Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:52 schreef Gunner het volgende:
Laadpaal die ik wilde gebruiken
plek 1. Hybride Foutlander die al 17 uur ingeplugged staat volgens m'n app. die
plek 2. een ICE-auto (voertuig met een verbrandingsmotor) die daar niet hoort te staan.
Hufters. Het is dat ik niet zo ben maar anders had ik wel zin gehad om vooral die ICE een extra indeuking te geven.
Ze zouden beter eens elektrische auto's kunnen maken met een fatsoenlijk bereik. Dan hoeven die kregen niet de hele dag overal aan de lader te hangen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.
Komt een beetje afgunstig over tbh.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.
Heeft niet zoveel met bereik te maken. Die palen hebben meestal een laadvermogen van 11kwh/uur. Dus de gemiddelde EV laadt je met een uur of vier of vijf wel op als ze van 0 - 100 procent moeten en dat komt in de praktijk niet eens veel voor. Daarna is het gewoon zo netjes (en eigenlijk ook best wel verplicht) om hem te verplaatsen voor de volgende gebruiker.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zouden beter eens elektrische auto's kunnen maken met een fatsoenlijk bereik. Dan hoeven die kregen niet de hele dag overal aan de lader te hangen.
Parkeer-ergenissen zijn toch niet off-topic?. speelt zich nog steeds af op de openbare weg.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:57 schreef loveli het volgende:
Terug on topic? Irritaties op de weg, niet naast de weg.
Ik vond mijn 74 euro al duur zat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
Gisteren moeten tanken voor bijna 130 euro.
En je rijdt brommerquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vond mijn 74 euro al duur zat.
Op een invalidenplek parkeren is fors duurder, dus dan is de keuze voor parkeren op een laadplek een financiële afweging.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:
Komt een beetje afgunstig over tbh.
Maar de gemeentes hebben dat zo bepaald. En is (indien voorzien van het juiste onderbord wat daar ook geplaatst is) beboetbaar als zijnde fout parkeren. kan je leuk vinden of niet maar zo werkt het nu eenmaal. Of ga je ook op invalideplaatsen staan? is niet echt anders.
Er wordt altijd wel gesteld dat het netjes is om de auto te verplaatsen, maar dat hangt een beetje af van het aantal elektrische auto's in de buurt. Hier hebben we twee laadplekken en twee elektrische auto's. Die parkeren (als ze vol zijn) op een "normale" plek uit sociaal oogpunt, maar dat neemt dus twee plekken weg voor niet elektrische auto's, terwijl de parkeerdruk al te hoog is. Tja, dan parkeert men wel eens op een laadplek. De kans op een bekeuring is dan kleiner dan wanneer er buiten de parkeervakken geparkeerd wordt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:
Heeft niet zoveel met bereik te maken. Die palen hebben meestal een laadvermogen van 11kwh/uur. Dus de gemiddelde EV laadt je met een uur of vier of vijf wel op als ze van 0 - 100 procent moeten en dat komt in de praktijk niet eens veel voor. Daarna is het gewoon zo netjes (en eigenlijk ook best wel verplicht) om hem te verplaatsen voor de volgende gebruiker.
En zo'n hybride zal er hooguit een uurtje over doen? om hem dan 17 uur te laten staan is gewoon aso.
Er zijn ook genoeg mensen die een elektrische scooter kopen hoor... maar ja het is natuurlijk nooit goed. Als ik met m'n tweetakt aerox door de straten rij zie je ze boos kijken om het lawaai... met m'n elektrische step dan kijken ze weer boos omdat ze het niet horen en dus schrikken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die ellendige deelscooters![]()
![]()
![]()
Ik schrik me vaak de pleuris als zo'n ding langs komt zeilen. Compleet zonder geluid, je hoort hem gewoon niet aan komen.
Beter dat die dingen allemaal in de fik worden gestoken. Ga maar lekker werken en sparen voor een scooter. Is dat een probleem? Dan ga je lekker fietsen.
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die ellendige deelscooters![]()
![]()
![]()
Ik schrik me vaak de pleuris als zo'n ding langs komt zeilen. Compleet zonder geluid, je hoort hem gewoon niet aan komen.
Ik heb niet het idee dat hier daar veel van rijden. Woon zelf in de stad waar je bijna struikelt over de deelscooters, dus waarom zou je er eentje voor jezelf aanschaffen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?
Da's hetzelfde verhaal, maar rijden er niet zo gek veel van. In tegenstelling tot die deelscootertjes.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?
Links? Wat is daar erg aan?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd vorige week links ingehaald door een motor, terwijl ik met meer dan 100 km/h een andere auto inhaalde.
Uhm.. moest rechts zijn.quote:
Zou je ook een hartwip van krijgenquote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd vorige week links ingehaald door een motor, terwijl ik met meer dan 100 km/h een andere auto inhaalde.
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...quote:
Ik rijd zelf motor en het eerste wat je leert is overal ogen te hebben. En zulke acties doe je gewoon niet. Ik mijd de snelwegen ook liever, vooral in de spits. Vreselijk soms.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...
Ja, je bent toch de kwetsbare in het verkeer.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik rijd zelf motor en het eerste wat je leert is overal ogen te hebben. En zulke acties doe je gewoon niet. Ik mijd de snelwegen ook liever, vooral in de spits. Vreselijk soms.
Ja dat laatste vooral. Een helm is het enige wat verplicht is. Ik ga volledig gekleed in motorpak, ongeacht hoe warm het is.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, je bent toch de kwetsbare in het verkeer.
Bizar ook wat sommige motorrijders voor kleding aan hebben.
Gewone spijkerbroeken met gympies en korte mouwen
Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moetenquote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.
Dan ben je idd idioot bezig ja. Je zou toch verwachten dat ze voorzichtig zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moeten
Nog meer off-track: motorrijder de nu altijd in motorpak gaat sinds hij stoer in T-shirt met afgeknipte mouwen achter een met graan geladen vrachtauto in Frankrijk terecht kwam.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja dat laatste vooral. Een helm is het enige wat verplicht is. Ik ga volledig gekleed in motorpak, ongeacht hoe warm het is.
Maar goed, we gaan weer off-track
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je![]()
Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.
Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant![]()
Dan leren ze het misschien wel afquote:Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...
Dat doe ik idd ook altijd. Als je denkt te zien dat ze niet gaan remmen net doen alsof je toch over gaat steken. Even de refelxen van de automobilist testenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappen
Dat ze voor mij gaan staan of zich erdoor wurmen. Dat vind ik prima. Doe het zelf ook als ik op de motor zit.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
Gewoon je kinderwagen doorduwen dan stoppen ze wel. Zo niet, maak je een nieuwe.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je![]()
Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.
Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant![]()
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Laatst iemand boos achter me toeteren omdat ik remde om een bejaarde te laten oversteken zonder zebrapad. Die moet toch nog eens de verkeersregels opnieuw doornemen.
Hij stopt niet zonder reden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.
Als ze niet op hun telefoon zitten te lauwen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef rival het volgende:
Alleen doorlopen als je oogcontact hebt gemaakt he mensen
Ze zullen je maar net niet gezien hebben
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regelsquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regels
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:17 schreef rival het volgende:
[..]
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoen
Dus de toeteraar is de enige die de regels overtreedt:quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...
Artikel 49 - U moet als bestuurder, blinden voorzien van een witte stok met één of meerdere rode ringen en mensen die zich moeilijk voortbewegen voor laten gaan.
Stoppen om iemand over te laten steken is natuurlijk geen 'dreigend gevaar'.quote:Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Omdat je rancuneus bentquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden?
Loop dan ook eens door godverdommequote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:52 schreef TomNook het volgende:
[..]
Loop dan ook eens door godverdomme
Altijd weer van die mensen die héél uitgebreid de tijd nemen om over te steken.
Weet je wel hoe tyfusdebiel duur de benzine is? Omdat jij zo traag loopt ben ik weer 20 cent verder.
Moet je niet doen. Uiteraard goed kijken maar ik loop zelfde tempo door om te zien wat de auto gaat doen. Zie je hem remmen dan oke, zie je hem niet remmen dan blijf ik doorlopen tot het punt waarbij ik bijna doodgereden word dan stop ik. Als je stopt is dat voor velen een teken dat je ze voorrang geeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.
Als ik bij een zebrapad sta stop ik altijd even om in te schatten hoe snel de de auto in de verte rijdt en of hij vaart vermindert zodat ik veilig kan oversteken.
Ja maar dan moet hij me al eerder geïrriteerd hebbenquote:
Heb je daar last van dan? Zolang ze vlot optrekken heb ik er geen last dat ze voor me gaan staan bij het stoplicht.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Nee als ze vooraan staan is dat geen hindernis, maar wel als ze per sé op een eenbaansweg waar eigenlijk geen plek is, auto's voorbij moeten. Heb dan ook gewoon even geduld.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb je daar last van dan? Zolang ze vlot optrekken heb ik er geen last dat ze voor me gaan staan bij het stoplicht.
Ik heb zelden last van motorrijders omdat ze over het algemeen goed doorrijden. Sporadisch van die gele hesjes rijders die met samenknepen billen door de bocht gaan, maar alsnog sneller dan de gemiddelde automobilist.
Ja hadden wij op een gegeven moment ook... ik rijbewijs en m'n broertje ook net. Zat er ineens een kras over m'n hele autoquote:Op donderdag 7 juli 2022 07:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leuk zo'n klaagtopicIk heb nog een klacht, de laatste voor nu denk ik wel
![]()
Wij hebben mensen in de straat die met één huishouden 4 auto's in de straat parkeren. 2 werkauto's, een auto voor privé en dan heeft één van de kids ook een auto. Dat terwijl we hier al een parkeerprobleem hebben...
Zal ik voortaan doenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb liever dat motorrijders dan maar voor mij gaan staan bij het stoplicht, dan heb ik ze niet achterop bijna in mijn bumper. Ze zijn toch sneller dan ik.
Dat valt nog mee, hier tegenover is een huishouden waar 7 auto's bij horen, drie auto's kunnen voor de deur, maar blijkbaar vinden ze dat niet handig. Dus meestal staan er zes auto's aan onze kant van de straat.quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leuk zo'n klaagtopicIk heb nog een klacht, de laatste voor nu denk ik wel
![]()
Wij hebben mensen in de straat die met één huishouden 4 auto's in de straat parkeren. 2 werkauto's, een auto voor privé en dan heeft één van de kids ook een auto. Dat terwijl we hier al een parkeerprobleem hebben...
quote:
Zo iemand had ik laatst binnen de bebouwde kom achter me zitten. Continu een gat laten vallen en dan weer optrekken tot dicht achter m'n bumper. Ik ga er echt alleen maar langzamer van rijden hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb liever dat motorrijders dan maar voor mij gaan staan bij het stoplicht, dan heb ik ze niet achterop bijna in mijn bumper. Ze zijn toch sneller dan ik.
"Ik hou me met alles en iedereen om me heen bezig en daar ga ik mijn gedrag ook op aanpassen."quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:17 schreef Gunner het volgende:
Ik ga er echt alleen maar langzamer van rijden hoor
zo'n gozer achter je ook.quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:20 schreef rival het volgende:
[..]
"Ik hou me met alles en iedereen om me heen bezig en daar ga ik mijn gedrag ook op aanpassen."
Vermoeiend zeg
Als je die op een zonnige dag ziet rijden dan pink je wel even een traantje wegquote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
E36 is trouwens verkocht. Grappig genoeg nog iemand uit de buurt dus ik zal hem nog weleens zien rijden. Is een monteur dus ik ga er vanuit dat ie er wat moois van kan maken.
Ja, dat is meestal ook mijn tactiek, doe even lekker normaal zegquote:Op donderdag 7 juli 2022 11:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zo iemand had ik laatst binnen de bebouwde kom achter me zitten. Continu een gat laten vallen en dan weer optrekken tot dicht achter m'n bumper. Ik ga er echt alleen maar langzamer van rijden hoor
Ga lekker naar een circuit als je gefrustreerd bent ofzo.
alleen op een oversteekplaat, toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...
Artikel 49 - U moet als bestuurder, blinden voorzien van een witte stok met één of meerdere rode ringen en mensen die zich moeilijk voortbewegen voor laten gaan.
Heel topic hier vol met mensen die wel kunnen vertellen waaromquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden?
Dus vertel eens, waarom zou je die persoon onnodig extra ophouden?quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat is meestal ook mijn tactiek, doe even lekker normaal zeg
Ik pink iedere dag al tranen weg dus het kan niet veel erger meer worden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:21 schreef rival het volgende:
[..]
Als je die op een zonnige dag ziet rijden dan pink je wel even een traantje weg
Nee overal. Tenzij het natuurlijk überhaupt verboden is om daar over te steken... denk ik.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:13 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
alleen op een oversteekplaat, toch?
quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik pink iedere dag al tranen weg dus het kan niet veel erger meer worden.
Waarom moet zo'n motorrijder irritant gaan doen. Ik ga dan langzaam rijden in de hoop, dat ie inhaalt. Laatst een motorrijder tegen de bumper gehad, die net gas gaf, terwijl ik moest remmen voor iets. Tja, dan kwam mijn achterkant wel heel snel dichterbij en gleed ie onder mijn achterbumper in.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:21 schreef rival het volgende:
[..]
Heel topic hier vol met mensen die wel kunnen vertellen waarom
[..]
Dus vertel eens, waarom zou je die persoon onnodig extra ophouden?
Ook niet als je er vanaf de rechterbaan links omheen gaat en dan weer voor hun neus, met je knipperlicht aan helemaal naar rechts gaat.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die gewoon stoïcijns op de middelste rijstrook van de snelweg rijden met zo'n vaartje van 95 km/h en het gewoon niet door hebben dat ze links en rechts in gehaald worden.
quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die gewoon stoïcijns op de middelste rijstrook van de snelweg rijden met zo'n vaartje van 95 km/h en het gewoon niet door hebben dat ze links en rechts in gehaald worden.
Vaak zijn het de wat oudere mensen die dat doen, althans in mijn ervaring. Altijd de gulden middenweg bewandeld, waarom dan ook niet met je auto.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook niet als je er vanaf de rechterbaan links omheen gaat en dan weer voor hun neus, met je knipperlicht aan helemaal naar rechts gaat.
Wat een intens dom volk is dat.
Dit is zo herkenbaar.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook niet als je er vanaf de rechterbaan links omheen gaat en dan weer voor hun neus, met je knipperlicht aan helemaal naar rechts gaat.
Wat een intens dom volk is dat.
Ja of een vrouw en dan van alle leeftijden.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Vaak zijn het de wat oudere mensen die dat doen, althans in mijn ervaring. Altijd de gulden middenweg bewandeld, waarom dan ook niet met je auto.
Nou ja, dat ook.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja of een vrouw en dan van alle leeftijden.
Die mogen wel beboet worden ja.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je hebt ook niet veel geduld.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:12 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, Antwerpsestraatweg. Ts rijdt richting centrum. Aan de overkant staat een busje+aanhanger half op de rijbaan stil/geparkeerd (wegwerkzaamheden aan het fietspad). Het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon door. Na twee auto's is ts het zat en trekt op. Mevrouw in d'r witte polo is er niet van gediend en laat dat met de claxon duidelijk merken.
Nee, stomme muts, je moest voorrang verlenen, niet met de zogenaamde flow van je voorganger meegaan.
Haha, snap dat ook nietquote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met mensen die graag dicht bij anderen zijn?
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij, gaat niet inhalen en als ik uiteindelijk besluit om mijn snelheid aan te passen aan de afstand tussen ons gaat hij nog niet inhalen, dat terwijl daar alle ruimte en mogelijkheid voor is. Uiteindelijk met een bonusrondje op een rotonde was ik die kontsnuffelaar kwijt.
En dan vandaag, grote parkeerplaats bij de bouwmarkt. Volop plek en ik zet de auto bewust verder weg met rondom wel 30 vrije parkeervakken. Kom ik terug is er één parkeervak daar extra gevuld, pal naast mijn auto.
Wat mankeert zulke mensen toch?
Waarom heb jij daar moeite mee?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met mensen die graag dicht bij anderen zijn?
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij, gaat niet inhalen en als ik uiteindelijk besluit om mijn snelheid aan te passen aan de afstand tussen ons gaat hij nog niet inhalen, dat terwijl daar alle ruimte en mogelijkheid voor is. Uiteindelijk met een bonusrondje op een rotonde was ik die kontsnuffelaar kwijt.
En dan vandaag, grote parkeerplaats bij de bouwmarkt. Volop plek en ik zet de auto bewust verder weg met rondom wel 30 vrije parkeervakken. Kom ik terug is er één parkeervak daar extra gevuld, pal naast mijn auto.
Wat mankeert zulke mensen toch?
Misschien is het iets als het zogenaamde huidhonger? Of gewoon dat ze het niet snappen dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Haha, snap dat ook niet
Maak ik netjes plaats op de snelweg, voegen ze zich achter mij .. haal gewoon in
Moeite met mensen die achter me rijden op een afstand dat als ik moet remmen dat ze dan op mijn achterbank zitten bedoel je?quote:
Ze komen allemaal redelijk enthousiast aanrijden, dus ik had verwacht dat ze mij voorbij zouden rijden, maar nee. Gezellig bijna in m'n bumperquote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Misschien is het iets als het zogenaamde huidhonger? Of gewoon dat ze het niet snappen dat kan natuurlijk ook.
Gister op de rondweg bij de stad, een 70km/u weg met af en toe kruispunten met verkeerslichten. Zat ook eentje vrij dicht achterop...quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij
Ja maar de TomTom zegt over 5km een van de 2 linker rijstroken aanhouden.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb alle geduld van de wereld, maar ik word wel een beetje simpel van dat kuddegedrag. Je moet voorrang verlenen, maar omdat je voorganger schijt heeft aan de verkeersregels doe je precies hetzelfde.quote:
Mwah vind dat een beetje dubbel. Als je ziet dat er een treintje van 4 auto's ofzo bezig is en jij komt eraan dan kan je heus wel even wachten tot ze allemaal voorbij zijn, dat is toch efficiënter ook al heb je voorrang.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:12 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, Antwerpsestraatweg. Ts rijdt richting centrum. Aan de overkant staat een busje+aanhanger half op de rijbaan stil/geparkeerd (wegwerkzaamheden aan het fietspad). Het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon door. Na twee auto's is ts het zat en trekt op. Mevrouw in d'r witte polo is er niet van gediend en laat dat met de claxon duidelijk merken.
Nee, stomme muts, je moest voorrang verlenen, niet met de zogenaamde flow van je voorganger meegaan.
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldquote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb alle geduld van de wereld, maar ik word wel een beetje simpel van dat kuddegedrag. Je moet voorrang verlenen, maar omdat je voorganger schijt heeft aan de verkeersregels doe je precies hetzelfde.
(Ik was aan de telefoon)
Het is één auto teveel. De vorige twee auto's waren eigenlijk al op de andere weghelft, dan snap ik dat je beter door kunt rijden. Die mevrouw in haar Polo was een ander verhaal. Die was nog op de eigen weghelft. Dus toen ze optrok kon dat twee dingen betekenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldHet is nog 1 auto. Die witte daarna stopte al voor je. Dus als je nog even 2 seconde had gewacht was er niks aan de hand.
Die auto voor die ene auto had gewoon voorrang moeten verlenen. Die 3e, die witte doet het goed, maar laten we niet doen alsof wat een wereldprestatie is. Die houdt zich gewoon aan de regels. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldHet is nog 1 auto. Die witte daarna stopte al voor je. Dus als je nog even 2 seconde had gewacht was er niks aan de hand.
Zeg toch ook niet dat hij geen voorrang had moeten verlenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die auto voor die ene auto had gewoon voorrang moeten verlenen. Die 3e, die witte doet het goed, maar laten we niet doen alsof wat een wereldprestatie is. Die houdt zich gewoon aan de regels. Niets meer, niets minder.
Mwah. Als je 0 geduld hebt, dan zet je 'm zelf al zo neer dat die eerste auto niet meer geen voorrang kan verlenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zeg toch ook niet dat hij geen voorrang had moeten verlenen.
Maar zeggen dat je alle geduld van de wereld hebt en dan een voorbeeld plaatst waar je laat zien 0 geduld te hebben is wel apart. Als je alle geduld van de wereld hebt dan wacht je even 2 seconden en rij je door zonder je er druk over te maken.
Nogmaals. Ik zeg niet dat hij geen voorrang heeft. En dat die autos niet fout zitten. Maar je kan ook even 2 seconden extra wachten om zo een gevaarlijke situatie te voorkomen. Ook al heb je voorrang en sta je in je gelijk.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is één auto teveel. De vorige twee auto's waren eigenlijk al op de andere weghelft, dan snap ik dat je beter door kunt rijden. Die mevrouw in haar Polo was een ander verhaal. Die was nog op de eigen weghelft. Dus toen ze optrok kon dat twee dingen betekenen.
1, je hebt geen flauw benul van de omgeving, gaat blindeling op de volgstand van je voorganger.
2, je ziet een tegenligger (groot wit hok, kan niet missen), maar besluit gewoon je voorganger te volgen omdat je ervan uitgaat dat tegenligger toch wel stopt.
In beide gevallen vind ik het kwalijk gedrag Waarschijnlijk vind je dat kwalijk gedrag van mij, maar ik kan daar niet echt mee zitten. Andersom was ik gewoon gestopt.
Verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden, daar is geen plaats voor liefdadigheid, onwetendheid of egotripperij.
oke weinig geduld dan ipv 0 geduld.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Als je 0 geduld hebt, dan zet je 'm zelf al zo neer dat die eerste auto niet meer geen voorrang kan verlenen.
Je verkleint dan in elk geval de kans op een ongeluk, ja. Al lijkt het me niet dat die eerste auto vol op jou gaat klappen. Die heeft 'm ech wel gezien, maar wil er nog snel even tussen. Weer 'n seconde gewonnen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oke weinig geduld dan ipv 0 geduld.
Ben je het met me eens dat als je 2 sec extra wacht je een gevaarlijke situatie voorkomt? Los van dat zij je voor hadden moeten laten gaan en fout zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |