abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2022 @ 20:59:19 #276
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204477271
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:57 schreef Cee het volgende:
Ik heb altijd het idee dat een paar gemiste noten op de avond echt niet zoveel uitmaken. Kijk, een trainwreck moet het niet zijn, maar als het nummer goed is en de staging ook, dan wordt een vocale misstap vaker vergeven dan wanneer het nummer weinig boeiend is of de staging een rommel.
Ben wel benieuwd of het beter zal scoren bij de jury's of bij het publiek? Denk dat het niet echt een obvious publieksnummer is (ten opzichte van andere inzendingen dit jaar)? Dus dan zou ze het vooral van de jury's moeten hebben.

Nou ja, ik weet het verder ook niet :P
Koel en donker bewaren
pi_204477292
quote:
Ik heb altijd het idee dat een paar gemiste noten op de avond echt niet zoveel uitmaken. Kijk, een trainwreck moet het niet zijn, maar als het nummer goed is en de staging ook, dan wordt een vocale misstap vaker vergeven dan wanneer het nummer weinig boeiend is of de staging een rommel.
Die gemiste noten vallen ons volgens mij ook sneller op, omdat we bepaalde nummers al 100 keer gehoord hebben (of als je bijvoorbeeld in de week zelf het optreden in de semi een paar keer kijkt), maar het maakt volgens mij inderdaad niet heel veel uit. Denk ik dan, want in 2015 ging het bij Italië bij de jury blijkbaar wel erg mis. :P

Wat betreft Cornelia hoop ik wel dat ze het iets beter kan brengen, zoals haar eerste optreden bij Melfest.
pi_204477295
Ik denk dat het dit jaar sowieso heel lastig is om te zeggen welke nummers het goed gaan doen in de jury en televote. Je weet dat Oekraïne en Noorwegen het waarschijnlijk goed gaan doen in de televote. En dan zou je denken Griekenland, Zweden, Nederland misschien in de jury? Ik weet niet of de VK het juist beter bij de televote of bij de jury gaat doen.
  maandag 18 april 2022 @ 21:02:24 #279
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204477304
Ik zie nog niet echt voor me wie er zal gaan winnen. Ik zal in zowel het geval van Oekraïne als Italië (Italië nog meer) teleurgesteld zijn, dus misschien moet ik mezelf daar alvast mentaal op voorbereiden :P

Ben benieuwd of de odds nog veel zullen gaan veranderen na de rehearsals.
Koel en donker bewaren
pi_204477314
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:01 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik denk dat het dit jaar sowieso heel lastig is om te zeggen welke nummers het goed gaan doen in de jury en televote. Je weet dat Oekraïne en Noorwegen het waarschijnlijk goed gaan doen in de televote. En dan zou je denken Griekenland, Zweden, Nederland misschien in de jury? Ik weet niet of de VK het juist beter bij de televote of bij de jury gaat doen.
Dat gevoel heb ik ook ja, dat het nogal een mismatch gaat zijn tussen beide. Vind het ook nogal lastig in te schatten.
  ESF Reporter maandag 18 april 2022 @ 21:03:47 #281
87554 Cee
Welluk?
pi_204477324
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop vooral dat Italië niet weer wint :@

Ze delen zo weinig over de organisatie dat ik nog steeds het gevoel heb dat het pas over 2 maanden begint ofzo.
Ik denk vooral dat we vorig jaar (en het jaar daarvoor) zó werden overladen met info, sowieso omdat we er in eigen land meer van meekrijgen maar ook omdat de organisatie meer dan normaal veel deelde en ook de fans er bij betrokken. Dat zal in de jaren daarvoor ook minder zijn geweest, maar da's alweer eeuwen terug (voor mijn gevoel dan). Dus volgens mij is het niet zozeer dat de Italianen weinig delen maar ze wachten er wel godsgruwelijk lang mee en nu met die idiote machtsovername van de afdeling communicatie die alles naar zichzelf toetrekken doet de deur nog fermer dicht. Het verschil tussen de ongewone openheid van Rotterdam en de traditionele gang van zaken van dit jaar gecombineerd met het wegjagen van fanmedia maakt het wel even moeilijk te behappen.
pi_204477344
Ik geloof dat VK goed gaat doen bij de jury. Vorig jaar zijn ze ook gevallen voor het nummer van Gjon's tears.
Anders denk ik dat Zweden wel een goede kans maakt.

Malta denk ik ook wel, maar dat wordt genadeloos afgemaakt door de televoting.
  maandag 18 april 2022 @ 21:06:51 #283
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204477359
Ik zie nu al voor me dat Cornelia haar winnaarsoptreden doet, janken.
Koel en donker bewaren
pi_204477361
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Denk ik dan, want in 2015 ging het bij Italië bij de jury blijkbaar wel erg mis. :P

Ik heb hier serieus nog geen filmpje van gevonden :o
  maandag 18 april 2022 @ 21:08:11 #285
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_204477373
Zo, bezoek aan schoonouders ook weer overleefd :P
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:08:17 #286
39237 crew  H_T
2733
pi_204477378
quote:
Ik ben een tikje toondoof dus als het er een paar keer iets naast zit heb ik dat waarschijnlijk niet eens door. Zit je er zover naast dat zelfs ik het door heb, dan is het wel heel erg :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_204477384
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:05 schreef NailQueen het volgende:
Ik geloof dat VK goed gaat doen bij de jury. Vorig jaar zijn ze ook gevallen voor het nummer van Gjon's tears.
Anders denk ik dat Zweden wel een goede kans maakt.

Malta denk ik ook wel, maar dat wordt genadeloos afgemaakt door de televoting.
Nja, maar ik denk dat Sam ook wel een kans maakt om bij de televote enigszins hoog te eindigen.

Ja denk je dat de jury voor een dusdanig generiek nummer zal gaan? Ze kan erg goed zingen maar daar stopt het wel bij voor mij.

Ik ben vooral erg benieuwd hoe de artiesten die tijdens de preparties behoorlijk de mist ingingen qua zang zich eventueel gaan herpakken of dat het echt zo slecht gaat worden.
  ESF Reporter maandag 18 april 2022 @ 21:09:38 #288
87554 Cee
Welluk?
pi_204477389
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:08 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik ben een tikje toondoof dus als het er een paar keer iets naast zit heb ik dat waarschijnlijk niet eens door. Zit je er zover naast dat zelfs ik het door heb, dan is het wel heel erg :P
Ja dat heb ik dus ook. Of ik vind het valsige misschien onbewust wel lekker klinken. :P
Wat ik dan niet begrijp is hoe Albanië in 2012 zo hoog kwam, dat vond ik echt hemeltergend gejank en kneitervals maar blijkbaar was dat het niet.
pi_204477399
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Nja, maar ik denk dat Sam ook wel een kans maakt om bij de televote enigszins hoog te eindigen.

Ja denk je dat de jury voor een dusdanig generiek nummer zal gaan? Ze kan erg goed zingen maar daar stopt het wel bij voor mij.

Ik ben vooral erg benieuwd hoe de artiesten die tijdens de preparties behoorlijk de mist ingingen qua zang zich eventueel gaan herpakken of dat het echt zo slecht gaat worden.
In 2018 is de jury ook voor een generiek nummer gegaan, dus ik sluit het niet uit.

En dat laatste gaan we vooral zien bij Oostenrijk.
pi_204477414
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:03 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat we vorig jaar (en het jaar daarvoor) zó werden overladen met info, sowieso omdat we er in eigen land meer van meekrijgen maar ook omdat de organisatie meer dan normaal veel deelde en ook de fans er bij betrokken. Dat zal in de jaren daarvoor ook minder zijn geweest, maar da's alweer eeuwen terug (voor mijn gevoel dan). Dus volgens mij is het niet zozeer dat de Italianen weinig delen maar ze wachten er wel godsgruwelijk lang mee en nu met die idiote machtsovername van de afdeling communicatie die alles naar zichzelf toetrekken doet de deur nog fermer dicht. Het verschil tussen de ongewone openheid van Rotterdam en de traditionele gang van zaken van dit jaar gecombineerd met het wegjagen van fanmedia maakt het wel even moeilijk te behappen.
Ja dat zal het ook wel zijn ja, Nederland deelde echt veel. En Sietse was voor iedereen ook heel bereikbaar natuurlijk. En Israël was daar ook wel goed in.

De combinatie van Italië dat weinig en laat dingen deelt én de EBU zelf die dingen verandert maakt het waarschijnlijk wat extremer dan het normaal zou zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:12:58 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_204477422
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:09 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja dat heb ik dus ook. Of ik vind het valsige misschien onbewust wel lekker klinken. :P
Wat ik dan niet begrijp is hoe Albanië in 2012 zo hoog kwam, dat vond ik echt hemeltergend gejank en kneitervals maar blijkbaar was dat het niet.
Voor de zekerheid even gecheckt of dat inderdaad Suus was. Gelukkig is het dat ook :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_204477445
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:06 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb hier serieus nog geen filmpje van gevonden :o

Even luisteren of we horen waar het misging :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:17:39 #293
39237 crew  H_T
2733
pi_204477456
Als meneer Rasmus er straks een paar keer wat naast zit maar het optreden is wel goed en leuk zal ik me daar niet aan storen. Als Israël een paar flinke uitglijers heeft (mochten die toch op een of andere manier meedoen) dan erger ik me daar waarschijnlijk meer aan. Of dat figuur van San Marino
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 18 april 2022 @ 21:17:53 #294
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204477459
quote:
Dat klopt denk ik ook wel. Waarbij het ook wel scheelt of de valse noot in de recap zit (Israël/Harald Skaat destijds :X) of niet. Als de recap steeds wel ok klinkt dan blijft dat vaak wel hangen. Mits het doet wat jij al zegt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_204477468
Weet nog wel dat ik in 2014 bij Ilse in de finale dacht, oh nee dit gaat mis, ze klinkt nogal schor.

Maakte echt niets uit natuurlijk en het viel ook wel wat mee :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:21:31 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_204477491
quote:
Ik heb niks heel geks gehoord
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:22:23 #297
39237 crew  H_T
2733
pi_204477501
twitter
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_204477508
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:21 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik heb niks heel geks gehoord
Ik ook niet :D

Volgens mij moest er iets mis zijn gegaan met die man rechts, maar hier hoor je in ieder geval niets geks. :+
  maandag 18 april 2022 @ 21:25:36 #299
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204477528
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2022 21:22 schreef H_T het volgende:
[ twitter ]
Wat is deze :o
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 april 2022 @ 21:27:30 #300
39237 crew  H_T
2733
pi_204477543
quote:
88s.gif Op maandag 18 april 2022 21:25 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Wat is deze :o
Ik ben de kleur MAGENTA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')