Ja, neemt nogal veel plek in immers.quote:
Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:52 schreef Gunner het volgende:
Laadpaal die ik wilde gebruiken
plek 1. Hybride Foutlander die al 17 uur ingeplugged staat volgens m'n app. die
plek 2. een ICE-auto (voertuig met een verbrandingsmotor) die daar niet hoort te staan.
Hufters. Het is dat ik niet zo ben maar anders had ik wel zin gehad om vooral die ICE een extra indeuking te geven.
Ze zouden beter eens elektrische auto's kunnen maken met een fatsoenlijk bereik. Dan hoeven die kregen niet de hele dag overal aan de lader te hangen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.
Komt een beetje afgunstig over tbh.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom zouden bepaalde parkeerplekken alleen voor elektrische wagens moeten zijn? Riekt naar discriminatie jegens mensen die niet een veel te duur elektrisch hok kunnen betalen.
Heeft niet zoveel met bereik te maken. Die palen hebben meestal een laadvermogen van 11kwh/uur. Dus de gemiddelde EV laadt je met een uur of vier of vijf wel op als ze van 0 - 100 procent moeten en dat komt in de praktijk niet eens veel voor. Daarna is het gewoon zo netjes (en eigenlijk ook best wel verplicht) om hem te verplaatsen voor de volgende gebruiker.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zouden beter eens elektrische auto's kunnen maken met een fatsoenlijk bereik. Dan hoeven die kregen niet de hele dag overal aan de lader te hangen.
Parkeer-ergenissen zijn toch niet off-topic?. speelt zich nog steeds af op de openbare weg.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:57 schreef loveli het volgende:
Terug on topic? Irritaties op de weg, niet naast de weg.
Ik vond mijn 74 euro al duur zat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
Gisteren moeten tanken voor bijna 130 euro.
En je rijdt brommerquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vond mijn 74 euro al duur zat.
Ja, eentje met 4 wielenquote:
Op een invalidenplek parkeren is fors duurder, dus dan is de keuze voor parkeren op een laadplek een financiėle afweging.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:
Komt een beetje afgunstig over tbh.
Maar de gemeentes hebben dat zo bepaald. En is (indien voorzien van het juiste onderbord wat daar ook geplaatst is) beboetbaar als zijnde fout parkeren. kan je leuk vinden of niet maar zo werkt het nu eenmaal. Of ga je ook op invalideplaatsen staan? is niet echt anders.
Er wordt altijd wel gesteld dat het netjes is om de auto te verplaatsen, maar dat hangt een beetje af van het aantal elektrische auto's in de buurt. Hier hebben we twee laadplekken en twee elektrische auto's. Die parkeren (als ze vol zijn) op een "normale" plek uit sociaal oogpunt, maar dat neemt dus twee plekken weg voor niet elektrische auto's, terwijl de parkeerdruk al te hoog is. Tja, dan parkeert men wel eens op een laadplek. De kans op een bekeuring is dan kleiner dan wanneer er buiten de parkeervakken geparkeerd wordt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:
Heeft niet zoveel met bereik te maken. Die palen hebben meestal een laadvermogen van 11kwh/uur. Dus de gemiddelde EV laadt je met een uur of vier of vijf wel op als ze van 0 - 100 procent moeten en dat komt in de praktijk niet eens veel voor. Daarna is het gewoon zo netjes (en eigenlijk ook best wel verplicht) om hem te verplaatsen voor de volgende gebruiker.
En zo'n hybride zal er hooguit een uurtje over doen? om hem dan 17 uur te laten staan is gewoon aso.
Er zijn ook genoeg mensen die een elektrische scooter kopen hoor... maar ja het is natuurlijk nooit goed. Als ik met m'n tweetakt aerox door de straten rij zie je ze boos kijken om het lawaai... met m'n elektrische step dan kijken ze weer boos omdat ze het niet horen en dus schrikken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die ellendige deelscooters
Ik schrik me vaak de pleuris als zo'n ding langs komt zeilen. Compleet zonder geluid, je hoort hem gewoon niet aan komen.
Beter dat die dingen allemaal in de fik worden gestoken. Ga maar lekker werken en sparen voor een scooter. Is dat een probleem? Dan ga je lekker fietsen.
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die ellendige deelscooters
Ik schrik me vaak de pleuris als zo'n ding langs komt zeilen. Compleet zonder geluid, je hoort hem gewoon niet aan komen.
Ik heb niet het idee dat hier daar veel van rijden. Woon zelf in de stad waar je bijna struikelt over de deelscooters, dus waarom zou je er eentje voor jezelf aanschaffen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?
Da's hetzelfde verhaal, maar rijden er niet zo gek veel van. In tegenstelling tot die deelscootertjes.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als een particuliere elektrische scooter voorbij komt rijden, hoor je hem opeens wel?
Links? Wat is daar erg aan?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd vorige week links ingehaald door een motor, terwijl ik met meer dan 100 km/h een andere auto inhaalde.
Uhm.. moest rechts zijn.quote:
Zou je ook een hartwip van krijgenquote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd vorige week links ingehaald door een motor, terwijl ik met meer dan 100 km/h een andere auto inhaalde.
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...quote:
Ik rijd zelf motor en het eerste wat je leert is overal ogen te hebben. En zulke acties doe je gewoon niet. Ik mijd de snelwegen ook liever, vooral in de spits. Vreselijk soms.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou idd, een van de auto's hoeft maar een stuurfout te maken ...
Ja, je bent toch de kwetsbare in het verkeer.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik rijd zelf motor en het eerste wat je leert is overal ogen te hebben. En zulke acties doe je gewoon niet. Ik mijd de snelwegen ook liever, vooral in de spits. Vreselijk soms.
Ja dat laatste vooral. Een helm is het enige wat verplicht is. Ik ga volledig gekleed in motorpak, ongeacht hoe warm het is.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, je bent toch de kwetsbare in het verkeer.
Bizar ook wat sommige motorrijders voor kleding aan hebben.
Gewone spijkerbroeken met gympies en korte mouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |