Ik weet wel waar ik het liefst ga eten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Meeste gaat nog steeds naar de landmacht
Maar er zijn in Oekraine geen lui die ervaring hebben op de Pzh2000, dat is nou net een beetje het probleem he. Het is net als de Patriot, leuk dat ze de S300 hebben maar ze kunnen geen reet met de Patriot.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
Maar wat als je als doel stelt dat de nieuwe wapens zo snel als mogelijk ingezet worden?
Dan pas je het proces daar toch op aan? Dan zoek je medewerkers met ervaring of medewerkers die zulke wapensystemen snel onder de knie kunnen hebben.
Daarbij kun je andere landen ook laten helpen voor de logistieke lijnen, als de Amerikanen mee werken, zal het ook allemaal veel sneller kunnen.
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou je het ding in vredesnaam aanvallen
Je hebt het over defensie hè, niet over het bedrijfsleven... Eerst denken in problemen en onmogelijkheden en daarna hard huilen dat je het niet voor elkaar krijgt. Onder druk wordt veel vloeibaar en ik denk dat Oekraine daar weleens een mooi voorbeeld van kan zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar wat als je als doel stelt dat de nieuwe wapens zo snel als mogelijk ingezet worden?
Dan pas je het proces daar toch op aan? Dan zoek je medewerkers met ervaring of medewerkers die zulke wapensystemen snel onder de knie kunnen hebben.
Daarbij kun je andere landen ook laten helpen voor de logistieke lijnen, als de Amerikanen mee werken, zal het ook allemaal veel sneller kunnen.
Hiervoor ging het over opleiden van Oekraïners. Misschien kunnen ze dit prima gebruiken als doelwit om op te oefenenquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
De vraag of het tactisch een zinvol doel is, is een andere vraag dan of het een valide doel is.
Maar het voorzichtig de doelpalen verschuiven on behalf of AchJa is opgemerkt
En dan wat, moet de Sint volgend jaar met de trein die kant op ofzo?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.
Hoe weet jij dat? In principe heb je alleen mensen nodig die de apparatuur kennen en in Oekraïne willen vechten. Je zou de taal nog als complicatie kunnen zien. Maar er zal best NAVO-personeel zijn dat Oekraïens of Russisch kan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
Maar er zijn in Oekraine geen lui die ervaring hebben op de Pzh2000, dat is nou net een beetje het probleem he.
Ik verschuif helemaal niks. Ik zeg alleen dat je een eoa 110 jaar oude stoomboot die op zoek is naar het wrak van de Moskva wel kunt gaan bestoken met raketten zoals onze dorpsgek @Starhopper loopt te opperen maar dat daar ook een reactie op gaat komen... Maar goed, dat soort nuances zijn aan jou zeker niet besteed.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
De vraag of het tactisch een zinvol doel is, is een andere vraag dan of het een valide doel is.
Maar het voorzichtig de doelpalen verschuiven on behalf of AchJa is opgemerkt
quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Ja, vooral doen... Laten we de lijkenbergers in Oekraine ook gewoon bestoken met raketten...
Lijkt me een vrij zinloze oefeningquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat je Rusland wil hinderen om zaken als apparatuur en kernkoppen te bergen? Dat lijkt mij nou eigenlijk best evident.
Oekraïne heeft geen zin om de Krim kapot te schieten, dat kan je politiek ook niet verkopen daar. Enige manier dat ze de krim terug krijgen is als de Russen vertrekken en dat zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nu klopt dat, maar over een jaar niet met al het wapentuig dat Ukraine krijgt.
Zoals artillery dat veel verder schiet dan wat de Russen aan artillery in de Krim hebben en drones om hun ingegraven posities te spotten.
Maar stadsgevechten blijven idd moeilijk.
Het begint wel op te vallen. Komt het door hackers, buitenlandse elitetroepen of binnenlandse saboteurs?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Er gebeurt gewoon allemaal wicked shit daarzo...
Volgens mij gewoon de internationale wateren hoor.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef Starhopper het volgende:
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.
Na al die branden nu een overstroming door een opgeblazen dam?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Er gebeurt gewoon allemaal wicked shit daarzo...
Grappig, dus jij weet dat ze er wel zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Hoe weet jij dat? In principe heb je alleen mensen nodig die de apparatuur kennen en in Oekraïne willen vechten. Je zou de taal nog als complicatie kunnen zien. Maar er zal best NAVO-personeel zijn dat Oekraïens of Russisch kan.
Komaan, Maken we er anderhalve week van. Jij maakt mij niet wijs dat een ervaren artillerist niet binnen zo’n periode kan overstappen op een ander systeem. De essentie is gewoon hetzelfde, het doel is hetzelfde, de berekeningen zijn uiteindelijk hetzelfde. Of dat dan 30 of 50 kilometer is, of dat een granaat per 30 of per 12 seconden is, of dat 152 of 155 MM is veranderd helemaal niets aan de principes. Oostblok werkt overigens met 6000 mills volgens mij. Leveren we der een calculator bij.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, want het werkt volledig anders. Het begint al met de bais waar de Russische systemen met 6200 mills werken en de wersterse systemen met 6400 mills... Ga jij dat in de hele keten van waarneming t/m vuren maar eens op elkaar afstemmen. Komt bij dat een Pzh2000 met Excalibur munitie natuurlijk een volledig andere tak van sport is dan een M109 met een 1555MM HE...
EEZ. Ze hebben daar niets te zoeken dus.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon de internationale wateren hoor.
Het is alsof ik het kremlin hoor praten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verschuif helemaal niks. Ik zeg alleen dat je een eoa 110 jaar oude stoomboot die op zoek is naar het wrak van de Moskva wel kunt gaan bestoken met raketten zoals onze dorpsgek @:Starhopper loopt te opperen maar dat daar ook een reactie op gaat komen... Maar goed, dat soort nuances zijn aan jou zeker niet besteed.
Die staan stof te happen door debiele bezuinigingen. Nu is men eindelijk wakker voor het feit dat een sterke defensie nodig is en gaat men in plaats van te investeren alle materialen die we nog hebben cadeau doen. Ik snap er geen bal van. Tenzij Rutte natuurlijk een graai uit die EU pot mag doen voor deze levering. Kan hij dat geld mooi besteden aan alles behalve defensie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r staan er toch een stuk of twintig stof te happen.
De teller is:quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het begint wel op te vallen. Komt het door hackers, buitenlandse elitetroepen of binnenlandse saboteurs?
Dankjewel voor de verduidelijking, "AchJa".quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:46 schreef sp3c het volgende:
Technisch gezien vergeleek hij het met lijkenbergers
Hij zegt volgens mij niet dat ze lijken gaan bergen
Gaan we weer.quote:
Hoe weet jij precies dat ze dat niet doen? Of sturen ze een schip van meer dan een eeuw oud die kant op om te vechten ofzo?quote:Maar wat gaat RUS dan doen nav het kelderen van een bergingsschip, wat ze niet al gedaan zouden kunnen/moeten/hebben gedaan na het kelderen van hun Zwarte Zee vlaggenschip?
En ik kan je voor de rest wel nog een keer vragen hoe jij dan precies weet dat ze daar zijn om lijken te bergen, maar daar ga ik toch geen antwoord op krijgen hé?
In een situatie waar Russische aanvallen op burgers leiden tot meer druk op EU landen om strengere sancties in te stellen en meer wapens te leveren, is een extreme reactie uitlokken misschien geen slechte tactiek voor Oekraine.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verschuif helemaal niks. Ik zeg alleen dat je een eoa 110 jaar oude stoomboot die op zoek is naar het wrak van de Moskva wel kunt gaan bestoken met raketten zoals onze dorpsgek @:Starhopper loopt te opperen maar dat daar ook een reactie op gaat komen... Maar goed, dat soort nuances zijn aan jou zeker niet besteed.
[..]
Ga toch weg man... Misschien eens rustig terug lezen waar ik initieel op reageerde he beste kerel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:47 schreef ExTec het volgende:
Dankjewel voor de verduidelijking, "AchJa".
Het is toch volkomen logisch dat de vijand van onze vijand onze vriend is?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:45 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die staan stof te happen door debiele bezuinigingen. Nu is men eindelijk wakker voor het feit dat een sterke defensie nodig is en gaat men in plaats van te investeren alle materialen die we nog hebben cadeau doen. Ik snap er geen bal van. Tenzij Rutte natuurlijk een graai uit die EU pot mag doen voor deze levering. Kan hij dat geld mooi besteden aan alles behalve defensie.
Dus we moeten er maar vanuit gaan dat het dat komt doen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe weet jij precies dat ze dat niet doen? Of sturen ze een schip van meer dan een eeuw oud die kant op om te vechten ofzo?
Heb ik je een paar posts geleden al laten zien. Kom jij ook nog met bronnen of blijft het weer eens bij gejank omdat je het niet met AchJa eens kunt zijn? En je dus weer allerlei bullshit vanuit de onderbuik begint te spuien?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:49 schreef ExTec het volgende:
Dus we moeten er maar vanuit gaan dat het dat komt doen?
En daarom moet je het zeker niet aanvallen, want "het HOR".
Based on what exactly?
We zeggen toch ook niet dat het een slimme zet van ze is geweest.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het blijft toch opmerkelijk dat Rusland/Putin die grote veroveringstocht van heel Europa, wat natuurlijk altijd het doel is geweest, is gestart na de toetreding van verschillende buurlanden tot de NAVO, na het verdwijnen van de pro-Russische regering van hun grootste Europese buurland met een van de grootste legers, nadat grote NAVO-spelers hun handen niet meer vol hadden aan oorlogen in Afghanistan en het Midden-Oosten en dus weer meer capaciteit hebben, nadat er net een pijpleiding is afgerond waar ze bijna 5 miljard in hebben geïnvesteerd.
Gelukkig maar dat ze dat snode plan niet eerder hebben uitgevoerd, maar hebben gewacht tot het tactisch meest ongunstige moment ooit zodat wij nu niet tegen de Russen hoeven te vechten en ruimte hebben om onze defensie weer op te bouwen tegen dat extreme gevaar.
Ik zeg niet dat ik exact weet wat er voor personeel is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Grappig, dus jij weet dat ze er wel zijn?
"Ik doe het nog één keer voor"quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik exact weet wat er voor personeel is.
Maar ik denk dat als je ze sneller in wil zetten, er van alles mogelijk is. Het zal me zelfs niets verbazen als er westerse instructeurs mee gaan.
Dan krijg je dus zoiets:
British special forces ‘are training local troops in Ukraine’
Ja, maar voordat ze in NL weer in gebruik genomen kunnen worden zijn we wel even wat verder. Geef er dan gewoon een paar aan Oekraine, en bestel nieuwe. Tegen de tijd dat ze geleverd worden zijn er ook misschien soldaten om ze te bedienen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:45 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die staan stof te happen door debiele bezuinigingen. Nu is men eindelijk wakker voor het feit dat een sterke defensie nodig is en gaat men in plaats van te investeren alle materialen die we nog hebben cadeau doen. Ik snap er geen bal van. Tenzij Rutte natuurlijk een graai uit die EU pot mag doen voor deze levering. Kan hij dat geld mooi besteden aan alles behalve defensie.
Dat heb je iddquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik je een paar posts geleden al laten zien.
Hoe bedoel je? Moet ik nou soms bronnen aan gaan dragen, die bewijzen dat het geen soldaten bergingsoperatie is?quote:Kom jij ook nog met bronnen of blijft het weer eens bij gejank omdat je het niet met AchJa eens kunt zijn? En je dus weer allerlei bullshit vanuit de onderbuik begint te spuien?
Het sarcasme draaide er niet om of het wel of geen slimme zet was, maar ik neem aan dat je dat gewoon begreep.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
We zeggen toch ook niet dat het een slimme zet van ze is geweest.
Je vergeet de pandemie nog.
quote:
quote:"I asked God to die quickly." A 17-year-old girl from Mariupol speaks of hunger, fear, and filtration camp
quote:On the 10th day in the basement, we had one piece of bread left. It was the size of my fist. We split it into four parts. I couldn't eat my portion because we had been starving for a long time. I kept it for a very long time. I was afraid it would end, and I won't have anything.
People quarreled among themselves and tried to kick someone out of the basement so that there was one less mouth to feed. There was no kindness, only darkness, we could feel the smell of death.
quote:Then, the "DPR" military told to go "down." We started moving, and they just started shooting at cars and people.
quote:They just walked around, talked to each other, and discussed tortured women.
I heard their conversations:
"And the one who didn't pass, where did you put him?" one soldier asked the other.
"I shot him. 10 people, maybe more. I don't count. I'm tired of it."
One man who passed the filtration came out, his eyes were huge and full of fear. He was shaking. He said that he had been through a brutal interrogation, he was beaten. His woman was never released.
https://en.hromadske.ua/p(...)-and-filtration-campquote:So he just got hit on the head. He doesn't remember who and how did it. He only remembers the moment when he walked out on the street. My father lost eyesight after he was beaten, but we still had to drive further.
From Berdiansk to Zaporizhzhia, there were 27 checkpoints — at each one documents and a car were inspected, we were asked if we were in filtration camps. They took away food and warm clothes from people, searched for cigarettes and even drugs and alcohol.
Had ik ook al gepost. Ik kan daar echt niet bij. Het sadisme...quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:12 schreef speknek het volgende:
Dit verhaal, jezus, het is letterlijk WW2 weer.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
https://en.hromadske.ua/p(...)-and-filtration-camp
WO2 was echt niet de laatste keer dat dit in Europa gebeurde.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:12 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit houdt in dat China niet meer op Rusland als winnaar gokt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
China deelt praktisch gezien een genadeklap uit aan Rusland door ze niet toe te laten tot Unionpay. (Als vervanger voor Visa en MasterCard wat zich terugtrok uit Rusland)
https://opera.news/za/en/(...)e93816665f83612e3716
Sowwwwyy mister Parkinson Poetin.
In 1998-1999 voor het laatst in Europa in Kosovo als ik het goed heb. Ik herinner me nog vaag verhalen over het onthoofden van baby's waarbij het hoofd vervolgens in een pan soep gegooid werd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WO2 was echt niet de laatste keer dat dit in Europa gebeurde.
https://www.ohchr.org/sit(...)ArbDetTorture_EN.pdfquote:Op vrijdag 22 april 2022 20:12 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja typisch Russisch blijkbaar, gezien de pro Rusland houding in laten we zeggen “die regio”.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:35 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
In 1998-1999 voor het laatst in Europa in Kosovo als ik het goed heb. Ik herinner me nog vaag verhalen over het onthoofden van baby's waarbij het hoofd vervolgens in een pan soep gegooid werd.
Servie is een traditionele bondgenoot van Rusland, ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja typisch Russisch blijkbaar, gezien de pro Rusland houding in laten we zeggen “die regio”.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |