Dit dus...quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou je het ding in vredesnaam aanvallen
Omdat je Rusland wil hinderen om zaken als apparatuur en kernkoppen te bergen? Dat lijkt mij nou eigenlijk best evident.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef sp3c het volgende:
De vraag of het tactisch een zinvol doel is, is een andere vraag dan of het een valide doel is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef sp3c het volgende:
Ik weet wel waar ik het liefst ga eten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Meeste gaat nog steeds naar de landmacht
Maar er zijn in Oekraine geen lui die ervaring hebben op de Pzh2000, dat is nou net een beetje het probleem he. Het is net als de Patriot, leuk dat ze de S300 hebben maar ze kunnen geen reet met de Patriot.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
Maar wat als je als doel stelt dat de nieuwe wapens zo snel als mogelijk ingezet worden?
Dan pas je het proces daar toch op aan? Dan zoek je medewerkers met ervaring of medewerkers die zulke wapensystemen snel onder de knie kunnen hebben.
Daarbij kun je andere landen ook laten helpen voor de logistieke lijnen, als de Amerikanen mee werken, zal het ook allemaal veel sneller kunnen.
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef sp3c het volgende:
Je hebt het over defensie hè, niet over het bedrijfsleven... Eerst denken in problemen en onmogelijkheden en daarna hard huilen dat je het niet voor elkaar krijgt. Onder druk wordt veel vloeibaar en ik denk dat Oekraine daar weleens een mooi voorbeeld van kan zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar wat als je als doel stelt dat de nieuwe wapens zo snel als mogelijk ingezet worden?
Dan pas je het proces daar toch op aan? Dan zoek je medewerkers met ervaring of medewerkers die zulke wapensystemen snel onder de knie kunnen hebben.
Daarbij kun je andere landen ook laten helpen voor de logistieke lijnen, als de Amerikanen mee werken, zal het ook allemaal veel sneller kunnen.
Hiervoor ging het over opleiden van Oekraïners. Misschien kunnen ze dit prima gebruiken als doelwit om op te oefenenquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
De vraag of het tactisch een zinvol doel is, is een andere vraag dan of het een valide doel is.
Maar het voorzichtig de doelpalen verschuiven on behalf of AchJa is opgemerkt
En dan wat, moet de Sint volgend jaar met de trein die kant op ofzo?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.
Hoe weet jij dat? In principe heb je alleen mensen nodig die de apparatuur kennen en in Oekraïne willen vechten. Je zou de taal nog als complicatie kunnen zien. Maar er zal best NAVO-personeel zijn dat Oekraïens of Russisch kan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
Maar er zijn in Oekraine geen lui die ervaring hebben op de Pzh2000, dat is nou net een beetje het probleem he.
Ik verschuif helemaal niks. Ik zeg alleen dat je een eoa 110 jaar oude stoomboot die op zoek is naar het wrak van de Moskva wel kunt gaan bestoken met raketten zoals onze dorpsgek @Starhopper loopt te opperen maar dat daar ook een reactie op gaat komen... Maar goed, dat soort nuances zijn aan jou zeker niet besteed.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
De vraag of het tactisch een zinvol doel is, is een andere vraag dan of het een valide doel is.
Maar het voorzichtig de doelpalen verschuiven on behalf of AchJa is opgemerkt
quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Ja, vooral doen... Laten we de lijkenbergers in Oekraine ook gewoon bestoken met raketten...
Lijkt me een vrij zinloze oefeningquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat je Rusland wil hinderen om zaken als apparatuur en kernkoppen te bergen? Dat lijkt mij nou eigenlijk best evident.
Oekraïne heeft geen zin om de Krim kapot te schieten, dat kan je politiek ook niet verkopen daar. Enige manier dat ze de krim terug krijgen is als de Russen vertrekken en dat zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nu klopt dat, maar over een jaar niet met al het wapentuig dat Ukraine krijgt.
Zoals artillery dat veel verder schiet dan wat de Russen aan artillery in de Krim hebben en drones om hun ingegraven posities te spotten.
Maar stadsgevechten blijven idd moeilijk.
Het begint wel op te vallen. Komt het door hackers, buitenlandse elitetroepen of binnenlandse saboteurs?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Er gebeurt gewoon allemaal wicked shit daarzo...
Volgens mij gewoon de internationale wateren hoor.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef Starhopper het volgende:
Omdat de Russische marine niets te zoeken heeft in Oekraïnse wateren. Het is oorlog.
Na al die branden nu een overstroming door een opgeblazen dam?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Er gebeurt gewoon allemaal wicked shit daarzo...
Grappig, dus jij weet dat ze er wel zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Hoe weet jij dat? In principe heb je alleen mensen nodig die de apparatuur kennen en in Oekraïne willen vechten. Je zou de taal nog als complicatie kunnen zien. Maar er zal best NAVO-personeel zijn dat Oekraïens of Russisch kan.
Komaan, Maken we er anderhalve week van. Jij maakt mij niet wijs dat een ervaren artillerist niet binnen zo’n periode kan overstappen op een ander systeem. De essentie is gewoon hetzelfde, het doel is hetzelfde, de berekeningen zijn uiteindelijk hetzelfde. Of dat dan 30 of 50 kilometer is, of dat een granaat per 30 of per 12 seconden is, of dat 152 of 155 MM is veranderd helemaal niets aan de principes. Oostblok werkt overigens met 6000 mills volgens mij. Leveren we der een calculator bij.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, want het werkt volledig anders. Het begint al met de bais waar de Russische systemen met 6200 mills werken en de wersterse systemen met 6400 mills... Ga jij dat in de hele keten van waarneming t/m vuren maar eens op elkaar afstemmen. Komt bij dat een Pzh2000 met Excalibur munitie natuurlijk een volledig andere tak van sport is dan een M109 met een 1555MM HE...
EEZ. Ze hebben daar niets te zoeken dus.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon de internationale wateren hoor.
Het is alsof ik het kremlin hoor praten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verschuif helemaal niks. Ik zeg alleen dat je een eoa 110 jaar oude stoomboot die op zoek is naar het wrak van de Moskva wel kunt gaan bestoken met raketten zoals onze dorpsgek @:Starhopper loopt te opperen maar dat daar ook een reactie op gaat komen... Maar goed, dat soort nuances zijn aan jou zeker niet besteed.
Die staan stof te happen door debiele bezuinigingen. Nu is men eindelijk wakker voor het feit dat een sterke defensie nodig is en gaat men in plaats van te investeren alle materialen die we nog hebben cadeau doen. Ik snap er geen bal van. Tenzij Rutte natuurlijk een graai uit die EU pot mag doen voor deze levering. Kan hij dat geld mooi besteden aan alles behalve defensie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
D'r staan er toch een stuk of twintig stof te happen.
De teller is:quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het begint wel op te vallen. Komt het door hackers, buitenlandse elitetroepen of binnenlandse saboteurs?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |