abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:30:07 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204452406
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, alleen zou je anno 2022 met alle toegang tot diverse nieuwsbronnen verwachten dat mensen daar doorheen prikken.
Maar die sluiten zichzelf gewoon vrijwillig op in een bubbel.
Maar dat gaat niet op voor de Russen. Die leven in een staat wat te vergelijken is met nazi Duitsland? Met Poetin als de Fhrer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204452417
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:30 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat gaat niet op voor de Russen. Die leven in een staat wat te vergelijken is met nazi Duitsland?
Klopt, die hebben minder goed toegang tot vrije pers.
Maar ik doel vooral op mensen uit de rest van Europa die wl toegang hebben, maar besloten hebben zich te laten vergiftigen op obscure tg groepjes met uitsluitend pro Russische propaganda.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:35:46 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204452437
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, die hebben minder goed toegang tot vrije pers.
Maar ik doel vooral op mensen uit de rest van Europa die wl toegang hebben, maar besloten hebben zich te laten vergiftigen op obscure tg groepjes met uitsluitend pro Russische propaganda.
Lastig. En complex. :D Als ik kinderen binnen mijn familie spreek is hun kennis over geschiedenis om over te huilen om maar mee te beginnen. :D Domheid maakt je vatbaar voor propaganda is derhalve mijn eindoordeel? :D En is natuurlijk een mening.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 16-04-2022 11:50:38 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204452556

Gelukkig is Oekrane een corrupt land en Rusland niet...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:55:01 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204452568
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:51 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Ze zijn het eigenlijk beide wat corruptie aangaat. Maar het verschil is dat Rusland onder het bevel staat van een moorddadige dictator. En Oekrane niet.
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:58:36 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204452590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:55 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ze zijn het eigenlijk beide. Maar het verschil is dat Rusland onder het bevel staat van een moorddadige dictator. En Oekrane niet.
En dat de Oekraense regering daadwerkelijk probeerde corruptie aan te pakken (en er was wat dat betreft absoluut nog wel een hoop werk te verzetten), terwijl corruptie in Rusland essentieel is voor de positie (en rijkdom) van de Russische politieke elite.
Huilen dan.
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:59:44 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204452596
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:51 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Wie heeft hier het argument gemaakt dat er in Rusland geen corruptie zou zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:59:53 #108
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204452599
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat de Oekraense regering daadwerkelijk probeerde corruptie aan te pakken, terwijl corruptie in Rusland essentieel is voor de positie (en rijkdom) van de Russische politieke elite.
Volledig met je eens.
  zaterdag 16 april 2022 @ 12:01:12 #109
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204452607
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bepaalde mensen posten hier dat Poetin een top leider is? En Oekrane een nazi land is.
pi_204453022
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een van de excusen om de inval in Oekrane te rechtvaardigen wat dat het toch al een van de meest corrupte landen van de wereld was en het dus hoog tijd was dat Rusland orde op zaken stelde.

Toen vervolgens werd geopperd dat Oekrane half zo corrupt was als Rusland moest dat met cijfers worden hard gemaakt.
  zaterdag 16 april 2022 @ 13:30:32 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204453213
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een van de excusen om de inval in Oekrane te rechtvaardigen wat dat het toch al een van de meest corrupte landen van de wereld was en het dus hoog tijd was dat Rusland orde op zaken stelde.

Toen vervolgens werd geopperd dat Oekrane half zo corrupt was als Rusland moest dat met cijfers worden hard gemaakt.
Ik heb niemand zien opperen dat omdat er corruptie is in Oekrane, Rusland daar wel even orde op zaken mocht gaan stellen. Dat zou ook vreemd zijn omdat Rusland zelfs nog iets meer corruptie heeft dan Oekrane als we afgaan op de meest recente gegevens.

En inderdaad, het punt dat Oekrane nog niet half zo corrupt zou zijn als Rusland is sterk overdreven en voornamelijk verzonnen om Oekrane zo positief mogelijk af te schilderen en Rusland zo negatief mogelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 april 2022 @ 14:14:28 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204453515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

De corruptie in Rusland werkt als volgt, het leger krijgt een gigantisch bedrag om hun voertuigen en schepen op te knappen verbeteren en gevecht klaar te maken ook om het moraal op te krikken met goeie rantsoenen en loon voor de soldaten het gros verdwijnt in de zakken van de commandanten en overige zakken vullers, vandaar dat ze zo gigantisch blij zijn (zie bericht schaamlap) dat ze wat buit maken om dat het materiaal wat de Oekrane heeft in heel veel gevallen beter is..
Vandaar dat ook vrijwel alle dorpen die veroverd waren volledig leeg geplunderd waren.

Ze hebben het 2 na grootste leger ter wereld maar kwalitatief stelt het gewoon minder voor vandaar dat een land als de Oekrane zo goed stand kan houden.

En een Rusland geen schijn van kans maakt mochten ze bedenken om Europa binnen te vallen.

Zeker niet nadat ze al zoveel materiaal en manschappen kwijt zijn geraakt.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 april 2022 @ 14:16:29 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204453528
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb niemand zien opperen dat omdat er corruptie is in Oekrane, Rusland daar wel even orde op zaken mocht gaan stellen. Dat zou ook vreemd zijn omdat Rusland zelfs nog iets meer corruptie heeft dan Oekrane als we afgaan op de meest recente gegevens.

En inderdaad, het punt dat Oekrane nog niet half zo corrupt zou zijn als Rusland is sterk overdreven en voornamelijk verzonnen om Oekrane zo positief mogelijk af te schilderen en Rusland zo negatief mogelijk.
Er was er maar een die dat tig keer had gepost in het vorige deel waarbij er verschillende sites werden gepost met info en op geen enkele site met statestieken komt Oekrane maar iets in de buurt van Rusland.
Ja het land heeft corruptie maar niet zo erg als Rusland.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 april 2022 @ 14:29:06 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204453606
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:14 schreef theguyver het volgende:
goeie rantsoenen
Ik heb kostelijk moeten lachen om de berichten over de Russische soldaten met rantsoenen die 6 jaar over datum waren en het China verzoeken om rantsoenen te sturen terwijl eBay de afgelopen jaren overladen werd met grote hoeveelheden verse Russische rantsoenen _O- .
Huilen dan.
pi_204453833
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb kostelijk moeten lachen om de berichten over de Russische soldaten met rantsoenen die 6 jaar over datum waren en het China verzoeken om rantsoenen te sturen terwijl eBay de afgelopen jaren overladen werd met grote hoeveelheden verse Russische rantsoenen _O- .
Klagen over kapitalisme? Dat vind ik toch wel vrij schandalig van je, hoor.

En verder, wat voor mensen kopen Russische militaire rantsoenen voor echt geld? Dan zitten er wel wat schroefjes los, hoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2022 15:01:01 ]
pi_204454170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bepaalde mensen posten hier dat Poetin een top leider is? En Oekrane een nazi land is.
Helaas wel ja. Zelfs de dienstdoende mod.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204454393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En verder, wat voor mensen kopen Russische militaire rantsoenen voor echt geld? Dan zitten er wel wat schroefjes los, hoor.
Op YouTube heb je zo'n charmante Japanse dame die oa militaire rantsoenen heeft voorgeproefd ..
pi_204454404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op YouTube heb je zo'n charmante Japanse dame die oa militaire rantsoenen heeft voorgeproefd ..
Ja, ik wens haar veel plezier daarmee, ik heb ze lang genoeg voor het echie moeten eten, en dat waren Nederlandse, om daar echt helemaal nooit aan te beginnen :D
pi_204454430
quote:

[..]

Nee, dat was een tegenreactie op de zo negatief mogelijke afschilderkng van Oekrane.
pi_204454922
quote:

[..]

Zomaar wat statistieken die ik heb gevonden

Zelensky Net Worth

Net Worth $596 Million
Annual Income $113 Million
Private Jets 3
Luxury Yachts 5
Mansions and Villa 15+

Zelensky Assets & Investments

Zelensky owns over 12 real estate properties, 8 Cars, 5 Luxury Yachts. Zelensky’s Assets also include Cash reserves of over $75 Million. Zelensky also owns an investment portfolio of 15 stocks valued at $60 Million. List of stocks in which Zelensky has invested are:

Saudi Aramco
Apple
Microsoft
Meta
Alphabet
Amazon
Tesla

Zelensky Annual Income
Year Income

2021 $113 Million
2020 $90 Million
2019 $44 Million
2018 $19 Million
2017 $15 Million
2016 $7 Million

Zelensky’s Net Worth Increment

Net Worth in 2021 $530 Million
Net Worth in 2020 $285 Million
Net Worth in 2019 $110 Million
Net Worth in 2018 $49 Million
Net Worth in 2017 $35 Million

https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 17:53:13 #121
5428 crew  miss_sly
pi_204454952
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 17:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Zelensky Net Worth

Net Worth $596 Million
Private Jets 3
Luxury Yachts 5
Mansions and Villa 15+

Zelensky owns over 12 real estate properties, 8 Cars, 5 Luxury Yachts. Zelensky’s Assets also include Cash reserves of over $75 Million. Zelensky also owns an investment portfolio of 15 stocks valued at $60 Million. List of stocks in which Zelensky has invested are:

Saudi Aramco
Apple
Microsoft
Meta
Alphabet
Amazon
Tesla

Zelensky Annual Income
Year Income

2021 $113 Million
2020 $90 Million
2019 $44 Million
2018 $19 Million
2017 $15 Million
2016 $7 Million

Hun overzichtje klopt in ieder geval niet, want er wordt vermeld dat Zelensky 1.82 zou zijn, maar hij is een kleine man van volgens mij nog geen 1.70.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 april 2022 @ 18:03:08 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204455013
Hmm, dit lijkt mij wel erg veel. Ik kan mij niet voorstellen dat Zelenskyy inderdaad dusdanig veel vermogen heeft.
pi_204455064
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2022 17:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hun overzichtje klopt in ieder geval niet, want er wordt vermeld dat Zelensky 1.82 zou zijn, maar hij is een kleine man van volgens mij nog geen 1.70.
Hij is een dwerg ja, maar wat heeft dit detail nou met zijn financin te maken? Of wil je hiermee zeggen , ik heb een detail gevonden die niet klopt dat maakt de rest van de info onbetrouwbaar

Er is anders genoeg info online te vinden over zijn vermogen en hoe hij en zijn vriendjes stinken rijk zijn geworden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204455091
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hij is een dwerg ja, maar wat heeft dit detail nou met zijn financin te maken? Of wil je hiermee zeggen , ik heb een detail gevonden die niet klopt dat maakt de rest van de info onbetrouwbaar

Er is anders genoeg info online te vinden over zijn vermogen en hoe hij en zijn vriendjes stinken rijk zijn geworden
Yup, maar is dat strafbaar?
  zaterdag 16 april 2022 @ 18:19:01 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204455131
quote:

[..]
https://finance.yahoo.com(...)worth-181144673.html
quote:
Ja, als acteur. Of heb jij gegevens waaruit blijkt dat hij zichzelf tijdens zijn presidentschap op onbehoorlijke wijze heeft verrijkt?
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 18:28:39 #126
5428 crew  miss_sly
pi_204455202
quote:

[..]

1.70 is geen dwerg, maar voor een man wel aan de kleine kant.

Ik weet dat Zelensky een rijke man is. Lijkt me ook niet gek, want voor hij president werd, was hij succesvol in de entertainment, zowel als entertainer als als zakenman.

Ik zeg niet dat de rest van de info onbetrouwbaar is, maar als zoiets wel bekends niet correct is, bekijk ik de rest wel ook met de nodige scepsis. Dat lijkt me gewoon vanzelfsprekend, eigenlijk.
pi_204455316
Van Poetin, de oligarchen en zo'n beetje iedere Rus met een hoge positie en/of de mensen die het beleid bepalen in Rusland weten we met zekerheid dat ze zich verrijkt hebben, nepotisme hebben gepleegd en corrupt zijn.

Daar hoeven we geen onderzoek voor te doen. Waarom horen we jou daarover niet Ali?
pi_204455350
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, dit lijkt mij wel erg veel. Ik kan mij niet voorstellen dat Zelenskyy inderdaad dusdanig veel vermogen heeft.
Heb bedragen gezien die veel hoger zijn dan die 500M die het artikel noemt. Dit heb gehoord van een of andere onafhankelijke journalist, maar heb geen background check gedaan dus post ik het info voorlopig niet

Wat ik wel met enige zekerheid kan zeggen dat Zelensky en zijn inner circle van Oligarchen en andere dubieuze figuren. Er flink op voorruit zijn gegaan. Gestolen geld dat via een omweg is beland in gebruikelijke offshore belastingparadijzen, een andere deel hebben ze genvesteerd in onroerend goed in Londen, weer een ander deel is versluisd naar Miami, de aandelenportfolio is onderling ook flink uitgebreid

Maar zo zou Zelensky ook , en ik kan dit niet vaak genoeg benadrukken, financile banden hebben met een Russisch bedrijf

Dit is ook allemaal nieuw voor mij, ben dit pas vandaag tegengekomen. De omschrijving die ik hierboven geef klopt misschien niet voor de volle 100% . Dit is het verhaal zoals ik het heb begrepen . Als ik fouten heb gemaakt was dat zeker niet bewust

In oct 2021 kwamen de pandora papers uit

quote:
De Pandora Papers is een grote verzameling van 11,9 miljoen vertrouwelijke financile documenten die op 3 oktober 2021 naar de pers gelekt werd. Een groot deel van de documenten bevat onschuldige transacties, maar de eigenaren van 95.000 offshorebedrijven, 35 staatshoofden en regeringsleiders, meer dan 330 politici en hoge ambtenaren, 130 miljardairs, beroemdheden en criminelen werden ook genoemd
Die Pandora's papers onthulden een hoop over Zelensky en zijn geliefde Oligarchen

Zie artikel :

1 https://www.theguardian.c(...)-volodymyr-zelenskiy
2 https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
pi_204455398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb bedragen gezien die veel hoger zijn dan die 500M die het artikel noemt. Dit heb gehoord van een of andere onafhankelijke journalist, maar heb geen background check gedaan dus post ik het info voorlopig niet

Wat ik wel met enige zekerheid kan zeggen dat Zelensky en zijn inner circle van Oligarchen en andere dubieuze figuren. Er flink op voorruit zijn gegaan. Gestolen geld dat via een omweg is beland in gebruikelijke offshore belastingparadijzen, een andere deel hebben ze genvesteerd in onroerend goed in Londen, weer een ander deel is versluisd naar Miami, de aandelenportfolio is onderling ook flink uitgebreid

Maar zo zou Zelensky ook , en ik kan dit niet vaak genoeg benadrukken, financile banden hebben met een Russisch bedrijf

Dit is ook allemaal nieuw voor mij, ben dit pas vandaag tegengekomen. De omschrijving die ik hierboven geef klopt misschien niet voor de volle 100% . Dit is het verhaal zoals ik het heb begrepen . Als ik fouten heb gemaakt was dat zeker niet bewust

In oct 2021 kwamen de pandora papers uit
[..]
Die Pandora's papers onthulden een hoop over Zelensky en zijn geliefde Oligarchen

Zie artikel :

1 https://www.theguardian.c(...)-volodymyr-zelenskiy
2 https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
Maar dat was zijn vraag niet. Waarom focus jij je alleen op Zelensky terwijl Oekraine de aangevallen partij is?

Wat die artikelen zeggen is dat hij niets, maar dan ook niets, illegaals gedaan heeft, hooguit moreel twijfelachtig, persoonlijk ben ik geen fan van leiders die offshore accounts hebben maar ik mis de relevantie met Rusland en de redenen voor de oorlog. Dus waarom is dit voor jou zo relevant?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2022 19:06:35 ]
pi_204455480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Van Poetin, de oligarchen en zo'n beetje iedere Rus met een hoge positie en/of de mensen die het beleid bepalen in Rusland weten we met zekerheid dat ze zich verrijkt hebben, nepotisme hebben gepleegd en corrupt zijn.

Daar hoeven we geen onderzoek voor te doen. Waarom horen we jou daarover niet Ali?
Klopt allemaal wat je zegt. Rusland heeft 18 oligarchen, en die het land compleet hebben leeggeroofd. Putin is verder gewoon een pupetmaster die doet wat hem verteld word

Heel Oekrane is in de handen van 4 oligarchen. Waarvan Kolomoyski een van de bekendere namen is ( die kwam ook voor in de docu van je). En net als bij Putin het geval is , is Zelesnky slechts een loopjongen van de miljardairs

Zo sta ik erin.
pi_204455640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Klopt allemaal wat je zegt. Rusland heeft 18 oligarchen, en die het land compleet hebben leeggeroofd. Putin is verder gewoon een pupetmaster die doet wat hem verteld word

Heel Oekrane is in de handen van 4 oligarchen. Waarvan Kolomoyski een van de bekendere namen is ( die kwam ook voor in de docu van je). En net als bij Putin het geval is , is Zelesnky slechts een loopjongen van de miljardairs

Zo sta ik erin.
Het is geen geheim dat Oekrane een behoorlijk corrupt land is. Dat was nog veel erger voordat Zelensky de president werd. Er zijn weinig politici die meer gedaan hebben om corruptie in Oekraine te bestrijden dan Zelensky.

Als je in zo'n corrupt land, waar bijna iedereen met macht in meer of mindere mate corrupt is, politieke veranderingen voor elkaar wilt krijgen en samen moet werken met personen, bedrijven of instanties met macht,
dan zal je ook beslissingen moeten maken waar je normaal gesproken niet zelf achter zal staan. Anders krijg je gewoon niets gedaan.

Het zal me dus niet verbazen als ook Zelensky zulke keuzes in het verleden heeft gemaakt. Dat is iets heel anders dan bewust steekpenningen aannemen of corruptie faciliteren. Er is geen bewijs dat Zelensky corrupt is of gefraudeerd heeft. En voor iemand in zo'n hoge positie in Oekrane is dat een godswonder.

Waarom je dan over het vermeende dubieuze verleden van Zelensky begint en wat dat in vredesnaam met deze verschrikkelijke oorlog van Rusland tegen zijn land te maken heeft ontgaat me.
pi_204455908
Wij kijken met een Nederlandse/Westerse bril naar dit soort zaken en dat is ook niet terecht. In Nederland kan je namelijk alle noodzakelijke dingen doen zonder dat je je in moet laten met corrupte figuren/instanties en dat is in heel veel landen ter wereld onmogelijk.

In Turkije mag je dagenlang op behandeling van een gebroken been wachten als je niet bereid bent om een kleine bijdrage te betalen aan de mensen die je kunnen behandelen. In veel Afrikaanse landen zou zelfs Verstappen geen rijbewijs kunnen krijgen zonder een paar briefjes geld aan zijn examinator te geven bij zijn examen. En in veel landen kan je geen bedrijf beginnen zonder corrupte instanties extra geld te betalen en kan je berhaupt geen zaken doen zonder corrupte figuren geld toe te schuiven.

Mensen met een beetje geld worden in een hoop landen elke maand wel een keer gestopt door de politie voor onzinnige verkeersovertredingen die je vaak niet eens begaan hebt en als je dan niet een klein bedrag betaald dan mag je voor die overtredingen die je niet begaan hebt gaan zitten. En de maand daarop nog eens 2x zo lang als je weer niet betaald.

Geen idee hoe erg het in Oekrane precies is, maar het zou me niet verbazen als dat in veel gevallen daar ook zo werkt. Dat krijg je, ook als president met de beste wil ter wereld, niet ineens weg, maar je kan dat wel met genoeg tijd steeds minder erg maken.
pi_204456833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is geen geheim dat Oekrane een behoorlijk corrupt land is. Dat was nog veel erger voordat Zelensky de president werd. Er zijn weinig politici die meer gedaan hebben om corruptie in Oekraine te bestrijden dan Zelensky.

Als je in zo'n corrupt land, waar bijna iedereen met macht in meer of mindere mate corrupt is, politieke veranderingen voor elkaar wilt krijgen en samen moet werken met personen, bedrijven of instanties met macht,
dan zal je ook beslissingen moeten maken waar je normaal gesproken niet zelf achter zal staan. Anders krijg je gewoon niets gedaan.

Het zal me dus niet verbazen als ook Zelensky zulke keuzes in het verleden heeft gemaakt. Dat is iets heel anders dan bewust steekpenningen aannemen of corruptie faciliteren. Er is geen bewijs dat Zelensky corrupt is of gefraudeerd heeft. En voor iemand in zo'n hoge positie in Oekrane is dat een godswonder.

Waarom je dan over het vermeende dubieuze verleden van Zelensky begint en wat dat in vredesnaam met deze verschrikkelijke oorlog van Rusland tegen zijn land te maken heeft ontgaat me.
Zelensky werd gepresteerd als de man van het volk. Eentje die op zou staan tegen de Russische agressie en zeker niet onbelangrijk het volk zou verlossen van de greep van de oligarchen. Vervolgens zie je statistieken die claimen dat zijn vermogen meer dan 10x heeft gedaan tijdens zijn presidentschap. Alsof dat niet genoeg is heeft die zichzelf heeft omringt met het tuig die verantwoordelijk zijn voor al het ellende

Komt op mij een tikje ongeloofwaardig over en dan druk ik me nog zwakjes uit, ben zo'n iemand die dan gaat twijfelen aan zijn motieven maar goed misschien sta ik daar alleen in

Heb wel die docu van je in zijn geheel gezien. Niet omdat ik de npo een objectieve en neutrale medium vind, het was meer om je positie beter te leren te begrijpen. Wat ik er zelf van vond is niet zo relevant, maar ik kan me nu wel iets beter inleven in hoe jij het conflict ziet

Waar ik me aan irriteer is dat het context volledig ontbreek. Zo ben ik van mening dat het conflict niet op 22-2-2022 is begonnen maar ergens in 2014 met de maidan protesten . En zonder de context erbij te nemen krijg je een vertekend beeld van de realiteit. Waar de ene leider Hiltler reincarnated is , en de andere een held, een dapper iemand die vecht tegen de grote boze onderdrukker

Ik zou er echt zoveel meer over kunnen vertellen maar denk dat het beter is om het in een andere topic te doen. Met de oorlog heeft het verder weinig meer te maken. Het was dat iemand begon over corrputie en zei dat het in Oekrane minder aanwezig was dan in Rusland en ik me genoodzaakt voelde om te reageren
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:29:14 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204457109
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

https://youtube.com/channel/UC2I6Et1JkidnnbWgJFiMeHA

Yes deze mafketel eet alles van WW2 rations tot een civil war cookie, en ja hij betaalt er grof geld voor.
  zaterdag 16 april 2022 @ 21:37:46 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204457264
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zelensky werd gepresteerd als de man van het volk. Eentje die op zou staan tegen de Russische agressie en zeker niet onbelangrijk het volk zou verlossen van de greep van de oligarchen. Vervolgens zie je statistieken die claimen dat zijn vermogen meer dan 10x heeft gedaan tijdens zijn presidentschap. Alsof dat niet genoeg is heeft die zichzelf heeft omringt met het tuig die verantwoordelijk zijn voor al het ellende

Komt op mij een tikje ongeloofwaardig over en dan druk ik me nog zwakjes uit, ben zo'n iemand die dan gaat twijfelen aan zijn motieven maar goed misschien sta ik daar alleen in

Heb wel die docu van je in zijn geheel gezien. Niet omdat ik de npo een objectieve en neutrale medium vind, het was meer om je positie beter te leren te begrijpen. Wat ik er zelf van vond is niet zo relevant, maar ik kan me nu wel iets beter inleven in hoe jij het conflict ziet

Waar ik me aan irriteer is dat het context volledig ontbreek. Zo ben ik van mening dat het conflict niet op 22-2-2022 is begonnen maar ergens in 2014 met de maidan protesten . En zonder de context erbij te nemen krijg je een vertekend beeld van de realiteit. Waar de ene leider Hiltler reincarnated is , en de andere een held, een dapper iemand die vecht tegen de grote boze onderdrukker

Ik zou er echt zoveel meer over kunnen vertellen maar denk dat het beter is om het in een andere topic te doen. Met de oorlog heeft het verder weinig meer te maken. Het was dat iemand begon over corrputie en zei dat het in Oekrane minder aanwezig was dan in Rusland en ik me genoodzaakt voelde om te reageren
Tot dusver heeft hij exact gedaan waarvoor ze voor hem gekozen hebben.
Alleen dat was dus niet meer met Rusland in zee gaan..
En dat kan een Poetin niet hebben.
De reden waarom hij dus een aantal mensen van misschien wat twijfel achtige achtergrond in zijn kabinet heeft opgenomen is simpel in Oekrane zijn er nogal verschillende facties en door ze in je kabinet op te nemen zorg je er voor om alle groepen te kunnen aanspreken dus meer door praten een oplossing te zoeken.
Vandaar dat sinds hij aan de macht is gekomen er ook weinig meer gevochten werd en juist meer gepraat en dus gezocht naar oplossingen voor alle partijen.
Ik vind dat juist goed praten is beter dan vechten.

Helaas gooide Poetin roet in het eten en moest zo nodig het land binnen vallen..

Daardoor maakte zelensky zich nog meer geliefd door niet te vluchten maar door in land zelf te blijven en daadwerkelijk te doen wat er van een leider verwacht word.
pi_204458050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 21:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://youtube.com/channel/UC2I6Et1JkidnnbWgJFiMeHA

Yes deze mafketel eet alles van WW2 rations tot een civil war cookie, en ja hij betaalt er grof geld voor.
Deze meid is leuk:

pi_204458803

twitter
  zaterdag 16 april 2022 @ 23:09:14 #138
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204459045
Slechte verliezers die Russen _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204459123
Tja, eerst was het een brandje en wat munitie die ontplofte, niks aan de hand, we slepen het schip naa6de haven.
Daarna Oepsie, de zee is te ruw, nou istie gezonken,
...

En nu schreeuwen ze WW3 :W

Zijn mafklappers, die Russen...
  zaterdag 16 april 2022 @ 23:22:25 #140
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_204459228
allemaal ...die maflklapper russen tog ook he !!!
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_204459273
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 23:09 schreef fathank het volgende:
Slechte verliezers die Russen _O-
Een groot oorlogsschip gebruiken om eerst soldaten met gewone geweren op een eiland onder vuur te nemen en daarna een stad wekenlang van grote afstand met raketten te bestoken en als er dan terug wordt geschoten dan
is het ineens WW3 :')
  zaterdag 16 april 2022 @ 23:33:09 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204459362
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 april 2022 22:55 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]

[ twitter ]
Is het nu oorlog jah.
Heeft Rusland nu dan de oorlog verklaard aan de rest van de wereld?

Oh en het was al op tv geweest dat de aanval op het schip een oorlogsverklaring betrof..
Die lui zijn echt compleet van het padje.
  zaterdag 16 april 2022 @ 23:33:57 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204459377
quote:
Vreet die ook 80+ jaar verschimmelde blikjes leeg?
  zaterdag 16 april 2022 @ 23:36:59 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204459425
Moscow claims Kiev has lost 23,367 combatants combined from the army, national guard and foreign mercenaries

Ukraine has suffered the “irretrievable losses” of 23,367 troops since Russia launched its military offensive in February, the Ministry of Defense in Moscow stated on Saturday.

The casualty figures were revealed by Defense Ministry spokesman Major General Igor Konashenkov, who said that in the city of Mariupol alone Ukraine has lost more than 4,000 people, including “foreign mercenaries” and “Nazis” associated with the notorious Azov and Aidar regiments.

Konashenkov said that Russia has obtained documents proving Ukraine's losses, and would soon publish more detailed information from these files.

Ukraine claims to have lost between 2,500 and 3,000 soldiers across its entire territory. This was the figure Zelensky gave to CNN in an interview on Friday, while claiming that the Russian military had suffered as many as 20,000 casualties of its own. Moscow heavily disputes Zelensky’s claims. According to a casualty count published by the Russian government last month, Russia had lost just over 1,350 troops.

Bron RT maar kan niet linken is vanuit een app.

Zou in feite betekenen dat alle voertuigen dus leeg waren, ik weet niet wat slechtere pr zou zijn, dat je soldaten vluchten uit tanks en schepen of dat er duizenden en duizenden doden zijn gevallen.
pi_204459632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 23:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
Is het nu oorlog jah.
Heeft Rusland nu dan de oorlog verklaard aan de rest van de wereld?

Oh en het was al op tv geweest dat de aanval op het schip een oorlogsverklaring betrof..
Die lui zijn echt compleet van het padje.
Laten we even wachten op bevestiging, de bron die in de tweet gebruikt word is niet van een al te hoog niveau _O-
pi_204459849
Dit is de video in kwestie, komt op mij niet over als een oorlogsverklaring

twitter

''We kunnen net zo goed toegeven'' is iets heel anders dan ''damn all of you, you are going to feel Russias wrath''

Of ik ben ik ontkenning, dat kan ook :@
pi_204459983
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2022 00:07 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is de video in kwestie, komt op mij niet over als een oorlogsverklaring

[ twitter ]

''We kunnen net zo goed toegeven'' is iets heel anders dan ''damn all of you, you are going to feel Russias wrath''

Of ik ben ik ontkenning, dat kan ook :@
Het is een tv host die het zegt.
Zij bepaalt natuurlijk niet wanneer er sprake is van een wereldoorlog.
  zondag 17 april 2022 @ 02:04:18 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204460459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 23:40 schreef DeMolay het volgende:
Huigelaar ....bronnen van de rus zijn niet goed je weet toch !!
Het is nooit verkeerd om beide kanten van het verhaal aan te horen.
Volgens Oekrane en andere landen zouden de Russen ongeveer 16 tot 17 duizend doden en gewonden hebben, bij Oekrane zou aantal tussen de 8 en 10 duizend liggen l, maar de Russen hebben meer krijgsgevangenen ongeveer 5000 in totaal dit komt doordat ze al enkele steden hebben ingenomen.

De reden waarom het aantal slachtoffers aan Russische kant hoger zou liggen dan Oekrane is simpel omdat de Rus aanvalt.

Kwam materiaal heeft Oekrane nog maar een paar vliegtuigen maar er zou er nog wat nieuw geleverd worden.

Ook zijn de Oekraense pantservoertuigen en tanks gereduceerd tot ongeveer de helft misschien iets meer.
Maar er zijn weer een aantal onderweg vanuit de EU.

De Russen hebben ongeveer een kwart van de tanks en voertuigen verloren nou lijkt het dat Rusland dus veel minder heeft verloren maar juist meer omdat men veel meer tanks en voertuigen had dan Oekrane.
  zondag 17 april 2022 @ 02:05:10 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204460460
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2022 00:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een tv host die het zegt.
Zij bepaalt natuurlijk niet wanneer er sprake is van een wereldoorlog.
Nope en volgens de wet staat er dus een celstraf op.

Ben benieuwd of die persoon dat ook krijgt.
  zondag 17 april 2022 @ 02:16:03 #150
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_204460469

[ Bericht 100% gewijzigd door DeMolay op 17-04-2022 02:16:28 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_204461968
New briefing of the Ministry of Defense of the Russian Federation, the main thing:

- As a result of the selfless actions of the Russian special forces group, the mosque was released, 29 militants were killed, including foreign mercenaries;
- The hostages, citizens of one of the CIS countries, were released and taken to a safe place;
- Surrounded and completely blocked in Mariupol on the territory of the Azovstal metallurgical plant, the Ukrainian group was asked to voluntarily lay down their arms and surrender;
- In total, according to the Ukrainian servicemen who surrendered, up to 400 foreign mercenaries are now surrounded on the territory of the Azovstal enterprise as part of the Ukrainian group;
- Most of them are citizens of European countries, as well as Canada;
- In total, since the beginning of the special military operation, the Kyiv nationalist regime has attracted 6,824 foreign mercenaries from 63 states to Ukraine;
- The most numerous group arrived from Poland - 1717 people. About one and a half thousand mercenaries arrived from the USA, Canada, and also Romania. From the UK and Georgia, each - up to 300 people;
- The vast majority of mercenaries are now distributed as part of Ukrainian groups in the cities of Kyiv, Kharkov, Odessa, Nikolaev and Mariupol;

https://t.me/intelslava/2(...)tTEp1lnd49K1OIZekLg0
pi_204461970
The Kyiv regime, according to radio interception, forbade negotiations on surrender, ordering the Azov Nazis to shoot on the spot anyone who wanted to lay down their arms among Ukrainian military personnel and foreign mercenaries.

In total, according to the Ukrainian servicemen who surrendered, up to 400 foreign mercenaries are now surrounded on the territory of the Azovstal enterprise as part of the Ukrainian group. Most of them are citizens of European countries, as well as Canada.

In case of further resistance, all of them will be destroyed.
https://t.me/intelslava/2(...)uSOPh_2W3c4Ki03zzz0E
pi_204461982
Nederlandse Journaliste in Donbass.
pi_204461990
De waarheid over Bucha.
  zondag 17 april 2022 @ 13:11:53 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204463143
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:09 schreef Schaamlap het volgende:
The Kyiv regime, according to radio interception, forbade negotiations on surrender, ordering the Azov Nazis to shoot on the spot anyone who wanted to lay down their arms among Ukrainian military personnel and foreign mercenaries.

In total, according to the Ukrainian servicemen who surrendered, up to 400 foreign mercenaries are now surrounded on the territory of the Azovstal enterprise as part of the Ukrainian group. Most of them are citizens of European countries, as well as Canada.

In case of further resistance, all of them will be destroyed.
https://t.me/intelslava/2(...)uSOPh_2W3c4Ki03zzz0E
Dus 400 man niet neergeschoten en gewoon overgegeven onder het oog van het azov bataljon..
Dus.... Je propaganda stinkt.
  zondag 17 april 2022 @ 13:12:37 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204463153
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:10 schreef Schaamlap het volgende:
BTW je weet waarom Rusland zo graag donbass wil hebben h..
  zondag 17 april 2022 @ 13:21:00 #157
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_204463248
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:10 schreef Schaamlap het volgende:
Nederlandse "burger" journlist met alleen een facebookpagina, embedded in het Russische leger, woont niet meer in Nederland vanwege de afwezigheid van persvrijheid hier.

Ik geloof haar wel.
Nederland 2026: Ontevreden in het hof van Eden
pi_204464253
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 13:21 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Nederlandse "burger" journlist met alleen een facebookpagina, embedded in het Russische leger, woont niet meer in Nederland vanwege de afwezigheid van persvrijheid hier.

Ik geloof haar wel.
Tja,wel hypocriet, aangezien persvrijheid in Rusland al heel lang niet meer bestaat.
Maar een andere kijk is altijd welkom natuurlijk.
pi_204464398
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:11 schreef Schaamlap het volgende:
De waarheid over Bucha.
Doet me denken aan 'hunt the Boeing ', waarbij alleen beelden van het Pentagon werden getoond waarop geen wrakstukken te zien zijn.

Vraag is altijd welk verhaal klopt: zijn de lichamen er later toegevoegd of niet?
Als het om Russische soldaten gaat is het raar dat ze burgerkleding dragen en daar overheen nog steeds zo'n witte band.
Er zijn ook verhalen dat dode Russische soldaten in burgerkleding zijn gehijst om een massamoord te ensceneren.
Maar dan ga je toch niet de witte armbanden weer omdoen...
  zondag 17 april 2022 @ 16:00:10 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204464991
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 13:21 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Ik geloof haar wel.
Persvrijheid hier?
In Nederland?
Je weet dat je in Rusland bij het woord oorlog voor 10 jaar de nor in draait he.
En als je maar iets gemeens zegt over het Kremlin het leger of Poetin je of verdwijnt of gewoon een heerlijk glas plutonium watertje krijgt of gewoon doorgeeft word met kogels...
pi_204465214
twitter

Tot het bittere einde
  zondag 17 april 2022 @ 16:20:13 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204465352
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Tot het bittere einde
Zelfs dan gaat men door.
Rusland zal moeten begrijpen dat er geen winst te behalen valt, mochten ze ooit bezetten dan kunnen ze nooit het gas er weg pompen wat er zit en zal men gewoon blijven terug vechten wat ik je brom.
pi_204470346
Oh jeejte toch

twitter
  Moderator zondag 17 april 2022 @ 22:15:37 #164
5428 crew  miss_sly
pi_204470550
quote:
9s.gif Op zondag 17 april 2022 21:55 schreef Ali_boo het volgende:
Oh jeejte toch

[ twitter ]
Denk je niet dat die kans bestaat?
  zondag 17 april 2022 @ 22:44:34 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204470827
quote:
Oh jeejte toch

[ twitter ]
Hey Poetin zelf dreigde er al mee.
Al paar weken geleden.
Dus ja dan bestaat er een kans dat hij het ook doet, zeker als er meer tegenslagen zijn.
Oh en mocht het gebeuren kan hij toch alles ontkennen, zoals die dat nu ook al doet..

Er is toch geen oorlog aldus Poetin.
En wie dat wel zegt vliegt de bak in.
pi_204471018
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 22:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Denk je niet dat die kans bestaat?
Hij is wanhopig om NATO in het conflict te betrekken, zo lees ik het. Als die echt bewijs voor zijn claims dan zou het wel in het nieuws zijn geweest
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 22:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hey Poetin zelf dreigde er al mee.
Al paar weken geleden.
Dus ja dan bestaat er een kans dat hij het ook doet, zeker als er meer tegenslagen zijn.
Oh en mocht het gebeuren kan hij toch alles ontkennen, zoals die dat nu ook al doet..

Er is toch geen oorlog aldus Poetin.
En wie dat wel zegt vliegt de bak in.
Met nucleaire wapens? Zeer zeker ! Volgens mij was het een waarschuwing naar Finland en Zweden toe
Heb je het over biologische wapens dan moet je echt bij Zelensky en zijn team zijn
  zondag 17 april 2022 @ 23:17:17 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204471141
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 23:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hij is wanhopig om NATO in het conflict te betrekken, zo lees ik het. Als die echt bewijs voor zijn claims dan zou het wel in het nieuws zijn geweest

Tijdens het interview wordt hem die vraag gesteld naar aanleiding van hoe de Amerikaanse inlichtingendiensten erover denken. Het antwoord van Zelensky daarop is toch behoorlijk genuanceerd?
quote:
Met nucleaire wapens? Zeer zeker ! Volgens mij was het een waarschuwing naar Finland en Zweden toe
Heb je het over biologische wapens dan moet je echt bij Zelensky en zijn team zijn
Hoe bedoel je?
Huilen dan.
  zondag 17 april 2022 @ 23:29:58 #168
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204471237
Media propaganda van alle kanten, Westen, Oosten (overheden) waarvandaan ook gaat de wereld in een grote oorlog trekken.. Als de bevolking in het westen maar genoeg roept om een oorlog om Poetin te stoppen komt die oorlog er. En de media doet zijn ding, die oorlog komt ben ik bang.

Wat een vooropgezet vuil spel.
Lach met een schone bips
pi_204471511
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 23:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
Media propaganda van alle kanten, Westen, Oosten (overheden) waarvandaan ook gaat de wereld in een grote oorlog trekken.. Als de bevolking in het westen maar genoeg roept om een oorlog om Poetin te stoppen komt die oorlog er. En de media doet zijn ding, die oorlog komt ben ik bang.

Wat een vooropgezet vuil spel.
Putin zit in een whack the dog situatie. Zijn populariteit implodeerde in Rusland en de Krim liet zijn cijfers stijgen. Hij daalde weer als een gek in de peilingen door slecht management en corruptie en de oorlog in Oekrane brengt hem de populariteit weer kunstmatig terug.

En als lijfsbehoud de insteek is zal de media er met wel of niet over berichten niet veel invloed op hebben.
pi_204471520
quote:
Oh jeejte toch

[ twitter ]
Volgens mij heeft Poetin nu al meermaals gedreigd met nucleaire wapens dus dit is geen vreemde opmerking van Zelensky. Zowel aan het begin van de oorlog tegen de NAVO als vorige week richting Finland en Zweden.

Kortom, het probleem zit toch echt in Moskou.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2022 00:37:48 ]
  maandag 18 april 2022 @ 00:41:53 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204471534
quote:

[..]
[..]
De biologische wapens zouden in Marioepol zijn gebruikt.
Het zou eigenlijk zo maar kunnen dat men daadwerkelijk iets van chemische wapens gebruikt, Rusland is niet onbekend met allerlei soorten gif gebruiken.
Plus Marioepol ligt gesoleerd dus geen haan die er naar zou kraaien, en ja ik weet niet wat ergens is nucleaire of chemische wapens beide verschrikkelijk.
pi_204471596
quote:
Oh jeejte toch

[ twitter ]
Wacht.......Poetin dreigt meerdere malen met kernwapens en heeft mogelijk al biologische wapens gebruikt, maar
jij vind het heel erg dat Zelensky zich zorgen maakt over de inzet van deze wapens tegen zijn land? Dan is het ineens 'wanhopig NATO in het conflict betrekken'?

-knip-

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 18-04-2022 08:21:22 ]
  maandag 18 april 2022 @ 01:06:04 #173
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204471608
quote:
Oh jeejte toch

[ twitter ]
Zijn lichaamstaal, handgebaren en knipperen van zijn ogen maken op mij geen zuivere indruk.. Dacht dat ie acteur was, maar schijnbaar geen hele goede :)
Lach met een schone bips
  maandag 18 april 2022 @ 01:10:19 #174
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204471616
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wacht.......Poetin dreigt meerdere malen met kernwapens en heeft mogelijk al biologische wapens gebruikt, maar
jij vind het heel erg dat Zelensky zich zorgen maakt over de inzet van deze wapens tegen zijn land? Dan is het ineens 'wanhopig NATO in het conflict betrekken'?

-knip-
Laten we hopen dat het niet zo ver komt, maar de BNW'er in mij zegt dat we allemaal in een oorlog getrokken gaan worden.

Wat ik echt niet hoop.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 18-04-2022 08:21:47 ]
Lach met een schone bips
pi_204471856
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 00:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Putin zit in een whack the dog situatie. Zijn populariteit implodeerde in Rusland en de Krim liet zijn cijfers stijgen. Hij daalde weer als een gek in de peilingen door slecht management en corruptie en de oorlog in Oekrane brengt hem de populariteit weer kunstmatig terug.

En als lijfsbehoud de insteek is zal de media er met wel of niet over berichten niet veel invloed op hebben.
President Vladimir V. Putin’s approval ratings have reached levels unseen in years, according to an independent poll released on Thursday, as many Russians rally around the flag in the face of mounting international pressure.

Eighty-three percent of Russians said they approved of Mr. Putin’s actions, up from 69 percent in January, according to a poll by the Levada Center, an independent pollster in Moscow. Ratings of many other government institutions, as well as the governing party, have also gone up, the poll indicated.

https://www.nytimes.com/2(...)l-rating-russia.html
pi_204471877
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Poetin nu al meermaals gedreigd met nucleaire wapens dus dit is geen vreemde opmerking van Zelensky. Zowel aan het begin van de oorlog tegen de NAVO als vorige week richting Finland en Zweden.

Kortom, het probleem zit toch echt in Moskou.
Volgens Zelensky, Volgens Zelensky, Volgens Zelensky, Volgens Zelensky...... ja dan zal het allemaal wel waar zijn.

Die waardeloze mongool en zijn voorgangers hebben 8 jaar lang hun "tegenstanders" (lees Oekrainische Russen) proberen uit te moorden in het Zuiden maar alles is Rusland zijn schuld.
Ondertussen zakt dit conflikt steeds verder weg in de persberichtjes en na een maand interesseert het niemand meer in de EU, zoals gewoonlijk.

Meer bewjzen over die lieve Oekrainiers in Mariupol die burgers als schilden gebruikten.

Waarom in Mariupol de Oekrainiers zo hebben huisgehouden?
Omdat de stad overweldigend Russisch gezind was. (let op vanaf 3:00 hoe de tanks dwars door de bariccades racen met alle gevaar voor de burgers en straatgevechten breken uit)
  maandag 18 april 2022 @ 07:05:45 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204471902
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 06:29 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens Zelensky, Volgens Zelensky, Volgens Zelensky, Volgens Zelensky...... ja dan zal het allemaal wel waar zijn.

Die waardeloze mongool en zijn voorgangers hebben 8 jaar lang hun "tegenstanders" (lees Oekrainische Russen) proberen uit te moorden in het Zuiden maar alles is Rusland zijn schuld.
Ondertussen zakt dit conflikt steeds verder weg in de persberichtjes en na een maand interesseert het niemand meer in de EU, zoals gewoonlijk.

Meer bewjzen over die lieve Oekrainiers in Mariupol die burgers als schilden gebruikten.

Omdat de stad overweldigend Russisch gezind was. (let op vanaf 3:00 hoe de tanks dwars door de bariccades racen met alle gevaar voor de burgers en straatgevechten breken uit)
Je bedoelt dat Rusland 8 jaar lang een proxy-oorlog heeft gevoerd om Oekrane bij het het Westen weg te houden. Em toen dat niet lukte en z'n populariteitscijfers tot een dieptepunt waren gedaald maar weer een oorlog is begonnen.

Classic Putin stijl. In Tsjetsjeni en Georgi ging het precies zo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204471910
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Tot het bittere einde
Alle steun tm de Krim, maar met eigen leger.

Verdedigend mogen we meer helpen dan aanvallend, mijn mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204471915
quote:

[..]
[..]
Nieuws? Jij hebt daar nog vertrouwen in? Geloof ik niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204472362
https://t.me/intelslava/2(...)Ao2c_ySZHSgFucA9NKDU

Units of the NM of the LPR and the Armed Forces of the Russian Federation entered Kremennaya. There are street fights
  maandag 18 april 2022 @ 09:44:21 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204472424
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 06:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
President Vladimir V. Putin’s approval ratings have reached levels unseen in years, according to an independent poll released on Thursday, as many Russians rally around the flag in the face of mounting international pressure.

Eighty-three percent of Russians said they approved of Mr. Putin’s actions, up from 69 percent in January, according to a poll by the Levada Center, an independent pollster in Moscow. Ratings of many other government institutions, as well as the governing party, have also gone up, the poll indicated.

https://www.nytimes.com/2(...)l-rating-russia.html
Niet zo vreemd als je tegen hem bent draai je de nor in.
  maandag 18 april 2022 @ 09:48:02 #182
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204472448
Wat vind je daarvan schaamlap dat het woordje oorlog 10 tot 15 jaar cel kan opleveren?
  maandag 18 april 2022 @ 09:49:08 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204472452
quote:

[..]
Nee, helemaal niks "volgens Zelensky": Poetin laat geen kans onbenut om te beginnen over kernwapens.
quote:

Ja goeie bron joh, die Patrick Lancaster. Je weet dat die man onderdeel is van de Russische propagandamachine?

Zie bijvoorbeeld: https://www.bellingcat.co(...)ation-in-the-donbas/
Huilen dan.
pi_204472744
twitter

En maar volhouden dat het om een speciale militaire operatie gaat met als doel de bevolking in de Donbass te bevrijden van Oekrans terreur...
pi_204472795
Hoe kijken de Ruslandsympathisanten aan tegen de Chinese politiek? Is dat ook allemaal veel beter dan de democratische waarden in Nederland?
pi_204472816
quote:

[..]

8 jaar lang heeft Rusland het gebied onrustig gehouden.
Datzelfde Rusland, die onrust in Tsjetsjeni en Syri gewoon plat gebombardeerd heeft.

quote:
Je bedoelt dat Rusland maling had aan de achtergebleven burgers in de stad en gewoon vol in de aanval ging en de stad met burgers en al volledig heeft verwoest.

quote:
Je bedoelt die situatie waarbij de burgers op afstand staan en de tanks geen gevaar voor ze vormen...
Plus dat jij kennelijk had verwacht dat de tanks zich lieten tegenhouden door barricades?
  maandag 18 april 2022 @ 10:36:18 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204472835
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 15:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Helaas wel ja. Zelfs de dienstdoende mod.
In een meer algemeen kader als je een totaal onnodige oorlog begint met wereldwijde gevolgen zoals hongersnood en armoede. Door hogere voedsel en energie prijzen. Dan ben je een slecht mens. En als je het daar niet mee eens kan zijn? Dan is er iets mis denk ik.
  maandag 18 april 2022 @ 10:41:02 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204472866
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 09:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, helemaal niks "volgens Zelensky": Poetin laat geen kans onbenut om te beginnen over kernwapens.
[..]
Ja goeie bron joh, die Patrick Lancaster. Je weet dat die man onderdeel is van de Russische propagandamachine?

Zie bijvoorbeeld: https://www.bellingcat.co(...)ation-in-the-donbas/
Wat doet het er precies toe dat die man een vermeend onderdeel zou zijn van de Russische propagandamachine?
pi_204472900
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat doet het er precies toe dat die man een vermeend onderdeel zou zijn van de Russische propagandamachine?
Datgene dat objectief waarneembaar is.
  maandag 18 april 2022 @ 10:46:14 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204472904
quote:

[..]
Ja wat zou dat er nou toe doen _O- :W .
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 10:46:25 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204472908
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 10:30 schreef NightDancert het volgende:
Hoe kijken de Ruslandsympathisanten aan tegen de Chinese politiek? Is dat ook allemaal veel beter dan de democratische waarden in Nederland?
De Chinese regering heeft ook een propaganda machine om de kijk van mensen op hun handelen in het westen te benvloeden. Plus dat ze door middel van economische "hulp" hun invloed enorm hebben uitgebreid. Het winnen zonder te schieten strategie. En dan laat ik spionage en de cyberoorlog wat al jaren gaande is er maar buiten. Plus corruptie bij het IOC en dergelijke.
  maandag 18 april 2022 @ 10:58:12 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204473000
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2022 10:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja wat zou dat er nou toe doen _O- :W .
Het is een oprechte vraag. Wat doet het er toe dat iemand hier iets post dat van Russische makelij is? Wat is daar erg aan?
pi_204473015
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een oprechte vraag. Wat doet het er toe dat iemand hier iets post dat van Russische makelij is? Wat is daar erg aan?
Tja, je fulmineert zelf heel veel richting msm, maar o wee als iemand benoemt dat PL Russische propaganda is ..
  maandag 18 april 2022 @ 11:24:40 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473199
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2022 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat het erg is, maar die context benoemen is essentieel voor het op waarde schatten van de door betreffende user gepresenteerde "bewijzen".
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 11:37:52 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204473326
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat het erg is, maar die context benoemen is essentieel voor het op waarde schatten van de door betreffende user gepresenteerde "bewijzen".
Hmm. Dat is interessant, context benoemen .. Kun je de geposte informatie niet zonder dat op waarde schatten dan? En waarom zet je het woord bewijzen hier tussen aanhalingstekens?
pi_204473349
quote:

Mijn post refereert niet aan Zelensky maar aan Poetin die deze uitspraken deed. Ik dacht dat jij aardig volgde wat Poetin zegt?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2022 11:41:17 ]
pi_204473387
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En ook de essentie van BNW, verder kijken dan de faade.
Iets waarmee Dejann in een andere discussie op BNW loopt te zwaaien...
pi_204473445
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2022 17:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Zelensky Net Worth

Net Worth $596 Million
Private Jets 3
Luxury Yachts 5
Mansions and Villa 15+

Saudi Aramco
Apple
Microsoft
Meta
Alphabet
Amazon
Tesla

Zelensky Annual Income
Year Income

2021 $113 Million
2020 $90 Million
2019 $44 Million
2018 $19 Million
2017 $15 Million
2016 $7 Million

Ter vergelijking, Putin verdient 187.000 dollar als president en claimt zelf een vermogen van totaal 500.000 dollar te hebben
Zijn werkelijke vermogen wordt geschat op 70 miljard ..
  maandag 18 april 2022 @ 12:32:26 #199
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_204473703
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 16:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Persvrijheid hier?
In Nederland?
Je weet dat je in Rusland bij het woord oorlog voor 10 jaar de nor in draait he.
En als je maar iets gemeens zegt over het Kremlin het leger of Poetin je of verdwijnt of gewoon een heerlijk glas plutonium watertje krijgt of gewoon doorgeeft word met kogels...
Ik was wel een heel klein beetje sarcastisch..
Nederland 2026: Ontevreden in het hof van Eden
pi_204473873
quote:

[..]
Ach dat weet je zelf toch.
De ander kant is altijd propaganda en wat men in het Westen leest is allemaal waar hoor..... eeeeecht waar...kinderlijke opvattingen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')