abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204741245
Geen dag voorbij zonder Zeurlensky in de krant ... hij doet het al beter dan Trump. :+
Alleen mag er met hem niet gelachen worden natuurlijk.
Maar ach, gaat Will Smith ons een klap in het gezicht komen geven?

Hij vraagt wederom om nog meer sancties tegen Rusland, hij hekelt dat er landen zijn die de sancties tegenhouden (mogen landen nog zelf beslissen of ze hun economie naar de kloten willen helpen? Of gaat Zeurlensky ons financieel steunen in de toekomst met zijn mega fortuin?)
Vraag me af wie zijn speeches schrijft ?
Hij spreekt nu zelf ook al van een grootschalige voedselcrisis, vluchtelingenstromen , politieke instabiliteit en wie dat allemaal gaat betalen? Waarschijnlijk bedoelt hij we dat geld beter ineens nu al aan hem storten ? :+
Net zoals de Oekrainse maffia wsl al volop poen aan het scheppen is dankzij de verkoop van de internationaal geleverde wapens.

Ondertussen legt hij censuur op.

quote:
Inlichtingendienst Oekrane legt 13 journalisten inreisverbod op
De Oekraense inlichtingendienst SBU heeft sinds het begin van de Russische invasie dertien journalisten de toegang tot het land ontzegd. "In hun provocerende 'bijdrages' publiceerden ze valse informatie over het front en brachten ze de Oekraense strijdkrachten in diskrediet", luidt het in een vrijdag vrijgegeven verklaring van de dienst.

Het inreisverbod geldt in het begin voor drie jaar. Een Nederlander werd het land uitgezet nadat hij foto's had gepubliceerd van een brandstofdepot in Odesa dat door raketten was geraakt. Na een poging het land opnieuw binnen te komen, werd zijn inreisverbod verlengd tot tien jaar.

Na het begin van de invasie voerden de autoriteiten strenge regels in voor de publicatie van foto's van burgerlijke en militaire doelwitten die door Russische aanvallen werden getroffen.
https://www.hln.be/nieuws(...)-zegt-kiev~aa88a7fd/
Censuur over Oekraense troepenbewegingen kan ik nog begrijpen, maar verder onafhankelijke journalistiek censureren?

quote:
Die onder het oorlogsrecht geldende censuur verbiedt de autoriteiten ook om verslag uit te brengen over de bewegingen en posities van het Oekraense leger. Buitenlandse journalisten kunnen naast uitzetting vanwege overtredingen ook worden aangeklaagd voor spionage.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 14-05-2022 10:42:49 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:27:19 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204742602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
Geen dag voorbij zonder Zeurlensky in de krant ... hij doet het al beter dan Trump. :+

Hij vraagt wederom om nog meer sancties tegen Rusland, hij hekelt dat er landen zijn die de sancties tegenhouden (mogen landen nog zelf beslissen of ze hun economie naar de kloten willen helpen? Of gaat Zeurlensky ons financieel steunen in de toekomst met zijn mega fortuin?)
Hij spreekt nu zelf ook al van een grootschalige voedselcrisis, vluchtelingenstromen , politieke instabiliteit en wie dat allemaal gaat betalen? Waarschijnlijk bedoelt hij we dat geld beter ineens nu al aan hem storten ? :+
Net zoals de Oekrainse maffia wsl al volop poen aan het scheppen is dankzij de verkoop van de internationaal geleverde wapens.

[..]
Censuur over Oekraense troepenbewegingen kan ik nog begrijpen, maar verder onafhankelijke journalistiek censureren?
[..]

Hoezo niet, hij was een comedian.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204742720
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204743639
quote:
Nie eerder “ artillery shells on Ukraine“ ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204743740
quote:
De buitenlandministers riepen Rusland ook op een einde te maken aan de blokkade van graanexport uit Oekrane, om op die manier een grote humanitaire crisis af te wenden
Wow ...dus de G7 landen willen Rusland volledig isoleren en economisch ten gronde richten, maar vragen tegelijk aan Rusland om bij hun zelfhumanitaire crisis af te wenden
8)7
pi_204743763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wow ...dus de G7 landen willen Rusland volledig isoleren en economisch ten gronde richten, maar vragen tegelijk aan Rusland om bij hun zelfhumanitaire crisis af te wenden
8)7
Amerika wordt hier beter van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204743785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Censuur twee kanten op is natuurlijk gewoon iets waar politici zich tegen moeten uitspreken maar okay, lekker stil,denken niet zelf na..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204743844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Amerika wordt hier beter van.
Zou dat erachter zitten dan ?
:+
pi_204743874
quote:
Drie scenario’s voor oorlog

Vermoedelijk blijft dat nog wel even zo. Met de derde oorlogsmaand in het vooruitzicht, lijkt een oplossing aan de onderhandelingstafel verder weg dan ooit. David Criekemans, hoofddocent Internationale Politiek aan de universiteiten van Antwerpen en Leuven, schetst drie scenario’s voor de toekomst. “De eerste optie: terug naar de posities van vr de inval, van voor 24 februari. Optie twee: de Russen uit heel Oekrane verdrijven, ook van de Krim. Of de laatste mogelijkheid: Rusland dusdanig verzwakken dat ze nooit meer zo’n invasie kunnen lanceren. De Amerikanen hebben die ambitie uitgesproken.”
Oekraine mag het vuile werk voor Amerika doen. :+
Bedankt Zeurlensky ... we zorgen wel dat jij er goed uitkomt en wel bij vaart...
pi_204743882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou dat erachter zitten dan ?
Tis toch ook een Proxy oorlog van VN vs Russia...

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
pi_204743973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet willen praten met Rusland en laten escaleren is iets wat nog door niemand is ontkracht.
Tuurlijk mag je niet praten met Rusland en de oorlog moet escaleren want je mag niet toegeven. Ook al riskeren we een WW3, en krijgen we gegarandeerd wereldwijde economische crisis, voedseltekorten en nog meer vluchtelingenstromen.

Maar dat is het waard natuurlijk. :wtf:

Want stel je voor dat Rusland nog verder oprukt, ow ja maar het russische leger trekt op niets, maar toch ... je weet nooit. En laat ons allemaal terug weer massa’s geld uitgeven aan wapens en defensie.
Laat het volk maar verhongeren, we moeten ons kunnen verdedigen ... tegen een leger dat op niets trekt...
8)7
pi_204744041
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 07:16 schreef Basp1 het volgende:

Hoe gaat het nu weer in Afghanistan nadat het westen dat land verlaten hebben, vrouwen mogen niet meer naar school, complete hoofddoek weer verplicht. Die maatschappij wordt weer gegijzeld door een kleine groep extremistische gelovigen.
Doet me denken aan al die moslims die naar hier komen en eisen dat ze hun hoofddoek mogen dragen overal. En ja moesten ze het gedaan krijgen ook de complete hoofddoek.
Cultuur die wij ginds willen “bevrijden”, willen zij hier invoeren
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:27:55 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204744357
quote:

[..]

Men heeft weken gepraat met Rusland uit verschillende landen.
Daarna alleen met Marcon.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220503_95295878
pi_204744415
quote:

[..]

Het probleem is vooral dat Poetin absurde eisen stelt aan een wapenstilstand. Dan valt er voor Zelensky (en zijn westerse bondgenoten) natuurlijk weinig te praten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204744457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
En niks serieus genomen, kom nou.
pi_204744465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat Poetin absurde eisen stelt aan een wapenstilstand. Dan valt er voor Zelensky (en zijn westerse bondgenoten) natuurlijk weinig te praten.
Believe what you want to believe.

Maar neem de gemiddelde Rus niet kwaad dat hij of zij voor propaganda valt.
pi_204744587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Praten als de lont reeds in het kruidvat geslagen is ... :{w
Dit alles had vermeden kunnen worden door eerder naar elkaar te luisteren en te praten.
Maar Amerika opteert liever voor optie 3 : Rusland zoveel mogelijk verzwakken, ten koste van Oekraine.
En nu het zover gekomen is, kiezen ze meteen voor de totale vernietiging van Rusland.

We zullen zien ... wie een kuil graaft voor een ander ....
pi_204745042
quote:
Naast president ook stijlicoon: de olijfgroene fleece van Zelensky is wereldwijd uitverkocht

Naast president van Oekrane blijkt Volodymyr Zelensky ook nog eens een stijlicoon te zijn. Sinds de start van de oorlog met Rusland draagt hij dezelfde olijfgroene fleecetrui, wat ervoor zorgde dat het model overal uitverkocht is. Een gehandtekend exemplaar werd zelfs voor meer dan 100.000 euro geveild. Maakt de fleece een comeback?

https://www.hln.be/nina/n(...)itverkocht~a5954bfc/
Verkrijgbaar met of zonder nazi symbolen ?

Omg waar gaat het naartoe met deze wereld ? :{
Mss is het idd tijd voor een great reset. :{w
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:25:16 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204745497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Praten als de lont reeds in het kruidvat geslagen is ... :{w
Dit alles had vermeden kunnen worden door eerder naar elkaar te luisteren en te praten.
Maar Amerika opteert liever voor optie 3 : Rusland zoveel mogelijk verzwakken, ten koste van Oekraine.
En nu het zover gekomen is, kiezen ze meteen voor de totale vernietiging van Rusland.

We zullen zien ... wie een kuil graaft voor een ander ....
Merk al dat je dat niet mee gekregen had, maar men deed weinig anders.
Maanden en maanden lang, en ondertussen vormde zich een leger aan de grens.

Het klinkt al bijna alsof Oekrane Rusland heeft binnen gevallen hier.
pi_204746207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Merk al dat je dat niet mee gekregen had, maar men deed weinig anders.
Maanden en maanden lang, en ondertussen vormde zich een leger aan de grens.

Het klinkt al bijna alsof Oekrane Rusland heeft binnen gevallen hier.
Misschien had ik me ook maar moeten laten prikken om ook nu mee gezogen te worden in het massa narratief. ;(
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 20:31:39 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204746256
de Russen riepen de hele tijd dat ze echt aan het oefenen waren, echt niets aan de hand

als iedereen daarnaar geluisterd had dan waren die Javelins er nooit op tijd geweest ... dan was de oorlog nu idd voorbij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:23:53 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204750474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Misschien had ik me ook maar moeten laten prikken om ook nu mee gezogen te worden in het massa narratief. ;(
Wat heeft dat er mee te maken?

quote:
88s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:31 schreef sp3c het volgende:
de Russen riepen de hele tijd dat ze echt aan het oefenen waren, echt niets aan de hand

als iedereen daarnaar geluisterd had dan waren die Javelins er nooit op tijd geweest ... dan was de oorlog nu idd voorbij
Idd als andere landen geen training had gegeven en wapens dan was het snel voorbij geweest.

Eerlijk gezegd had ik in begin ook verwacht dat Rusland binnen een week al in Kiev zouden staan zie deel 1.

Oekrane presteert buiten verwachtingen, zeker nu ze de Russen terug geslagen hebben bij kharkiv.

De pro Russen staan daar aan de grens bij Rusland en ze mogen niet naar Rusland.
Dat terwijl ik hier lees dat de Russen juist hun kwamen redden.. toch?
Betreft misschien maar enkele tientallen maar toch.,
https://9gag.com/gag/a21Grwd?ref=android
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 22:37:19 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204751020
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
[..]
Idd als andere landen geen training had gegeven en wapens dan was het snel voorbij geweest.

Eerlijk gezegd had ik in begin ook verwacht dat Rusland binnen een week al in Kiev zouden staan zie deel 1.

Oekrane presteert buiten verwachtingen, zeker nu ze de Russen terug geslagen hebben bij kharkiv.

De pro Russen staan daar aan de grens bij Rusland en ze mogen niet naar Rusland.
Dat terwijl ik hier lees dat de Russen juist hun kwamen redden.. toch?
Betreft misschien maar enkele tientallen maar toch.,
https://9gag.com/gag/a21Grwd?ref=android
Week was sowieso niet reel

Ik dacht twee a drie maanden maar dat gaan ze niet halen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204757447
Over een jaar word het Eurovision Songfestival gehouden in een beter dan voorheen herbouwd Marioupol met een gastoptreden in de pauze van Zelensky *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')