quote:Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’
Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?
Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.
Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.
Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”
Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.
Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”
En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”
Kijkers verontwaardigd
Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.
Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”
https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/
Ze zullen wel weer gebeld hebben... Jullie gaan hem nu toch wel cancelen hoop ik?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:35 schreef Zipportal het volgende:
Talpa Network noemt uitspraken Derksen ernstige zaak: "We gaan in gesprek met Johan"
https://www.nu.nl/media/6(...)sprek-met-johan.html
Wat zeker nadien flink veroordeelt is als zijnde iets dat je niet moet willen.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hebben ook ooit Holleeder een programma laten doen, en dat zegt mij dat het met die maatstaven in Nederland allemaal wel mee valt.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort anekdotes van Gijp kunnen eigenlijk ook echt niet meer.
Klopt, maar neemt niet weg dat ze het toch deden. Alles voor de kijkcijfers, en dat is het hem gewoon.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat zeker nadien flink veroordeelt is als zijnde iets dat je niet moet willen.
Verjaart nog steeds, even er van uitgaande dat die mevrouw meerderjarig was. Want geen verkrachting en dus <12 jaar.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helaas niet. Het gebeurde in een tijd dat het wel verjaarde. En strikt juridisch gezien kwalificeert het niet als verkrachting zoals @:trein2000 ook al opmerkte
Hoezo? Met elkaars goedvinden...quote:Op woensdag 27 april 2022 13:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit wel, verkrachting niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verjaart nog steeds, even er van uitgaande dat die mevrouw meerderjarig was. Want geen verkrachting en dus <12 jaar.
Oh noes!!!1!quote:Op woensdag 27 april 2022 13:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Derksen en Gijp hebben al langer aangetoond geen enkel sociaal tact te hebben en dat komt ze nu duur te staan. Dit nu vertellen is zo ontzettend dom. Onbegrijpelijk.
Nou ja bij Gijp is het altijd nog geweest 'is een grap', dit is gewoon lachend vertellen dat je ooit een vrouw hebt aangerand.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Derksen en Gijp hebben al langer aangetoond geen enkel sociaal tact te hebben en dat komt ze nu duur te staan. Dit nu vertellen is zo ontzettend dom. Onbegrijpelijk.
Hij doelde meer op Maarten Spanjer denk ik.quote:
Ja als mensen die Johan verdedigen niet verder komen dan dit soort opmerkingen dan weet je wel hoe fout dit zit.quote:
Jezus, over generaliseren gesproken. Met jou is in ieder geval alles mis.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:43 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dit is precies wat er mis is met jouw generatie en de generaties ervoor.
Doelde op Spanjer ja.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij doelde meer op Maarten Spanjer denk ik.
Ik vond en vind het van hem zo'n domme reactie dat ik het de moeite niet waard vond om er verder op in te gaan.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja als mensen die Johan verdedigen niet verder komen dan dit soort opmerkingen dan weet je wel hoe fout dit zit.
Aldus De Maarten van Rossem van FOK!quote:Op woensdag 27 april 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een droplul. Ik kon nog wel om hem lachen, maar dat is nu voorbij. Ik kijk nou heel anders tegen deze loser aan.
Ik hoop dat ze hem van tv schoppen.
Nooit begrepen. Een grap is alleen maar grappig als de maker van de grap van hetzelfde morele statuur is als jijzelf?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een droplul. Ik kon nog wel om hem lachen, maar dat is nu voorbij. Ik kijk nou heel anders tegen deze loser aan.
Daar is ook gewoon niks mis mee, gewoon borrelpraat, ouwe jongens krentenbroood en zo.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Genoeg voor wat?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar wat wordt het vervolg nu? Een rechtszaak zal het toch niet worden gok ik.
Een mea culpa op tv kan toch bijna niet genoeg zijn?
Wat wil je dan? Hem lynchen?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar wat wordt het vervolg nu? Een rechtszaak zal het toch niet worden gok ik.
Een mea culpa op tv kan toch bijna niet genoeg zijn?
Neuh, maar zo iemand kan toch ook echt geen talkshow meer hosten, lijkt me.quote:
Nee hoor maar ben benieuwd of hij van De Mol door mag. Gezien ook het genante verhaal van zoonlief.quote:
Nooit gedacht, maar ben het eens met de Maarten van Rossum des FOK!squote:Op woensdag 27 april 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een irritante kop heeft die man toch ook. En dat lachje is echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ben niet zo van de kaarsen, door die meuk kan je elk half jaar je plafond weer gaan lopen witten.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, maar zo iemand kan toch ook echt geen talkshow meer hosten, lijkt me.
Dat is aan Talpa. Niet aan ons.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor maar ben benieuwd of hij van De Mol door mag. Gezien ook het genante verhaal van zoonlief.
Als De Mol consequent is laat ie hem doorgaan..quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor maar ben benieuwd of hij van De Mol door mag. Gezien ook het genante verhaal van zoonlief.
Stille dood laten sterven is nu echt onmogelijk. De rel is te groot. Allemaal door Johan's debiele loslippigheid.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
[..]
Dat is aan Talpa. Niet aan ons.
De beste (en het enige) wat je hieraan kan doen is dit een stille dood laten sterven. Dan heb ik het niet eens over zijn leeftijd.
Die zijn bang voor gezichtsverlies.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat niemand, inclusief een vrij intelligente vent als Genee, in die studio aanvoelt dat je op zo'n verhaal anders moet reageren vind ik nog wel het meest verbazingwekkende van alles eigenlijk.
Gijp is altijd al een tactloze debiel geweest maar de anderen... Onbegrijpelijk.
Wilfred en de regie zijn alleen maar druk met domme filmpjes.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat niemand, inclusief een vrij intelligente vent als Genee, in die studio aanvoelt dat je op zo'n verhaal anders moet reageren vind ik nog wel het meest verbazingwekkende van alles eigenlijk.
Gijp is altijd al een tactloze debiel geweest maar de anderen... Onbegrijpelijk.
Dat is aan Talpa, en ik heb er een mening over. Hence een post op een discussieforum waarin ik die mening uit.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
[..]
Dat is aan Talpa. Niet aan ons.
De beste (en het enige) wat je hieraan kan doen is dit een stille dood laten sterven. Dan heb ik het niet eens over zijn leeftijd.
Dan is het alleen maar een kwestie van afwachten, toch? Johan Derksen zit wel vaker in de herhaling.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Allemaal door Johan's debiele loslippigheid.
De rel was nog wel wat groter toen hij van racisme beticht werd en er meteen sponsoren weg begonnen te lopen, daar is voorlopig nu nog geen sprake van.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Stille dood laten sterven is nu echt onmogelijk. De rel is te groot. Allemaal door Johan's debiele loslippigheid.
Prima toch? Waar schreef ik dat je niet je mening mocht uiten op een forum? Want ik snap die stuk van je reactie niet helemaal.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is aan Talpa, en ik heb er een mening over. Hence een post op een discussieforum waarin ik die mening uit.
Blijkbaar werkt de wereld niet zoals jij denkt dat deze werkt. Go figure.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat komt nog welquote:Op woensdag 27 april 2022 13:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
De rel was nog wel wat groter toen hij van racisme beticht werd en er meteen sponsoren weg begonnen te lopen, daar is voorlopig nu nog geen sprake van.
Dus het feit dat ie het verteld heeft vind je erger dan wat hij gedaan heeft?quote:Op woensdag 27 april 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Stille dood laten sterven is nu echt onmogelijk. De rel is te groot. Allemaal door Johan's debiele loslippigheid.
Daarom rijdt hij weer 5x in de week naar Hilversum.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Derksen vindt het allemaal wel prima denk ik, die zoekt al een tijdje een gelegenheid om van tv te verdwijnen.
Gijp was de grootste hoerenlopen in de Eredivisie, hoor je niemand over, toen niet en nu niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt de wereld niet zoals jij denkt dat deze werkt. Go figure.
Ophef is as ophef does. Maar er zijn ook nog steeds genoeg mensen die zich niet verbazen dat Derksen en Gijp vroeger foute gasten waren en daar niet zo veel van vinden.
Hij heeft contractverplichtingen.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daarom rijdt hij weer 5x in de week naar Hilversum.
Dat jij zegt dat het aan Talpa is, niet aan ons. Dat pretendeer ik ook niet. Ik ventileer slechts een mening.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Prima toch? Waar schreef ik dat je niet je mening mocht uiten op een forum? Want ik snap die stuk van je reactie niet helemaal.
En een beetje spijt van vermoed ik.quote:
Die is hij onlangs zelf weer aangegaan ja, nadat hij al 5x had gezegd dat hij nu écht ging stoppen. (inclusief in zijn boek om een paar maanden later te tekenen)quote:
Ja omdat hij gevochten heeft voor een show van 5x per weekquote:
Dat is zeker waar hoor. Maar ik vind dit verhaal eigenlijk schandelijker dan een verhaal waarbij beide mensen dronken zijn en de vrouw zegt dat het niet met wederzijdse instemming was.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt de wereld niet zoals jij denkt dat deze werkt. Go figure.
Ophef is as ophef does. Maar er zijn ook nog steeds genoeg mensen die zich niet verbazen dat Derksen en Gijp vroeger foute gasten waren en daar niet zo veel van vinden.
Zolang hij een chauffeur heeft heb je daar wel gelijk in denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja omdat hij gevochten heeft voor een show van 5x per week
Dat hele Johan is klaar met TV-riedeltje is zo'n onzin
En waarom wel? Naar de hoeren gaan is aan hem en de hoer in kwestie en met wederzijdse instemming. En of hij vreemdgaat of niet is tussen hem en zijn eventuele vrouw. Totaal onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gijp was de grootste hoerenlopen in de Eredivisie, hoor je niemand over, toen niet en nu niet.
Ik vermoed dat ze zich hebben laten inspireren door Led Zeppelin en dat verhaal met die groupie.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:02 schreef maxi-mus het volgende:
https://www.ad.nl/show/jo(...)t-van-toen~ac4b319d/
De tijdsgeest dat het normaal was om een kaars in iemand zijn doos te stoppen heb ik even gemist.
Als je hem écht wilt straffen, dan moet je Genee hem zijn haar laten doen. Inclusief kleurspoeling.quote:
Het is 50 jaar geleden. Ik vind het zelfs voor die tijd een schandelijke daad maar denk wel dat de wereld toen wat anders in elkaar zat dan nu. Ik zou dan zeggen: Nooit meer over hebben en door.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus het feit dat ie het verteld heeft vind je erger dan wat hij gedaan heeft?
Verrassendquote:Op woensdag 27 april 2022 14:03 schreef Lemsterr het volgende:
https://www.mediacourant.(...)s-enorm-geschrokken/
Iedereen die een ander wil opleggen wat hij of zij moet kijken is heel fout.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:04 schreef babylon het volgende:
Iedereen die nu nog VI blijft kijken zolang Derksen daar in optreed is fout.
De wereld zat toen niet zoveel anders in elkaar en dit was echt niet normaal toen en werd ook niet goedgekeurd. Waarschijnlijk zou zo’n vrouw er wel haar mond over houden, omdat vele vormen van misbruik toen nog onder het kleed werden geveegd.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is 50 jaar geleden. Ik vind het zelfs voor die tijd een schandelijke daad maar denk wel dat de wereld toen wat anders in elkaar zat dan nu. Ik zou dan zeggen: Nooit meer over hebben en door.
Vroeger een kaars nu een eitje.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:02 schreef maxi-mus het volgende:
https://www.ad.nl/show/jo(...)t-van-toen~ac4b319d/
De tijdsgeest dat het normaal was om een kaars in iemand zijn doos te stoppen heb ik even gemist.
Waarom post je dit nogmaals?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar nogmaals. 2 jaar geleden werd er bij Jinek nog hartelijk gelachen toen Sjaak Polak over een anale verkrachting vertelde. Dus het is niet alleen voorbehouden aan VI.
https://www.rtlxl.nl/prog(...)38-b430-691e30473002
Misschien moet je het nog eens posten.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar nogmaals. 2 jaar geleden werd er bij Jinek nog hartelijk gelachen toen Sjaak Polak over een anale verkrachting vertelde. Dus het is niet alleen voorbehouden aan VI.
Interessant fragment, top dat je dit gevonden hebtquote:Op woensdag 27 april 2022 14:08 schreef damsco het volgende:
Achjah, Sjaak Polak vertelde eens over een anale verkrachting bij Jinek. Dus het is niet alleen voorbehouden aan VI.
Dit is het Feyenoordtopic niet maatquote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het gebeurde in de tijdsgeest van toen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:03 schreef Lemsterr het volgende:
Ja, Sjaak Polakquote:Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Weten jullie wie ook weleens iets vertelde over een anale verkrachting bij Jinek?
Dit is wel heel frappant inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:08 schreef damsco het volgende:
Achjah, Sjaak Polak vertelde eens over een anale verkrachting bij Jinek. Dus het is niet alleen voorbehouden aan VI.
quote:Op woensdag 27 april 2022 14:03 schreef Lemsterr het volgende:
Zekerquote:Op woensdag 27 april 2022 13:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jezus, over generaliseren gesproken. Met jou is in ieder geval alles mis.
quote:Johan laat aan het AD weten dat hij weigert excuses te maken. “Ik trek er geen woord van terug, ik bied ook mijn excuses niet aan. Het is een jeugdzonde die ik heb opgebiecht, daarmee heb ik me kwetsbaar opgesteld. Ik ben er niet trots op, maar ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Het gebeurde in de tijdgeest van toen.”
Dat denk ik inderdaad ook. Maar vind het dus onbegrijpelijk dat je zo'n verhaal weer oprakelt in deze tijd.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De wereld zat toen niet zoveel anders in elkaar en dit was echt niet normaal toen en werd ook niet goedgekeurd. Waarschijnlijk zou zo’n vrouw er wel haar mond over houden, omdat vele vormen van misbruik toen nog onder het kleed werden geveegd.
Lul.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit is wel heel frappant inderdaad.
Het was in een tijd waarin sex met kinderen nog kon.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De wereld zat toen niet zoveel anders in elkaar en dit was echt niet normaal toen en werd ook niet goedgekeurd. Waarschijnlijk zou zo’n vrouw er wel haar mond over houden, omdat vele vormen van misbruik toen nog onder het kleed werden geveegd.
Dat het gebeurde en misschien wettelijk niet strafbaar was betekend niet dat het kon. Alleen had je toen nog een maatschappij die ook zelf nog wat kon regelen in plaats van meteen naar de overheid te kijken voor fatsoennormen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Het was in een tijd waarin sex met kinderen nog kon.
Ja hoor, dat was ook echt heel normaal. Echt dagelijkse praktijk. En die kinderen verontwaardigd toen dat ineens niet meer mocht.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Het was in een tijd waarin sex met kinderen nog kon.
Het is misselijkmakend maar het was redelijk geaccepteerdquote:Op woensdag 27 april 2022 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat was ook echt heel normaal. Echt dagelijkse praktijk. En die kinderen verontwaardigd toen dat ineens niet meer mocht.
Hoe kom je erbij dat de oudere generaties dit allemaal gewoon zou vinden en de jeugd van nu niet ?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zeker
De jeugd van nu groeit op in een tijd waar wederzijdse consent moet zijn. Iets waar we jaren geleden van dachten: Wtf doe normaal, onnodig en dat verpest het moment, doe niet zo raar, zonder woorden te wisselen is toch duidelijk of beide partijen sex willen
Als onze generaties niet eens verder kan denken dan: ja maar toen was het gewoon zo dus dat is nog steeds prima. Dan is er gechargeerd 'iets mis'.
Het was wel een tijd waarin profvoetballers alles neukten met een gat zonder enig respect. Zelfs Cruijff bezondigde zich hieraan en gasten als Suurbier, Rep en Krol gedroegen zich ook als beesten.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat het gebeurde en misschien wettelijk niet strafbaar was betekend niet dat het kon. Alleen had je toen nog een maatschappij die ook zelf nog wat kon regelen in plaats van meteen naar de overheid te kijken voor fatsoennormen.
Kun je je voorstellen dat een politicus op tv komt vertellen dat het prima is voor kinderen om een relatie te hebben met een volwassene? Dat gebeurde toen dus gewoon.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat was ook echt heel normaal. Echt dagelijkse praktijk. En die kinderen verontwaardigd toen dat ineens niet meer mocht.
Ok goed verhaalquote:Op woensdag 27 april 2022 14:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de oudere generaties dit allemaal gewoon zou vinden en de jeugd van nu niet ?
Volgens mij zijn de meningen over alle generaties verdeeld maar als jij het vooral in hokjes wil blijven zien dan moet je dat vooral blijven doen.
Wat nu kinderporno is lag gewoon in de kiosk.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:14 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het is misselijkmakend maar het was redelijk geaccepteerd
quote:
quote:Op zondag 24 april 2022 21:21 schreef monkyyy het volgende:
Wacht maar tot Rob zijn grote kneuter bij jou inbrengt. Dan voel je het wel.
Wat een boerse opmerking ook!quote:
Maar goed, Derksen wil dus geen excuses aanbieden voor deze schandelijke daad.quote:
Was het een trend om objecten in iemands doos te douwen in 1932?quote:
En zo is het... Derksen is heel verstandige man... Jammer dat hij geen premier is van Nederland...quote:
Die doen dat nu toch nog steeds...quote:Op woensdag 27 april 2022 14:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het was wel een tijd waarin profvoetballers alles neukten met een gat zonder enig respect. Zelfs Cruijff bezondigde zich hieraan en gasten als Suurbier, Rep en Krol gedroegen zich ook als beesten.
Geen idee over welke eeuw jij het hebt, maar dit heb ik zelfs niet meegemaakt. Wanneer was dat dan en wie deed die uitspraak?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat een politicus op tv komt vertellen dat het prima is voor kinderen om een relatie te hebben met een volwassene? Dat gebeurde toen dus gewoon.
Dit idd.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die doen dat nu toch nog steeds...
je vergeet nog een paar keer: jij, jij en jijquote:
Doen ze ook. Maar om maar aan te geven dat respectloos omgaan met vrouwen in ieder geval wel bij die tijdsgeest hoorde.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die doen dat nu toch nog steeds...
Gebeurt nog steeds en dat moet iedereen zelf weten, zolang daarbij grenzen van anderen worden gerespecteerd. Rondneuken is niet strafbaar en moet dat ook niet zijn. Als dat maar met wederzijdse instemming gebeurt.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het was wel een tijd waarin profvoetballers alles neukten met een gat zonder enig respect. Zelfs Cruijff bezondigde zich hieraan en gasten als Suurbier, Rep en Krol gedroegen zich ook als beesten.
Jaren 70 en niemand deed die uitspraak verder maar rijke mannen met macht hadden vroeger wel eens een Lolita.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee over welke eeuw jij het hebt, maar dit heb ik zelfs niet meegemaakt. Wanneer was dat dan en wie deed die uitspraak?
Je kunt dat ook andersom zien. Vrouwen gedragen zich net zo respectloos als vroegerquote:Op woensdag 27 april 2022 14:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Doen ze ook. Maar om maar aan te geven dat respectloos omgaan met vrouwen in ieder geval wel bij die tijdsgeest hoorde.
Ik de k inderdaad dat hele volksstammen zelf deze walgelijke daar hadden willen uitvoeren en nu jaloers zijnquote:Op woensdag 27 april 2022 14:25 schreef cherrycoke het volgende:
Hebben we weer wat gevonden om iemand de grond in te trappen.
Past wel in het huidige Marxisme klimaat.
Als ik het niet kan hebben dan zal ik er alles aandoen om iemand die het wel heeft de grond in te trappen.
Ik ook, maar weerbaarheid, dat is waar je redding ligt. Weerbaarheid en niet een jankzak zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
Heb zelf een verleden van seksueel misbruik. Durf de reacties in dit topic niet te lezen, want vrees voor het ergste.
Die dat doen hebben wel respect voor geld en aanzien hoor.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:27 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Je kunt dat ook andersom zien. Vrouwen gedragen zich net zo respectloos als vroeger
quote:Op woensdag 27 april 2022 14:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jaren 70 en niemand deed die uitspraak verder maar rijke mannen met macht hadden vroeger wel eens een Lolita.
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofielquote:Op woensdag 27 april 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee over welke eeuw jij het hebt, maar dit heb ik zelfs niet meegemaakt. Wanneer was dat dan en wie deed die uitspraak?
quote:Het VARA-programma 'Groot Uur U' wijdde in 1978 een uitzending aan het onderwerp pedofilie. PvdA-senator Edward Brongersma kreeg de ruimte te vertellen waarom het goed was dat kinderen relaties met volwassenen konden hebben.
In de jaren 80 was een wetsvoorstel in de maak om alle kinderporno vrij te geven.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je de risico's vergroot als iedereen maar lekker doet wat hij doet. Op dit moment lijkt het er toch op dat veel rondneukers (zie ook veel BN-ers) toch betrokken zijn bij grensoverschrijdend gedrag. Een van de grote nadelen van vrije seks.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gebeurt nog steeds en dat moet iedereen zelf weten, zolang daarbij grenzen van anderen worden gerespecteerd. Rondneuken is niet strafbaar en moet dat ook niet zijn. Als dat maar met wederzijdse instemming gebeurt.
Oh zeker hoor. Ben nog steeds van mening dat je een gedeelde verantwoordelijkheid hebt.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:27 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Je kunt dat ook andersom zien. Vrouwen gedragen zich net zo respectloos als vroeger
Oké.... Ik moet zeggen dat ik dat echt nooit heb meegekregen dat dat enigszins normaal zou zijn. Was zelf een tiener in die tijd. Het programma Groot Uur U ken ik nog wel van naam. Maar het is ook wel iets uitgelichts over die ene aflevering van dat programma. Het is niet dat het wel gangbaar was in die tijd.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:28 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[..]
https://anderetijden.nl/aflevering/205/Ruimte-voor-de-pedofiel
[..]
Als je nooit neukt is het ook moeilijk om betrokken te raken bij grensoverschrijdend gedrag in de slaapkamer.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je de risico's vergroot als iedereen maar lekker doet wat hij doet. Op dit moment lijkt het er toch op dat veel rondneukers (zie ook veel BN-ers) toch betrokken zijn bij grensoverschrijdend gedrag. Een van de grote nadelen van vrije seks.
Zeg uiteraard niet dat alle rondneukers dat doen.
Echt? Ook nooit geweten. Weet wel dat het toen net zo fout was als nu. Tenminste in mijn omgeving.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de jaren 80 was een wetsvoorstel in de maak om alle kinderporno vrij te geven.
Raar maar waar.
Is er gelukkig nooit doorgekomen.
Sta je er nog steeds hetzelfde in wat betreft Derksen Mary?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oké.... Ik moet zeggen dat ik dat echt nooit heb meegekregen dat dat enigszins normaal zou zijn. Was zelf een tiener in die tijd. Het programma Groot Uur U ken ik nog wel van naam. Maar het is ook wel iets uitgelichts over die ene aflevering van dat programma. Het is niet dat het wel gangbaar was in die tijd.
Maar dus is in de basis met rondneuken/vrije seks niets mis. Dat er ook daar personen tussen zitten die toch te ver gaan, kun je niet wijten aan vrije seks. Ik denk dat vrije seks op dat gebied ook heeft gebracht dat men ook eerder durft op te komen voor zichzelf en grensoverschrijdend gedrag aan te kaarten.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je de risico's vergroot als iedereen maar lekker doet wat hij doet. Op dit moment lijkt het er toch op dat veel rondneukers (zie ook veel BN-ers) toch betrokken zijn bij grensoverschrijdend gedrag. Een van de grote nadelen van vrije seks.
Zeg uiteraard niet dat alle rondneukers dat doen.
quote:Op woensdag 27 april 2022 14:26 schreef Stepperoller het volgende:
Heb zelf een verleden van seksueel misbruik. Durf de reacties in dit topic niet te lezen, want vrees voor het ergste.
Het is erg dat jullie zoiets is overkomen, maar ga nou niet lopen roepen dat Johan net zo erg is...quote:Op woensdag 27 april 2022 14:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik ook, maar weerbaarheid, dat is waar je redding ligt. Weerbaarheid en niet een jankzak zijn.
Ik vind dat iedereen hier nogal hard van stapel loopt. Vanavond en morgen even de praatprogramma's afwachten, en de column van Angela de Jong op AD.nl afwachten. Daarna kunnen we de balans opmaken en kijken in welke gradatie er gecanaceled moet worden.
Er is gewoon protocol hiervoor jongens.
quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Het is erg dat jullie zoiets is overkomen, maar ga nou niet lopen roepen dat Johan net zo erg is...
Gradatie van cancelen? Hoor je wel wat je daar zegt?
Want een beetje verkrachting mag?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Het is erg dat jullie zoiets is overkomen, maar ga nou niet lopen roepen dat Johan net zo erg is...
Gradatie van cancelen? Hoor je wel wat je daar zegt?
Dat is een positieve manier om het te verwoorden ja. Maar vrije seks veronderstelt wat mij betreft ook teveel gelijkheid. En die is er zelden.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus is in de basis met rondneuken/vrije seks niets mis. Dat er ook daar personen tussen zitten die toch te ver gaan, kun je niet wijten aan vrije seks. Ik denk dat vrije seks op dat gebied heeft gebracht dat men ik eerder durft op te komen voor zichzelf en grensoverschrijdend gedrag aan te kaarten.
Ja, dat heeft toch verder niks met kinderpornosex te maken?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sta je er nog steeds hetzelfde in wat betreft Derksen Mary?
Ik heb nooit een kaars in een bewusteloze vrouw gestopt en weet zeker dat dat geldt voor 99.9% van dit forum. Ik heb überhaupt nooit een bewusteloze vrouw aangerand en again ook dat geldt voor 99% van dit forum (hoop ik).quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind hier dat wat Derksen zegt wel hout snijdt,
Wie heeft in de jeugd niet wat sexuele escapades meegemaakt. En nu hypocriet reageren legt die ader mooi bloot.
Dit is geen seksuele escapades. Dit is seksueel misbruik van iemand die zich niet kon verweren want bewusteloos.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie heeft in de jeugd niet wat sexuele escapades meegemaakt. En nu hypocriet reageren legt die ader mooi bloot.
Nee. Dat zeker niet hoor. Maar vind eigenlijk wel dat hij zijn excuses moet aanbieden.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat heeft toch verder niks met kinderpornosex te maken?
Aan wie?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee. Dat zeker niet hoor. Maar vind eigenlijk wel dat hij zijn excuses moet aanbieden.
Daar wordt aan gewerkt. En keihard veroordelen van zaken zoals Derksen hier opbiecht zijn daar onderdeel van.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is een positieve manier om het te verwoorden ja. Maar vrije seks veronderstelt wat mij betreft ook teveel gelijkheid. En die is er zelden.
Aan het land voor het lachend vertellen van dit verhaal. (En eventueel aan die vrouw zelf.) Want ik vind het toch wel een beetje een klap in het gezicht van veel vrouwen.quote:
Jij bent ook weleens wakker geworden met een kaars in je anus?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja dat is me ook weleens overkomen. In bed beland met een griet te dronken en in slaap gevallen wakker worden en allebei niks meer weten maar nog wel de boel half vastgeplakt erin.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is geen seksuele escapades. Dit is seksueel misbruik van iemand die zich niet kon verweren want bewusteloos.
En een wetsvoorstel om de leeftijdsgrens voor sex te verlagen naar 12 jaar. Nog niet zo héél lang geleden allemaal.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de jaren 80 was een wetsvoorstel in de maak om alle kinderporno vrij te geven.
Raar maar waar.
Is er gelukkig nooit doorgekomen.
quote:In 1985 werd er een voorstel ingediend om de leeftijdsgrens voor seksueel contact van zestien naar twaalf jaar te verlagen.
Dan heb je eigenlijk gewoon elkaar verkracht.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja dat is me ook weleens overkomen. In bed beland met een griet te dronken en in slaap gevallen wakker worden en allebei niks meer weten maar nog wel de boel half vastgeplakt erin.
Dat gebeurde, vinden we achteraf beide niet erg
Wat hebben ze eigenlijk aan die kijkcijfers?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:39 schreef TornadoDK het volgende:
Oh god heel Nederland staat weer vooraan om hem op te hangen. Wat een eng land wordt het toch.
De heren lachen zich weer kapot goed voor de kijkcijfers
Ik zou geen probleem hebben met zijn biecht als hij zijn eigen daad toen zelf iig ook keihard veroordeelde. Dat zou juist een stap voorwaarts zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar wordt aan gewerkt. En keihard veroordelen van zaken zoals Derksen hier opbiecht zijn daar onderdeel van.
Maar dat maakt het ook in de jaren '60 niet normaal om een grote kaars in de kut van een bewusteloze vrouw te stoppen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
En een wetsvoorstel om de leeftijdsgrens voor sex te verlagen naar 12 jaar. Nog niet zo héél lang geleden allemaal.
[..]
Daarom neem ik het Genee, Gijp en Braboneger net zo kwalijk zo niet kwalijker. Onbegrijpelijke reactie.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef MizzezAmy het volgende:
Toch als ik het fragment kijk lijkt het ook weer niet alsof hij er heel trots op is. Vraag me af of hij wel meer het boetekleed had aangetrokken als zijn tafelgenoten anders hadden gereageerd? Die maakten er ook wel direct een grap van. Op zich snap ik ook nog wel zijn punt dat je in je jeugd soms dingen doet die je op latere leeftijd niet meer zou doen, en het is wel waar dat er toen nog wel een andere tijdsgeest heerste. Maar dat neemt niet weg dat hij wel zou kunnen aangeven dat hij het nu nooit meer zou doen. Doordat ze er zo lacherig over deden, krijg je toch het idee dat je zoiets best kan en dat het zelfs grappig is, terwijl het dat niet is. Het kan natuurlijk best dat deze vrouwen er geen trauma van opgelopen hebben en het zelf ook als slecht verhaal vertellen op feestjes, maar je weet niet hoe iemand reageert op zoiets, sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen, dus gewoon niet doen.
Als het heel normaal was zou hij het zelf 50 jaar later ook niet als anekdote aanhalen. Dus het is niet heel normaal. En daarvoor hoef je het niet zelf ervaren te hebben. Waarom stelt iedereen die vraag toch?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:38 schreef Canopus het volgende:
[..]
Jij bent ook weleens wakker geworden met een kaars in je anus?
Grappig wel dat mensen dit zo draaien alsof het heel normaal is.
Grote groepen mensen vonden toen dat alles kon op seksueel gebied. Er kwamen vrouwen in de media vertellen dat ze sex met een hond hadden, zie je dat nu al voor je?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat maakt het ook in de jaren '60 niet normaal om een grote kaars in de kut van een bewusteloze vrouw te stoppen.
Het is niet normaal nee. Maar dat iets wat een ander doet niet normaal is, is doodgewoon.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat maakt het ook in de jaren '60 niet normaal om een grote kaars in de kut van een bewusteloze vrouw te stoppen.
Bij bewustzijn ja, dat is het hele punt.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Grote groepen mensen vonden toen dat alles kon op seksueel gebied. Er kwamen vrouwen in de media vertellen dat ze sex met een hond hadden, zie je dat nu al voor je?
Gewoon totaal andere tijden.
Vind je het verhaal van Johnny schokkender dan dit?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als het heel normaal was zou hij het zelf 50 jaar later ook niet als anekdote aanhalen. Dus het is niet heel normaal. En daarvoor hoef je het niet zelf ervaren te hebben. Waarom stelt iedereen die vraag toch?
Aan de andere kant is het ook weer niet zoveel ophef waard.
Maar dat waren toen ook wel rariteiten hoor. Niet dat dat toen normaal was. Maar men was wel wat vrijer dan nu. Stukken vrijer eigenlijk.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Grote groepen mensen vonden toen dat alles kon op seksueel gebied. Er kwamen vrouwen in de media vertellen dat ze sex met een hond hadden, zie je dat nu al voor je?
Gewoon totaal andere tijden.
Ja, we doen het allemaal perfect achteraf gezien. Ga er maar eens zitten, en begin dan met je vingertje te wijzen als Gijp begint te lachen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daarom neem ik het Genee, Gijp en Braboneger net zo kwalijk zo niet kwalijker. Onbegrijpelijke reactie.
Achteraf spijt en een verkrachtingsaanklacht is de nieuwe 'och wij arme mannen kunnen en mogen niets meer' terwijl het echt zelden voorkomt. Natuurlijk zal het best gebeuren, en vrouwen die dat doen zijn m.i. ook ontzettend fout bezig.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja dat is me ook weleens overkomen. In bed beland met een griet te dronken en in slaap gevallen wakker worden en allebei niks meer weten maar nog wel de boel half vastgeplakt erin.
Dat gebeurde, vonden we achteraf beide niet erg.
Maar ja had het n deze dagen achter af bij spijt zo een verkeachtingsaanklacht kunnen zijn.
Meneer Derksen mag alles en iedereen maar kwetsen, maar owee als daar ophef over ontstaat.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als het heel normaal was zou hij het zelf 50 jaar later ook niet als anekdote aanhalen. Dus het is niet heel normaal. En daarvoor hoef je het niet zelf ervaren te hebben. Waarom stelt iedereen die vraag toch?
Aan de andere kant is het ook weer niet zoveel ophef waard.
En dat was in bepaalde opzichten ook juist wel goed. Vaak werkt schouders ophalen en weer door beter dan eindeloos over trauma's doorlullen. @Marsenal is daar ook een goed voorbeeld van.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar dat waren toen ook wel rariteiten hoor. Niet dat dat toen normaal was. Maar men was wel wat vrijer dan nu. Stukken vrijer eigenlijk.
Ook kwalijk, dat er geen Nederlands woord voor meer 'consent' bestaat, alsof het een heel nieuwe uitvinding is.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Stepperoller het volgende:
Blijkbaar is het nog een zeer moeilijk concept dat het ontbreken van consent het kwalijke is. Iedereen blijft maar doorhameren op rondneuken
Ik vind dat van de kaars nog niet zo heel schokkend, maar wel verontrustend hoe ie in algemeen stelt dat het eigenlijk normaal was en iedereen zoiets wel gedaan heeft. Dan heb je wel beetje gekke kijk op dingen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat hij wat dat verhaal betreft "genaaid" is. Heb het niet helemaal goed gevolgd hoor.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind je het verhaal van Johnny schokkender dan dit?
De wil opleggen, zoals een kaars bij een bewusteloze vrouw inbrengen?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Iedereen die een ander wil opleggen wat hij of zij moet kijken is heel fout.
Dat weet ik niet, ze waren allebei dronken en pastout. Er hing al in de lucht dat er seks ging komen maar het einde niet halen. Die kaars is alleen wel wat vernederend. Of kan vernederend overkomen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Achteraf spijt en een verkrachtingsaanklacht is de nieuwe 'och wij arme mannen kunnen en mogen niets meer' terwijl het echt zelden voorkomt. Natuurlijk zal het best gebeuren, en vrouwen die dat doen zijn m.i. ook ontzettend fout bezig.
Maar jouw voorbeeld lijkt op geen enkele manier op het met een kaars in haar vagina achterlaten van een bewusteloze vrouw.
Ook het feit dat ze iemand bewusteloos achterlaten is al raar. En er dan ook nog even een kaars insteken, waar zit dan je verstand vraag ik me afquote:Op woensdag 27 april 2022 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Achteraf spijt en een verkrachtingsaanklacht is de nieuwe 'och wij arme mannen kunnen en mogen niets meer' terwijl het echt zelden voorkomt. Natuurlijk zal het best gebeuren, en vrouwen die dat doen zijn m.i. ook ontzettend fout bezig.
Maar jouw voorbeeld lijkt op geen enkele manier op het met een kaars in haar vagina achterlaten van een bewusteloze vrouw.
In zijnnwereld met voetbalheldjes hè.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik vind dat van de kaars nog niet zo heel schokkend, maar wel verontrustend hoe ie in algemeen stelt dat het eigenlijk normaal was en iedereen zoiets wel gedaan heeft. Dan heb je wel beetje gekke kijk op dingen.
Zo sta ik er ook in. Bij verhalen als van Johnny denk ik: Tja kut voor je maar dan moet je zelf ook maar nuchter blijven. Als je allebei totaal de weg kwijt bent dan kan er weleens wat gebeuren wat je achteraf beteurt.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat hij wat dat verhaal betreft "genaaid" is. Heb het niet helemaal goed gevolgd hoor.
Niet dat hij zo'n braverd is. Een vriendin van mij heeft wel eens sex met hem gehad op vakantie. Maar dat ging wel heel vrijwillig en hij was gewoon een aardige gast. Heeft ze absoluut geen spijt van. Ik zie hem niet als aanrander/verkrachter. Maar ik ken hem verder ook niet hoor. Weet wel dat het tegenwoordig heel makkelijk is om het anderen moeilijk te maken op deze manier.
Nou ja bewusteloos. Gewoon dronken in slaap vallen is niet hetzelfde als bewusteloos volgens mij.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:48 schreef Canopus het volgende:
[..]
Ook het feit dat ze iemand bewusteloos achterlaten is al raar. En er dan ook nog even een kaars insteken, waar zit dan je verstand vraag ik me af
Tijden veranderen. Vroeger was je als kind als de dood voor de politie, tegenwoordig wordt een overval op een winkel of het aanvallen van een politieagent soms afgedaan als een "kwajongensstreek",quote:Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik vind dat van de kaars nog niet zo heel schokkend, maar wel verontrustend hoe ie in algemeen stelt dat het eigenlijk normaal was en iedereen zoiets wel gedaan heeft. Dan heb je wel beetje gekke kijk op dingen.
Ze was in ieder geval niet in staat om ermee in te stemmen dat er een kaars werd ingebracht.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja bewusteloos. Gewoon dronken in slaap vallen is niet hetzelfde als bewusteloos volgens mij.
Het zou ergens ook wel prettig zijn als die vrouw er nu nog mee naar buiten komt. Maarja zo beschamend dat ze het waarschijnlijk niet zal doen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze was in ieder geval niet in staat om ermee in te stemmen dat er een kaars werd ingebracht.
Hij zegt ook letterlijk dat hij er niet trots op is.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef MizzezAmy het volgende:
Toch als ik het fragment kijk lijkt het ook weer niet alsof hij er heel trots op is. Vraag me af of hij wel meer het boetekleed had aangetrokken als zijn tafelgenoten anders hadden gereageerd? Die maakten er ook wel direct een grap van. Op zich snap ik ook nog wel zijn punt dat je in je jeugd soms dingen doet die je op latere leeftijd niet meer zou doen, en het is wel waar dat er toen nog wel een andere tijdsgeest heerste. Maar dat neemt niet weg dat hij wel zou kunnen aangeven dat hij het nu nooit meer zou doen. Doordat ze er zo lacherig over deden, krijg je toch het idee dat je zoiets best kan en dat het zelfs grappig is, terwijl het dat niet is. Het kan natuurlijk best dat deze vrouwen er geen trauma van opgelopen hebben en het zelf ook als slecht verhaal vertellen op feestjes, maar je weet niet hoe iemand reageert op zoiets, sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen, dus gewoon niet doen.
Nee das idd wrang als je dat doet.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze was in ieder geval niet in staat om ermee in te stemmen dat er een kaars werd ingebracht.
Iemand bewusteloos achterlaten met een kaars in vagina kan hele gevaarlijke infecties opleverenquote:Op woensdag 27 april 2022 15:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee das idd wrang als je dat doet.
Maar iemand zei dat bewusteloos iemand achterlaten al beestachtig is. We worden ook wel een stel zeikende wijven met zijn allen hoor.
Dronken lui gaan nu eenmaal hun roes uitslapen, is dat ook al fout dan.
Dit was jaren 50 oid dus grote kans dat die dood isquote:Op woensdag 27 april 2022 14:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zou ergens ook wel prettig zijn als die vrouw er nu nog mee naar buiten komt. Maarja zo beschamend dat ze het waarschijnlijk niet zal doen.
Dat zou er nog bij moeten komen…quote:Op woensdag 27 april 2022 14:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij zegt ook letterlijk dat hij er niet trots op is.
Jij blijft gewoon zitten als een bezopen wijf je onderkotst? Als ik iets smerig vind dan is het wel menselijk braaksel, ik zou hem meteen gesmeerd zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar iemand zei dat bewusteloos iemand achterlaten al beestachtig is. We worden ook wel een stel zeikende wijven met zijn allen hoor.
Als het een leeftijdsgenoot van Derksen was zal dat wel meevallen toch? Levensverwachting ligt boven de 80 tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit was jaren 50 oid dus grote kans dat die dood is
Nou zou me al niet laten onderkotsen en hem idd ook meteen peren.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij blijft gewoon zitten als een bezopen wijf je onderkotst? Als ik iets smerig vind dan is het wel menselijk braaksel, ik zou hem meteen gesmeerd zijn.
Ervaring mee?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Iemand bewusteloos achterlaten met een kaars in vagina kan hele gevaarlijke infecties opleveren
Infecties?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Iemand bewusteloos achterlaten met een kaars in vagina kan hele gevaarlijke infecties opleveren
Toestemming?quote:Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook kwalijk, dat er geen Nederlands woord voor meer 'consent' bestaat, alsof het een heel nieuwe uitvinding is.
Derksen
Als het klopt wat hij zegt was de dame in kwestie dus al naakt, als ze gekleed was schuif je geen kaars naar binnen lijkt me.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een grote kaars ook echt.Dan moet je wel echt enorm je best doen om zo'n ding naar binnen te proppen.
Wederzijdse goedkeuring, of inderdaad toestemming.quote:
Wie zei beestachtig dan?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het geen druipkaars was.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze die kaars eerst even steriel hebben gemaakt?
Hoe lang zal het er in hebben gezeten. Iets met smelten van kaarsvetquote:Op woensdag 27 april 2022 15:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Duiveltje heeft ervaring met vreemde voorwerpen in bepaalde gaten plaatsenquote:Op woensdag 27 april 2022 15:09 schreef Duiveltja het volgende:
En dit is natuurlijk weer een typisch ding in deze tijd. Iemand is eerlijk en heeft wat gedaan tijdens een dronken avond 50 jaar terug en bekent dat eerlijk op tv en iedereen springt erop om te deugen en er wat van te vinden.
Flikker toch op mensen.
Verkrachting was lollig in de jaren '60?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:11 schreef Duiveltja het volgende:
Ik denk dat er in een gemiddeld studentenhuis ergere dingen gebeuren.
Dit was in die tijd gewoon "lollig", mensen zouden toch ook eens moeten weten wat context betekent.
Ja maar je mag daar alleen maar een oordeel over vellen als je zelf een kaars in je reet hebt gehad.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:11 schreef Duiveltja het volgende:
Dit was in die tijd gewoon "lollig", mensen zouden toch ook eens moeten weten wat context betekent.
Kijk niet met de ogen van nu naar dit soort verhalen.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Duiveltje heeft ervaring met vreemde voorwerpen in bepaalde gaten plaatsen
Dan nog moet het een vrij brede vagina zijn geweest.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het klopt wat hij zegt was de dame in kwestie dus al naakt, als ze gekleed was schuif je geen kaars naar binnen lijkt me.
Sodeflikker toch opquote:Op woensdag 27 april 2022 15:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Kijk niet met de ogen van nu naar dit soort verhalen.
Lijkt me echt super lollig om met een kater in je kop en een dikke kaars in je kut wakker te worden. Misschien kun je de context even uitleggen anders?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:11 schreef Duiveltja het volgende:
Hoeft niet, als ie maar goed nat is. En het zal nou ook wel weer niet een doopkaars zijn geweest.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan nog moet het een vrij brede vagina zijn geweest.
Ik denk dat ik me in eerste instantie zou afvragen wat ik de vorige avond in hemelsnaam allemaal uitgevreten heb. Het zou sowieso niet de eerste keer zijn dat ik ergens wakker word en me totaal niks meer kan herinneren van de vorige avond.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Lijkt me echt super lollig om met een kater in je kop en een dikke kaars in je kut wakker te worden. Misschien kun je de context even uitleggen anders?
Dat is me ook wel eens overkomen ja, en ik vond dat altijd superkut. Dat je dan later al je beschamende acties moet horen van anderen. Als vrouw wakker worden met een kaars in je lichaamsholte is wat dat betreft echt wel next level. Hoe zou jij het vinden als je wakker zou worden met een uitgelubberd kontgat?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me in eerste instantie zou afvragen wat ik de vorige avond in hemelsnaam allemaal uitgevreten heb. Het zou sowieso niet de eerste keer zijn dat ik ergens wakker word en me totaal niks meer kan herinneren van de vorige avond.
Ja, je mag nu wel opkankeren, lul.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:20 schreef Duiveltja het volgende:
Achteraf gezien is het met de huidige giftige woke en lange tenen samenleving niet slim geweest om dit verhaal te vertellen.
Het geeft de deugmongooltjes op twitter en linkedIN etc wel weer wat voer om het over zichzelf te laten gaan.
Teringquote:
Even aansteken en in zijn eigen vuur houden.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee maar als je vingert of seks hebt dan is dat toch ook vaak niet steriel?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Goed nat suggereert seksuele opwinding. Zou ze ook verkracht zijn?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoeft niet, als ie maar goed nat is. En het zal nou ook wel weer niet een doopkaars zijn geweest.
Hem kennende zal het hem aan zijn anus oxideren.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:28 schreef Montov het volgende:
Als het al normaal was in die tijd, dan zou Derksen er ook geen moeite mee hebben dat hij nu op de schandpaal komt. Want dat is ook normaal in deze tijd. Of is het toch een goedkoop smoesje?
Dat 'ik bied nooit maar dan ook nooit mijn excuses aan' van hem begint ontzettend vermoeiend te worden. Heb twintig jaar met plezier naar hem gekeken maar zijn rebelse karakter gaat hem nu opbreken. Het zal hem overigens helemaal niets boeien. Talpa gaat een publiek excuus eisen, hij gaat dat nooit doen dus exit.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:25 schreef superniger het volgende:
Nooit meer Derksen
Eens, Derksen doet geen poging om consistent te zijn. Egocentrisch ventje die geen seconde denkt om de impact voor die vrouw van dit vergrijp.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:29 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hem kennende zal het hem aan zijn anus oxideren.
Je zal er maar mee getrouwd zijnquote:Op woensdag 27 april 2022 15:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Eens, Derksen doet geen poging om consistent te zijn. Egocentrisch ventje die geen seconde denkt om de impact voor die vrouw van dit vergrijp.
Maar reclame inkomsten lijkt mequote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat hebben ze eigenlijk aan die kijkcijfers?
Want daarvan zou ze wel opgewonden zijn geraakt?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed nat suggereert seksuele opwinding. Zou ze ook verkracht zijn?
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
NOS heeft de titel veranderd.
Derksen misbruikte in z'n jonge jaren bewusteloze vrouw, Talpa wil gesprek
Het gaat weer om de kijkcijfers dusquote:In een reactie tegen de NOS zegt Johan Derksen nog geen afspraak te hebben met Talpa voor een gesprek. Ook zegt hij dat zich niet druk maakt over de commotie die is ontstaan: "Ik zie het allemaal wel. Ik ben er niet trots op. Maar ik zei het in een bepaalde context, om duidelijk te maken hoe er tegenwoordig op dit soort dingen wordt gereageerd. Dat heb ik blijkbaar goed ingeschat." Een verdere reactie zegt Derksen te bewaren voor de uitzending van Vandaag Inside van vanavond.
Betere tijden toen je gewoon vrouwen kon aanranden en verkrachten. En je geen neuk gaf hoe de vrouw zich daar bij voelde. Tegenwoordig doen ze moeilijk, nouja.quote:
Als je Emile Ratelkut als medestander hebt dan weet je het welquote:
Lachwekkend wel. En dat van meneer Tsjakkaaa, die kan ook wel met vrouwen omgaan.quote:
Kan natuurlijk ook dat ze gewoon opgewonden was, wel seks wilde, maar toen de alcohol roet in het eten gooide. Mja, die kaars was toch al verkrachting?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goed nat suggereert seksuele opwinding. Zou ze ook verkracht zijn?
Terwijl hij het zelf niet zo leuk vond als ie belaagd werd.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Betere tijden toen je gewoon vrouwen kon aanranden en verkrachten. En je geen neuk gaf hoe de vrouw zich daar bij voelde. Tegenwoordig doen ze moeilijk, nouja.
Overgevoelige types, die vrouwen. Gezanik allemaal.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Betere tijden toen je gewoon vrouwen kon aanranden en verkrachten. En je geen neuk gaf hoe de vrouw zich daar bij voelde. Tegenwoordig doen ze moeilijk, nouja.
Of juist wel hè.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:20 schreef Duiveltja het volgende:
Achteraf gezien is het met de huidige giftige woke en lange tenen samenleving niet slim geweest om dit verhaal te vertellen.
Het geeft de deugmongooltjes op twitter en linkedIN etc wel weer wat voer om het over zichzelf te laten gaan.
Dus die kneus zegt dat die die verhalen dan maar mee het graf in moet nemen omdat deugend nederland het anders niet aankan?quote:
Die zijn ook wel vermoeiend idd. Iedereen die nog een appeltje te schillen heeft met Derksen ziet z'n kans schoon.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:58 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat ik wellicht nog storender vind, zijn al die nobuddies die zichzelf BN'er noemen die uit alle hoeken en gaten verschijnen om er iets van te vinden.
Mwa, Derksen is hierin wel echt een totale uitzondering dus dit lijkt me ook gewoon gelul. Dat bewijst de ophef ook wel.quote:
Dat sowieso ja, daar walg ik van.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:58 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat ik wellicht nog storender vind, zijn al die nobuddies die zichzelf BN'er noemen die uit alle hoeken en gaten verschijnen om er iets van te vinden.
Je hebt het verhaal gelezen?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus die kneus zegt dat die die verhalen dan maar mee het graf in moet nemen omdat deugend nederland het anders niet aankan?
Nee maar in het Twitter bericht zegt hij “een man die het kennelijk normaal vind om een buitengewoon naar sexueel misbruik op te biechten.quote:
quote:Het verhaal kan op gelach rekenen in de studio, onder meer van tafelgast Steven Brunswijk en collega-tafelheer René van der Gijp. "Ze heeft nog geluk gehad", zegt Van der Gijp. "Voor hetzelfde geld staat er een honkbalknuppel, dan is ze verder van huis." Ook vroeg hij of Derksen de kaars nog had aangestoken.
Brunswijk lachte ook mee en vroeg: "Hoe groot was die kaars?" In een reactie tegen de NOS zegt hij het moment "als komiek beleefd" heeft: "Want als cabaretier zijnde vertel ik vaak schokkende verhalen die niet echt gebeurd zijn. Vandaar dat ik als cabaretier ervan uitga dat de geschetste situatie 'nooit' heeft plaatsgevonden. Ik ging en ga er nog steeds van uit dat dhr. Derksen dit niet echt heeft gedaan. Mocht dat wel het geval zijn dan is dat natuurlijk een zeer kwalijke zaak."
Jij leest ook alleen de koppen van de krant zekerquote:Op woensdag 27 april 2022 16:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar in het Twitter bericht zegt hij “een man die het kennelijk normaal vind om een buitengewoon naar sexueel misbruik op te biechten.
Dat ontzettende overdrijven zegt toch al genoeg?
Ja die moet ook wel diep door het stof, achquote:
Ja jeetje een verkrachting, wat een commotie! Ze heeft het er zelf naar gemaakt!quote:
Storender dan een kaars in je vagina?quote:Op woensdag 27 april 2022 15:58 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik zie geen enkele reden waarom BN´ers hier ineens iets van zouden moeten vinden. Het zou voor zich moeten spreken dat dit smeerpijperij is.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Storender dan een kaars in je vagina?
Moet zij wetenquote:Op woensdag 27 april 2022 16:27 schreef superniger het volgende:
Tante Angela gaat Derksen slopen.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 27 april 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neuh, maar zo iemand kan toch ook echt geen talkshow meer hosten, lijkt me.
quote:Op woensdag 27 april 2022 15:58 schreef SonicVolcano het volgende:
Ja, en 50 jaar later verlinkt hij ook nog zijn toenmalige vriend, die Veendam-keeper. Misschien heeft hij juist toen JD wel van weerhouden om nog verder te gaan dan die kaars, en tegen hem gezegd dat je bewusteloze juffrouwen met rust moet laten.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik heb nooit een kaars in een bewusteloze vrouw gestopt en weet zeker dat dat geldt voor 99.9% van dit forum. Ik heb überhaupt nooit een bewusteloze vrouw aangerand en again ook dat geldt voor 99% van dit forum (hoop ik).
Of andersom, wie zal het zeggen?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, en 50 jaar later verlinkt hij ook nog zijn toenmalige vriend, die Veendam-keeper. Misschien heeft hij juist toen JD wel van weerhouden om nog verder te gaan dan die kaars, en tegen hem gezegd dat je bewusteloze juffrouwen met rust moet laten.
Maar die zal zich nu wel echt genaaid voelen door JD.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of andersom, wie zal het zeggen?
Leeft die überhaupt nog?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar die zal zich nu wel echt genaaid voelen door JD.
Wie is JD?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die vrouw, die voelt zich pas genaaid door JDquote:Op woensdag 27 april 2022 16:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |