abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:19:40 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392433
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 11:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat zou fijn zijn. Maar die 'twijfel' over het feit dat de Russische aanvalsoorlog dood en vernietiging tot gevolg heeft komt daar ook vandaan. Gaan we die dan ook verbannen uit dit topic?
Dat bekijken we per post

Ben het hier eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen overigens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204392459
Dus even een korte samenvatting van de hele situatie voor de 'twijfelaars', 'neutralen' en 'denkende burgers':

Alles wat Rusland doet mag niet, en bijna alles wat ze op de grond doen valt onder de noemer oorlogsmisdaad.

Wat Oekraïne doet mag wel, en sommige dingen zitten op het randje en zouden ze niet moeten doen.

En dit plaatje verandert niet door wat je denkt over main stream media en hun berichtgeving, je vaccinatiestatus of je ideeën over genderfluïditeit.

Sim.pel
pi_204392524
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat bekijken we per post

Ben het hier eerlijk gezegd nog niet tegen gekomen overigens
Het zit natuurlijk verpakt in het narratief dat op de een of andere manier wat de Russen doen niet veel fouter is dan de misdaden van Oekraïners. Ik hou me meestal ver weg van de discussies in die fora, omdat ik letterlijk denk dat de mensen die geloven in wat daar gangbaar is in een gesloten inrichting thuishoren, maar je hoeft niet echt een genie te zijn om de dogwhistles die daar rondgaan te herkennen. Meestal kunnen ze geen dag voorbij laten gaan zonder een rijke Jood te noemen op een manier die onheil voor de hele wereld voorspelt.

Terwijl ik dit zit te schrijven moet ik plotseling denken aan een schoolvriend van mij die plotseling begon te praten over wat ik nu maar zal omschrijven als 'de illuminati'. Nadat ik begreep wat hij geloofde heb ik nooit meer geprobeerd een gesprek met hem te voeren. Over welk onderwerp dan ook.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:31:03 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392534
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:29 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het zit natuurlijk verpakt in het narratief dat op de een of andere manier wat de Russen doen niet veel fouter is dan de misdaden van Oekraïners. Ik hou me meestal ver weg van de discussies in die fora, omdat ik letterlijk denk dat de mensen die geloven in wat daar gangbaar is in een gesloten inrichting thuishoren, maar je hoeft niet echt een genie te zijn om de dogwhistles die daar rondgaan te herkennen. Meestal kunnen ze geen dag voorbij laten gaan zonder een rijke Jood te noemen op een manier die onheil voor de hele wereld voorspelt.

Terwijl ik dit zit te schrijven moet ik plotseling denken aan een schoolvriend van mij die plotseling begon te praten over wat ik nu maar zal omschrijven als 'de illuminati'. Nadat ik begreep wat hij geloofde heb ik nooit meer geprobeerd een gesprek met hem te voeren. Over welk onderwerp dan ook.
Geen idee wat ik hier mee aanmoet eerlijk gezegd

Als je geen zin hebt om een gesprekje te voeren met iemand dan moet je dat vooral niet doen maar BNW is een onderdeel van FOK! En ik wil niet dat we dat in NWS met zijn allen af gaan zitten zeiken

Het forum niet, de users niet, de mods ook niet, als je het niet leuk vind ga er dan vooral niet heen en als je er toch bent en je hebt ergens problemen mee dan meld je het daar bij de mods

Niet hier
  zondag 10 april 2022 @ 12:31:11 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204392536
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 12:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, ik zet de zaken in het juiste perspectief: aan de ene kant hebben we het Russiche binnenvallen van een soevereine staat, het complete steden in smeulende puinhopen omtoveren, het doelbewust bombarderen van ziekenhuizen en stations vol vluchtende mensen, het martelen, verkrachten en standrechtelijk executeren van burgers, en aan de andere kant hebben we een soldaat met een fout embleem.

Maar hey, verdedig dan vooral de user die geen partij kiest want het is allebei fout hoor :') . NUANCE!
[..]
:W
Je kunt natuurlijk beide benoemen. Dat Rusland de grote aggressor is in deze oorlog is natuurlijk overduidelijk. Dat betreft een land dat helaas wordt bestuurt door een expansionistische dictator met geen enkel respect voor mensenlevens. Maar ondanks dat kun je ook nog kritisch zijn richting Oekraïners met zulke nare symboliek. Helemaal als ze schijnbaar zo'n hoge functie bekleden. Maar doordat sommige users (zoals jij) dit met zoveel woede en emotie bekijken, is elke negatieve opmerking over Oekraïne of een Oekraïner er één te veel. Misschien moet je proberen wat rustiger en kritischer naar de situatie te kijken in plaats van je constant zo op te winden.
pi_204392540
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Eh, ik roep je eigenlijk op kritisch te lezen.
  zondag 10 april 2022 @ 12:33:39 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204392548
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk beide benoemen. Dat Rusland de grote aggressor is in deze oorlog is natuurlijk overduidelijk. Dat betreft een land dat helaas wordt bestuurt door een expansionistische dictator met geen enkel respect voor mensenlevens. Maar ondanks dat kun je ook nog kritisch zijn richting Oekraïners met zulke nare symboliek. Helemaal als ze schijnbaar zo'n hoge functie bekleden. Maar doordat sommige users (zoals jij) dit met zoveel woede en emotie bekijken, is elke negatieve opmerking over Oekraïne of een Oekraïner er één te veel. Misschien moet je proberen wat rustiger en kritischer naar de situatie te kijken in plaats van je constant zo op te winden.
De tandjes...

Waar tegen geageerd wordt is je bullshit conclusie dat hier zaken genegeerd zouden worden. En natuurlijk je dodelijk vermoeiende act van de onpartijdige, haast stoïcijnse denker die even de psychische opmaak van mede-users in kaart komt brengen. Labiele emo-patiënten dat het zijn.

Maar ik houd me alsnog aanbevolen: toon eens die voorbeelden van momenten waarop hier neonazistische elementen in Oekraïne zouden zijn genegeerd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:34:29 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392552
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:32 schreef HiZ het volgende:

[..]
Eh, ik roep je eigenlijk op kritisch te lezen.
Doe ik denk ik ook wel

Maar ik heb de post wat uitgebreid
  zondag 10 april 2022 @ 12:34:56 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204392554
quote:

[..]
Je negeert het punt volledig, en dat probeer je te verbloemen door er allemaal - even irrelevante als foutieve - conclusies over mijn gemoedstoestand bij te betrekken. Wel jammer, niet verrassend.
Huilen dan.
  zondag 10 april 2022 @ 12:37:07 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204392573
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt om een gesprekje te voeren met iemand dan moet je dat vooral niet doen maar BNW is een onderdeel van FOK! En ik wil niet dat we dat in NWS met zijn allen af gaan zitten zeiken

Het forum niet, de users niet, de mods ook niet, als je het niet leuk vind ga er dan vooral niet heen en als je er toch bent en je hebt ergens problemen mee dan meld je het daar bij de mods

Niet hier
"Een gesprekje voeren"?

Er wordt gewoon keiharde desinformatie verspreid. Mag daar misschien (stevig) op gereageerd worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204392577
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De tandjes...

Waar tegen geageerd wordt is je bullshit conclusie dat hier zaken genegeerd zouden worden. En natuurlijk je dodelijk vermoeiende act van de onpartijdige, haast stoïcijnse denker die even de psychische opmaak van mede-users in kaart komt brengen. Labiele emo-patiënten dat het zijn.

Maar ik houd me alsnog aanbevolen: toon eens die voorbeelden van momenten waarop hier neonazistische elementen in Oekraïne zouden zijn genegeerd?
En hoe onsmakelijk de ideeën van neo-nazi's ook mogen zijn, het denken van iets maakt nog niet dat je daarmee niet meer het recht op zelfverdediging tegen een illegale aanvalsoorlog hebt. De aanval is altijd illegaal, de verdediging wordt het pas als je dat op een manier doet die geen respect toont voor je inactief geworden aanvaller.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:38:51 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392587
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Een gesprekje voeren"?

Er wordt gewoon keiharde desinformatie verspreid. Mag daar misschien (stevig) op gereageerd worden?
Tot op zekere hoogte
  zondag 10 april 2022 @ 12:42:30 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204392625
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De tandjes...

Ik zie toch meerdere users die zich vrij boos maken over het feit dat deze symboliek wordt opgemerkt. En het vervolgens maar iets niet noemenswaardig vinden. 'Labiele emo-patienten' is een term die ik niet heb gebruikt.
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je negeert het punt volledig, en dat probeer je te verbloemen door er allemaal - even irrelevante als foutieve - conclusies over mijn gemoedstoestand bij te betrekken. Wel jammer, niet verrassend.
Ik negeer jouw punt niet maar reageer misschien op een manier die jou niet bevalt. Daar kan ik verder niets aan veranderen. Mijn post haakt verder prima in op die van jou, dus daar ligt het probleem niet.
pi_204392641
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Niet hier
Ik denk dat ik tamelijk goed let op het trekken van mijn grenzen bij wat ik aanval. Overigens heb ik eerder de neiging om Poetin trollen en useful idiots volledig te negeren. Ik heb geen zin om per ongeluk een ban op de lopen omdat ik iemand te ongezouten heb verteld wat voor idioot/k*gezwel op het aangezicht van deze aarde hij is.

Maar als we het feitelijk kunnen houden zoals hier... waarom niet.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:46:51 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392671
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:43 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ik tamelijk goed let op het trekken van mijn grenzen bij wat ik aanval. Overigens heb ik eerder de neiging om Poetin trollen en useful idiots volledig te negeren. Ik heb geen zin om per ongeluk een ban op de lopen omdat ik iemand te ongezouten heb verteld wat voor idioot/k*gezwel op het aangezicht van deze aarde hij is.

Maar als we het feitelijk kunnen houden zoals hier... waarom niet.
Was meer aan Etto gericht
  zondag 10 april 2022 @ 12:51:34 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204392706
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Was meer aan Etto gericht
wtf spec... serieus
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:52:03 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392712
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
wtf spec... serieus
Wat
  zondag 10 april 2022 @ 12:52:23 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204392716
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat
Wat was er in vredesnaam mis met die post?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:54:55 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392744
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat was er in vredesnaam mis met die post?
ik ben niet geinteresseert in wat ze in BNW met elkaar bespreken

bespreek het daar
  zondag 10 april 2022 @ 12:55:33 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204392753
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ben niet geinteresseert in wat ze in BNW met elkaar bespreken

bespreek het daar
Het ging over HIER spec, het was een antwoord op Roarke. Ik noem zelfs déze reeks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 12:57:00 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204392768
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het ging over HIER spec, het was een antwoord op Roarke. Ik noem zelfs déze reeks.
volgens mij ging het vooral over BNW maar goed mijn fout dan

zal achter eens vragen
pi_204392817
quote:

[..]
Oekraïne verdedigt zich tegen een invasiemacht die als doel heeft Oekraïne weg te vagen en daarvoor zelfs hele steden platlegt en burgers op straat executeert. Oekraïne mag zich verdedigen met alle middelen die ze hebben. Zelfs Nazis die minder dan 1% van Oekraïne uitmaken mogen het land verdedigen tegen de Nazis uit Rusland die Oekraïne wil wegvagen.
  zondag 10 april 2022 @ 13:05:36 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204392862
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij ging het vooral over BNW maar goed mijn fout dan

zal achter eens vragen
Dat had je inderdaad goed gezien. Het waren weer voornamelijk negatieve opmerkingen over BNW.
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 13:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oekraïne verdedigt zich tegen een invasiemacht die als doel heeft Oekraïne weg te vagen en daarvoor zelfs hele steden platlegt en burgers op straat executeert. Oekraïne mag zich verdedigen met alle middelen die ze hebben. Zelfs Nazis die minder dan 1% van Oekraïne uitmaken mogen het land verdedigen tegen de Nazis uit Rusland die Oekraïne wil wegvagen.
Niemand heeft het hier dan ook in twijfel getrokken over Oekraïne zich mag verdedigen. Natuurlijk mogen ze dat. Nazisme daarentegen moet je ten sterkste afkeuren, van welke kant het ook komt.
pi_204392965
Helemaal klaar met die NSB wappie populisten hier. Geef me desnoods een ban, maar moet het even gezegd hebben.
  zondag 10 april 2022 @ 13:18:34 #125
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204393002
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand heeft het hier dan ook in twijfel getrokken over Oekraïne zich mag verdedigen. Natuurlijk mogen ze dat. Nazisme daarentegen moet je ten sterkste afkeuren, van welke kant het ook komt.
En dat gebeurd dan gewoon ook, je verzint dingen en legt mensen woorden in hun mond.

Het is hier al meermalen veroordeeld dat een minuscule groep Nazi's onderdeel van het Oekraïense leger is.

Oekraïne heeft zelfs aangegeven er onderzoek naar te doen. Oke het is afwachten of dat gaat gebeuren, maar voorlopig hebben ze daar wel iets anders aan hun hoofd.

Het gaat erom dat het Baudet (en dus BNW) narratief dat Putin dus (een beetje) gelijk heeft over die Nazi's. En dat is dus gewoon pure bullshit.

En natuurlijk is hier meer begrip voor eventuele oorlogsmisdaden vanuit Oekraïne.. Die Russen moorden hun familie uit, dat er dan een keer wat Oekraïense soldaten wraak nemen tjah...

Overigens is ergens begrip voor hebben niet meteen goedkeuring geven of het bagatelliseren.

En dat er even wat negatief gezegd wordt over BNW is logisch als men ineens het BNW narratief hier gaat brengen. Doe dat lekker op BNW, daar val ik ze toch ook niet meer lastig.
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')