abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2022 @ 11:53:38 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204505766
AMSTERDAM - De Belastingdienst wordt overspoeld met brieven van Nederlanders die hun fictieve ’geboortetrust’ opeisen. Ze baseren zich op een complottheorie die stelt dat Nederland eigenlijk een bedrijf is en de fiscus een trustfonds dat per burger 1,5 miljoen euro beheert. Door alle banden met de overheid te verbreken, zou dit bedrag kunnen worden opgeëist. Dat meldt NRC.

Elf complotdenkers stapten onlangs naar de rechter, omdat de Belastingdienst hun verzoeken om hun geboortetrust uit te keren alleen „ter kennisgeving” had aangenomen. De rechtbank Midden-Nederland moest de eisers teleurstellen. De rechter wees hen erop dat er „geen wettelijke regeling over een geboortetrust” bestaat en dat ze dus niet op geld hoeven te rekenen.

De Belastingdienst bevestigt aan NRC dat er 7900 brieven zijn ontvangen van Nederlanders die hun ’geboortetrust’ opvragen.

Bron https://www.telegraaf.nl/(...)ljoen-euro-van-staat

Loopt het ondertussen niet een beetje uit de hand met die complotdenkers?
Het begon natuurlijk al voor corona, met die 5G masten.. Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif. :')

Daarna werd corona het complot, waarbij FVD zijn kans zag om een nieuwe aanhang te creeëren.

Na corona was opeens het sahara zand een complot... :')
En dat allemaal door van die onzinnige facebook kanalen.

Een groot deel van mijn facebook vrienden geloven dit soort bronnen.
En zien achter alles een complot, je ziet in die kringen ook steeds meer een support voor Rusland, en de meeste zien opeens de EU als vijandig gebied, en de agressor.

Ik maak mij soms wel een beetje zorgen om deze complotwappies, misschien heb ik gewoon een hoop laagopgeleide tokkies op mijn facebook zitten, maar zorgwekkend is het wel, die enorme argwaan richting de overheid.. :{ Die mensen lijken wel niets meer te geloven wat ze te zien krijgen van officiële mediakanalen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 11:56:01 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204505790
Zijn dit van die freeman on the land typetjes?
"Ik reis niet, ik beweeg me voort!" ook zoiets toch? Dat ze geen rijbewijs nodig hebben ofzo.
pi_204505795
Argwaan naar de overheid is gezond.

Officiële media is niet te vertrouwen.

Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 11:57:41 #4
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204505800
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.
Vol met fictieve waarheden die de haat aanwakkeren.
pi_204505803
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
misschien heb ik gewoon een hoop laagopgeleide tokkies op mijn facebook zitten,
Ja.

En deze mensen hebben niks te zeggen in deze maatschappij. Werken vaak niet of voor het minimum loon. Het is de onderlaag van de samenleving, dus zijn ze ook gevoeliger voor "iets" dat ze de schuld kunnen geven.
pi_204505814
Nederland is ook een bedrijf.

Groetjes,

Mark Rutte
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:00:35 #7
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_204505817
Snel het volk via de media onderdrukken, om te voorkomen dat iedereen zijn eigen 1,5 miljoen euro gaat opeisen
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:02:40 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204505825
Even een brief sturen naar de Belastingdienst, niet geschoten is altijd mis.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204505862
Zat net het artikel te lezen in de NRC. Maar dit is wel een mooi stukje.
quote:
Zijn oproepen maken veel reacties los. In groepen op Telegram, Facebook en op de site van Heisters bedrijf vragen mensen hoe ze zo snel mogelijk autonoom kunnen worden. Wat zijn de consequenties? Behoud ik mijn uitkering? Kan ik het ook aanvragen voor mijn zevenjarige zoontje? Via zijn bedrijf Bossmaker voorziet Heister iedereen van advies. Daar moet wel voor betaald worden. Voor honderd euro ontvangen geïnteresseerden de benodigde documenten om hun ‘geboorte-trust’ veilig te stellen.
pi_204505867
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:

Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.
pi_204505870
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]

Behoud ik mijn uitkering _O-
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204505877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wel de lusten niet de lasten je weet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2022 @ 12:09:44 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204505878
quote:
[..]

Wat een armoe
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204505893
quote:
[..]

Lekker makkelijk cashen :D
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:11:36 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204505895
quote:
[..]

Lekker verdienmodel.
pi_204505902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.
De waarheid ligt vaak in het midden.
pi_204505914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat een armoe
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-euro-toe-a4116891
pi_204505928
quote:
[..]

Dit zegt wel alles. Overheid zou veel meer moeten investeren in onderwijs.
pi_204505957
quote:
[b]die enorme argwaan richting de overheid.. :{ Die mensen lijken wel niets meer te geloven wat ze te zien krijgen van officiële mediakanalen.
De officiële kanalen van de media, vertelt ook al veel decennia niet het ware verhaal over de veel te dure leidinggevenden van ons land.
pi_204505960
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:

[..]
En minder bezuinigingen op de GGZ.
pi_204505980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
Prachtig, ik wilde dat ik zo slecht was om sukkel op deze manier geld afhandig te maken. Het is toch een victimless crime.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 12:25:27 #22
5428 crew  miss_sly
pi_204505989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.

Maar hier is echt niets gezonds meer aan. Een kerel die zich met waandenkbeelden verrijkt en een hoop arme zielen die zich er vol instorten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:26:06 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204505998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi. Iedere wappie die daarin trapt verdient het om volledig uitgemelkt te worden van iedere cent die ze hebben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:27:23 #24
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204506007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:46 schreef monkyyy het volgende:
Ik ga een schadeclaim indienen tegen de Sahara. Alles onder hun stof :(
Er is naar mijn advies geluisterd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204506026
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.

Maar hier is echt niets gezonds meer aan. Een kerel die zich met waandenkbeelden verrijkt en een hoop arme zielen die zich er vol instorten.
Oh dat ben ik zeker wel eens hoor. Dit lijkt mij eigenlijk gewoon misbruik en een vorm van oplichting.
pi_204506053
Een onbetrouwbare overheid is 1 ding.

Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.

Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.

Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
pi_204506103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:

Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.

Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.

Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.
pi_204506113
Ik ben benieuwd wat dit kost om deze verzoeken af te wijzen via de officiele weg anders komt er een rechtzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204506129
quote:

[..]
Investeren in klonen, want anders heeft het geen zin. Geld maakt namelijk geen mensen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204506148
quote:

Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:55:21 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204506156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
"t gaat ook gewoon, zoals altijd, ook weer om geld. Ook bij wappies.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:56:07 #32
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204506163
quote:

[..]
Nee.
pi_204506166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wel de lusten niet de lasten je weet.
Mwah daar kan je de overheid als in politici per individu ook wel aanrekenen inmiddels.

Je kan de grootste fouten maken, als onmenselijk te werk gaan, duizenden en duizenden mensen jaren lang benadelen : nul consequenties op geen enkel vlak of niveau.
pi_204506168
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.
pi_204506172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee.
Ja, nee, misschien.
pi_204506203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.
pi_204506234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?
pi_204506236
quote:

[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
pi_204506238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.
Waarom denk je dat dat niet onderkend wordt?
pi_204506247
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
Waarheid is subjectief. Dit is al een tegenstrijdige beredenatie trouwens.
pi_204506258
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ja echt, hè?
Je willen losmaken van de staat door je 'geboortetrust' op te vragen en dan gaan vragen of je overheidsinfuus blijft druppelen :')
pi_204506267
quote:
[..]

De naive wappies worden kaalgeplukt door de gehaaide wappies })
pi_204506268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.
pi_204506286
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:12 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.

Daar doe je niks tegen.
pi_204506312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.

En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.

En vaak blijken die feiten achteraf toch geen feiten.
pi_204506319
Ze moeten toch wat nu bijna alle andere complottheorien bewaarheid worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204506325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.

En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.
pi_204506331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.
Er spelen vele belangen mee.
pi_204506338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Er spelen vele belangen mee.
Eigen belangen, meestal financieel, van stakeholders staan wel bijna altijd voorop.
pi_204506345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.

Daar doe je niks tegen.
Maar ben je het niet met me eens dat dit de laatste jaren wel heel extreme vormen heeft aangenomen? We kunnen het op veel gebieden niet eens meer eens worden over een "common ground" op het gebied van wat waar is, wat feiten zijn, wat echt is en wat nep. Er hoeft maar 1 fake plaatje viraal te gaan op de feesboek en hele meutes zombies waggelen er blind achter aan omdat ze denken dat het de Ultieme Waarheid is die altijd door DE ELITE voor ze verborgen is gehouden, "OPEN JE OGE!!!!". Dat is echt nooit zo erg geweest en ik vind het nogal zorgwekkend.
pi_204506378
quote:

[..]
Meer geld naar de onderwijsinspectie zou veel beter zijn. Zodat de slechte onderwijzers veel eerder betrapt en ontslagen zouden worden
pi_204506447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit kost om deze verzoeken af te wijzen via de officiele weg anders komt er een rechtzaak.
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.
pi_204506510
facebook ....wie daar nog opzit spoort bij voorbaat al niet
pi_204506566
quote:

[..]
Zoals bij de discussie "is de aarde rond of plat". Wat blijkt? De aarde is een ovalen rugbybal. :Y
pi_204506592
quote:
[..]

Mooi man, stukje Idiocracy.
pi_204506625
quote:

Wat zijn officieele media precies?
pi_204506638
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Mooi man, stukje Idiocracy.
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen maar vroeg of laat komen ze hier ook, helaas. En daar moeten rechters dan nog serieus tijd aan besteden ook :')
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:00:31 #58
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_204506669
quote:

Een groot deel van mijn facebook vrienden geloven dit soort bronnen.
En zien achter alles een complot, je ziet in die kringen ook steeds meer een support voor Rusland, en de meeste zien opeens de EU als vijandig gebied, en de agressor.

het zegt ook genoeg over jou, dat "een groot deel" van je feestboekvrindjes dat soort onzin geloven.
pi_204506697
Ik dacht dat het niet gekker kon *O*
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204506827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.
Ik denk bij ca 8000 verzoeken namelijk 4 fte dus ca 2 ton aan kosten.
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:25:32 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204506850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen
Ze kunnen daar zelfs al president worden!
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:49:27 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204507032
quote:

Dit is geen argwaan meer te noemen. Dit is een mix van een diep gewortelde vijandigheid met een flinke dosis hallucinant en verstandelijk beperkt vermogen.
pi_204507035
quote:

Ik hoor dat ze in Rusland wat nieuwe kenniswerkers kunnen gebruiken |:)
afspraak tandarts verzetten
pi_204507140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Als argwaan beperkt blijft tot ‘eerst zien, dan geloven’, is dat alleen maar gezond.
Bij deze aluhoedjes is de argwaan voorbij het stadium ‘ik zie het, maar ik geloof nog eerder dat een buitenaards wezen mijn hersenen heeft overgenomen dan dat het waar is’.

Dit is die soevereine beweging waar ik ook enkele coronatopics geleden over verteld heb. Volgens hen is er ergens een grote pot met goud, waarin een aandeel zit dat door jouw ouders in bewaring is gegeven aan de Staat der Nederlanden, met jouw geboorteaangifte. Van dat geld spelen duistere regimes oorlogje met elkaar en jij kan dit tij keren, door het bedrag op te eisen. Dat doe je door je naam en geboortegewijs te claimen. Die claim regel je door je gegevens op zwart te laten zetten bij de gemeente en een brief naar de koning te sturen, waarin je aangeeft hem niet te erkennen. Krijg je na twee weken nog geen antwoord, dan is de overheid stilzwijgend akkoord gegaan met jouw soevereiniteit. Daarmee heb je geen verplichtingen meer naar de Nederlandse staat.
In werkelijkheid is dit natuurlijk grote onzin. Toch willen sommigen dit geloven en worden er allerlei rechten ontleend aan de vermeende nieuwe status. Een paar voorbeelden:
Rondrijden met zelfgemaakte kentekenplaten
Vrijgesteld van huurbetaling, want met ‘liefde’ is alles al betaald
Vrijgesteld van wegenbelasting.
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:09:18 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204507184
Geef ze liever een flinke boete wegens het veroorzaken van overlast.
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:10:10 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204507189
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze moeten toch wat nu bijna alle andere complottheorien bewaarheid worden.
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
pi_204507293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
Dat doet iedereen toch nog?
pi_204507348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat zijn officieele media precies?
Ja geen idee je kan officiële wel weglaten inderdaad. Ik heb gewoon weinig vertrouwen als het aankomt op media. En dat komt niet door FB complotten of Russische desinformatie hoor maar als je bv 5000 artikelen voorbij ziet komen dat Joe Rogan paardenontwormer gebruikt terwijl elk weldenkend mens weet dat het onzin is dan weet je wat voor spel er gespeelt wordt door de grote spelers. En zo zijn er vele voorbeelden natuurlijk.
pi_204507407
Hardop gelachen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204507410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wanneer gaan die weg dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 april 2022 @ 15:54:23 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204507456
quote:

Ach, het soort volk dat hier intrapt bekijkt alles en iedereen al met argwaan en als je het niet met ze eens bent dan ben je uiteraard een pedofiel.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:01:19 #72
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204507515
quote:
Loopt het ondertussen niet een beetje uit de hand met die complotdenkers?
Het begon natuurlijk al voor corona, met die 5G masten.. Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif. :')
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel :')

quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:04 schreef Aether het volgende:
Ik dacht dat het niet gekker kon *O*
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;

_O-
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_204507552
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En vaak blijken die feiten achteraf toch geen feiten.
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:09:18 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204507572
quote:
[..]

:( VIEZE VUILE KUTOVERHEID, IK WIL NIKS MET JOU TE MAKEN HEBBEN
:'( Nee niet mijn uitkering weghalen, en alle toeslagen, alle subsidies!

:')
pi_204507615
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel :')
[..]
[ afbeelding ]
_O-
Dat wordt helemaal niet door iedereen klakeloos overgenomen en als waarheid aangenomen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:19:12 #76
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204507634
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
_O-
Wauw. Dank dit wist ik nog niet eens. _O-

Een manager waarbij ik werk in de kringloop geloofd in rituele kindermoorden, ergens in Bodegraven zou dat geweest zijn.. En als je met dat soort mensen in discussie gaat, noemen ze je standaard ''schaapje''

Wat dat betreft is het internet niet voor iedereen gezond. :P
pi_204507704
quote:
81s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef herverwijderd het volgende:
Zijn dit van die freeman on the land typetjes?
"Ik reis niet, ik beweeg me voort!" ook zoiets toch? Dat ze geen rijbewijs nodig hebben ofzo.
Beetje in deze trand?

vrijdag 22 april 2022 @ 16:35:51 #78
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204507755
quote:
Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif. :')
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204507828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?
Je hebt nog geen feit benoemd pannenkoek. Wat wil je nu eigenlijk ?

Wil je van mij horen dat de NYT altijd perfect de enige echte waarheid verteld en Info Wars alleen maar onzin verkondigd ofzo ? Waar wil je naartoe met je info wars ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 22-04-2022 16:56:40 ]
pi_204507902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:35 schreef mvdejong het volgende:

[..]
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.
40 jaar al ondertussen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')