abonnement Unibet Coolblue
pi_204856969
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:52 schreef Breuls het volgende:

[..]
Dat doen ze om in aanmerking te komen voor twee verschillende rondes van de Emmy awards. De nieuwe periode begint in juni, dus het nu uitgezonden deel doet mee voor de aankomende Emmy's (in september), en de afleveringen die we vanaf juli zien doen mee voor volgend jaar september.

Stranger Things doet precies hetzelfde: deze week een deel, en daarna een stuk in juli.
Zal wel niet de enige reden zijn toch. Voor een streaming service als Netflix zorg je op die manier ook dat een fan enkele maanden het karige aanbod voor lief moet nemen om bijvoorbeeld BCS in zijn geheel te zien. Als je fan bent van een aantal shows zeg Ozark, BCS en Stranger Things, kun je op deze manier ook niet in 1 maand al je favoriete series in zijn geheel kijken maar moet je bijna het hele jaar je abbonement verlengen.

Als Emmy's zou ik dat soort gesjoemel aanpakken lijkt me, totaal oneerlijk. Maargoed ik weet ook niet of dat soort awards in deze tijd nog relevant zijn. Oscars was volgens mij alleen in het nieuws om dat relletje waar een acteur een komiek op zijn bek sloeg geloof ik. Trouwens Ozark was toch in tween gesplitst met deel 1 in Januari en deel 2 in April, dan lijkt me dat Emmy's de reden niet kunnen zijn want dan komen beide delen toch voor hetzelfde jaar in Aanmerking?
  Admin woensdag 25 mei 2022 @ 10:29:27 #252
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204856992
quote:
Op woensdag 25 mei 2022 @ 10:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
Eigenlijk zouden ze daar bij de Emmy's niet in moeten trappen en het gewoon per seizoen moeten behandelen.
Tja, wat is tegenwoordig nog een "seizoen"? De term verwees ooit naar het idee dat een televisieseizoen, dus een periode van de televisiewereld als geheel, liep van grofweg de herfst tot en met de lente; nieuwe seizoenen startten altijd in september, misschien oktober, en met 22 afleveringen duurde dat dan tot ergens in mei. Als een serie/seizoen pas na de jaarwisseling start, noemen ze het "midseason". Maar we kijken allemaal van alles, het hele jaar door, en wanneer een batch afleveringen verschijnt is uiteindelijk niet zo boeiend. Is het een serie, een seizoen, een "deel", of een "volume"?

Het zijn allemaal termen voor hetzelfde. Better Call Saul heeft zogenaamd zes seizoenen, maar het houdt nu even op en gaat letterlijk pas in het volgende "Emmy-seizoen" verder, dus heeft het dan niet gewoon zeven seizoenen?

Voor ons simpele consumenten is het misschien het beste om ons er maar niet te druk om te maken. We wachten even zeven weken en gaan dan weer verder; in de tussentijd kijken we twintig andere series. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 25 mei 2022 @ 10:31:24 #253
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204857013
quote:
Op woensdag 25 mei 2022 @ 10:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]


Zal wel niet de enige reden zijn toch. Voor een streaming service als Netflix zorg je op die manier ook dat een fan enkele maanden het karige aanbod voor lief moet nemen om bijvoorbeeld BCS in zijn geheel te zien. Als je fan bent van een aantal shows zeg Ozark, BCS en Stranger Things, kun je op deze manier ook niet in 1 maand al je favoriete series in zijn geheel kijken maar moet je bijna het hele jaar je abbonement verlengen.
Klopt, dat telt ongetwijfeld ook mee. Maar het is wel toevallig dat Stranger Things (van Netflix) en Better Call Saul (niet van Netflix, wel internationaal op Netflix beschikbaar) hetzelfde doen. ;)
quote:
Als Emmy's zou ik dat soort gesjoemel aanpakken lijkt me, totaal oneerlijk. Maargoed ik weet ook niet of dat soort awards in deze tijd nog relevant zijn. Oscars was volgens mij alleen in het nieuws om dat relletje waar een acteur een komiek op zijn bek sloeg geloof ik. Trouwens Ozark was toch in tween gesplitst met deel 1 in Januari en deel 2 in April, dan lijkt me dat Emmy's de reden niet kunnen zijn want dan komen beide delen toch voor hetzelfde jaar in Aanmerking?
Ja, dat zal dan simpelweg een andere reden hebben, zoals bijvoorbeeld het abonnements-argument.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204857214
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:31 schreef Breuls het volgende:

[..]
Klopt, dat telt ongetwijfeld ook mee. Maar het is wel toevallig dat Stranger Things (van Netflix) en Better Call Saul (niet van Netflix, wel internationaal op Netflix beschikbaar) hetzelfde doen. ;)

Ja precies, natuurlijk ook toevallig dat net als het ene kijkcijferkanon stopt (BCS) de volgende weer eventjes opstart Stranger Things. Beide op netflix en zo beide meedoen in twee jaar met de emy's met 1 seizoen aan content. Bijna alsof het shows op netwerk TV zijn.

Maargoed ik vind de trend maar irritant, wat mij betreft heb ik liever dat seizoenen gewoon achter elkaar uitgezonden worden, of dat wekelijks is of in een keer alles maakt me niet uit. Zeker bij shows met nogal wat details zoals BCS is het denk ik makkelijk om een aantal coole details te missen als je 1000 series tussendoor kijkt omdat Van de andere kant je kunt inderdaad net zo goed deze paar afleveringen BCS een seizoen nemen en wat in Juli komt het volgende seizoen. In ieder geval is twee maandjes wachten minder vervelend dan bij Breaking Bad een jaar te moeten wachten op Hank's toiletbezoek.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:55:33 #255
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_204857255
Las een theorie dat Lalo Kim en Saul meeneemt naar de woestijn om daar het lichaam van Howard te begraven. Ook omdat Bob een hartaanval kreeg tijdens een woestijn-scene met Patrick en Rhea. Dat zal dan rond deze aflevering gebeurd zijn.

Daarna dreigt Lalo beiden mee te werken tegen Gus.

Lalo, die gezegd zou hebben richting Gus te gaan, komt niet opdagen, waardoor Mike onraad ruikt. Hij gaat naar het huis van Saul en Kim en ziet de bloedresten...
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:33:28 #256
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_204857592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:33 schreef SiGNe het volgende:
Plan and Execution had ik toch iets andere ideeën bij
Daar zijn we inderdaad met open ogen ingetuind _O_

Wat een aflevering weer zeg. Bij de eerste keer dat de vlam wapperde dacht ik dat het Lalo was, maar vervolgens dacht ik dat Howard in een dronken bui terwjil zijn gemoederen hoog opliepen Kim zou neerschieten. Ik dacht totaal niet meer aan Lalo. Toen de vlam een tweede keer wapperde wisten we volgens mij allemaal hoe laat het was... Doe die deur dan ook dicht |:(

Howard heeft had ze echt totáál door op het laatst, soort clairvoyance -- "You get off on it, don't you?". Jimmy en Kim die in de achtergrond seks hebben zodra hun scam het hoogtepunt had bereikt en geslaagd kon worden genoemd.

Opvallend dat momenteel Gus één van de minder slimme karakters is in de serie, niet wat we van hem gewend zijn. Hij en Mike zijn constant bezig met wachten op Lalo en tasten in het duisternis, onderschatten hem (getapte telefoonlijn van Hector) en trappen in zijn misdirections.

Mooi detail overigens dat Lalo na het zien van de kakkerlak aan Jimmy moest denken, referentie naar vorig seizoen weer :Y
pi_204857860
Denk niet dat Lalo zich tegen zou laten houden door een dichte deur.
  Forum Admin woensdag 25 mei 2022 @ 12:05:54 #258
35723 crew  GGMM
pi_204857914
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Las een theorie dat Lalo Kim en Saul meeneemt naar de woestijn om daar het lichaam van Howard te begraven. Ook omdat Bob een hartaanval kreeg tijdens een woestijn-scene met Patrick en Rhea. Dat zal dan rond deze aflevering gebeurd zijn.

Daarna dreigt Lalo beiden mee te werken tegen Gus.

Lalo, die gezegd zou hebben richting Gus te gaan, komt niet opdagen, waardoor Mike onraad ruikt. Hij gaat naar het huis van Saul en Kim en ziet de bloedresten...
Maar ze moeten nog wel 6 afleveringen vullen
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204858053
Damn, je ziet het gewoon aankomen, want je weet ongeveer waar het eindigt. Maar jesus, arme Howard. Had echt medelijden met hem in deze aflevering, en dan zo'n einde :'( Ben bang dat Kim er niet veel beter af gaat komen voordat de serie voorbij is.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:21:09 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204858060
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Xurk het volgende:

[..]
Daar zijn we inderdaad met open ogen ingetuind _O_

Wat een aflevering weer zeg. Bij de eerste keer dat de vlam wapperde dacht ik dat het Lalo was,
Ik dacht dat het de geest van James McGill was, vanwege dat kaarsje dat flikkerde de n de gezichtsuitdrukking van saul
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204859394
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Xurk het volgende:
Opvallend dat momenteel Gus één van de minder slimme karakters is in de serie, niet wat we van hem gewend zijn. Hij en Mike zijn constant bezig met wachten op Lalo en tasten in het duisternis, onderschatten hem (getapte telefoonlijn van Hector) en trappen in zijn misdirections.
Puur vanuit het perspectief van de schrijvers moet het wel want als Lalo nooit een move zou kunnen maken is er natuurlijk niks aan. Aan de andere kant zou je juist kunnen zeggen dat Gus té slim is. Hij vermoedde vrijwel meteen dat Lalo nog leefde en vogelde al heel snel uit dat dit echt zo was ondanks het 'bewijs'.

De schrijvers hadden het daar nog over bij de BCS Insider Podcast: als het publiek iets weet en een personage niet (maakt niet uit hoe onmogelijk het is om te weten voor dat personage) denken we dat het eigenlijk helemaal geen slim personage is. Gus is momenteel juist wel een van de slimste personages in de serie, alleen Lalo zit op zijn level en is hem momenteel een stapje voor.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:57:43 #262
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_204859485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:46 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Puur vanuit het perspectief van de schrijvers moet het wel want als Lalo nooit een move zou kunnen maken is er natuurlijk niks aan. Aan de andere kant zou je juist kunnen zeggen dat Gus té slim is. Hij vermoedde vrijwel meteen dat Lalo nog leefde en vogelde al heel snel uit dat dit echt zo was ondanks het 'bewijs'.

De schrijvers hadden het daar nog over bij de BCS Insider Podcast: als het publiek iets weet en een personage niet (maakt niet uit hoe onmogelijk het is om te weten voor dat personage) denken we dat het eigenlijk helemaal geen slim personage is. Gus is momenteel juist wel een van de slimste personages in de serie, alleen Lalo zit op zijn level en is hem momenteel een stapje voor.
Je hebt helemaal gelijk :Y

Het komt meer voort uit de hoge mate van intelligentie wat in de aflevering van gisteren door iedereen (behalve Gus/Mike) werd geëtaleerd. Het geniale plan van Jimmy en Kim, Howard die alles uitdokterde, Lalo die letterlijk iedereen momenteel aan het blindsiden is 8)7

Gus (en hopelijk ook Mike) krijgen sowieso nog hun moment om te shinen versus Lalo, gezien de status quo in BB ;)
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:38:49 #263
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_204859883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:30 schreef Zipportal het volgende:
Kim liet haar tieten zien. Forumgebruiker @:GGMM gaat straks nog kijken. :)
Graag meer details.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_204859973
Toen Lalo achter Howard stond, zei Jimmy: How...?
Als reactie op het feit dat Jimmy dacht dat hij dood was.
Kim wist dat hij leefde en zei daar meteen achteraan: How... Howard, you need to leave.
Waarschijnlijk voor als Lalo vraagt waarom Jimmy "how?" zei en Kim kan zeggen dat hij How...ard wilde zeggen.

Maar het is misschien een beetje ver gezocht. :s)
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Forum Admin woensdag 25 mei 2022 @ 15:59:49 #265
35723 crew  GGMM
pi_204860088
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:48 schreef Oostblokkert het volgende:
Toen Lalo achter Howard stond, zei Jimmy: How...?
Als reactie op het feit dat Jimmy dacht dat hij dood was.
Kim wist dat hij leefde en zei daar meteen achteraan: How... Howard, you need to leave.
Waarschijnlijk voor als Lalo vraagt waarom Jimmy "how?" zei en Kim kan zeggen dat hij How...ard wilde zeggen.

Maar het is misschien een beetje ver gezocht. :s)
Ja
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204860702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:59 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja
Oke
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_204862279
Zo, dat was een heftige afsluiting van het eerste deel van dit seizoen! Met name benieuwd hoe de verhaallijn van Kim verder gaat verlopen...
pi_204862419
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:57 schreef Rucebo het volgende:
Zo, dat was een heftige afsluiting van het eerste deel van dit seizoen! Met name benieuwd hoe de verhaallijn van Kim verder gaat verlopen...
Ik neem aan dat ze doodgaat. Ik zie 3 opties, ze komt tot inkeer en gaat een ander pad volgen, ze gaat dood of ze beland in de bak. Dat ze in de bak eindigt lijkt me sterk, hun grote plannetje is tot uitvoering gekomen en ik zie niet zo snel hoe zij ervoor gepakt zou kunnen worden zonder dat ook Saul de lul is. Dat ze tot inkeer komt lijkt me ondertussen ook niet, maar misschien vond ze het toch niet zo chill om letterlijk een dode op haar geweten te hebben. Blijft over dat ze doogaat, de schrijvers lijken daar wel van te houden met hun karakters.
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:11:41 #269
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204862461
Ik ga voor zelfmoord bij Kim.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204862589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze doodgaat. Ik zie 3 opties, ze komt tot inkeer en gaat een ander pad volgen, ze gaat dood of ze beland in de bak. Dat ze in de bak eindigt lijkt me sterk, hun grote plannetje is tot uitvoering gekomen en ik zie niet zo snel hoe zij ervoor gepakt zou kunnen worden zonder dat ook Saul de lul is. Dat ze tot inkeer komt lijkt me ondertussen ook niet, maar misschien vond ze het toch niet zo chill om letterlijk een dode op haar geweten te hebben. Blijft over dat ze doogaat, de schrijvers lijken daar wel van te houden met hun karakters.
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:26:41 #271
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204862626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In het oog nemende hoe BB en vooral BCS te werk gaan, is dat veel te duidelijk in beeld gebracht om (een opzet naar) haar einde te vertellen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204862784
Wat een aflevering!
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:08:17 #273
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204863140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:39 schreef PimD het volgende:

[..]
Ik ben vorige week alvast begonnen met Breaking Bad opnieuw gekeken. Ik kan me er echt heel weinig van herinneren blijkt wel, bovenstaande zegt me echt helemaal niks :D
Oh, daar kom je vanzelf achter ;)
diseased rhinoceros pizzle
pi_204863373
Wat een aflevering was dit zeg,.. Ik ben er stil van... :o
pi_204864968
"Who are you?"
"Me? Nobody"

_O_ _O_ _O_

Ik heb dit stukje wel een stuk of zes keer achter elkaar opnieuw afgespeeld :o Arme Howard :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door DjVero op 25-05-2022 21:50:46 ]
pi_204866002
Nou mag Kim ook wel weg, psychopathisch kreng.
anonieme razernist
pi_204867971
Ik hoopte dat Lalo Kim zou neerschieten, ik vond Howard juist een van de leukere personages in deze serie, en nog vrij oprecht ook ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204868098
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)

Hoe kon Lalo dan zo maar ineens binnenstappen ? :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 mei 2022 @ 07:58:36 #279
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204868129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)

Hoe kon Lalo dan zo maar ineens binnenstappen ? :')
Omdat Lalo ze een stap voor was en wist dat zijn telefoongesprek met Hector werd afgeluisterd.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204868890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)

Hoe kon Lalo dan zo maar ineens binnenstappen ? :')
Omdat Mike eerder tegen Gus zei dat al het beveiligingspersoneel op de minst relevante plekken was teruggeroepen om Gus' z'n safehouse te beschermen. Dit nadat Mike in het nepgesprek tussen Lalo en Hector was getrapt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:06:02 #281
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_204869089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:51 schreef TLC het volgende:
Ik dacht dat Mike Saul en Kim in de gaten zou houden ? (het gesprekje eerder aan de bar tussen Mike en Kim)

Hoe kon Lalo dan zo maar ineens binnenstappen ? :')
Deze serie legt soms niet veel uit, maar dan mis je nu juist het stukje waarin dat wel gebeurde _O-
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_204870028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Deze serie legt soms niet veel uit, maar dan mis je nu juist het stukje waarin dat wel gebeurde _O-
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 mei 2022 @ 13:00:43 #283
862 Arcee
Look closer
pi_204870655
Nou, nu weten we waarom Howard niet in BB zat. :@
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:21:31 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204870795
Ik snap die haat op Kim niet zo goed.
Elke goede serie heeft een bad guy/girl nodig. Liefst met wat psychopatische trekken.
Zoals Lalo psychopatische en sadistise trekjes vertoont, heeft Kim van kinds af aan haar afwijking met het bedenken van pranks. Leuke rol die goed wordt ingevuld door deze actrice. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204871158
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:00 schreef Arcee het volgende:
Nou, nu weten we waarom Howard niet in BB zat. :@
Die hele HHM zat toch helemaal niet in BB?
pi_204871533
quote:
5s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:04 schreef Skwish het volgende:

[..]
Die hele HHM zat toch helemaal niet in BB?
Kim ook niet, gelukkig, dus dat belooft wat !
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:17:33 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204871604
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:36 schreef NoCigar het volgende:
Nou mag Kim ook wel weg, psychopathisch kreng.
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204872302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Denk eerder andersom: de invloed van Kim heeft Saul zo gemaakt.
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:40:09 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_204872816
Ik weet al wat er gaat gebeuren. Lalo realiseert zich dat hij nu tuch echt te ver is gegaan en geeft zichzelf aan. Kim is zo bang geworden dat ze naar de stofzuigerman gaat. Hen beeld verandert in zwart-wit en Lisa (voormalig Kim) ontmoet Gene in de food court van de Nebraska mall. Alles is good en dandy nieuwe projecten worden besproken. Jeff de taximan komt ook Lang en begint een mass shooting en iedereen is dood. Fin.
reset
pi_204874729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Ja, ik heb het eigenlijk vooral over de laatste twee afleveringen en m.n. hoe ze op Howard reageerde op het laatst. Tot dan was ze ongeveer het het meest sympathieke karakter.
anonieme razernist
pi_204875811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.
Hij haalde iedereen weg om Fring te volgen.
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:56:00 #292
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_204885909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee hoor, ik heb dat stukje meegekregen dat Mike mensen weghaalde uit de minst relevante plekken, maar dat vond ik de advocaat van Lalo juist niet, een beetje dom van Mike.
Mike ging er van uit dat Lalo die avond Fring zou bezoeken/aanvallen dus ik vind het niet gek dat alle mankracht op Fring/the Laundry zit.


En wie weet komt er zo wel een beveiliger van Mike aanrennen :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 29 mei 2022 @ 11:25:51 #293
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_204899431
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
In het eerste seizoen was ze nog echt ok. Het is helemaal de invloed van Saul die haar zo gemaakt heeft.
Nou, als je de flashbacks van haar jeugd ziet. Ze heeft eigenlijk nooit écht liefde gekend. Mooi voorbeeld was dat ze meedeed aan het toneelstukje om spullen te jatten. Toen was er enigszins trots te zien bij haar moeder. Geen fijne opvoeding.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 29 mei 2022 @ 16:47:16 #294
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204904093
Het is een combinatie van factoren. Die flashbacks en handjevol verhalen over haar jeugd verraadt al dat ze inderdaad geen al te beste jeugd heeft gehad.

Dan leert ze Jimmy kennen, en daarmee ook zijn scam kwaliteiten. Ze geniet er openlijk van als ze dat samen doen. Het is gedurende het verloop van de serie een belangrijke trigger die hun relatie verder versterkt of redt op het moment dat het minder lekker gaat.

En dan is er HHM en in het bijzonder Howard. Hij doet zijn uiterste best om Kim klein te houden. Ze wordt bestraft voor fouten die zij niet heeft veroorzaakt en als ze het juiste probeert te doen wordt ze er niet voor beloond. Dat ging op den duur aan haar vreten, met uiteindelijk haar exit bij HHM tot gevolg.

En ook Jimmy’s avonturen met het kartel hebben een grote invloed op haar doen en laten. Jimmy’s trauma in de woestijn en haar eerdere confrontatie met Lalo is uiteindelijk de druppel geweest die er voor zorgde dat Kim net zo ‘slippin’ werd als Jimmy. Vanuit haar perspectief: als je een kartelbaas zo te kijk kan zetten, dan kun je de hele wereld aan.

En juist op dat moment kwam de rancune t.o.v. Howard ook voorbij, en zorgt voor een gevaarlijke cocktail die uiteindelijk de gebeurtenissen in die laatste aflevering in gang hebben gezet.

Kim was altijd al gevoelig voor de verleidingen van de firma list en bedrog, en mede dankzij Jimmy en haar eigen onvrede over haar carriere en de mensen die daarbij betrokken zijn, was het een kwestie van tijd voordat ze er middenin zou zitten. Maar getuige Kim’s reactie in de laatste aflevering, ga ik er voor het gemak maar vanuit dat ze weer helemaal terug bij af is. Maar we zijn wel vaker verrast door de makers, dus we gaan het zien :)
diseased rhinoceros pizzle
  zondag 29 mei 2022 @ 18:16:40 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204905767
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:47 schreef Flylib het volgende:
Het is een combinatie van factoren. Die flashbacks en handjevol verhalen over haar jeugd verraadt al dat ze inderdaad geen al te beste jeugd heeft gehad.

Dan leert ze Jimmy kennen, en daarmee ook zijn scam kwaliteiten. Ze geniet er openlijk van als ze dat samen doen. Het is gedurende het verloop van de serie een belangrijke trigger die hun relatie verder versterkt of redt op het moment dat het minder lekker gaat.

En dan is er HHM en in het bijzonder Howard. Hij doet zijn uiterste best om Kim klein te houden. Ze wordt bestraft voor fouten die zij niet heeft veroorzaakt en als ze het juiste probeert te doen wordt ze er niet voor beloond. Dat ging op den duur aan haar vreten, met uiteindelijk haar exit bij HHM tot gevolg.

En ook Jimmy’s avonturen met het kartel hebben een grote invloed op haar doen en laten. Jimmy’s trauma in de woestijn en haar eerdere confrontatie met Lalo is uiteindelijk de druppel geweest die er voor zorgde dat Kim net zo ‘slippin’ werd als Jimmy. Vanuit haar perspectief: als je een kartelbaas zo te kijk kan zetten, dan kun je de hele wereld aan.

En juist op dat moment kwam de rancune t.o.v. Howard ook voorbij, en zorgt voor een gevaarlijke cocktail die uiteindelijk de gebeurtenissen in die laatste aflevering in gang hebben gezet.

Kim was altijd al gevoelig voor de verleidingen van de firma list en bedrog, en mede dankzij Jimmy en haar eigen onvrede over haar carriere en de mensen die daarbij betrokken zijn, was het een kwestie van tijd voordat ze er middenin zou zitten. Maar getuige Kim’s reactie in de laatste aflevering, ga ik er voor het gemak maar vanuit dat ze weer helemaal terug bij af is. Maar we zijn wel vaker verrast door de makers, dus we gaan het zien :)
Ze heeft ook heel lang pro deo gewerkt voor achtergestelden, terwijl ze ook voor meer geld bij dat andere kantoor had kunnen werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 29 mei 2022 @ 18:53:12 #296
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204906383
Klopt. Ook dat speelt wel een rol. Werken in de ‘corporate’ wereld was nooit helemaal haar ding. Wat trouwens ook geldt voor Jimmy.
diseased rhinoceros pizzle
  zondag 29 mei 2022 @ 21:02:43 #297
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204908570
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 mei 2022 @ 21:05:23 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_204908618
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:02 schreef Bocaj het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoho, dat is nog niet bevestigd!

:P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 29 mei 2022 @ 21:27:13 #299
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204909264
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:05 schreef Szura het volgende:

[..]
Hoho, dat is nog niet bevestigd!

:P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2022 @ 15:17:07 #300
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_204914492
heerlijke laatste aflevering, de afleveringen daarvoor vond ik toch ietwat tegenvallen maar dat wordt zoals wel vaker bij BB en BTS uiteindelijk wel ruimschoots goedgemaakt.

Ik zag hiervoor wat gezeur dat het seizoen in 2 delen opgesplitst is. Ik ben allang blij dat de laatste afleveringen al vrij snel uitgezonden worden. Bij Breaking Bad was het laatste seizoen ook opgesplitst en zat er meer dan een jaar tussen. Ik ging ervanuit dat dat nu ook het geval zou zijn, maar gelukkig zijn het maar 6/7 weken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')