Dat was zijn ervaring natuurlijk. Algehele ervaring en met de auto.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij was veel consistenter dan Albon.
Vettel is ook overschat, dus dat maakt de cirkel rond.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat hij omdat hij Vettel versloeg wat hoger aangeschreven stond dan hij in werkelijkheid was al was het toen misschien veelbelovend maar ik zou hem ook niet in het rijtje toppers plaatsen
overdrijven is ook een vak, zie hem meer als een subtopperquote:Op zondag 8 mei 2022 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
RIC is gewoon een heel matig coureur.
Middenmoot at best.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak, zie hem meer als een subtopper
Je zei dat hij niet beter presteerde dan Albon naast Verstappen, aantoonbaar welquote:Op zondag 8 mei 2022 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was zijn ervaring natuurlijk. Algehele ervaring en met de auto.
Een matig coureur wint niet 8 GP’s.quote:Als je naar de relatieve prestaties ten opzichte van VER kijkt en daarin meeneemt dat VER zich in die jaren enorm ontwikkelde, dan maakt het allemaal weinig uit.
RIC is gewoon een heel matig coureur.
Dat was hij wel. Kvyat was (zeker in het begin van het seizoen) bijna 0,5s langzamer. Had alleen wat meer geluk in sommige races.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nauwelijks. Hij was immers ook niet beter dan Kvyat.
Je gaat voorbij aan het feit dat Ricciardo het Verstappen ECHT moeilijk maakte in de eerste 2 seizoenen van Verstappen bij RedBull. Vergeet ook niet de hoeveelheid pech die Ricciardo had in z’n laatste seizoen bij RedBull.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nauwelijks. Hij was immers ook niet beter dan Kvyat.
Hij versloeg daar ook Vettel, de viervoudig wereldkampioen.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook hilarisch dat die jaren met VER bij Redbull nog altijd een soort van prestatie van Ricciardo worden gezien. Hij was vanaf dag één nauwelijks beter dan een mannetje van 17, terwijl hij in de sterkste periode van zijn carrière zou moeten zitten.
RIC is gewoon vertrokken bij RB omdat hij klaar was dat alles om MAXje draaide. RB liet duidelijk merken dat hij de nummer 2 was. Terechte keus dat hij zelf vertrok. Ik denk ook dat hij klaar was met pa verstappen. EN dan ook die botsingen op de baan.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zei dat hij niet beter presteerde dan Albon naast Verstappen, aantoonbaar wel
[..]
Een matig coureur wint niet 8 GP’s.
Ricciardo viel iedere keer uit terwijl hij achter Verstappen reed, Verstappen viel iedere keer uit als hij voor Ricciardo reed. Zijn pech dat seizoen heeft hem eerder gered dan wat gekost.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat Ricciardo het Verstappen ECHT moeilijk maakte in de eerste 2 seizoenen van Verstappen bij RedBull. Vergeet ook niet de hoeveelheid pech die Ricciardo had in z’n laatste seizoen bij RedBull.
https://www.skysports.com(...)-red-bull-team-mates
Albon was not even close t.o.v. Verstappen.
https://www.racing-statis(...)stappen/seasons/2020
Dat lag ook wel aan die Renault motor. Die deed het vaker niet dan wel.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ricciardo viel iedere keer uit terwijl hij achter Verstappen reed, Verstappen viel iedere keer uit als hij voor Ricciardo reed. Zijn pech dat seizoen heeft hem eerder gered dan wat gekost.
Ook inderdaadquote:Op zondag 8 mei 2022 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
RIC is gewoon vertrokken bij RB omdat hij klaar was dat alles om MAXje draaide. RB liet duidelijk merken dat hij de nummer 2 was. Terechte keus dat hij zelf vertrok. Ik denk ook dat hij klaar was met pa verstappen. EN dan ook die botsingen op de baan.
Toch een verkeerde inschatting van z'n kwaliteiten, hij had ongetwijfeld meer races gewonnen als hij was gebleven ook al was het dan als 2e rijder.quote:
Nee, dat is gewoon gelogen. Sterker nog, Max werd verteld door RedBull dat hij ofwel beter moest presteren of terug ging naar Toro Rosso, Ricciardo heeft nooit zo'n ultimatum gehad.quote:
Ach, je zou zelfs kunnen stellen dat een matig coureur 7 wereldkampioenschappen kan winnenquote:Op zondag 8 mei 2022 10:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zei dat hij niet beter presteerde dan Albon naast Verstappen, aantoonbaar wel
[..]
Een matig coureur wint niet 8 GP’s.
dit verhaal heb ik nog nooit gehoord, hij won in z'n eerste Red Bull race een GPquote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon gelogen. Sterker nog, Max werd verteld door RedBull dat hij ofwel beter moest presteren of terug ging naar Toro Rosso, Ricciardo heeft nooit zo'n ultimatum gehad.
Max ging daarop veel beter rijden en overschaduwde Ricciardo die overigens zonder meer een nieuw contract had gehad van RBR.
quote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon gelogen. Sterker nog, Max werd verteld door RedBull dat hij ofwel beter moest presteren of terug ging naar Toro Rosso, Ricciardo heeft nooit zo'n ultimatum gehad.
Max ging daarop veel beter rijden en overschaduwde Ricciardo die overigens zonder meer een nieuw contract had gehad van RBR.
In 2018quote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
As dat verhaal waar was heeft het goed gewerkt in ieder geval.quote:Max ging daarop veel beter rijden en overschaduwde Ricciardo die overigens zonder meer een nieuw contract had gehad van RBR.
Het was toendertijd op meerdere plaatsen te lezen, dacht ik, maar ik heb geen link voorhanden.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In 2018Nooit gehoord dit verhaal, waar heb je dat vandaan?
[..]
As dat verhaal waar was heeft het goed gewerkt in ieder geval.
En werd het jaar erop verslagen door Kvyat. De nulvoudig racewinnaar.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij versloeg daar ook Vettel, de viervoudig wereldkampioen.
Zou wel handig zijn om toch nog ergens wat te vinden of anders je boude statement in te trekken.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was toendertijd op meerdere plaatsen te lezen, dacht ik, maar ik heb geen link voorhanden.
Wat volgens mij wel meespeelde was die crash in Baku waarbij Verstappen te laat bewoog maar hij niet de schuld kreeg. En dat zei voor hem wel dat Max de lieveling van het team wasquote:Op zondag 8 mei 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was toendertijd op meerdere plaatsen te lezen, dacht ik, maar ik heb geen link voorhanden.
een stukje DTS wat eruit geknipt isquote:Op zondag 8 mei 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja dit artikel is inderdaad bekend, maar dat er een demotie naar TR boven zijn hoofd hing heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier staat er een stukje over. Retroperspectief weliswaar maar desalniettemin.
https://racer.com/2019/01(...)-in-2018-verstappen/
https://www.gpfans.com/en(...)-toro-rosso-rumours/quote:Op zondag 8 mei 2022 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja dit artikel is inderdaad bekend, maar dat er een demotie naar TR boven zijn hoofd hing heb ik nog nooit gehoord.
maxje is niet voor niks WK geworden.....in een RBquote:Op zondag 8 mei 2022 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
RIC is gewoon vertrokken bij RB omdat hij klaar was dat alles om MAXje draaide. RB liet duidelijk merken dat hij de nummer 2 was. Terechte keus dat hij zelf vertrok. Ik denk ook dat hij klaar was met pa verstappen. EN dan ook die botsingen op de baan.
bijna elke coureur kan WK worden in een zeer dominante auto met onderdelen die 4 jaar voorlopen op de rest van de teams, ze hadden minimaal 20% meer power dan de rest in het begin.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ach, je zou zelfs kunnen stellen dat een matig coureur 7 wereldkampioenschappen kan winnen
Fixed.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
RIC is gewoon vertrokken bij RB omdat hij klaar was dat alles om MAXje draaide. RB liet duidelijk merken dat hij de nummer 2 was. Terechte keus dat hij zelf vertrok. Ik denk ook dat hij klaar was met pa verstappen. EN dan ook die botsingen op de baan. hij zelf ook inzag dat hij Max niet meer ging verslaan.
Ik ben sceptisch.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
Sterker nog, Max werd verteld door RedBull dat hij ofwel beter moest presteren of terug ging naar Toro Rosso,
Daarom is het ook weinig zinvol om naar F1 te kijken als een sportieve strijd tussen personen.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bijna elke coureur kan WK worden in een zeer dominante auto met onderdelen die 4 jaar voorlopen op de rest van de teams, ze hadden minimaal 20% meer power dan de rest in het begin.
als je filmpjes terug gaat kijken van de seizoenen 2014-2019 zie je ook dat ze zich bijna elke stuurfout konden veroorloven aangezien ze het toch weer goed maakten op vermogen.
lewis is nu opeens niet zo goed meer, en de vorige race zag je dat ook.
De keren dat de WCC winnaar niet de WDC leverde zijn ook op één hand te tellen. Zeker in de recentere historie is dat echt maar een paar keer gebeurd.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is het ook weinig zinvol om naar F1 te kijken als een sportieve strijd tussen personen.
Alle discussies lopen toch weer uit op 'hij had toen de betere auto' of 'hij had toen geluk'.
Zie de Ricciardo discussie hierboven
Het zal nooit gebeuren omdat mensen nu eenmaal van heldenverering houden maar eigenlijk zou het WDC afgeschaft moet worden en het alleen nog tussen merken of teams moeten gaan. Zoals bij de 24H du Le Mans
Maar om het WCC te winnen heb je natuurlijk ook gewoon minimaal 1 goede coureur nodig. Met alleen een snelle betrouwbare auto, kom je er niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De keren dat de WCC winnaar niet de WDC leverde zijn ook op één hand te tellen. Zeker in de recentere historie is dat echt maar een paar keer gebeurd.
Meestal zegt het winnen van de WDC niets meer dan dat je beter was dan je teamgenoot in de beste auto.
Max was de afgelopen jaren echt wel een uitzondering net zoals Senna en Schumacher ( Benetton en Ferrari in het begin ) dat warenquote:Op zondag 8 mei 2022 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De keren dat de WCC winnaar niet de WDC leverde zijn ook op één hand te tellen. Zeker in de recentere historie is dat echt maar een paar keer gebeurd.
Meestal zegt het winnen van de WDC niets meer dan dat je beter was dan je teamgenoot in de beste auto.
en een dosis geluk en de wedstrijdleiding telt ook wel vaak mee, Max had het WK vorig jaar bijna verloren door een hoop pech en vreemde beslissingen van de stewards.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar om het WCC te winnen heb je natuurlijk ook gewoon minimaal 1 goede coureur nodig. Met alleen een snelle betrouwbare auto, kom je er niet.
Sainz en Perez starten op het vuil. Ik denk dat Max als 2de de eerste bocht in gaat en misschien Bottas wel als 3de.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zodra de DRS open mag, maar dan is Leclerc al meer dan 5 seconden los. Sainz ertussen is wel echt een dingetje.
Ferrari is sterk in de bochten, eens. Red Bull is sterk op de rechte stukken. Het zal heel lang close blijven denk ik. Anders komt het aan op strategie en pit stops.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zodra de DRS open mag, maar dan is Leclerc al meer dan 5 seconden los. Sainz ertussen is wel echt een dingetje.
Met VER op P2 was hij voor mij de gedoodverfde favoriet voor de winst geweest, nu zie ik dat toch anders.
quote:Op zondag 8 mei 2022 15:44 schreef Predator40 het volgende:
Lewis misschien in 2008 (?) maar daar had hij ook wel erg veel geluk
Tja.. ik bedoel maar...quote:Op zondag 8 mei 2022 15:47 schreef Predator40 het volgende:
bijna verloren door een hoop pech en vreemde beslissingen
Coureurs met ballen gaan het gewoon proberenquote:Op zondag 8 mei 2022 13:50 schreef Nober het volgende:
Pérez brands Miami track surface “a joke” as drivers fear poor race
Formula 1 drivers have criticised the surface of the new Miami GP track, leading to Red Bull driver Sergio Pérez calling it “a joke.”
Throughout practice and qualifying drivers found that there is no grip if they stray off the rubbered-in racing line.
The consensus is that the prospect of an entertaining race will be compromised because drivers cannot move off line to attempt a pass.
https://www.autosport.com(...)-poor-race/10301107/
Saaie race incoming
Wat een Amerikaanse reactiequote:Op zondag 8 mei 2022 16:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Coureurs met ballen gaan het gewoon proberen
Deze race wordt naar mijn inschatting echt GIGA-meesterlijk
It’s going to be wild!quote:
Bij een achterstand van 1,5 à 2 seconden: Look at that John, he is RIGHT on his TAIL, the next LAP or so he is DEFINITELY going to have a look around that Alfa Romeo F1 Team ORLEN powered by Ferrari.quote:
beetje bullshit ditquote:Op zondag 8 mei 2022 16:52 schreef Wertha het volgende:
[..]
Bij een achterstand van 1,5 à 2 seconden: Look at that John, he is RIGHT on his TAIL, the next LAP or so he is DEFINITELY going to have a look around that Alfa Romeo F1 Team ORLEN powered by Ferrari.
Ik heb genoeg Amerikaanse sportuitzendingen gezien om te weten dat álles gehypet moet worden en tot in den treure íedere denkbare sponsornaam genoemd moet worden.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beetje bullshit dit
ze zijn indycar/nashcar gewend met veel meer actie/crashes op de baan dan F1............
ach ja.....dat commentaar van Viaplay word je ook niet echt vrolijk van,wat een retesaaie bedoeling is dat zeg.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:55 schreef Wertha het volgende:
[..]
Ik heb genoeg Amerikaanse sportuitzendingen gezien om te weten dat álles gehypet moet worden en tot in den treure íedere denkbare sponsornaam genoemd moet worden.
In Murica willen ze crashes zienquote:Op zondag 8 mei 2022 13:50 schreef Nober het volgende:
Pérez brands Miami track surface “a joke” as drivers fear poor race
Formula 1 drivers have criticised the surface of the new Miami GP track, leading to Red Bull driver Sergio Pérez calling it “a joke.”
Throughout practice and qualifying drivers found that there is no grip if they stray off the rubbered-in racing line.
The consensus is that the prospect of an entertaining race will be compromised because drivers cannot move off line to attempt a pass.
https://www.autosport.com(...)-poor-race/10301107/
Saaie race incoming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |