Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
misschien heb ik gewoon een hoop laagopgeleide tokkies op mijn facebook zitten,
quote:Zijn oproepen maken veel reacties los. In groepen op Telegram, Facebook en op de site van Heisters bedrijf vragen mensen hoe ze zo snel mogelijk autonoom kunnen worden. Wat zijn de consequenties? Behoud ik mijn uitkering? Kan ik het ook aanvragen voor mijn zevenjarige zoontje? Via zijn bedrijf Bossmaker voorziet Heister iedereen van advies. Daar moet wel voor betaald worden. Voor honderd euro ontvangen geïnteresseerden de benodigde documenten om hun ‘geboorte-trust’ veilig te stellen.
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Argwaan naar de overheid is gezond.
Officiële media is niet te vertrouwen.
Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Behoud ik mijn uitkeringquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
Zat net het artikel te lezen in de NRC. Maar dit is wel een mooi stukje.
[..]
Wat een armoequote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk cashenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lekker verdienmodel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De waarheid ligt vaak in het midden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.quote:
Dit zegt wel alles. Overheid zou veel meer moeten investeren in onderwijs.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De officiële kanalen van de media, vertelt ook al veel decennia niet het ware verhaal over de veel te dure leidinggevenden van ons land.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
[b]die enorme argwaan richting de overheid..Die mensen lijken wel niets meer te geloven wat ze te zien krijgen van officiële mediakanalen.
En minder bezuinigingen op de GGZ.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit zegt wel alles. Overheid zou veel meer moeten investeren in onderwijs.
Prachtig, ik wilde dat ik zo slecht was om sukkel op deze manier geld afhandig te maken. Het is toch een victimless crime.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-euro-toe-a4116891
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De waarheid ligt vaak in het midden.
Ik vind het wel mooi. Iedere wappie die daarin trapt verdient het om volledig uitgemelkt te worden van iedere cent die ze hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-euro-toe-a4116891
Er is naar mijn advies geluisterd.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:46 schreef monkyyy het volgende:
Ik ga een schadeclaim indienen tegen de Sahara. Alles onder hun stof
Oh dat ben ik zeker wel eens hoor. Dit lijkt mij eigenlijk gewoon misbruik en een vorm van oplichting.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.
Maar hier is echt niets gezonds meer aan. Een kerel die zich met waandenkbeelden verrijkt en een hoop arme zielen die zich er vol instorten.
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Een onbetrouwbare overheid is 1 ding.
Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.
Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.
Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
Investeren in klonen, want anders heeft het geen zin. Geld maakt namelijk geen mensen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.
Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.
Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
"t gaat ook gewoon, zoals altijd, ook weer om geld. Ook bij wappies.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.
Vol met fictieve waarheden die de haat aanwakkeren.
Nee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah daar kan je de overheid als in politici per individu ook wel aanrekenen inmiddels.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wel de lusten niet de lasten je weet.
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat niet onderkend wordt?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.
Waarheid is subjectief. Dit is al een tegenstrijdige beredenatie trouwens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
Ja echt, hè?quote:
De naive wappies worden kaalgeplukt door de gehaaide wappiesquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.
En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.
Er spelen vele belangen mee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.
Eigen belangen, meestal financieel, van stakeholders staan wel bijna altijd voorop.quote:
Maar ben je het niet met me eens dat dit de laatste jaren wel heel extreme vormen heeft aangenomen? We kunnen het op veel gebieden niet eens meer eens worden over een "common ground" op het gebied van wat waar is, wat feiten zijn, wat echt is en wat nep. Er hoeft maar 1 fake plaatje viraal te gaan op de feesboek en hele meutes zombies waggelen er blind achter aan omdat ze denken dat het de Ultieme Waarheid is die altijd door DE ELITE voor ze verborgen is gehouden, "OPEN JE OGE!!!!". Dat is echt nooit zo erg geweest en ik vind het nogal zorgwekkend.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.
Daar doe je niks tegen.
Meer geld naar de onderwijsinspectie zou veel beter zijn. Zodat de slechte onderwijzers veel eerder betrapt en ontslagen zouden wordenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit kost om deze verzoeken af te wijzen via de officiele weg anders komt er een rechtzaak.
Zoals bij de discussie "is de aarde rond of plat". Wat blijkt? De aarde is een ovalen rugbybal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mooi man, stukje Idiocracy.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat zijn officieele media precies?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen maar vroeg of laat komen ze hier ook, helaas. En daar moeten rechters dan nog serieus tijd aan besteden ookquote:
het zegt ook genoeg over jou, dat "een groot deel" van je feestboekvrindjes dat soort onzin geloven.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Een groot deel van mijn facebook vrienden geloven dit soort bronnen.
En zien achter alles een complot, je ziet in die kringen ook steeds meer een support voor Rusland, en de meeste zien opeens de EU als vijandig gebied, en de agressor.
Ik denk bij ca 8000 verzoeken namelijk 4 fte dus ca 2 ton aan kosten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.
Ze kunnen daar zelfs al president worden!quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen
Dit is geen argwaan meer te noemen. Dit is een mix van een diep gewortelde vijandigheid met een flinke dosis hallucinant en verstandelijk beperkt vermogen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Ik hoor dat ze in Rusland wat nieuwe kenniswerkers kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Als argwaan beperkt blijft tot ‘eerst zien, dan geloven’, is dat alleen maar gezond.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.
Vol met fictieve waarheden die de haat aanwakkeren.
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze moeten toch wat nu bijna alle andere complottheorien bewaarheid worden.
Dat doet iedereen toch nog?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
Ja geen idee je kan officiële wel weglaten inderdaad. Ik heb gewoon weinig vertrouwen als het aankomt op media. En dat komt niet door FB complotten of Russische desinformatie hoor maar als je bv 5000 artikelen voorbij ziet komen dat Joe Rogan paardenontwormer gebruikt terwijl elk weldenkend mens weet dat het onzin is dan weet je wat voor spel er gespeelt wordt door de grote spelers. En zo zijn er vele voorbeelden natuurlijk.quote:
Wanneer gaan die weg dan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
Ach, het soort volk dat hier intrapt bekijkt alles en iedereen al met argwaan en als je het niet met ze eens bent dan ben je uiteraard een pedofiel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Loopt het ondertussen niet een beetje uit de hand met die complotdenkers?
Het begon natuurlijk al voor corona, met die 5G masten.. Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif.![]()
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;quote:
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.
En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.
En vaak blijken die feiten achteraf toch geen feiten.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet door iedereen klakeloos overgenomen en als waarheid aangenomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel
[..]
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;
[ afbeelding ]
Wauw. Dank dit wist ik nog niet eens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel
[..]
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;
[ afbeelding ]
Beetje in deze trand?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef herverwijderd het volgende:
Zijn dit van die freeman on the land typetjes?
"Ik reis niet, ik beweeg me voort!" ook zoiets toch? Dat ze geen rijbewijs nodig hebben ofzo.
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif.![]()
Je hebt nog geen feit benoemd pannenkoek. Wat wil je nu eigenlijk ?quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?
40 jaar al ondertussenquote:Op vrijdag 22 april 2022 16:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.
De infrastructuur en plek is toch nooit allemaal van de overheid? Want dan regeert de overheid over de mensen met gebruikmaking van de kracht van de sterksten. Terwijl dat niet de makers van de infrastructuur en plek om te wonen zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 17:13 schreef SpecialK het volgende:
Dat overheden gewoon land-eigenende bedrijven zijn is natuurlijk gewoon een dermate hard feit dat het lachwekkend zou zijn als je dat ging ontkennen.
Maar waarom mensen denken dat er DAAROM 1,5 miljoen euro voor je klaar ligt.. is bizar. En "band met de overheid opzeggen" is ook weer zoiets geweldigs. Het hele punt is zelfs als je op geen enkele sociale voorziening aanspraak doet dat je nog steeds continu gebruik maakt van infrastructuur en dat je plek inneemt. Daar betaal je gewoon een jaarlijkse bijdrage voor en zolang je op hun grondgebied bent is dat de prijs.
Een beetje alsof je dus een tentje op een campeerplek zet en doet alsof je 10.000 euro zou moeten krijgen omdat je belooft op de bonte avond je eigen drankjes mee te nemen.
In principe heeft de overheid die infrastructuur betaald en laten bouwen. En zij bezitten het land waarop het gebouwd is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 17:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De infrastructuur en plek is toch nooit allemaal van de overheid? Want dan regeert de overheid over de mensen met gebruikmaking van de kracht van de sterksten. Terwijl dat niet de makers van de infrastructuur en plek om te wonen zijn.
Slim figuur die Heister. Hij gelooft er waarschijnlijk niet eens in, maar verdient er wel goed aan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja, het paardenmiddel gebruiken was onzinnig inderdaad want het werkt niet, integendeel, maar Rogan gebruikte het wel. Dat was dan weer geen onzin. Wat dat volgens jou voor spel is ben ik wel benieuwd naar, overigens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja geen idee je kan officiële wel weglaten inderdaad. Ik heb gewoon weinig vertrouwen als het aankomt op media. En dat komt niet door FB complotten of Russische desinformatie hoor maar als je bv 5000 artikelen voorbij ziet komen dat Joe Rogan paardenontwormer gebruikt terwijl elk weldenkend mens weet dat het onzin is dan weet je wat voor spel er gespeelt wordt door de grote spelers. En zo zijn er vele voorbeelden natuurlijk.
Zie je fake news werkt. Jij gelooft het gewoon.quote:Op vrijdag 22 april 2022 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het paardenmiddel gebruiken was onzinnig inderdaad want het werkt niet, integendeel, maar Rogan gebruikte het wel. Dat was dan weer geen onzin. Wat dat volgens jou voor spel is ben ik wel benieuwd naar, overigens.
De overheid maakt dus nog steeds misbruik van de kracht van de sterksten? Is toch maar goed dat de judoleraren de kinderen leren om de kracht tegen de vijanden te gebruiken.quote:Op vrijdag 22 april 2022 17:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In principe heeft de overheid die infrastructuur betaald en laten bouwen. En zij bezitten het land waarop het gebouwd is.
En ja ... het recht van de sterksten geldt op dat niveau.
Onder dat niveau gelden dan weer de regels die de overheid zelf stelt en naleeft met ook weer geweld. (namelijk politie)
Beste Sjemmert, waarom informeer jij je niet gewoon wat de werkelijkheid is en onderzoek uitwijst? Het middel werkt niet.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zie je het werkt. Jij gelooft het gewoon.
Vind jij dat oplichters gewoon hun gang mogen gaan omdat mensen zelf beslissen wat ze doen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.
Ja ja leuke poging tijgertje. Je speelt het weer leuk. Heb mijn post nog even uitgebreid. Kijk maar wat je ermee doetquote:Op vrijdag 22 april 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beste Sjemmert, waarom informeer jij je niet gewoon wat de werkelijkheid is en onderzoek uitwijst? Het middel werkt niet.
https://arstechnica.com/s(...)hless-against-covid/
Prima verder als jij liever bleekmiddel of ivermectine neemt omdat iemand claimt dat het werkt tegen covid, hoor, maar ga niet beweren dat het werkt terwijl daar geen enkel bewijs voor is. En ga zeker niet claimen dat anderen misleid worden als je zelf desinformatie aan het verspreiden bent.
Toch heb ik het idee dat die theorie wat minder geloofd wordt. Het is vooral een kleine kring van happy-clappy evangelische christenen, veelal vrouwen van boven de 40. Eline en Max (van de fakkel bij Kaag voor de deur) hebben meer aanhang.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wauw. Dank dit wist ik nog niet eens.![]()
Een manager waarbij ik werk in de kringloop geloofd in rituele kindermoorden, ergens in Bodegraven zou dat geweest zijn.. En als je met dat soort mensen in discussie gaat, noemen ze je standaard ''schaapje''
Wat dat betreft is het internet niet voor iedereen gezond.
Daarbovenop moet je 150 euro lappen om lid te worden. Is dit die vent van die staatsloterijbelangenclub?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die had nog wel een punt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:14 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Daarbovenop moet je 150 euro lappen om lid te worden. Is dit die vent van die staatsloterijbelangenclub?
Ik doe er helemaal niets mee, sjemmertje, ik maak mij verder niet druk om het feit dat mensen idioten zijn die kwakzalvers middelen gebruiken. Ze doen maar en als het mis gaat dan is is dat jammer voor ze, ik zal er niet wakker van liggen en mischien zelfs even lachen en wijzen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja ja leuke poging tijgertje. Je speelt het weer leuk. Heb mijn post nog even uitgebreid. Kijk maar wat je ermee doet
Nee, want als je cashed ben jij je Nederlanderschap natuurlijk kwijt (als ik de logica volg van deze mensen) en dan moet je het land uit. Welk land je dan nog gaat accepteren is een ander verhaalquote:Op vrijdag 22 april 2022 18:23 schreef Rene het volgende:
Maar, wanneer ik die 1,5miljoen krijg voor mijn geboortetrust, kan ik daarna wel gewoon blijven werken en zo? Dus 1,5miljoen op de bank en verder leven?
Oekraine lijkt me niet heel moeilijk te doen momenteel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want als je cashed ben jij je Nederlanderschap natuurlijk kwijt (als ik de logica volg van deze mensen) en dan moet je het land uit. Welk land je dan nog gaat accepteren is een ander verhaal
Ik ook niet. Ik maak mij druk om media die express onzin verkopen wat het vertrouwen schaadt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doe er helemaal niets mee, sjemmertje, ik maak mij verder niet druk om het feit dat mensen idioten zijn die kwakzalvers middelen gebruiken. Ze doen maar en als het mis gaat dan is is dat jammer voor ze, ik zal er niet wakker van liggen en mischien zelfs even lachen en wijzen.
Ik weet niet of je dan echt beter af bent, hoorquote:Op vrijdag 22 april 2022 18:28 schreef Rene het volgende:
[..]
Oekraine lijkt me niet heel moeilijk te doen momenteel.
Dat is jouw verzinsel. Ivermectine was, paarden variant of mensen variant, ongeschikt om te gebruiken tegen covid en kent grote risico's. Alleen een idioot gaat dat nemen en dat is wat de media lieten weten (de media noemde die mensen geen idioten, overigens, dat is mijn term). Terecht.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:29 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik maak mij druk om media die express onzin verkopen wat het vertrouwen schaadt.
Nee prima om te waarschuwen maar verzin geen onzin want daarmee werkt zo'n waarschuwing averechts. Is het nu echt zo moeilijk ?quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is jouw verzinsel. Ivermectine was, paarden variant of mensen variant, ongeschikt om te gebruiken tegen covid en kent grote risico's. Alleen een idioot gaat dat nemen en dat is wat de media lieten weten (de media noemde die mensen geen idioten, overigens, dat is mijn term). Terecht.
Maar er waren ook legio mensen die bleekmiddel oraal innamen omdat iemand zei dat het werkte tegen covid, de media waarschuwde daar ook voor maar dat was vast ook onzin. Toch?
Ik verzon geen onzin, jij wel. Ivermectine, in welke vorm dan ook, werkt niet tegen covid en kan zeer schadelijk zijn. Simpels.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee prima om te waarschuwen maar verzin geen onzin want daarmee werkt zo'n waarschuwing averechts. Is het nu echt zo moeilijk ?
het is vrij logisch dat aan het einde van de regenboog een honkbalknuppel met spijkers ligt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:05 schreef torentje het volgende:
[..]
De overheid maakt dus nog steeds misbruik van de kracht van de sterksten? Is toch maar goed dat de judoleraren de kinderen leren om de kracht tegen de vijanden te gebruiken.
En waarom kan CNN dat dan niet gewoon zeggen ipv dat ze op de paardenontwormer toer gaan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik verzon geen onzin, jij wel. Ivermectine, in welke vorm dan ook, werkt niet tegen covid en kan zeer schadelijk zijn. Simpels.
Jij gooit er een uitspraak in over 5000 artikelen over Rogan. Nu kom je uiteindelijk uit op "het werd op CNN gezegd". Mischien volgende keer niet met een hyperbool lulverhaal beginnen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En waarom kan CNN dat dan niet gewoon zeggen ipv dat ze op de paardenontwormer toer gaan.
Je blijft proberen het in mijn schoenen te schuiven maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste heb ik niet gezegd dar ivermectin werkt tegen covid ten tweede ben ik geen partij in dit punt.
Ja en dat wordt dan weer 5000 keer herhaald door andere nieuws sites die dat 1 op 1 overnemen omdat CNN een zogenaamd vertrouwde bron is. Want zo werkt dat. Jij werkt toch ook voor een krant ? Gebruikt die krant CNN nooit als bron ?quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij gooit er een uitspraak in over 5000 artikelen over Rogan. Nu kom je uiteindelijk uit op "het werd op CNN gezegd". Mischien volgende keer niet met een hyperbool lulverhaal beginnen?
Het is geen effectief middel gebleken tegen covid19. Dat media daarvoor waarschuwen lijkt me niet zo heel gek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zie je fake news werkt. Jij gelooft het gewoon.
Rogan heeft ivermectin gebruikt voor mensen, gekregen van zijn doktor, niet van zijn vee arts
Of het werkt tegen covid gaat het niet om he. Waar het om gaat is dat er vervolgens honderden artikelen in de MSM verschijnen dat Rogan paarden ontwormer gebruikt wat gewoon een valse beschuldiging is.
Die hele frame van Ivermecin is paardenontwormer heeft meer slecht dan goeds gedaan in het anti ivermectin verhaal. Snap je dat ? Als autoriteit/MSM wantrouwende mensen zulke dingen lezen terwijl ze weten dat Ivermectin een veel gebruikt medicijn is voor mensen dan rijst die argwaan alleen maar verder omdat ze zien dat de media niet eerlijk is. Snap je dat of niet ?
Dat is ook niet het punt wat ik maakte.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is geen effectief middel gebleken tegen covid19. Dat media daarvoor waarschuwen lijkt me niet zo heel gek.
quote:Of het werkt tegen covid gaat het niet om he. Waar het om gaat is dat er vervolgens honderden artikelen in de MSM verschijnen dat Rogan paarden ontwormer gebruikt wat gewoon een valse beschuldiging is.
Die hele frame van Ivermecin is paardenontwormer heeft meer slecht dan goeds gedaan in het anti ivermectin verhaal. Snap je dat ? Als autoriteit/MSM wantrouwende mensen zulke dingen lezen terwijl ze weten dat Ivermectin een veel gebruikt medicijn is voor mensen dan rijst die argwaan alleen maar verder omdat ze zien dat de media niet eerlijk is. Snap je dat of niet ?
Die bestaan al een tijdje in Nederland hoor.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jippie, nog een zegening uit de VS naar hier overgewaaid: Sovereign Citizens. Kon er naast incels, drill rap, Trumpistische boertigheid, wokeness en influencers nog wel bij
Jammer dat er niet meer mensen waren die geloofden dat een flinke portie rattengif wonderen verricht tegen corona...quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doe er helemaal niets mee, sjemmertje, ik maak mij verder niet druk om het feit dat mensen idioten zijn die kwakzalvers middelen gebruiken. Ze doen maar en als het mis gaat dan is is dat jammer voor ze, ik zal er niet wakker van liggen en mischien zelfs even lachen en wijzen.
Men heeft niets aan overheden die de kracht van de sterksten misbruiken. Behalve als men massaal die overheden aanvalt als zij de sterksten niet bij zich hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
het is vrij logisch dat aan het einde van de regenboog een honkbalknuppel met spijkers ligt.
Want uiteindelijk zal niemand luisteren naar een wetgever die niet bereid is om er schedels voor in te rammen.
immers... als de overheden des wereld dat niet deden dan zou er wel een organisatie opstaan die dat wel doet om de macht te grijpen.
De CCN duidt dit als middel tegen parasitaire ziekten. Wat is daar gelogen of vals aan? De FDA is vervolgens een campagne begonnen met als slogan "You are not a horse."quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is ook niet het punt wat ik maakte.
Voor de duidelijkheid. Dit is waar het mij om ging;
[..]
Nee want de ene wapper leest wel iets meer dan de andere en heeft veel betere youtjoep filmpjes als bewijs dan de andere, hou toch op man, ik heb me letterlijk jaren bezig gehouden met conspiracies, heb heel wat posts in [TRU] en [BNW] op mn naam staan en lul elke wapster met gemak in een minuutje klem, want met hun kop in de klok missen ze nog de klepel en als ze die wel zien is er geen klok te bekennen, ongeïnformeerd kort door de bocht een beetje onzin uitkramen omdat ze sinds de pandemie ineens denken de waarheid in pacht te hebben, over schapen gesprokenquote:Op vrijdag 22 april 2022 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat wordt helemaal niet door iedereen klakkeloos overgenomen en als waarheid aangenomen.
Och Jezus, google de naam " Micha Kat" en je ontdekt waar dat bodegraven verhaal vandaan komt, nog zo'n kansloze kwezel die al jaren roept dat 'ie door de overheid wordt dwars gezeten maar ondertussen zonder enig fatsoen over het gevoel van mensen heenwalst die daar hun dierbaren hebben liggen, maar t positieve hier is dat Kat is aangehouden en vast zitquote:Op vrijdag 22 april 2022 16:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wauw. Dank dit wist ik nog niet eens.![]()
Een manager waarbij ik werk in de kringloop geloofd in rituele kindermoorden, ergens in Bodegraven zou dat geweest zijn.. En als je met dat soort mensen in discussie gaat, noemen ze je standaard ''schaapje''
Wat dat betreft is het internet niet voor iedereen gezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
Prima toch als ze soeverein willen zijn in plaats van Nederlands staats burger. Laat ze dan maar visa en werkvergunningen aanvragen en als ze dat niet willen in vreemdelingendetentie stoppenquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jippie, nog een zegening uit de VS naar hier overgewaaid: Sovereign Citizens. Kon er naast incels, drill rap, Trumpistische boertigheid, wokeness en influencers nog wel bij
Lol bij ons heeft 2 weken een uitzendkracht gelopen die precies dit verhaal aan me probeerde te slijtenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het geval van Joe Rogan werd door CNN beweerd dat Rogan paarden ontwormer gebruikte.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:36 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De CCN duidt dit als middel tegen parasitaire ziekten. Wat is daar gelogen of vals aan? De FDA is vervolgens een campagne begonnen met als slogan "You are not a horse."
Je verdraait zelf ook zaken. Dat is niet helemaal fair. Feitelijk is het een middel wat met name wordt ingezet bij de behandeling van parasieten bij dieren. In de VS wordt dit middel nauwelijks toegediend bij mensen. Waar het dan wel weer frequent wordt ingezet is in delen van Azië en Afrika, omdat het een effectief middel is tegen bijvoorbeeld ziekten die door insecten worden overgebracht.
Je wijkt nu een beetje van de rode draad af.quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
In het geval van Joe Rogan werd door CNN beweerd dat Rogan paarden ontwormer gebruikte.
Dit is een heel dingetje geweest destijds, ik krijg een beetje het idee dat je dat niet meegekregen hebt toen wat natuurlijk heel goed mogelijk is als je Joe Rogan of CNN niet volgt. Uiteindelijk is hierna nog een 3 uur durende podcast uit voortgekomen met Joe Rogan en CNN chief medical correspondent Dr. Sanjay Gupta. Interessante podcast nog waar uiteraard nog veel meer onderwerpen besproken werden maar specifiek het verhaal over CNN's valse claim dat Rogan paarden ontwormer gebruikt zou hebben en hoe zulke valse claims schade berokkenen aan de geloofwaardigheid van CNN komt aan bod rond 01:27:00
Listen to this episode from The Joe Rogan Experience on Spotify. Dr. Sanjay Gupta is a practicing neurosurgeon, chief medical correspondent for CNN, and host of the network's podcast "Chasing Life." His new book, "World War C: Lessons from the Covid-19 Pandemic and How to Prepare for the Next One," is available now.
Maar je past nu zelf vooral wat halve waarheden en bijzondere frames toe. CNN, bijvoorbeeld, heeft in diverse artikelen allerlei feitelijke statements hierover gedaan. De FDA notabene heeft verschillende keren benadrukt dat Ivermectine géén betrouwbaar noch effectief middel is. Het ís ook een middel tegen vooral parasitaire ziekten. Covid19 valt daar niet onder.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zie je fake news werkt. Jij gelooft het gewoon.
Rogan heeft ivermectin gebruikt voor mensen, gekregen van zijn doktor, niet van zijn vee arts
Of het werkt tegen covid gaat het niet om he. Waar het om gaat is dat er vervolgens honderden artikelen in de MSM verschijnen dat Rogan paarden ontwormer gebruikt wat gewoon een valse beschuldiging is.
Het anti-Ivermectin verhaal? Het middel is onderzocht en gewoon niet effectief gebleken. Het lijkt me dus juist prima dat media niet zomaar de fabeltjes t.a.v. dit middel verder helpen verspreiden en de feitelijke situatie benadrukken. Je zou een punt hebben als Ivermectin wel zou worden geadviseerd en als effectief middel uit de bus is gekomen. Dat is echter niet het geval, integendeel.quote:Die hele frame van Ivermecin is paardenontwormer heeft meer slecht dan goeds gedaan in het anti ivermectin verhaal. Snap je dat ? Als autoriteit/MSM wantrouwende mensen zulke dingen lezen terwijl ze weten dat Ivermectin een veel gebruikt medicijn is voor mensen dan rijst die argwaan alleen maar verder omdat ze zien dat de media niet eerlijk is. Snap je dat of niet ?
Nou ja, je laat hiermee vooral zien het zelf niet zo nauw te nemen met feiten en verspreidt zelf valse frames. Dat is niet echt een overtuigend voorbeeld om je punt van 'onbetrouwbare media' te onderstrepen.quote:Ik probeer hier geen ivermectin te promoten of dingen te verdraaien oid. Dit topic ging over complottheorien en gebrek aan vertrouwen in reguliere bronnen. Ik probeer, als halve wappie ja ja kom maar, slechts een voorbeeld of inkijk te geven hoe het kan komen dat mensen dat vertrouwen verliezen. Men stapt niet zomaar van de NYT over naar info wars o.i.d. Daar gaat een proces aan vooraf. Een proces waarbij beetje voor beetje het vertrouwen verder af brokkelt. Dat proces zie je afspelen in de comment secties onder de videos van dit specifieke voorbeeld dat ik nu aanhaal en Rogan maakt daar ook een punt van tegenover dr Sanjay Gupta die ook toegeeft dat ze dat niet hadden moeten zeggen.
Huh wat ?quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je wijkt nu een beetje van de rode draad af.
Jouw bewering in dit topic begon met de stelling dat de MSM niet betrouwbaar zouden zijn omdat 'ze zouden beweren dat Ivermectin niet effectief is'. Of sterker nog, dat het wordt verkocht als paardenontwormer.
Je zegt in dit topic dat o.a. CNN beweert dat Ivermectin een paardenontwormer is. In de artikelen die ik zo even snel lees benadrukken ze dat het een middel is tegen parasitaire ziekten. En dat de FDA gebruik hiervan om Covid19 te bestrijden wordt ontraden. Wat precies klopt daar niet aan? En dat is toch wat anders als wat jij hier beweert?quote:
Dat verwijzen naar podcasts en video's altijd... Je kunt toch prima in eigen woorden uitleggen wat het probleem in jouw optiek is?quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:29 schreef Sjemmert het volgende:
We lullen echt compleet langs elkaar heen volgens mij. Bovenstaande heb ik iig nooit beweerd.
Misschien als je 5 minuten van die podcast kijkt vanaf 01:27:00 of mijn posts nog eens goed leest dat je mijn punt een keer snapt want dit wordt een beetje zinloos zo.
Nee dat zeg ik helemaal niet ! Zie je waar het fout gaat ?quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je zegt in dit topic dat o.a. CNN beweert dat Ivermectin een paardenontwormer is. In de artikelen die ik zo even snel lees benadrukken ze dat het een middel is tegen parasitaire ziekten. En dat de FDA gebruik hiervan om Covid19 te bestrijden wordt ontraden. Wat precies klopt daar niet aan? En dat is toch wat anders als wat jij hier beweert?
Blijkbaar komt het niet aan bij je want je legt mij allemaal uitspraken in de mond die ik niet gedaan heb.quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat verwijzen naar podcasts en video's altijd... Je kunt toch prima in eigen woorden uitleggen wat het probleem in jouw optiek is?
Waar zegt CNN dat precies?quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik helemaal niet ! Zie je waar het fout gaat ?
Ik beweer dat CNN zegt dat Joe Rogan paarden ontwormer gebruikte toen hij ivermectin nam toen hij ziek was van covid.
Als je nu duidelijk uit de doeken doet wat dan het probleem is in deze en met voorbeelden komt waaruit blijkt dat CNN dat zou hebben gedaan en waarom dat niet zou kloppen dan komen we nog ergens.quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Blijkbaar komt het niet aan bij je want je legt mij allemaal uitspraken in de mond die ik niet gedaan heb.
Ik ga nog een laatste poging doen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 00:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je nu duidelijk uit de doeken doet wat dan het probleem is in deze en met voorbeelden komt waaruit blijkt dat CNN dat zou hebben gedaan en waarom dat niet zou kloppen dan komen we nog ergens.
Tot nu toe:
1) Joe Rogan gebruikt Ivermectin
2) Ivermectin is geen effectief middel tegen Covid
3) De FDA ontraadt het gebruik ervan in dit verband
4) Dezelfde FDA is een campagne gestart met als slogan "You are not a horse"
5) CNN benadrukt de laatste feiten in diverse artikelen
6) Ivermectin is een middel om parasitaire ziekten te behandelen. Geen Covid dus.
Ik vind werkelijk niets vermakelijks aan Micha Kat, eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die bestaan al een tijdje in Nederland hoor.
https://www.youtube.com/channel/UCZLddqn76ekxwgoXr0xh05w
Micha Kat en consorten. Best wel vermakelijke onzin staat er op.
7900 maal 100 euro = 790.000.quote:De Belastingdienst bevestigt aan NRC dat er 7900 brieven zijn ontvangen van Nederlanders die hun ’geboortetrust’ opvragen.
Via zijn bedrijf Bossmaker voorziet Heister iedereen van advies. Daar moet wel voor betaald worden. Voor honderd euro ontvangen....
Argwaan naar wie? Wie is er niet te vertrouwen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Maar wel gewoon 100 euro aan een vreemde geven, want hij belooft toch echt 1,5 miljoen.quote:
Heb toch op feesboek gestaan jonguh.quote:Op zaterdag 23 april 2022 03:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wel gewoon 100 euro aan een vreemde geven, want hij belooft toch echt 1,5 miljoen.
Is ie toch maar mooi halverwege zijn eigen trustfund.quote:Op zaterdag 23 april 2022 02:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
7900 maal 100 euro = 790.000.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 20:56 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee want de ene wapper leest wel iets meer dan de andere en heeft veel betere youtjoep filmpjes als bewijs dan de andere, hou toch op man, ik heb me letterlijk jaren bezig gehouden met conspiracies, heb heel wat posts in [TRU] en [BNW] op mn naam staan en lul elke wapster met gemak in een minuutje klem, want met hun kop in de klok missen ze nog de klepel en als ze die wel zien is er geen klok te bekennen, ongeïnformeerd kort door de bocht een beetje onzin uitkramen omdat ze sinds de pandemie ineens denken de waarheid in pacht te hebben, over schapen gesproken
[..]
Och Jezus, google de naam " Micha Kat" en je ontdekt waar dat bodegraven verhaal vandaan komt, nog zo'n kansloze kwezel die al jaren roept dat 'ie door de overheid wordt dwars gezeten maar ondertussen zonder enig fatsoen over het gevoel van mensen heenwalst die daar hun dierbaren hebben liggen, maar t positieve hier is dat Kat is aangehouden en vast zit![]()
Stukje duiding:
https://www.ad.nl/tech/co(...)uldigingen~aad7070e/Jij kan echt niet alle ca 18 miljoen nederlanders ompraten of laten geloven wat jij wilt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ondertussen heb ik gewoon legitieme correspondentie lopen met de fiscus namens klanten, waar ik langer en langer op zit te wachten, mede dankzij dit soort lieden. Je zou ze gewoon iedere vorm van uitkering af moeten pakken. Zeg maar dag tegen je toeslagen en uitkeringen, je doet niet meer mee als je moedwillig zand in de machine aan het strooien bent.quote:Op zaterdag 23 april 2022 02:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De Belastingdienst bevestigt aan NRC dat er 7900 brieven zijn ontvangen van Nederlanders die hun ’geboortetrust’ opvragen.
Via zijn bedrijf Bossmaker voorziet Heister iedereen van advies. Daar moet wel voor betaald worden. Voor honderd euro ontvangen....
Als enige, dat zal vast toeval zijn. Hoe is het gezegde ook alweer? "A fool and his money are soon parted"quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is ie toch maar mooi halverwege zijn eigen trustfund.
CNN's in-huis-expert stelt dat het ook niet gezegd had moeten wordenquote:Op zaterdag 23 april 2022 00:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je nu duidelijk uit de doeken doet wat dan het probleem is in deze en met voorbeelden komt waaruit blijkt dat CNN dat zou hebben gedaan en waarom dat niet zou kloppen dan komen we nog ergens.
Tot nu toe:
1) Joe Rogan gebruikt Ivermectin
2) Ivermectin is geen effectief middel tegen Covid
3) De FDA ontraadt het gebruik ervan in dit verband
4) Dezelfde FDA is een campagne gestart met als slogan "You are not a horse"
5) CNN benadrukt de laatste feiten in diverse artikelen
6) Ivermectin is een middel om parasitaire ziekten te behandelen. Geen Covid dus.
Dit zijn geen Kat-volgers. Ze hebben een tijdje bij hem gelogeerd na hun huisuitzetting, maar verder heeft Micha Kat alleen geprobeerd om aan de soevereine beweging te verdienen door er te spreken. Die spreekbeurten gingen natuurlijk alleen over de pedofielen achter elk gemeenteloket, maar daardoor hadden de alleseters Beo en Bea weer iets om de politie af te leiden als ze een uitzetting wilden voorkomen. Wel jammer dat het soevereine interventieteam in geen velden of wegen te bekennen was toen ze zelf uit hun al verkochte huis werden gezet. Alleen een paar zwevende koekwauzen stonden erbij om te filmen, te roepen dat een rechter Bea als mens had erkend (in Amerika kan je dan misschien nog afleiden dat er wat verandert, maar in Nederland is een uitspraak van een rechter niet meteen wet) en gitaar te spelen voor de verhuizers en de slotenmaker.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die bestaan al een tijdje in Nederland hoor.
https://www.youtube.com/channel/UCZLddqn76ekxwgoXr0xh05w
Micha Kat en consorten. Best wel vermakelijke onzin staat er op.
Vooral doorgaan! Net zolang tot ze geen geld meer hebben voor een internetverbinding en treinkaartjes naar nutteloze demonstraties.quote:
Vroeger was ome Henk op het verjaardagsfeestje de enige die in bizarro wereld leefde. Die konden we nog een beetje negeren. Maar nu heeft ome Henk op feesboek en whatever media op zijn primaire onderbuik in weet te spelen ineens duizend mede-ome Henks die zijn mening bevestigen. En hij bevestigt die van hen enzovoorts. En dan wordt het helaas een behoorlijke negatieve kracht in de samenleving.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dat hoef ik gelukkig ook niet want niet alle 18 miljoen zijn tijdens de Covid crisis ineens volslagen conspiracy believer dan wel wappie geworden....quote:Op zaterdag 23 april 2022 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jij kan echt niet alle ca 18 miljoen nederlanders ompraten of laten geloven wat jij wilt.
Maar al te waar en als je dan de algoritme fuik in zwemt op youtjoep, in je Qanon bubble op FB zit en daar niet buiten kijkt krijg je een nogal verknipt wereldbeeld waar je flink van kan doordraaien....quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
Vroeger was ome Henk op het verjaardagsfeestje de enige die in bizarro wereld leefde. Die konden we nog een beetje negeren. Maar nu heeft ome Henk op feesboek en whatever media op zijn primaire onderbuik in weet te spelen ineens duizend mede-ome Henks die zijn mening bevestigen. En hij bevestigt die van hen enzovoorts. En dan wordt het helaas een behoorlijke negatieve kracht in de samenleving.
Ik reageerde op iemand (ben jij dat?) die het had over iedereen.quote:Op zondag 24 april 2022 11:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dat hoef ik gelukkig ook niet want niet alle 18 miljoen zijn tijdens de Covid crisis ineens volslagen conspiracy believer dan wel wappie geworden....
[..]
Maar al te waar en als je dan de algoritme fuik in zwemt op youtjoep, in je Qanon bubble op FB zit en daar niet buiten kijkt krijg je een nogal verknipt wereldbeeld waar je flink van kan doordraaien....
Je quote mij, dus ik reageer daaropquote:Op zondag 24 april 2022 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand (ben jij dat?) die het had over iedereen.
Perfecte uitleg.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vroeger was ome Henk op het verjaardagsfeestje de enige die in bizarro wereld leefde. Die konden we nog een beetje negeren. Maar nu heeft ome Henk op feesboek en whatever media op zijn primaire onderbuik in weet te spelen ineens duizend mede-ome Henks die zijn mening bevestigen. En hij bevestigt die van hen enzovoorts. En dan wordt het helaas een behoorlijke negatieve kracht in de samenleving.
Ik zie die artikelen nou nooit, zegt meer over je eigen info bubbel dan iets over die verschrikkelijke media.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja geen idee je kan officiële wel weglaten inderdaad. Ik heb gewoon weinig vertrouwen als het aankomt op media. En dat komt niet door FB complotten of Russische desinformatie hoor maar als je bv 5000 artikelen voorbij ziet komen dat Joe Rogan paardenontwormer gebruikt terwijl elk weldenkend mens weet dat het onzin is dan weet je wat voor spel er gespeelt wordt door de grote spelers. En zo zijn er vele voorbeelden natuurlijk.
Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Beetje simpele instelling.quote:Op maandag 25 april 2022 12:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik zie die artikelen nou nooit, zegt meer over je eigen info bubbel dan iets over die verschrikkelijke media.
Ik heb best wel interesse in complotten en wat menigeen drijft om daar in mee te gaan dus zou die artikelen prima tegen kunnen komen door m'n persoonlijke algoritme, toch zie ik het niet. Daarmee zeg ik niet dat het er niet is maar ergens denk ik dat dit uitleggen totaal geen zin heeft want je begrijpt m'n eerste post niet eens.quote:Op maandag 25 april 2022 12:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Beetje simpele instelling.
Ik begrijp je eerste post wel hoor. Het was een aanval richting mij en mijn informatie bubbel.quote:Op maandag 25 april 2022 12:14 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb best wel interesse in complotten en wat menigeen drijft om daar in mee te gaan dus zou die artikelen prima tegen kunnen komen door m'n persoonlijke algoritme, toch zie ik het niet. Daarmee zeg ik niet dat het er niet is maar ergens denk ik dat dit uitleggen totaal geen zin heeft want je begrijpt m'n eerste post niet eens.
nuja... ik denk dat je niet moet veregeten dat ook vroeger zulke ome henks vaak wel degelijk contact hadden om zulke ideeeen te verspreiden en ook toen er best een stevige negatieve invloed kon ontstaan door bepaalde sektarische groepen die een raar geloof aanhingen...quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is ook wat Filemon betoogt in zijn serie over complottheorieën. Het geeft structuur aan mensen en verrijkt hun leven ook op een bepaalde wijze: Ze doen samen leuke dingen (feestjes, bijeenkomsten, demonstreren). Ondanks het feit dat complotten vaak doom & gloom zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 12:29 schreef RM-rf het volgende:
meestal blijkt het overigens ook gewoon een uitlaatklep die bepaalde mensen zoeken.
meestal mensen die enigerlei aan de 'verliezende' kant van het leven staan, weinig andere mogelijkheden hebben en een afkeer tegen de maatschappij voelen, en hieruit een 'bevrijding' wensen
Zolang het daarbij blijft prima, als ze echter overgaan tot fysiek en verbaal geweld, geen uitzondering tegenwoordig, of het indienen van dit soort fantasie claims bij de overheid gaan we over een grens waarop dan een reactie moet komen vanuit de reguliere maatschappij.quote:Op maandag 25 april 2022 12:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is ook wat Filemon betoogt in zijn serie over complottheorieën. Het geeft structuur aan mensen en verrijkt hun leven ook op een bepaalde wijze: Ze doen samen leuke dingen (feestjes, bijeenkomsten, demonstreren). Ondanks het feit dat complotten vaak doom & gloom zijn.
Gelezen op mensenrechten.orgquote:Beste, wij overwegen soevereiniteit. Echter: ons inkomen is redelijk laag en wij krijgen diverse toeslagen. Vervallen deze als je soeverein bent? (Huurtoeslag, Zorgtoeslag, Kindgebonden budget etc). Graag vernemen wij dat, mvg familie C & S
Kijk, Hier kan ik natuurlijk lekker van genieten.quote:AMSTERDAM - De Belastingdienst wordt overspoeld met brieven van Nederlanders die hun fictieve ’geboortetrust’ opeisen
Ik vind het iets erg sneus hebben. Beetje als mensen die duizenden euros verbrassen met bellen naar romantische/sex-lijnen met fictieve profielen.quote:
De hulpverleensters van de GGZ zijn waarschijnlijk nog steeds overbelast. Een andere verklaring is er niet voor het in aantal groeiend leger mentaal gehandicapten.quote:Op maandag 25 april 2022 13:25 schreef GereDathan het volgende:
Er moet echt nodig geld naar de GGZ, wat een mentaal gehandicapten hebben wij in dit land
En wat is het verschil met jongerenpartijen, extinction rebellion, greenpeace etc?quote:Op maandag 25 april 2022 12:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is ook wat Filemon betoogt in zijn serie over complottheorieën. Het geeft structuur aan mensen en verrijkt hun leven ook op een bepaalde wijze: Ze doen samen leuke dingen (feestjes, bijeenkomsten, demonstreren). Ondanks het feit dat complotten vaak doom & gloom zijn.
Dat ze in de realiteit leven. Wellicht overtrokken reageren op bepaalde aspecten, maar niet in een waanwereldje leven zoals complotdenkers.quote:Op maandag 25 april 2022 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat is het verschil met jongerenpartijen, extinction rebellion, greenpeace etc?
Ok ik ben even gaan lezen daar, reacties:quote:
Iemand is al soeverein en krijgt nog geld schijnbaarquote:Ben zelf soeverein. Je blijft gewoon als nederlander alle rechten houden. Eigenlijk verandert er niks. Je kan je wel anders omgaan met bepaalde zaken maar hoever bepaal je zelf. Bij mij gaat alles gewoon door als eerst maar met een beter gevoel!
Ja vraag gewoon even je werkgever of hij je bruto uitbetaaldquote:gegroet
u kan in de dualiteit ook gewoon leven
belasting etc gebruik van maken maar geen aangifte doen van u inkomsten
misschien u werkgever u brutto laten betalen ipv netto ?
zolang u maar de vib rechten en plichten weet kan u veel kanten op ..
groetjes
Dennis
quote:Dag luca,
Heb je info beschikbaar om echt soeverein te zijn zonder lastiggevallen te worden door de staatsmaffia aka de belastingdienst, en dus echt vrij te zijn van stelselmatige afpersing en beroving? Het werken met de anbi instelling levert mij een zuur gevoel op en doet in mijn ogen afbreuk aan de werkelijke soevereine status. Op dit moment heb ik geen invloed op hoe mijn belastinggeld besteed wordt, wat de reden voor mij is om tijdelijk op geen enkel vlak belasting te willen betalen. De maffia lijkt lak te hebben aan de soevereine mens. Wat zijn de werkelijke mogelijkheden om de macht van de staatsmaffia terug te krijgen?
Met soevereine groet
john van de familie ***
quote:İk kan en krijg ik geen uitnodiging meer voor ruine en bijeenkomsten
quote:
Peter wil ook graag zijn "bijstant" uitkering houdenquote:Ik wilde graag weten of individuen nog recht hebben op (bijstant) uitkering nadat ze soeverein zijn geworden? Peter
Het nieuwe Vaticaan!quote:Maar hoe verhoudt soevereiniteit zich tot mijn voorliefde tot de Heer? Word ik gedwongen om mijn eigen Vaticaanstad te creëeren, zodat ik ook belastingvrijstelling krijg, hetgeen de enige echte reden is om religie te willen exploiteren als organisatie zijnde?
Graag verneem ik uw visie.
Met vriendelijke groet,
Eus
Nog iemand die wel gratis geld wilt.quote:Ik wil graag meer weten over souferein zijn. Ik heb ¤700,- aow en klein pensioen en woon in Kenia om te kunnen overleven met dit inkomen. Ik zou het liefst souferein willen zijn maar wat gaat dat betekenen voor mijn aow? Verzekering geloof ik niet in dus heb ik niet. Blijf ik Nederlander en recht op aow als ik me souferein verklaar?
In het ziekenhuis hoef je geen loonbelasting meer te betalenquote:Hoe zit het met je sofinummer je pensioen en wat als je in het zieken huis komt hoef je ook geen loonbelasting meer te betalen. Er zijn veel vragen onbeantwoord, als er daadwerkelijk zoveel voordelen bestonden, zouden veel meer mensen deze stap willen maken, en er is waarschijnlijk geen weg meer terug.
Dus Wesselink typeert zgn complotdenkers aan de hand van iets dat helemaal niet typerend is voor complotdenkers maar voor alle politiek actieven, om vervolgens wat hen onderscheidt niet te typeren? Klinkt als de NPO op zijn best.quote:Op maandag 25 april 2022 18:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat ze in de realiteit leven. Wellicht overtrokken reageren op bepaalde aspecten, maar niet in een waanwereldje leven zoals complotdenkers.
Het gaat niet over een subjectieve realiteit he, maar om een objectieve realiteit waar de aarde een bol is, de maanlanding echt is gebeurd, Elvis dood is, en corona-vaccins werken.quote:Op maandag 25 april 2022 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus Wesselink typeert zgn complotdenkers aan de hand van iets dat helemaal niet typerend is voor complotdenkers maar voor alle politiek actieven, om vervolgens wat hen onderscheidt niet te typeren? Klinkt als de NPO op zijn best.
Dat doet hij niet.quote:Op maandag 25 april 2022 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus Wesselink typeert zgn complotdenkers aan de hand van iets dat helemaal niet typerend is voor complotdenkers maar voor alle politiek actieven, om vervolgens wat hen onderscheidt niet te typeren? Klinkt als de NPO op zijn best.
Je werkgever moet je salaris "brutto" gaan betalen, dat is iets anders.quote:Op maandag 25 april 2022 18:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja vraag gewoon even je werkgever of hij je bruto uitbetaald
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |