Als dit klopt… Dit is echt desastreus. Dat geeft Putin ruimte om veel meer te doen dan nu al gebeurd. Nog meer dood en ellende 😞quote:Op donderdag 28 april 2022 22:06 schreef polderturk het volgende:
De oorlogsverklaring komt eraan.
Dat gaan de dienstplichtigen leuk vinden.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 28 april 2022 23:04 schreef AchJa het volgende:
Waarom precies? Want Nederland wil juist weer raketartillerie aanschaffen.
Zie hier antwoorden op kamervragen van afgelopen maart:
[..]
Dat staat al een jaar of vier op het verlanglijstje.
Stelt niks voor, gewoon een foto in Google images slepen of in https://tineye.comquote:Op donderdag 28 april 2022 23:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat fijn dat we jou hebben, want ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Welvaart groeit niet aan bomen die toevallig alleen in het westen staan. Hoe was Europa eraan toe na WOII? Er is nogal wat Amerikaans geld in gepompt om weer consumenten te kweken. Resultaat: meer banen, stijgende welvaart, mensen die zich meer goederen/luxe kunnen permitteren, stijgende vraag.quote:Op donderdag 28 april 2022 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe komen alle volken door jou genoemd aan de welvaart die benodigd is om al die aankopen te doen of zit die in de fallout?
Hij is inderdaad die dirigent, ik twijfel ook over de nationaliteitskwestie idd.quote:[..]
Is dat niet die dirigent die ontslagen is? Wist niet dat hij de Nederlandse nationaliteit had. De integratie is dan behoorlijk mislukt. Hij zat zeker elke dag Russische staatspropaganda te kijken.
De Spike is natuurlijk geen artillerie... Daarnaast heeft Israel ook gewoon raketartillerie in de bewapening waaronder de M270 MLRS...quote:Op donderdag 28 april 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Pereh_(missile_carrier)
Israel had de Pereh, een raketartillerie lanceerder (die Spike NLOS afschoot) die vermomd was als tank. Sinds 2012 al niet meer in gebruik en in 2017 officieel retired
Er is geen reden gegeven waarom maar tis wel duidelijk dat het komt doordat drones zoals de Hermes hetzelfde maar veel beter kunnen.
Er is een policy dat Israelische drones niet met raketten geassocieerd mogen worden dus je zal op internet geen foto's/filmpjes erover vinden. Turkije vult nu dat gat in de markt in met hun TB2
Wil je een lollie nu? Kom je er nu pas achter dat er bij Oekraïne ook een klein gedeelte gestoord is?quote:Op donderdag 28 april 2022 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2014_Odessa_clashes
Wat is er waar van die verbranding van protestors in dat gebouw in Odessa?
Dat er af en toe wapens in Russische handen vallen is niet te voorkomen. En dat moet ook geen reden zijn om ze niet te sturen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Is dit poep of zit zijn die wapens westers?
Gestorven voor de vrijheid van mensen in een ander land. Wat een held!quote:
Eindrapport verkenningen 2010: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-68805.pdfquote:Op donderdag 28 april 2022 23:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet dat er enkele jaren geleden een defensievisie is geweest met meerdere richtingen die gekozen konden worden en de richting die gekozen werd is dat we in de toekomst alleen maar internationale 'vredemissies' zouden doen. Weet iemand nog welke visie dat was? Daar is toen besloten dat een oorlog in Europa ouderwets en onwaarschijnlijk was. Vervolgens werd de krijgsmacht erop ingericht.
Zoals de Sovjet soldaten die in Afghanistan sneuvelden?quote:Op donderdag 28 april 2022 23:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gestorven voor de vrijheid van mensen in een ander land. Wat een held!
Maar daar kijken we toch niet gek van op? Hier had je vergif op in kunnen nemen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:17 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Als dit klopt… Dit is echt desastreus. Dat geeft Putin ruimte om veel meer te doen dan nu al gebeurd. Nog meer dood en ellende 😞
Yup en zag ook een Stinger voorbij komen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Is dit poep of zit zijn die wapens westers?
De Sovjetunie zit nog in de man en zal er altijd blijven. Buiten Rusland zie je dit fenomeen vooral bij de 50-plussers.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hij is inderdaad die dirigent, ik twijfel ook over de nationaliteitskwestie idd.
Maar die onderscheiding had men sowieso al een jaren geleden moeten afnemen, dus zeker nu
Ze worden nu ook flink in de hoek geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat Poetin zijn leger Oekraine uit laat jagen. Dan gaan we echt nog een paddestoel zien ergens.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:36 schreef UitStraling het volgende:
Op de Russische TV gaat het al de hele dag over de derde wereldoorlog en hier over de kaars van Johan, zo rolt de wereld langzaam op armageddon af.
ondanks ik Gergiev een geweldige dirigent vind, slaat hij politiek gezien compleet de plank mis, en is hij een Sint Petersburg asset van Poetin, zover gaan die 2 terug.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is dat niet die dirigent die ontslagen is? Wist niet dat hij de Nederlandse nationaliteit had. De integratie is dan behoorlijk mislukt. Hij zat zeker elke dag Russische staatspropaganda te kijken.
Wat moeten Truus en Henk nu met al dat deprimerende oorlogsnieuws of geopolitiek. Die kijken gewoon tot het allerlaatst Hart van Nederland.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:36 schreef UitStraling het volgende:
Op de Russische TV gaat het al de hele dag over de derde wereldoorlog en hier over de kaars van Johan, zo rolt de wereld langzaam op armageddon af.
Wat een idioot eerder. Hij dacht gewoon is lekker oorlogje spelen. Heb je die artikelen gelezen over die Nederlanders die ook naar Oekraïne waren gegaan en van een koude kermis terugkwamen?quote:Op donderdag 28 april 2022 23:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gestorven voor de vrijheid van mensen in een ander land. Wat een held!
Dank, dan ga ik nog eens doorlezen want men dacht over de andere scenario's. Want die blijken achteraf toch meer waarschijnlijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eindrapport verkenningen 2010: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-68805.pdf
In de komende twee weken ergens, het Kremlin zit te wachten op een troepenconcentratie in de Donbass om een tactical nuke op te kunnen gooien en ze verheugen zich er helemaal kapot op, kunnen ze eindelijk laten zien dat de Russische beer nog harige grote ballen heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze worden nu ook flink in de hoek geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat Poetin zijn leger Oekraine uit laat jagen. Dan gaan we echt nog een paddestoel zien ergens.
Ondertussen blijven we vrolijk miljarden overmaken naar iemand die dreigt een nucleaire bom op ons te gooien. Vreemde tijden wel.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze worden nu ook flink in de hoek geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat Poetin zijn leger Oekraine uit laat jagen. Dan gaan we echt nog een paddestoel zien ergens.
Zou niet de eerste strategische blunder zijn deze oorlog.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In de komende twee weken ergens, het Kremlin zit te wachten op een troepenconcentratie in de Donbass om een tactical nuke op te kunnen gooien en ze verheugen zich er helemaal kapot op, kunnen ze eindelijk laten zien dat de Russische beer nog harige grote ballen heeft.
Dit is ook nog lang en lang niet klaar. Poetin wil al oorlogsverklaring tekenen zodat hij dienstplichtigen kan oproepen. Het wordt nog veel meer dood en verderf in Oekraïne en kent straks alleen maar verliezers.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als ik Putin was had ik nu vooral geconsolideerd. Hij heeft enorme gebieden gepakt in het Zuiden en beetje in Donbas. Ondanks dat het resultaat wellicht niet was wat hij hoopte is het niet niks. Maar ja, daar start je geen oorlog voor uiteraard.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar daar kijken we toch niet gek van op? Hier had je vergif op in kunnen nemen.
Als ze het doen wordt het volgens Rob de Wijk waarschijnlijk een demonstratief gebruik van een kernwapens, hoog in de lucht boven Kiev tot ontploffing brengen. Op die manier is er geen schade en fallout, maar de wereld schrikt zich wel dood. Aan de ene kant hoop ik dat het gaat gebeuren want blijkbaar vind niemand het hier een reëel scenario en ik wordt constant afgekaffert als ik er over begin.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In de komende twee weken ergens, het Kremlin zit te wachten op een troepenconcentratie in de Donbass om een tactical nuke op te kunnen gooien en ze verheugen zich er helemaal kapot op, kunnen ze eindelijk laten zien dat de Russische beer nog harige grote ballen heeft.
Geloof niet dat de NAVO voorbereid is of zelfs maar een idee heeft wat ze dan moeten doen, dan is het vermoedelijk ieder voor zich.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou niet de eerste strategische blunder zijn deze oorlog.
Maar ik zie het ze wel doen, zeker nu ze zien dat niemand in het Westen wakker ligt van nucleaire bedreigingen. Een bommetje op Oekraïne om iedereen doodsbang te maken. Dat zal de gedachte zijn. De vraag is hoe de NAVO en EU erop reageren. Ik zeg het opnieuw, de huidige situatie is veel gevaarlijker dan menig situatie gedurende de Koude Oorlog. Maar nu zitten we er middenin en ervaar je alles toch heel anders.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou niet de eerste strategische blunder zijn deze oorlog.
Misschien wel beter dat we allemaal elkaar nodig hebben. Wij hebben gas nodig Rusland geld en China ons weer als consument. Weinig ruimte om echt gek te doen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ondertussen blijven we vrolijk miljarden overmaken naar iemand die dreigt een nucleaire bom op ons te gooien. Vreemde tijden wel.
Toch is dit de enige logische vervolgstap die je van het Kremlin kunt verwachten, zeker als de Russen pijnlijke bloedneuzen op blijven lopen.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze het doen wordt het volgens Rob de Wijk waarschijnlijk een demonstratief gebruik van een kernwapens, hoog in de lucht boven Kiev tot ontploffing brengen. Op die manier is er geen schade en fallout, maar de wereld schrikt zich wel dood. Aan de ene kant hoop ik dat het gaat gebeuren want blijkbaar vind niemand het hier een reëel scenario en ik wordt constant afgekaffert als ik er over begin.
Je kan niets uitsluiten, maar ik denk dat het praktische nut van zo’n ding momenteel lastig te vinden is. Bij een (hoe klein ook) ingezette nuke zullen de gevolgen niet mals zijn, waardoor de inzet het gewoon niet waard is.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze het doen wordt het volgens Rob de Wijk waarschijnlijk een demonstratief gebruik van een kernwapens, hoog in de lucht boven Kiev tot ontploffing brengen. Op die manier is er geen schade en fallout, maar de wereld schrikt zich wel dood. Aan de ene kant hoop ik dat het gaat gebeuren want blijkbaar vind niemand het hier een reëel scenario en ik wordt constant afgekaffert als ik er over begin.
Omdat je onzin praat en loopt te zuigen de hele dag door.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou ik snel onder je bed gaan liggen als ik jou was.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
Ik denk ook dat putin die nuke gaat gooien hoor.
dan zou ik niet in nederland blijvenquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
Ik denk ook dat putin die nuke gaat gooien hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |