dit.

Rusland heeft zich goed verkeken op Oekrane, en nu zet men alles op alles om iets aan een overwinning ergens weg te halen.

Kiev in nemen is mislukt
Kharkiv in nemen is mislukt
Marioepol is dan wel verloren na 70+ dagen.

Momenteel is het een behoorlijk stalemate en kan beide kanten op gaan, en dat is al een enorme win vanuit Oekrane.

Nee ik ben geen expert ik ben geen generaal ik dacht zelfs dat dit binnen paar weken voorbij was.

Maar men heeft Rusland op 2 grote punten terug geslagen, sure ze hebben ook grond verloren vooral in het zuiden..
Maar men verdedigd zich nog stug en hoe langer het duurt hoe slechter dat is voor het moraal van het Russische leger en een enorme boost voor Oekrane.

Zal me niet verbazen als men in Oekrane niet overweegt op andere fronten Rusland binnen te vallen om zo de druk op andere gebieden te verlichten..
... time will tell ...
Zoals eerder gepost filmpje ... Russia has time, Europe not

quote:
Zal me niet verbazen als men in Oekrane niet overweegt op andere fronten Rusland binnen te vallen om zo de druk op andere gebieden te verlichten..
"men in Oekraine" ...
Oekraine beweegt aan de touwtjes van de VS
Als "men" Oekraine Rusland instuurt is het nog meer hun opoffering voor het doel van "men"

Maar hey who cares wie er uiteindelijk onder lijdt, als er maar zoveel mogelijk "geprobeerd wordt" Rusland te verzwakken.
Het spel is nog niet gespeeld.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204796701
quote:
Sluiting van Canadese openbare omroep in Moskou is "onaanvaardbaar", zegt Trudeau

De Canadese premier Justin Trudeau vindt het onaanvaardbaar dat Rusland het kantoor van de Canadese openbare omroep CBC in Moskou zal sluiten en de accreditaties en visa van de journalisten zal intrekken.

"Met zijn beslissing om Canadese media uit Moskou te verbannen, probeert Poetin hen te verhinderen de feiten te rapporteren en dat is onaanvaardbaar", zei Trudeau. Hij voegde er nog aan toe dat "journalisten in veiligheid moeten kunnen werken, zonder censuur, intimidatie of inmenging".

Het is de eerste keer dat Moskou een westerse mediaorganisatie sluit sinds het begin van het Russisch offensief in Oekrane eind februari. Drie weken voor de inval had Rusland de Duitse zender Deutsche Welle al wel gesloten als reactie op het verbod op de pro-Kremlinzender RT in Duitsland.

https://www.msn.com/nl-be(...)4ba894e4ef8a282b7adb
Typisch weer ... iedereen mag Rusland a volont sancties opleggen, maar als Rusland iets terugdoet is het onaanvaardbaar :')
Wat een huilbaby is die Trudeau toch :')

"journalisten in veiligheid moeten kunnen werken, zonder censuur, intimidatie of inmenging".
Hoe ontroerend toch die theoretische uitleg
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 08:26:14 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204796781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
... time will tell ...
Zoals eerder gepost filmpje ... Russia has time, Europe not
[..]
"men in Oekraine" ...
Oekraine beweegt aan de touwtjes van de VS
Als "men" Oekraine Rusland instuurt is het nog meer hun opoffering voor het doel van "men"

Maar hey who cares wie er uiteindelijk onder lijdt, als er maar zoveel mogelijk "geprobeerd wordt" Rusland te verzwakken.
Het spel is nog niet gespeeld.
Eind van de dag is het Rusland dat aanvalt, als die niet wensen verder te verzwakken dan moeten ze er vooral mee ophouden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 mei 2022 @ 08:38:06 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204796853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eind van de dag is het Rusland dat aanvalt, als die niet wensen verder te verzwakken dan moeten ze er vooral mee ophouden
Dit er valt geen winst te behalen Marioepol mag dan misschien gevallen zijn, er waren nog 1000+ soldaten die zich niet over gegeven hadden, en die zullen gewoon de bezetter gaan bestrijden.
En dit zie je in veel regio's in Russische handen.

Moraal van Russische leger was laag en blijft laag op wat buitenlandse fanatiekelingen na, en wat beter bewapende bataljons maar hoe langer het duurt des te minder gemotiveerd de Russen worden en hoe hoger het moraal van Oekrane.

Daar hoef je geen expert voor te zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204796902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eind van de dag is het Rusland dat aanvalt, als die niet wensen verder te verzwakken dan moeten ze er vooral mee ophouden
sja dan zal er uiteindelijk moeten geluisterd worden naar en tegemoet gekomen worden aan hun grieven.
En dat zal de VS nooit doen
dus carry on ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 09:07:34 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204797056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sja dan zal er uiteindelijk moeten geluisterd worden naar en tegemoet gekomen worden aan hun grieven.
En dat zal de VS nooit doen
dus carry on ...
Gelukkig gaan die er niet over dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204797128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gelukkig gaan die er niet over dan
tuuuurlijk niet :')

VS = O-)

En ze gaan zomaar eventjes 53.000.000.000 $ investeren

maar nee hoor, ze gaan zich niet moeien
:')

[ Bericht 12% gewijzigd door UncleScorp op 19-05-2022 09:24:36 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204797254
quote:
VN-chef roept Rusland op Oekraense graanexport vrij te geven

Secretaris-generaal Antonio Guterres van de Verenigde Naties heeft Rusland woensdag opgeroepen de blokkade van de graanexport uit Oekrane op te heffen. Aan het Westen vroeg hij om Russische meststoffen toe te laten op de wereldmarkten. Zo kan de wereldwijde voedselcrisis doeltreffend worden aangepakt.
...
De crisis "dreigt tientallen miljoenen mensen in een situatie van voedselonzekerheid, ondervoeding en verhongering te duwen" en "zou jaren kunnen duren", waarschuwde hij. "In slechts twee jaar tijd is het aantal mensen dat lijdt onder ernstige voedselonzekerheid verdubbeld van 135 miljoen vr de pandemie tot 276 miljoen nu."
https://www.hln.be/buiten(...)j-te-geven~a1eecf2c/
Het westen wil Rusland economisch de dieperik in duwen, en doet er telkens nog een schepje sancties bovenop. De russische bevolking mag gerust creperen.
Maar omgekeerd o wee.

Wederom eerder gepost filmpje
Russia has time ... Europe not ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 09:41:05 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204797297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sja dan zal er uiteindelijk moeten geluisterd worden naar en tegemoet gekomen worden aan hun grieven.
En dat zal de VS nooit doen
dus carry on ...
Waarom zou dat moeten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204797410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Waarom zou dat moeten?
vrede, economische samenwerking, welvaart ... enz ?

Maar nee, liever terug koude oorlog, eventueel WW3, economische crisis alom, voedseltekorten,
vluchtelingenstromen enz

de hegemonie van een bepaalde speler mag niet in het gedrang komen h O-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 10:00:36 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204797445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
tuuuurlijk niet :')

VS = O-)

En ze gaan zomaar eventjes 53.000.000.000 $ investeren

maar nee hoor, ze gaan zich niet moeien
:')
Nee de VS heeft geen enkel middel om te voorkomen dat Rusland stopt met deze oorlog dus nogmaals als het verzwakken van de Russen een probleem is dan moeten ze zichzelf terugtrekken

Dat dat van de VS niet per se hoeft doet hier helemaal niet ter zake
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:21:53 #281
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204797640
twitter


:o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_204797697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee de VS heeft geen enkel middel om te voorkomen dat Rusland stopt met deze oorlog dus nogmaals als het verzwakken van de Russen een probleem is dan moeten ze zichzelf terugtrekken

Dat dat van de VS niet per se hoeft doet hier helemaal niet ter zake
Waar heb jij je roze bril gekocht?
Tell me
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204797713
quote:
:o
In your face...

De VS komt overal mee weg en mag al.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:35:48 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204797756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
vrede, economische samenwerking, welvaart ... enz ?

Maar nee, liever terug koude oorlog, eventueel WW3, economische crisis alom, voedseltekorten,
vluchtelingenstromen enz

de hegemonie van een bepaalde speler mag niet in het gedrang komen h O-)
Dus als iemand onredelijke eisen stelt ga je daar maar (deels) op in om de vrede te bewaren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204797779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dus als iemand onredelijke eisen stelt ga je daar maar (deels) op in om de vrede te bewaren?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:32 schreef UncleScorp het volgende:
De VS komt overal mee weg en mag al.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:39:40 #286
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204797786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Dat beantwoord de vraag niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204797819
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat beantwoord de vraag niet.
Sja als je mantra eindigt bij "Putin is de agressor" , dan eindigt het snel
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:49:21 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204797856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja als je mantra eindigt bij "Putin is de agressor" , dan eindigt het snel
Wat heeft de VS daar in deze mee te maken? Hebben die arme Putin gedwongen om een invasie van een ander land te starten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:49:54 #289
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204797862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:o
In your face...

De VS komt overal mee weg en mag al.
Niet alleen de VS hoor in NL inmiddels ook, allemaal schurken en het domme volk lacht er gewoon om.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_204797890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Wat heeft de VS daar in deze mee te maken? Hebben die arme Putin gedwongen om een invasie van een ander land te starten?
Laat maar ... dit is zinloos

_O_ _O_ _O_ _O_
_O_ amerika _O_
_O_ _O_ _O_ _O_
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:54:16 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204797894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laat maar ... dit is zinloos

_O_ amerika _O_
Ja als je geen antwoorden hebt is dit behoorlijk zinloos.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204797987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ja als je geen antwoorden hebt is dit behoorlijk zinloos.
ik heb wel degelijk antwoorden maar geeneen waar jij oren naar hebt dus ...

laat ons bid(d)en ... spreid je matje 5x per dag
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:09:14 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204798015
Ik vind nog steeds bijzonder.
VS is de veroorzaker omdat ze zich veel met anders land politiek bemoeien.

Maar het is het VOLK wat de keuze maakt en niet de VS.

Als een volk de keuze krijgt van goh wil je er straks uit zien als een westers land, of wil je er straks uit zien als een zooitje zoals in Rusland .. dan is de keuze toch erg makkelijk.


Ik heb de vraag hier al vaker gesteld zou je in Rusland zelf willen wonen.
Niemand wil dat maar men vind wel dat de Oekraners niet die keuze mogen hebben..

Erg bijzonder.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:14:02 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204798046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ik heb wel degelijk antwoorden maar geeneen waar jij oren naar hebt dus ...

laat ons bid(d)en ... spreid je matje 5x per dag
Kom maar op, ik vraag je er toch om. Ik heb er wel oren naar.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_204798174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:09 schreef theguyver het volgende:
Ik vind nog steeds bijzonder.
VS is de veroorzaker omdat ze zich veel met anders land politiek bemoeien.

Maar het is het VOLK wat de keuze maakt en niet de VS.

Als een volk de keuze krijgt van goh wil je er straks uit zien als een westers land, of wil je er straks uit zien als een zooitje zoals in Rusland .. dan is de keuze toch erg makkelijk.

Ik heb de vraag hier al vaker gesteld zou je in Rusland zelf willen wonen.
Niemand wil dat maar men vind wel dat de Oekraners niet die keuze mogen hebben..

Erg bijzonder.
Heeft het VOLK in het midden-oosten er ook voor gekozen dat de VS de stabiliteit in die regio volledig overhoop gegooid heeft, om regime changes in hun voordeel te proberen invoeren ?
En die massa vluchtelingen als gevolg daarvan ... heeft de VS hun dat ook gevraagd?

Sorry als ik de heilige koe weer beledig :X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204798290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heeft het VOLK in het midden-oosten er ook voor gekozen dat de VS de stabiliteit in die regio volledig overhoop gegooid heeft, om regime changes in hun voordeel te proberen invoeren ?
En die massa vluchtelingen als gevolg daarvan ... heeft de VS hun dat ook gevraagd?

Sorry als ik de heilige koe weer beledig :X
Ach ze lachen er zelfs nog es hartelijk om :N

quote:
Pijnlijke verspreking van George W. Bush: “Onterechte invasie in Irak, euh ik bedoel Oekrane”

Invasie Irak
Bush verwarde in een toespraak in het George W. Bush Presidential Center in Dallas de Russische invasie met de invasie in Irak tijdens zijn presidentschap in 2003. De Amerikanen en de Britten beschuldigden Irak ervan te beschikken over verboden massavernietigingswapens. Ook zou Saddam Hoessein banden hebben met de terreurbeweging Al-Qaida.

Operation Iraqi Freedom moest een einde maken aan het schrikbewind van Saddam Hoessein en zou aansturen op een situatie van vrede en democratie in Irak. Hoewel het al snel lukte om Saddam Hoessein ten val te brengen, mondde de inval uit in een jarenlange burgeroorlog met honderdduizenden doden en miljoenen vluchtelingen.
https://www.hln.be/buiten(...)l-oekraine~a2780c9e/
Jaja gelukkig heeft de VS het VOLK gevraagd :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204798307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja als je mantra eindigt bij "Putin is de agressor" , dan eindigt het snel
Poetin valt een autonoom land binnen en we moeten toch hem beschouwen als verdediger van het grote Russische Rijk. :')

Wanneer staat een erfgenaam van ghensis Kahn op die zijn terechte claim naar van het oude Mongoolse Rijk gaat maken. :D
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:50:33 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204798318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heeft het VOLK in het midden-oosten er ook voor gekozen dat de VS de stabiliteit in die regio volledig overhoop gegooid heeft, om regime changes in hun voordeel te proberen invoeren ?
En die massa vluchtelingen als gevolg daarvan ... heeft de VS hun dat ook gevraagd?

Sorry als ik de heilige koe weer beledig :X
Zoals ik het nu zie.. mag je niet met Oekrane praten.
Maar binnenvallen en plat bombarderen dat is geen probleem.

VS is zeker niet heilig maar die hebben dit land niet binnen gevallen ze hebben alleen gecommuniceerd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204798326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Poetin valt een autonoom land binnen en we moeten toch hem beschouwen als verdediger van het grote Russische Rijk. :')

Wanneer staat een erfgenaam van ghensis Kahn op die zijn terechte claim naar van het oude Mongoolse Rijk gaat maken. :D
en op wat baseert de VS haar hegemonie ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204798337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heeft het VOLK in het midden-oosten er ook voor gekozen dat de VS de stabiliteit in die regio volledig overhoop gegooid heeft, om regime changes in hun voordeel te proberen invoeren ?
En die massa vluchtelingen als gevolg daarvan ... heeft de VS hun dat ook gevraagd?

Sorry als ik de heilige koe weer beledig :X
Is het ooit bij je opgekomen dat iemand zowel tegen de invasie van Irak kan zijn als de inval in Oekrane?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204798378
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
en op wat baseert de VS haar hegemonie ?
Het gaat hier over de Oekrane en de oorlog die Rusland daar aan het voeren is. Wat heeft de Amerikaanse hegemonie daarmee van doen?

Zolang de dollar als universele munt beschouwd blijft worden blijft de economische hegemonie van de VS nog wel even gewaarborgd. De roebel zal deze positie nooit gaan vervangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')