abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2022 @ 15:26:46 #251
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat zou een mooi streven zijn, een goede omgeving creëren zodat niemand hoeft te klagen over abortus want een mensenleven erbij is alleen maar goed.
Neuh, ook dat niet.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:28:03 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349306
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:26 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequenties
Klopt, dat kan als consequentie hebben dat een vrouw zwanger raakt. Dat kan weer als consequentie hebben dat er noodgedwongen voor abortus moet worden gekozen omdat de vrouw in kwestie zichzelf niet in staat ziet om de verantwoordelijkheid voor het opvoeden van een kind te dragen.
pi_204349338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Zwartwassen het volgende:

[..]
Dus ik mag mijn kinderen doden, omdat het "mijn" kinderen zijn?
Een klompje cellen is een kind?

En anders...goh je zou maar als vrouw aan jou overgeleverd zijn. Kind zwaar gehandicapt en vrouw komt te overlijden als het geboren wordt maar mag van jou geen abortus plegen want jij hebt bepaalt dat het niet mag.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee het is niet haar lichaam omdat het in haar lichaam plaatsvind. A
En omdat het in het lichaam van een vrouw bevind bepaald de vrouw dat en niet jij of de overheid.
Corporate translator
pi_204349341
quote:

[..]
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequenties
Ik snap jouw punt niet. Het is hopeloos ouderwets moreel gezever. Wat begrijp jij niet aan het juridische feit dat niemand jou kan dwingen om je lichaam ter beschikking te stellen om een leven te redden? Kun je veel van vinden, maar dat is nu eenmaal een feit dus onze mening is irrelevant. Waarom is dit opeens anders als van een vrouw wordt geeist dat ze haar baarmoeder ter beschikking moet stellen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204349346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Klopt, dat kan als consequentie hebben dat een vrouw zwanger raakt. Dat kan weer als consequentie hebben dat er noodgedwongen voor abortus moet worden gekozen omdat de vrouw in kwestie zichzelf niet in staat ziet om de verantwoordelijkheid voor het opvoeden van een kind te dragen.
En dat kan weer consequenties hebben dat mensen boos worden dat er zomaar abortussen worden gepleegd, zodoende dat het verboden wordt om abortus te plegen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204349353
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Het gaat hier om het recht op abortus, niet dat je per definitie abortus moet plegen.

Koekoek.

Beetje rechten van vrouwen afpakken omdat dat lekker in je conservatieve waarden ligt.
Ik weet waar het over gaat.

Blijft alsnog de vraag staan hoe jij weet hoeveel contact user x of y met vrouwen heeft.
pi_204349357
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef HSG het volgende:

[..]
Een klompje cellen is een kind?

En anders...goh je zou maar als vrouw aan jou overgeleverd zijn. Kind zwaar gehandicapt en vrouw komt te overlijden als het geboren wordt maar mag van jou geen abortus plegen want jij hebt bepaalt dat het niet mag.
[..]
En omdat het in het lichaam van een vrouw bevind bepaald de vrouw dat en niet jij of de overheid.
Dus ook als een kind bijna geboren is, dan mag de vrouw ook bepalen wat ze doen, puur vanwege het feeiet dat het in haar lichaam zit?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204349369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dus ook als een kind bijna geboren is, dan mag de vrouw ook bepalen wat ze doen, puur vanwege het feeiet dat het in haar lichaam zit?
Ja.
Corporate translator
pi_204349373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik snap jouw punt niet. Het is hopeloos ouderwets moreel gezever. Wat begrijp jij niet aan het juridische feit dat niemand jou kan dwingen om je lichaam ter beschikking te stellen om een leven te redden? Kun je veel van vinden, maar dat is nu eenmaal een feit dus onze mening is irrelevant. Waarom is dit opeens anders als van een vrouw wordt geeist dat ze haar baarmoeder ter beschikking moet stellen?
Dat iets juridisch is vastgesteld betekent niet dat dat nooit meer gaat veranderen. Alsof er dan geen discussie over mogelijk is omdat het een wet is... Zo werkt de wereld niet, juridische zaken veranderen constant
  woensdag 6 april 2022 @ 15:34:28 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204349384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel fijn dat als er een kind geboren wordt, de vader ook verantwoordelijkheid neemt en een rol speelt in de opvoeding.
Ik vind zelfs dat een vrouw die abortus wil laten plegen daar ook met de eventueel toekomstige vader over zou moeten spreken.
Wat niet wegneemt dat de beslissing wat mij betreft uiteindelijk bij de vrouw moet liggen.
Jij neukt niet zonder gedegen bescherming?
En in het geval van oa de staat waar de topic over gaat betaal jij iig mee aan de kosten (want goed verzekerd zijn hiervoor is niet echt standaard)? Wacht jij met zonder condoom voordat dat geregeld is (kan wel eventjes duren),

Jij hebt enkel seks als het serieus is, je ook klaar bent om vader te worden? Want hè, v.an seks kunnen er kinderen komen. Zelfs als je voorzichtig was is er die hele kleine kans.

Ben je hier echt klaar voor?
Hierin ben ik best een kenau. Ik ken amper een man die zich echt beseft en ernaar leeft hoe het echt is.
Mannen hoeven niet 40+ jaar anticonceptie te nemen die in meer of mindere mate hun hele hormoon balans beïnvloed. Mannen dragen geen 9 maanden een kind met alle lichamelijke gevolgen die dat heeft.

Teveel mannen praten te makkelijk over abortus en klagen over hun verantwoordelijkheid.
Wel,of geen kind ligt bij de vrouw in de praktijk. Dit is niet makkelijk, niet leuk en heeft vergaande gevolgen. En te vaak moet er iets gekozen worden wat die vrouw bij zich moet dragen. Fysiek, emotioneel. Of,het nu om nare gevolgen van anticonceptie gaat of de grote gevolgen van abortus. Fysiek,en emotioneel draagt de vrouw de prijs.

Ik reageren nu op jou, maar een fiks deel van mijn reactie is gericht op de anti abortus users.
Voor hen zeg ik nogmaals, de vrouw die abortus pleegt betaald een prijs. Hoe later de abortus, hoe hoger de prijs. Maar nooit is het zonder kosten. Onthou dat.

Ts, sorry dat ik jouw post hiervoor misbruikt heb.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:34:58 #261
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
En dat kan weer consequenties hebben dat mensen boos worden dat er zomaar abortussen worden gepleegd, zodoende dat het verboden wordt om abortus te plegen.
En dat heeft weer als consequentie dat er allerlei kinderen worden geboren in een omgeving waarin ze ongewenst zijn, zonder liefde en ouders die ongelukkig zijn en niet over de juiste vaardigheden beschikken. En welke consequentie dat op de lange termijn heeft mag jij invullen.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:35:39 #262
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204349395
quote:

[..]
Toch is het de man die er voor kiest klaar te komen. Oftewel, je argument is kul.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204349397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:33 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat iets juridisch is vastgesteld betekent niet dat dat nooit meer gaat veranderen. Alsof er dan geen discussie over mogelijk is omdat het een wet is... Zo werkt de wereld niet, juridische zaken veranderen constant
Maar waarom dan alleen voor een baarmoeder? Waarom mag een arts na jouw overlijden niet zonder toestemming jouw organen gebruiken? Weet je hoeveel levens daarmee gered kunnen worden? Waarom alleen over dit lopen zeuren?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204349406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
zonder liefde en ouders die ongelukkig zijn en niet over de juiste vaardigheden beschikken. En welke consequentie dat op de lange termijn heeft mag jij invullen.
Alsof elk kind dat ongewenst ter wereld is gebracht een kut leven heeft..
pi_204349413
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch is het de man die er voor kiest klaar te komen. Oftewel, je argument is kul.
Masturbatie is moord! *O*
pi_204349420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
En in het geval van oa de staat waar de topic over gaat betaal jij iig mee aan de kosten (want goed verzekerd zijn hiervoor is niet echt standaard)? Wacht jij met zonder condoom voordat dat geregeld is (kan wel eventjes duren),

Jij hebt enkel seks als het serieus is, je ook klaar bent om vader te worden? Want hè, v.an seks kunnen er kinderen komen. Zelfs als je voorzichtig was is er die hele kleine kans.

Hierin ben ik best een kenau. Ik ken amper een man die zich echt beseft en ernaar leeft hoe het echt is.
Mannen hoeven niet 40+ jaar anticonceptie te nemen die in meer of mindere mate hun hele hormoon balans beïnvloed. Mannen dragen geen 9 maanden een kind met alle lichamelijke gevolgen die dat heeft.

Teveel mannen praten te makkelijk over abortus en klagen over hun verantwoordelijkheid.
Wel,of geen kind ligt bij de vrouw in de praktijk. Dit is niet makkelijk, niet leuk en heeft vergaande gevolgen. En te vaak moet er iets gekozen worden wat die vrouw bij zich moet dragen. Fysiek, emotioneel. Of,het nu om nare gevolgen van anticonceptie gaat of de grote gevolgen van abortus. Fysiek,en emotioneel draagt de vrouw de prijs.

Ik reageren nu op jou, maar een fiks deel van mijn reactie is gericht op de anti abortus users.
Voor hen zeg ik nogmaals, de vrouw die abortus pleegt betaald een prijs. Hoe later de abortus, hoe hoger de prijs. Maar nooit is het zonder kosten. Onthou dat.

Volledig met je eens. Overal de wereld en hier ook op FOK zijn er genoeg mannen die graag willen bepalen wat een vrouw wel of niet mag doen maar geen enkel verantwoordelijkheid willen nemen.
Corporate translator
pi_204349424
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er zal geen kind ter wereld gebracht worden als een man klaar komt, alleen als de lul in de vagina zit. De vrouw bepaald ook of de lul erin gaat of niet.
pi_204349427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Er zal geen kind ter wereld gebracht worden als een man klaar komt, alleen als de lul in de vagina zit. De vrouw bepaald ook of de lul erin gaat of niet.
En bepaald ook wat er in haar groeit.
Corporate translator
pi_204349430
quote:

[..]
Haha, grapjas.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:38:59 #270
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204349431
quote:

[..]
Die bepaald echter niet of in de vagina zittende lul klaarkomt.
pi_204349434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Maar waarom dan alleen voor een baarmoeder? Waarom mag een arts na jouw overlijden niet zonder toestemming jouw organen gebruiken? Weet je hoeveel levens daarmee gered kunnen worden? Waarom alleen over dit lopen zeuren?
Omdat dit over abortus gaat en niet over orgaandonaties.. Zucht
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 15:39:23 #272
70532 loveli
N
pi_204349437
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:02 schreef summer2bird het volgende:
Even een relevant voorbeeld van een vrouw die ik ken.
Mevrouw is 25 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze gaat naar de dagbesteding en woont samen met haar vriend die een baan heeft waardoor hij veel weg is. Mevrouw heeft al een kind gehad die is afgenomen en in een pleeggezin woont. Nu is ze zwanger van de tweede.
Abortus wil ze niet want "dat is fout".
Iedereen om haar heen weet eigenlijk al dat dit kind ook terecht komt in de pleegzorg.

Jammer dat er zo'n taboe ligt hier in Nederland op abortus. Dat zou in dit soort gevallen beter zijn ;(
Het gros (ik meen 80%) van de abortussen wordt niet gepleegd door jonge meisjes, incestslachtoffers, verstandelijk beperkte vrouwen of onvolmaakt kindje, maar gewoon in een "voltooid gezin".
Het lijkt me niet verkeerd om daar een goede discussie over te hebben.

De argumenten voor abortus zijn in de regel verkrachtingen, tieners en gehandicapten, groepen die je in een ander licht moet zien dan een voltooid gezin..

Ik verwacht dat er in de toekomst niet positief wordt teruggekeken over hoe wij met het begin en het einde van het leven omspringen.
crap in = crap out
  woensdag 6 april 2022 @ 15:39:31 #273
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349439
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:36 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Alsof elk kind dat ongewenst ter wereld is gebracht een kut leven heeft..
Nee, niemand zegt dat uitzonderingen niet voorkomen. Maar voor het leeuwendeel geldt dat wel en dat heeft enkel negatieve gevolgen op de lange termijn. Voor de betrokkenen, moeder en kind dus, omgeving en uiteindelijk ook samenleving.

Maar dat is goed want vrouwen moeten hun lesje leren dat seks hebben consequenties heeft. Vrouwen zijn eigenlijk gewoon impulsieve en immorele wezens die best even door de zure appel heen kunnen bijten. Als ze dat doen komt het allemaal vanzelf wel goed.
pi_204349445
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die bepaald echter niet of in de vagina zittende lul klaarkomt.
Dat is wel heel ver gezocht
  woensdag 6 april 2022 @ 15:40:15 #275
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef loveli het volgende:
Het lijkt me niet verkeerd om daar een goede discussie over te hebben.
Waarom?
pi_204349452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Omdat dit over abortus gaat en niet over orgaandonaties.. Zucht
Het is feitelijk hetzelfde; (delen van) jouw lichaam zijn noodzakelijk om het leven van een ander te redden. Dat moet je zelf toch ook wel inzien?
  woensdag 6 april 2022 @ 15:41:07 #277
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_204349455
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nee, niemand zegt dat uitzonderingen niet voorkomen. Maar voor het leeuwendeel geldt dat wel en dat heeft enkel negatieve gevolgen op de lange termijn. Voor de betrokkenen, moeder en kind dus, omgeving en uiteindelijk ook samenleving.

Maar dat is goed want vrouwen moeten hun lesje leren dat seks hebben consequenties heeft. Vrouwen zijn eigenlijk gewoon impulsieve en immorele wezens die best even door de zure appel heen kunnen bijten. Als ze dat doen komt het allemaal vanzelf wel goed.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204349456
quote:

[..]

Of gewoon alleen seks hebben als je de consequenties kan dragen
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 15:41:18 #279
70532 loveli
N
pi_204349457
quote:

[..]

En deze post mag best nog een keer gelezen worden, vandaar de quote. Of twee keer.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:42:48 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204349479
quote:

[..]

^O^
  Miss 200.000.000! woensdag 6 april 2022 @ 15:43:51 #281
367000 roos94
pi_204349489
Iedereen die tegen abortus is, is volslagen debiel danwel een troll. Je wil dus een ongewenst kind laten opgroeien bij een moeder die er niet voor zorgen kan/wil. En bespaar mij gelul over adoptie of pleeggezin blabla, zo simpel gaat dat niet, en daarnaast moet een vrouw ook nog even de zwangerschap doorstaan en bevallen. Das wel appeltje eitje natuurlijk :') als je abortus verbiedt krijg je mensen die hele rare capriolen gaan uithalen om dat kind vroegtijdig eruit te krijgen of kinderen die liefdeloos opgroeien. Dat is inderdaad beter dan een zwangerschap vroegtijdig stoppen , van een klein minimensje die nog geen enkel besef/gedachten heeft.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:45:39 #282
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_204349506
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:43 schreef roos94 het volgende:
Iedereen die tegen abortus is, is volslagen debiel danwel een troll. Je wil dus een ongewenst kind laten opgroeien bij een moeder die er niet voor zorgen kan/wil. En bespaar mij gelul over adoptie of pleeggezin blabla, zo simpel gaat dat niet, en daarnaast moet een vrouw ook nog even de zwangerschap doorstaan en bevallen. Das wel appeltje eitje natuurlijk :') als je abortus verbiedt krijg je mensen die hele rare capriolen gaan uithalen om dat kind vroegtijdig eruit te krijgen of kinderen die liefdeloos opgroeien. Dat is inderdaad beter dan een zwangerschap vroegtijdig stoppen , van een klein minimensje die nog geen enkel besef/gedachten heeft.
Dit! Niets verder aan toe te voegen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 15:46:04 #283
70532 loveli
N
pi_204349509
quote:
Niet eens met jouw kort door de bocht conclusie.
crap in = crap out
pi_204349532
quote:

[..]

God wat moet jij seksueel gefrustreerd zijn.
Corporate translator
  woensdag 6 april 2022 @ 15:48:32 #285
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Of gewoon alleen seks hebben als je de consequenties kan dragen
Nou vooruit, laten we even net doen alsof er inderdaad talloze vrouwen zijn die niet na kunnen denken en ook geen notie hebben van het feit dat seks kan leiden tot een zwangerschap. Moet het kind dan boete doen voor het hebben van zo'n ondoordachte actie? Wil je die domme vrouwen zo iets aanleren en denk je dat als vrouwen daadwerkelijk zo dom zouden zijn dat dat helpt?
pi_204349552
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou vooruit, laten we even net doen alsof er inderdaad talloze vrouwen zijn die niet na kunnen denken en ook geen notie hebben van het feit dat seks kan leiden tot een zwangerschap. Moet het kind dan boete doen voor het hebben van zo'n ondoordachte actie? Wil je die domme vrouwen zo iets aanleren en denk je dat als vrouwen daadwerkelijk zo dom zouden zijn dat dat helpt?
Want het ligt alleen maar aan de vrouwen?
Corporate translator
pi_204349600
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Moet het kind dan boete doen voor het hebben van zo'n ondoordachte actie?
Je gaat ervan uit dat per definitie elk kind dat ongewenst ter wereld wordt gezet een kut leven heeft, dat is niet zo.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:55:45 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je gaat ervan uit dat per definitie elk kind dat ongewenst ter wereld wordt gezet een kut leven heeft, dat is niet zo.
Nee, dat is wat jij er telkens van maakt. Ik zeg net nog dat er ongetwijfeld uitzonderingen zullen zijn maar dat voor de meeste kinderen en moeders geldt dat een zwangerschap verplicht moeten afmaken terwijl de moeder zichzelf daar niet toe in staat ziet voor iedereen vooral negatieve gevolgen zal hebben.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:56:41 #289
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349631
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Want het ligt alleen maar aan de vrouwen?
Correct.

Je sarcasme-meter is geloof ik over z'n beste tijd heen.
pi_204349640
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Correct.

Je sarcasme-meter is geloof ik over z'n beste tijd heen.
Allemaal opsluiten en snel. :P Sharia invoeren onmiddellijk. ;)
Corporate translator
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 16:02:54 #291
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204349710
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker :')
Er spreken diepe diepe seksuele frustraties uit deze post.
pi_204349718
quote:

[..]

Het is me een volstrekt raadsel hoe je erbij komt om al die zaken in mijn schoenen te schuiven.
Ik wil geen kinderen, en ik gebruik derhalve vrijwel altijd anticonceptie.
Ik ben helemaal niet blind voor de gevolgen van de pil op het lichaam van vrouwen en daarom begin ik altijd met condooms, en ik heb zelf geen enkel probleem met het gebruik van condooms.

En als er onverhoeds toch een een bevruchting plaatsvinden dan zou ik de verantwoordelijkheid in ieder geval financieel dragen, als een relatie echter niet meer werkt is het lang niet altijd verstandig toch door te modderen
Alhoewel ik idd in zo'n geval idd veel liever een abortus zou zien gebeuren ligt de eindbeslissing wat mij betreft bij de vrouw.
Ik heb idd wel eens samen met mijn toenmalige vriendin in de stress gezeten, maar dat was wel op een moment dat ook de morning after pil nog een optie was.
Dat was gelukkig niet nodig, want alhoewel lichamelijk en emotioneel veel minder ingrijpend dan een latere abortus gaat ook dat ongetwijfeld een vrouw niet in de koude kleren zitten.

De rest van waar je mee komt is mij dermate wezensvreemd dart ik er niet eens op in ga.

Ik vind het bijzonder storend dat je mijn post misbruikt voor dit verhaal en ik vind het eerlijk gezegd in geen enkel opzicht een reactie op mijn post.
Ja, een man heeft naar mijn mening wel het recht om op de hoogte gesteld te worden, alhoewel dat voor mannen met een kinderwens waarschijnlijk soms pijnlijker zal zijn dan het helemaal niet te horen.
De uiteindelijke beslissing ligt echter bij de vrouw en alhoewel de relatie waarschijnlijk verbroken zal worden als de man geen kinderwens heeft, ontheft hem dat niet van zijn verantwoordelijkheden alhoewel het zonder meer problematisch zal worden.
Daar draagt het kind echter geen schuld aan, en dus moet de man zijn verantwoordelijkheid nemen zowel financieel als qua tijd en aandacht.

:r :(

PS Het gebeurt ook dat de vrouw in een relatie expres de pil niet neemt,en de man zonder die de kans te geven daar iets van inbreng op te hebben ongewenst vader laten worden.
Wat het weer een totaal ander verhaal maakt, en nog problematischer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204349748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weet je wat? We laten mensen gewoon de KEUZE.

Schokkend, ik weet het, als jij geen abortus wil dan doe je het niet. Als je wel een abortus wil als vrouw dan kan ze die keuze maken.
En de ongeborene? Is er iemand die voor de zwakste partij in deze op mag komen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204349757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Blijft alsnog de vraag staan hoe jij weet hoeveel contact user x of y met vrouwen heeft.
Omdat seksueel gefrustreerde mannen vaak de behoefte voelen om zich te bemoeien wat vrouwen ze wel of niet zouden moeten doen uit eigen ongenoegen omdat ze te weinig vrouwelijk contact hebben en daardoor is het de schuld van een ander.

Moet ik hier echt op ingaan?
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 6 april 2022 @ 16:05:50 #295
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204349770
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker :')
wow :D gewoon wow, dit moet een trol zijn toch _O-
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204349776
quote:
Waarom abortus dan beperken? Kun je de kinderen net zo goed na de geboorte aborteren. Niemand die er om maalt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204349782
Moet Oklahoma lekker zelf weten. Waar bemoeien wij ons mee?
  woensdag 6 april 2022 @ 16:06:37 #298
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Door ze te veroordelen om in een omgeving op te groeien waarin ze ongewenst zijn en ouder(s) niet over de juiste vaardigheden en/of middelen te beschikken om ze op te voeden? Mooie vorm van 'belangenbehartiging' wel.
pi_204349789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Partij? Is het een persoon dan?
pi_204349790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Door ze te veroordelen om in een omgeving op te groeien waarin ze ongewenst zijn en ouder(s) niet over de juiste vaardigheden en/of middelen te beschikken om ze op te voeden? Mooie vorm van 'belangenbehartiging' wel.
Nee, als je mijn eerdere bijdragen had gelezen, zul je weten dat ik daar niet voor pleit.

Ik sta hier namelijk - als ouder - wat genuanceerder in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')