Daarvoor moet ik ze nog wat vaker allemaal luisteren, maar ik denk dat Italië, Nederland en VK het sowieso goed gaan doen. Eat your salad vind ik leuk maar ik denk niet dat het de top 10 gaat halen en Ierland vind ik in de studioversie nog wel te pruimen, maar de live-optredens die ik daarvan gezien heb zijn echt een dramaquote:Op maandag 18 april 2022 20:34 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Servië (ik zit hier thuis constant BITI ZDRAVA te zingen), Litouwen, Slovenië, Georgië, Frankrijk, Armenië, Portugal, het VK en natuurlijk onze S10.
Wat zijn jouw favorieten?
VK, Nederland, Ukraine en Noorwegen.quote:Op maandag 18 april 2022 20:34 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Servië (ik zit hier thuis constant BITI ZDRAVA te zingen), Litouwen, Slovenië, Georgië, Frankrijk, Armenië, Portugal, het VK en natuurlijk onze S10.
Wat zijn jouw favorieten?
Ja wat ik van Ierland heb gezien ben ik er ook bang voor. Oostenrijk is daardoor ook behoorlijk in mijn ranking gedaald. Overigens ben ik bang dat er een aantal van mijn top 10 de finale niet eens halen.quote:Op maandag 18 april 2022 20:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Daarvoor moet ik ze nog wat vaker allemaal luisteren, maar ik denk dat Italië, Nederland en VK het sowieso goed gaan doen. Eat your salad vind ik leuk maar ik denk niet dat het de top 10 gaat halen en Ierland vind ik in de studioversie nog wel te pruimen, maar de live-optredens die ik daarvan gezien heb zijn echt een drama
Voordeel: dat type attractie gaat niet over de kopquote:Op maandag 18 april 2022 20:39 schreef Guanabana het volgende:
Het was weer eens zover:
Bezoekers uur vast in hoge attractie Slagharen
@:Hamlapjes
Ja en een uur is ook weer niet zo erg spectaculairquote:Op maandag 18 april 2022 20:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Voordeel: dat type attractie gaat niet over de kopHet is nog steeds vervelend natuurlijk, maar je zit wel gewoon rechtop in een bakje
alle vier goede nummers wel!quote:Op maandag 18 april 2022 20:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
VK, Nederland, Ukraine en Noorwegen.
Maar ik heb nog niet alle liedjes gehoord
Wel irritant natuurlijk als je net op dat moment naar de wc moetquote:Op maandag 18 april 2022 20:43 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja en een uur is ook weer niet zo erg spectaculair
Zal wel niet loepzuiver worden, maar hopelijk maakt dat niet zoveel uit. Ik voorspel dat Zweden dit jaar wint.quote:Op maandag 18 april 2022 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Zweden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoewel ik erg benieuwd ben hoe het uieindelijk live gaat klinken, want ik heb nog niet echt een heel goede live versie gehoord.
Iedere keer dat ik het nummer hoor moet ik bijna huilen, ik word er emo van, en dat heb ik bij geen enkel ander nummer dit jaar. Derhalve mijn nummer 1.quote:Op maandag 18 april 2022 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Zweden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoewel ik erg benieuwd ben hoe het uieindelijk live gaat klinken, want ik heb nog niet echt een heel goede live versie gehoord.
Heequote:Op maandag 18 april 2022 20:29 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Hallo allemaal! Hoe gaat het hier?
Ik ben weer helemaal klaar voor ESC.
ik ben ook benieuwd. Ik vind tot nu toe de live versies idd nog niet echt denderend, maar misschien is het niet helemaal mijn cup of tea. Maar ik verwacht dat het minstens top 3 wordt voor Zweden.quote:Op maandag 18 april 2022 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Zweden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb dat dus ook, raar he?quote:Op maandag 18 april 2022 20:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Iedere keer dat ik het nummer hoor moet ik bijna huilen, ik word er emo van, en dat heb ik bij geen enkel ander nummer dit jaar. Derhalve mijn nummer 1.
Ik hoop het echt, want afgaande op de odds: een winst voor Oekraïne zou ik op een bepaalde manier een teleurstelling vinden (ja zou verder top voor ze zijn hoorquote:Op maandag 18 april 2022 20:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zal wel niet loepzuiver worden, maar hopelijk maakt dat niet zoveel uit. Ik voorspel dat Zweden dit jaar wint.
Nou ja precies dat dus, ik weet ook niet wat het is. Wellicht toch dat rauwe in haar stem in combinatie met die strijkers op de achtergrond en ook het thema van het onbereikbare, het weten dat mooie dingen voorbijgaan en zo, oh weer janken.quote:Op maandag 18 april 2022 20:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb dat dus ook, raar he?
Het is ook echt voor een groot deel de tekst. Ik weet niet. Het raakt gewoon heel erg een snaar (terwijl ik niet eens echt iets heel erg vergelijkbaars heb meegemaakt)
Hahaha top! Fijn om iig een lotgenoot te hebben.quote:Op maandag 18 april 2022 20:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Iedere keer dat ik het nummer hoor moet ik bijna huilen, ik word er emo van, en dat heb ik bij geen enkel ander nummer dit jaar. Derhalve mijn nummer 1.
@:AnneThingIsPossible, je bent niet alleen in je Slovenië-adoratie, @:molloot200 heeft 'm bovenaan in zijn lijstje!
Melfest is toch gewoon live?quote:Op maandag 18 april 2022 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Zweden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt precies ditquote:Op maandag 18 april 2022 20:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou ja precies dat dus, ik weet ook niet wat het is. Wellicht toch dat rauwe in haar stem in combinatie met die strijkers op de achtergrond en ook het thema van het onbereikbare, het weten dat mooie dingen voorbijgaan en zo, oh weer janken.
Ja klopt, maar ik heb daar zelf volgens mij alleen haar winnaarsoptreden van gezien en daar klonk ze al wat matig en schor.quote:
Nou dit dus. Persoonlijk heb ik meer met het Oekraïense liedje. Maar ik ben idd bang dat als die wint dat mensen toch elke keer daar een maar bij zouden zetten. Zweden vind ik prima, mooi om te zien dat het mensen zo raakt. Italië vind ik persoonlijk niets aan, dus liever die niet als winnaar. (Toch hoop ik nog dat er uit de repetities nog ineens een verrassing ontpopt)quote:Op maandag 18 april 2022 20:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik hoop het echt, want afgaande op de odds: een winst voor Oekraïne zou ik op een bepaalde manier een teleurstelling vinden (ja zou verder top voor ze zijn hoorMaar, weet niet, er hangt dan altijd een bijsmaakje aan van 'toen was het oorlog, en toen wonnen ze ook').
En Italië vind ik niet leuk en goed genoeg, en hoeven van mij niet twee keer achter elkaar te winnen.
Ben wel benieuwd of het beter zal scoren bij de jury's of bij het publiek? Denk dat het niet echt een obvious publieksnummer is (ten opzichte van andere inzendingen dit jaar)? Dus dan zou ze het vooral van de jury's moeten hebben.quote:Op maandag 18 april 2022 20:57 schreef Cee het volgende:
Ik heb altijd het idee dat een paar gemiste noten op de avond echt niet zoveel uitmaken. Kijk, een trainwreck moet het niet zijn, maar als het nummer goed is en de staging ook, dan wordt een vocale misstap vaker vergeven dan wanneer het nummer weinig boeiend is of de staging een rommel.
Die gemiste noten vallen ons volgens mij ook sneller op, omdat we bepaalde nummers al 100 keer gehoord hebben (of als je bijvoorbeeld in de week zelf het optreden in de semi een paar keer kijkt), maar het maakt volgens mij inderdaad niet heel veel uit. Denk ik dan, want in 2015 ging het bij Italië bij de jury blijkbaar wel erg mis.quote:Op maandag 18 april 2022 20:57 schreef Cee het volgende:
Ik heb altijd het idee dat een paar gemiste noten op de avond echt niet zoveel uitmaken. Kijk, een trainwreck moet het niet zijn, maar als het nummer goed is en de staging ook, dan wordt een vocale misstap vaker vergeven dan wanneer het nummer weinig boeiend is of de staging een rommel.
Dat gevoel heb ik ook ja, dat het nogal een mismatch gaat zijn tussen beide. Vind het ook nogal lastig in te schatten.quote:Op maandag 18 april 2022 21:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik denk dat het dit jaar sowieso heel lastig is om te zeggen welke nummers het goed gaan doen in de jury en televote. Je weet dat Oekraïne en Noorwegen het waarschijnlijk goed gaan doen in de televote. En dan zou je denken Griekenland, Zweden, Nederland misschien in de jury? Ik weet niet of de VK het juist beter bij de televote of bij de jury gaat doen.
Ik denk vooral dat we vorig jaar (en het jaar daarvoor) zó werden overladen met info, sowieso omdat we er in eigen land meer van meekrijgen maar ook omdat de organisatie meer dan normaal veel deelde en ook de fans er bij betrokken. Dat zal in de jaren daarvoor ook minder zijn geweest, maar da's alweer eeuwen terug (voor mijn gevoel dan). Dus volgens mij is het niet zozeer dat de Italianen weinig delen maar ze wachten er wel godsgruwelijk lang mee en nu met die idiote machtsovername van de afdeling communicatie die alles naar zichzelf toetrekken doet de deur nog fermer dicht. Het verschil tussen de ongewone openheid van Rotterdam en de traditionele gang van zaken van dit jaar gecombineerd met het wegjagen van fanmedia maakt het wel even moeilijk te behappen.quote:Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop vooral dat Italië niet weer wint![]()
Ze delen zo weinig over de organisatie dat ik nog steeds het gevoel heb dat het pas over 2 maanden begint ofzo.
Ik heb hier serieus nog geen filmpje van gevondenquote:Op maandag 18 april 2022 21:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk ik dan, want in 2015 ging het bij Italië bij de jury blijkbaar wel erg mis.![]()
Ik ben een tikje toondoof dus als het er een paar keer iets naast zit heb ik dat waarschijnlijk niet eens door. Zit je er zover naast dat zelfs ik het door heb, dan is het wel heel ergquote:Op maandag 18 april 2022 20:57 schreef Cee het volgende:
Nja, maar ik denk dat Sam ook wel een kans maakt om bij de televote enigszins hoog te eindigen.quote:Op maandag 18 april 2022 21:05 schreef NailQueen het volgende:
Ik geloof dat VK goed gaat doen bij de jury. Vorig jaar zijn ze ook gevallen voor het nummer van Gjon's tears.
Anders denk ik dat Zweden wel een goede kans maakt.
Malta denk ik ook wel, maar dat wordt genadeloos afgemaakt door de televoting.
Ja dat heb ik dus ook. Of ik vind het valsige misschien onbewust wel lekker klinken.quote:Op maandag 18 april 2022 21:08 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben een tikje toondoof dus als het er een paar keer iets naast zit heb ik dat waarschijnlijk niet eens door. Zit je er zover naast dat zelfs ik het door heb, dan is het wel heel erg
In 2018 is de jury ook voor een generiek nummer gegaan, dus ik sluit het niet uit.quote:Op maandag 18 april 2022 21:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Nja, maar ik denk dat Sam ook wel een kans maakt om bij de televote enigszins hoog te eindigen.
Ja denk je dat de jury voor een dusdanig generiek nummer zal gaan? Ze kan erg goed zingen maar daar stopt het wel bij voor mij.
Ik ben vooral erg benieuwd hoe de artiesten die tijdens de preparties behoorlijk de mist ingingen qua zang zich eventueel gaan herpakken of dat het echt zo slecht gaat worden.
Ja dat zal het ook wel zijn ja, Nederland deelde echt veel. En Sietse was voor iedereen ook heel bereikbaar natuurlijk. En Israël was daar ook wel goed in.quote:Op maandag 18 april 2022 21:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat we vorig jaar (en het jaar daarvoor) zó werden overladen met info, sowieso omdat we er in eigen land meer van meekrijgen maar ook omdat de organisatie meer dan normaal veel deelde en ook de fans er bij betrokken. Dat zal in de jaren daarvoor ook minder zijn geweest, maar da's alweer eeuwen terug (voor mijn gevoel dan). Dus volgens mij is het niet zozeer dat de Italianen weinig delen maar ze wachten er wel godsgruwelijk lang mee en nu met die idiote machtsovername van de afdeling communicatie die alles naar zichzelf toetrekken doet de deur nog fermer dicht. Het verschil tussen de ongewone openheid van Rotterdam en de traditionele gang van zaken van dit jaar gecombineerd met het wegjagen van fanmedia maakt het wel even moeilijk te behappen.
Voor de zekerheid even gecheckt of dat inderdaad Suus was. Gelukkig is het dat ookquote:Op maandag 18 april 2022 21:09 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook. Of ik vind het valsige misschien onbewust wel lekker klinken.
Wat ik dan niet begrijp is hoe Albanië in 2012 zo hoog kwam, dat vond ik echt hemeltergend gejank en kneitervals maar blijkbaar was dat het niet.
quote:Op maandag 18 april 2022 21:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb hier serieus nog geen filmpje van gevonden
Dat klopt denk ik ook wel. Waarbij het ook wel scheelt of de valse noot in de recap zit (Israël/Harald Skaat destijdsquote:Op maandag 18 april 2022 20:57 schreef Cee het volgende:
Ik heb niks heel geks gehoordquote:Op maandag 18 april 2022 21:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Even luisteren of we horen waar het misging
Ik ook nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |