Het is nog geen menselijk leven in het eerste trimester, was je het gister nog mee eens toch? Wordt verder ook niet gebruikt door Alito en de vier anderen voor zover ik gelezen heb.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, maar het beëindigen van een leven lijkt mij wel iets dat niet onder een specifiek amendement valt.
Ik was het vooral eens met je standpunten dat een overheid uit moet gaan van persoonlijke vrijheid. Wanneer we precies over leven kunnen spreken vind ik echt moeilijk en daarom doe ik daar liever geen uitspraken over.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is nog geen menselijk leven in het eerste trimester, was je het gister nog mee eens toch? Wordt verder ook niet gebruikt door Alito en de vier anderen voor zover ik gelezen heb.
Zoals Alito en de 4 anderen opmerken wordt het niet expliciet genoemd in de grondwet, maar hoeft iets niet expliciet genoemd te worden om er wel rechten aan te ontlenen. Zelfs specifiek ook als het gaat om het 14e amendement. Hij zegt wel dat ze vinden dat het dan slechts zou gaan om rechten “deeply rooted in this Nation’s history and tradition” en “implicit in the concept of ordered liberty”. Daar vinden ze abortus niet onder vallen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Eigenlijk gaat de discussie helemaal mis. De vraag zou niet moeten zijn of abortus goed of fout is. De vraag is moet het hooggerechtshof voor een ieder bepalen of abortus een recht is of laten we die beslissing bij het volk.
Aangezien abortus nergens word vermeld in de Amerikaanse grondwet kan je eigenlijk maar één conclusie trekken.
En toch is de kennis over het eigen lichaam belabberd, volwassen of niet. Dat seks tot een zwangerschap kan leiden zal over het algemeen best al bij tieners bekend zijn (hoewel ook daar de kennis zeer beperkt is) maar hoe het precies werkt, wat een cyclus is, hoe dat iets zegt over de mogelijkheid zwanger te worden, dat een vrouw drie gaatjes heeft, wat een menstruatie precies is, etc., is echt geen common knowledge.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat de cijfers mbt dit zijn. Dat onveilige seks tussen een man en vrouw tot een zwangerschap kan leiden, is toch basiskennis die de meeste kinderen van 13, 14 of zo al weten? De meeste abortussen vinden schijnbaar plaats bij vrouwen tussen de 20 en de 40. Dan ben je al lang en breed volwassen.
Nee, muggenziften, ga ik niet eens op reageren.quote:Dat van 'ho's' was mij niet direct opgevallen zou ik achterwege hebben gelaten. Ik dacht dat je het ook vooral had over dingen die ikzelf had gepost. Ten tweede, je had het over .. 'Je maakt vrouwen niet uit voor hoeren alleen omdat ze pro-choice zijn' ... niet sommige vrouwen, dus dan krijgt zo'n claim nogal een algemeen karakter.
Dat het een keuze is die alleen een vrouw in een dergelijke omstandigheid kan maken en dat verder niemand zich ermee moet bemoeien?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Eigenlijk gaat de discussie helemaal mis. De vraag zou niet moeten zijn of abortus goed of fout is. De vraag is moet het hooggerechtshof voor een ieder bepalen of abortus een recht is of laten we die beslissing bij het volk.
Aangezien abortus nergens word vermeld in de Amerikaanse grondwet kan je eigenlijk maar één conclusie trekken.
Net als bijna 25% (!) van de republikeinen ook pro-choice is.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is trouwens ook wel interessant. Per politieke partij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had niet verwacht dat schijnbaar bijna 30% (!) van Democratische kiezers pro-life zijn.
En dat klopt ook, abortus kun je nu niet echt onderdeel van de Amerikaanse traditie/cultuur noemen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals Alito en de 4 anderen opmerken wordt het niet expliciet genoemd in de grondwet, maar hoeft iets niet expliciet genoemd te worden om er wel rechten aan te ontlenen. Zelfs specifiek ook als het gaat om het 14e amendement. Hij zegt wel dat ze vinden dat het dan slechts zou gaan om rechten “deeply rooted in this Nation’s history and tradition” en “implicit in the concept of ordered liberty”. Daar vinden ze abortus niet onder vallen.
Ik heb het al vaker gezegd maar de ongeborene heeft geen keuze in deze kwestie.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het een keuze is die alleen een vrouw in een dergelijke omstandigheid kan maken en dat verder niemand zich ermee moet bemoeien?
Dat klopt. Die heeft geen bewustzijn, geen stem, geen keuze. Dat lijkt me vrij helder en ook vrij logisch.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd maar de ongeborene heeft geen keuze in deze kwestie.
Ik eigenlijk wel, uitzonderingen op bijvoorbeeld incest, verkrachting etc zou misschien iemand zomaar pro choice kunnen maken om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is trouwens ook wel interessant. Per politieke partij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had niet verwacht dat schijnbaar bijna 30% (!) van Democratische kiezers pro-life zijn.
Maar het punt is dus dat iets niet letterlijk in de grondwet hoeft te staan om wel een recht te hebben. Het verschil in argumentatie zit hem op een ander punt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dat klopt ook, abortus kun je nu niet echt onderdeel van de Amerikaanse traditie/cultuur noemen.
Daarom zou het ook een prima besluit zijn om deze kwestie bij de staten te leggen. Laat het volk beslissen wat ze willen met abortus.
Dat een vrouw drie gaatjes heeft is geen common knowledge? Met alle respect, maar dit is basisbiologie, dit soort opmerkelijke claims mag je ook wel onderbouwen via een bron wat mij betreft. Ik ken echt niemand, ongeacht geslacht of seksuele oriëntatie, die dit niet zou weten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch is de kennis over het eigen lichaam belabberd, volwassen of niet. Dat seks tot een zwangerschap kan leiden zal over het algemeen best al bij tieners bekend zijn (hoewel ook daar de kennis zeer beperkt is) maar hoe het precies werkt, wat een cyclus is, hoe dat iets zegt over de mogelijkheid zwanger te worden, dat een vrouw drie gaatjes heeft, wat een menstruatie precies is, etc., is echt geen common knowledge.
[..]
Dat eerste heb je gelijk in.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Net als bijna 25% (!) van de republikeinen ook pro-choice is.
Het heeft dan ook volgens mij niet echt veel te maken met je politieke kleur.
Nu wist ik dit wel, maar kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat dit zeker iets is wat veel mensen niet weten. Maar ja, anekdotisch bewijs… doen we niks mee natuurlijk. Het eerste artikeltje wat ik tegen kwam: Nearly Half Of UK Women Don't Know How Many "Holes" They Have Down There, Survey Findsquote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat een vrouw drie gaatjes heeft is geen common knowledge? Met alle respect, maar dit is basisbiologie, dit soort opmerkelijke claims mag je ook wel onderbouwen via een bron wat mij betreft. Ik ken echt niemand, ongeacht geslacht of seksuele oriëntatie, die dit niet zou weten..
Dat betreft het VK, niet de VS. En ook nog enkel vrouwen? Dus bijna de helft van de vrouwen daar weet zelf niet dat zij drie gaatjes hebben?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu wist ik dit wel, maar kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat dit zeker iets is wat veel mensen niet weten. Maar ja, anekdotisch bewijs… doen we niks mee natuurlijk. Het eerste artikeltje wat ik tegen kwam: Nearly Half Of UK Women Don't Know How Many "Holes" They Have Down There, Survey Finds
Ik heb geen reden te denken dat het in de VS aanzienlijk beter zit met deze kennis. En ja, dus bij mannen zal het waarschijnlijk nog minder zijn. Je zou voor de grap eens moeten zoeken in het Engels op de vraag of je kunt pissen met een tampon in. Menig artikel aan gewijd.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft het VK, niet de VS. En ook nog enkel vrouwen? Dus bijna de helft van de vrouwen daar weet zelf niet dat zij drie gaatjes hebben?.. Ik vind dit lachwekkend en schrikbarend tegelijk.
Een ongeborene is dan ook precies dat: ongeborene. Die heeft geen stem en dus geen keuze. Het besluit ligt bij de moeder of, idealiter, bij de ouders.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd maar de ongeborene heeft geen keuze in deze kwestie.
Het enige wat aannemelijk gemaakt hoeft te worden is dat er een grote groep mensen zijn die dit niet wisten en tenzij er ander tegenstrijdig bewijs is wat je of iemand ander kan overleggen is het voor mij vrij duidelijk. Je mag natuurlijk niks accepteren en tegelijk ook niks wezenlijks inbrengen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is niet hoe het werkt. Een random survey die is gehouden in het VK onder nog geen 200 mensen, is niet generaliseerbaar voor andere landen. Ik twijfel zelfs aan de generaliseerbaarheid voor het hele VK, dat is namelijk een behoorlijk gebied.
Welk recht betreft dit precies? En hoe zou je een 'fatsoenlijk leven' willen definiëren? Meestal is er namelijk geen recht op zoiets. Dat moet je voor jezelf zien te creëren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een ongeborene is dan ook precies dat: ongeborene. Die heeft geen stem en dus geen keuze. Het besluit ligt bij de moeder of, idealiter, bij de ouders.
Maar wat mij verbaast is dat jouw soort (conservatief-rechts) zoveel waarde hecht aan 'recht op leven', maar je vervolgens amper bekommert om het recht op een fatsoenlijk leven.Sociale ondersteuning vanuit de overheid moet immers zoveel mogelijk worden beperkt, zelfs als miljoenen Amerikaanse kinderen daardoor opgroeien in bittere armoede. Dat vind ik vreemd.
Ik zie liever dat straatarme, uitzichtloze vrouwen (of stelletjes) besluiten hun kind te aborteren dan dat er weer een generatie opgroeit in een kansloze positie. Geef ze dus vooral die mogelijkheid.
Verder vind ik dat de keuze bij de vrouw moet liggen. Geen enkele vrouw laat na acht maanden zomaar haar ongeboren foetus wegsnijden, dan is er echt iets aan de hand. Vrouwen zijn dan ook prima in staat zelf een rationele afweging te maken. Daar hebben zij de overheid niet bij nodig.
Daar kan ik een heel eind in meegaan (ik ben ook voorstander van het zoveel mogelijk versoberen van het sociale vangnet). Maar doe dan niet alsof er wel zoiets is als recht op leven, nota bene van een foetus dat nog amper een levend wezen is.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat recht betreft dit precies? En hoe zou je een 'fatsoenlijk leven' willen definiëren? Meestal is er namelijk geen recht op zoiets. Dat moet je voor jezelf zien te creëren.
Hoe moet een kind dat trouwens doen?quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
Dat moet je voor jezelf zien te creëren.
Het is niet bepaald zo dat de US er op dat gebied beter voor staat. En als de helft van de vrouwen het al niet weet, dan verwacht jij dat alle mannen het wel weten?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft het VK, niet de VS. En ook nog enkel vrouwen? Dus bijna de helft van de vrouwen daar weet zelf niet dat zij drie gaatjes hebben?.. Ik vind dit lachwekkend en schrikbarend tegelijk.
En dus zou je mensen die zichzelf beoordelen als niet fitt om een kind op te voeden, omdat ze daar de middelen helemaal niet voor hebben, niet moeten verplichten dat kind toch te krijgen. Daar is niemand bij gebaat, en zeker niet dat kind dat in een omgeving terecht komt waar het niet is gewenst en waar het ouders/een moeder heeft die het niet kan geven wat het nodig heeft, hetzij met financiele middelen, hetzij met liefde en geborgenheid en begeleiding bij het groot worden.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk recht betreft dit precies? En hoe zou je een 'fatsoenlijk leven' willen definiëren? Meestal is er namelijk geen recht op zoiets. Dat moet je voor jezelf zien te creëren.
En dat in NY waar abortus gewoon door kan blijven gaan ongeacht of Roe vs Wade geschrapt word. Ik denk ook dat de meeste Amerikanen denken dat met het schrappen van Roe vs Wade abortus door heel de VS illegaal word. In dat geval is het weer pure misleiding vanuit de media en de Democraten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Die staan flink te schreeuwen:
[ twitter ]
Ter adoptie opgeven is altijd nog een optie en in mijn ogen nog de meest ethische keuze die je kan maken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dus zou je mensen die zichzelf beoordelen als niet fitt om een kind op te voeden, omdat ze daar de middelen helemaal niet voor hebben, niet moeten verplichten dat kind toch te krijgen. Daar is niemand bij gebaat, en zeker niet dat kind dat in een omgeving terecht komt waar het niet is gewenst en waar het ouders/een moeder heeft die het niet kan geven wat het nodig heeft, hetzij met financiele middelen, hetzij met liefde en geborgenheid en begeleiding bij het groot worden.
Dat is dus de kwestie. Accepteer je alleen een letterlijke lezing van de grondwet, dan staat abortus er inderdaad niet in.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals nergens word abortus genoemd in de grondwet dus valt er ook weinig te interpreteren.
Er is geen recht op een fatsoenlijk leven, slechts een recht op het leven. Hoe je je leven vervolgens invult is volledig aan het individu en in het geval van een kind aan de ouders/verzorgers.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een ongeborene is dan ook precies dat: ongeborene. Die heeft geen stem en dus geen keuze. Het besluit ligt bij de moeder of, idealiter, bij de ouders.
Maar wat mij verbaast is dat jouw soort (conservatief-rechts) zoveel waarde hecht aan 'recht op leven', maar je vervolgens amper bekommert om het recht op een fatsoenlijk leven. Sociale ondersteuning vanuit de overheid moet immers zoveel mogelijk worden beperkt, zelfs als miljoenen Amerikaanse kinderen daardoor opgroeien in bittere armoede. Dat vind ik vreemd.
Ik zie liever dat straatarme, uitzichtloze vrouwen (of stelletjes) besluiten hun kind te aborteren dan dat er weer een generatie opgroeit in een kansloze positie. Geef ze dus vooral die mogelijkheid.
Verder vind ik dat de keuze bij de vrouw moet liggen. Geen enkele vrouw laat na acht maanden zomaar haar ongeboren foetus wegsnijden, dan is er echt iets aan de hand. Vrouwen zijn dan ook prima in staat zelf een rationele afweging te maken. Daar hebben zij de overheid niet bij nodig.
De grondwet zegt ook dat een ieder recht heeft op het leven. Nu snap ik dat het argument dan gebruikt gaat worden dat een foetus nog geen persoon is. En ergens is dat misschien ook wel zo maar feit blijft dat een foetus kan overleven buiten de baarmoeder na een aantal maanden zwangerschap.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is dus de kwestie. Accepteer je alleen een letterlijke lezing van de grondwet, dan staat abortus er inderdaad niet in.
Als je echter zegt dat het recht om te beschikken over het lichaam zo ver strekt dat je dus ook het recht hebt om een foetus te laten verwijderen, dan is abortus wel degelijk een recht dat volgt uit de grondwet.
M.i. is een letterlijke lezing altijd ingewikkeld, ook bij b.v. het tweede amendement. Je mag dan immers wapens hebben binnen een 'well regulated militia', dat is iets anders dan 'elke burger onbeperkt wapens'.
Dit is natuurlijk enorm tegenstrijdig. Je loopt te emmeren dat een ongeboren kind geen keuze heeft, maar dat geldt net zo goed voor een geboren kind. Dat bepaalt niet hoe het zijn leven invult, maar is afhankelijk van ouders/verzorgers. Waarom is de keuze volgens jou wel van belang voor een ongeboren kind, maar niet voor kind dat al is uitgescheten?quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is geen recht op een fatsoenlijk leven, slechts een recht op het leven. Hoe je je leven vervolgens invult is volledig aan het individu en in het geval van een kind aan de ouders/verzorgers.
Kinderen die in een kansarme situatie opgroeien hebben minder kans om succesvol te worden in het leven maar dat neemt niet weg dat we dan maar moeten concluderen dat zo’n leven minder waard is of dat hij/zij geen enkele kans heeft om alsnog een productieve mens te worden.
Hoe kom je erbij dat vrouwen dat zo zien?quote:Ik snap best dat vrouwen best in staat zijn om een rationele keuze te maken maar die keuze behelst wel het beëindigen van een leven. Daar moeten we absoluut niet zo lichtzinnig mee omgaan.
Ik zou zeggen zet in op anti conceptie, waarschuw mensen voor de gevolgen van onveilige seks en leer de mensen dat abortus niet gezien moet worden als een vorm van anti conceptie.
Dat klopt, en dat kan dus strijdig zijn met een ander recht. Daarmee is het een zaak voor het hooggerechtshof om te beslissen hoe ruim deze rechten geïnterpreteerd moeten worden. Het is immers niet zo dat zo'n rechter bij het begin van een zaak even ctrl+f doet op abortus, ziet dat dat woord niet terugkomt in de grondwet en de zaak weer terugverwijst.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grondwet zegt ook dat een ieder recht heeft op het leven.
In jouw ogen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ter adoptie opgeven is altijd nog een optie en in mijn ogen nog de meest ethische keuze die je kan maken.
Abortus wordt door veruit de meeste mensen niet gezien als een vorm van anticonceptie. En in de meeste wetgeving die ze in de US opzetten is ook geen uitweg voor gevallen waarin de vrouw er werkeiljk niets aan kan doen dat ze zwanger is.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is geen recht op een fatsoenlijk leven, slechts een recht op het leven. Hoe je je leven vervolgens invult is volledig aan het individu en in het geval van een kind aan de ouders/verzorgers.
Kinderen die in een kansarme situatie opgroeien hebben minder kans om succesvol te worden in het leven maar dat neemt niet weg dat we dan maar moeten concluderen dat zo’n leven minder waard is of dat hij/zij geen enkele kans heeft om alsnog een productieve mens te worden.
Ik snap best dat vrouwen best in staat zijn om een rationele keuze te maken maar die keuze behelst wel het beëindigen voorkomen van het starten van een leven. Daar moeten we absoluut niet zo lichtzinnig mee omgaan.
Ik zou zeggen zet in op anti conceptie, waarschuw mensen voor de gevolgen van onveilige seks en leer de mensen dat abortus niet gezien moet worden als een vorm van anti conceptie.
Recht op leven kan kennelijk ook legaal worden afgenomen als je een misdrijf hebt begaan waar de doodstraf op staat. Hoe kan men de doodstraf wél rijmen met de grondwet (waarbij dus een geboren en levende mens wordt vermoord, letterlijk) maar abortus niet (waarbij nog geen sprake is van een mens, en niet eerder dan na een zwangerschap van zes maanden in uitzonderlijke gevallen overleving en gezond (!) opgroeien een optie is)?quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grondwet zegt ook dat een ieder recht heeft op het leven. Nu snap ik dat het argument dan gebruikt gaat worden dat een foetus nog geen persoon is. En ergens is dat misschien ook wel zo maar feit blijft dat een foetus kan overleven buiten de baarmoeder na een aantal maanden zwangerschap.
Kortom er valt voor beide standpunten wel iets te zeggen. Waar we wel vanuit kunnen gaan is dat abortus niet behandeld word in de grondwet en derhalve deze zaak niet bij het hooggerechtshof hoort te liggen of bij de federale overheid maar bij de staten. Ik begrijp oprecht niet waarom daar zoveel ophef over moet zijn.
Van New York kwam dat een paar jaar geleden nog ter sprake. Bij gevallen na 24 weken heb je wel degelijk een medische reden nodig. Dat is niet zo makkelijk als je het hier over laat komen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Jij hebt meermaals hier hele familiefoto's zitten posten, waar het puur ging om hoe die familie er dan uitzag. Moet je naar mijn mening vooral doen, ik heb daar geen problemen mee. Maar ga dan niet anderen verwijten als zij ook bepaalde uiterlijkheden van mensen benoemen.
[..]
Natuurlijk, deze site geeft een goed overzicht van de mogelijkheden in de VS mbt tot late abortussen, dat betreft dus een abortus na 24 weken. En progressieve staten zoals Washington, Colorado en New York zijn daar nogal erg makkelijk in.
[..]
Ik zou mij eerder afvragen waarom je dit zoveel doet. Voel je je ergens ook persoonlijk aangevallen dan? Ik heb dat zelf eigenlijk nooit. Daarom vind ik ook dat bepaalde objectief waarneembare zaken benoemd moeten kunnen worden.
[..]
Hihi, wat een bizarre individuen zijn dit. Ik word er bijna een beetje bang van.
Zodra dat punt van overleven buiten de baarmoeder bereikt is, is abortus in de meeste gevallen ook geen optie meer.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grondwet zegt ook dat een ieder recht heeft op het leven. Nu snap ik dat het argument dan gebruikt gaat worden dat een foetus nog geen persoon is. En ergens is dat misschien ook wel zo maar feit blijft dat een foetus kan overleven buiten de baarmoeder na een aantal maanden zwangerschap.
Kortom er valt voor beide standpunten wel iets te zeggen. Waar we wel vanuit kunnen gaan is dat abortus niet behandeld word in de grondwet en derhalve deze zaak niet bij het hooggerechtshof hoort te liggen of bij de federale overheid maar bij de staten. Ik begrijp oprecht niet waarom daar zoveel ophef over moet zijn.
Je draait het om: de vraag moet zijn hoe je tegen de doodstraf kunt zijn voor zware criminelen, maar vóór het voortijdig beëindigen van het leven van een onschuldig kind?quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Recht op leven kan kennelijk ook legaal worden afgenomen als je een misdrijf hebt begaan waar de doodstraf op staat. Hoe kan men de doodstraf wél rijmen met de grondwet (waarbij dus een geboren en levende mens wordt vermoord, letterlijk) maar abortus niet (waarbij nog geen sprake is van een mens, en niet eerder dan na een zwangerschap van zes maanden in uitzonderlijke gevallen overleving en gezond (!) opgroeien een optie is)?
Het voorkomen dat er sprake gaat zijn van het leven van een onschuldig kind.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het om: de vraag moet zijn hoe je tegen de doodstraf kunt zijn voor zware criminelen, maar vóór het voortijdig beëindigen van het leven van een onschuldig kind?
Mooi hoe je uiteindelijk toch op de persoon gaat spelen en niet mee rop de inhoud verder gaat. Er allerlei zaken bij gaat halen in een gesprek met mij die ik nooit heb opgeworpen en een abortus en over de vrouw die ervoor kiest toch weer een denigrerende opmerking te maken. Vernis valt weg.quote:Maar zoiets kun je wel aan sommige radicalen van Amerikaans Links wel overlaten. Die prefereren het om energie, tijd en veel geld te steken in het "rehabiliteren" van een mass-shooter of brute serieverkrachter, maar een ongeboren kind? Dat is pas het leven waardig als de moeder er zin in heeft, anders betreft dat slechts een 'klomp met cellen' die je rustig kunt verwijderen.
Een jong mens? Een baby? De definitie van een kind is toch vrij eenvoudig.quote:
Beste miss_sly, op welke persoon wordt hier dan gespeeld en waar zou 'de inhoud' ontbreken? Jouw post gaat over abortus & doodstraf, mijn post ook. En ik noem verder geen enkele user van FOK!quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het voorkomen dat er sprake gaat zijn van het leven van een onschuldig kind.
[..]
Mooi hoe je uiteindelijk toch op de persoon gaat spelen en niet mee rop de inhoud verder gaat. Er allerlei zaken bij gaat halen in een gesprek met mij die ik nooit heb opgeworpen en een abortus en over de vrouw die ervoor kiest toch weer een denigrerende opmerking te maken. Vernis valt weg.
Wij zijn het niet eens, en de manier van 'discussieren' vind ik ook niet erg prettig. Ik ga leuke dingen doen.
Wat is volgens jou die definitie dan?quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een jong mens? Een baby? De definitie van een kind is toch vrij eenvoudig.
I was joking btw.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
It's the one on the right with the glasses, pale skin and messy hair, who is the activist in this story
The girls on the left are too busy enjoying life and don't have the time to be bothered by an invisible patriarchy who is out there to get them
Dus jij beweert hier nu dat rechtse users een binding hebben met dit subforum? Omdat jullie graag in verzonnen complotten en fraude gelov...oh...wacht, sorry, je hebt helemaal geljjk!quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:36 schreef QuidProJoe het volgende:
Altijd grappig wanneer mensen zich zo graag en zo intens willen mengen in een subforum waar zij geen binding mee hebben en waar ook nog eens een "discussiemethode" wordtr gehanteerd waar zij geen binding mee hebben.
Links doet het altijd zichzelf aan.
[ afbeelding ]
Oke, geef die dan eens. Of is 'een jong mens, een baby' de definitie al?quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een jong mens? Een baby? De definitie van een kind is toch vrij eenvoudig.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus jij beweert hier nu dat rechtse users een binding hebben met dit subforum? Omdat jullie graag in verzonnen complotten en fraude gelov...oh...wacht, sorry, je hebt helemaal geljjk!
Jij kraakt liever mensen af op uiterlijk, in plaats van argumenten?quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:36 schreef QuidProJoe het volgende:
Altijd grappig wanneer mensen zich zo graag en zo intens willen mengen in een subforum waar zij geen binding mee hebben en waar ook nog eens een "discussiemethode" wordtr gehanteerd waar zij geen binding mee hebben.
Links doet het altijd zichzelf aan.
[ afbeelding ]
Meh, volgens mij komen complottheorieën over zogenaamde 'voter suppression' en een vermeende 'coup' ook geregeld voorbij in een subforum als POL. Dus ik heb vanuit dat perspectief het gevoel dat de pot de ketel verwijt dat die zwart ziet.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus jij beweert hier nu dat rechtse users een binding hebben met dit subforum? Omdat jullie graag in verzonnen complotten en fraude gelov...oh...wacht, sorry, je hebt helemaal geljjk!
Ik denk dat we dat spreekwoord kunnen veranderen in "de pot verwijt de ketel dat die Blauw ziet". Dat geeft de Linkse hypocrisie perfect weer.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meh, volgens mij komen complottheorieën over zogenaamde 'voter suppression' en een vermeende 'coup' ook geregeld voorbij in een subforum als POL. Dus ik heb vanuit dat perspectief het gevoel dat de pot de ketel verwijt dat die zwart ziet.
Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. Progressieven willen over het algemeen graag leven op een manier die haaks staat op wat conservatieven prefereren. Geen respect voor traditie, afkeer van patriotisme, seculair, losbandige seksuele moraal, meer dan eens overvloedig gebruik van drugs & alcohol, sterke afkeer van de binaire realiteit mbt het menselijk geslacht, hekel aan werkethiek en het nemen van verantwoordelijkheid, hekel aan schoonheid/esthetiek.quote:
Nice. Dat is inderdaad de levensstijl waar ik mij thuis bij voel.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. Progressieven willen over het algemeen graag leven op een manier die haaks staat op wat conservatieven prefereren. Geen respect voor traditie, afkeer van patriotisme, seculair, losbandige seksuele moraal, meer dan eens overvloedig gebruik van drugs & alcohol.
Wou dat ik je post meer dan een keer kon liken, want je slaat hiermee wel de spijker op zijn kopquote:Op donderdag 5 mei 2022 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. Progressieven willen over het algemeen graag leven op een manier die haaks staat op wat conservatieven prefereren. Geen respect voor traditie, afkeer van patriotisme, seculair, losbandige seksuele moraal, meer dan eens overvloedig gebruik van drugs & alcohol, sterke afkeer van de binaire realiteit mbt het menselijk geslacht, hekel aan werkethiek en het nemen van verantwoordelijkheid, hekel aan schoonheid/esthetiek.
Bijzonder.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in. Progressieven willen over het algemeen graag leven op een manier die haaks staat op wat conservatieven prefereren. Geen respect voor traditie, afkeer van patriotisme, seculair, losbandige seksuele moraal, meer dan eens overvloedig gebruik van drugs & alcohol, sterke afkeer van de binaire realiteit mbt het menselijk geslacht, hekel aan werkethiek en het nemen van verantwoordelijkheid, hekel aan schoonheid/esthetiek.
eigenlijk zie ik jouw zo !quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
HowardRoark lijkt mij zo'n figuur dat je staat op te wachten na een hardcorefeest, om te praten over het geloof en duidelijk te maken dat je fout bezig bent. Godse dominee.
Was altijd lachen met die lui.
Joh. Als je dodenherdenking in ere houdt, en je hebt geen losbandige seksuele moraal, ben je al niet Progressief.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:56 schreef Ludachrist het volgende:
Heb die post nog een keer gelezen en moest opnieuw keihard lachen. Ayn Rand zou trots zijn op deze weergave van de zuivere conservatief, strijdend met de duistere (meer dan eens overvloedig drugsgebruikende) krachten van het duister die een hekel hebben aan schoonheid/esthetiek.
Ik hou niet van hardcore en ben niet (bijzonder) religieus. Dus daar sla je de plank nogal mis.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
HowardRoark lijkt mij zo'n figuur dat je staat op te wachten na een hardcorefeest, om te praten over het geloof en duidelijk te maken dat je fout bezig bent. Godse dominee.
Nou, het ligt er natuurlijk aan hoe je progressief interpreteert. Progressie in welke richting? En als ik naar de huidige situatie in de VS kijk en die vergelijk met die van bv. veertig of vijftig jaar geleden, heb ik nu niet het idee dat het allemaal beter is geworden.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder.
De meeste mensen die zichzelf progressief noemen zijn dus niet echt progressief, volgens jouw redenering?
Doet me denken aan Establishmenters die het Evangelie der Staat verkondigen in BNW.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
De Speld, hij blijft leuk.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 mei 2022 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik hou niet van hardcore en ben niet (bijzonder) religieus. Dus daar sla je de plank nogal mis.
[..]
Nou, het ligt er natuurlijk aan hoe je progressief interpreteert. Progressie in welke richting? En als ik naar de huidige situatie in de VS kijk en die vergelijk met die van bv. veertig of vijftig jaar geleden, heb ik nu niet het idee dat het allemaal beter is geworden.
Mensen zijn ongezonder en ongelukkiger. Er worden minder kinderen geboren, er zijn minder huwelijken, meer polarisatie, meer daklozen, meer mensen die aan allerlei anti-depressiva zitten.
Was toch je verhaal over wat progressief is?quote:Geen respect voor traditie, afkeer van patriotisme, seculair, losbandige seksuele moraal, meer dan eens overvloedig gebruik van drugs & alcohol, sterke afkeer van de binaire realiteit mbt het menselijk geslacht, hekel aan werkethiek en het nemen van verantwoordelijkheid, hekel aan schoonheid/esthetiek.
https://muckrack.com/amanda-duarte/articlesquote:Op donderdag 5 mei 2022 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
Toe maar, deze Karen gaat hier toch wel ver ..
[ twitter ]
Haha, jaloers op wie precies? Je premisse lijkt hier te zijn dat iedereen promiscuïteit zou prefereren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Speld, hij blijft leuk.
Maar dan van de seksuele moraal is vooral jaloersheid, toch? Verder, ik kan niet wachten op de samenvatting van de carrieres van de hier aanwezige rechtse users om eens te zien hoe die voldoen aan het tegenovergestelde
Overigens wel interessant dat volgens de beschrijving van HowardRoark Donald Trump gewoon een Progressief is
Bij de New York Times houdt men wel van dit soort radicale types.quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://muckrack.com/amanda-duarte/articles
natuurlijk ook weer dingen voor drag queens ect
https://www.nytimes.com/c(...)-all-stars-tv-recaps
Deze karen werkte natuurlijk voor NYT
Dat doet-ie anders nooit!quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Was toch je verhaal over wat progressief is?
Of verplaats je nu de doelposts?
Ach, noem het wat je wil, mijn waarde, ik heb er decennia lang van genoten, als je dat niet kunt dan kan ik mij ook niet voorstellen dat je echte schoonheid kan waarderenquote:Op donderdag 5 mei 2022 22:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, jaloers op wie precies? Je premisse lijkt hier te zijn dat iedereen promiscuïteit zou prefereren.
Ga je weer met je binaire realiteit, terwijl je van een simpel voorbeeld niet eens kan bepalen in welke van deze twee groepen deze dan valtquote:Op donderdag 5 mei 2022 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een soort afgunst. Waarom zou je je anders continu opwinden over het uiterlijk/de levensstijl van anderen en voortdurend de drang hebben dat te 'benoemen'quote:Op donderdag 5 mei 2022 22:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, jaloers op wie precies? Je premisse lijkt hier te zijn dat iedereen promiscuïteit zou prefereren.
Bedankt voor de info Hans!quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://muckrack.com/amanda-duarte/articles
natuurlijk ook weer dingen voor drag queens ect
https://www.nytimes.com/c(...)-all-stars-tv-recaps
Deze karen werkte natuurlijk voor NYT
Hmm, dus we kunnen vanuit dat perspectief constateren dat jij eigenlijk gewoon afgunstig bent richting Republikeinen, conservatieven, Trump en diens hele familie? Dat laat weer een nieuw licht schijnen op jouw obsessie met deze mensen. Erg interessant. Ik had altijd al het idee dat er meer achter zou zitten.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een soort afgunst. Waarom zou je je anders continu opwinden over het uiterlijk/de levensstijl van anderen en voortdurend de drang hebben dat te 'benoemen'
Dat is wel weer een opmerkelijk vreemde logica waar je je in moet wringen om het observeerbare en benoemde bizarre gedrag van jou toch te projecteren op iemand die hier niet veel meer doet als artikelen plaatsen ipv zelf dingen te fantaseren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dus we kunnen vanuit dat perspectief constateren dat jij eigenlijk gewoon afgunstig bent richting Republikeinen, conservatieven, Trump en diens hele familie? Dat laat weer een nieuw licht schijnen op jouw obsessie met deze mensen. Erg interessant. Ik had altijd al het idee dat er meer achter zou zitten.
Van projectie is geen sprake. En waar heb je het gevoel dat er gefantaseerd wordt?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is wel weer een opmerkelijk vreemde logica waar je je in moet wringen om het observeerbare en benoemde bizarre gedrag van jou toch te projecteren op iemand die hier niet veel meer doet als artikelen plaatsen ipv zelf dingen te fantaseren.![]()
Gaat het nog wel goed met je?
Bijvoorbeeld over wat een man of vrouw is, of wat een kind isquote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van projectie is geen sprake. En waar heb je het gevoel dat er gefantaseerd wordt?
Tja, dat betreft helaas een geradicaliseerde voormalig Republikein. Iemand die inmiddels helemaal in lijn denkt met de dogma's van de Linkse Kerk.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ff 80k followers in augustus gekocht heertje Filipkowski?![]()
300k+ followers en maar 500-1000 likes per tweet krijgen.
![]()
Valt me wel op dat al die twitter gebruikers van Kijkertje maar maximaal 100/1000 likes krijgen, zijn de smash-like-button bots al verbannen door Elon God? the saviour of Twitter?
Is trouwens ook niet zo gek want helemaal niemand interesseert al die randzaken of zit zo diep in die rabbithole.
Dat is voor mij juist heel duidelijk. Voor andere users zoals @Chivaz, @QuidProJoe en @epicbeardman ook. Wij zijn niet degenen die zeggen dat een man eigenlijk een vrouw kan zijn, geslacht subjectief is en dat een kind slechts een 'klomp met cellen' betreft.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld over wat een man of vrouw is, of wat een kind is
Het is heel duidelijk, maar je bent niet in staat om met een werkende definitie te komen? Dat is best opmerkelijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is voor mij juist heel duidelijk. Voor andere users zoals @:Chivaz, @:QuidProJoe en @:epicbeardman ook. Wij zijn niet degenen die zeggen dat een man eigenlijk een vrouw kan zijn, geslacht subjectief is en dat een kind slechts een 'klomp met cellen' betreft.
Twitter boost bepaalde users, het is niet zo gek dat personen boven komen drijven zoals Filipkowski gezien de politieke overtuigingen van de luitjes bij Twitter.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ff 80k followers in augustus gekocht heertje Filipkowski?![]()
300k+ followers en maar 500-1000 likes per tweet krijgen.
![]()
Valt me wel op dat al die twitter gebruikers van Kijkertje maar maximaal 100/1000 likes krijgen, zijn de smash-like-button bots al verbannen door Elon God? the saviour of Twitter?
Is trouwens ook niet zo gek want helemaal niemand interesseert al die randzaken of zit zo diep in die rabbithole.
Dit snap ik dan weer niet, Portland gaat echt geen beperkingen opleggen qua abortus.quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is heel duidelijk, maar je bent niet in staat om met een werkende definitie te komen? Dat is best opmerkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |