Kan erger. VEEL erger. De US Navy had een 155mm kanon ontwikkeld voor de USS Zumwalt klasse (de AGS) die granaten afvuurde die 800.0000 tot 1 miljoen dollar per stuk kosten. Dat was zelfs het Amerikaanse Congress te gortig, de AGS wordt de komende jaren verwijderd zonder ooit munitie te hebben gehad.quote:
Helemaal eens hoor, maar dat Tesla verhaal moet je maar kijken waar het over 10 jaar staat. Overgewaardeerd as fuck. Meer waard dan de volgende 12 meest "waardevolle" autobouwers opgeteld.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het wordt wel vermoeiend, dit soort teksten. Gewoon een beetje schelden en iemand volledig afserveren als totale idioot. Het valt mij op dat daar vaak nog een element van seksualiteit aan toegevoegd moet worden, dat lijkt een soort obsessie. Ook nog even iemands masculiniteit de grond in boren met wat goedkope opmerkingen die nergens op slaan, om het plaatje van de gefrustreerde complete loser compleet te maken. Alsof het ook maar enigszins relevant is, maar blijkbaar voelen sommige mensen de drang om dat soort primaire beeldvormingen toe te voegen bij gebrek aan beter.
Een simpel "hij verkoopt lulkoek omdat..." volstaat niet. Niet op de inhoud ingaan, maar gewoon de persoon zwartmaken omdat zijn mening je niet bevalt. Iemands theorieën kunnen complete onzin zijn. Het kan ook dat bepaalde elementen wel gebeuren, maar sommige of de meeste ook niet. De onderbouwing kun je slecht vinden of vergezochte complottheorieën.
Echter, dat iets niet op het voorspelde moment gebeurt, betekent niet dat het per definitie onzin is. Michael Burry werd ook weggelachen en als een idioot afgeschilderd toen zijn voorspellingen van de ineenstorting van de Amerikaanse huizenmarkt steeds maar niet uitkwamen, terwijl het technisch gezien al had moeten gebeuren en niet anders kon. Uiteindelijk lachte hij het laatst. Ook hij is geen econoom, maar arts. Met Tesla had hij het bij het verkeerde eind. Ja, dat kan. Niemand kan 100% correct voorspellen.
Kan gekker hé. Rus bestookt random doelen in Oekraïense steden met kalibr kruisraketten. Kosten: 1,2 MLN USD a pop.quote:
68K dollar volgens wikipedia.quote:
Logisch, jij hebt geen ervaring in of met defensie. De usual suspects hier wel.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al eerder lopen verkondigen... Maar toen zag ik het allemaal weer verkeerd volgens de usual suspects en zouden de Oekraieners in tien minuten tijd makkelijk opgeleid kunnen worden op 100 verschillende wapensystemen.
Zo te lezen worden die kanonnen over een jaartje vervangen door hypersonische raketten met een bereik van meer dan 2500 km en een max snelheid van mach 17 (!). Zullen ook niet goedkoop zijnquote:Op zondag 8 mei 2022 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan erger. VEEL erger. De US Navy had een 155mm kanon ontwikkeld voor de USS Zumwalt klasse (de AGS) die granaten afvuurde die 800.0000 tot 1 miljoen dollar per stuk kosten. Dat was zelfs het Amerikaanse Congress te gortig, de AGS wordt de komende jaren verwijderd zonder ooit munitie te hebben gehad.
'quote:Op zondag 8 mei 2022 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het wordt wel vermoeiend, dit soort teksten. Gewoon een beetje schelden en iemand volledig afserveren als totale idioot. Het valt mij op dat daar vaak nog een element van seksualiteit aan toegevoegd moet worden, dat lijkt een soort obsessie. Ook nog even iemands masculiniteit de grond in boren met wat goedkope opmerkingen die nergens op slaan, om het plaatje van de gefrustreerde complete loser compleet te maken. Alsof het ook maar enigszins relevant is, maar blijkbaar voelen sommige mensen de drang om dat soort primaire beeldvormingen toe te voegen bij gebrek aan beter.
Een simpel "hij verkoopt lulkoek omdat..." volstaat niet. Niet op de inhoud ingaan, maar gewoon de persoon zwartmaken omdat zijn mening je niet bevalt. Iemands theorieën kunnen complete onzin zijn. Het kan ook dat bepaalde elementen wel gebeuren, maar sommige of de meeste ook niet. De onderbouwing kun je slecht vinden of vergezochte complottheorieën.
Een goede voorspelling heeft een tijdsframe, anders stelt het niets voor.quote:Echter, dat iets niet op het voorspelde moment gebeurt, betekent niet dat het per definitie onzin is.
Nee, dit is niet hoe het werkt. Het instorten van de huizenmarkt durf ik nu ook wel te voorspellen namelijk. Bij deze. Nu gewoon afwachten tot het zover is en dan zeg ik dat ik het voorspeld heb.quote:Michael Burry werd ook weggelachen en als een idioot afgeschilderd toen zijn voorspellingen van de ineenstorting van de Amerikaanse huizenmarkt steeds maar niet uitkwamen, terwijl het technisch gezien al had moeten gebeuren en niet anders kon.
Vandaar dat hij er geen verstand van heeft en niet verder komt dan elk jaar hetzelfde voorspellen.quote:Uiteindelijk lachte hij het laatst. Ook hij is geen econoom, maar arts.
Hij kan er vooral helemaal niets van dus. Ik zou hem inhuren bij de astrologie-afdeling van de Happinnez.quote:Met Tesla had hij het bij het verkeerde eind. Ja, dat kan. Niemand kan 100% correct voorspellen.
Ja, je moet wat om het budget op te makenquote:Op zondag 8 mei 2022 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te lezen worden die kanonnen over een jaartje vervangen door hypersonische raketten met een bereik van meer dan 2500 km en een max snelheid van mach 17 (!). Zullen ook niet goedkoop zijn
Ja, dat vroeg ik mij ook af. Het is de 'kosmopolitische' jeugd die je hier hoort. Hoe iemand inderdaad uit Siberië of ik weet niet waar deze vragen beantwoorden, blijft een raadsel. Hoe wordt de beschikbare informatie daar geduid?quote:Op zondag 8 mei 2022 11:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik kijk soms ook wel eens iets van dat kanaal. Het blijft alleen de vraag in hoeverre de (vaak jonge) ondervraagde personen echt het achterste van hun tong (durven) laten zien, maar het geeft wellicht een eerste indruk van hoe met name jongere mensen denken.
Ook lijkt het interessant om te weten hoe jongeren (m.n.) in andere (verder gelegen) steden, oblasten en republieken denken over b.v. de oorlog. Dit kanaal filmt toch vaak in dezelfde steden, dacht ik.
@:Momo plaatst ook wel eens filmpjes van dit kanaal volgens mij.
Overigens zijn veel (vaak goed opgeleide) jongeren al vertrokken richting buitenland, b.v. naar Georgië, Armenië of Turkije.
Gek want het bestaat pas 30 jaar.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:06 schreef polderturk het volgende:
Dugin heeft grote plannen met Servië en de Balkan. Servië is al meer dan 100 jaar een vazalstaat van Rusland.
[ twitter ]
Het is gewoon triest, als je een paar van die videos op dat kanaal bekijkt zie je gewoon hoe huiverig die mensen zijn om eerlijk te antwoorden en ze drie keer nadenken voordat ze iets durven te zeggen.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik ben gefascineerd door YouTube kanaal 1420.
Een Rus die in Moskou op straat vraagt wat men van de oorlog in Oekraïne vindt of Zelensky etc.
De over het algemeen jongelui antwoorden zoals de meeste hier zouden hopen dat ze antwoorden, in die zin krijg ik toch meer mededogen met met name jonge Russen.
Ik twijfelde aanvankelijk aan wat ik zag, gezien de censuur, maar dit artikel geeft me iets meer vertrouwen...
https://www.businessinsid(...)ar-on-youtube-2022-4
Ongetwijfeld al 30 keer besproken hier...maar goed
Zie bijvoorbeeld
2A65quote:
Nee. (28.9 vs 40km mits Excalibur, vwb reguliere munitie komt de 2A65 verder)quote:Double the range.
6 vs 7 schoten p/m...quote:Higher rate of fire.
Zoals welke dan?quote:More selection of fuzes.
Met Excalibur misschien.quote:Much better accuracy.
Met getrokken artillerie het over sneller in en uit stelling hebben....quote:Faster in and out of action.
Triest is het goede woord inderdaad, volkomen in de val van dat kutregime.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon triest, als je een paar van die videos op dat kanaal bekijkt zie je gewoon hoe huiverig die mensen zijn om eerlijk te antwoorden en ze drie keer nadenken voordat ze iets durven te zeggen.
Gelukkig is er helemaal niemand hier die zegt dat het bewijs is.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
'
Het echte vermoeiende is natuurlijk dat mensen een filmpje van een gesprek tussen Willem Middelkoop en een of andere andere kneus moeten opvoeren als 'bewijs' voor iets. Het is een gesprek. Het zijn geen cijfers. Het is geen onderbouwing, het is een gesprek. Ik kan ook een filmpje maken waarin ik samen met iemand anders het een of het ander bespreek, conclusies trek uit 'feiten' die ik opsom, maar dat wil niet zeggen dat het onderbouwt is.
En nee, ik ga natuurlijk niet een filmpje van Willem Middelkoop door midden zagen, ik heb wel wat beters te doen. Zijn abominabele trackrecord spreekt voor zich lijkt me. Hij is gewoon de zoveelste 'econoom' (tussen aanhalingstekens want hij is helemaal geen econoom, hij is gewoon iemand die dingen zegt over de economie) die dingen zegt over ineenstortingen, elites, kortom, de dingen die mensen die geloven in globale complotten willen geloven.
[..]
Een goede voorspelling heeft een tijdsframe, anders stelt het niets voor.
[..]
Nee, dit is niet hoe het werkt. Het instorten van de huizenmarkt durf ik nu ook wel te voorspellen namelijk. Bij deze. Nu gewoon afwachten tot het zover is en dan zeg ik dat ik het voorspeld heb.
Een voorspelling moet bestaan uit een beschrijving van de gebeurtenis en een tijdsframe waarin dat gebeurt. De uitspraak 'de huizenmarkt stort in' voldoet aan geen van beide, want wat is de definitie van een ingestorte huizenmarkt eigenlijk?
[..]
Vandaar dat hij er geen verstand van heeft en niet verder komt dan elk jaar hetzelfde voorspellen.
[..]
Hij kan er vooral helemaal niets van dus. Ik zou hem inhuren bij de astrologie-afdeling van de Happinnez.
Je hebt ook mensen die het winterweer voorspellen. Die voorspellen elke winter een horrorwinter, want dat levert meer aandacht op (en dus meer geld). Als je geluk hebt voorspellen ze het nog voor een bepaalde regio maar zelfs dat niet eens. Soms is de winter inderdaad wat kouder dan de andere keren (meestal niet). Volgende winter doen ze hetzelfde.
Stel het is ergens heel erg koud, dan zeggen ze: Ha, ik had het voorspeld.
Dit zijn dingen waar je niet in moet trappen. Een voorspelling is pas een voorspelling als er duidelijk is wat er wordt voorspeld en voor wanneer.
Voor wat meer achtergrondinfo over Willem Middelkoop:
Dit zegt Wiki.
Begin 2014 verscheen zijn eerste Engelstalige boek The Big Reset[11], met daarin de voorspelling dat 'waarschijnlijk voor 2020' het mondiale monetaire systeem drastisch zal moeten worden hervormd. Een mondiale schuldsanering en het vervangen van de dollar als monetair anker lijken daarbij onvermijdelijk. Deze 'monetaire reset' lijkt Middelkoop nodig nu de steeds meer landen zich openlijk uitspreken tegen het huidige, door de VS gedomineerde, systeem. Rusland en China hebben de kunstmatig lage goudprijs aangegrepen om enorme goudreserves op te bouwen.Volgens Middelkoop werken het IMF en de VS in stilte en met steun van China aan een plan om de Special Drawing Rights (SDR) van het IMF te gaan gebruiken als een mogelijke nieuwe wereldreservemunt.
Nou, dat is in ieder geval al niet doorgegaan
En later is ie helemaal ontspoort met Patronen van bedrog, waarin hij beargumenteert dat de wereld gecontroleerd wordt door de Deep State en het militair-industrieel complex (die kennen we).
Daar werd onder andere dit over geschreven:
https://kloptdatwel.nl/20(...)lkoop-en-tim-dollee/
Zo kun je wel even doorgaan bij Willem.
Een topic hoe hij vooral mensen probeert te overtuigen om in zijn handeltje te stappen uit 2010:
AEX / Willem Middelkoop en zijn goud/zilver spam
Een discussie uit 2012 over hoe waardeloos het fonds van Willem het doet en hoe hij de cijfers van zijn fonds wegmoffelt (en wat meer trekjes waar hij last van heeft)
https://www.beursonline.n(...)-de-boel.aspx?page=1
Verhaaltje van Eric Hendriks over Willem M.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ar-zak-tsja-a1605956
"I'm apolitical"quote:Op zondag 8 mei 2022 21:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon triest, als je een paar van die videos op dat kanaal bekijkt zie je gewoon hoe huiverig die mensen zijn om eerlijk te antwoorden en ze drie keer nadenken voordat ze iets durven te zeggen.
Zo'n vermakelijk filmpje zal er vast ook zijn van de lachwekkende fuckup op Hostomel Airport.quote:
Prachtig.quote:
Ik vind dit erg kwetsend. Wil je hiermee ophouden?quote:Op zondag 8 mei 2022 22:23 schreef Za het volgende:
[..]
Prachtig.
Die muzikale omlijsting ook.
Ik mis het vergezicht achter die gebouwen in plaats daarvan een witte muur, is dit een studio opname waarbij hij voor een poster staat?
Er zijn ook vaak genoeg voorspellingen over het faillissement van ondernemingen. Met daarbij ook een verwacht moment wanneer er geen nieuwe geldschieter wordt gevonden. Gelet op allerlei facetten kan dat gezien worden als uitstel van executie, omdat het alsnog een dood paard betreft. Of die geldschieter komt, is een externe factor waar je geen invloed op hebt. Dan kan het faillissement dus later komen. Het kan ook dat de onderneming door een drastische koerswijziging van die geldschieter wordt gered. De voorspelling is echter niet volledig uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
'
Het echte vermoeiende is natuurlijk dat mensen een filmpje van een gesprek tussen Willem Middelkoop en een of andere andere kneus moeten opvoeren als 'bewijs' voor iets. Het is een gesprek. Het zijn geen cijfers. Het is geen onderbouwing, het is een gesprek. Ik kan ook een filmpje maken waarin ik samen met iemand anders het een of het ander bespreek, conclusies trek uit 'feiten' die ik opsom, maar dat wil niet zeggen dat het onderbouwt is.
En nee, ik ga natuurlijk niet een filmpje van Willem Middelkoop door midden zagen, ik heb wel wat beters te doen. Zijn abominabele trackrecord spreekt voor zich lijkt me. Hij is gewoon de zoveelste 'econoom' (tussen aanhalingstekens want hij is helemaal geen econoom, hij is gewoon iemand die dingen zegt over de economie) die dingen zegt over ineenstortingen, elites, kortom, de dingen die mensen die geloven in globale complotten willen geloven.
Een goede voorspelling heeft een tijdsframe, anders stelt het niets voor.
Die ineenstorting kon niet anders. Het ging om de basis, waar allerlei waardeloze hypotheken in zaten. Piramidespel, dat niet anders kon dan falen. Slechts door kunstgrepen is het uitgesteld. Het was niet zomaar een kreet.quote:Nee, dit is niet hoe het werkt. Het instorten van de huizenmarkt durf ik nu ook wel te voorspellen namelijk. Bij deze. Nu gewoon afwachten tot het zover is en dan zeg ik dat ik het voorspeld heb.
Een voorspelling moet bestaan uit een beschrijving van de gebeurtenis en een tijdsframe waarin dat gebeurt. De uitspraak 'de huizenmarkt stort in' voldoet aan geen van beide, want wat is de definitie van een ingestorte huizenmarkt eigenlijk?
Nee, totaal geen verstand van. Vandaar dat hij ook zulke slechte rendementen voor zijn klanten haalde en 100 miljoen kon bijschrijven.quote:Vandaar dat hij er geen verstand van heeft en niet verder komt dan elk jaar hetzelfde voorspellen.
Hij kan er vooral helemaal niets van dus. Ik zou hem inhuren bij de astrologie-afdeling van de Happinnez.
Het weer vergelijken met financiële markten. Oké.quote:Je hebt ook mensen die het winterweer voorspellen. Die voorspellen elke winter een horrorwinter, want dat levert meer aandacht op (en dus meer geld). Als je geluk hebt voorspellen ze het nog voor een bepaalde regio maar zelfs dat niet eens. Soms is de winter inderdaad wat kouder dan de andere keren (meestal niet). Volgende winter doen ze hetzelfde.
Stel het is ergens heel erg koud, dan zeggen ze: Ha, ik had het voorspeld.
Dit zijn dingen waar je niet in moet trappen. Een voorspelling is pas een voorspelling als er duidelijk is wat er wordt voorspeld en voor wanneer.
Ah, Wikipedia en en een artikel van iemand die het niet met hem eens is. Nou, dan is het gelijk bewezen dat het allemaal niet klopt.quote:Voor wat meer achtergrondinfo over Willem Middelkoop:
Dit zegt Wiki.
Begin 2014 verscheen zijn eerste Engelstalige boek The Big Reset[11], met daarin de voorspelling dat 'waarschijnlijk voor 2020' het mondiale monetaire systeem drastisch zal moeten worden hervormd. Een mondiale schuldsanering en het vervangen van de dollar als monetair anker lijken daarbij onvermijdelijk. Deze 'monetaire reset' lijkt Middelkoop nodig nu de steeds meer landen zich openlijk uitspreken tegen het huidige, door de VS gedomineerde, systeem. Rusland en China hebben de kunstmatig lage goudprijs aangegrepen om enorme goudreserves op te bouwen.Volgens Middelkoop werken het IMF en de VS in stilte en met steun van China aan een plan om de Special Drawing Rights (SDR) van het IMF te gaan gebruiken als een mogelijke nieuwe wereldreservemunt.
Nou, dat is in ieder geval al niet doorgegaan
En later is ie helemaal ontspoort met Patronen van bedrog, waarin hij beargumenteert dat de wereld gecontroleerd wordt door de Deep State en het militair-industrieel complex (die kennen we).
Daar werd onder andere dit over geschreven:
https://kloptdatwel.nl/20(...)lkoop-en-tim-dollee/
Zo kun je wel even doorgaan bij Willem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |