Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moetenquote:Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.
Dan ben je idd idioot bezig ja. Je zou toch verwachten dat ze voorzichtig zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moeten
Nog meer off-track: motorrijder de nu altijd in motorpak gaat sinds hij stoer in T-shirt met afgeknipte mouwen achter een met graan geladen vrachtauto in Frankrijk terecht kwam.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja dat laatste vooral. Een helm is het enige wat verplicht is. Ik ga volledig gekleed in motorpak, ongeacht hoe warm het is.
Maar goed, we gaan weer off-track
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je![]()
Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.
Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant![]()
Dan leren ze het misschien wel afquote:Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...
Dat doe ik idd ook altijd. Als je denkt te zien dat ze niet gaan remmen net doen alsof je toch over gaat steken. Even de refelxen van de automobilist testenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappen
Dat ze voor mij gaan staan of zich erdoor wurmen. Dat vind ik prima. Doe het zelf ook als ik op de motor zit.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
Gewoon je kinderwagen doorduwen dan stoppen ze wel. Zo niet, maak je een nieuwe.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je![]()
Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.
Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant![]()
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Laatst iemand boos achter me toeteren omdat ik remde om een bejaarde te laten oversteken zonder zebrapad. Die moet toch nog eens de verkeersregels opnieuw doornemen.
Hij stopt niet zonder reden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.
Als ze niet op hun telefoon zitten te lauwen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef rival het volgende:
Alleen doorlopen als je oogcontact hebt gemaakt he mensen
Ze zullen je maar net niet gezien hebben
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regelsquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:
[..]
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden.
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regels
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:17 schreef rival het volgende:
[..]
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoen
Dus de toeteraar is de enige die de regels overtreedt:quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...
Artikel 49 - U moet als bestuurder, blinden voorzien van een witte stok met één of meerdere rode ringen en mensen die zich moeilijk voortbewegen voor laten gaan.
Stoppen om iemand over te laten steken is natuurlijk geen 'dreigend gevaar'.quote:Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Omdat je rancuneus bentquote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden?
Loop dan ook eens door godverdommequote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:52 schreef TomNook het volgende:
[..]
Loop dan ook eens door godverdomme
Altijd weer van die mensen die héél uitgebreid de tijd nemen om over te steken.
Weet je wel hoe tyfusdebiel duur de benzine is? Omdat jij zo traag loopt ben ik weer 20 cent verder.
Moet je niet doen. Uiteraard goed kijken maar ik loop zelfde tempo door om te zien wat de auto gaat doen. Zie je hem remmen dan oke, zie je hem niet remmen dan blijf ik doorlopen tot het punt waarbij ik bijna doodgereden word dan stop ik. Als je stopt is dat voor velen een teken dat je ze voorrang geeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.
Als ik bij een zebrapad sta stop ik altijd even om in te schatten hoe snel de de auto in de verte rijdt en of hij vaart vermindert zodat ik veilig kan oversteken.
Ja maar dan moet hij me al eerder geïrriteerd hebbenquote:
Heb je daar last van dan? Zolang ze vlot optrekken heb ik er geen last dat ze voor me gaan staan bij het stoplicht.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |