Ja of een vrouw en dan van alle leeftijden.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Vaak zijn het de wat oudere mensen die dat doen, althans in mijn ervaring. Altijd de gulden middenweg bewandeld, waarom dan ook niet met je auto.
Nou ja, dat ook.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja of een vrouw en dan van alle leeftijden.
Die mogen wel beboet worden ja.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die gewoon stoïcijns op de middelste rijstrook van de snelweg rijden met zo'n vaartje van 95 km/h en het gewoon niet door hebben dat ze links en rechts in gehaald worden.
Je hebt ook niet veel geduld.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:12 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, Antwerpsestraatweg. Ts rijdt richting centrum. Aan de overkant staat een busje+aanhanger half op de rijbaan stil/geparkeerd (wegwerkzaamheden aan het fietspad). Het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon door. Na twee auto's is ts het zat en trekt op. Mevrouw in d'r witte polo is er niet van gediend en laat dat met de claxon duidelijk merken.
Nee, stomme muts, je moest voorrang verlenen, niet met de zogenaamde flow van je voorganger meegaan.
Haha, snap dat ook nietquote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met mensen die graag dicht bij anderen zijn?
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij, gaat niet inhalen en als ik uiteindelijk besluit om mijn snelheid aan te passen aan de afstand tussen ons gaat hij nog niet inhalen, dat terwijl daar alle ruimte en mogelijkheid voor is. Uiteindelijk met een bonusrondje op een rotonde was ik die kontsnuffelaar kwijt.
En dan vandaag, grote parkeerplaats bij de bouwmarkt. Volop plek en ik zet de auto bewust verder weg met rondom wel 30 vrije parkeervakken. Kom ik terug is er één parkeervak daar extra gevuld, pal naast mijn auto.
Wat mankeert zulke mensen toch?
Waarom heb jij daar moeite mee?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met mensen die graag dicht bij anderen zijn?
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij, gaat niet inhalen en als ik uiteindelijk besluit om mijn snelheid aan te passen aan de afstand tussen ons gaat hij nog niet inhalen, dat terwijl daar alle ruimte en mogelijkheid voor is. Uiteindelijk met een bonusrondje op een rotonde was ik die kontsnuffelaar kwijt.
En dan vandaag, grote parkeerplaats bij de bouwmarkt. Volop plek en ik zet de auto bewust verder weg met rondom wel 30 vrije parkeervakken. Kom ik terug is er één parkeervak daar extra gevuld, pal naast mijn auto.
Wat mankeert zulke mensen toch?
Misschien is het iets als het zogenaamde huidhonger? Of gewoon dat ze het niet snappen dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Haha, snap dat ook niet
Maak ik netjes plaats op de snelweg, voegen ze zich achter mij .. haal gewoon in
Moeite met mensen die achter me rijden op een afstand dat als ik moet remmen dat ze dan op mijn achterbank zitten bedoel je?quote:
Ze komen allemaal redelijk enthousiast aanrijden, dus ik had verwacht dat ze mij voorbij zouden rijden, maar nee. Gezellig bijna in m'n bumperquote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:59 schreef JaapB het volgende:
[..]
Misschien is het iets als het zogenaamde huidhonger? Of gewoon dat ze het niet snappen dat kan natuurlijk ook.
Gister op de rondweg bij de stad, een 70km/u weg met af en toe kruispunten met verkeerslichten. Zat ook eentje vrij dicht achterop...quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:07 schreef JaapB het volgende:
Rijd ik later op de avond op een rustige 80 km/u weg met een gangetje van 85 op de GPS komt er een golfje achterop en die blijft vervolgens op amper een autolengte achter me rijden en blijft ook zo dicht bij
Ja maar de TomTom zegt over 5km een van de 2 linker rijstroken aanhouden.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die gewoon stoïcijns op de middelste rijstrook van de snelweg rijden met zo'n vaartje van 95 km/h en het gewoon niet door hebben dat ze links en rechts in gehaald worden.
Ik heb alle geduld van de wereld, maar ik word wel een beetje simpel van dat kuddegedrag. Je moet voorrang verlenen, maar omdat je voorganger schijt heeft aan de verkeersregels doe je precies hetzelfde.quote:
Mwah vind dat een beetje dubbel. Als je ziet dat er een treintje van 4 auto's ofzo bezig is en jij komt eraan dan kan je heus wel even wachten tot ze allemaal voorbij zijn, dat is toch efficiënter ook al heb je voorrang.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:12 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, Antwerpsestraatweg. Ts rijdt richting centrum. Aan de overkant staat een busje+aanhanger half op de rijbaan stil/geparkeerd (wegwerkzaamheden aan het fietspad). Het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon door. Na twee auto's is ts het zat en trekt op. Mevrouw in d'r witte polo is er niet van gediend en laat dat met de claxon duidelijk merken.
Nee, stomme muts, je moest voorrang verlenen, niet met de zogenaamde flow van je voorganger meegaan.
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldquote:Op zaterdag 16 juli 2022 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb alle geduld van de wereld, maar ik word wel een beetje simpel van dat kuddegedrag. Je moet voorrang verlenen, maar omdat je voorganger schijt heeft aan de verkeersregels doe je precies hetzelfde.
(Ik was aan de telefoon)
Het is één auto teveel. De vorige twee auto's waren eigenlijk al op de andere weghelft, dan snap ik dat je beter door kunt rijden. Die mevrouw in haar Polo was een ander verhaal. Die was nog op de eigen weghelft. Dus toen ze optrok kon dat twee dingen betekenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldHet is nog 1 auto. Die witte daarna stopte al voor je. Dus als je nog even 2 seconde had gewacht was er niks aan de hand.
Die auto voor die ene auto had gewoon voorrang moeten verlenen. Die 3e, die witte doet het goed, maar laten we niet doen alsof wat een wereldprestatie is. Die houdt zich gewoon aan de regels. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe noem je dit alle geduld van de wereldHet is nog 1 auto. Die witte daarna stopte al voor je. Dus als je nog even 2 seconde had gewacht was er niks aan de hand.
Zeg toch ook niet dat hij geen voorrang had moeten verlenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die auto voor die ene auto had gewoon voorrang moeten verlenen. Die 3e, die witte doet het goed, maar laten we niet doen alsof wat een wereldprestatie is. Die houdt zich gewoon aan de regels. Niets meer, niets minder.
Mwah. Als je 0 geduld hebt, dan zet je 'm zelf al zo neer dat die eerste auto niet meer geen voorrang kan verlenen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zeg toch ook niet dat hij geen voorrang had moeten verlenen.
Maar zeggen dat je alle geduld van de wereld hebt en dan een voorbeeld plaatst waar je laat zien 0 geduld te hebben is wel apart. Als je alle geduld van de wereld hebt dan wacht je even 2 seconden en rij je door zonder je er druk over te maken.
Nogmaals. Ik zeg niet dat hij geen voorrang heeft. En dat die autos niet fout zitten. Maar je kan ook even 2 seconden extra wachten om zo een gevaarlijke situatie te voorkomen. Ook al heb je voorrang en sta je in je gelijk.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is één auto teveel. De vorige twee auto's waren eigenlijk al op de andere weghelft, dan snap ik dat je beter door kunt rijden. Die mevrouw in haar Polo was een ander verhaal. Die was nog op de eigen weghelft. Dus toen ze optrok kon dat twee dingen betekenen.
1, je hebt geen flauw benul van de omgeving, gaat blindeling op de volgstand van je voorganger.
2, je ziet een tegenligger (groot wit hok, kan niet missen), maar besluit gewoon je voorganger te volgen omdat je ervan uitgaat dat tegenligger toch wel stopt.
In beide gevallen vind ik het kwalijk gedrag Waarschijnlijk vind je dat kwalijk gedrag van mij, maar ik kan daar niet echt mee zitten. Andersom was ik gewoon gestopt.
Verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden, daar is geen plaats voor liefdadigheid, onwetendheid of egotripperij.
oke weinig geduld dan ipv 0 geduld.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Als je 0 geduld hebt, dan zet je 'm zelf al zo neer dat die eerste auto niet meer geen voorrang kan verlenen.
Je verkleint dan in elk geval de kans op een ongeluk, ja. Al lijkt het me niet dat die eerste auto vol op jou gaat klappen. Die heeft 'm ech wel gezien, maar wil er nog snel even tussen. Weer 'n seconde gewonnen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oke weinig geduld dan ipv 0 geduld.
Ben je het met me eens dat als je 2 sec extra wacht je een gevaarlijke situatie voorkomt? Los van dat zij je voor hadden moeten laten gaan en fout zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |