Juist niet toch, Ozark is een soort BrBa op steroiden. Er gebeurt ook altijd heel veel waarvan je bij een groot deel vooral niet te lang moet denken waarom of hoe het gebeurt. Ik kan iets als Halt en Catch Fire wel aanraden als je een verhaal wil waar de karakters echt karakter hebben.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:21 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat de laatste aflevering van BCS er een is waarin Walter en Jesse even aan bod komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind juist dat in Ozark de karakters enorm worden uitgediept en je ze vaak in de loop der seizoenen ook geleidelijk ziet veranderen. En dat bijna alles wat er gebeurt een diepere, achterliggende gedachte heeft. Maar goed, het gaat hier over BCS.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Juist niet toch, Ozark is een soort BrBa op steroiden. Er gebeurt ook altijd heel veel waarvan je bij een groot deel vooral niet te lang moet denken waarom of hoe het gebeurt. Ik kan iets als Halt en Catch Fire wel aanraden als je een verhaal wil waar de karakters echt karakter hebben.
Eigen schuld. Gewoon vermijden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een spoiler gelezen op Twitter op het account van Bob Odenkirk en wish I wouldn't have....
Ja, ik ben inmiddels zover dat ik m'n Netflix abonnement ga opzeggen en 2x per jaar een maand Netflix neem.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als je later deze shows terugkijkt lijkt het me moeilijk te geloven dat dit de spin-off is.
Wel irritant dat het tegenwoorig bijna normaal lijkt om een seizoen van een serie in tween te knippen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah, ik had echt gewild dat het goed met 'm zou aflopen en de rollen een keer kon omdraaien.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Howard![]()
Wat een eindbaas om al zijn tegenslagen zo te doorstaan en vrij helder de Saul en Kim act te doorzien.
Is dat waarom Lalo "boos" is op ze? En hoe weet Lalo dan dat zij erachter zitten?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel benieuwd trouwens hoe Kim en Saul zich hieruit gaan redden. Ze kunnen niet toegeven die aanslag op Lalo's huis te hebben gefaciliteerd anders zijn ze dood. Niks zeggen lijkt me ook niet werken bij Lalo. Het zou natuurlijk mogelijk zijn dat hij Kim ook omlegt maar ik verwacht in ieder geval dat als dat gebeurt het niet de opening van de tweede helft gaat zijn.
Zal wel worden geframed als een zelfmoord. Misschien is dat hoe Mike bij Saul in dienst komt, in zijn eerste Breaking Bad-aflevering was hij ook z'n fixer.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:29 schreef Momo het volgende:
Ook al wist je dat er dit seizoen wel doden gaan vallen, was het toch wel evendat hij zo Howard neer schiet. vraag mij inderdaad af hoe Kim en Saul zich hier uit gaan praten met Lalo. Ook wat daarna eventueel komt. Hoe leg je dat uit aan de politie dat Howard daar is neergeschoten zeker nadat er bij die case eerder gebeurd is die dag.
Jimmy kon niet zeggen wat er gebeurde in de woestijn omdat hij anders Mike (en Gus) verraadde. Lalo weet nu dat Jimmy heeft gelogen en waarschijnlijk zelfs in kahoots met ze is. Wat ie nu van ze wil weet ik niet, misschien wil hij gewoon informatie van 'm over de wasserette om Gus te slim af te zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:38 schreef Gremen het volgende:
[..]
Is dat waarom Lalo "boos" is op ze? En hoe weet Lalo dan dat zij erachter zitten?
Saul had toch juist dat losgeld opgehaald. Wat is zijn connectie met de aanslag op dat huis. Weet het niet meer....
Nouja voor mij is het ook lang geleden maar in elk geval had Mike tegen Saul gezegd dat Lalo dood zou gaan en dat Saul daarover zijn bek moest houden tegen Lalo. Als advocaat van Lalo zal Jimmy in ieder geval in de ogen van Lalo de plicht hebben gehad te vertellen over die moordaanslag op hem waar Jimmy vanaf weet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:38 schreef Gremen het volgende:
[..]
Is dat waarom Lalo "boos" is op ze? En hoe weet Lalo dan dat zij erachter zitten?
Saul had toch juist dat losgeld opgehaald. Wat is zijn connectie met de aanslag op dat huis. Weet het niet meer....
Uiteraard niet, in deze aflevering belt Lalo met Hector en zegt dat hij vanavond wraak gaat nemen op Gus. Daarom kwam Mike naar die gymzaal om Gus in zijn bunker te krijgen en zegt hij dat zijn mannen van lage prioriteit doelen worden afgehaald. Oftewel de mannen die normaal Saul en Kim volgen staan nu paraat om de aanval op Gus af te slaan. Dat deze avond wraak nemen op Gus is niet het plan van Lalo maar dat improviseerde hij nadat hij hoorde dat de lijn naar Hector afgeluisterd werd.quote:
Ik ben vorige week alvast begonnen met Breaking Bad opnieuw gekeken. Ik kan me er echt heel weinig van herinneren blijkt wel, bovenstaande zegt me echt helemaal niksquote:Op woensdag 25 mei 2022 00:06 schreef Flylib het volgende:
Denk je net te zijn bekomen van de Andrea-PTSS in Breaking Bad, komen ze met Howard-PTSS.
En bedankt
Dat doen ze om in aanmerking te komen voor twee verschillende rondes van de Emmy awards. De nieuwe periode begint in juni, dus het nu uitgezonden deel doet mee voor de aankomende Emmy's (in september), en de afleveringen die we vanaf juli zien doen mee voor volgend jaar september.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel irritant dat het tegenwoorig bijna normaal lijkt om een seizoen van een serie in tween te knippen.
Zal wel niet de enige reden zijn toch. Voor een streaming service als Netflix zorg je op die manier ook dat een fan enkele maanden het karige aanbod voor lief moet nemen om bijvoorbeeld BCS in zijn geheel te zien. Als je fan bent van een aantal shows zeg Ozark, BCS en Stranger Things, kun je op deze manier ook niet in 1 maand al je favoriete series in zijn geheel kijken maar moet je bijna het hele jaar je abbonement verlengen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 09:52 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat doen ze om in aanmerking te komen voor twee verschillende rondes van de Emmy awards. De nieuwe periode begint in juni, dus het nu uitgezonden deel doet mee voor de aankomende Emmy's (in september), en de afleveringen die we vanaf juli zien doen mee voor volgend jaar september.
Stranger Things doet precies hetzelfde: deze week een deel, en daarna een stuk in juli.
Tja, wat is tegenwoordig nog een "seizoen"? De term verwees ooit naar het idee dat een televisieseizoen, dus een periode van de televisiewereld als geheel, liep van grofweg de herfst tot en met de lente; nieuwe seizoenen startten altijd in september, misschien oktober, en met 22 afleveringen duurde dat dan tot ergens in mei. Als een serie/seizoen pas na de jaarwisseling start, noemen ze het "midseason". Maar we kijken allemaal van alles, het hele jaar door, en wanneer een batch afleveringen verschijnt is uiteindelijk niet zo boeiend. Is het een serie, een seizoen, een "deel", of een "volume"?quote:Op woensdag 25 mei 2022 @ 10:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
Eigenlijk zouden ze daar bij de Emmy's niet in moeten trappen en het gewoon per seizoen moeten behandelen.
Klopt, dat telt ongetwijfeld ook mee. Maar het is wel toevallig dat Stranger Things (van Netflix) en Better Call Saul (niet van Netflix, wel internationaal op Netflix beschikbaar) hetzelfde doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 @ 10:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zal wel niet de enige reden zijn toch. Voor een streaming service als Netflix zorg je op die manier ook dat een fan enkele maanden het karige aanbod voor lief moet nemen om bijvoorbeeld BCS in zijn geheel te zien. Als je fan bent van een aantal shows zeg Ozark, BCS en Stranger Things, kun je op deze manier ook niet in 1 maand al je favoriete series in zijn geheel kijken maar moet je bijna het hele jaar je abbonement verlengen.
Ja, dat zal dan simpelweg een andere reden hebben, zoals bijvoorbeeld het abonnements-argument.quote:Als Emmy's zou ik dat soort gesjoemel aanpakken lijkt me, totaal oneerlijk. Maargoed ik weet ook niet of dat soort awards in deze tijd nog relevant zijn. Oscars was volgens mij alleen in het nieuws om dat relletje waar een acteur een komiek op zijn bek sloeg geloof ik. Trouwens Ozark was toch in tween gesplitst met deel 1 in Januari en deel 2 in April, dan lijkt me dat Emmy's de reden niet kunnen zijn want dan komen beide delen toch voor hetzelfde jaar in Aanmerking?
Ja precies, natuurlijk ook toevallig dat net als het ene kijkcijferkanon stopt (BCS) de volgende weer eventjes opstart Stranger Things. Beide op netflix en zo beide meedoen in twee jaar met de emy's met 1 seizoen aan content. Bijna alsof het shows op netwerk TV zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Klopt, dat telt ongetwijfeld ook mee. Maar het is wel toevallig dat Stranger Things (van Netflix) en Better Call Saul (niet van Netflix, wel internationaal op Netflix beschikbaar) hetzelfde doen.
Daar zijn we inderdaad met open ogen ingetuindquote:Op dinsdag 24 mei 2022 21:33 schreef SiGNe het volgende:
Plan and Execution had ik toch iets andere ideeën bij
Maar ze moeten nog wel 6 afleveringen vullenquote:Op woensdag 25 mei 2022 10:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Las een theorie dat Lalo Kim en Saul meeneemt naar de woestijn om daar het lichaam van Howard te begraven. Ook omdat Bob een hartaanval kreeg tijdens een woestijn-scene met Patrick en Rhea. Dat zal dan rond deze aflevering gebeurd zijn.
Daarna dreigt Lalo beiden mee te werken tegen Gus.
Lalo, die gezegd zou hebben richting Gus te gaan, komt niet opdagen, waardoor Mike onraad ruikt. Hij gaat naar het huis van Saul en Kim en ziet de bloedresten...
Ik dacht dat het de geest van James McGill was, vanwege dat kaarsje dat flikkerde de n de gezichtsuitdrukking van saulquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Xurk het volgende:
[..]
Daar zijn we inderdaad met open ogen ingetuind![]()
Wat een aflevering weer zeg. Bij de eerste keer dat de vlam wapperde dacht ik dat het Lalo was,
Puur vanuit het perspectief van de schrijvers moet het wel want als Lalo nooit een move zou kunnen maken is er natuurlijk niks aan. Aan de andere kant zou je juist kunnen zeggen dat Gus té slim is. Hij vermoedde vrijwel meteen dat Lalo nog leefde en vogelde al heel snel uit dat dit echt zo was ondanks het 'bewijs'.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Xurk het volgende:
Opvallend dat momenteel Gus één van de minder slimme karakters is in de serie, niet wat we van hem gewend zijn. Hij en Mike zijn constant bezig met wachten op Lalo en tasten in het duisternis, onderschatten hem (getapte telefoonlijn van Hector) en trappen in zijn misdirections.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 25 mei 2022 14:46 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Puur vanuit het perspectief van de schrijvers moet het wel want als Lalo nooit een move zou kunnen maken is er natuurlijk niks aan. Aan de andere kant zou je juist kunnen zeggen dat Gus té slim is. Hij vermoedde vrijwel meteen dat Lalo nog leefde en vogelde al heel snel uit dat dit echt zo was ondanks het 'bewijs'.
De schrijvers hadden het daar nog over bij de BCS Insider Podcast: als het publiek iets weet en een personage niet (maakt niet uit hoe onmogelijk het is om te weten voor dat personage) denken we dat het eigenlijk helemaal geen slim personage is. Gus is momenteel juist wel een van de slimste personages in de serie, alleen Lalo zit op zijn level en is hem momenteel een stapje voor.
Graag meer details.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:30 schreef Zipportal het volgende:
Kim liet haar tieten zien. Forumgebruiker @:GGMM gaat straks nog kijken.
Jaquote:Op woensdag 25 mei 2022 15:48 schreef Oostblokkert het volgende:
Toen Lalo achter Howard stond, zei Jimmy: How...?
Als reactie op het feit dat Jimmy dacht dat hij dood was.
Kim wist dat hij leefde en zei daar meteen achteraan: How... Howard, you need to leave.
Waarschijnlijk voor als Lalo vraagt waarom Jimmy "how?" zei en Kim kan zeggen dat hij How...ard wilde zeggen.
Maar het is misschien een beetje ver gezocht.
Ik neem aan dat ze doodgaat. Ik zie 3 opties, ze komt tot inkeer en gaat een ander pad volgen, ze gaat dood of ze beland in de bak. Dat ze in de bak eindigt lijkt me sterk, hun grote plannetje is tot uitvoering gekomen en ik zie niet zo snel hoe zij ervoor gepakt zou kunnen worden zonder dat ook Saul de lul is. Dat ze tot inkeer komt lijkt me ondertussen ook niet, maar misschien vond ze het toch niet zo chill om letterlijk een dode op haar geweten te hebben. Blijft over dat ze doogaat, de schrijvers lijken daar wel van te houden met hun karakters.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:57 schreef Rucebo het volgende:
Zo, dat was een heftige afsluiting van het eerste deel van dit seizoen! Met name benieuwd hoe de verhaallijn van Kim verder gaat verlopen...
quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze doodgaat. Ik zie 3 opties, ze komt tot inkeer en gaat een ander pad volgen, ze gaat dood of ze beland in de bak. Dat ze in de bak eindigt lijkt me sterk, hun grote plannetje is tot uitvoering gekomen en ik zie niet zo snel hoe zij ervoor gepakt zou kunnen worden zonder dat ook Saul de lul is. Dat ze tot inkeer komt lijkt me ondertussen ook niet, maar misschien vond ze het toch niet zo chill om letterlijk een dode op haar geweten te hebben. Blijft over dat ze doogaat, de schrijvers lijken daar wel van te houden met hun karakters.
In het oog nemende hoe BB en vooral BCS te werk gaan, is dat veel te duidelijk in beeld gebracht om (een opzet naar) haar einde te vertellen.quote:
Oh, daar kom je vanzelf achterquote:Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef PimD het volgende:
[..]
Ik ben vorige week alvast begonnen met Breaking Bad opnieuw gekeken. Ik kan me er echt heel weinig van herinneren blijkt wel, bovenstaande zegt me echt helemaal niks
Omdat Lalo ze een stap voor was en wist dat zijn telefoongesprek met Hector werd afgeluisterd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)
Hoe kon Lalo dan zo maar ineens binnenstappen ?
Omdat Mike eerder tegen Gus zei dat al het beveiligingspersoneel op de minst relevante plekken was teruggeroepen om Gus' z'n safehouse te beschermen. Dit nadat Mike in het nepgesprek tussen Lalo en Hector was getrapt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)
Deze serie legt soms niet veel uit, maar dan mis je nu juist het stukje waarin dat wel gebeurdequote:Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Deze serie legt soms niet veel uit, maar dan mis je nu juist het stukje waarin dat wel gebeurde
Die hele HHM zat toch helemaal niet in BB?quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:00 schreef Arcee het volgende:
Nou, nu weten we waarom Howard niet in BB zat.
Kim ook niet, gelukkig, dus dat belooft wat !quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:04 schreef Skwish het volgende:
[..]
Die hele HHM zat toch helemaal niet in BB?
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:36 schreef NoCigar het volgende:
Nou mag Kim ook wel weg, psychopathisch kreng.
Denk eerder andersom: de invloed van Kim heeft Saul zo gemaakt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Ja, ik heb het eigenlijk vooral over de laatste twee afleveringen en m.n. hoe ze op Howard reageerde op het laatst. Tot dan was ze ongeveer het het meest sympathieke karakter.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Hij haalde iedereen weg om Fring te volgen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.
Mike ging er van uit dat Lalo die avond Fring zou bezoeken/aanvallen dus ik vind het niet gek dat alle mankracht op Fring/the Laundry zit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.
Nou, als je de flashbacks van haar jeugd ziet. Ze heeft eigenlijk nooit écht liefde gekend. Mooi voorbeeld was dat ze meedeed aan het toneelstukje om spullen te jatten. Toen was er enigszins trots te zien bij haar moeder. Geen fijne opvoeding.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze heeft ook heel lang pro deo gewerkt voor achtergestelden, terwijl ze ook voor meer geld bij dat andere kantoor had kunnen werken.quote:Op zondag 29 mei 2022 16:47 schreef Flylib het volgende:
Het is een combinatie van factoren. Die flashbacks en handjevol verhalen over haar jeugd verraadt al dat ze inderdaad geen al te beste jeugd heeft gehad.
Dan leert ze Jimmy kennen, en daarmee ook zijn scam kwaliteiten. Ze geniet er openlijk van als ze dat samen doen. Het is gedurende het verloop van de serie een belangrijke trigger die hun relatie verder versterkt of redt op het moment dat het minder lekker gaat.
En dan is er HHM en in het bijzonder Howard. Hij doet zijn uiterste best om Kim klein te houden. Ze wordt bestraft voor fouten die zij niet heeft veroorzaakt en als ze het juiste probeert te doen wordt ze er niet voor beloond. Dat ging op den duur aan haar vreten, met uiteindelijk haar exit bij HHM tot gevolg.
En ook Jimmy’s avonturen met het kartel hebben een grote invloed op haar doen en laten. Jimmy’s trauma in de woestijn en haar eerdere confrontatie met Lalo is uiteindelijk de druppel geweest die er voor zorgde dat Kim net zo ‘slippin’ werd als Jimmy. Vanuit haar perspectief: als je een kartelbaas zo te kijk kan zetten, dan kun je de hele wereld aan.
En juist op dat moment kwam de rancune t.o.v. Howard ook voorbij, en zorgt voor een gevaarlijke cocktail die uiteindelijk de gebeurtenissen in die laatste aflevering in gang hebben gezet.
Kim was altijd al gevoelig voor de verleidingen van de firma list en bedrog, en mede dankzij Jimmy en haar eigen onvrede over haar carriere en de mensen die daarbij betrokken zijn, was het een kwestie van tijd voordat ze er middenin zou zitten. Maar getuige Kim’s reactie in de laatste aflevering, ga ik er voor het gemak maar vanuit dat ze weer helemaal terug bij af is. Maar we zijn wel vaker verrast door de makers, dus we gaan het zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
quote:Op zondag 29 mei 2022 21:02 schreef Bocaj het volgende:
Hoho, dat is nog niet bevestigd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |