Oh ook wel weer een keer zin in @golferquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:56 schreef marc0871 het volgende:
Oh, en ik had macaroni met ragù.
[ afbeelding ]
Ik had een halve kilo gehakt die op moest.
Heb ik in één keer door de saus gemikt.
Een portie gloeiendheet in een conservenpotje gedaan.
Het deksel klikte overtuigend bij afkoelen, dus dat zit vacuüm opgesloten.
Dat houdt wel een paar weken.
De rest in een bakje van de rundvleessalade.
Blijft wel een paar dagen goed in de koelkast.
Smoothie klinkt prima.quote:Op woensdag 11 mei 2022 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb een nieuw blenderachtig iets. Dus lekkere smoothie gemaakt. Met meloen, vanilleyoghurt, melk en suiker. Keilekker.
Vanavond eten bij een vriendin, benieuwd wat ik krijg, zij heeft drie maanden geleden een gastric bypass gedaan. Ken haar nieuwe eetgewoontes nog niet.
pittige hapquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Had een tijgerbalsem met een dot cesaer salad-dressing, sla, 2 plakjes kipfilet en eigen gekweekte tuinkers
SLUIT RAMEN EN DEUREN!!!!!1111quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:56 schreef marc0871 het volgende:
Oh, en ik had macaroni met ragù.
[
afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
SLUIT RAMEN EN DEUREN!!!!!1111
* Blues is aan het kokeneens in de 100 jaar
![]()
Ik maak ragù from scratch
Jouw schuld
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
Jouw schuld
Fijn he, om bij moeders aan te kunnen schuivenquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:55 schreef junkiesietze het volgende:
Eten bij moeders vanavond, en we gaan wat bestellen
Als ik zie hoe lekker jullie altijd eten vind ik dat ook niet zo gekquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:37 schreef Blues het volgende:
Nou, ik at liever niet bij mien moe hoor. Dinges hebben haar ziel![]()
Haha, gevaar voor oververhitting zo te lezen!quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
Jouw schuld
Voor ons tweetjes alles gehalveerd en met verse spaghetti gegeten (das vloeken in de kerk der Italianen maar wel lekkerquote:Voor 6 personen
Ingrediënten
300g rundvlees
150g varkensbuik spek (pancetta)
50g gele wortel
50g selderij
50g ui
300g gepureerde of gepelde tomaten
½ kopje droge witte wijn (of rode wijn)
½ kopje volle melk
Een beetje bouillon
Olijfolie of boter
Zout en peper
Bereiding:
Snijd het rundvlees en het spek in fijne stukjes. Ook de wortel, selderij en ui moet fijn worden gesneden.
Smelt het spek in een grote (liefst aardewerken of aluminium) pan.
Voeg 3 eetlepels olijfolie of 50g boter toe en vervolgens de fijngesneden groenten.
Doe het rundvlees erbij en roer goed met een houten lepel. Laat het een tijdje “sissen” tot het bruin wordt.
Voeg de wijn toe en roer voorzichtig tot deze volledig is verdampt.
Doe tenslotte de gepureerde tomaten in de pan en doe de deksel erop. Laat het langzaam sudderen voor ongeveer 2 uur. Indien nodig, voeg een beetje bouillon toe. Voeg aan het einde de melk toe om de zuurheid van de tomaat te verzachten.
Breng op smaak met zout en peper.
Dat ziiet er heerlijk uit!quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:27 schreef Blues het volgende:
Was echt heerlijk![]()
Al zeg ik het zelf.
[..]
Voor ons tweetjes alles gehalveerd en met verse spaghetti gegeten (das vloeken in de kerk der Italianen maar wel lekker)
Een pruttelfoto en een ophetbordfoto
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Je hebt zo te zien al weekend.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:22 schreef Karzai het volgende:
Stokbrood met groene pesto, Aioli, peperpate
Kipspiesjes, sweet peppers met roomkaas.
Fijn weekend iedereen!
[ afbeelding ]
Lekker snacken zeg! Fijn weekend!quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:22 schreef Karzai het volgende:
Stokbrood met groene pesto, Aioli, peperpate
Kipspiesjes, sweet peppers met roomkaas.
Fijn weekend iedereen!
[ afbeelding ]
Goed gelukt zo te zien, ga je nu vaker kokkerellen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:27 schreef Blues het volgende:
Was echt heerlijk![]()
Al zeg ik het zelf.
[..]
Voor ons tweetjes alles gehalveerd en met verse spaghetti gegeten (das vloeken in de kerk der Italianen maar wel lekker)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Frequentie is prima wmbquote:Op donderdag 12 mei 2022 18:36 schreef Kanaroe het volgende:
Goed gelukt zo te zien, ga je nu vaker kokkerellen?
300 gram gehakt voor 6 personen, vind ik wel een beetje karig, voor een vleessaus.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:27 schreef Blues het volgende:
Was echt heerlijk![]()
Al zeg ik het zelf.
[..]
Mja, volgens de Italianen hoort daar tagliatelle bij.
Geen spaghetti.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kan ook.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:54 schreef Blues het volgende:
Ik gebruikte een pakje gerookte spekblokjes die we nog hadden liggen en een aardig stuk runderlap in stukjes. Geen gehakt.
Intrigerend, auberginesoepquote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:18 schreef ondeugend het volgende:
Van 2 aubergines uit het too good to go pakket soep gemaakt.
Het zag er zoooo smerig uit. Iets van een donkerbruinig grijze smurrie bijna. Slootwater ziet er appetijtelijker uit zeg maar. Dus totaal niet fotowaardig.
Maar wat was het lekker!
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
Eendenborstfilet, gekruid met chinees 5--kruidenpoeder, lekker krokant gebakken op het vel. Terwijl het vlees lag te rusten het vet in de pan afgeblust met een mengsel van gembersiroop-zoete ketjap-sojasaus-verse knoflook-verse rode peper- en honing.
Dit mengsel vervolgens weer toegevoegd aan de wok, met daarin kastanjechampignons, savooiekool, sjalotjes en wat bloemkoolroosjes.
Het was een heerlijk maaltje
Wij ook! Macaroni met deels zelfgemaakte/deels uit blik tomatensaus en paprika en kippengehaktballetjes van de Ikeaquote:
Ja ik moest er snel iets mee en dan is soep altijd de oplossing.quote:
Koningin van de eendenborstquote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
Eendenborstfilet, gekruid met chinees 5--kruidenpoeder, lekker krokant gebakken op het vel. Terwijl het vlees lag te rusten het vet in de pan afgeblust met een mengsel van gembersiroop-zoete ketjap-sojasaus-verse knoflook-verse rode peper- en honing.
Dit mengsel vervolgens weer toegevoegd aan de wok, met daarin kastanjechampignons, savooiekool, sjalotjes en wat bloemkoolroosjes.
Het was een heerlijk maaltje
Restaurantwaardig diner!quote:Op vrijdag 13 mei 2022 20:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
In de schaal zit de ham.
Nu aan de thee en aardbeienslof![]()
Doe maar gwoon een perenijsje @tong80quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:54 schreef Karzai het volgende:
Straks een ijsje even kijken welke ik kies
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Te droge kipquote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:07 schreef borisz het volgende:
Ik had Deliveroo laten komen bij besteding van 15 euro kreeg je gratis ribben
Ik bestelde bij The Big Easy, maar eigenlijk is het een grote keuken met tig merken redelijk om de hoek.
Om tot die 15 euro te komen had ik 1 een Country Roads Burger. De kipfilet bleek net iets te ver helaas.
Ik had Kip Popcorn met Chipotlesaus. Nou... Ook die waren net niet. Minder deeg is toch lekkerder.
De gratis ribben daarintegen waren wel lekker. Vleesch viel goed van het bot.
zo zoquote:Op zondag 15 mei 2022 14:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Vooraf meloen met parmaham.
Hoofdgerecht net besteld voor bezorgen over een uur of 3 (voor 7 volwassenen);
Saté
Mini loempia's, kerriehapjes en cassave.
Ti pan ossenhaas
Babi pangang
Foe yong hai
Koe loe kai
Tjap tjoy
Kip met champignons
Bami en nasi.
Toe aardbeien, ananas, 2 soorten ijs, custardpudding, bessensaus en slagroom.
* Verjaardagsmenu! Van harte gefeliciteerd en eet smakelijk!quote:Op zondag 15 mei 2022 14:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Vooraf meloen met parmaham.
Hoofdgerecht net besteld voor bezorgen over een uur of 3 (voor 7 volwassenen);
Saté
Mini loempia's, kerriehapjes en cassave.
Ti pan ossenhaas
Babi pangang
Foe yong hai
Koe loe kai
Tjap tjoy
Kip met champignons
Bami en nasi.
Toe aardbeien, ananas, 2 soorten ijs, custardpudding, bessensaus en slagroom.
Mn moeder maar toch bedanktquote:Op zondag 15 mei 2022 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
* Verjaardagsmenu! Van harte gefeliciteerd en eet smakelijk!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |