Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
misschien heb ik gewoon een hoop laagopgeleide tokkies op mijn facebook zitten,
quote:Zijn oproepen maken veel reacties los. In groepen op Telegram, Facebook en op de site van Heisters bedrijf vragen mensen hoe ze zo snel mogelijk autonoom kunnen worden. Wat zijn de consequenties? Behoud ik mijn uitkering? Kan ik het ook aanvragen voor mijn zevenjarige zoontje? Via zijn bedrijf Bossmaker voorziet Heister iedereen van advies. Daar moet wel voor betaald worden. Voor honderd euro ontvangen geïnteresseerden de benodigde documenten om hun ‘geboorte-trust’ veilig te stellen.
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Argwaan naar de overheid is gezond.
Officiële media is niet te vertrouwen.
Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Behoud ik mijn uitkeringquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
Zat net het artikel te lezen in de NRC. Maar dit is wel een mooi stukje.
[..]
Wat een armoequote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk cashenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lekker verdienmodel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De waarheid ligt vaak in het midden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alternatieve media valt al helemaal niet te vertrouwen. Helaas geloven die soort wappies alles wat op dat soort sites staat.
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.quote:
Dit zegt wel alles. Overheid zou veel meer moeten investeren in onderwijs.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De officiële kanalen van de media, vertelt ook al veel decennia niet het ware verhaal over de veel te dure leidinggevenden van ons land.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
[b]die enorme argwaan richting de overheid..Die mensen lijken wel niets meer te geloven wat ze te zien krijgen van officiële mediakanalen.
En minder bezuinigingen op de GGZ.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit zegt wel alles. Overheid zou veel meer moeten investeren in onderwijs.
Prachtig, ik wilde dat ik zo slecht was om sukkel op deze manier geld afhandig te maken. Het is toch een victimless crime.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-euro-toe-a4116891
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De waarheid ligt vaak in het midden.
Ik vind het wel mooi. Iedere wappie die daarin trapt verdient het om volledig uitgemelkt te worden van iedere cent die ze hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is echt geweldig om te lezen want je moet 100 euro betalen om lid te worden. Maar ja dat moet natuurlijk voor je hele gezin dus per gezinslid betaal je 100 euro. Daarnaast moet je nog is 400 euro betalen voor een consult enzovoort. Een paspoort wat hij levert kost ook nog is 149 euro. Dat mensen hier in trappen is al een wonder op zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-euro-toe-a4116891
Er is naar mijn advies geluisterd.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:46 schreef monkyyy het volgende:
Ik ga een schadeclaim indienen tegen de Sahara. Alles onder hun stof
Oh dat ben ik zeker wel eens hoor. Dit lijkt mij eigenlijk gewoon misbruik en een vorm van oplichting.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vast. En gezond wantrouwen is zeker niet verkeerd.
Maar hier is echt niets gezonds meer aan. Een kerel die zich met waandenkbeelden verrijkt en een hoop arme zielen die zich er vol instorten.
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Een onbetrouwbare overheid is 1 ding.
Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.
Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.
Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
Investeren in klonen, want anders heeft het geen zin. Geld maakt namelijk geen mensen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Maar oplichters die daar vervolgens misbruik van maken en domme goedgelovige mensen oplichten met bullshitverhalen om er zelf heel erg rijk van te worden is echt wel next level.
Dat soort misdadigers zou het paspoort moeten inleveren en met stokken ons land uitgeslagen moeten worden.
Los daarvan, zoveel ontzettende sukkels die hier met open ogen intrappen, dat is ook heel erg slecht voor je vertrouwen in de mensheid. Fucking diep triest hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn.
"t gaat ook gewoon, zoals altijd, ook weer om geld. Ook bij wappies.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.
Vol met fictieve waarheden die de haat aanwakkeren.
Nee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah daar kan je de overheid als in politici per individu ook wel aanrekenen inmiddels.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wel de lusten niet de lasten je weet.
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet iedereen zelfstandig wonen, vroeger hadden we daar mooie complexen voor in de bossen.
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Mensen beslissen zelf wat ze doen.
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre mensen nog daadwerkelijk zelf beslissen, en of ze genoeg zelfreflectie bezitten om de gevolgen van hun beslissingen te overzien. Van die ideeen dat men "autonoom" is en dat men "dus" geen fuck te maken heeft met de rest van de samenleving, en dat diezelfde samenleving ze wel zomaar anderhalf miljoen "verschuldigd" is, gecombineerd met al die paranoide en krankzinnigge waanideeen die ze er vaak bij hebben, dat staat uitvoerig beschreven in de DSM. Er zijn mensen voor minder in het wittejassencircuit terechtgekomen.
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat niet onderkend wordt?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zou idd wel zeggen dat dit een gevolg is van de totale ontmanteling van de ggz. En sommige mensen zijn gewoon niet in staat om om te gaan met de moderne informatie-maatschappij met alle sociale media etc. Je ziet ook steeds meer mensen met op zich goede hersenen eraan bezwijken. Dat is echt het grote probleem van onze tijd, dat vrijwel niet onderkend wordt.
Waarheid is subjectief. Dit is al een tegenstrijdige beredenatie trouwens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
Ja echt, hè?quote:
De naive wappies worden kaalgeplukt door de gehaaide wappiesquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben je dan ontoerekenings vatbaar?
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is een juridische term volgens mij, ik ben jurist noch psycholoog. Maar we leven wel in een lastige wereld waar steeds meer mensen gewoon niet goed mee om kunnen gaan en dat uit zich wel in dit soort rare dingen die op een gegeven moment wel een steeds groter probleem gaan worden.
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Euh nee, waarheid is waarheid die ligt niet in het midden Deze stelling is al een drogredenatie en onderdeel van fake news propageren door je andere claim. Feiten zijn feiten. officiële media is Feitelijk beter betrouwbaar dan alternatieve media. Is heel makkelijk meetbaar. Dus wie is betrouwbaarder en blijft dichter bij de feiten: Infowars of NYT?
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.
En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.
Er spelen vele belangen mee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarnaast is er eigen belang die een grote rol speelt in waarheidsvinding.
Eigen belangen, meestal financieel, van stakeholders staan wel bijna altijd voorop.quote:
Maar ben je het niet met me eens dat dit de laatste jaren wel heel extreme vormen heeft aangenomen? We kunnen het op veel gebieden niet eens meer eens worden over een "common ground" op het gebied van wat waar is, wat feiten zijn, wat echt is en wat nep. Er hoeft maar 1 fake plaatje viraal te gaan op de feesboek en hele meutes zombies waggelen er blind achter aan omdat ze denken dat het de Ultieme Waarheid is die altijd door DE ELITE voor ze verborgen is gehouden, "OPEN JE OGE!!!!". Dat is echt nooit zo erg geweest en ik vind het nogal zorgwekkend.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is volgens altijd al zo geweest. Er is altijd een bepaalde groep mensen die niet mee kunnen komen en het onderspit delven. Zo heb je in vriendengroepen ook de meelopers en beslissers en ook mensen die voor klote klussen misbruikt worden.
Daar doe je niks tegen.
Meer geld naar de onderwijsinspectie zou veel beter zijn. Zodat de slechte onderwijzers veel eerder betrapt en ontslagen zouden wordenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit kost om deze verzoeken af te wijzen via de officiele weg anders komt er een rechtzaak.
Zoals bij de discussie "is de aarde rond of plat". Wat blijkt? De aarde is een ovalen rugbybal.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mooi man, stukje Idiocracy.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat zijn officieele media precies?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Natuurlijk zijn er bij die doorschieten maar dat het vertrouwen in de media en overheid zo laag is komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen maar vroeg of laat komen ze hier ook, helaas. En daar moeten rechters dan nog serieus tijd aan besteden ookquote:
het zegt ook genoeg over jou, dat "een groot deel" van je feestboekvrindjes dat soort onzin geloven.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Een groot deel van mijn facebook vrienden geloven dit soort bronnen.
En zien achter alles een complot, je ziet in die kringen ook steeds meer een support voor Rusland, en de meeste zien opeens de EU als vijandig gebied, en de agressor.
Ik denk bij ca 8000 verzoeken namelijk 4 fte dus ca 2 ton aan kosten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander ervan om zulke onzin verzoeken bij afwijzing de gemaakte kosten te laten dragen.
Ze kunnen daar zelfs al president worden!quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals altijd, we lopen achter op de VS waar dit soort idioten al geruime tijd rondlopen
Dit is geen argwaan meer te noemen. Dit is een mix van een diep gewortelde vijandigheid met een flinke dosis hallucinant en verstandelijk beperkt vermogen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
Ik hoor dat ze in Rusland wat nieuwe kenniswerkers kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Als argwaan beperkt blijft tot ‘eerst zien, dan geloven’, is dat alleen maar gezond.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Sociale media wakkert alleen een ongezonde manier van wantrouwen aan.
Vol met fictieve waarheden die de haat aanwakkeren.
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze moeten toch wat nu bijna alle andere complottheorien bewaarheid worden.
Dat doet iedereen toch nog?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
Ja geen idee je kan officiële wel weglaten inderdaad. Ik heb gewoon weinig vertrouwen als het aankomt op media. En dat komt niet door FB complotten of Russische desinformatie hoor maar als je bv 5000 artikelen voorbij ziet komen dat Joe Rogan paardenontwormer gebruikt terwijl elk weldenkend mens weet dat het onzin is dan weet je wat voor spel er gespeelt wordt door de grote spelers. En zo zijn er vele voorbeelden natuurlijk.quote:
Wanneer gaan die weg dan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zucht nog steeds onder de avondklok en de QR-codes die nooit meer weg zouden gaan?
Ach, het soort volk dat hier intrapt bekijkt alles en iedereen al met argwaan en als je het niet met ze eens bent dan ben je uiteraard een pedofiel.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef Farenji het volgende:
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Loopt het ondertussen niet een beetje uit de hand met die complotdenkers?
Het begon natuurlijk al voor corona, met die 5G masten.. Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif.![]()
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;quote:
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja de waarheid is de waarheid maar links georiënteerd kranten geven een linkse spin aan die waarheid en rechts georiënteerde kranten geven er een rechtse spin aan.
En de waarheid die zo feitelijk vast staat volgens jou blijft in veel gevallen ook nogeens onverifieerbaar voor buitenstaanders dus zo makkelijk meetbaar is het allemaal niet.
En vaak blijken die feiten achteraf toch geen feiten.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet door iedereen klakeloos overgenomen en als waarheid aangenomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel
[..]
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;
[ afbeelding ]
Wauw. Dank dit wist ik nog niet eens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het begon al veel veel eerder en er is een enorme community die allerhande complotten gelooft, variërend van de moord op Kennedy, de fake maanlandng tot no planes bij 9/11 (en building 7 dan?)
Het grote nadeel nu is dat er op facebook en twitter etc halve verhalen worden neergekwakt zonder enig idee of onderbouwing die iedereen klakkeloos overneemt en voor waarheid aan neemt.
Daarbij een flinke dosis argwaan en een grote bek en alles knalt gierend uit de bocht.
het idee van autonome wereldburgers is niet nieuw, het procederen tegen de overheid om je fiscaal trustfund op te eisen wel
[..]
oh jawel, nog geen halve week geleden door een wap op m'n FB;
[ afbeelding ]
Beetje in deze trand?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:56 schreef herverwijderd het volgende:
Zijn dit van die freeman on the land typetjes?
"Ik reis niet, ik beweeg me voort!" ook zoiets toch? Dat ze geen rijbewijs nodig hebben ofzo.
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:53 schreef BMW1993 het volgende:
Daarna waren het de vliegtuigstrepen die zogenaamd geen vliegtuigstrepen waren maar gif.![]()
Je hebt nog geen feit benoemd pannenkoek. Wat wil je nu eigenlijk ?quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals je waarheid gezwets is propaganda en drogredenatie. Ik heb het over feiten. Dus wie is er betrouwbaarder NYT of inforwars?
40 jaar al ondertussenquote:Op vrijdag 22 april 2022 16:35 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De chemtrails-complottheorie is al iets van 25 jaar oud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |