abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 4 juli 2022 @ 21:27:13 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205239756
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 4 juli 2022 @ 21:31:32 #127
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_205239802
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:27 schreef daNpy het volgende:
Ik erger me als motorrijder ook wel aan het gedrag van andere motorrijders hoor, inderdaad tussen auto's door rijden, inhalen waar het niet kan, voordringen bij het stoplicht (ja letterlijk dringen).
Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 4 juli 2022 @ 21:35:53 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205239866
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:31 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat laatste is wel een grijs gebied, al doe ik het alleen als er ruimte genoeg is. Is het te druk dan laat ik het. Kan me ook vinden in wat je zegt, genoeg gezien dat ze helemaal naar voren wurmen op het moment dat het groen wordt. Levensgevaarlijk.
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moeten :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 4 juli 2022 @ 21:36:48 #129
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_205239876
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik bedoel inderdaad niet tussen 2 banen waar normaal ruimte genoeg is, maar tussen de stoeprand en een auto, waar ze dan _per_sé_ langs moeten :{
Dan ben je idd idioot bezig ja. Je zou toch verwachten dat ze voorzichtig zijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 4 juli 2022 @ 21:59:37 #130
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_205240226
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ja dat laatste vooral. Een helm is het enige wat verplicht is. Ik ga volledig gekleed in motorpak, ongeacht hoe warm het is.

Maar goed, we gaan weer off-track :P
Nog meer off-track: motorrijder de nu altijd in motorpak gaat sinds hij stoer in T-shirt met afgeknipte mouwen achter een met graan geladen vrachtauto in Frankrijk terecht kwam.
En thuis met een pincet een paar duizend scherpe graanvliezen uit zijn huid moest trekken, en het T-shirt kon weggooien.
pi_205242270
Valt dit jullie ook op?

De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je :')

Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.

Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant :P
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:49:56 #132
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_205242359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dit jullie ook op?

De laatste tijd wordt er bij mij steeds minder gestopt voor voetgangers bij een zebrapad. Ze remmen ook gewoon niet af. Nee, in volle vaart vliegen ze langs je :')

Gister ook. Sta ik daar met een kinderwagen bij het zebrapad, rijden er twee auto's in volle vaart langs me. De derde stopte uiteindelijk.

Ik stop altijd bij een zebrapad, misschien is dat het wel. Sommigen lopen stoïcijns door waardoor de automobilist bruut op zijn rem moet trappen. Met een kind in een kinderwagen vind ik deze actie toch wat riskant :P
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappen :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_205242658
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...
Dan leren ze het misschien wel af :+
pi_205242858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:49 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik merk het zo nu en dan. Vooral dat mensen nog een extra dot gas geven als ze zien als je naar het zebrapad toe loopt. Ik steek over het algemeen gewoon over, tenzij ze echt met een rotvaart aan komen scheuren. Dan zet ik meestal 1 voet op het zebrapad en hoor je ze de rem intrappen :P
Dat doe ik idd ook altijd. Als je denkt te zien dat ze niet gaan remmen net doen alsof je toch over gaat steken. Even de refelxen van de automobilist testen
Het is wat.......
pi_205243693
quote:
Dat ze voor mij gaan staan of zich erdoor wurmen. Dat vind ik prima. Doe het zelf ook als ik op de motor zit.
Maar als je dan gaat voordringen bij het stoplicht, RIJ DAN OOK EEN BEETJE VLOT WEG :(

:D
pi_205243754
quote:
Valt dit jullie ook op?

Gewoon je kinderwagen doorduwen dan stoppen ze wel. Zo niet, maak je een nieuwe.
Facts don't care about your feelings
pi_205243781
Alleen doorlopen als je oogcontact hebt gemaakt he mensen :D

Ze zullen je maar net niet gezien hebben ;(
pi_205243900
Ik geef altijd voorrang aan iemand op een zebrapad maar als iemand toch niet doorloopt dan ga ik wel door. Ben geboren in Amsterdam dus als iemand wat ruimte geeft of twijfelt dan moet je ook gewoon gaan. Ga niet zo'n stom spelletje spelen dat we constant lopen te wijzen ga maar ga maar en dat uiteindelijk niemand gaat.

Laatst iemand boos achter me toeteren omdat ik remde om een bejaarde te laten oversteken zonder zebrapad. Die moet toch nog eens de verkeersregels opnieuw doornemen.
pi_205243918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Laatst iemand boos achter me toeteren omdat ik remde om een bejaarde te laten oversteken zonder zebrapad. Die moet toch nog eens de verkeersregels opnieuw doornemen.
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden. :N
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:18:23 #140
429226 arvensis
Moeder x 2
pi_205244088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:

[..]
Je zou zelf ook toeteren als je wat minder tijd over hebt en iemand stopt zonder reden. :N
Hij stopt niet zonder reden.

Ik stop ook vaker voor mensen met kinderen en bejaarden als het kan, voornamelijk bij slecht weer.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:31:52 #141
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_205244198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef rival het volgende:
Alleen doorlopen als je oogcontact hebt gemaakt he mensen :D

Ze zullen je maar net niet gezien hebben ;(
Als ze niet op hun telefoon zitten te lauwen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_205244502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef rival het volgende:

[..]
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regels O-)
pi_205244634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Misschien, maar in dit verhaal ben ik niet de toeterende. Ik hou me netjes aan de regels O-)
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoen :N

pi_205244687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:17 schreef rival het volgende:

[..]
En de enige reden dat je stopte was om degene achter je op te houden. Je deed het heus niet uit fatsoen :N

Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...

Artikel 49 - U moet als bestuurder, blinden voorzien van een witte stok met één of meerdere rode ringen en mensen die zich moeilijk voortbewegen voor laten gaan.
pi_205244766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden? Hou me gewoon aan de regels...

Artikel 49 - U moet als bestuurder, blinden voorzien van een witte stok met één of meerdere rode ringen en mensen die zich moeilijk voortbewegen voor laten gaan.
Dus de toeteraar is de enige die de regels overtreedt:
quote:
Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Stoppen om iemand over te laten steken is natuurlijk geen 'dreigend gevaar'.
pi_205245013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom zou ik de ander op willen houden?
Omdat je rancuneus bent :P
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:52:28 #147
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_205247596
quote:
Valt dit jullie ook op?

Loop dan ook eens door godverdomme :')
Altijd weer van die mensen die héél uitgebreid de tijd nemen om over te steken. :')

Weet je wel hoe tyfusdebiel duur de benzine is? Omdat jij zo traag loopt ben ik weer 20 cent verder. :r
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_205247735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:52 schreef TomNook het volgende:

[..]
Loop dan ook eens door godverdomme :')
Altijd weer van die mensen die héél uitgebreid de tijd nemen om over te steken. :')

Weet je wel hoe tyfusdebiel duur de benzine is? Omdat jij zo traag loopt ben ik weer 20 cent verder. :r
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.

Als ik bij een zebrapad sta stop ik altijd even om in te schatten hoe snel de de auto in de verte rijdt en of hij vaart vermindert zodat ik veilig kan oversteken.
pi_205249242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jij het helemaal snapt.

Als ik bij een zebrapad sta stop ik altijd even om in te schatten hoe snel de de auto in de verte rijdt en of hij vaart vermindert zodat ik veilig kan oversteken.
Moet je niet doen. Uiteraard goed kijken maar ik loop zelfde tempo door om te zien wat de auto gaat doen. Zie je hem remmen dan oke, zie je hem niet remmen dan blijf ik doorlopen tot het punt waarbij ik bijna doodgereden word dan stop ik. Als je stopt is dat voor velen een teken dat je ze voorrang geeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:02 schreef rival het volgende:

[..]
Omdat je rancuneus bent :P
Ja maar dan moet hij me al eerder geïrriteerd hebben :)

E36 is trouwens verkocht. Grappig genoeg nog iemand uit de buurt dus ik zal hem nog weleens zien rijden. Is een monteur dus ik ga er vanuit dat ie er wat moois van kan maken.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:35:49 #150
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205249666
quote:
Heb je daar last van dan? Zolang ze vlot optrekken heb ik er geen last dat ze voor me gaan staan bij het stoplicht.
Ik heb zelden last van motorrijders omdat ze over het algemeen goed doorrijden. Sporadisch van die gele hesjes rijders die met samenknepen billen door de bocht gaan, maar alsnog sneller dan de gemiddelde automobilist.
pindazakje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')