abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204363989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, bleek o.a. al uit de eerder vrijgegeven documentatie.
Precies. Al maken zinnen als ‘ik was wel betrokken maar had geen betrokkenheid’ het natuurlijk niet beter,
zie email 27 oktober
pi_204363994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jack heeft natuurlijk gelijk. Ben heel benieuwd wat PvdA en GL gaan doen.
Mja, boeit dat? Coalitie gaat Hugo niet wegsturen. Dat waren ze al niet van plan en zijn ze na het debat vast ook niet van plan.
pi_204363996
quote:
[ twitter ]
Jack heeft natuurlijk gelijk. Ben heel benieuwd wat PvdA en GL gaan doen.
Zou leuk zijn als Sywert zoiets zou tweeten :D
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:26:14 #54
236264 crew  capricia
pi_204364018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je hebt dit debat toch niet nodig om die diagnose te stellen?
Dus dit debat heeft geen nut? :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2022 @ 20:26:15 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204364020
quote:
Ben heel benieuwd wat PvdA en GL gaan doen.
Maakt het veel uit?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204364039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maakt het veel uit?
Nou ja op zich. Coalitie (+SGP?) is wel een hele dunne basis. Voor 1 april 2021 was dat gewoon opzouten.
zie email 27 oktober
pi_204364041
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet echt. Je krijgt toch geen antwoorden op vragen en de uitkomst stond al vast voor het debat was begonnen.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:27:55 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204364045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja op zich. Coalitie (+SGP?) is wel een hele dunne basis. Voor 1 april 2021 was dat gewoon opzouten.
76 is genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204364051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:25 schreef alpeko het volgende:

[..]
Zou leuk zijn als Sywert zoiets zou tweeten :D
Zijn CDA-lidmaatschap speelde volgens Hugo de J. geen rol. :')
pi_204364052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, boeit dat? Coalitie gaat Hugo niet wegsturen. Dat waren ze al niet van plan en zijn ze na het debat vast ook niet van plan.
Ja, het standpunt van GL en PvdA boeit. Dat gaat over hoe breed de steun voor De Jonge is. De coalitie + SGP zullen hem beschermen, maar dat is een erg smalle basis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204364073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het standpunt van GL en PvdA boeit. Dat gaat over hoe breed de steun voor De Jonge is. De coalitie + SGP zullen hem beschermen, maar dat is een erg smalle basis.
Al zou dat zonder de SGP zijn, dan is dat voldoende om Hugo de J. te laten zitten. Ze hebben sowieso lak aan de Kamer. Dat blijkt uit alles.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:29:07 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204364087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het blijft wel kleven en erg vervelend zo'n eend in de Kabinetskooi te hebben... die ms een doel kan dienen om voor wat afleiding te gaan zorgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204364088
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Volgens mij is de taak van de Kamer om het kabinet te controleren op daden. Niet op persoonlijkheid.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:29:45 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204364111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
76 is genoeg.
Wordt het eigenlijk hoofdelijk stemmen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:29:47 #65
236264 crew  capricia
pi_204364113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet echt. Je krijgt toch geen antwoorden op vragen en de uitkomst stond al vast voor het debat was begonnen.
Ik vind het ook een onzinnig debat. Het onderzoek is nog helemaal niet afgerond. De kamer heeft het debat enkel aangevraagd vanwege de Volkskrant. Denk dat er weinig te verwachten viel.

Vooral niet professioneel van de kamer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:30:41 #66
236264 crew  capricia
pi_204364141
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Volgens mij is de taak van de Kamer om het kabinet te controleren op daden. Niet op persoonlijkheid.
Dan is het wijs om het onderzoek in zijn geheel af te wachten. En niet met halve informatie een debat aan het vragen. Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204364146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Al zou dat zonder de SGP zijn, dan is dat voldoende om Hugo de J. te laten zitten. Ze hebben sowieso lak aan de Kamer. Dat blijkt uit alles.
Maar een bredere steun is wel noodzakelijk voor veel plannen. Je moet moet breder kijken dan alleen dit de debat.

Wat GL en PvdA doen doet er toe. Sterker: vanaf het begin vind ik dat eigenlijk het enige interessante aan dit hele debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204364164
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het ook een onzinnig debat. Het onderzoek is nog helemaal niet afgerond. De kamer heeft het debat enkel aangevraagd vanwege de Volkskrant. Denk dat er weinig te verwachten viel.

Wat mij betreft ligt er nu genoeg om de conclusie te trekken dat De Jonge zich wel met die deal heeft bemoeid en er zelfs een aanjagende rol in heeft gehad, ondanks dat er voldoende vraagtekens waren over Sywert en trawanten.

Dan zou je gewoon af moeten zijn. Een minister moet boven iedere twijfel verheven zijn. Da's bij deze leraar allang niet meer het geval.
pi_204364186
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar een bredere steun is wel noodzakelijk voor veel plannen. Je moet moet breder kijken dan alleen dit de debat.

Wat GL en PvdA doet er toe. Sterker: vanaf het begin vind ik dat eigenlijk het enige interessante aan dit hele debat.
Alsof partijen per definitie plannen niet meer gaan steunen omdat Hugo blijft zitten...
pi_204364203
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan is het wijs om het onderzoek in zijn geheel af te wachten. En niet met halve informatie een debat aan het vragen. Toch?
Ja en nee. Je kunt nu als Kamer moeilijk negeren dat Hugo al (of pas want hoezo vergeet je dat) in juni wist dat ie betrokken was of betrokkenheid had en dus de Kamer onvolledig of niet volledig had geïnformeerd. Daar gaat het onderzoek van Deloitte niet over. Kort gezegd: hij heeft de Kamer bedonderd door dat te verzwijgen, ontkennen of op bijzondere wijze vergeten te zijn dat ie appte met Sywert.
  donderdag 7 april 2022 @ 20:33:39 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204364231
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Yep en Hugo had niet de trots moeten hebben zichzelf te betrekken in het witwassen waar hij als betrokkene geen betrokkenheid meer mee heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:34:01 #72
236264 crew  capricia
pi_204364238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat mij betreft ligt er nu genoeg om de conclusie te trekken dat De Jonge zich wel met die deal heeft bemoeid en er zelfs een aanjagende rol in heeft gehad, ondanks dat er voldoende vraagtekens waren over Sywert en trawanten.

Dan zou je gewoon af moeten zijn. Een minister moet boven iedere twijfel verheven zijn. Da's bij deze leraar allang niet meer het geval.
Dus dit debat was helemaal niet nodig voor jou. Hij moet hoe dan ook gewoon weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204364252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die hele deal in die omstandigheden doet er gewoon niks toe. En sowieso heeft De Jonge met zijn hele handelen daarna wel een behoorlijk krediet verdiend, wat mij betreft.

Wel of niet wegsturen gaat dus niet om die deal, maar om zijn ontkennen. Ik vind dat genoeg voor een zware waarschuwing (afkeuring), maar zeker bij De Jonge die echt wel wat krediet mag hebben niet genoeg voor wegsturen (wantrouwen).
pi_204364285
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus dit debat was helemaal niet nodig voor jou. Hij moet hoe dan ook gewoon weg.
Klopt. Heeft maandenlang glashard gelogen. Dan zou je gewoon af moeten zijn.

quote:
Rutte: het werd ingewikkeld om van deze achterstand terug te komen. Maar tot die afweging is hij zelf gekomen.
Zo ging het met Zijlstra, maar met narcisten lukt zoiets niet.
pi_204364330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hele deal in die omstandigheden doet er gewoon niks toe. En sowieso heeft De Jonge met zijn hele handelen daarna wel een behoorlijk krediet verdiend, wat mij betreft.

Wel of niet wegsturen gaat dus niet om die deal, maar om zijn ontkennen. Ik vind dat genoeg voor een zware waarschuwing (afkeuring), maar zeker bij De Jonge die echt wel wat krediet mag hebben niet genoeg voor wegsturen (wantrouwen).
Dat hij krediet heeft verdiend, ben ik het niet mee eens. Hij zou gewoon evenveel krediet moeten hebben als ieder ander. En dat krediet is op als je maanden glashard hebt staan liegen en hebt lopen pushen voor deze flutdeal. Ook nog eens op basis van compleet verkeerde argumenten, zoals de beeldvorming over Hugo de Jonge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')