Jo Schoonbroodt liep in Rotterdam vorige maand weer 2.55, maar nu in Visé 2.54,19 en da's 4 seconden sneller dan het 70+ wereldrecord.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jo Schoonbroodt (71) komt met 2.55 1 minuut tekort voor het wereldrecord 70+, hij liep vorige maand al 2.56. Dat vind ik toch nog een stukkie knapper dan onze Erben.
Mooi. Prachtige dame.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:25 schreef Remco het volgende:
Eveline Saalberg loopt even 51,22 trouwens en daarmee de limiet voor het EK
WIJ gaan nog harder schroeien op de 4x400mquote:Op donderdag 26 mei 2022 08:25 schreef Remco het volgende:
Eveline Saalberg loopt even 51,22 trouwens en daarmee de limiet voor het EK
https://www.telegraaf.nl/(...)hassan-doet-niet-meequote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:51 schreef DeeBee het volgende:
Niyonsaba schroeit iedereen wel de moeder, dit is niet erg leuk.
FloTrack zei dat Sifan ook die twee mijl ging lopen, maar die zit nog ergens op een vulkaan met Alberto denk.
Had ze die vorig jaar maar gegooidquote:Op zondag 29 mei 2022 15:11 schreef franklop het volgende:
Vetter gooit bijna 60 meter met de speerBeste prestatie ooit voor een 6000+ meerkamp
Ik had geen PR meer verwacht, maar daar was ie dan toch. Als dit haar niveau is kan ze toch echt gewoon mee doen om de wereldtitel. Al deed ze natuurlijk ook gewoon mee om Olympisch goud vorig jaar.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Knap van Vetter in deze omstandigheden.
Was dat ruim goud geworden vorig jaar met deze worp bij het speerwerpen?quote:Op zondag 29 mei 2022 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had geen PR meer verwacht, maar daar was ie dan toch. Als dit haar niveau is kan ze toch echt gewoon mee doen om de wereldtitel. Al deed ze natuurlijk ook gewoon mee om Olympisch goud vorig jaar.
Dit was 165 punten extra waard ofzo, en ze had er 100 achter. Dusja, zelfs met wat meer druk op de 800 was dat voldoende geweest.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was dat ruim goud geworden vorig jaar met deze worp bij het speerwerpen?
300m horden of hoeren?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:51 schreef franklop het volgende:
Ze lopen in Ostrava blijkbaar een 300 meter horen, met Bol!
Het is Tsjechië, dus allebeiquote:
Geen idee, maar haar PB was iets van 38.50 of zoquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze die afstand eerder gelopen?
2e snelste Nederlandse ooit op de 300 meter. En dan nog met wat hordenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Geen idee, maar haar PB was iets van 38.50 of zo
Wel slim van die Tsjechen, gratis publiciteit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:51 schreef franklop het volgende:
Ze lopen in Ostrava blijkbaar een 300 meter horden, met Bol!
Die extra 100m is wel bocht met horden, 300m horden skip je eigenlijk het moeilijkste deel van een 400m horden, dus valt moeilijk te extrapoleren.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:33 schreef Ericr het volgende:
Moeilijk extrapoleren maar dan zit je toch wel in de 51 op de 400mh. Gewoon even 12,3 seconden per 100m.
De laatste 100m uitlopen in 15 seconden moet toch wel haalbaar zijn.
Maar goed andere verdeling, snelheid zit het wel goed mee
Leon de Haan zegt dat Bol de laatste 100m in 13,5 kan lopen om 1 seconde onder het WR te lopen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:33 schreef Ericr het volgende:
Moeilijk extrapoleren maar dan zit je toch wel in de 51 op de 400mh. Gewoon even 12,3 seconden per 100m.
De laatste 100m uitlopen in 15 seconden moet toch wel haalbaar zijn.
Maar goed andere verdeling, snelheid zit het wel goed mee
Leon Haan maakt de fout door te doen alsof het verschil tussen een 300m vs 400m horden 100m is, maar dat is veel te makkelijk gedacht aangezien de 400m niet een rechte weg met horden van start tot finish is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat gênant dat dit zo de wereld in wordt geslingerd door Leon Haan. Wie weet had Bolt wel een sub40 op de 400 kunnen lopen, want over de 200 meter doet minder dan 20 seconden.
HIj zegt toch dat ze normaliter de laatste 100 in 13,5 loopt en dat je op een dik WR zou uitkomen als je die 13,5 bij deze tijd opteltquote:Op woensdag 1 juni 2022 16:34 schreef Montov het volgende:
Leon de Haan zegt dat Bol de laatste 100m in 13,5 kan lopen om 1 seconde onder het WR te lopen.
Maar die theorie klopt niet want je zou eerste 100 (in een bocht) moeten optellen en die is traag want je start in een bocht en moet dan horden over. Nu startte ze rechtdoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:05 schreef Kopiko het volgende:
[..]
HIj zegt toch dat ze normaliter de laatste 100 in 13,5 loopt en dat je op een dik WR zou uitkomen als je die 13,5 bij deze tijd optelt
Menno Vloon is er in elk geval bij.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:04 schreef chufi het volgende:
En verder met de Memoriał Ireny Szewińskiej BYDGOSZCZ, 3 czerwca/June 2022 Polen
Geen Nederlanders kunnen ontdekken
Keurige 5.35 van Menno Vloon op polshoog. En Van Diepen start nog op de 800.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:04 schreef chufi het volgende:
En verder met de Memoriał Ireny Szewińskiej BYDGOSZCZ, 3 czerwca/June 2022 Polen
Geen Nederlanders kunnen ontdekken
Dat had Ivo net niet helemaal goed in het commentaar, zo ongeveer de meest gemaakte fout - door heel veel commentatoren - in sporten met tijdenlijstenquote:
Gelukkig is dat maandagquote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er wordt morgen precies een bak regen voorspeld in de middag. Dat kan nog wel eens problematisch worden met het oog op de FBK-games, zonde.
Lol.quote:
Voor haar doen tegenwoordig eigenlijk niet eens ondermaatsquote:
Liep laatst nog wel sneller bij haar 1e race (al was de 11.23 met teveel rugwind)quote:Op maandag 6 juni 2022 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor haar doen tegenwoordig eigenlijk niet eens ondermaats
Bedankt. Bedoelde meer die 100m enzo die al zijn geweest. Maar blijkbaar waren diegenen hier slechts resultaten op een website aan het bekijken.quote:
Bolgodinquote:Op maandag 6 juni 2022 15:53 schreef franklop het volgende:
Zal niet vaak zijn dat het laatste onderdeel bij zo'n evenement de 400mh bij de vrouwen is
Als het je type is.quote:
Tot de eindstreep zag hij het nog zittenquote:Op maandag 6 juni 2022 16:13 schreef Szura het volgende:
Visser, gaat goed
Is Haan scheel? Ze lag na de eerste horde al 3m achter
quote:Op maandag 6 juni 2022 16:13 schreef Szura het volgende:
Visser, gaat goed
Is Haan scheel? Ze lag na de eerste horde al 3m achter
Allemaal schroeien op het WKquote:Op maandag 6 juni 2022 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederlanders kunnen er geen reet van
quote:Op maandag 6 juni 2022 16:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zouden Dafne en Marije nog ruzie hebben?
Brons in Parijs.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat zal ze zelf nog in gedachten hebben? 11,1/11,2?
Over 4 weken moet je op top van je piek zitten maar kennelijk hoef je nog niet in vorm te zijnquote:Op maandag 6 juni 2022 16:54 schreef Szura het volgende:
Volgens Haan zeggen de resultaten van Nederlanders niks als ze matig zijn
Gouwe tand > vlinder tattooquote:Op maandag 6 juni 2022 16:56 schreef Redefine het volgende:
Een interview met Van Gool zou logischer zijn. Maar die kennen de mensen thuis niet.
Nou ja die past nog wel twee keer in McColgan.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
McColgan geeft mij Klosterhalfen-vibes
Eng eng
Die laat iemand gewoon even minutenlang wachten, omdat die eerst moet uitgepraat zijnquote:
Dat ging echt nergens over. Rond deze tijd had ik wel verwacht.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:51 schreef Montov het volgende:
Ietsje sneller tijd verwacht. Commentator had gehoopt op 2 seconden sneller.
Bol op weg naarquote:Op maandag 6 juni 2022 17:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Leon Haan zat stiekem op een wereldrecord te hopen volgens mij
Hij mocht voor het eerst weer een keer echt een hele middag van stal na het indoor seizoen. Dus alles moest eruit...quote:Op maandag 6 juni 2022 18:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Haan was echt ongelofelijk vervelend vandaag. Meer dan normaal.
In 2011 en 2012 al wereldkampioen en Olympisch kampioen, dat is ook wel een eeuwigheidquote:Op donderdag 9 juni 2022 20:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kirani James wint nog vrij soepel de 400 meter. Zag dat die pas 29 is, terwijl die voor mijn gevoel al een eeuwigheid meedraait.
Weet jij of ze ook af en toe de 400 gaat meepakken?quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:48 schreef wimderon het volgende:
De 800 belooft ook vrij saai te worden zolang Mu meedoet.
Dat is de bedoeling in Parijs.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Weet jij of ze ook af en toe de 400 gaat meepakken?
Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat je na een valse start gewoon nog een keer mag.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Klassenjustitie inderdaad, wel een toptijd vervolgens.
Stuur een tweet naar hem.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:58 schreef heywoodu het volgende:
Boh, 12e tijd ooit op de 5km
Wel jammer dat de commentator wéér dezelfde fout maakt en het de 7e tijd ooit noemt, op een gegeven moment heb je je fout toch door lijkt me
Dan wordt Heywoodu weer geblokkeerd.quote:
Dit kan echt niet. Belachelijk. Uit zo'n achterafsteeg gehaald met een naald in haar arm zoals Szura al zegtquote:
Lees dit berichtje nu pas, maar wat een leuk nieuws. De "De Grijze Keniaan" heeft dus weer toegeslagen.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Jo Schoonbroodt liep in Rotterdam vorige maand weer 2.55, maar nu in Visé 2.54,19 en da's 4 seconden sneller dan het 70+ wereldrecord.
[ twitter ]
Het was vorig jaar dan ook niet echt verbazingwekkend dat ze niet naar de Spelen kon vanwege een of ander drugvergrijp. De volgende Spelen gaat ze ook niet halen.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Belachelijk. Uit zo'n achterafsteeg gehaald met een naald in haar arm zoals Szura al zegt
[ afbeelding ]
Dat haar verbaas ik mij wel vaker over. SAFP en Thompson - Herah doen ook altijd zo'n 4kg wegende pruik op tijdens races, zou dan toch eerder die G.I. Jane look pakken als je elke honderdste eraf probeert te krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:01 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me niet heel aero met al dat haar en dat fishnet.
Op de 100m wel snel ook al werd ze verslagen door Hobbs met 0,02. 10,83 tegen 10,85
Waarom doen veel atleten zo weinig aan wedstrijden. Dat is toch waar je al die trainingen voor doet? Lijkt mij doodsaai, alleen maar trainen en bijna geen wedstrijden.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sifan gaat dus gewoon voor het eerst lopen in Eugene dit seizoen om alles en iedereen erop te leggen
Veterstrikdiploma ook niet gehaald zo te zien.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Belachelijk. Uit zo'n achterafsteeg gehaald met een naald in haar arm zoals Szura al zegt
[ afbeelding ]
Voor Amerikanen geldt natuurlijk wel dat die moeten pieken op de trials. Daar helpt veel heen en weer reizen niet echt aan mee. En de echte sterren zijn (ook niet-Amerikanen) zijn enorm selectief en vragen waarschijnlijk de hoofdprijs voor hun deelname.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:51 schreef DeeBee het volgende:
Om dopingcontroles te vermijden. /cynisch
On-topic: het is mij al langer een doorn in het oog dat mensen elkaar met atletiek zoveel ontlopen. Hoorde van de week nog dat Bol alleen op de Spelen tegen de Amerikaansen liep vorig seizoen, zo knullig. Zeker de Diamond Leagues zouden de toppers gewoon (allemaal) aan de start moeten hebben.
Net als dat het zo onzinnig is dat er vaak pacers meedoen tijdens de DL, maar dat in driekwart van de gevallen niemand er wat mee doet... Laat dan gewoon het veld racen...
In plaats van sessies van twee uur of een 'top 3 jump off' zou het voor de aandacht veel meer helpen als de sterren gewoon vaker tegen elkaar zouden strijden.
Ja, ik vind het gewoon een beetje een gaar systeem. Net als startgeld vragen om vervolgens geen goed startveld te hebben omdat er maar een topper is...quote:Op maandag 13 juni 2022 12:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voor Amerikanen geldt natuurlijk wel dat die moeten pieken op de trials. Daar helpt veel heen en weer reizen niet echt aan mee. En de echte sterren zijn (ook niet-Amerikanen) zijn enorm selectief en vragen waarschijnlijk de hoofdprijs voor hun deelname.
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom je elkaar zou willen ontlopen. Je wilt toch weten waar je staat ten opzichte van de concurrent? Misschien verlies je in een kleinere wedstrijd, maar daarmee weet je tenminste wel hoe je ervoor staat.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:51 schreef DeeBee het volgende:
Om dopingcontroles te vermijden. /cynisch
On-topic: het is mij al langer een doorn in het oog dat mensen elkaar met atletiek zoveel ontlopen. Hoorde van de week nog dat Bol alleen op de Spelen tegen de Amerikaansen liep vorig seizoen, zo knullig. Zeker de Diamond Leagues zouden de toppers gewoon (allemaal) aan de start moeten hebben.
Net als dat het zo onzinnig is dat er vaak pacers meedoen tijdens de DL, maar dat in driekwart van de gevallen niemand er wat mee doet... Laat dan gewoon het veld racen...
In plaats van sessies van twee uur of een 'top 3 jump off' zou het voor de aandacht veel meer helpen als de sterren gewoon vaker tegen elkaar zouden strijden.
Dit kan toch nietquote:Op maandag 13 juni 2022 10:01 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me niet heel aero met al dat haar en dat fishnet.
Op de 100m wel snel ook al werd ze verslagen door Hobbs met 0,02. 10,83 tegen 10,85
Ach, we weten ook waar Florence Joyner-Griffith haar winst haalde.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:34 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat haar verbaas ik mij wel vaker over. SAFP en Thompson - Herah doen ook altijd zo'n 4kg wegende pruik op tijdens races, zou dan toch eerder die G.I. Jane look pakken als je elke honderdste eraf probeert te krijgen.
Zie nu ook een snor...quote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:56 schreef Coppi het volgende:
[..]
Eigenlijk ook niet. Ik vond haar destijds een theatrale dopegebruiker.
quote:Anita Wlodarczyk, drievoudig olympisch kampioene in het hamerslingeren, moet verstek geven voor het WK atletiek in Eugene. Ze liep een blessure op in een schermutseling met een autodief, die ze zelf aan de politie overdroeg. “Na mijn carrière ga ik in de UFC vechten”, zei ze al lachend op Twitter.
Wlodarczyk raakte afgelopen donderdag gewond tijdens een schermutseling met een man die haar auto trachtte te stelen. Ze vatte de dief eigenhandig, maar liep daarbij wel een spierblessure aan haar linkerdijbeen op. Ze moest daardoor maandag onder het mes. Dinsdag liet Wlodarczyk via een bericht op Twitter weten dat de operatie goed verlopen is, maar dat haar atletiekseizoen erop zit.
“Ik heb net een succesvolle operatie achter de rug, maar mijn seizoen is voorbij. Ik blijf optimistisch, ondanks dat me een lange revalidatie en veel werk staat te wachten. Ik zal er alles aan doen om zo snel mogelijk weer aan de top te staan”, schreef ze.
Op Twitter reageerde Wlodarczyk met een kwinkslag op het voorval. “Ik heb de dief vastgegrepen en overgedragen aan de politie. Na mijn carrière denk ik dat ik net als onze kampioene Joanna Jedrzejczyk in de MMA of UFC ga vechten, want de dader heeft afgezien.”
Afgelopen zomer kroonde Wlodarczyk zich in Tokio als eerste ooit voor de derde keer op rij tot olympisch kampioene in het hamerslingeren. Ze behaalde ook reeds vier wereldtitels.
Dat is al een tijdje geleden dat die kampioene was en inmiddels afgelopen weekend met pensioen gegaan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:37 schreef wimderon het volgende:
Na mijn carrière denk ik dat ik net als onze kampioene Joanna Jedrzejczyk in de MMA of UFC ga vechten, want de dader heeft afgezien.”
https://nos.nl/video/2432(...)-diamond-league-osloquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Starflyer het volgende:
Zo maar Bol gemist.![]()
Dan maar even terugkijken nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |