quote:
Omg echt? Lees nog even terug. Ik begin erover om hypocrisie aan te geven en om te pleiten voor gelijke behandeling van iedereen.
quote:
Het filmpje waarin Johan Derksen op tv vertelt hoe hij ooit een kaars in een bewusteloze stak, om maar aan te geven dat het drogeren en misbruiken van vrouwen niet zo heel erg is, heb jij gemist?
Ik heb de aflevering teruggekeken en inderdaad een verhaaltje gehoord. Dat verhaaltje vond ik niet zo heel erg. Als het waargebeurd zou zijn zou het in de huidige tijdsgeest inderdaad strafbaar zijn. 52 jaar geleden waren tijden compleet anders. Als jij over 52 jaar veroordeeld zou worden over zaken die je nu zegt en doet, maar die over 52 jaar niet meer acceptabel zijn vraag ik me af hoe je er op dat moment over denkt. Maar goed, daar komt dat hypocriete dan meteen weer om de hoek kijken en zal de situatie wel weer opeens 'anders' zijn omdat dat beter uitkomt ofzo

quote:
Wiens leven is hier verwoest dan? Waarom die overacting?
Ja, het zou jouw leven totaal niet beïnvloeden als je vanwege een verhaaltje opeens als verkrachter bekend zou staan, mensen voor je huis posten, je bedreigen etc.
quote:
Het verzinnen van verwoeste levens daarentegen is de normaalste zaak van de wereld!
Jij vindt wel meer dingen de normaalste zaak van de wereld is gebleken

quote:
Waar staat dat? Is deze stroman nodig voor de rest van je gammele verhaal, of denk je daadwerkelijk dat elke variant van grensoverschrijdend gedrag hetzelfde is? Dat zou wel heel dom zijn namelijk.
Je suggereert het door te stellen dat hij 'toch excuses heeft gemaakt'. Was jouw eigen argument, of was je dat alweer vergeten

quote:
Wiens carrière is er precies geruïneerd? Je weet dat Johan Derksen er zelf voor gekozen heeft om niet meer op tv te willen komen omdat hij na 3x draaien en spinnen niet meer de moed kon opbrengen om eens echt met excuses te komen?
Ja. Als jouw baas zegt 'je moet morgen dit excuusverhaaltje voorlezen waar je zelf niet achter staat' en je besluit dat je dat verhaaltje niet voorleest en opstapt dan is dat vrijwillig. Een overvaller met een pistool op je hoofd geef je ook vrijwillig je spullen natuurlijk, want je hebt ook echt een keus

quote:
En het is niet zomaar een verhaal, het is het vertellen van een persoonlijke anekdote over het misbruiken van een bewusteloze vrouw om het misbruiken van gedrogeerde vrouwen in het algemeen wat 'in perspectief' te plaatsen.
Waar hij zich nu dus voor schaamde, en waarvan hij al heeft gezegd dat het grotendeels aangedikt was en de kaars er nooit is ingestoken. Newsflash; ook anekdotes zijn vaak niet geheel (of geheel niet) waar.
quote:
Ik prijs mezelf gelukkig dat mijn karakter niet zo verdorven is dat ik plezier haal uit het opscheppen over iets wat ikzelf 'technisch verkrachting' zou noemen, nee. Is volgens mij ook weer niet zo heel vreemd, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die niet zoveel met verkrachting en misbruik heeft. Jij vindt het blijkbaar wel een unieke eigenschap.
Nou ja, als je het wel deed had je gewoon 'sorry' gezegd. Jouw oplossing voor alles. Gelukkig ben je helemaal schoon en zou je eigenlijk heiligverklaard moeten worden. Je hebt jezelf al wel op de borst geklopt over hoe geweldig fantastisch onfeilbaar je bent vandaag?
quote:
Het gaat erom dat hij het normaal vindt om een misbruikverhaal op te dissen (al dan niet aangedikt) om zo een mogelijk ander misbruikverhaal (dat van Johnny de Mol) in een beter daglicht te plaatsen.
Jinek drong eropaan een misbruikverhaal te vertellen en vond het kennelijk hilarisch. Maar zij heeft sorry gezegd en het slachtoffer was een man dus dan is het wat jou betreft helemaal acceptabel en oké. Jouw morele kompas is iig duidelijk

quote:
We doen allemaal wel eens aan het misbruiken van bewusteloze vrouwen! En dat hij dan vervolgens niet begrijpt dat dat helemaal niet de normaalste zaak van de wereld is, aangeeft er geen woord van terug te nemen, zich kwetsbaar op te hebben gesteld (dat duidt erop dat het dus een waar verhaal zou zijn), en dan toch opeens weer heel anders in elkaar zat.
Ik heb het idee dat jij OF niet de hele uitzending hebt gezien OF gewoon heel selectief hebt gekeken, want hij heeft meerdere keren gezegd - voor, tijdens en NA het verhaaltje - dat hij zich ervoor schaamde en er niet trots op was. Waarom verdraai je dat? Wat win je daarmee?
quote:
Waarom ben je zelf dan post na post aan het janken over woke-links, alsof ze je speelgoed hebben afgepakt?
Ik kijk geen VI. Nooit gedaan. Heb precies één aflevering gezien (en vorige keer met die homograppen wat stukjes teruggekeken), dus nee, er is VAN MIJ niets afgepakt.
quote:
Leuk stukje speculatie, doen we niets mee.
Net als met Jinek die aanranding wel lollig vindt om kijkcijfers mee te scoren. Net als met van Jole die aanranden van vrouwen wel oke vindt.
Vertel eens; waarom Derksen wel en die anderen niet? Is dat een persoonlijke vendetta tegen Derksen? Of is het een 'ik denk dat hij rechts is en dus moet hij harder worden aangepakt dan de linksen'? Ik ben oprecht benieuwd hoe je voor jezelf rechtvaardigt dat je zo discrimineert.
quote:
Je maakt je niet druk en daarom sleep je allerlei voorbeelden bij de haren erbij om de HYPOCRISIE van WOKE-LINKS!!!! te benadrukken. Goed verhaal, zolang je jezelf maar gelooft.
Och, als ik sorry zeg tegen je is alles vergeven

quote:
Opnieuw, waar staat dat? Is dit hoe het altijd gaat in je hoofd, dat je gewoon invult wat andere mensen denken zodat je je daar over op kan winden?

Dat is eerder wat jij doet met het al dan niet bestaande 'slachtoffer' van Derksen. Invullen wat die denkt, vindt en voelt en voor haar beslissen dat jij wel weet hoe zij zich dient te voelen. Jijzelf geeft als argument steeds 'die heeft sorry gezegd'. Aangezien dat het enige is dat je zegt wekt dat de sterke indruk dat daarmee de kous af is. Van Jole rand een vrouw aan: 'maar hij heeft sorry gezegd'. Hofman vertoond seksueel grensoverschrijdend gedrag: 'maar hij heeft sorry gezegd'.
quote:
Je zegt zelf dat het een sterk verhaal is (hou dat vast)...
Ik zeg dat het verhaal op mij over komt als een sterk verhaal. Hijzelf heeft gezegd dat hij het verhaal in eerste instantie heeft aangedikt.
quote:
Hij schepte niet op hoor!
Wat was dan precies zijn idee?
Vraag 't hem. Jij bent zelf blijkbaar niet het type dat voor anderen invult wat ze denken (want deze zin van jezelf mag je weleens hardop tegen jezelf zeggen: "Is dit hoe het altijd gaat in je hoofd, dat je gewoon invult wat andere mensen denken zodat je je daar over op kan winden")
quote:
Leg gewoon even het volgende uit:
Iemand wordt beschuldigd van seksueel misbruik van een gedrogeerde vrouw. Johan Derksen komt met een persoonlijke anekdote dat duidelijk moet maken dat dit niet als een halszaak moet worden beschouwd. In die anekdote vertelt hij hoe hij een vrouw 'technisch verkrachtte'. De rest van de tafel moet lachen. Derksen ook.
Derksen schept niet op, maar overdrijft wel, en praat wel misbruik goed, maar niet echt, want het was geen echt misbruik? Hoe werken die lijntjes precies?
Heel simpel;
Johnny's misbruik is helemaal niet bewezen dus is hij onschuldig tot het wel bewezen is. Derksen verhaal is vooralsnog een verhaal. Er is geen aanklacht, er is geen beschuldiging, er is alleen een verhaal. Er is dus niets bewezen en dus is hij onschuldig tot het wel bewezen is (en dan nog is het inmiddels al lang en breed verjaard, maar dat terzijde). Bij jou werken de lijntjes volgens mij als volgt;
'vrouw beschuldigt witte hetero niet-linkse man' -> 'smeerlap, hij moet HANGEN!, fuck bewijsvoering!'
'witte hetero niet-linkse men man vertelt sterk verhaal' -> 'smeerlap, hij moet HANGEN! fuck bewijsvoering!'
Klopt dat een beetje? Vul gerust aan waar nodig.
quote:
Opnieuw, dat staat er niet. Uiteraard vind ik wel dat je excuses aanbieden beter is dan niet je excuses aanbieden. Dat zei ik dan ook.
Maar moet hij zijn excuses aanbieden omdat hij een verhaaltje vertelde? Want meer dan dat is er niet gebeurt zolang daarvoor geen enkele vorm van bewijs is.
quote:
Dat is het nog steeds niet

de argumenten zijn op dus?
Ik weet niet of jouw 'argumenten' (als je ze zo durft te noemen) op zijn. Ow, en in de wet staat dat het strafbaar is om ontucht te hebben met iemand die bewusteloos is of die een verminderd bewustzijn heeft. Als de dader weet dat het slachtoffer zo dronken is dat hij of zij niet meer kan zeggen wat hij of zij wil en niet meer in staat is om weerstand te bieden, dan mag je daar geen seks mee hebben. Seks met iemand die bewusteloos is, is sowieso strafbaar.
Zie artikel 247 Sr
uit mijn hoofd is ergens in de jaren 90 een wijziging geweest (dat is al NA het vermeende voorval waar Derksen over spreekt) en later in 2005 ofzo nog een keer. Voor die tijd was het alleen strafbaar als de vrouw daadwerkelijk 'NEE' zei. Dom natuurlijk, maar zo was het toen wel.
quote:
Waar staat dat je dat moet doen? Ik zeg gewoon dat het misbruiken van een bewusteloze vrouw en als anekdote vertellen met de opmerking 'technisch verkrachting' vrij fout is. Jij vindt dat blijkbaar niet. Lekker lachen over misbruik!
Nu zou dat technisch 'verkrachting' zijn inderdaad. In de jaren 80 van de vorige eeuw was dat NIET het geval. Wat Derksen vertelde was dus gewoon feitelijk juist. Verder werd er niet gelachen om misbruik, maar om een verhaal dat ieder weldenkend mens als 'sterk verhaal' ziet. Als hij daar ter plekke iemand zou misbruiken zou NIEMAND daarom lachen. Doen alsof dat wel zo is is een nogal opzichtige manier om me als ziekelijk weg te zetten. Maar ja, je moet wat als je argumenten op zijn.
quote:
Ja, je hebt het een beetje gemist, maar het gaat gewoon om het hele plaatje waarbij Johan Derksen het nodig vindt om iets wat hij zelf verkrachting vindt op te dissen als leuke anekdote. Dat jij niet gelooft dat het echt heeft plaatsgevonden, moet je zelf weten maar dat doet er niet toe verder.
Dat jij mensen veroordeelt en op de stoel van de rechter denkt te kunnen zitten doet er nog veel minder toe. Het geeft wel een beetje aan hoe je jezelf ziet en er zal vast en zeker wel ergens in een studieboek een hoofdstuk aan gewijd zijn.
quote:
In tegenstelling tot Derksen heeft die Van Jole er niet op nationale tv opgeschept over verkrachting van een bewusteloze vrouw en wél zijn excuses aangeboden. Derksen had ook zijn excuses aan kunnen bieden voor het lachen en normaliseren van verkrachting. Heeft ie niet gedaan. Gewoon zijn eigen fout.
Maar wat vind je nou van wat van Jole gedaan heeft dan? Want hij heeft haar lichaam binnengedrongen met zijn toch en dat wordt toch echt geklassificeerd als verkrachting. Wat moet er volgens jou met van Jole gebeuren?
En wat vind je van het feit dat Jinek en Pechtold seksuele aanranding zo hilarisch vonden dat ze bijna in een lachstuip schoten? En dat Jinek er zelfs op aandrong méér te horen?
Daar moet je toch een mening over hebben lijkt me?
quote:
De treurigheid van het land wordt anders mooi weergegeven door je eigen selectieve verontwaardiging, het goedpraten van verkrachtingsanekdotes onder de noemer 'is toch lachen', je nergens op gebaseerde gescheld op een onzichtbare vijand genaamd WOKE LINKS. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
En dan beweer jij met droge ogen dat ik jou woorden in de mond leg

quote:
Waar was de grap precies?
Die valt niet uit te leggen aan zuurpruimen die de hele wereld als slecht wensen te zien. Sorry